Niet helemaal gelukt dan, hij heeft namelijk van de 2 hersencellen die hij had minstens de helft niet meegenomen bij zijn reincarnatiequote:Op donderdag 16 april 2009 22:09 schreef MikeyMo het volgende:
Hij is gereincarneerd in Geert Wilders...
Bij zijn achterban in Rotterdam leeft Pimmetje nog 100%.quote:
Vergeleken bij Wilders was Fortuyn de vleesgeworden nuance en intelligentie.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:44 schreef Buitendam het volgende:
Ik vond het maar een mafketel, alsof ie nooit langer dan 3 seconde ergens over nadacht en maar wat riep. Met veel vermaak gekeken hoe de LPF na zijn dood, wat overigens vreselijk is, in elkaar pleurde.
Hoe durf je wilders met pim te vergelijkenquote:Op donderdag 16 april 2009 22:09 schreef MikeyMo het volgende:
Hij is gereincarneerd in Geert Wilders...
Promoveren, hoogleraar worden, bekend columnist, directeur van OV Studentenkaart-dinges, een politieke beweging opzetten, wellicht bijna premier worden...quote:Op donderdag 16 april 2009 22:00 schreef Sakura het volgende:
hij heeft bij leven geen drol berijkt, en berijkt dus ook na zijn dood geen drol.
quote:Op donderdag 16 april 2009 22:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Promoveren, hoogleraar worden, bekend columnist, directeur van OV Studentenkaart-dinges, een politieke beweging opzetten, wellicht bijna premier worden...
Jij moet het verschil tussen ij en ei nog leren.
Dat serieus valt te betwijfelen. De Nederlander is vooral van mening geworden dat zijn achterlijke mening belangrijk is en gehoord dient te worden en daar is niemand bij gebaat.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:40 schreef NDAsilenced het volgende:
Naar mijn idee is 'de Nederlander' door Fortuyn zich weer serieus in de politiek gaan verdiepen, zo heb ik het althans wel ervaren.
Het enige wat mij opvalt is dat het domme fortuin stem volk zijn debiele held kwijt is en weer op zoek gegaan is naar een volgende nietszeggende idioot en die gevonden heeft in wilders.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat serieus valt te betwijfelen. De Nederlander is vooral van mening geworden dat zijn achterlijke mening belangrijk is en gehoord dient te worden en daar is niemand bij gebaat.
Nadat ze bij de vorige verkiezingen massaal naar Jantje waren gerend...quote:Op donderdag 16 april 2009 22:55 schreef Sakura het volgende:
[..]
Het enige wat mij opvalt is dat het domme fortuin stem volk zijn debiele held kwijt is en weer op zoek gegaan is naar een volgende nietszeggende idioot en die gevonden heeft in wilders.
hoe dan ook, stemvolk wat op een dooie anaalridder stemt heeft niet erg vooraan gestaan bij het uitdelen van hersencellen. Maar ach, het domme volk heeft weer een nieuwe nietzeggende idioot gevonden. De pest is alleen dat die peroxide idioot wel de nederlandse staat voor lul zet met zijn hersenloze gelul.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:57 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Nadat ze bij de vorige verkiezingen massaal naar Jantje waren gerend...
Ergens heb ik de indruk dat je zelf nou ook niet veel verder bent gekomen dan het VMBO...quote:Op donderdag 16 april 2009 23:00 schreef Sakura het volgende:
[..]
hoe dan ook, stemvolk wat op een dooie anaalridder stemt heeft niet erg vooraan gestaan bij het uitdelen van hersencellen. Maar ach, het domme volk heeft weer een nieuwe nietzeggende idioot gevonden. De pest is alleen dat die peroxide idioot wel de nederlandse staat voor lul zet met zijn hersenloze gelul.
Doe eens normaal.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:00 schreef Sakura het volgende:
[..]
hoe dan ook, stemvolk wat op een dooie anaalridder stemt heeft niet erg vooraan gestaan bij het uitdelen van hersencellen. Maar ach, het domme volk heeft weer een nieuwe nietzeggende idioot gevonden. De pest is alleen dat die peroxide idioot wel de nederlandse staat voor lul zet met zijn hersenloze gelul.
Getuige het niveau van je posts en je taalgebruik ben jij niet helemaal in de positie om anderen te kunnen beoordelen op mentale capaciteiten. Het zou aan te raden zijn als je je grote waffel eens wat minder zou opentrekken. Je zet jezelf namelijk behoorlijk voor gek, trolletjequote:
Hoe zou jij het stemvolk dan willen classiferen wat op een dooie stemt?quote:Op donderdag 16 april 2009 23:07 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Getuige het niveau van je posts en je taalgebruik ben jij niet helemaal in de positie om anderen te kunnen beoordelen op mentale capaciteiten. Het zou aan te raden zijn als je je grote waffel eens wat minder zou opentrekken. Je zet jezelf namelijk behoorlijk voor gek, trolletje.
Volk dat op een anaalridder stemt, bedoel je te zeggen?quote:Op donderdag 16 april 2009 23:17 schreef Sakura het volgende:
Hoe zou jij het stemvolk dan willen classiferen wat op een dooie stemt?
Ik vind je benadering interessant. De vraag die bij me opkomt is wat de impact is van het nieuwe.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:28 schreef Leevancleef het volgende:
Pim Fortuyn was een fascinerende figuur. Anders dan veel van zijn rechts-populistische collegae was Fortuyn behoorlijk erudiet, maar toch waren zijn statements vaak weinig rationeel. Hij deed zelfs vaak uitspraken die nogal simplistisch overkwamen - geheel in tegenspraak met zijn eruditie!
Daardoor geloof ik zelf niet dat de man echt geloofde in hetgeen hij zei; waarschijnlijk heeft hij de sentimenten die leefden onder de volksmassa's gebruikt om aan de macht te geraken, want hij wist wel dat je in een land waarin iedereen boven de achttien stemrecht heeft niet aan de macht komt door allerlei sterk genuanceerde verhalen op te hangen. Een voorbeeld van een partij die dat wel doet is D'66 - erg genuanceerd, realistisch en immer koel en rationeel, maar daardoor wel weinig populair onder het grootste deel van het electoraat, dat nu eenmaal vooral emotioneel is ingesteld en weinig op heeft met een wetenschappelijke benadering van politiek.
Ik betwijfel het. Iets simpel uitdrukken houdt niet per definitie in dat je niet achter de woorden staat die je zegt.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:28 schreef Leevancleef het volgende:
Pim Fortuyn was een fascinerende figuur. Anders dan veel van zijn rechts-populistische collegae was Fortuyn behoorlijk erudiet, maar toch waren zijn statements vaak weinig rationeel. Hij deed zelfs vaak uitspraken die nogal simplistisch overkwamen - geheel in tegenspraak met zijn eruditie!
Daardoor geloof ik zelf niet dat de man echt geloofde in hetgeen hij zei; waarschijnlijk heeft hij de sentimenten die leefden onder de volksmassa's gebruikt om aan de macht te geraken, want hij wist wel dat je in een land waarin iedereen boven de achttien stemrecht heeft niet aan de macht komt door allerlei sterk genuanceerde verhalen op te hangen.
Meningen moeten ook gehoord worden. Zelfs de 'domme' meningen.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat serieus valt te betwijfelen. De Nederlander is vooral van mening geworden dat zijn achterlijke mening belangrijk is en gehoord dient te worden en daar is niemand bij gebaat.
Je hebt volkomen gelijk, niemand is gebaat bij jouw achterlijke mening.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Vooral Fortuyns benadering van de problematiek in de achterbuurten heeft nog altijd veel invloed, watm ij betreft. In de jaren '90 vond het gros van de bevolking van Nederland het bijvoorbeeld absoluut niet acceptabel om bijvoorbeeld problematiek in achterstandswijken te linken aan de etniciteit van het gros van de bewoners van zo'n wijk. Als men dat al deed, hing men het niet aan de grote klok. De charismatische, immer in maatpak gestoken Fortuyn maakte het echter salonfähig, en zie: vandaag de dag is het absoluut geen probleem meer. Zelfs de PvdA, het CDA en de VVD zijn er in een bepaalde mate mee bezig.quote:Op vrijdag 17 april 2009 07:27 schreef bendk het volgende:
[..]
Ik vind je benadering interessant. De vraag die bij me opkomt is wat de impact is van het nieuwe.
Ik bedoel dit: tot dusver had de gesettelde politiek de macht en de bijbehorende stemmers dachten en spraken in het verlengde van hun eigen bekende politieke kleur.
En zomaar opeens komt Fortuyn met een geheel andere en nieuwe gedachtengoed dat politiek nieuw is.
Mensen en veranderingen dat geeft altijd een soort spanning, in welke vorm dan ook. De weerstand is pdf sterker dan de inhoud.
De impact van het nieuwe dus.
Ik vind woorden als 'het plebs' niet erg hautain. Het is realistisch - er is nu eenmaal een groot verschil tussen mensen wat betreft opleiding, algemene ontwikkeling, betrokkenheid bij de politiek enzovoort. Dat mag best benoemd worden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 07:52 schreef starla het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Iets simpel uitdrukken houdt niet per definitie in dat je niet achter de woorden staat die je zegt.
Fortuyn wist als geen ander zijn ideeen en visie uit te drukken in de taal van het plebs, hoe hautain dat ook klinkt, vergeet niet; het overgrote gedeelte van de bevolking heeft géén HAVO, Atheneum of Gymnasium gedaan. Hierdoor had hij a priori al veer meer binding met de mensen, dat maakte de inhoud voor hen minder belangrijk. Ik denk juist dat hij expres die taal gebruikte die hij gebruikte, maar dat hij wel integer was met betrekking tot zijn ideeen. Bovendien zou het volk hem genadeloos gekapitteld hebben als hij niet zijn partijstandpunten zou nastreven, maar gezegd zou hebben: 'sorry mensen, ik deed alles voor de stemmen'.
Wat me ook opvalt is hoe pretentieus intellectueel veel mensen zijn als het om partijen aakomt als de PVV, LPF etc. Nee daar stem je niet op, das voor de dommen. Wat ik hierboven al besprak is dat de gemiddelde Nederlander niet staat te wachten op lange zinnen met tig bijzinnen, die op de keper beschouwd niet eens antwoord geeft op de gestelde vraag. Politiek wordt gezien als iets wat boven de normale mens staat. Net alsof je alleen van muziek mag houden als je zelf muzikant bent. Natuurlijk bedrijft de politiek grote issues en bepaalt het voor een groot deel de toekomst van een land en de welvaart, het is uiteindelijk het volk dat kiest.
Bepaalde groepen stemmers per definitie afkeuren zonder met ze in debat te gaan (wat in dit topic veelvuldig gebeurd is) is het ondermijnen van de democratie zoals we haar kennen. De ironie wil dat deze mensen zich democratisch vinden (want partijen zoals de PVV die geen Moslims in het land willen zijn niet democratisch), terwijl ze bij God niet weten wat échte democratie is. Dit doet me overigens weer denken aan het politieke debacle omtrent Janmaat, maar dit is weer een andere discussie.
De wetenschap stelt zich vooral als doel om het nieuwe te ontdekken en uit te bouwen. Binnen de wetenschap valt er een verdeling te maken tussen alpha gamma en beta groepen. Ik zie juist de alpha en misschien de gamma groepen bij uitstek geschikt om het nieuwe een gezicht te geven, daar valt wat mij betreft Fortuyn ook onder.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:26 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ik vind woorden als 'het plebs' niet erg hautain. Het is realistisch - er is nu eenmaal een groot verschil tussen mensen wat betreft opleiding, algemene ontwikkeling, betrokkenheid bij de politiek enzovoort. Dat mag best benoemd worden.
Waar ik op doel met 'het simplisme van Fortuyn' is niet alleen dat hij bepaalde zaken op ongenuanceerde wijze bracht, maar ook dat hij zich soms over belangrijke onderwerpen uitliet zoals een leek zich erover uit zou laten. In zijn boek velt hij bijvoorbeeld behoorlijke oordelen over de islam, zonder er blijk van te geven dat hij deze godsdienst enigzins heeft bestudeerd. Hij geeft nauwelijks een rationele verklaring voor zijn afkeer van de islam; hij haalt vooral de clichés aan die je tegenwoordig op bv. GeenStijl vindt. Dit komt op mij over als een op sentiment gestoelde afkeer van die godsdienst. Dat is weinig wetenschappelijk van Fortuyn, wat ik me dus moeilijk voor kan stellen gezien Fortuyns staat van dienst in de wetenschap.
Ik neem aan dat je het rationele bedoeld met het onderbouwen van. Ik denk dat de tijdsgeest dat niet echt toeliet.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:48 schreef Leevancleef het volgende:
En dat mag! Tegen een verregaande invloed van de islam op de Nederlandse samenleving zijn is een ieders goed recht, maar zo'n boude stelling moet je wel goed onderbouwen. En dat is nu net wat Fortuyn mijns inziens naliet.
Haha, dat is ook wat kort door de bocht hoor. Hij heeft er boeken vol over geschreven, en het was geen domme man. Dat jij het niet eens was met zijn onderbouwingen, tsja.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:48 schreef Leevancleef het volgende:
En dat mag! Tegen een verregaande invloed van de islam op de Nederlandse samenleving zijn is een ieders goed recht, maar zo'n boude stelling moet je wel goed onderbouwen. En dat is nu net wat Fortuyn mijns inziens naliet.
Neen dat zegt ie niet zozeer, hij vraagt meer naar de feiten en minder naar meningen..quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:08 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Haha, dat is ook wat kort door de bocht hoor. Hij heeft er boeken vol over geschreven, en het was geen domme man. Dat jij het niet eens was met zijn onderbouwingen, tsja.
En waarom is het pretentieus om je af te zetten tegen de gemiddelde Nederlander die niet staat te wachten op tig bijzinnen die wel degelijk een antwoord op de gestelde vraag vormen, als je maar de moeite neemt om naar de vraag te luisteren, naar het antwoord te luisteren en je enigszins een beeld hebt van de materie?quote:Op vrijdag 17 april 2009 07:52 schreef starla het volgende:
Wat me ook opvalt is hoe pretentieus intellectueel veel mensen zijn als het om partijen aakomt als de PVV, LPF etc. Nee daar stem je niet op, das voor de dommen. Wat ik hierboven al besprak is dat de gemiddelde Nederlander niet staat te wachten op lange zinnen met tig bijzinnen, die op de keper beschouwd niet eens antwoord geeft op de gestelde vraag.
Precies, en dus moet je je ten eerste afvragen of het volk (waarvan kennelijk het overgrote deel dus een opleidingsniveau heeft dat lager ligt dan HAVO) wel capabel is om haar leiders te kiezen. Voor iedere functie in dit land, van vuilnisman tot voorzitter van de raad van bestuur, moet je op een of andere manier een proeve van bekwaam- en geschiktheid ondergaan wil je die functie krijgen. Maar juist voor de meest wezenlijke politieke functie, namelijk die van Kamerlid, volstaat een verkiesbare plaats op de kandidatenlijst. Hoeveel Kamerleden zijn nou écht bewust gekozen?quote:Politiek wordt gezien als iets wat boven de normale mens staat. Net alsof je alleen van muziek mag houden als je zelf muzikant bent. Natuurlijk bedrijft de politiek grote issues en bepaalt het voor een groot deel de toekomst van een land en de welvaart, het is uiteindelijk het volk dat kiest.
Doe nou niet alsof de gemiddelde PVV-stemmer staat te trappelen om het debat aan te gaan. Nog nooit heeft iemand ook maar één intelligent argument gegeven om op Wilders te stemmen. Nog nooit is een argument gegeven dat het een beetje breder trekt dan het anti-moslim sentiment. Dat verwacht ik overigens ook niet van de PVV-stemmer, want als Geert zelf al het debat ontloopt kan ik van zijn achterban natuurlijk niks verwachten.quote:Bepaalde groepen stemmers per definitie afkeuren zonder met ze in debat te gaan (wat in dit topic veelvuldig gebeurd is) is het ondermijnen van de democratie zoals we haar kennen. De ironie wil dat deze mensen zich democratisch vinden (want partijen zoals de PVV die geen Moslims in het land willen zijn niet democratisch), terwijl ze bij God niet weten wat échte democratie is. Dit doet me overigens weer denken aan het politieke debacle omtrent Janmaat, maar dit is weer een andere discussie.
Dat is idd een zeer vervelend gevolg van Fortuyn's geschop tegen paars.quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk leeft Fortuyn nog. CDA'ers bijvoorbeeld zijn heb nog altijd dankbaar dat het CDA weer in de centrum van de macht is, dankzij de LPF.
Hear hear! Dat was echt FOKKING hilarisch, tot op de dag van vandaag herinner ik nog mensen eraan dat ZIJ op die droplul gestemd hebben.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:44 schreef Buitendam het volgende:
Ik vond het maar een mafketel, alsof ie nooit langer dan 3 seconde ergens over nadacht en maar wat riep. Met veel vermaak gekeken hoe de LPF na zijn dood, wat overigens vreselijk is, in elkaar pleurde.
Onzin. Er is niets mis met gematigdheid (of nuance) en veel mensen staat daar ook achter. Het is maar de vraag of Wilders een kans zou hebben gehad met Fortuyn als discussiepartner.quote:Op zondag 19 april 2009 12:08 schreef JohnDope het volgende:
Pim Fortuyn zou niet meer in deze tijd passen, want hij was achteraf gezien veel te gematigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |