Waarom dragen mensen dan een amethist bijvoorbeeld?! Daar vergis je je ruiterlijk in dat edelstenen/kristallen geen helende werking hebben. Ze hebben juist alles te maken met genezing.quote:Op maandag 20 april 2009 09:38 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zeg maar wel wat meer, iets inhoudelijks over het in de topic-titel genoemde onderwerp bijvoorbeeld, liefst met enige onderbouwing die niet gebaseerd is op stripverhalen. Kom op Lambiekje, met teksten van jouw hand als:
[..]
Zal je weinig mensen kunnen overtuigen hoor, dat heeft toch echt geen ene jota met medicatie te maken.
quote:Amethist is een uitstekende steen voor diegenen die aan depressies, wisselende stemmingen, hallucinaties en geestesziekten lijden. Maar ook bij overdreven angsten, trauma's en neurosen is de Amethist een goede steen om te dragen. Eén van zijn meest bekende eigenschappen is wel dat Amethist alcoholisme kan genezen. Maar niet alleen dat, bij elke vorm van destructief gedrag en verslaving is de Amethist een steen die zijn drager kan helpen. De steen sterkt de wilskracht van zijn drager en helpt bij het overwinnen van alle slechte eigenschappen. Dus als u wilt stoppen met roken is de Amethist een zeer goede hulp. Daarnaast tempert Amethist alle extreme emoties zoals jaloezie, haat, egoïsme, drift en ook overmatige hartstocht. Amethist brengt rust voor diegenen die aan stress lijden, maar ook bij rusteloosheid en plankenkoorts. Ook bij algehele uitputting en overmatige geestelijke inspanning brengt Amethist rust.
quote:Agaat bevordert de zwangerschap en beschermt zowel moeder als kind tijdens de zwangerschap,
ook bij zwangerschapspijnen is dit een goede steen om te dragen. Daarnaast helpt Agaat moeilijke
bevallingen te verlichten. Omdat Agaat een 'zacht' werkende steen is, is deze steen zeer geschikt
voor jonge kinderen, hij beschermt ze namelijk tegen vallen en deze steen heelt en beschermt
tegen hersenvliesontsteking, waardoor het eigenlijk een steen is die ieder kind zou moeten
dragen.
Hoe werkt die amethyst dan volgens jou ?quote:Op maandag 20 april 2009 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom dragen mensen dan een amethist bijvoorbeeld?! Daar vergis je je ruiterlijk in dat edelstenen/kristallen geen helende werking hebben. Ze hebben juist alles te maken met genezing.
[..]
[..]
Energie die het vibreert en uitstraalt.quote:Op maandag 20 april 2009 10:06 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Hoe werkt die amethyst dan volgens jou ?
Wat is het genezend principe dat er aan ten grondslag ligt ?
Aha, jij gelooft in het new-age verhaaltje !quote:Op maandag 20 april 2009 10:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Energie die het vibreert en uitstraalt.
Kristallen kunnen, naast dat het helende werking heeft, ook geprogrameerd worden.
Natuurlijk, zoals iedereen die jou tegenspreekt en het niet met je eens is.quote:Op maandag 20 april 2009 07:26 schreef Lambiekje het volgende:
Maar het is me wel duidelijk dat je nimmer in het onderwerp verdiept hebt en alleen maar braaf geluisterd hebt naar de docenten op school.
Meer zeg ik hier niet.
En hoe past kryptonite in dat plaatje? Nog even afgezien van het feit dat als amethist kan helpen met het stoppen met roken, dit echt wereldnieuws zou zijn, en niet 1 zinnetje op een vage website van iemand die zich "de witte havik, die hoog door de lucht vliegt" noemt.quote:Op maandag 20 april 2009 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom dragen mensen dan een amethist bijvoorbeeld?! Daar vergis je je ruiterlijk in dat edelstenen/kristallen geen helende werking hebben. Ze hebben juist alles te maken met genezing.
[..]
[..]
Dan kan je net zo goed een lichtgevende dildo in je kont steken. Voelt nog fijner ook.quote:Op maandag 20 april 2009 10:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kristallen kunnen, naast dat het helende werking heeft, ook geprogrameerd worden.
Niet uitlokken!quote:Op zondag 19 april 2009 23:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heeft de holocaust wel plaatsgevonden volgens jou?
dat is het punt bij 'm...hij lijkt constant zichzelf vast te lullen.quote:Op maandag 20 april 2009 12:37 schreef ToT het volgende:
@ Biekje: dus "What the Bleep" is Jomanda-achtig, maar dat amethyst een heilzame werking heeft is volgens jou wel weer een feit?
die grens lijkt 'ie niet te hebben.quote:Waar ligt bij jou de grens tussen fantasie en werkelijkheid?
daar lijkt het wel opquote:Of moet je het gewoon per sé altijd oneens zijn met iedereen?
Nou, als er 1 ding is waar ik Lambiekje in gelijk moet geven, is dat die WTB-film een aaneenschakeling is van een bagger-interpretatie van wetenschap en uitdecontextrukkerij.quote:Op maandag 20 april 2009 12:37 schreef ToT het volgende:
@ Biekje: dus "What the Bleep" is Jomanda-achtig, maar dat amethyst een heilzame werking heeft is volgens jou wel weer een feit?
Waar ligt bij jou de grens tussen fantasie en werkelijkheid? Of moet je het gewoon per sé altijd oneens zijn met iedereen?
Kritiek op de persoon ben ik wel gewend nu.quote:Op maandag 20 april 2009 12:32 schreef ocoxlahun het volgende:
leuk he jongens, met z’n allen tegen lambiekje..voelen jullie je nu met elkaar verbonden? goed man, tuinhek moet er ook nog bij..die man is zo briljant met z’n teksten..die wil niemand toch missen? wat een wijsheid zit daarin.
maar eh, over die stenen en of ze werken of niet nemen jullie nooit en te nimmer aan…met welke waardevolle info je ook komt aanzetten, er is geen wetenschappelijke bron die dit bevestigd…ga het niet eens zoeken maar weet bijna zeker dat die niet bestaat..en zo wel wordt het niet zereneus genomen..dat is de pest met jullie afhankelijke, nemen niks aan..denken ZELF nooit verder dan wat de gevestigde zooi jullie voorschotelt …
in het begin werd ik daar nogal pissig over, nu denk ik: loslaten….
tegen lambiekje zou ik willen zeggen…stop er geen energie meer in man, ik waardeer het altijd wat je schrijft..maar wat denk je te bereiken dan? dat ze met je meegaan? dat je ze kunt overtuigen? zoals ik eerder al schreef…dat kunnen ze niet aan, te heftig…zinloos dit lambiekske. je wordt op deze manier leeggezogen..merk je dat dan niet of bent u er immuun voor? heb je er een vaccinatieprik voor gehad? hahahastop die nrg in jezelf en wordt wijzer..hier bereik je niks..tenzij je al die verwensingen lekker vindt natuurlijk..tja, geen idee hoor..
Dat is dus exact wat de wetenschap doet.quote:Op maandag 20 april 2009 13:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kritiek op de persoon ben ik wel gewend nu.
Nou tussen de zeldzame meedenk reacties komen er soms leuken zaken naar boven.
Het blijft me verbasen hoe weinig er van de geäsfalteerde wegen durven af te wijken en daarbij standpunten herzien. Ooit iets geleerd dan blijft het daarbij is kennelijk de gedachte. Bestaande kennis moet je blijven onderhouden.
Jij zit praktisch nooit op het asfalt...quote:Op maandag 20 april 2009 13:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kritiek op de persoon ben ik wel gewend nu.
Nou tussen de zeldzame meedenk reacties komen er soms leuken zaken naar boven.
Het blijft me verbasen hoe weinig er van de geäsfalteerde wegen durven af te wijken en daarbij standpunten herzien. Ooit iets geleerd dan blijft het daarbij is kennelijk de gedachte. Bestaande kennis moet je blijven onderhouden.
Dat verhaaltje is door alternatieven in de wereld geholpen om die stenen voor grof geld te kunnen verkopen aan "gelovers".quote:Op maandag 20 april 2009 10:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat is wel heel erg "If you're not with us, you're against us"... ofwel, omdat bijna iedere user hier het met Biekje en o.a. jou oneens is, zijn ze allemaal dom/onnadenkend/etc.quote:Op maandag 20 april 2009 12:32 schreef ocoxlahun het volgende:
leuk he jongens, met z’n allen tegen lambiekje..voelen jullie je nu met elkaar verbonden? goed man, tuinhek moet er ook nog bij..die man is zo briljant met z’n teksten..die wil niemand toch missen? wat een wijsheid zit daarin.
maar eh, over die stenen en of ze werken of niet nemen jullie nooit en te nimmer aan…met welke waardevolle info je ook komt aanzetten, er is geen wetenschappelijke bron die dit bevestigd…ga het niet eens zoeken maar weet bijna zeker dat die niet bestaat..en zo wel wordt het niet zereneus genomen..dat is de pest met jullie afhankelijke, nemen niks aan..denken ZELF nooit verder dan wat de gevestigde zooi jullie voorschotelt …
in het begin werd ik daar nogal pissig over, nu denk ik: loslaten….
tegen lambiekje zou ik willen zeggen…stop er geen energie meer in man, ik waardeer het altijd wat je schrijft..maar wat denk je te bereiken dan? dat ze met je meegaan? dat je ze kunt overtuigen? zoals ik eerder al schreef…dat kunnen ze niet aan, te heftig…zinloos dit lambiekske. je wordt op deze manier leeggezogen..merk je dat dan niet of bent u er immuun voor? heb je er een vaccinatieprik voor gehad? hahahastop die nrg in jezelf en wordt wijzer..hier bereik je niks..tenzij je al die verwensingen lekker vindt natuurlijk..tja, geen idee hoor..
Op asfaltwegen zie je het schone niet. Je dendert daar maar door. Oogkleppen op en gaan.quote:Op maandag 20 april 2009 13:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij zit praktisch nooit op het asfalt...
ja voor jullie ben ik al te ver van de hoofdweg afgeslagen.quote:Als je nu op het asfalt reed en af en toe een onverharde weg insloeg, dan was er een stuk beter in mee te gaan dan nu...
ik heb tot 5/6 jaar geleden ook aan jullie kant gestaan. 911 heeft alle beerput registers op getrokken.quote:Er is vrijwel géén onderwerp of jouw visie is 180 weggedraaid van de algemeen geaccepteerde versie.
Dan kan je de rest verwijten niet open te staan voor andere meningen maar je kan ook eens naar jezelf kijken en je afvragen "misschien zie ik het verkeerd?".
De losse kreet Leugens roept alleen Atuinhek.quote:Een keer een aangedragen bron doorlezen en er inhoudelijk op ingaan ipv "leugens" roepen zou al een hele verademing zijn in een discussie.
Wanneer is een bron betrouwbaar voor jou?quote:Op maandag 20 april 2009 14:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik heb altijd mijn stellingen onderbouwd met bronnen of je met de bronnen eens bent is een ander verhaal.
En daar is de bron van je probleem.quote:Op maandag 20 april 2009 14:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee ik weet 100% zeker dat ik op de juiste weg zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |