abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68086548
Geert Wilders heeft aangekondigd met een vervolgversie van Fitna te komen. Dit keer bedoeld om de burgers in het Westen de ogen te openen. Wat massa immigratie aan Islamieten betekent....

Ik hoop dat het een goede en integere film komt. Die niet op kwetsen is gericht, maar wel de vinger legt op problemen die massa immigratie teweeg brengt.

Want ook ik maakt mij zorgen.

Jij ook?
  donderdag 16 april 2009 @ 21:11:47 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_68086676
tja... dat hoop ik ook, maar de sequel is meestal slechter dan het origineel
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 april 2009 @ 21:11:47 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_68086677
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:11 schreef Flurry het volgende:
Is dat nog mogelijk dan??

[ Bericht 33% gewijzigd door remlof op 16-04-2009 21:24:52 (offtopic weg) ]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:15:50 #4
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_68086832
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:11 schreef Netsplitter het volgende:

Ik sluit me hierbij aan, ga hem ook niet kijken tenzij ik ergens verneem dat hij stukken beter is dan deel 1..
pi_68086905
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:

..... de vinger legt op problemen die massa immigratie teweeg brengt.
Wat zijn die vermeende problemen die massaimmigratie (spatiegebruik.nl) teweeg brengt? Ik ga niet eens meer de moeite nemen om zo'n stukje broddelwerk te gaan bekijken.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_68086938
Is het niet een aanvulling ipv vervolg?
pi_68087166
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:18 schreef Opperkwal het volgende:
Is het niet een aanvulling ipv vervolg?
Misschien een rectificatie.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_68087236
quote:
Nou, hij schijnt met professionele filmmakers in de weer te zijn....

Trouwens die eerste versie vond ik qua concept wel degelijk goed, alleen de uitvoering was teveel geknip en geplak...
  donderdag 16 april 2009 @ 21:31:17 #9
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_68087345
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Trouwens die eerste versie vond ik qua concept wel degelijk goed, alleen de uitvoering was teveel geknip en geplak...
Welk concept? Het ding was zo vaag dat je er van alles in kon zien. Jij zag jouw concept erin, ik het mijne
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_68087346
quote:
Godfather 2 is beter dan 1, vind ik.
I´m back.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:32:21 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_68087385
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Godfather 2 is beter dan 1, vind ik.
De uitzondering bevestigt de regel
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 april 2009 @ 21:35:42 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_68087522
Ben wel zeer benieuwd hoe de wereld hier op gaat reageren.
Zou briljant zijn als ze 'm massaal negeren.
Maar dat zal wel niet helaas.
Hoop alleen dat die NL dus niet meer schade aandoet dan met deel 1, al kon dat wel aardig weggemoffeld worden had ik het idee.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:39:18 #13
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_68087681
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Iedereen weet dat het WTC door Bush zelf is neergehaald. Als je die stokoude beelden uit 2001 wil gebruiken om hier bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten heb je ze toch echt niet allemaal op een rijtje.
Voor de volgende kamerverkiezingen staat er nog wel een Nederlander op met gewetensproblemen, iemand die er niet mee kan leven dat dit land in een fascistische staat verandert door zo'n lelijk peroxidehoofd die vanuit zijn strengbeveiligde bunker full-time een complete bevolkingsgroep aan het stigmatiseren is.

[ Bericht 0% gewijzigd door ouderejongere op 17-04-2009 21:16:59 ]
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_68087683
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:31 schreef Flurry het volgende:

[..]

Welk concept? Het ding was zo vaag dat je er van alles in kon zien. Jij zag jouw concept erin, ik het mijne
Nou ja, het concept waarmee inzichtelijk werd gemaakt dat aan de hand van geweldadige Koranteksten aanslagen zijn gepleegd....
pi_68087778
Laat Wilders eens een film maken over de ware bedreiging voor Westerse samenleving; de ongeletterde volksmassa's die debatten verzieken met hun polariserende stellingnames en de maatschappij ontwrichten met hun nationalisme, racisme en algeheel gebrek aan fatsoen.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_68088197
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:17 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Wat zijn die vermeende problemen die massaimmigratie (spatiegebruik.nl) teweeg brengt? Ik ga niet eens meer de moeite nemen om zo'n stukje broddelwerk te gaan bekijken.
Integratieproblematiek.
pi_68088701
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:41 schreef Leevancleef het volgende:
Laat Wilders eens een film maken over de ware bedreiging voor Westerse samenleving; de ongeletterde volksmassa's die debatten verzieken met hun polariserende stellingnames en de maatschappij ontwrichten met hun nationalisme, racisme en algeheel gebrek aan fatsoen.
Vrij grote kans dat Wilders dat óók als bedreiging ziet.
I´m back.
pi_68089490
De paupers zijn wel Wilders' eigen achterban heh. Er zijn maar weinig mensen die een goede opleiding hebben genoten, een goede algemene ontwikkeling hebben, zich betrokken voelen bij de maatschappij als geheel en tóch Wilders stemmen.
Sum es est, sumus estis sunt
  donderdag 16 april 2009 @ 22:24:42 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68089552
E dan te bedenken dat vervolgfilms meestal slechter zijn dan de eerste
pi_68089581
Porque saber es comprender, saber perder,
dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
tener coraje de entender,
que pudo ser y no lo fue..
pi_68089694
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:24 schreef Hexagon het volgende:
, Geert wilders 'owned' gewoon, hij doet het op een lompe manier.. dat wel.

Maar dat is blijkbaar noodzakelijk.
  donderdag 16 april 2009 @ 22:31:24 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68089790
Foto's quoten

Goed argument!!!

Wel een hele ouwe btw

[ Bericht 28% gewijzigd door Hexagon op 16-04-2009 22:37:10 ]
pi_68090686
quote:
Godfather 2. .
I´m back.
pi_68092663
Volgens mij zijn alle relevante opmerkingen nu wel gemaakt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_68093338
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:28 schreef DirkZz het volgende:

[..]

[ afbeelding ], Geert wilders 'owned' gewoon, hij doet het op een lompe manier.. dat wel.

Maar dat is blijkbaar noodzakelijk.
Hoog niveau weer.
pi_68093429
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:35 schreef Netsplitter het volgende:
Ben wel zeer benieuwd hoe de wereld hier op gaat reageren.
Zou briljant zijn als ze 'm massaal negeren.
Maar dat zal wel niet helaas.
Hoop alleen dat die NL dus niet meer schade aandoet dan met deel 1, al kon dat wel aardig weggemoffeld worden had ik het idee.
Zijn film zal heus niet zoveel economische schade veroorzaken als de film van Al Gore.
pi_68093458
Ik hoop niet dat de cliffhanger heel spannend is. Anders moeten ook weer wachten op Fitna III
pi_68095255
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:52 schreef Kees22 het volgende:
Volgens mij zijn alle relevante opmerkingen nu wel gemaakt.
Dat het geen wet van Meden en Perzen is dat de sequel slechter is dan het eerste deel?
I´m back.
pi_68095524
Aandachtswhoritiz..
pi_68095528
Waarom zou je je zorgen maken?
pi_68095531
Precies, check wat de respons was op F1.
pi_68095989
quote:
Worden er dan nóg slechtere acteurs dan in deel 1 aangenomen volgens jou?
pi_68100553
Ik weet niet of film nog iets gaat toevoegen.
pi_68103901
te gekke special effects ook in fitna 1, zeker web 2.0 waardig - youtube. meer zou niet kunnen. hij heeft dat filmpje naar alle waarschijnlijkheid in zijn schuur in elkaar gezet.
pi_68104199
Wel vreemd dat men gewoon kan praten over de problemen die Polen wel of niet veroorzaken maar niet over problemen die Islamieten wel of niet veroorzaken.
Audaces fortuna juvat
pi_68104682
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:41 schreef Colnago het volgende:
Wel vreemd dat men gewoon kan praten over de problemen die Polen wel of niet veroorzaken maar niet over problemen die Islamieten wel of niet veroorzaken.
Volgens mij werd er volop over Islamieten gepraat. Ook alle linkse partijen en al ver voordat Wilders er een one partij issue van maakte.

Ik zie jouw punt niet.

Geloof ligt wel wat gevoeliger dan een bevolkingsgroep. Ik zou zeggen ga eens midden op straat het Christelijk of Joodse geloof beledigen en wees dan vooral verbaast wat voor reactie dat teweeg brengt.

Het grappige is dat in alle uitspraken van Wilders waar hij de woord koran gebruikt ook vervangen zou kunnen worden met de bijbel of torah. Het zou dan wetenschappelijk denk ik wel kloppen alleen maatschappelijk zou het niet worden geaccepteerd. Probeer nu een gemiddelde puber het scheppingsverhaal maar eens wijs te maken. De bijbel, torah en de koran is in het verre verleden geschreven met de normen en waarden die toen gelden. Die kun je niet in onze maatschappij meer letterlijk nemen maar er zijn nog genoeg gebieden op aarde waar de welvaart en ontwikkeling nog niet zover is waar de woorden wel letterlijk worden genomen.

V: Wat heeft een Moslim fundamentalist en Wilders met elkaar gemeen?
A: Het zijn beide extremisten.....
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_68104828
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:55 schreef kdijkstra het volgende:

Volgens mij werd er volop over Islamieten gepraat. Ook alle linkse partijen en al ver voordat Wilders er een one partij issue van maakte.

Ik zie jouw punt niet.

Kijk dan maar hoe men erover praat.
Iedereen die problemen naar voren brengt is meteen een racist als het over Moslims gaat en dat hoor je niet als men over problemen met de Poolse mensen praat.
Audaces fortuna juvat
pi_68104902
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:55 schreef kdijkstra het volgende:

Geloof ligt wel wat gevoeliger dan een bevolkingsgroep. Ik zou zeggen ga eens midden op straat het Christelijk of Joodse geloof beledigen en wees dan vooral verbaast wat voor reactie dat teweeg brengt.

Probeer jij maar eens een life of Brian achtige film te maken met de Islam als onderwerp.
Daar zijn Islamieten en linkse mensen fel op tegen.
Audaces fortuna juvat
pi_68104964
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:01 schreef Colnago het volgende:

Ik weet zeker dat er genoeg islamieten zijn die er geen enkel probleem mee hebben en wat links er mee te maken heeft ontgaat mij al helemaal...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_68105308
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat er genoeg islamieten zijn die er geen enkel probleem mee hebben en wat links er mee te maken heeft ontgaat mij al helemaal...
Dat leer je dan ook niet op de kleuterschool.
Audaces fortuna juvat
pi_68105814
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:11 schreef Colnago het volgende:

Dat leer je dan ook niet op de kleuterschool.
Ok, sorry dat ik jou zo'n lastige vraag stelde dan. Maar als je het niet weet, waarom stel je het dan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_68109750
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vrij grote kans dat Wilders dat óók als bedreiging ziet.
Wilders ìs onderdeel van die bedreiging.

Ach ja, je moet iets om die zetels te behouden in de peilingen van de Hond.

Daar komt nog eens bij dat dit soort dingen integratie van buitenlandse mensen in het algemeen niet echt bevorderd lijkt me zo.
pi_68111468
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:01 schreef Colnago het volgende:

[..]

Probeer jij maar eens een life of Brian achtige film te maken met de Islam als onderwerp.
Die zijn er. Ook zijn er boeken die nog veel verder gaan dan wat Wilders zegt (in het arabisch). Daar is de Moslim gemeenschap ook niet altijd even blij mee maar het kan wel degelijk.

Het verschil zit hem in dat in dit geval een buitenstaander die helemaal NIETS met de islam te maken heeft hun geloof aan het bekritiseren is.

Als een Moslim roept dat alle Christelijke vrouwen een burka moeten gaan dragen staat het gelijk in de krant en dan wordt er ook moord en brand geroepen in het westen. Dan moeten wij niet vreemd opkijken wanneer hetzelfde gebeurd. Wie zegt dat onze normen en waarden het beste zijn. In onze samenleving absoluut en ik geloof ook wel dat onze normen en waarden het beste zijn maar ik ben er mee opgegroeid. Ik kan me zo voorstellen dat een Islamiet er precies zo over denkt. Nu heb ik even Burka als voorbeeld genomen maar neem een willekeurige oneliner van dhr Wilders en verbouw het voor het Christelijk geloof.

Ga nu niet roepen dat de Islamieten zo gevaarlijk zijn en aanslagen plegen. Dat doen we in het westen ook. Ik wil er aan herinneren dat na de moord op dhr Fortuyn er veel aanslagen zijn gepleegd op Islamitische scholen en moskeeen. Dat terwijl de Moslims helemaal niets met de dood van Fortuyn te maken hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door kdijkstra op 17-04-2009 16:22:32 ]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_68116213
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:24 schreef DS4 het volgende:

Ok, sorry dat ik jou zo'n lastige vraag stelde dan.
Geeft niet, ik ben ook jong geweest.
Audaces fortuna juvat
pi_68116495
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:47 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Die zijn er. Ook zijn er boeken die nog veel verder gaan dan wat Wilders zegt (in het arabisch). Daar is de Moslim gemeenschap ook niet altijd even blij mee maar het kan wel degelijk.
De duivels verzen?
quote:
Het verschil zit hem in dat in dit geval een buitenstaander die helemaal NIETS met de islam te maken heeft hun geloof aan het bekritiseren is.
Dat kun je ook zeggen van Atheïsten die zo'n anti goden film maken.
quote:
Als een Moslim roept dat alle Christelijke vrouwen een burka moeten gaan dragen staat het gelijk in de krant en dan wordt er ook moord en brand geroepen in het westen. Dan moeten wij niet vreemd opkijken wanneer hetzelfde gebeurd. Wie zegt dat onze normen en waarden het beste zijn. In onze samenleving absoluut en ik geloof ook wel dat onze normen en waarden het beste zijn maar ik ben er mee opgegroeid. Ik kan me zo voorstellen dat een Islamiet er precies zo over denkt. Nu heb ik even Burka als voorbeeld genomen maar neem een willekeurige oneliner van dhr Wilders en verbouw het voor het Christelijk geloof.
Dat ben ik wel met je eens maar kijk eens naar hun reactie als wij zeggen dat een vrouw geen hoofddoek op hoeft in ons land.
En kijk eens naar het begrip van diverse partijen en groeperingen voor dat gedrag.
quote:
Ga nu niet roepen dat de Islamieten zo gevaarlijk zijn en aanslagen plegen. Dat doen we in het westen ook. Ik wil er aan herinneren dat na de moord op dhr Fortuyn er veel aanslagen zijn gepleegd op Islamitische scholen en moskeeen. Dat terwijl de Moslims helemaal niets met de dood van Fortuyn te maken hebben.
Ik heb het niet over aanslagen gehad maar wel op de angst om iets negatiefs over de Islam te zeggen.
Vraag maar aan een caberetier.
Audaces fortuna juvat
pi_68119300
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:28 schreef Colnago het volgende:

[..]

De duivels verzen?
Is dat in het arabisch?
En nee de arabische teksten worden over het algemeen niet in het engels vertaald en die gaan heel veel verder dan de duivels verzen of fitna. Het verschil zit hem in wie het zegt. Als het een moslim is wordt er al meer geaccepteerd dan iemand van buitenaf. Wij zijn precies zo.
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:28 schreef Colnago het volgende:
Ik heb het niet over aanslagen gehad maar wel op de angst om iets negatiefs over de Islam te zeggen.
Vraag maar aan een caberetier.
Probeer eens wat negatiefs over de Joden te zeggen.

Probleem is dat de Moslims zich al genoeg opgejaagd voelen. Niet alleen door Wilders of door de cartoons uit Denemarken. Economisch gaat het nog altijd niet al te best in de Islamitische landen en daarnaast is hun bewegingsvrijheid, vrijheid van meningsuitting, etc etc lang niet zo ruim als hier in het westen. Dan is het niet verwonderlijk dat geloof een belangrijk iets is en als dan iemand jouw geloof belachelijk maakt...

Laat het westen maar eerst op hun eigen problemen concentreren. We horen bijvoorbeeld ook niet de Moslims massaal de Katholieke paters kinder verkrachters noemen. Of de Paus allerlei verwensingen roepen omdat hij tegen gebruik van condoom is. Extremisme heb je in al soorten en smaken en een extremistische groep is niet representatief voor het hele geloof. Als dat het geval was dan zijn alle paters kinderverkrachters?!

[ Bericht 0% gewijzigd door kdijkstra op 17-04-2009 20:11:56 ]
pi_68119359
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat youtube knipsel was wel het dieptepunt ja, dat die sneue gast daar nog zo lang voer heeft moeten doen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 17 april 2009 @ 21:19:08 #48
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_68122734
Wilders heeft nu al zijn doel bereikt, hij staat weer in het middelpunt van belangstelling. Wanneer gaat die rechtse media eindelijk eens dit persoon negeren?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_68129766
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 03:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat het geen wet van Meden en Perzen is dat de sequel slechter is dan het eerste deel?
Ach nee. De volstrekte overbodigheid om diverse redenen van F2 Fitna 2 is inmiddels toch wel beargumenteerd?
Nu begint er een merkwaardige discussie over het maatschappelijk nut van films als Fitna.
Volgens mij heeft een film als Fitrna evenveel nut als een scriptie van en vmbo-scholier.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_68129897
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach nee. De volstrekte overbodigheid om diverse redenen van F2 Fitna 2 is inmiddels toch wel beargumenteerd?
Nu begint er een merkwaardige discussie over het maatschappelijk nut van films als Fitna.
Volgens mij heeft een film als Fitrna evenveel nut als een scriptie van en vmbo-scholier.
Naar analogie van de Godfather (een kwaliteitsniveau dat fitna natuurlijk nooit zal halen, maar dat even los gezien) kun je in algemene zin toch niet per se van mening zijn dat sequels uit den boze moeten zijn, artistiek en qua inhoud gezien? Kijk, als Wilders nu, net als bij die police academy filmserie, 5 of 6 sequels maakt dan ben ik het wel met je eens, de boodschap verwatert dan, men borduurt dan te veel door op een formule die misschien ooit een succesje was, maar dat na 5 of 6 delen natuurlijk allang niet meer is.
I´m back.
pi_68130217
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Naar analogie van de Godfather (een kwaliteitsniveau dat fitna natuurlijk nooit zal halen, maar dat even los gezien) kun je in algemene zin toch niet per se van mening zijn dat sequels uit den boze moeten zijn, artistiek en qua inhoud gezien? Kijk, als Wilders nu, net als bij die police academy filmserie, 5 of 6 sequels maakt dan ben ik het wel met je eens, de boodschap verwatert dan, men borduurt dan te veel door op een formule die misschien ooit een succesje was, maar dat na 5 of 6 delen natuurlijk allang niet meer is.
Het geziek en gezeik vooraf al weer
Een nietszeggend filmpje dat een vervolg gaat krijgen.
Mensen als Colnago en kdijkstra die er van alles over gaan roepen.
Wat een gezeik.
pi_68130259
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mensen als colnago en kdijkstra die er van alles over gaan roepen.
Wat een gezeik.
Klopt, maar ik spreek even over de oneindige hoeveelheden mogelijkheden in het universum.
Ik bedoel als je puur inductief redeneert hoeft morgen de zon ook niet op te komen hè.
I´m back.
pi_68137442
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:44 schreef Kees22 het volgende:
Mensen als Colnago en kdijkstra die er van alles over gaan roepen.
Wat een gezeik.
Voor ons nietszeggend. Voor een ander niet.
Provoceren heeft nooit iets bijgedragen en daar valt dit filmpje onder.
pi_68189869
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 12:49 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Voor ons nietszeggend. Voor een ander niet.
Provoceren heeft nooit iets bijgedragen en daar valt dit filmpje onder.
Fitna was zelfs te slap om te provoceren.
Die film van Ayaan provoceerde wel, maar die was ook origineel en had een sterk punt. Maar Fitna, pfff. (niet eens een t op het eind!)
pi_68192204
quote:
Op maandag 20 april 2009 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Fitna was zelfs te slap om te provoceren.
Die film van Ayaan provoceerde wel, maar die was ook origineel en had een sterk punt. Maar Fitna, pfff. (niet eens een t op het eind!)
Jij bent niet diegene die bepaald of het wel of niet provocerend is. Dat kunnen de Moslims uitstekend zelf en door dit soort gedrag kleineer je ze alleen.
pi_68192266
quote:
Op maandag 20 april 2009 06:30 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Jij bent niet diegene die bepaald of het wel of niet provocerend is. Dat kunnen de Moslims uitstekend zelf en door dit soort gedrag kleineer je ze alleen.
Moslims bepalen niet eens met welke hand ze hun reet afvegen, hun leven is helemaal tot in de treurnis voorgekauwd.
pi_68192403
Laat Wilders gewoon z'n film maken.. hij mag de menigte de feiten laten zien.

Ik ben trouwens een PVV stemmer.
pi_68192444
quote:
Op maandag 20 april 2009 07:31 schreef Shizzah het volgende:
Laat Wilders gewoon z'n film maken.. hij mag de menigte de feiten laten zien.
quote:
Ik ben trouwens een PVV stemmer.
Hoe kan het ook anders?
  maandag 20 april 2009 @ 13:58:34 #59
233693 jessrockstar
I Got The Power!
pi_68201725
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou ja, het concept waarmee inzichtelijk werd gemaakt dat aan de hand van geweldadige Koranteksten aanslagen zijn gepleegd....
De eerste "film" was idd een aanlacht tegen de koran. Maar het feit dat er aanslagen worden gepleegd aan de hand van teksten uit de koran slaat vooral op de extremisten. Het is niet zo dat alle moslims in Nedeland extremistisch zijn. Wilders heeft misschien wel een goed punt wat betreft die teksten en dat ze leiden tot extremisme, maar hij bouwt het totaal verkeerd uit. Fitna2 zal wss gewoon weer een documentaire worden over het verpauperen van Nederland, dat zogenaamd veroorzaakt wordt door de moslims.

Ik zou zeggen: Wilders, ga vooral je gang en maak die film, probeer het alleen iets beter te vertellen dit keer. Of iig minder beledigend
Jess.
pi_68204683
quote:
Op maandag 20 april 2009 07:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Moslims bepalen niet eens met welke hand ze hun reet afvegen, hun leven is helemaal tot in de treurnis voorgekauwd.
Misschien tijd om eens onder die steen vandaan te komen zodat je kunt zien dat niet alle moslims dusdanig orthodox zijn?
pi_68204750
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als het eerste deel kant noch wal raakt heb ik weinig goede moed dat dat met het tweede deel wel wat gaat worden.
pi_68211256
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien tijd om eens onder die steen vandaan te komen zodat je kunt zien dat niet alle moslims dusdanig orthodox zijn?
Jij zat nog in je vaders verrekijker toen ik al over de wereld zwierf met mijn partner.
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als het eerste deel kant noch wal raakt heb ik weinig goede moed dat dat met het tweede deel wel wat gaat worden.
Wilders monteerde slechts de beelden die opge-eist zijn door moslims, dat jij dat niet leuk vindt is wat anders.
pi_68212376
Over de bijbel kun je ook een film maken die net zo'n uitwerking moet hebben als Wilders met zijn film Fitna hoopte te verkrijgen. Zijn eerste film was ronduit waardeloos en heeft zijn verwachtingen totaal niet waargemaakt. Ik was echt zwaar teleurgesteld over de kwaliteit. Net ofdat hij zelf thuis heeft zitten plakken en knippen.

Ik ga dan ook niet zijn tweede fil bekijken.
pi_68228904
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Jij zat nog in je vaders verrekijker toen ik al over de wereld zwierf met mijn partner.
[..]
Als je dan nu nog zo islamofobisch en wereldvreemd in het leven staat doe je iets toch niet goed.
quote:
Wilders monteerde slechts de beelden die opge-eist zijn door moslims, dat jij dat niet leuk vindt is wat anders.
Niet helemaal waar. Ach, en dan nog, een film als Fitna kan over iedere religie gemaakt worden.
pi_68251336
quote:
Op maandag 20 april 2009 06:30 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Ik bepaalde niks, ik constateerde.
pi_68251394
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je dan nu nog zo islamofobisch en wereldvreemd in het leven staat doe je iets toch niet goed.
[..]

Niet helemaal waar. Ach, en dan nog, een film als Fitna kan over iedere religie gemaakt worden.
Sterker nog: zelfs over moeder Theresa of Nelson Mandela kun je zo'n film maken.
pi_68260579
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]
Ach ja, ik was even vergeten dat als je niets met de islam te maken wilt hebben meteen het etiket opgeplakt krijgt van islamofobisch en wereldvreemd.
quote:
Niet helemaal waar?

Wat is er niet waar aan?
Regie wordt gevoerd door moslims
Acteurs zijn moslims
Decor is van en door moslims
Verhaal is van moslims
Draaiboek is van moslims
Camerawerk is van moslims
Teksten zijn van moslims

Montage is door Wilders.
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sterker nog: zelfs over moeder Theresa of Nelson Mandela kun je zo'n film maken.
Doe eens voor de grap?
pi_68264329
quote:
Op woensdag 22 april 2009 08:22 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ach ja, ik was even vergeten dat als je niets met de islam te maken wilt hebben meteen het etiket opgeplakt krijgt van islamofobisch en wereldvreemd.
[..]
Fijn je daar even aan te kunnen herinneren.
quote:
Niet helemaal waar?

Wat is er niet waar aan?
[..]
'Fitna 1' sloeg de plank volledig mis, van een vervolg verwacht ik dan ook he-le-maal niets.

De hoeveelheid schoonheidsfoutjes in Fitna was aanzienlijk. Moet ik het echt gaan herhalen voor je? Vooruit.

De beelden van bebloede kinderen? Heeft niets met terrorisme van doen, maar waren opnames van een sjiitisch feest. Een moslim die het heeft over eerwraak? Heel leuk, maar dat is een cultureel fenomeen en heeft niets met de islam van doen. Cijfers die genoemd worden in zijn film zijn zwáár overdreven en verzen uit de koran zijn op een wel héél bijzondere wijze geïnterpreteerd. En de meest bekende misser was natuurlijk de foto van Salah Edin.

Tja, wat wil je, als je een film op een doordeweekse avond op je zolderkamer in elkaar draait?
pi_68268429
dat plakken en knippen een jaarlang duurt verbaast mij zeg.
pi_68269275
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:09 schreef Heavenfire het volgende:
dat plakken en knippen een jaarlang duurt verbaast mij zeg.
Het was een avondje plakken en een jaar lang de spanning bouwen. En de climax die volgde... dámn!
pi_68277296
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Fijn je daar even aan te kunnen herinneren.
gelukkig weet ik dat ik zelf kan denken en handelen zonder een handboek nodig te hebben.
quote:
[..]

'Fitna 1' sloeg de plank volledig mis, van een vervolg verwacht ik dan ook he-le-maal niets.
Sja, als je je kop in het zand steekt en geen kritiek kan hebben op een religie zeg je gewoon dat het niet klopt.
quote:
De hoeveelheid schoonheidsfoutjes in Fitna was aanzienlijk. Moet ik het echt gaan herhalen voor je? Vooruit.
Dat het een samenraapsel van islamitische plaatjes is kun je hem niet aanrekenen. Misschien betere acteurs inhuren volgende keer?
quote:
De beelden van bebloede kinderen? Heeft niets met terrorisme van doen, maar waren opnames van een sjiitisch feest.
Dus, moslims
quote:
Een moslim die het heeft over eerwraak? Heel leuk, maar dat is een cultureel fenomeen en heeft niets met de islam van doen.
Nog steeeds in de ontkenningsfase?
quote:
Cijfers die genoemd worden in zijn film zijn zwáár overdreven
Bij kritiek is altijd alles overdreven volgens de bekritiseerde.
quote:
en verzen uit de koran zijn op een wel héél bijzondere wijze geïnterpreteerd.
quote:
En de meest bekende misser was natuurlijk de foto van Salah Edin.
Sja, dat was idd een misser.
quote:
Tja, wat wil je, als je een film op een doordeweekse avond op je zolderkamer in elkaar draait?
Wat wil je, dat een cineast het verfilmt?
pi_68281552
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:46 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

gelukkig weet ik dat ik zelf kan denken en handelen zonder een handboek nodig te hebben.
[..]
Hélder denken blijkt dan weer erg moeilijk te zijn.
quote:
Sja, als je je kop in het zand steekt en geen kritiek kan hebben op een religie zeg je gewoon dat het niet klopt.
[..]
Wat een heerlijke stroman!
quote:
Dat het een samenraapsel van islamitische plaatjes is kun je hem niet aanrekenen. Misschien betere acteurs inhuren volgende keer?
Acteurs?
quote:
Dus, moslims

Het doel van Fitna was om het publiek toch te laten zien hoe gewelddadig de islam is, en dat vrijwel iedere moslim een potentiële terrorist is? Wat is dan het nut van kinderen tonen die een sjiitisch feest vieren? Culturele verrijking?
quote:
Grapjas. Misschien wordt het toch eens tijd de waarheid onder ogen te zien:
quote:
Het vermoorden van een andere persoon en daarmee dus ook eerwraak, is expliciet verboden in de sharia, de islamitische wetgeving.
Bron
quote:
Bij kritiek is altijd alles overdreven volgens de bekritiseerde.
Doodleuk proberen te beweren dat er 54 miljoen moslims wonen in Europa wonen terwijl dat er in werkelijkheid, ruim genomen 20 miljoen zijn is allesbehalve overdreven natuurlijk.
quote:

[..]
Moet ik ook dáár wat voorbeelden van noemen?
quote:
Sja, dat was idd een misser.
Gelukkig niet de enige.
quote:
Wat wil je, dat een cineast het verfilmt?
Nee, dat de werkelijkheid eens niet zo godsgruwelijk verdraaid wordt.
[/quote]
pi_68283126
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:46 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

[..]
Het kritische oordeel over Fitna is gevormd na grondige analyse van de beelden en dat kun je niet doen met zand in je ogen. Het voor waar aannemen van de strekking van Fitna is over het algemeen gebaseerd op kritiekloze consumptie van de beelden.
Dat mag wel hoor: je hebt het recht om de grootste stupiditeit te geloven die je zelf verkiest, dit is een vrij land.

Maar wie is er hier nou in de ontkenningsfase?
pi_68296819
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

bla.
[..]

bla

bla.

Het wordt tijd dat Fok! smileys in rekening gaat brengen.

Ik haat gele vlekken.
pi_68327576
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat Fok! smileys in rekening gaat brengen.

Ik haat gele vlekken.
Huilen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')