abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68087768
Leeft Pim Fortuyn nog in Nederland? Heeft hij jaren geleden zijn nek voor niets uitgestoken? Of hij heeft eigenlijk best wel voor een omwenteling gezorgd in het denken van mensen?

Als hij niet vermoord was, zou hij krachtig genoeg geweest om nederland anders op de kaart te zetten dan nu het geval was? Hij was in ieder geval een man met charisma en een filosofie.

http://www.dumpert.nl/med(...)t_zat._c_est_ca.html
nothing will change without a rebel
pi_68087887
Ik vond het maar een mafketel, alsof ie nooit langer dan 3 seconde ergens over nadacht en maar wat riep. Met veel vermaak gekeken hoe de LPF na zijn dood, wat overigens vreselijk is, in elkaar pleurde.
Dit, dus.
pi_68087939
quote:
Leeft Pim Fortuyn nog in Nederland ?
Is dat een strikvraag?
pi_68088527
Ach, de ene debiel gaat dood de volgende staat weer op. Dankzij die achterlijke fortuin zitten we nu nagenoeg aan een jsf vast die geen enkel normaal denkend mens wil hebben.
Nadeel dat fortuin dood is, is wel dat we nu met de volgende geestelijk gestoorde opgescheept zitten, wilders. Maar ach, ik geef hem ook geen lang leven, hoewel ik uiteraard niemand gun doodgeschoten te worden, zal ik er net zo min een traan om laten als de gestoorde gek fortuin.

Maar om op ts zijn vraag te antwoorden, nee natuurlijk leeft die niet, hij heeft bij leven geen drol berijkt, en berijkt dus ook na zijn dood geen drol.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 16 april 2009 @ 22:09:32 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_68088918
Hij is gereincarneerd in Geert Wilders...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_68089353
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:09 schreef MikeyMo het volgende:
Niet helemaal gelukt dan, hij heeft namelijk van de 2 hersencellen die hij had minstens de helft niet meegenomen bij zijn reincarnatie
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 16 april 2009 @ 22:23:28 #7
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_68089510
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:41 schreef bendk het volgende:
Leeft Pim Fortuyn nog in Nederland?
Bij zijn achterban in Rotterdam leeft Pimmetje nog 100%.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 16 april 2009 @ 22:29:51 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_68089743
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:44 schreef Buitendam het volgende:
Ik vond het maar een mafketel, alsof ie nooit langer dan 3 seconde ergens over nadacht en maar wat riep. Met veel vermaak gekeken hoe de LPF na zijn dood, wat overigens vreselijk is, in elkaar pleurde.
Vergeleken bij Wilders was Fortuyn de vleesgeworden nuance en intelligentie.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 16 april 2009 @ 22:30:29 #9
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68089758
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:09 schreef MikeyMo het volgende:
Hoe durf je wilders met pim te vergelijken
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_68090042
Ik denk inderdaad dat veel mensen hem al weer zijn vergeten

Trouwens, nogal respectloos taalgebruik in dit topic, jammer.
pi_68090133
Naar mijn idee is 'de Nederlander' door Fortuyn zich weer serieus in de politiek gaan verdiepen, zo heb ik het althans wel ervaren.
pi_68090327
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:00 schreef Sakura het volgende:

hij heeft bij leven geen drol berijkt, en berijkt dus ook na zijn dood geen drol.
Promoveren, hoogleraar worden, bekend columnist, directeur van OV Studentenkaart-dinges, een politieke beweging opzetten, wellicht bijna premier worden...

Jij moet het verschil tussen ij en ei nog leren .
pi_68090388
Oh ja, dat was ik nog vergeten, weggetrapt worden op een hogeschool wegens wanprestaties.
  Forum Admin donderdag 16 april 2009 @ 22:48:30 #14
232445 crew  Specularium
pi_68090411
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Promoveren, hoogleraar worden, bekend columnist, directeur van OV Studentenkaart-dinges, een politieke beweging opzetten, wellicht bijna premier worden...

Jij moet het verschil tussen ij en ei nog leren .
  donderdag 16 april 2009 @ 22:49:00 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_68090431
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:40 schreef NDAsilenced het volgende:
Naar mijn idee is 'de Nederlander' door Fortuyn zich weer serieus in de politiek gaan verdiepen, zo heb ik het althans wel ervaren.
Dat serieus valt te betwijfelen. De Nederlander is vooral van mening geworden dat zijn achterlijke mening belangrijk is en gehoord dient te worden en daar is niemand bij gebaat.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_68090555
Die heb ik laatst nog meegenomen in mijn referaat vrijheid van meningsuiting enzulks.
pi_68090652
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:49 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat serieus valt te betwijfelen. De Nederlander is vooral van mening geworden dat zijn achterlijke mening belangrijk is en gehoord dient te worden en daar is niemand bij gebaat.
Het enige wat mij opvalt is dat het domme fortuin stem volk zijn debiele held kwijt is en weer op zoek gegaan is naar een volgende nietszeggende idioot en die gevonden heeft in wilders.
pi_68090744
Hij werd gedood voordat hij iets (voor het land dus) voor elkaar kon krijgen, dus kan me niet voorstellen dat hij nog echt belangrijk is voor veel mensen.
pi_68090766
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:55 schreef Sakura het volgende:

[..]

Het enige wat mij opvalt is dat het domme fortuin stem volk zijn debiele held kwijt is en weer op zoek gegaan is naar een volgende nietszeggende idioot en die gevonden heeft in wilders.
Nadat ze bij de vorige verkiezingen massaal naar Jantje waren gerend...
pi_68090891
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:57 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Nadat ze bij de vorige verkiezingen massaal naar Jantje waren gerend...
hoe dan ook, stemvolk wat op een dooie anaalridder stemt heeft niet erg vooraan gestaan bij het uitdelen van hersencellen. Maar ach, het domme volk heeft weer een nieuwe nietzeggende idioot gevonden. De pest is alleen dat die peroxide idioot wel de nederlandse staat voor lul zet met zijn hersenloze gelul.
pi_68091005
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:00 schreef Sakura het volgende:

[..]

hoe dan ook, stemvolk wat op een dooie anaalridder stemt heeft niet erg vooraan gestaan bij het uitdelen van hersencellen. Maar ach, het domme volk heeft weer een nieuwe nietzeggende idioot gevonden. De pest is alleen dat die peroxide idioot wel de nederlandse staat voor lul zet met zijn hersenloze gelul.
Ergens heb ik de indruk dat je zelf nou ook niet veel verder bent gekomen dan het VMBO...
pi_68091043
quote:

[..]

Doe eens normaal.
pi_68091110
quote:

..een dooie anaalridder
Getuige het niveau van je posts en je taalgebruik ben jij niet helemaal in de positie om anderen te kunnen beoordelen op mentale capaciteiten. Het zou aan te raden zijn als je je grote waffel eens wat minder zou opentrekken. Je zet jezelf namelijk behoorlijk voor gek, trolletje .
pi_68091450
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Getuige het niveau van je posts en je taalgebruik ben jij niet helemaal in de positie om anderen te kunnen beoordelen op mentale capaciteiten. Het zou aan te raden zijn als je je grote waffel eens wat minder zou opentrekken. Je zet jezelf namelijk behoorlijk voor gek, trolletje .
Hoe zou jij het stemvolk dan willen classiferen wat op een dooie stemt?
pi_68091556
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:17 schreef Sakura het volgende:

Hoe zou jij het stemvolk dan willen classiferen wat op een dooie stemt?
Volk dat op een anaalridder stemt, bedoel je te zeggen?

'k Denk niet dat we aan jou nog veel woorden moeten vuilmaken eerlijk gezegd.
pi_68091891
Pim Fortuyn was een fascinerende figuur. Anders dan veel van zijn rechts-populistische collegae was Fortuyn behoorlijk erudiet, maar toch waren zijn statements vaak weinig rationeel. Hij deed zelfs vaak uitspraken die nogal simplistisch overkwamen - geheel in tegenspraak met zijn eruditie!

Daardoor geloof ik zelf niet dat de man echt geloofde in hetgeen hij zei; waarschijnlijk heeft hij de sentimenten die leefden onder de volksmassa's gebruikt om aan de macht te geraken, want hij wist wel dat je in een land waarin iedereen boven de achttien stemrecht heeft niet aan de macht komt door allerlei sterk genuanceerde verhalen op te hangen. Een voorbeeld van een partij die dat wel doet is D'66 - erg genuanceerd, realistisch en immer koel en rationeel, maar daardoor wel weinig populair onder het grootste deel van het electoraat, dat nu eenmaal vooral emotioneel is ingesteld en weinig op heeft met een wetenschappelijke benadering van politiek.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_68095774
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:28 schreef Leevancleef het volgende:
Pim Fortuyn was een fascinerende figuur. Anders dan veel van zijn rechts-populistische collegae was Fortuyn behoorlijk erudiet, maar toch waren zijn statements vaak weinig rationeel. Hij deed zelfs vaak uitspraken die nogal simplistisch overkwamen - geheel in tegenspraak met zijn eruditie!

Daardoor geloof ik zelf niet dat de man echt geloofde in hetgeen hij zei; waarschijnlijk heeft hij de sentimenten die leefden onder de volksmassa's gebruikt om aan de macht te geraken, want hij wist wel dat je in een land waarin iedereen boven de achttien stemrecht heeft niet aan de macht komt door allerlei sterk genuanceerde verhalen op te hangen. Een voorbeeld van een partij die dat wel doet is D'66 - erg genuanceerd, realistisch en immer koel en rationeel, maar daardoor wel weinig populair onder het grootste deel van het electoraat, dat nu eenmaal vooral emotioneel is ingesteld en weinig op heeft met een wetenschappelijke benadering van politiek.
Ik vind je benadering interessant. De vraag die bij me opkomt is wat de impact is van het nieuwe.
Ik bedoel dit: tot dusver had de gesettelde politiek de macht en de bijbehorende stemmers dachten en spraken in het verlengde van hun eigen bekende politieke kleur.
En zomaar opeens komt Fortuyn met een geheel andere en nieuwe gedachtengoed dat politiek nieuw is.
Mensen en veranderingen dat geeft altijd een soort spanning, in welke vorm dan ook. De weerstand is pdf sterker dan de inhoud.

De impact van het nieuwe dus.
pi_68095923
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:28 schreef Leevancleef het volgende:

Daardoor geloof ik zelf niet dat de man echt geloofde in hetgeen hij zei; waarschijnlijk heeft hij de sentimenten die leefden onder de volksmassa's gebruikt om aan de macht te geraken, want hij wist wel dat je in een land waarin iedereen boven de achttien stemrecht heeft niet aan de macht komt door allerlei sterk genuanceerde verhalen op te hangen.
Ik betwijfel het. Iets simpel uitdrukken houdt niet per definitie in dat je niet achter de woorden staat die je zegt.
Fortuyn wist als geen ander zijn ideeen en visie uit te drukken in de taal van het plebs, hoe hautain dat ook klinkt, vergeet niet; het overgrote gedeelte van de bevolking heeft géén HAVO, Atheneum of Gymnasium gedaan. Hierdoor had hij a priori al veer meer binding met de mensen, dat maakte de inhoud voor hen minder belangrijk. Ik denk juist dat hij expres die taal gebruikte die hij gebruikte, maar dat hij wel integer was met betrekking tot zijn ideeen. Bovendien zou het volk hem genadeloos gekapitteld hebben als hij niet zijn partijstandpunten zou nastreven, maar gezegd zou hebben: 'sorry mensen, ik deed alles voor de stemmen'.

Wat me ook opvalt is hoe pretentieus intellectueel veel mensen zijn als het om partijen aakomt als de PVV, LPF etc. Nee daar stem je niet op, das voor de dommen. Wat ik hierboven al besprak is dat de gemiddelde Nederlander niet staat te wachten op lange zinnen met tig bijzinnen, die op de keper beschouwd niet eens antwoord geeft op de gestelde vraag. Politiek wordt gezien als iets wat boven de normale mens staat. Net alsof je alleen van muziek mag houden als je zelf muzikant bent. Natuurlijk bedrijft de politiek grote issues en bepaalt het voor een groot deel de toekomst van een land en de welvaart, het is uiteindelijk het volk dat kiest.
Bepaalde groepen stemmers per definitie afkeuren zonder met ze in debat te gaan (wat in dit topic veelvuldig gebeurd is) is het ondermijnen van de democratie zoals we haar kennen. De ironie wil dat deze mensen zich democratisch vinden (want partijen zoals de PVV die geen Moslims in het land willen zijn niet democratisch), terwijl ze bij God niet weten wat échte democratie is. Dit doet me overigens weer denken aan het politieke debacle omtrent Janmaat, maar dit is weer een andere discussie.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:11:11 #29
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_68096074
Gearriveerde politieke partijen zijn sinds Fortuyn iig. nauwelijks handiger geworden in de omgang met populisten als Marijnissen, dat mens van de PVV of Geertje W. Zolang de mainstream politiek zo veel ruimte laat voor nieuwe "gezond verstand" one-issue partijen krijg je steeds weer nwe. partijen die snel kunnen groeien/verdwijnen.
Ik zit nog steeds te wachten op een partij die begrijpt dat je geld verdient met rechts en uitgeeft met links.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 17-04-2009 10:17:26 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:17:43 #30
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68096138
quote:

[..]

Meningen moeten ook gehoord worden. Zelfs de 'domme' meningen.

Het is alleen niet de bedoeling dat we daar onze politiek omheen gaan bouwen.
Intelligent, but fucked up.
pi_68096327
quote:

[..]

Je hebt volkomen gelijk, niemand is gebaat bij jouw achterlijke mening.
pi_68098789
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 07:27 schreef bendk het volgende:

[..]

Ik vind je benadering interessant. De vraag die bij me opkomt is wat de impact is van het nieuwe.
Ik bedoel dit: tot dusver had de gesettelde politiek de macht en de bijbehorende stemmers dachten en spraken in het verlengde van hun eigen bekende politieke kleur.
En zomaar opeens komt Fortuyn met een geheel andere en nieuwe gedachtengoed dat politiek nieuw is.
Mensen en veranderingen dat geeft altijd een soort spanning, in welke vorm dan ook. De weerstand is pdf sterker dan de inhoud.

De impact van het nieuwe dus.
Vooral Fortuyns benadering van de problematiek in de achterbuurten heeft nog altijd veel invloed, watm ij betreft. In de jaren '90 vond het gros van de bevolking van Nederland het bijvoorbeeld absoluut niet acceptabel om bijvoorbeeld problematiek in achterstandswijken te linken aan de etniciteit van het gros van de bewoners van zo'n wijk. Als men dat al deed, hing men het niet aan de grote klok. De charismatische, immer in maatpak gestoken Fortuyn maakte het echter salonfähig, en zie: vandaag de dag is het absoluut geen probleem meer. Zelfs de PvdA, het CDA en de VVD zijn er in een bepaalde mate mee bezig.
pi_68099133
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 07:52 schreef starla het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Iets simpel uitdrukken houdt niet per definitie in dat je niet achter de woorden staat die je zegt.
Fortuyn wist als geen ander zijn ideeen en visie uit te drukken in de taal van het plebs, hoe hautain dat ook klinkt, vergeet niet; het overgrote gedeelte van de bevolking heeft géén HAVO, Atheneum of Gymnasium gedaan. Hierdoor had hij a priori al veer meer binding met de mensen, dat maakte de inhoud voor hen minder belangrijk. Ik denk juist dat hij expres die taal gebruikte die hij gebruikte, maar dat hij wel integer was met betrekking tot zijn ideeen. Bovendien zou het volk hem genadeloos gekapitteld hebben als hij niet zijn partijstandpunten zou nastreven, maar gezegd zou hebben: 'sorry mensen, ik deed alles voor de stemmen'.

Wat me ook opvalt is hoe pretentieus intellectueel veel mensen zijn als het om partijen aakomt als de PVV, LPF etc. Nee daar stem je niet op, das voor de dommen. Wat ik hierboven al besprak is dat de gemiddelde Nederlander niet staat te wachten op lange zinnen met tig bijzinnen, die op de keper beschouwd niet eens antwoord geeft op de gestelde vraag. Politiek wordt gezien als iets wat boven de normale mens staat. Net alsof je alleen van muziek mag houden als je zelf muzikant bent. Natuurlijk bedrijft de politiek grote issues en bepaalt het voor een groot deel de toekomst van een land en de welvaart, het is uiteindelijk het volk dat kiest.
Bepaalde groepen stemmers per definitie afkeuren zonder met ze in debat te gaan (wat in dit topic veelvuldig gebeurd is) is het ondermijnen van de democratie zoals we haar kennen. De ironie wil dat deze mensen zich democratisch vinden (want partijen zoals de PVV die geen Moslims in het land willen zijn niet democratisch), terwijl ze bij God niet weten wat échte democratie is. Dit doet me overigens weer denken aan het politieke debacle omtrent Janmaat, maar dit is weer een andere discussie.
Ik vind woorden als 'het plebs' niet erg hautain. Het is realistisch - er is nu eenmaal een groot verschil tussen mensen wat betreft opleiding, algemene ontwikkeling, betrokkenheid bij de politiek enzovoort. Dat mag best benoemd worden.

Waar ik op doel met 'het simplisme van Fortuyn' is niet alleen dat hij bepaalde zaken op ongenuanceerde wijze bracht, maar ook dat hij zich soms over belangrijke onderwerpen uitliet zoals een leek zich erover uit zou laten. In zijn boek velt hij bijvoorbeeld behoorlijke oordelen over de islam, zonder er blijk van te geven dat hij deze godsdienst enigzins heeft bestudeerd. Hij geeft nauwelijks een rationele verklaring voor zijn afkeer van de islam; hij haalt vooral de clichés aan die je tegenwoordig op bv. GeenStijl vindt. Dit komt op mij over als een op sentiment gestoelde afkeer van die godsdienst. Dat is weinig wetenschappelijk van Fortuyn, wat ik me dus moeilijk voor kan stellen gezien Fortuyns staat van dienst in de wetenschap.
pi_68101996
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:26 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ik vind woorden als 'het plebs' niet erg hautain. Het is realistisch - er is nu eenmaal een groot verschil tussen mensen wat betreft opleiding, algemene ontwikkeling, betrokkenheid bij de politiek enzovoort. Dat mag best benoemd worden.

Waar ik op doel met 'het simplisme van Fortuyn' is niet alleen dat hij bepaalde zaken op ongenuanceerde wijze bracht, maar ook dat hij zich soms over belangrijke onderwerpen uitliet zoals een leek zich erover uit zou laten. In zijn boek velt hij bijvoorbeeld behoorlijke oordelen over de islam, zonder er blijk van te geven dat hij deze godsdienst enigzins heeft bestudeerd. Hij geeft nauwelijks een rationele verklaring voor zijn afkeer van de islam; hij haalt vooral de clichés aan die je tegenwoordig op bv. GeenStijl vindt. Dit komt op mij over als een op sentiment gestoelde afkeer van die godsdienst. Dat is weinig wetenschappelijk van Fortuyn, wat ik me dus moeilijk voor kan stellen gezien Fortuyns staat van dienst in de wetenschap.
De wetenschap stelt zich vooral als doel om het nieuwe te ontdekken en uit te bouwen. Binnen de wetenschap valt er een verdeling te maken tussen alpha gamma en beta groepen. Ik zie juist de alpha en misschien de gamma groepen bij uitstek geschikt om het nieuwe een gezicht te geven, daar valt wat mij betreft Fortuyn ook onder.

Overigens las ik recentelijk dat de groep academisch geschoolden in aantal toeneemt die een 'tegenhouding' beginnen te krijgen mbt de islam, de angst voor de effecten daarvan groter begint te worden in nl.
pi_68104447
En dat mag! Tegen een verregaande invloed van de islam op de Nederlandse samenleving zijn is een ieders goed recht, maar zo'n boude stelling moet je wel goed onderbouwen. En dat is nu net wat Fortuyn mijns inziens naliet.
pi_68110727
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:48 schreef Leevancleef het volgende:
En dat mag! Tegen een verregaande invloed van de islam op de Nederlandse samenleving zijn is een ieders goed recht, maar zo'n boude stelling moet je wel goed onderbouwen. En dat is nu net wat Fortuyn mijns inziens naliet.
Ik neem aan dat je het rationele bedoeld met het onderbouwen van. Ik denk dat de tijdsgeest dat niet echt toeliet.
Nu ligt dat wat anders, in nl worden de dingen nu wel besproken als agendapunt en niet alleen in nl maar nu ook in europa.

Er worden besluiten genomen over bv kleding, religieus gedrag en ga maar verder. Er zijn nu vooral rationele argumenten die de toon zetten. Blijft wel veel niet onbesproken 'dingen' over die ergens bij de mensen blijven maar nog niet worden besproken, bv een wijk vol met moslims, bv kanaleneiland utrecht, buschuffeurs. Het zijn enkele voorbeelden.
pi_68112228
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:48 schreef Leevancleef het volgende:
Haha, dat is ook wat kort door de bocht hoor. Hij heeft er boeken vol over geschreven, en het was geen domme man. Dat jij het niet eens was met zijn onderbouwingen, tsja.
pi_68112523
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:08 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Haha, dat is ook wat kort door de bocht hoor. Hij heeft er boeken vol over geschreven, en het was geen domme man. Dat jij het niet eens was met zijn onderbouwingen, tsja.
Neen dat zegt ie niet zozeer, hij vraagt meer naar de feiten en minder naar meningen..
pi_68127120
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 07:52 schreef starla het volgende:
Wat me ook opvalt is hoe pretentieus intellectueel veel mensen zijn als het om partijen aakomt als de PVV, LPF etc. Nee daar stem je niet op, das voor de dommen. Wat ik hierboven al besprak is dat de gemiddelde Nederlander niet staat te wachten op lange zinnen met tig bijzinnen, die op de keper beschouwd niet eens antwoord geeft op de gestelde vraag.
En waarom is het pretentieus om je af te zetten tegen de gemiddelde Nederlander die niet staat te wachten op tig bijzinnen die wel degelijk een antwoord op de gestelde vraag vormen, als je maar de moeite neemt om naar de vraag te luisteren, naar het antwoord te luisteren en je enigszins een beeld hebt van de materie?

Ik zie het juist andersom: waar komt toch die zelfveronderstelde morele superioriteit van Jan met de Pet vandaan?
quote:
Politiek wordt gezien als iets wat boven de normale mens staat. Net alsof je alleen van muziek mag houden als je zelf muzikant bent. Natuurlijk bedrijft de politiek grote issues en bepaalt het voor een groot deel de toekomst van een land en de welvaart, het is uiteindelijk het volk dat kiest.
Precies, en dus moet je je ten eerste afvragen of het volk (waarvan kennelijk het overgrote deel dus een opleidingsniveau heeft dat lager ligt dan HAVO) wel capabel is om haar leiders te kiezen. Voor iedere functie in dit land, van vuilnisman tot voorzitter van de raad van bestuur, moet je op een of andere manier een proeve van bekwaam- en geschiktheid ondergaan wil je die functie krijgen. Maar juist voor de meest wezenlijke politieke functie, namelijk die van Kamerlid, volstaat een verkiesbare plaats op de kandidatenlijst. Hoeveel Kamerleden zijn nou écht bewust gekozen?
quote:
Doe nou niet alsof de gemiddelde PVV-stemmer staat te trappelen om het debat aan te gaan. Nog nooit heeft iemand ook maar één intelligent argument gegeven om op Wilders te stemmen. Nog nooit is een argument gegeven dat het een beetje breder trekt dan het anti-moslim sentiment. Dat verwacht ik overigens ook niet van de PVV-stemmer, want als Geert zelf al het debat ontloopt kan ik van zijn achterban natuurlijk niks verwachten.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_68127239
Natuurlijk leeft Fortuyn nog. CDA'ers bijvoorbeeld zijn heb nog altijd dankbaar dat het CDA weer in de centrum van de macht is, dankzij de LPF.
pi_68151472
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk leeft Fortuyn nog. CDA'ers bijvoorbeeld zijn heb nog altijd dankbaar dat het CDA weer in de centrum van de macht is, dankzij de LPF.
Dat is idd een zeer vervelend gevolg van Fortuyn's geschop tegen paars.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:55:43 #42
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68151851
Niet Fortuyn maar Janmaat verdient de credits voor het salonfahig maken van extreem rechts:
http://www.vpro.nl/programma/waskracht/afleveringen/5259658/

Heb veel gelezen over die man. De man was op zijn ziekbed ervan overtuigd dat de linkse media Fortuyn expres zo groot heeft gemaakt om de VVD wind uit de zeilen te nemen.

Maar wat Janmaat miste was de steun van het grootkapitaal en de media, iets wat Janmaat zelf moeilijk kon verdragen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 april 2009 @ 22:03:17 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68152068

Kan het me nog precies herinneren
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 april 2009 @ 22:11:48 #44
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68152324
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_68152543
Pim Fortuyn heeft de ware ik van de oude politiek wakker gemaakt.
Remember de verkettering van Fortuyn door: melkert,dijkstal,rosenmuller,de graaf..........enz.
pi_68164035
Pim Fortuyn zou niet meer in deze tijd passen, want hij was achteraf gezien veel te gematigd.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_68165862
Hij heeft ons partijenstelsel opengebroken. Een 2-partijenregering is nu niet meer mogelijk, alleen het israelisch model is op dit moment realiseerbaar (veel partijen in de regering - onbestuurbaar).
pi_68167070
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:44 schreef Buitendam het volgende:
Hear hear! Dat was echt FOKKING hilarisch, tot op de dag van vandaag herinner ik nog mensen eraan dat ZIJ op die droplul gestemd hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_68167633
quote:
Op zondag 19 april 2009 12:08 schreef JohnDope het volgende:
Pim Fortuyn zou niet meer in deze tijd passen, want hij was achteraf gezien veel te gematigd.
Onzin. Er is niets mis met gematigdheid (of nuance) en veel mensen staat daar ook achter. Het is maar de vraag of Wilders een kans zou hebben gehad met Fortuyn als discussiepartner.

[ Bericht 1% gewijzigd door Picchia op 19-04-2009 14:05:13 ]
pi_68167898
een artikel uit 2007, dat is dus nog niet echt lang geleden:

http://www.trouw.nl/novum/article1632766.ece

pim fortuyn leeft dus nog, volop eigenlijk als een duidelijk voorbeeld dat er meer is dan gezapig geleuter en 'dat besluit nemen wij over 2 jaar' van een anno nu...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')