Dat lijkt me heel vervelend inderdaad!quote:Op donderdag 16 april 2009 16:42 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee en ik weet helaas van tevoren al dat het niet lekker zal smaken
Waarschijnlijk wordt het Chinees (van een goede Chinees overigens weet ik uit ervaring) maar sinds ik in November een schedelbasisfractuur heb gehad is mijn smaak- en reukvermogen dusdanig aangetast dat niets meer lekker ruikt en smaakt![]()
Echt ZWAAR RUK!!
wist niet dat hazen zwemmen kondenquote:Op donderdag 16 april 2009 16:38 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
kabeljauwhaasje, aardappelpuree en worteltjes.
watte?? Ik mag graag even kwijlen wat anderen voor lekkers etenquote:
een pita gyros, een mixed grill, patatjes, en extra tzatziki, was lekkerquote:Op donderdag 16 april 2009 18:48 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
watte?? Ik mag graag even kwijlen wat anderen voor lekkers eten
Zo heequote:Op zaterdag 18 april 2009 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb gisteren van een bevriende slager een doos spareribs (kilo of 10) en een Ribstuk (6,5 Kilo) gekocht, het rundvlees is prachtig doorregen dat ik heb het hele stuk wegnam. Gisteren spareribs gegeten (niet de hele doos) en net het prime rib staan ontbenen. De ribbetjes aangebraden en met een groenboeket en een fles niet zo lekkere wijn in een pan staan te zieden, met wat overrijpe tomaten, knoflook, bosje bieslook, etc.
De prime rib eten we als steak vanavond, heb er 10 steaks van gesneden en 8 ingevroren.
De boullion van de botten en de afsnijdsels reduceer ik en dat wordt de saus bij de steak.
Daarbij pommes gratiné (aardappel anders maar dan héél anders, dunne schijfjes bloemige aardappel met een beetje knof, zout en veel room in de oven)
Daarbij een tomatensalade met basilicum en feta, rode bietjes salade, een groene salade, Taziki en olijven.
Heb mooie rijpe ananas, daar ga ik een sorbet van maken denk ik.
Born2cook gekeken?quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:13 schreef styliste het volgende:
vanavond rode uien stamppotje met bieslook en een visgehakballetje,
morgen denk ik stoofvlees...
edit: en ik vergat nog frambozen muffins met ijs
In huize verdriet wordt in het weekend meestal erg goed gegeten.quote:
Heb de boullion tot een fond gereduceerd, hij staat nu geforceerd af te koelen om het laatste vet er af te krijgen, straks verder reduceren met rode wijn. Wordt een prachtige rodewijnsaus.quote:Op zaterdag 18 april 2009 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb gisteren van een bevriende slager een doos spareribs (kilo of 10) en een Ribstuk (6,5 Kilo) gekocht, het rundvlees is prachtig doorregen dat ik heb het hele stuk wegnam. Gisteren spareribs gegeten (niet de hele doos) en net het prime rib staan ontbenen. De ribbetjes aangebraden en met een groenboeket en een fles niet zo lekkere wijn in een pan staan te zieden, met wat overrijpe tomaten, knoflook, bosje bieslook, etc.
De prime rib eten we als steak vanavond, heb er 10 steaks van gesneden en 8 ingevroren.
De boullion van de botten en de afsnijdsels reduceer ik en dat wordt de saus bij de steak.
Daarbij pommes gratiné (aardappel anders maar dan héél anders, dunne schijfjes bloemige aardappel met een beetje knof, zout en veel room in de oven)
Daarbij een tomatensalade met basilicum en feta, rode bietjes salade, een groene salade, Taziki en olijven.
Heb mooie rijpe ananas, daar ga ik een sorbet van maken denk ik.
Halve fles rode wijn erbij en gereduceerd tot ca 300 cc saus, afgemonteerd met een onsje boter.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb de boullion tot een fond gereduceerd, hij staat nu geforceerd af te koelen om het laatste vet er af te krijgen, straks verder reduceren met rode wijn. Wordt een prachtige rodewijnsaus.
...quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:27 schreef SiGNe het volgende:
Alleen zijn die foto's wel meer dan 4MB per stuk...
Doe eens een receptje trouwens.. Bier vind ik tegenwoordig namelijk wel lekkerder![]()
dit is niet 1994 toch, je belt toch niet meer in?quote:Op zondag 19 april 2009 01:01 schreef Mirjam het volgende:
konden die foto's niet een metertje kleiner?
Bruin de vlezige botten met groenten in de oven, doe het in een grote pan, doe er water bij, blaadje laurier en laat trekken, schuim af en ontvet.quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:32 schreef SiGNe het volgende:
Hoe maak je zo'n sausje eigenlijk? alleen fond met wijn en dan reduceren?
Toch binnenkort maar eens proberen te maken (meestal koop ik zo'n kant en klare rode wijnsaus van Knorr uit zo'n zak)
Hoop alleen dat het nog gaat smaken want sinds die schedelbasisfractuur/zenuwbeschadiging smaakt wijn ook enorm zuur..
Maakt niet uit. Weet je hoelang 8 mb erover doet om te laden? En dan heb ik een hi speed verbinding. Ze hebben niet voor jan lul photoshop uitgevondenquote:Op zondag 19 april 2009 08:15 schreef MrKawada het volgende:
[..]
dit is niet 1994 toch, je belt toch niet meer in?
dat maakt geen reet uit, het duurt lang om uit te laden, en het kijkt gewoon kut.quote:Op zondag 19 april 2009 08:15 schreef MrKawada het volgende:
[..]
dit is niet 1994 toch, je belt toch niet meer in?
Anders reageer je gewoon ontopic ipv hier te zeiken.quote:Op zondag 19 april 2009 12:38 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat maakt geen reet uit, het duurt lang om uit te laden, en het kijkt gewoon kut.
ff resizen is echt geen dagtaak.
mmm ik heb ook wel zin in een broodje met geitenkaas en honingquote:Op zondag 19 april 2009 13:24 schreef Fratz het volgende:
net een hard broodje met blue brie en sla en eentje met geitenkaas, sla, tomaat en honing.
vanavond gehaktballen, gebakken aardappeltjes en boontjes!
hey, jij moest er zo nodig op ingaan, neem het gewoon aan als een feitquote:Op zondag 19 april 2009 13:10 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Anders reageer je gewoon ontopic ipv hier te zeiken.
OEHOEHOEH lekkerquote:Op zondag 19 april 2009 13:25 schreef MrKawada het volgende:
[..]
mmm ik heb ook wel zin in een broodje met geitenkaas en honing
Wat is er Surinaams aan witte rijst?quote:Op maandag 20 april 2009 19:32 schreef DaanA het volgende:
De Surinaamse nasi zoals mijn oma die altijd maakte!![]()
Véél lekkerder dan die uit een pakje.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 08:49 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Wat is er Surinaams aan witte rijst?
quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:30 schreef DaanA het volgende:
[..]
![]()
Witte rijst is maar één van de 15 ingrediënten.
Misschien het gedoe dat nasi goreng gebakken rijst is, omdat goreng gebakken betekent.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:14 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hoe kom je daar nou weer bij
als jij nasi gaat eten, eet je droge witte rijst?
quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:19 schreef Qwea het volgende:
geroosterd broodje met kaas.
Vanaaf heb ik nog geen flauw idee.
De hond zit iig nu aan de verse zalm
Waar gaat het mis?quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:18 schreef sieske het volgende:
Alleen de gepocheerde eieren, die willen me niet echt lukken.
Omdat het zo isquote:Op dinsdag 21 april 2009 11:14 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hoe kom je daar nou weer bij
als jij nasi gaat eten, eet je droge witte rijst?
quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:49 schreef lighted het volgende:
[..]
Bwhahah
Niet alles wat je mammie maakt is hoe het hoort.
Snorryquote:
Je brengt mensen op ideeën.. heb er net ook een gehaald.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Snorry
OT ; een cornetto aardbei. Alleen kut dat de hoorn niet knapperig is
hoe kom je daar op? dat ga ik morgen makenquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:36 schreef Zo-is-dat het volgende:
Nu staat een nieuw receptje te pruttelen voor morgen; Burritos met chilorio. Ruikt heerlijk, ziet er heel kleurrijk uit, tis alleen met schouderkarbonade en dat vind ik wel een beetje tricky vlees, houdt eigenlijk niet zo van varken...
quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:39 schreef Enfermera het volgende:
Vanovond een nieuw receptje van de AH geprobeerd: broccoli curry met rijst en kip met kokos, citroengras, ketjap en een sausje van sjalotjes en BoemboeHet klinkt heel raar, ik verwachtte er eik ook niet veel van maar het was erg lekker! Zelf hou ik niet zo van heel gekruid eten maar dit was goed te doen
Vandaar ook mijn bijpassende avatar hequote:Op woensdag 22 april 2009 00:24 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ik heb je sig gegoogeld
![]()
Is van Charles Robert Darwin
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat smaken; ga t vnvnd eten, t vlees was erg mooi zacht gewordenquote:Op dinsdag 21 april 2009 20:12 schreef DarkElf het volgende:
[..]
hoe kom je daar op? dat ga ik morgen maken
heb het een paar weken geleden gemaakt voor t eerst en t was erg lekker
Bij mij was t ook erg goed bevallen!quote:Op woensdag 22 april 2009 20:36 schreef DarkElf het volgende:
burritos met chilorio en pico de gallo was lekker
volgens mij eten we wel vaker hetzelfde/kiezen hetzelfde uit uit bijv de deliciousquote:Op woensdag 22 april 2009 21:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Bij mij was t ook erg goed bevallen!
ik ga nu nog even slagroom kloppen voor op de aardbeitjes
Ja volgens mij ook; zelfde smaak danquote:Op woensdag 22 april 2009 21:31 schreef DarkElf het volgende:
[..]
volgens mij eten we wel vaker hetzelfde/kiezen hetzelfde uit uit bijv de delicious
grappig
mm aardbeien, kan niet wachten tot de boer in de straat ze weer verkoopt
mmm lekker, wij hadden het er toevallig van de week over en gaan zoiets zondag eten.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:35 schreef Curiosity het volgende:
Holl. asperges, gepocheerd eitje, sausje en ham
Zelfde als Kin to Kai?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:02 schreef SiGNe het volgende:
Koe Lou Kai (Kip in een gefrituurd deegjasje (zoals Koe Lou yok)) met zoetzure gembersaus en bami...
Oh leuk, die wilde ik ook al proberen!quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:02 schreef mascara-klodder het volgende:
De geroosterde peentjes met muntboter is een echte aanrader, recept staat in de allerhande van deze maand.
Maak je toch gewoon een kleinere hoeveelheid? Het is eigenlijk ook gewoon een te simpel recept, je moet er alleen ff opkomenquote:Op vrijdag 24 april 2009 21:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh leuk, die wilde ik ook al proberen!
We zouden morgen eters krijgen maar ze komen niet mee-eten, anders had ik ze zeker willen maken.
Heb net het ijs op, de eerste nederlandse aarbeien (okay, kas aardbeien) maar was erg lekker.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
vanavond vooraf tomatensalade, olijfolie, brood, dan Asperges, Hollandaise, roseval aardappels en aardbeiensorbet.
piet, eten is soms net als sex bij jou, zoals jij het doet en omschrijftquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb net het ijs op, de eerste nederlandse aarbeien (okay, kas aardbeien) maar was erg lekker.
De Asperges, mijn eerste dit jaar, waren verrukkelijk, een hele mooie aspergesmaak. Had ze geschild, de schillen in weinig water afgekookt en in dat water ze gekookt. Fles Pouliet Fume open getrokken, ca 200 cc ingekookt met een blaadje laurier, wat zout, peper, schijfje knoflook, blaadje laurier. Door een zeef gehaald. Au bain marie een pakje boter gemolten, het wijnextract erbij, 4 eidooiers (kleine eitjes) en zo de Hollandaise gemaakt. Rosevalletjes erbij, gewoon gekookt, smullen.
Rest van de fles bij het eten gedronken.
quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:01 schreef Mirjam het volgende:
[..]
piet, eten is soms net als sex bij jou, zoals jij het doet en omschrijft
Inktvis.quote:Op zondag 26 april 2009 11:38 schreef -Mellow- het volgende:
Nu brinta.
Straks komt m'n moesje op bezoek en gaan we pijlstaartinktvis eten gevuld met paprika, ui, knof en peterselie en afgeblust met sherry. Daarbij zoete aardappel met rosemarijn uit de oven.
Als je ze te lang bakt wordt het inderdaad rubberquote:Op zondag 26 april 2009 12:18 schreef Jungle-Turk het volgende:
[..]
Inktvis.Dat vind ik van die rubbertjes...
Ik drink nu een glaasje fanta orange met een boterham met worst.
Het was yum.quote:Op zondag 26 april 2009 11:38 schreef -Mellow- het volgende:
Nu brinta.
Straks komt m'n moesje op bezoek en gaan we pijlstaartinktvis eten gevuld met paprika, ui, knof en peterselie en afgeblust met sherry. Daarbij zoete aardappel met rosemarijn uit de oven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |