abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68153255
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 18:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat is de grote vraag.

Duidelijk is dat 60 tot 80% van alle wetenschappelijke publicaties op enerlei gemanipuleerd is.
Hoe is dat dan duidelijk? Blijkbaar heb je daar een bron voor, en blijkbaar heb je een manier om vast te stellen dat die bron betrouwbaar is. Anders zou je dit hier niet roepen. Het kan niet zijn omdat het een wetenschappelijke bron is, want je zegt net zelf dat die niet betrouwbaar zijn.
quote:
Het grootste deel is gebaseerd op ghostwritings, bigpharma opgestelde bullshit verhaaltjes met een artsennaam er onder.
Hoe weet je dat zonder die publicaties ooit gelezen te hebben dan?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_68155149
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee ik neem de onwetendheid en gemakzucht van de mens kwalijk. Dat gaat nu onze kop kosten.

Kijk hoe goed het met het onderwijs gaat. Competentie gericht leren.
waarom haal je er nu het onderwijs bij? Raak je door je 'bronnen' heen op medisch gebied?

quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk waar dat ik aan het doorschieten ben. Wake Up
je bent niet aan het doorschieten...je bent allang mijlenver je doel voorbij.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_68155438
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 19:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik slik geen pillen voor mijn astma.
[..]

Interessant! We lezen verder
[..]

Ik ken mijzelf behoorlijk goed, en als jij mij zou kennen, dan zou je weten dat wat je hier schrijft echt niet van toepassing is op mij. Ik ben juist extravert, toon snel emoties en ben behoorlijk eigenwijs en laat mijn mening snel weten. Beetje raar dat dit op afstand gediagnoseerd wordt
[..]

Wat voor trauma`s kan een kind van 3 maanden al opgelopen hebben? Want vanaf 3 maanden had ik er al last van.
[..]

Ik heb hier de werkzame stoffenlijst liggen. Wat wil je weten?
[..]

Ik woon op 30 minuten van het strand, midden in de polder, loop 2x per week hard, doe aan voetbal en hou van fietsen. Kan het nog gezonder?
Nou, Gefeliciteerd. Als het tot deze ene astma beperkt is zeer zeker.

Een redelijke gezondheid is nou eenmaal een waardevol goed.

Als het nou ook nog zonder medicijnen kan, is het allemaal perfect.

Geniet van de natuur en van het strand.

Groeten.
  zondag 19 april 2009 @ 00:30:42 #179
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68156992
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:31 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Nou, Gefeliciteerd. Als het tot deze ene astma beperkt is zeer zeker.

Een redelijke gezondheid is nou eenmaal een waardevol goed.

Als het nou ook nog zonder medicijnen kan, is het allemaal perfect.

Geniet van de natuur en van het strand.

Groeten.
Het strand, daar steekt bigpharma ook al een stokje voor door te zeggen: 'Je krijgt huidkanker van de zon".
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_68157335
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het strand, daar steekt bigpharma ook al een stokje voor door te zeggen: 'Je krijgt huidkanker van de zon".
uiteraard is dat volgens jou onzin... Moet je eens zeggen tegen iedereen die er huidkanker van gekregen heeft.

[ Bericht 12% gewijzigd door bas-beest op 19-04-2009 00:52:34 ]
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_68157964
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:25 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ze hebben bij jou in de reguliere zorg toch ook een aantal verschillende methoden geprobeerd zonder het gewenste effect?
Uiteindelijk maakt het volgens mij echt niks uit welke kant gekozen wordt, echter wederom is de diagnose het belangrijkst. Ik vind het dan ook lastig om te gaan met termen als reguliere en alternatieve. Dit zou 1 geheel moeten zijn!
Ja, dat klopt. In mijn geval bleek het reguliere niet te werken, dus ben ik uitgeweken naar het alternatieve. Bij mijn zusje echter (zij heeft een unieke chronische darmaandoening) is het zo dat zij zonder reguliere geneeskunde nooit 14 geworden zijn. Ik ben in principe voor het reguliere traject, maar sta wel open voor de alternatieve kant.

Ik ben het wel met je eens dat het een geheel zou moeten zijn, maar dat dan wel alleen de geteste en meer geaccepteerde methoden toegestaan moeten worden (dus bijvoorbeeld acupuntcuur). Het moet ook geen kwakzalverij worden natuurlijk.
  zondag 19 april 2009 @ 07:41:08 #182
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_68160450
quote:
Op zondag 19 april 2009 01:14 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. In mijn geval bleek het reguliere niet te werken, dus ben ik uitgeweken naar het alternatieve. Bij mijn zusje echter (zij heeft een unieke chronische darmaandoening) is het zo dat zij zonder reguliere geneeskunde nooit 14 geworden zijn. Ik ben in principe voor het reguliere traject, maar sta wel open voor de alternatieve kant.

Ik ben het wel met je eens dat het een geheel zou moeten zijn, maar dat dan wel alleen de geteste en meer geaccepteerde methoden toegestaan moeten worden (dus bijvoorbeeld acupuntcuur). Het moet ook geen kwakzalverij worden natuurlijk.
Ben even niet aanwezig geweest met een super-decadent gala.

Ik vind het fijn om te zien dat de discussie zich nog steeds uitbreidt. Ook al is een groot deel off-topic (dank je, Lambiekje), het is goed om te zien dat men niet alleen bronnen aanhaalt, maar deze ook niet voor klakkeloos aanneemt.

Om op de bovenstaande post te reageren:

Helaas is de wetenschap een zeer conservatief instituut, mede daarom zelfs een geloof te noemen. De reguliere geneeskunde is zoals vele weten ook wetenschappelijk onderbouwd. Daarom zijn veel artsen of instanties fel tegen alternatieve geneeswijzen geweest in de laatste decennia.
Het besef begint echter langzaamaan door te dringen dat zich veel meer afspeelt in het menselijk lichaam, waaronder de geest. Niet alleen is de geest nog immer niet volledig te doorgronden, ook blijkt het lichaam zijn geheimen te herbergen.

Een aantal alternatieve geneeswijzen blijken, ondanks niet wetenschappelijk onderbouwde elementen, wel degelijk goede resultaten te behalen. Aangezien veel artsen de eed van Hippocrates boven hen eigen moraal stellen, zien zij hier langzaamaan meer mogelijkheden om mensen te kunnen helpen. De wetenschap begint zijn zichtsveld steeds meer te verbreden naar de niet-reguliere geneeswijzen, waaronder chinese heelkunde, of acupunctuur.

Voorzichtigheid is echter geboden. Mensen zijn snel geneigd hoop te vestigen en daarmee de ratio volledig buiten spel te zetten. Zo weet ik dat conferenties plaats vinden waarbij 'heelkundigen' op het gebied van acupunctuur, chinese geneeskunde, maar ook verdunningsreeksen (waarbij een werkzaam geneesmiddel enkele miljoenen malen verdund worden totdat zich soms nog slechts een enkel molecuul (of niet eens) bevindt in een liter), aardstralen, chi, zalverij en andere, en deze mensen elkaar serieus nemen omdat niemand anders het doet. Sommige hulpzoekenden kunnen hier echter de dupe van worden.

Als side note, Lambiekje: Jij zou waarschijnlijk in de categorie 'heelkundigen' vallen, meer kwaad zaaiende, dan goed doende. Je lijkt de meest extreme verbanden over te nemen van teksten op internet, van mensen die elkaars waanideeen in stand houden door te zeggen dat mensen 'de waarheid' niet willen aannemen, zodat het wel waar moet zijn. Weet je hoe mensen als deze worden, wanneer mensen daadwerkelijk zouden luisteren en ze in ruil voor die waarheid macht geven? Als Adolf Hitler. Ik hoop eigenlijk dat je het advies om je schrijftalent te verbeteren in de wind zal slaan, in de hoop dat een boek genaamd Mijn Forum nooit zal ontstaan.
Kamina, manlier than you could ever hope to be
pi_68160895
quote:
Op zondag 19 april 2009 07:41 schreef Waag-hals het volgende:

Voorzichtigheid is echter geboden. Mensen zijn snel geneigd hoop te vestigen en daarmee de ratio volledig buiten spel te zetten. Zo weet ik dat conferenties plaats vinden waarbij 'heelkundigen' op het gebied van acupunctuur, chinese geneeskunde, maar ook verdunningsreeksen (waarbij een werkzaam geneesmiddel enkele miljoenen malen verdund worden totdat zich soms nog slechts een enkel molecuul (of niet eens) bevindt in een liter), aardstralen, chi, zalverij en andere, en deze mensen elkaar serieus nemen omdat niemand anders het doet. Sommige hulpzoekenden kunnen hier echter de dupe van worden.
Hmmm heb je je hier wel eens in verdiept? Sowieso zijn er wel veel meer mensen die "hen serieus nemen" behalve de mensen die naar die conferenties komen.
Verdunningsreeksen: er wordt gezegd dat water een geheugen heeft: molekulen zouden zich aanpassen aan de stof (of zelfs licht) wat er in gezeten heeft. Dat is klassieke homeopathie, da's geen hersenscheet van één of andere kwakzalver die een paar jaar geleden zoiets verzonnen zou hebben. (Ikzelf geloof er niet zo in, maar verwerp het ook niet meteen.)
Aardstralen: als kind heb ik er enorm last van gehad; hoofdpijn, exceem enz. Een helderziende oom van me heeft me er mee geholpen en ik ben er helemaal van af geraakt. Bepaalde voorvallen hebben mijn geloof er in nog bevestigd.
Chi: Met Reiki (Chi = Ki = Prana) heb ik werkelijk wonderen meegemaakt. Absoluut onverklaarbaar en echt bijzonder indrukwekkend. En met acupunctuur werk je ook met chi, en veel reguliere artsen accepteren dat acupunctuur echt werkt. Sterker nog: ik ken een enorm cynische arts die echt overal zeer sceptisch tegenover staat, maar zelfs die is op een gegeven moment een opleiding acupunctuur gaan doen.
Verder heeft een magnetiseur mij van een chronisch bloedvatprobleem afgeholpen wat meer dan 15 artsen in 2 ziekenhuizen niet gelukt is.

Maar ik ben het wel eens met dat men terughoudend moet zijn in waar men in gelooft. Er zijn helaas ook genoeg mensen die echt niet weten waarover ze praten en compleet verkeerde diagnoses stellen, waardoor de gezondheid en de portemonee van de patiënt gevaar loopt. Ook zijn er mensen die zowat een sekte willen oprichten met zichzelf als leider.
pi_68161344
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 19 april 2009 @ 16:47:38 #185
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_68172728
quote:
Op zondag 19 april 2009 09:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Hmmm heb je je hier wel eens in verdiept? Sowieso zijn er wel veel meer mensen die "hen serieus nemen" behalve de mensen die naar die conferenties komen.
Verdunningsreeksen: er wordt gezegd dat water een geheugen heeft: molekulen zouden zich aanpassen aan de stof (of zelfs licht) wat er in gezeten heeft. Dat is klassieke homeopathie, da's geen hersenscheet van één of andere kwakzalver die een paar jaar geleden zoiets verzonnen zou hebben. (Ikzelf geloof er niet zo in, maar verwerp het ook niet meteen.)
Aardstralen: als kind heb ik er enorm last van gehad; hoofdpijn, exceem enz. Een helderziende oom van me heeft me er mee geholpen en ik ben er helemaal van af geraakt. Bepaalde voorvallen hebben mijn geloof er in nog bevestigd.
Chi: Met Reiki (Chi = Ki = Prana) heb ik werkelijk wonderen meegemaakt. Absoluut onverklaarbaar en echt bijzonder indrukwekkend. En met acupunctuur werk je ook met chi, en veel reguliere artsen accepteren dat acupunctuur echt werkt. Sterker nog: ik ken een enorm cynische arts die echt overal zeer sceptisch tegenover staat, maar zelfs die is op een gegeven moment een opleiding acupunctuur gaan doen.
Verder heeft een magnetiseur mij van een chronisch bloedvatprobleem afgeholpen wat meer dan 15 artsen in 2 ziekenhuizen niet gelukt is.

Maar ik ben het wel eens met dat men terughoudend moet zijn in waar men in gelooft. Er zijn helaas ook genoeg mensen die echt niet weten waarover ze praten en compleet verkeerde diagnoses stellen, waardoor de gezondheid en de portemonee van de patiënt gevaar loopt. Ook zijn er mensen die zowat een sekte willen oprichten met zichzelf als leider.
Blij om te zien dat het een en ander toch resultaat behaald heeft. Veel van de door jou genoemde geneeswijzen hebben een zekere wetenschappelijke grondslag, maar als we het dan over verdunningsreeksen zouden hebben zeg ik nee. In dat geval zegt mijn kennis van basis scheikunde en logisch verstand dat zoiets onmogelijk is. In feite hebben we hier te maken met een veredeld placebo. Dan had een glas kraanwater net zo veel effect gehad.
Kamina, manlier than you could ever hope to be
pi_68173157
Tja ik heb ook moeite met in klassieke homeopathie te geloven, maar ik weet niet wat de onderzoeksresultaten zijn: heeft het net zo veel effect als een placebo of meer?

Het idee zelf is in ieder geval wel veel toegepast in de alternatieve wereld: water zou een geheugen hebben.
Daarbij is er een Japanse kunstenaar die experimenten gedaan heeft met liefdevolle woorden op flessen water te plakken en hatelijke woorden op andere flessen water. Vervolgens bekeek hij de structuur onder een microscoop...ik neem aan van ijskristallen van het water of zo. (In de docu "What the bleep do we know?" wordt het verder uitgelegd.)
Resultaat: de structuur van het water met de liefdevolle woorden was veel mooier en strakker dan dat met de hatelijke woorden.
  zondag 19 april 2009 @ 23:08:34 #187
52357 Lambiekje
pi_68187778
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:46 schreef bas-beest het volgende:

[..]

uiteraard is dat volgens jou onzin... Moet je eens zeggen tegen iedereen die er huidkanker van gekregen heeft.
Dat komt omdat men zonnebrand heeft gebruikt. Hoe hoger de factor, hoe grotere kans op kanker.
Te lang in de zon levert brandwonden op, geen kanker.

Zonnen en daarmee kanker krijgen valt onder dezelfde onzin als Global Warming, zure regen en ozon
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 19 april 2009 @ 23:18:15 #188
52357 Lambiekje
pi_68188130
quote:
Op zondag 19 april 2009 01:14 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Maar de kwakzalverij blijkt dus nu juist de gepractiseerde orthodoxie. Keer op keer blijken er geldbelangen te zijn en zijn doctoren beinvloed door hun eigen aandelen in BigPharma.

Tuurlijk kan een apupuncturist ook een kwast zijn. Maar daarvoor zou je dus een onafhankelijk keurmerk moeten hebben. Al heb ik overigens nu met andere zaken waar een keurmerk op zit, met vraagtekens. Bijvoorbeeld op voedsel. Maar dat even terzijde.

Volgens mij is het zo dat je in dit land zomaar een apunctuurpraktijk, tandartspraktijk, plastisch chirurgie praktijk kunt openen. Waar 2 jaar terug een 18jarige blondine gestorven was na een boobjob en liposuctie (de wist geen van de familie en vriend vanaf). Overigens elke vrouw/meid die een borstvergroting laat doen niet goed snik. Pure verminking is het. Ik kan niet begrijpen waarom men dat wil. Ook had ik laatst begrepen dat schaamlipcorrectie in is. Waarom?!!
pi_68188611
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar de kwakzalverij blijkt dus nu juist de gepractiseerde orthodoxie. Keer op keer blijken er geldbelangen te zijn en zijn doctoren beinvloed door hun eigen aandelen in BigPharma.
Waaruit blijkt dat dan precies? En je hebt ook nog steeds mijn andere vraag niet beantwoord: welk criterium gebruik jij om de betrouwbaarheid van je bronnen te beoordelen? Wetenschappelijke bronnen zijn volgens jou onbetrouwbaar, dus moet jij een andere maatstaf hebben waar je die betrouwbaarheid op baseert.
pi_68188919
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat komt omdat men zonnebrand heeft gebruikt. Hoe hoger de factor, hoe grotere kans op kanker.
Te lang in de zon levert brandwonden op, geen kanker.

Zonnen en daarmee kanker krijgen valt onder dezelfde onzin als Global Warming, zure regen en ozon
wederom...

En omdat je toch over zure regen begint, waardoor worden alle kalkstenen gebouwen dan langzaam weggevreten?
Oh ja, volgens jou zit daar waarschijnlijk ook BigPharma o.i.d. achter
  zondag 19 april 2009 @ 23:45:06 #191
52357 Lambiekje
pi_68189012
quote:
Op zondag 19 april 2009 07:41 schreef Waag-hals het volgende:

[..]

Ben even niet aanwezig geweest met een super-decadent gala.

Ik vind het fijn om te zien dat de discussie zich nog steeds uitbreidt. Ook al is een groot deel off-topic (dank je, Lambiekje), het is goed om te zien dat men niet alleen bronnen aanhaalt, maar deze ook niet voor klakkeloos aanneemt.

Om op de bovenstaande post te reageren:

Helaas is de wetenschap een zeer conservatief instituut, mede daarom zelfs een geloof te noemen. De reguliere geneeskunde is zoals vele weten ook wetenschappelijk onderbouwd. Daarom zijn veel artsen of instanties fel tegen alternatieve geneeswijzen geweest in de laatste decennia.
Het besef begint echter langzaamaan door te dringen dat zich veel meer afspeelt in het menselijk lichaam, waaronder de geest. Niet alleen is de geest nog immer niet volledig te doorgronden, ook blijkt het lichaam zijn geheimen te herbergen.

Een aantal alternatieve geneeswijzen blijken, ondanks niet wetenschappelijk onderbouwde elementen, wel degelijk goede resultaten te behalen. Aangezien veel artsen de eed van Hippocrates boven hen eigen moraal stellen, zien zij hier langzaamaan meer mogelijkheden om mensen te kunnen helpen. De wetenschap begint zijn zichtsveld steeds meer te verbreden naar de niet-reguliere geneeswijzen, waaronder chinese heelkunde, of acupunctuur.
Dat is eigenlijk schandalig te noemen dat men er nu pas achter komt. Duizenden jaren techniek van de Chinezen en indianen en andere volkeren wordt opeens herondekt. Bezopen is het!
80 jaar lang is er op schandalige slager wijze gehandeld.

Is de Mengele-leer langzamerhand aan het afbrokkelen, want daar zit toch echt de basis van de huidige methodiek.

Doorziet men eindelijk een beetje hun misplaatste arrogantie.
quote:
quote:
Als side note, Lambiekje: Jij zou waarschijnlijk in de categorie 'heelkundigen' vallen, meer kwaad zaaiende, dan goed doende. Je lijkt de meest extreme verbanden over te nemen van teksten op internet, van mensen die elkaars waanideeen in stand houden door te zeggen dat mensen 'de waarheid' niet willen aannemen, zodat het wel waar moet zijn. Weet je hoe mensen als deze worden, wanneer mensen daadwerkelijk zouden luisteren en ze in ruil voor die waarheid macht geven? Als Adolf Hitler. Ik hoop eigenlijk dat je het advies om je schrijftalent te verbeteren in de wind zal slaan, in de hoop dat een boek genaamd Mijn Forum nooit zal ontstaan.
He hallo. Hitler is al terug gekomen als Poelie de verschrikkelijke.

Overigens zijn Churchill en Roosevelt /Eisenhower met beide hun achterban fascistischere klootzakken dan Hitler. De geallieerden waren/zijn de foute! WO2 was de eerste grote stap tot globalisatie.

Ik zou helemaal de macht niet willen. Als dat wel het geval is zou ik roepen DENK ZELF NA. Kijk naar Triumpf des Willens. Men heeft geen eigen wil dat is zo overduidelijk tentoongespreid. Milgram Experiment, Prison Experiment, Blue/Brown Eye Experiment, Third Wave experiment bewijzen het wederom. Mensen kunnen niet zelf nadenken. Dat wordt namelijk met school er met harde hand uitgestamt.
Zelf nadenkende mensen kan onze maatschappij niet handelen. Dan zou boskap, pesticiden, drugsproblematiek, voedselschaarste, Afrika-problematiek en ziektes amper bestaan.
Bovende wet opererende conglomeraten zou niet geaccpeteerd worden.

Of zoals vanmiddag/vanavond in Alkmaar. Voetbalsupporters zijn echt lage mensen. Dom, dommer domst. Wat een triestheid. Wat een ongekende domheid komt er naar boven als voetbal begint. Stel kleuters bij elkaar. Ik distantieer me er ver van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 19-04-2009 23:52:14 ]
pi_68189372
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:45 schreef Lambiekje het volgende:

Is de Mengele-leer langzamerhand aan het afbrokkelen, want daar zit toch echt de basis van de huidige methodiek.
hoe extreem Mengele ook was, hij heeft met zijn experimenten een hoop bruikbare data opgeleverd.
quote:
He hallo. Hitler is al terug gekomen als Poelie de verschrikkelijke.
Wat heeft dit met het onderwerp van het topic te maken? Of, zoals ik al eerder aangaf (en waar je niet op gereageerd hebt) raak je langzamerhand door je voorbeelden/bronnen/etc. heen en probeer je op deze manier het topic een andere kant op te sturen?
quote:
Overigens zijn Churchill en Roosevelt /Eisenhower met beide hun achterban fascistischere klootzakken dan Hitler. De geallieerden waren/zijn de foute! WO2 was de eerste grote stap tot globalisatie.
quote:
Of zoals vanmiddag/vanavond in Alkmaar. Voetbalsupporters zijn echt lage mensen. Dom, dommer domst. Wat een triestheid. Wat een ongekende domheid komt er naar boven als voetbal begint. Stel kleuters bij elkaar. Ik distantieer me er ver van.
ik ook, maar ook dit voorbeeld heeft nets, maar dan ook helemaal niets te maken met waar het topic over zou moeten gaan.
  zondag 19 april 2009 @ 23:55:12 #193
52357 Lambiekje
pi_68189403
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:56 schreef ToT het volgende:
Tja ik heb ook moeite met in klassieke homeopathie te geloven, maar ik weet niet wat de onderzoeksresultaten zijn: heeft het net zo veel effect als een placebo of meer?

Het idee zelf is in ieder geval wel veel toegepast in de alternatieve wereld: water zou een geheugen hebben.
Daarbij is er een Japanse kunstenaar die experimenten gedaan heeft met liefdevolle woorden op flessen water te plakken en hatelijke woorden op andere flessen water. Vervolgens bekeek hij de structuur onder een microscoop...ik neem aan van ijskristallen van het water of zo. (In de docu "What the bleep do we know?" wordt het verder uitgelegd.)
Resultaat: de structuur van het water met de liefdevolle woorden was veel mooier en strakker dan dat met de hatelijke woorden.
Alles is energie !

What the #$*! Do We (K)now!? vond ik echt erbarmelijk slecht om eerlijk te zijn.

Er wordt toch ook gezegd. Maakt niet uit wat je zegt, maar hoe je het zegt. Je kan het goed gebruiken of slecht zoals obama/hitler.
pi_68191395
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Elk onderwerp hoe bezopen, beladen of ridicuul ook moet bespreekbaar zijn.
Door er een verbod op te leggen maak je het per definitie verdacht.
als je niet weet waarom dit specifieke onderwerp strafbaar is gesteld, zou ik bijna (bijna dus ) medelijden met je krijgen... met dit soort opmerkingen geef je of aan dat je gewoon doorgaat met trollen of dat je echt oerdom bent
pi_68191449
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Alles is energie !

What the #$*! Do We (K)now!? vond ik echt erbarmelijk slecht om eerlijk te zijn.

Er wordt toch ook gezegd. Maakt niet uit wat je zegt, maar hoe je het zegt. Je kan het goed gebruiken of slecht zoals obama/hitler.
Wie ben jij om te vertellen wat goed en slecht is? Weet jij alles?

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 20-04-2009 02:27:39 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  maandag 20 april 2009 @ 03:09:09 #196
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_68191921
<rant>
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je denkt zeker dat ik me alleen bezig hou met de onzinnigheid van medicatie.

Geschiedenis naar waarheid!?! Ga je HEEL gauw schamen. Sorry maar ben je echt werkelijk waar zo naief? Dat is het meest leugenachtige vak wat er gegeven wordt. Groter misleidend bedrog is er niet. Met geschiedenis kan je de toekomst bepalen...
Daarom is het mogelijk dat we nu in aanloop zijn naar een WO4. Ja 4. WO3 is al 60 jaar lang aan de gang via media, educatie en overheid.

Topografie van aardrijkskunde klopt. Maar andere zaken klopen niet. Klimaat, ozon, olie. Er wordt null geleerd over Gaia en hoe wij functioneren binnen het zonnestelsel.
Bedrog van de maanlanding (wel op de maan geweest maar wat is uitgezonden is faked). Armstrong en zijn astronauten ontdekten gigantische glasbouwwerken. Kennis van de maan is bedrog.

Oorlogsmonumenten? Leg mij uit waarom Polen een op de andere dag in 1995 het getal van gestorven mensen in Auswitch verlaagd heeft van 4 miljoen naar 1.5 miljoen. Waarom is dat niet wereldkundig gemaakt? Waarom wordt er zo schandalig gelogen over WO2. Dat is zonder meer het grofste schandaal naar de mensheid. Oorlogsmonumenten smerige huichelarij is het.
Maar WO2 is een taboo in dit stomme land daar ga ik niet verder op in.

Kijk, hoe goed we het doen als vredesmissie scroll maar wat naar benee, maar be warned.
Soldaat zijn is een nog grotere misdaad dan een ortthodoxie-arts.
Dat pinkeltjeboek wat behandeld werd als geschiedenis is zo laakbaar onjuist.

De onberechte Nazi-topstukken hebben VN, NATO, NASA, FDA en BigPharma en de huidige psychiatrie mede opgericht. Tot ver in de jaren 80 waren zij actief.

Verdiep je eens echt in de geschiedenis. Of kijk hier en paar docu's over de realistische wereld waar in we leven.

Mensen hier op FOK heb zo totaal geen benul wat er echt aan de hand is.
Het ziekelijke bedrog van BigPharma is nog niet eens een druppel op de gloeiende plaat van alle narigheid.

Economie en statistiek (96% is cijfergegochel) is opvervlakkig gedoe. De basis van dat vak is al onjuist. Bekijk Money Masters.
Ik zeg ook niet dat die termen onjuist zijn maar alles heeft een dubbele bodem.

Banken beheersen alles maar dan ook echt alles, zelfs jij als persoon. We zijn onderpand van de staat voor de bank. Ze staan mijlen ver boven wat voor wet dan ook. Eigenlijk verzinnen zij de wetten. Overheden zijn slaaf aan dat systeem. De wereld wordt maar door een paar families gerund.

Biologie: We hebben geleerd dat fotosynthese CO2 nodig heeft om bomen en planten te laten grooien, zodat zij op hun beurt weer zuurstof aan ons geven. Waarom wordt er dan zulke ONWAARSCHIIJNLIJKE quatsch verkondigd over CO2 en dat het aangepakt moet worden. Dat direct een bedreiging voor plant en boom met daarbij indirect onze zuurstof. Ik kan en wil niet begrijpen waar we zo spastisch doen over CO2.
Het is zo overduidelijk dat het een onderdeel van het decimeer/depopulatie project is. Kijk naar dat leuke George Stones Monument >> maintain humanity below 500.000.000 en dat al in 1980.
</rant>

Jemig zeg
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 20 april 2009 @ 05:03:01 #197
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_68192155
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:45 schreef Lambiekje het volgende:
Dat is eigenlijk schandalig te noemen dat men er nu pas achter komt. Duizenden jaren techniek van de Chinezen en indianen en andere volkeren wordt opeens herondekt. Bezopen is het!
80 jaar lang is er op schandalige slager wijze gehandeld.
Dat de Chinezen al duizenden jaren naalden in lichamen prikken, wil niet zeggen dat het werkzaam is. Chinezen vermalen ook al duizenden jaren tijgerballen om potenter te worden. Ondanks dat het lijkt te lukken, gezien het grote aantal Chinezen in China, is dat toch echt kwakzalverij. Net als acupunctuur.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  maandag 20 april 2009 @ 07:20:31 #198
52357 Lambiekje
pi_68192357
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:43 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wie ben jij om te vertellen wat goed en slecht is? Weet jij alles?
Nee maar What the Bleep Do we know is een Jomanda achtige film. Dan mag ik toch wel mijn mening vertellen.
Heb net een eventjes gekeken op IMDB maar ik had het destijds een 4 gegeven
  maandag 20 april 2009 @ 07:26:40 #199
52357 Lambiekje
pi_68192378
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:37 schreef bas-beest het volgende:

[..]

als je niet weet waarom dit specifieke onderwerp strafbaar is gesteld, zou ik bijna (bijna dus ) medelijden met je krijgen... met dit soort opmerkingen geef je of aan dat je gewoon doorgaat met trollen of dat je echt oerdom bent
Ik weet dondersgoed waarom het is ingesteld. Het is zeer ernstige obstructie in vrijheid van meningsuiting.
Maar het is me wel duidelijk dat je nimmer in het onderwerp verdiept hebt en alleen maar braaf geluisterd hebt naar de docenten op school.
Meer zeg ik hier niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lambiekje op 20-04-2009 08:56:26 ]
pi_68193970
quote:
Op maandag 20 april 2009 07:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik weet dondersgoed waarom het is ingesteld. Het is zeer ernstige obstructie in vrijheid van meningsuiting.
Maar het is me wel duidelijk dat je nimmer in het onderwerp verdiept hebt en alleen maar braaf geluisterd hebt naar de docenten op school.
Meer zeg ik hier niet.
Zeg maar wel wat meer, iets inhoudelijks over het in de topic-titel genoemde onderwerp bijvoorbeeld, liefst met enige onderbouwing die niet gebaseerd is op stripverhalen. Kom op Lambiekje, met teksten van jouw hand als:
quote:
kijk naar kristallen. dat is niet voor niets de sterkste energiebron?
Waar denk je dat Superman met kryptonite vandaan komt.
Het maakt echt wel uit onder welk energie ze gefabriceerd zijn.
Zal je weinig mensen kunnen overtuigen hoor, dat heeft toch echt geen ene jota met medicatie te maken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')