Fanatieke onruststokers vs. verdraagzame burgers .. ajbquote:Op zaterdag 18 april 2009 00:10 schreef waht het volgende:
TT moet zijn: Fanatieke onruststokers vs. Verdraagzame burgers
Niet de Egyptenaren. Hosni Mubarak en zijn regime zijn niet al te blij met Hamas.quote:Op vrijdag 17 april 2009 07:52 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Schokkend inderdaad. Heb je het artikel zelf eigenlijk goed gelezen, want wat je schrijft komt niet overeen met in ieder geval het tweede artikel:
[..]
Blijkbaar zijn de Egyptenaren ook niet al te blij met Hamas, maar dat wisten we al.
Even deze 2 dingen eruit lichten .. als je de geschiedenis goed bekijkt moet je je eigenlijk afvragen of het aan de top ooit de bedoeling is geweest om tot een vreedzame oplossing te komen ..quote:Op zaterdag 18 april 2009 05:55 schreef NorthernStar het volgende:
Jij en anderen maken steeds (opzettelijk?) de vergissing regering en bevolking gelijk te stellen.
[..]
Maar eerlijk gezegd doet het er imo allemaal niet meer toe. Het is al te laat voor een vreedzame oplossing.
Als er één ding beangstigend is dan is het wel het al decennialang voortduren van het voeden van de arabische kindertjes met haat tegen Israel en zijn joodse inwoners.quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:28 schreef moussie het volgende:
Dus ja, ik wil best geloven dat de meeste Joden liberaal zijn en alleen maar in vrede willen leven, maar hoe dat aan de top zit en hoe de eigen bevolking gemanipuleerd wordt over decennia heen, oa door uitbreidingen van de settlements op de Westbank te faciliteren, daarmee voorspelbare reacties uit te lokken en daarna te zeggen 'zie je wel, het zijn beesten' .. best wel beangstigend hoe dat gaat ..
Nou doe je dus precies datgene waarover NS het had .. je trekt de uitspraken van enkele leiders breed over een heel volk, of in dit geval, over alle moslims. Soms lijkt het wel alsof men op zoek is naar excuses om 'de moslim' aan te kunnen pakken ..quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als er één ding beangstigend is dan is het wel het al decennialang voortduren van het voeden van de arabische kindertjes met haat tegen Israel en zijn joodse inwoners.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=NG294ALP&subsection=2
De moslimwereld staat ook bol van regelrechte jodenhaat. 'Volgens vele moslimleiders zijn de Joden ondermensen voor wie geen gerechtigheid of mededogen kan gelden. Sheikh Tantawi, de hoogste moslimgeestelijke (Groot-Imam van de Al-Azhar universiteit in Kairo, nvdr) noemde de Joden onlangs “de vijanden van Allah, de afstammelingen van apen en varkens,. De Egyptische geestelijke Muhammad Hussein Ya'qoub heeft gezegd: “De Joden zijn de vijanden van de moslims, ongeacht de bezetting van Palestina. We zullen hen bevechten, verslaan en uitroeien, tot er geen enkele Jood meer overblijft op het aangezicht van de aarde., Doorheen de moslimwereld geven geestelijken de Joden de schuld voor al het kwaad in de wereld, zelfs voor 9/11. Duidt dat op vredeswil? Wat zou de reactie zijn als een katholieke aartsbisschop, als de paus zoiets zei?'
Zelfs voor politiek correct is er een grens...quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou doe je dus precies datgene waarover NS het had .. je trekt de uitspraken van enkele leiders breed over een heel volk, of in dit geval, over alle moslims. Soms lijkt het wel alsof men op zoek is naar excuses om 'de moslim' aan te kunnen pakken ..
Zover ik weet spreekt Wilders niet voor iedere Nederlander, wat doet je aannemen dat een of andere moslimleider wel spreekt voor alle moslims ?quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:27 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Zelfs voor politiek correct is er een grens...
Arm muisje.
Niet helemaal, lees het artikel waarnaar de link verwijst nog maar eens. Een Palestijnse vrouw die een ander palestijns geluid vertolkt zeg maar. Zeer posititief en dit soort mensen zijnde strohalm waaraan iedereen die vrede wil in het gebied zich kan vastklampen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:25 schreef moussie het volgende:
Nou doe je dus precies datgene waarover NS het had .. je trekt de uitspraken van enkele leiders breed over een heel volk, of in dit geval, over alle moslims. Soms lijkt het wel alsof men op zoek is naar excuses om 'de moslim' aan te kunnen pakken ..
quote:Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen
Moordzuchtige sadisten, gekweekt door een sadistisch, koloniaal regime.quote:Op zondag 19 april 2009 11:22 schreef rakotto het volgende:
En jij denkt dat een (rook)granaat direct geschoten op je lijf niet dodelijk kan zijn .. gebroken rib door je long oid ?quote:Op zondag 19 april 2009 12:27 schreef Slappy het volgende:
Uh lekker nep ookJe ziet hem gewoon opstaan en ineens rolt ie weg
En trouwens ze schoten rook granaat en geen kogels je ziet ook duidelijk op het einde dat.Israël is zo kwaadaardig zijn net duivels
ik heb geen flauw idee of het nep is, het is echter wel duidelijk dat het joods kolonialisme van de radicale facties die de macht hebben in Israël uiteindelijk vanzelf leidt tot sadisme. Moordzuchtig sadisme. Wat je ziet in de strafexpedities tegen de Arabische inboorlingen in Gaza en Libanon, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 19 april 2009 12:27 schreef Slappy het volgende:
Uh lekker nep ookJe ziet hem gewoon opstaan en ineens rolt ie weg
En trouwens ze schoten rook granaat en geen kogels je ziet ook duidelijk op het einde dat.Israël is zo kwaadaardig zijn net duivels
Dat zeg ik niet,Maar als je bij 0.33 kijkt zie je ineens vrolijk opstaan dan gaat de camera even uit beeld en dan rolt ineens wegquote:Op zondag 19 april 2009 14:06 schreef moussie het volgende:
[..]
En jij denkt dat een (rook)granaat direct geschoten op je lijf niet dodelijk kan zijn .. gebroken rib door je long oid ?
En btw, dat proberen op te staan nadat je door iets geraakt bent is heel normaal, zit in je instincten, wegvluchten en wel asap
Jij bent niet echt bijster intelligent he?quote:Op zondag 19 april 2009 14:29 schreef Slappy het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet,Maar als je bij 0.33 kijkt zie je ineens vrolijk opstaan dan gaat de camera even uit beeld en dan rolt ineens weg
Je bedoelt dat Pallywood dat geen kaas gegeten heeft van PR en onbeholpen 2 keer poseert met wat lijkt hetzelfde kinderlijkje te zijn ? Dat er meer dan genoeg lijkjes liggen om foto's mee te maken vergeten we even voor het gemak ? Dat die tweede foto een opname zou kunnen zijn waar die de familie dat lijkje geeft om te begraven wordt nog niet eens bedacht .. nee het moet wel oplichting zijn ..quote:Op zondag 19 april 2009 21:16 schreef Slappy het volgende:
Niet bekend met het legendarisch Pallywood
Ook even zien,hou alsjeblieft op met dat conspiracy gedoe ik ben geen Lambiekjequote:Op zondag 19 april 2009 22:13 schreef Vitale het volgende:
Ik heb nog wat nieuwsberichten kunnen vinden over dit schietincident in Billin 17 april 2009:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1079065.html
http://www.guardian.co.uk(...)demonstrator-teargas
Mocht je een langer fragment van dit incident willen zien, kijk dan hier:
http://www.richardsilvers(...)h-unauthorized-fire/
Jij denkt echt dat het ketchup is wat je op z'n borst ziet? En dat hij het geluid van zijn ingeklapte longen faked?
Jouw argumentatie om dit filmpje in twijfel te trekken doet mij denken aan die paranoide conspiracy mensen. Je weet wel, mensen met hoedjes van aluminium, die een volledig verknipte analyse geven om 'leugens' in kaart te brengen. Mensen die op alles meteen roepen: HOAXX!!111!!! FAKORZZ!!!
Misschien nog een leuk filmpje voor jou:
Begrijp me niet verkeerd. Het is goed om kritisch te zijn. Vooral als het gaat om informatie uit oorlogsgebieden. Maar in dit geval lijkt het alsof je de realiteit niet wil zien...
Laat dit waar zijn (ik heb het artikel niet gelezen maar geloof je wel), dan nog heeft moussie gelijk: jij haalt het meest kwalijke deel uit het artikel. Want als je de waarheid spreekt, waarschuwt en vecht deze vrouw juist tegen deze instelling.quote:Op zondag 19 april 2009 09:46 schreef buachaille het volgende:
[..]
Niet helemaal, lees het artikel waarnaar de link verwijst nog maar eens. Een Palestijnse vrouw die een ander palestijns geluid vertolkt zeg maar. Zeer posititief en dit soort mensen zijnde strohalm waaraan iedereen die vrede wil in het gebied zich kan vastklampen.
Er was sprake van simpele, waardevrije logica. Niet van politieke correctheid.quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:27 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Zelfs voor politiek correct is er een grens...
Arm muisje.
Deze kaart ziet er qua kwaliteit 19e eeuws uit. De Bosatlaskaarten uit 1877 waren iig van hogere kwaliteit.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:39 schreef buachaille het volgende:
Voor de liefhebbers van oude papieren, zie: http://www.wdl.org/en een verzameling door de Verenigde Naties online gezette kaarten en documenten. Dit is nog een aardige stukje kaart van Judea en Samaria, vlak voor de stichting van de staat Israel.
[ afbeelding ]
bron: http://www.wdl.org/en/item/148/zoom.html
quote:Op woensdag 22 april 2009 13:01 schreef moussie het volgende:
Omg .. ze zaten dus dat land te verdelen terwijl zij geen idee hadden van de bewoning daar ?
Het vetgedrukte stukje is volgens mij een van de kernproblemen in het conflict, maar ook het grootste probleem in elk conflict: mensen kunnen zich niet inleven in de andere partij en realiseren zich niet wat het allerbelangrijkst voor de ander is.quote:Eighty percent of both Israelis and Palestinians support the establishment of a Palestinian state, according to a survey conducted by Mina Tsemach of the Dahaf Institute and Irish scholar Colin Irwin in the wake of Operation Cast Lead and published by Army Radio Wednesday.
The poll was commissioned by the One Voice organization, an NGO of Israelis and Palestinians which seeks to make the voice of moderates on both sides of the Israel-Palestinian conflict heard.
One Voice chairman Irit Admoni-Perlman said the data must be presented to the incoming Israeli government and public figures, "so that they would be aware of what the Israelis and Palestinians think."
The poll showed both peoples were strongly opposed to the notion of one bi-national state.
It also showed a will on both sides to cooperate on economic and security issues, but found that Israelis and Palestinians still disagree on Jerusalem and the holy places, the Palestinian refugee and other national issues.
77% of Israelis were against any partition of Jerusalem and both sides converged mostly in their vehement opposition to declaring it an international city. While almost all Palestinians polled cited the establishment of an independent state as their top priority, this was only 11th on the priority list with Israelis. Conversely, the security of Israeli residents was highly important with Israelis but only 12th on the Palestinians' priority list.
The poll was conducted between the end of Operation Cast Lead and the general election in Israel. Its results were set to be presented at a press conference in Ramallah on Wednesday. The One Voice movement plans to hold public gatherings in which controversial subjects will be discussed in the coming year, in order, it said, to influence leaders of both sides to accept the will of the people.
Beetje laat van de palestijnen om 2000 jaar na dato alsnog een tweede palestijnse staat (na Jordanië) te willen vestigenquote:Op woensdag 22 april 2009 13:42 schreef PhysicsRules het volgende:
Interessant onderzoek in Haaretz
Bron
[..]
Het vetgedrukte stukje is volgens mij een van de kernproblemen in het conflict, maar ook het grootste probleem in elk conflict: mensen kunnen zich niet inleven in de andere partij en realiseren zich niet wat het allerbelangrijkst voor de ander is.
quote:Israelis 'followed law in Gaza'
The Israeli military says an internal investigation showed that it operated according to international law during its recent operation in Gaza.
Troops maintained "a high professional" level against "an enemy that aimed to terrorise Israeli civilians", it said.
A small number of intelligence or operational errors did take place but these were unavoidable, it said.
Palestinians say some 1,300 Gazans died during the three-week operation. Thirteen Israelis were killed.
Kun je van de Israëli's net zo makkelijk zeggen, alleen zijn het deze keer de Palestijnen die verjaagd worden.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:15 schreef buachaille het volgende:
[..]
Beetje laat van de palestijnen om 2000 jaar na dato alsnog een tweede palestijnse staat (na Jordanië) te willen vestigen
wij van WC-eend ..quote:The Israeli military says an internal investigation showed that it operated according to international law during its recent operation in Gaza.
De Israeli's zijn zelfs later, want de Palestijnen woonden er al langere tijd toen de zionisten binnen begonnen te druppelen en uiteindelijk een tsunami vormden.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:15 schreef Machiavelli. het volgende:
[..]
Kun je van de Israëli's net zo makkelijk zeggen, alleen zijn het deze keer de Palestijnen die verjaagd worden.
Ja, joh dat gaat echt vrede worden dan.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:00 schreef Burakius het volgende:
Gewoon het Ottomaanse Rijk stichten en laten heersen over Israel en Palestina ---> vrede.
Ja zoals het altijd was onder de Ottomanen. Vrede in dat gebied. Waarom je een plaatje van Hrant Dink.. een Armeen plaatst snap ik dan weer even niet.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:30 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, joh dat gaat echt vrede worden dan.![]()
[ afbeelding ]
Hrant Dink was een turk van armeense afkomst. Hij stelde de ergste misdaad die door de mens begaan kan worden, de genocide, ter discussie, meer specifiek de genocide op de armenen die begaan is in het Ottomaanse rijk. Hoe jij het in je hoofd haalt dat het met het Ottomaanse rijk vrede zou worden daar begrijp ik helemaal niets van.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:38 schreef Burakius het volgende:
Ja zoals het altijd was onder de Ottomanen. Vrede in dat gebied. Waarom je een plaatje van Hrant Dink.. een Armeen plaatst snap ik dan weer even niet.
Volgens mij ben jij nog steeds een beetje pissig op me toen ik voorstelde om jou hoofd een tijdje onder het Noordzee water te houden op jouw voorstel om de joden de middellandse zee in te drijven. Of ben je nog verbolgen onder het feit dat ik je vergeleek op een waterhoen/meerkoet na je racistische opmerking over dat ik blond haar en dikke tieten heb?quote:Op woensdag 22 april 2009 21:04 schreef Kees22 het volgende:
De Israeli's zijn zelfs later, want de Palestijnen woonden er al langere tijd toen de zionisten binnen begonnen te druppelen en uiteindelijk een tsunami vormden.
Maar verder is dit het standaardonzinargument van Buachaille, dat zelfs door medestanders belachelijk gevonden wordt.
Hij werd vermoord door een jonge jongen die misleid was door een organisatie (Ergenekon). Wat eigenlijk weer indirect de schuld is van het Westen. Dus het Westen is schuldig voor de moord op Hrant Dink.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:44 schreef buachaille het volgende:
[..]
Hrant Dink was een turk van armeense afkomst. Hij stelde de ergste misdaad die door de mens begaan kan worden, de genocide, ter discussie, meer specifiek de genocide op de armenen die begaan is in het Ottomaanse rijk. Hoe jij het in je hoofd haalt dat het met het Ottomaanse rijk vrede zou worden daar begrijp ik helemaal niets van.
Nou in dat geval ga ik mee in je wens dat de palestijnen eenzelfde behandeling zullen krijgen van de ottomanen in het "nieuwe ottomaanse rijk" als de behandeling die de armenen door de ottomanen in het oude Ottomaanse rijk hebben gekregen.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:58 schreef Burakius het volgende:
Over het Ottomaanse rijk: er is geen genocide gepleegd op de Armenen. De Armenen pleegden juist genocide op de Turken, gesteund door de Russen, door Turkse dorpen aan te vallen. Hierop reageerde het Turkse leger. Voor de eigen veiligheid werden de Armenen gedeporteerd naar veiligere plekken. Moet je kijken hoe goed het Ottomaanse Rijk juist omging met hen! Voor hun veiligheid zorgen!
Als ik thuis ben zal ik jou eens een mooie toespraak van de Turkse president hierover laten zien. Kan je even met je mond vol met tanden ergens anders kafferen
huh .. en wat bewijst die kaart dan volgens jou, anders dan dat de Britten idioten waren die geen idee hadden waarmee ze bezig zijn ?quote:Op donderdag 23 april 2009 12:47 schreef buachaille het volgende:
In ieder geval spreekt het eerder geplaatste oude kaartje van de UN-site boekdelen.
Het bewijst dat het verlangen van de arabieren om zich te vestigen op het grondgebied van Israel pas ontstaan is nadat de eerst pioniers begonnen met het ontginnen van de woestijn.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:41 schreef moussie het volgende:
huh .. en wat bewijst die kaart dan volgens jou, anders dan dat de Britten idioten waren die geen idee hadden waarmee ze bezig zijn ?
Aah .. dus de Britten tekenen een kaart op basis van hun onvolledige kennis en dat zie jij dan als bewijs .. nou als het al iets bewijst dan is dat dat de Britten geen idee hadden van de regio, ze zijn aardig wat vergeten ..quote:Op donderdag 23 april 2009 16:43 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het bewijst dat het verlangen van de arabieren om zich te vestigen op het grondgebied van Israel pas ontstaan is nadat de eerst pioniers begonnen met het ontginnen van de woestijn.
Interessante kaart. Heb je er ook getallen bij? Is een stipje 1 of 1000 mensen? Is een stip een groot dorp of twee tenten en een kameel. Dit soort stipkaarten kunnen behoorlijk misleidend zijn.quote:Op donderdag 23 april 2009 17:17 schreef moussie het volgende:
ter aanvulling een andere kaart over de situatie van 1920
de rode stipjes zijn Palestijnse dorpen
[ afbeelding ]
Mevrou maakte zelf nog de opmerking "wij van wc eend adviseren". En zelf zet ze een misleidend zo niet misdadig leugenachtig kaartje van de site "Palestine Think Tank" . Een site die volgens mij is opgezet door links-extremisten.quote:Op donderdag 23 april 2009 17:23 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Interessante kaart. Heb je er ook getallen bij? Is een stipje 1 of 1000 mensen? Is een stip een groot dorp of twee tenten en een kameel. Dit soort stipkaarten kunnen behoorlijk misleidend zijn.
Pissig?quote:Op donderdag 23 april 2009 12:47 schreef buachaille het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij nog steeds een beetje pissig op me toen ik voorstelde om jou hoofd een tijdje onder het Noordzee water te houden op jouw voorstel om de joden de middellandse zee in te drijven. Of ben je nog verbolgen onder het feit dat ik je vergeleek op een waterhoen/meerkoet na je racistische opmerking over dat ik blond haar en dikke tieten heb?
In ieder geval spreekt het eerder geplaatste oude kaartje van de UN-site boekdelen. Ook mijn opmerking dat de Palestijnse staat al bestaat lijkt mij niet belachelijk, tenzijn wiki het bij het verkeerde eind heeft? Jordanië -> Bevolkingsgroepen: Arabieren (waaronder een groot deel Palestijnen) 98%, Tsjerkessen 1%, Armeniërs 1%, Turken, Koerden
Dat argument zal wel aanslaan bij Israel-liefhebbers: ze hadden het zelf verzonnen kunnen hebben. Sterker nog: ze verzinnen het ook vaak zelf.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:58 schreef Burakius het volgende:
Over het Ottomaanse rijk: er is geen genocide gepleegd op de Armenen. De Armenen pleegden juist genocide op de Turken, gesteund door de Russen, door Turkse dorpen aan te vallen. Hierop reageerde het Turkse leger. Voor de eigen veiligheid werden de Armenen gedeporteerd naar veiligere plekken. Moet je kijken hoe goed het Ottomaanse Rijk juist omging met hen! Voor hun veiligheid zorgen!
Als ik thuis ben zal ik jou eens een mooie toespraak van de Turkse president hierover laten zien. Kan je even met je mond vol met tanden ergens anders kafferen
Volgens http://en.wikipedia.org/w(...)tish_Mandate_periodsquote:Op donderdag 23 april 2009 17:23 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Interessante kaart. Heb je er ook getallen bij? Is een stipje 1 of 1000 mensen? Is een stip een groot dorp of twee tenten en een kameel. Dit soort stipkaarten kunnen behoorlijk misleidend zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |