Natuurlijk is het belangrijk om een probleem van begin af aan zo goed mogelijk aan te pakken, maar ik denk toch dat daar bij de reguliere geneeskunde meer kans op is. 'Maar wat proberen' slaat imo toch echt op methoden waarvan nog niet helemaal zeker is of en hoe ze werken, en dit is vaak het geval bij alternatieve geneeskunde.quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:02 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik denk dat het zeer belangrijk is om een kwaal direct met de juiste methode aan te pakken, in plaats van maar wat te proberen. Je weet niet wat voor schade de methoden die door de reguliere zorg zijn gebruikt je lichaam heeft aangedaan. Oftewel, er is uiteindelijk 1 probleem. De diagnose.
Omdat de reguliere zorg aan zo'n gigantisch financieel apparaat verbonden is, is het bijna lachwekkend dat hier nogsteeds geen goede oplossing voor is gevonden en dat het verhaal, je moet er maar mee leven stiekem best regelmatig voorkomt.
Je denkt zeker dat ik me alleen bezig hou met de onzinnigheid van medicatie.quote:Op zaterdag 18 april 2009 19:17 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik heb uit ervaring geleerd, dat alles wat mij op de basisschool is geleerd (rekenen, lezen, schrijven, spellen (over dat laatste kun jij overigens nog wel een lesje gebruiken)), juist is. In het dagelijks leven merk je, dat de kennis die je is aangeleerd over deze onderwerpen, klopt. Net als dat buitenschoolse bronnen (bijvoorbeeld het Rijksmuseum, de media, oorlogsmonumenten) bevestigen wat je bij geschiedenis hebt geleerd. En de begrippen die je bij economie hebt geleerd, herken je weer wanneer je een huis gaat kopen, manager van een bedrijf wordt of alleen maar je zakgeld wilt sparen.
Als al deze zaken, dus de talen, wiskunde, economie, geschiedenis, aardrijkskunde enzovoort, wél kloppen, waarom zou ik dan niet geloven wat men mij bij biologie heeft geleerd? Waarom klopt dát dan ineens niet?
Mooi dat het is opgelost.quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Patienten gaan er echter al vaak op deze manier mee om, om mijzelf als voorbeeld te nemen: ik heb al sinds mijn geboorte last van eczeem. Altijd onder behandeling geweest in het reguliere circuit (dermatoloog, allergoloog etc). Steeds vonden ze wel iets, en bleef het weer een tijdje weg, maar altijd kwam het weer terug. Uiteindelijk was ik min of meer uitbehandeld, ik kreeg te horen 'je moet er mee leren leven'. Voor mij was dit echter nog geen optie, dus ben ik verder gaan zoeken. Twee jaar geleden heb ik een tijdje acupressuur gehad, en sindsdien ben ik vrijwel geheel van mijn eczeem af.
Er is helemaal niets mis mee om verder te kijken dan de reguliere behandelmethoden, alleen vind ik persoonlijk wel dat men alternatieve geneeskunde ook als alternatief moet blijven zien, dus niet als de enige juiste weg. Degene die mij acupressuur gaf, heeft mij ook bijvoorbeeld altijd aangeraden gewoon mijn reguliere medicijnen te blijven nemen (inmiddels ben ik daar ook mee gestopt), totdat mijn dermatoloog aangaf dat ik er mee zou kunnen stoppen.
Ik denk dat alternatieve geneeskunde een heel goed alternatief is, wanneer reguliere methodes niet blijken aan te slaan.
Misschien moet je es niet zo hysterisch reageren. Dan nemen mensen je misschien wel serieus.quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:36 schreef Lambiekje het volgende:
Geschiedenis naar waarheid!?! Ga je HEEL gauw schamen. Sorry maar ben je echt werkelijk waar zo naief? Dat is het meest leugenachtige vak wat er gegeven wordt. Groter misleidend bedrog is er niet.
Kun je nou eens een keer normaal en rustig reageren? Ik vind het nogal irritant dat jij mensen constant uit zit te maken voor belachelijk en onnadenkend, terwijl jij niet eens een normale samenhangende zin zonder spelfouten kunt produceren.quote:
zoals wat?quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Of die bronnen bevestigen wat je aangeleerd is omdat al het bewijsmateriaal wel in de verhalen zijn opgenomen?
De arts in kwestie heeft mij idd niet doorverwezen naar alternatieve geneeskunde. Toen ik haar later vertelde hoe het mij geholpen was, was zij echter alleen maar aanmoedigend en blij dat ik er op die manier vanaf gekomen was. Echter, het is iets wat ik op eigen risico geprobeerd heb: doordat het niet wetenschappelijk onderzocht is, kan de reguliere geneeskunde mensen ook niet doorverwijzen naar misschien wel schadelijke methoden: wie weet wat het voor schade kan aanrichten.quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mooi dat het is opgelost.
Je weet vast wel dat ze acupressuur en acupunctuur aan banden gelegd willen zien
Mensen raken naar 1 of een paar behandelingen van hun eczeem of hernia af.
Vind je het niet schandalig dat z'n kutarts zegt : 'je moet er mee leren leven'.
Terwijl acupressuur de oplossing voor je was? Heeft dat niet je ogen geopend?!!
Verbasend. Z'n arts weet heus wel dat het bestaat en dat het daarmee opgelost kan worden. Maar levert hem geen bonus geld op. Hij heeft dus niet eens het lef om jouw advies te geven van propeer dat eens maar dat is dan off the record. Dit is dus weer z'n moment dat een arts niet begaan is met je probleem?!
Jouw verhaal bevestigd maar weer mooi mijn stelling dat artsen niet begaan zijn met het gezondheid van de patienten.
Dat je zegt dat geschiendenis gegaan is zoals de havo/vwo boekjes verteld hebben. Hoe kan ik het anders zeggen, gewoonweg niet juist. Helemaal niets. van dino's tot nu is elke gebeurtenis verdraaid, alleen de jaartallen kloppen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:53 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Kun je nou eens een keer normaal en rustig reageren? Ik vind het nogal irritant dat jij mensen constant uit zit te maken voor belachelijk en onnadenkend, terwijl jij niet eens een normale samenhangende zin zonder spelfouten kunt produceren.
Als je nu rustig uitlegt wát er niet klopt en hoe het volgens jou wel zit, kan ik iig de gedachtengang begrijpen en er eens naar kijken. Ik sta echt wel open voor nieuwe ideeen, maar de manier waarop jij ze verkondigt, daar sta ik niet voor open. Dat wekt alleen irritatie op.
Het is toch van de zotte dat het niet onderzocht wordt op de door jullie zo gewilde wetenschappelijk basis.quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
De arts in kwestie heeft mij idd niet doorverwezen naar alternatieve geneeskunde. Toen ik haar later vertelde hoe het mij geholpen was, was zij echter alleen maar aanmoedigend en blij dat ik er op die manier vanaf gekomen was. Echter, het is iets wat ik op eigen risico geprobeerd heb: doordat het niet wetenschappelijk onderzocht is, kan de reguliere geneeskunde mensen ook niet doorverwijzen naar misschien wel schadelijke methoden: wie weet wat het voor schade kan aanrichten.
Vast pas nadat de patient zelf zegt van hoe zit het met homeopathie?quote:Patienten worden overigens wel degelijk regelmatig doorverwezen naar de wat meer gevestigde vormen van alternatieve geneeskunde, zoals acupunctuur en homeopathie.
Je doet net of je hem iets kwalijk neemt, dit haalt je hele betoog onderuit. Misschien is het slim voor jou om de term weerstand eens goed te onderzoeken. Dit zal je veel rust geven.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat je zegt dat geschiendenis gegaan is zoals de havo/vwo boekjes verteld hebben. Hoe kan ik het anders zeggen, gewoonweg niet juist. Helemaal niets. van dino's tot nu is elke gebeurtenis verdraaid, alleen de jaartallen kloppen.
KIjk naar hoe oorlogen gevoerd worden met wat voor motivaties?
Doe eens een gok hoeveel oorlogen Amerika heeft gevoerd na WO2?
a) 10 b)25 c) 100+ d)250+
Maar bekijk maar een paar links van bovenstaande post en begrijp de wereld een stuk realistischer.
Ik vind het alleen wel typisch dat je denkt dat geschiedenis gegaan zoals het je verteld is.
Nooit afgevraagd waarom Vietnam gestart is na het op papier zijnde Tonkin incident. Of de couveuse mediahoax voor GoldWar I . Det niet aanwezige WMD in Irak voor GolfWarII.
Pearl Harbor voor deelname aan WO2. De bombardement van Lusitania voor WO1.
Zie je al een stramien?
Jezus dat waarschijnlijk Julius Ceasar was. Het bedrog van de kerk en geloof.
nee ik neem de onwetendheid en gemakzucht van de mens kwalijk. Dat gaat nu onze kop kosten.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:20 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je doet net of je hem iets kwalijk neemt, dit haalt je hele betoog onderuit. Misschien is het slim voor jou om de term weerstand eens goed te onderzoeken. Dit zal je veel rust geven.
Ze hebben bij jou in de reguliere zorg toch ook een aantal verschillende methoden geprobeerd zonder het gewenste effect?quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:23 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Natuurlijk is het belangrijk om een probleem van begin af aan zo goed mogelijk aan te pakken, maar ik denk toch dat daar bij de reguliere geneeskunde meer kans op is. 'Maar wat proberen' slaat imo toch echt op methoden waarvan nog niet helemaal zeker is of en hoe ze werken, en dit is vaak het geval bij alternatieve geneeskunde.
Dat kun je hem ook niet kwalijk nemen. Het enige wat jij kunt doen is mensen laten nadenken, en dat zal je echt niet lukken dmv ellelange betogen met een drukkende toon. Door de weerstand die dat opwekt, zullen de mensen die het lezen er niet over gaan nadenken.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee ik neem de onwetendheid en gemakzucht van de mens kwalijk. Dat gaat nu onze kop kosten.
Denk je nu werkelijk waar dat ik aan het doorschieten ben. Wake Upquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:30 schreef ToT het volgende:
Nou ik weet wel zeker dat er veel meer achter de dingen inde geschiedenisboekjes zitten dan we denken, maar je moet ook niet te veel doorschieten.
Hoe is dat dan duidelijk? Blijkbaar heb je daar een bron voor, en blijkbaar heb je een manier om vast te stellen dat die bron betrouwbaar is. Anders zou je dit hier niet roepen. Het kan niet zijn omdat het een wetenschappelijke bron is, want je zegt net zelf dat die niet betrouwbaar zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is de grote vraag.
Duidelijk is dat 60 tot 80% van alle wetenschappelijke publicaties op enerlei gemanipuleerd is.
Hoe weet je dat zonder die publicaties ooit gelezen te hebben dan?quote:Het grootste deel is gebaseerd op ghostwritings, bigpharma opgestelde bullshit verhaaltjes met een artsennaam er onder.
waarom haal je er nu het onderwijs bij? Raak je door je 'bronnen' heen op medisch gebied?quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee ik neem de onwetendheid en gemakzucht van de mens kwalijk. Dat gaat nu onze kop kosten.
Kijk hoe goed het met het onderwijs gaat. Competentie gericht leren.
je bent niet aan het doorschieten...je bent allang mijlenver je doel voorbij.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk waar dat ik aan het doorschieten ben. Wake Up
Nou, Gefeliciteerd. Als het tot deze ene astma beperkt is zeer zeker.quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik slik geen pillen voor mijn astma.
[..]
Interessant! We lezen verder
[..]Ik ken mijzelf behoorlijk goed, en als jij mij zou kennen, dan zou je weten dat wat je hier schrijft echt niet van toepassing is op mij. Ik ben juist extravert, toon snel emoties en ben behoorlijk eigenwijs en laat mijn mening snel weten. Beetje raar dat dit op afstand gediagnoseerd wordt
[..]
Wat voor trauma`s kan een kind van 3 maanden al opgelopen hebben? Want vanaf 3 maanden had ik er al last van.
[..]
Ik heb hier de werkzame stoffenlijst liggen. Wat wil je weten?
[..]
Ik woon op 30 minuten van het strand, midden in de polder, loop 2x per week hard, doe aan voetbal en hou van fietsen. Kan het nog gezonder?
Het strand, daar steekt bigpharma ook al een stokje voor door te zeggen: 'Je krijgt huidkanker van de zon".quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:31 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nou, Gefeliciteerd. Als het tot deze ene astma beperkt is zeer zeker.
Een redelijke gezondheid is nou eenmaal een waardevol goed.
Als het nou ook nog zonder medicijnen kan, is het allemaal perfect.
Geniet van de natuur en van het strand.
Groeten.
uiteraard is dat volgens jou onzin... Moet je eens zeggen tegen iedereen die er huidkanker van gekregen heeft.quote:Op zondag 19 april 2009 00:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het strand, daar steekt bigpharma ook al een stokje voor door te zeggen: 'Je krijgt huidkanker van de zon".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |