quote:Geithner sees no new banking crisis: report
TOKYO (Reuters) - U.S. Treasury Secretary Timothy Geithner does not see a second wave of banking collapses and the government is ready to support capital-raising when needed, a Japanese newspaper said on Sunday.
volkomen ontbetrouwbaar bericht, mjah ze willen het "goede" sentiment nog effe pimpenquote:Op zondag 19 april 2009 13:11 schreef pberends het volgende:
http://www.reuters.com/article/topNews/idUSTRE53I02M20090419
[..]![]()
.
Ik begin me hoe langer hoe meer af te vragen wat Oblaba met 'Change' bedoelde. Ik zie alleen maar meer van hetzelfde.quote:Op zondag 19 april 2009 15:17 schreef pberends het volgende:
http://www.colbertnation.(...)--dog-seders---obama
[ afbeelding ]
Hij blijft goed.
'volgens kenners' is in goeroetaal synoniem met 'ik roep maar wat, maar hey gelooft in me of je gelooft niet in me'. Laat 'm maar eens man en paard noemen in plaats van die vage suggestiesquote:Op zondag 19 april 2009 13:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe bedoeld hij dat het in oktober bijna misging, ik kan mij mopeilijk voorstellenw at het "vastlopen" betekend, is dat geen geld meer uitlenen aan elkaar of zo
http://tips2trades.blogsp(...)blijkt-creatief.htmlquote:Wells Fargo 'winst' blijkt 'creatief' rekensommetje
Bank kan juist $ 120 miljard verlies verwachten - Voormalige directeur AIG: Overheid plundert de bevolking
De Amerikaanse bank Wells Fargo, de op één na grootste hypotheekverstrekker van de VS, meldde vorige week dat het over het eerste kwartaal van 2009 een voorlopige winst van $ 3 miljard had behaald, veel hoger dan analisten hadden verwachtten. Gevolg: de koers van het aandeel Wells Fargo steeg 32%, waardoor ook de koersen van andere bankaandelen wereldwijd begonnen te stijgen.
De iets beter geïnformeerde nieuws volger wist natuurlijk onmiddellijk dat de 'winst' niets anders dan bedrog kon zijn. En kijk aan, de aap komt nu al uit de mouw. De 'winst' blijkt niets anders dan een 'creatief' rekensommetje te zijn.
Frederick Cannon (KBW Inc.) schat dat Wells Fargo zo'n $ 50 miljard extra aan kapitaal nodig heeft, om de federale overheid terug te betalen en haar verliezen te dekken. Er vanuit gaande dat de recessie nog wel een jaar voortduurt en de werkeloosheid verder zal stijgen, kan de bank het komende jaar een verlies van $ 120 miljard verwachten.
Over de vorige week gemelde $ 3 miljard 'winst' schrijft Cannon: 'Er werden maar weinig details bekend gemaakt, maar wij denken dat het meeste positieve nieuws te maken had met fusie-boekhouding (met Wachovia, december 2008), veranderde boekhoudregels en hypotheek moratoriums, en niet een onderliggende trend laten zien.'
'We verwachten dat de resultaten en het kapitaal door de voortdurende zwakte in de economie onder druk zullen blijven staan,' aldus Cannon, die verder schrijft dat de netto lasten over het eerste kwartaal ($ 3,3 miljard) kunstmatig laag zijn vanwege de al eerder genoemde moratoriums op sommige hypotheken, en het feit dat consumenten in die periode belastingteruggave ontvingen. Hij verwacht daarom dat de lasten in het tweede kwartaal opnieuw versneld zullen gaan oplopen.
Stress Test 19 banken eveneens fake
Wells Fargo zal naar verwachting de door de regering Obama uitgevoerde 'stress-test' van 19 grote Amerikaanse banken doorstaan. Beleggers kijken met hoge verwachtingen naar de uitkomst van deze 'stress-test', waaruit moet blijken of de 19 banken in staat zijn om een verdergaand verslechtering van de economie te kunnen weerstaan.
Nu al wordt geschreven dat alle banken de test zullen doorstaan, maar dat sommige banken 'aanvullende financiële steun' nodig zullen hebben om te overleven.
De hele test is een farce, omdat als tijdens de test zou blijken dat een bank niet voldoende kapitaal heeft, de Amerikaanse overheid onmiddellijk te hulp zal schieten. De politici zijn namelijk doodsbang dat het omvallen van een grote bank tot een kettingreactie zal lijden, en het hele financiële systeem definitief om zeep zal helpen. Dat zal de regering ten koste van nog eens vele miljarden gaan voorkomen.
Daarom zijn de resultaten van de stress test slechts hypothetisch, beter gezegd nog: voor de show. Zoals de resultaten van Wells Fargo dat ook waren. Of misschien is de conclusie, dat er ronduit gelogen en bedrogen wordt, wel een betere omschrijving van wat er gebeurt. Iedere Amerikaanse man, vrouw en kind heeft nu al tienduizenden belasting dollars betaald aan het failliete banken systeem. Hoe bizar kan het nog worden dat banken, die met biljoenen gemeenschapsgeld gered worden, ineens met 'record winsten' (want zo bracht Wells Fargo de $ 3 miljard 'winst' over het eerste kwartaal) op de proppen komen.
De voormalige directeur van het Amerikaanse mega concern AIG, Hank Greenberg, nam voor de tv (CNBC) letterlijk het woord 'plundering' in de mond. De Westerse overheden, de Amerikaanse voorop, plunderen de welvaart van hun bevolking, ten gunste van de banken en bankiers, die zichzelf al jaren op schandalige wijze verrijkt hebben. Greenberg eiste daarom dat de overheid de betalingen aan de banken terugdraait.
nou kun je mij lek schieten, maar die hele stresstest is toch juist bedoeld om te kijken welke banken additioneel kapitaal nodig hebben? Is het dan ook weer niet goed?quote:Op zondag 19 april 2009 16:22 schreef pberends het volgende:
[..]
http://tips2trades.blogsp(...)blijkt-creatief.html
maestro, als je elk bericht in twee topics post, wordt de discussie wel een chaos. Kun je niet beter 1 topic uitkiezen?quote:Op zondag 19 april 2009 16:22 schreef pberends het volgende:
[..]
http://tips2trades.blogsp(...)blijkt-creatief.html
Doe ik ook soms, ligt eraan of het relevant is voor zowel de beurs als dit topic.quote:Op zondag 19 april 2009 16:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
maestro, als je elk bericht in twee topics post, wordt de discussie wel een chaos. Kun je niet beter 1 topic uitkiezen?
Interessante constateringquote:Op donderdag 16 april 2009 18:56 schreef Perrin het volgende:
Lachen, waar een klein landje groot in kan zijn:
Riding the It Factor
[..]
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=41828quote:Op maandag 20 april 2009 09:05 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Soms zeggen plaatjes meer dan 1000 woorden maar je gaat zo hard dat een korte samenvatting (en een mening) wel fijn zouden zijn
Wat versta jij onder het resetten van hypotheken. Dat ze ook meteen de hypotheek afweerderen naar de nieuwe martkwaarde, of alleen de rente op 0% zetten?quote:Op maandag 20 april 2009 09:01 schreef pberends het volgende:
Maar nogmaals: is het wel zo erg dat hypotheken "gereset" worden als de rente zo enorm laag is? Dat maakt dan toch niet meer uit?
Afwaarderen lijkt me geen optie, dan verdampt er geld en de bank zal zijn volledig uitgeleend bedrag terug willen zien. Huizenbezitters hebben natuurlijk wel een probleem als de verkoopwaarde van de woning lager is dan de hypotheek, maar dat valt nog erg mee, dacht ik.quote:Op maandag 20 april 2009 09:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder het resetten van hypotheken. Dat ze ook meteen de hypotheek afweerderen naar de nieuwe martkwaarde, of alleen de rente op 0% zetten?
We hebben het hier over amerikaanse hypotheken waarbij de hypotheeknemer gewoon kan weglopen van zijn bezit en de hypotheekverstrekker blijft zitten met de gespatte huizenprijs bubbel.quote:Op maandag 20 april 2009 10:11 schreef FriescheHengst het volgende:
Afwaarderen lijkt me geen optie, dan verdampt er geld en de bank zal zijn volledig uitgeleend bedrag terug willen zien. Huizenbezitters hebben natuurlijk wel een probleem als de verkoopwaarde van de woning lager is dan de hypotheek, maar dat valt nog erg mee, dacht ik.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aVD_g1ncb2.k&refer=homequote:Citigroup Credit Losses Rising at ‘Rapid Rate,’ Goldman Says
April 20 (Bloomberg) -- Citigroup Inc.’s credit losses are growing at a “rapid rate,” undermining Chief Executive Officer Vikram Pandit’s efforts to stabilize the U.S. bank, according to Goldman Sachs Group Inc.
While Citigroup posted first-quarter net income of $1.6 billion last week, the New York-based bank suffered an “underlying” loss of 38 cents a share, Richard Ramsden, a Goldman Sachs analyst, wrote in a research note dated yesterday. He repeated a “sell” rating on the stock.
Citigroup, which received $45 billion in government aid, ended a five-quarter losing streak on trading gains and an accounting benefit for companies in distress. The bank, which cut compensation costs and took fewer writedowns, still reported higher delinquencies on home and credit-card loans.
The results “included several one-time items which muddied the waters,” Ramsden wrote in the note. “The key question mark in our mind remains what Citi’s earnings power will be on the other side of the crisis.”
Ramsden halved his estimate for Citigroup’s 2009 loss to 25 cents per share, while keeping unchanged his forecast for 20 cents net income per share for 2010. He also introduced an estimate of 40 cents per share profit for 2011.
The analyst kept a 12-month price target for the stock of $1.50. Citigroup’s shares fell 36 cents, or 9 percent, to $3.65 on April 17, the day it announced first-quarter earnings. The decline brought the stock’s loss this year to 46 percent.
Fixed-Income Boom
Fourteen of 18 analysts covering Citigroup rate the stock the equivalent of a “sell” or a “hold,” according to data compiled by Bloomberg. The bank, once the world’s largest financial-services company by market value, now ranks as No. 70, Bloomberg data shows.
Citigroup had $4.69 billion of bond trading revenue in the quarter, as it benefited along with Goldman Sachs and JPMorgan Chase & Co. from the failure of Wall Street competitors and the government-led rescue of the financial system. Sales of U.S. corporate bonds surged to $438 billion this year, up more than 50 percent from a year earlier, according to Bloomberg data.
The fixed-income bonanza, along with wider net interest margins and gains from accounting changes, masked declines in credit-card and consumer banking revenue, and soaring costs to cover bad loans at its credit card unit.
Het subprime probleem kwam daardoor de Fed de rentes flink had verhoogd. Door de reset gingen de rentes flink omhoog en konden mensen met subprime de hypotheek niet meer betalen. Maar de rente staat nu niet hoog, dus waarom zou een reset erg zijn?quote:Op maandag 20 april 2009 09:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder het resetten van hypotheken. Dat ze ook meteen de hypotheek afweerderen naar de nieuwe martkwaarde, of alleen de rente op 0% zetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |