Jij verstaat dus onder een reset het opnieuw afsluiten van een kortlopende renteperiode. Mijns inziens zou er aan een burger niet eens zo'n wanproduct verkocht mogen worden. Wanneer mensen een hypotheek aangaan moet er in de loopduur ook gewoon de hypotheek afgelost worden. Dat gebeurde nooit bij subprimes. Waarbij men bij subprime hypotheken ook nog eens een teaser tarief kreeg onder de marktrente voor het eerste 1/2 jaar en er hypotheken verstrekt werden aan mensen die niet eens voldoende inkomen hadden om die lening hoe dan ook te gaan af te betalen.quote:Op maandag 20 april 2009 10:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Het subprime probleem kwam daardoor de Fed de rentes flink had verhoogd. Door de reset gingen de rentes flink omhoog en konden mensen met subprime de hypotheek niet meer betalen. Maar de rente staat nu niet hoog, dus waarom zou een reset erg zijn?
Frank zijn verhaaltjes zijn inderdaad slaapverwekkend. Het lijkt wel of hij er belang bij heeft.....quote:Op maandag 20 april 2009 09:16 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=41828
Gaap.
yep, the summer of 2009quote:Op maandag 20 april 2009 14:30 schreef veekeend het volgende:
http://turnerradionetwork.blogspot.com/
16 vd 19 banken stresstest technisch insolvent, kreeg ikn via JPM binnen.
Waarom zou dat niet slim zijn? Dat tarief is 1,99% omdat het direct gebaseerd is op de Euriborrente, met een èchte, onveranderlijke vaste opslag. ING legt hier momenteel aardig wat geld op toe.quote:Op maandag 20 april 2009 10:45 schreef dramatiek het volgende:
De ING wil nog wel wat lucht in de NL bubbel blazen. Niet slim als je nu op zaken zoals onderstaande ingaat.
http://www.hypotheek-rent(...)krente-ING-Bank.html
Krediethypotheek
(Reguliere Hypotheek)
Variabel: 1 maand vast 1.99 1.99 1.99 1.99 Offerte
Krediethypotheek
(Voordeel Hypotheek)
Variabel: 1 maand vast 1.99 1.99 1.99 1.99
Niet slim omdat je een huis koopt waarvan de waarde gaat wegzakken tegen een variabel rentetarief dat enorm gaat stijgen in de komende jaren. Lijkt mij iig niet slim.quote:Op maandag 20 april 2009 15:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet slim zijn? Dat tarief is 1,99% omdat het direct gebaseerd is op de Euriborrente, met een èchte, onveranderlijke vaste opslag. ING legt hier momenteel aardig wat geld op toe.
Of het je gaat lukken is een tweede vraag. Het probleem is vooral dat het niet meer mogelijk je volledige hypotheek bij ING op deze manier te financieren. Daar hebben ze inmiddels wel een stokje voor gestoken. Sterker nog, ik vraag me af of ze überhaupt nog hypotheken onder deze voorwaarden verstrekken.
Dat tweede, over dat enorm stijgende variabele tarief, moet ik eerlijk gezegd nog maar zien. Bovendien, je kunt altijd besluiten je hypotheekrente tussentijds vast te zetten.quote:Op maandag 20 april 2009 15:19 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Niet slim omdat je een huis koopt waarvan de waarde gaat wegzakken tegen een variabel rentetarief dat enorm gaat stijgen in de komende jaren. Lijkt mij iig niet slim.
Ik neem niet aan dat de rente eeuwig zo laag blijft, dan hebben we heel snel ergens anders een probleem. Mocht dat wel zo zijn dan hebben we nu nog niet genoeg geleerd van het opblazen van bubbels met behulp van goedkoop geld.quote:Op maandag 20 april 2009 16:20 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat tweede, over dat enorm stijgende variabele tarief, moet ik eerlijk gezegd nog maar zien. Bovendien, je kunt altijd besluiten je hypotheekrente tussentijds vast te zetten.
Volgens mij kan dat wel. Bij de Rabobank kan dat in ieder geval wel, al heb je daar weer de pech dat het tarief niet direct op Euribor gebaseerd is.quote:Op maandag 20 april 2009 16:25 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik neem niet aan dat de rente eeuwig zo laag blijft, dan hebben we heel snel ergens anders een probleem.
Kun je op elk moment besluiten je rente vast te zetten? Neem niet aan dat je kan switchen wanneer het je uitkomt
In dat geval is alleen de dalende prijs van je huis nog het probleem. Ik zou nu igg nooit een huis kopen, fijn een jaartje of twee wachten.quote:Op maandag 20 april 2009 16:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat wel. Bij de Rabobank kan dat in ieder geval wel, al heb je daar weer de pech dat het tarief niet direct op Euribor gebaseerd is.
Ik zou zeggen: probeer van dit lage tarief zolang het nog kan en zolang de ING het nog toelaat.
Och. Ik ook niet, maar als ik rijk was zou ik er wat minder moeite mee hebben.quote:Op maandag 20 april 2009 16:30 schreef dramatiek het volgende:
[..]
In dat geval is alleen de dalende prijs van je huis nog het probleem. Ik zou nu igg nooit een huis kopen, fijn een jaartje of twee wachten.
quote:Europese aandelenrally kent abrupt einde
20-04-2009 18:15:04
Brussel (tijd) - De Europese aandelenmarkten zijn de week met verlies gestart, nadat opnieuw de vrees de kop opstak dat de kwartaalresultaten, en dan vooral in de cyclische sectoren, zullen lijden onder de aanhoudende recessie. Maandag kwam Bank of America nochtans met goede cijfers, maar beleggers namen de kwaliteit van de winst op de korrel.
Vorige week heerste er nochtans optimisme over de bedrijfsresultaten na sterke cijfers van onder meer Goldman Sachs, JPMorgan Chase en Citigroup, maar bij een tweede lezing werden vragen gesteld over de kwaliteit van de bedrijfswinsten. Dat was ook het geval bij Bank of America, dat de miljardenwinst vooral diende toe te schrijven aan de respectieve overnames van Merrill Lynch en Countrywide.
De Stoxx50 eindigde 3,2 procent lager, de EuroStoxx50 ging 3,9 procent in het rood. De voornaamste Europese indexen verloren tussen 2 en 4 procent. Londen hield het beste stand, de Duitse DAX sloot 4,1 procent lager.
De cyclische grondstoffensector was de grootste verliezer in de de Stoxx600-sectorindex en ging 7,1 procent onderuit. Het vooruitzicht op een langdurige verzwakking van de economische activiteit zet de vraag naar grondstoffen en olie onder druk. Omstreeks 18 uur verloor de oliefuture in Londen 6 procent op 50,13 dollar. Onder meer mijnbouwers Antofagasta (-5,3%) en Rio Tinto (-5,2%) verloren fors in Londen. Peter Hambro Mining, de tweedegrootste goudproducent in Rusland, gleed 12,5 procent weg. De mijngroep rapporteerde een winstval van 43 procent en schrapt zijn dividend over het tweede halfjaar.
Financiële waarden waren eveneens uit de gratie. Uitspraken van David Axelrod, een van de topadviseurs van de Amerikaanse president Barack Obama, dat een aantal Amerikaanse banken waarschijnlijk de stresstests niet zullen doorstaan, speelden wellicht mee. ING (-10,7%), AXA (-8,4%) en BNP Paribas (-6,6%) waren de grootste slachtoffers.
Ook de autoproducenten stonden onder druk. Zo zakte Daimler 7,5 procent tot 24,65 euro in Frankfurt. Nochtans stelde gedelegeerd bestuurder Dieter Zetsche op het autosalon in Shanghai een groei van de verkopen in China met 10 procent in het vooruitzicht voor het huidige boekjaar. Zetsche ziet zich daarin gesterkt door recordbestellingen in het eerste kwartaal. Het Duitse concern lanceert eveneens zijn Smart-model op de Chinese markt en wil er zo een graantje meepikken van de gestegen vraag naar stadsmodellen.
Dat de beleggers het aandeel toch lager stuurden, had waarschijnlijk te maken met de niet al te rooskleurige situatie van Daimler op de andere markten. 'China is ons enige lichtpunt', verklaarde Zetsche. Daimler zag de globale verkoop in de eerste drie maanden van 2009 met 23 procent afnemen en verwacht een 'aanzienlijk verlies' in het eerste kwartaal.
Nieuw is dat ook het luxesegment zwaar wordt getroffen door de recessie. In het vierde kwartaal van 2008 dook het concern al voor 1,5 miljard euro in het rood. Daimler ontkende overigens niet dat het in gesprekken zou zijn met het Chinese staatsinvesteringsfonds CIC: 'Daimler blijft in contact met alle huidige en potentiële aandeelhouders', klonk het. Eerder nam ook het staatsfonds van Abu Dhabi een belang in de Duitse autoproducent. Abu Dhabi is momenteel de grootste aandeelhouder van Daimler.
That's the spiritquote:
Dat is lastig te zeggen, maar de kans dat de boel gaat stijgen is niet reëel.quote:Op maandag 20 april 2009 22:13 schreef dramatiek het volgende:
hoe gaan we morgen verder ? Zelfdxe tempo naar beneden ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |