Dat het er is, wilt niet zeggen dat 't ook goed werktquote:Op woensdag 22 april 2009 14:00 schreef super-muffin het volgende:
Sim City is er gewoon voor de Mac. Je kan een demo downloaden van de Apple site.
Je bent wel een beetje een neppert zo heur...quote:Op woensdag 22 april 2009 07:43 schreef Jarno het volgende:
Gisteren me nog even kwaad gemaakt en OSX opnieuw op m'n Lenovo S10e gezet. Kon toch niet echt wennen aan Windows 7 ipv OSX. Alles werkt nu perfect, incl sleep! Ben er erg blij mee, met m'n neppe MacBook Nano. Enige wat niet werkt is de LAN poort maar die heb ik niet nodig en zou op te lossen zijn met Apple's USB -> Ethernet adapter. Ongelooflijk hoe rap OSX is op zo'n Atom CPU'tje zeg.
quote:Op woensdag 22 april 2009 13:52 schreef Rezzy het volgende:
Ik heb nou ook een macbook van de baas gekregen. Leuk ding. Op het moment ga ik vrij vaak met de trein, ik zou graag iets van een game willen hebben voor onderweg (ik denk aan simcity ofzo), maar da's allemaal of niet te krijgen voor mac, of onbetaalbaar vergeleken met dezelfde titels voor PC. Hoe gaan jullie hier mee om? Tips? Trucs?
Maar ik heb wel een 10-inch Apple.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje een neppert zo heur...
Je hebt van een nep IBM een nep Apple gemaakt. Bravo!quote:Op woensdag 22 april 2009 07:43 schreef Jarno het volgende:
Gisteren me nog even kwaad gemaakt en OSX opnieuw op m'n Lenovo S10e gezet. Kon toch niet echt wennen aan Windows 7 ipv OSX. Alles werkt nu perfect, incl sleep! Ben er erg blij mee, met m'n neppe MacBook Nano. Enige wat niet werkt is de LAN poort maar die heb ik niet nodig en zou op te lossen zijn met Apple's USB -> Ethernet adapter. Ongelooflijk hoe rap OSX is op zo'n Atom CPU'tje zeg.
Ah, ook leuk voor op de Lenovosx dus. En waar haal je dan weer de games vandaan? Is dat abandonware of bezoek je hiervoor je gebruikelijke piraten baai?quote:
Ik ben er zelf ook wel een beetje trots op ja, dankje!quote:Op woensdag 22 april 2009 14:45 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Je hebt van een nep IBM een nep Apple gemaakt. Bravo!
Die heb je natuurlijk nog gewoon in de kast liggenquote:Op woensdag 22 april 2009 14:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ah, ook leuk voor op de Lenovosx dus. En waar haal je dan weer de games vandaan? Is dat abandonware of bezoek je hiervoor je gebruikelijke piraten baai?
What about this, Jarno?quote:Op woensdag 22 april 2009 14:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus? Gisteren was je toch nog blij met Windows 7?
Windows was een goeie second best maar het liefst wil ik gewoon OSX op elke computer in huis. Om meerdere redenen, maar de hoofdreden is gewoon dat ik dat een fijn OS vind. Maar sleep/standby vind ik op een laptop gewoon essentieel, dat moet gewoon werken. Dus als het nu de 2e keer weer niet zou werken had ik wel genoegen genomen met W7 denk ik ja.quote:
O.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die heb je natuurlijk nog gewoon in de kast liggen
De (totale) interface blijft om te huilen, helaas.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:59 schreef Jarno het volgende:
Ik heb ook nog even Ubuntu (9.0.4rc) d'r op gehad maar mijn god wat een deprimerende bende blijft dat Linux toch ook.
Ik heb natuurlijk al die leuke LucasArts games van vroegah op een DVD staan..quote:Op woensdag 22 april 2009 14:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ah, ook leuk voor op de Lenovosx dus. En waar haal je dan weer de games vandaan? Is dat abandonware of bezoek je hiervoor je gebruikelijke piraten baai?
De installatie ging wel redelijk, al hebben Windows en OSX dat beter onder de knie (sommige vragen snapt een niet-nerd echt niks van), maar soit. Wat vervelender is, is dat de Linuxers erin geslaagd zijn om van Linux net zo'n chaotisch, rommelig en onprettig OS te maken als Windows. Ik denk dat met een goed design je al een heel eind komt, maar de hoeveelheid schreeuwige meldingen viel me behoorlijk tegen. De rust die OSX uitstraalt is echt zalig dan.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:02 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
De (totale) interface blijft om te huilen, helaas.
Ik heb er al een tijdje niet meer mee gewerkt, maar wat voor schreeuwerige meldingen krijg je dan zoal? En heb je het over gebruik hebt, of over installatie en post-installatiequote:Op woensdag 22 april 2009 15:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
De installatie ging wel redelijk, al hebben Windows en OSX dat beter onder de knie (sommige vragen snapt een niet-nerd echt niks van), maar soit. Wat vervelender is, is dat de Linuxers erin geslaagd zijn om van Linux net zo'n chaotisch, rommelig en onprettig OS te maken als Windows. Ik denk dat met een goed design je al een heel eind komt, maar de hoeveelheid schreeuwige meldingen viel me behoorlijk tegen. De rust die OSX uitstraalt is echt zalig dan.
Werkt daarin sleep/standby wel goed?quote:Op woensdag 22 april 2009 14:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dus als het nu de 2e keer weer niet zou werken had ik wel genoegen genomen met W7 denk ik ja.
Ik kreeg direct meldingen over m'n wifi kaart en restricted drivers ofzo. Meldingen waar je zonder Google echt de ballen van snapt iig en dat vind ik jammer. Hey, ik zeg niet dat het allemaal crap is ofzo, maar gezien de hype rondom de nieuwste Ubuntu had ik er echt meer van verwacht. (Maar die haat-liefde verhouding heb ik nou eenmaal met Linux: I would really like to like it...)quote:Op woensdag 22 april 2009 15:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb er al een tijdje niet meer mee gewerkt, maar wat voor schreeuwerige meldingen krijg je dan zoal? En heb je het over gebruik hebt, of over installatie en post-installatie
Vergelijkbaar met OSX wat mij betreft. Ik heb geen uitgebreide tests met filmpjes gedaan, maar wat mij betreft is het nu keurig uitgevoerd in W7.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Werkt daarin sleep/standby wel goed?
In Vista is het iig om te janken, maar dat had je al in m'n filmpje gezien
Welke tutorial heb je gebruikt? Ik kom er nu eentje tegen waar dit soort dingen instaan:quote:Op woensdag 22 april 2009 15:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met OSX wat mij betreft. Ik heb geen uitgebreide tests met filmpjes gedaan, maar wat mij betreft is het nu keurig uitgevoerd in W7.
dat gaat me toch iets te ver denk ik. Tenminste, de handelingen zijn niet zo ingewikkeld, maar ik zou echt geen idee hebben wat ik nou eigenlijk aan het doen was.quote:Using Kext Helper, install one of the sets of kernel extensions found in the /driver/fan folder (in the S10e drivers archive) (AppleACPIPowerSource.kext and AppleACPIThermal.kext), then copy the DSDT Patcher utility to a temporary folder, run it (selecting 0 for Darwin when prompted) and copy the resulting dsdt.aml file to the root folder on the internal hard disk.
Dat heb ik ook een beetje ja. Maar het zijn dus meldingen tijdens de 'na-installatie' en niet iets als UAC waar je dagelijks mee lastig gevallen zou kunnen worden?quote:Op woensdag 22 april 2009 15:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik kreeg direct meldingen over m'n wifi kaart en restricted drivers ofzo. Meldingen waar je zonder Google echt de ballen van snapt iig en dat vind ik jammer. Hey, ik zeg niet dat het allemaal crap is ofzo, maar gezien de hype rondom de nieuwste Ubuntu had ik er echt meer van verwacht. (Maar die haat-liefde verhouding heb ik nou eenmaal met Linux: I would really like to like it...)
Ach het is natuurlijk ook een beetje hobby en interesse. Op een echte Mac zou ik dat nooit doen (it just works), maar op zo'n netbookje is het wel geinig. Ik heb voornamelijk deze video gebruikt als howto:quote:Op woensdag 22 april 2009 15:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Welke tutorial heb je gebruikt? Ik kom er nu eentje tegen waar dit soort dingen instaan:
[..]
dat gaat me toch iets te ver denk ik. Tenminste, de handelingen zijn niet zo ingewikkeld, maar ik zou echt geen idee hebben wat ik nou eigenlijk aan het doen was.
Volgens mij niet. De MacBook heeft een 60 watt adapter en de MacBook Pro een 80 of 85 watt adapter volgens mij...quote:Op woensdag 22 april 2009 16:23 schreef super-muffin het volgende:
De inbreker hebben trouwens niet de lader van mijn MacBook meegenomen, kan ik die ook gebruiken voor de MacBook Pro?
Kijk eens aan. Het duurt ff 8 jaar, maar dan zitten ze in Redmond ook op het niveau van OS Xquote:Op woensdag 22 april 2009 15:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met OSX wat mij betreft. Ik heb geen uitgebreide tests met filmpjes gedaan, maar wat mij betreft is het nu keurig uitgevoerd in W7.
Ja. Desalniettemin zal hij natuurlijk wel minder snel opladen dan de originele vanwege het kleinere vermogen van de MacBook charger.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:23 schreef super-muffin het volgende:
De inbreker hebben trouwens niet de lader van mijn MacBook meegenomen, kan ik die ook gebruiken voor de MacBook Pro?
Wordt de batterij er niet 'lui' van oid. Geen nadelige effecten?quote:Op woensdag 22 april 2009 17:05 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ja. Desalniettemin zal hij natuurlijk wel minder snel opladen dan de originele vanwege het kleinere vermogen van de MacBook charger.
Sim City werkt prima. Net als bv C&C3 en Spore om er eens een paar te noemen.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:37 schreef Roland. het volgende:
[..]
Dat het er is, wilt niet zeggen dat 't ook goed werkt
Je bent het niet zelf?quote:Op woensdag 22 april 2009 19:30 schreef Swindler het volgende:
Even een waarschuwing voor de apple fans:
Er is op Marktplaats een oplichter actief die vooral Mac accesoires aanbied (MIghty Mouse , Keyboard , Time Capsule , Airport Extreme etc), kijk dus even extra goed uit mocht je wat willen kopenBen er helaas zelf wel ingetuind
Op de MacBook unibody werkt het anders als een tierelier. Echt een behoorlijke vooruitgang tov de vorige 15 inch MacBook Pro.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:37 schreef Roland. het volgende:
[..]
Dat het er is, wilt niet zeggen dat 't ook goed werkt
Hoe dan? Tab lange worden gaat meestal gewoon naar de volgende control.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:33 schreef KoekjesTwister het volgende:
Ik ben er geheel per ongeluk achter gekomen dat OS X bij het typen van een zin automatisch woorden af kan maken. "Code-completion" voor woorden dus. Gaaf.
Escape.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe dan? Tab lange worden gaat meestal gewoon naar de volgende control.
Zoals in die tip al stond werkt het in principe in alle Cocoa-programma's, alleen soms (zoals in Safari) moet je inderdaad Option-Escape gebruiken. Hier werkt het in ieder geval in Text Edit, Safari, Mail, EverNote enTextMate.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:33 schreef KoekjesTwister het volgende:
So far werkt het in TextEdit en met de post-it notes in Dashboard. Naar mijn opinie niet heel erg zinvol, want je moet eigenlijk teveel handeling uitvoeren, maar wel leuk als je even niet op een bepaald woord kan komen.
Aha, net als de spell-check dus.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoals in die tip al stond werkt het in principe in alle Cocoa-programma's, alleen soms (zoals in Safari) moet je inderdaad Option-Escape gebruiken. Hier werkt het in ieder geval in Text Edit, Safari, Mail, EverNote enTextMate.
Ik gebruik al een hele poos een 1st gen Shuffle voor tijdens het fietsen. Paar Tiesto-podcasts erop en trappen maar.quote:Op donderdag 23 april 2009 00:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iemand al ervaring met een 2nd gen. iPod Shuffle? zeg maar die van 4GB. Ik merk bij het hardlopen toch wel dat zo'n iPod Touch veel te zwaar en log is om je arm. Dus ik zoek daarvoor een lichte vervanger..
Het went snel hoor.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...MBA is binnen. Wat een ubergeil ding.
Dezelfde als jijquote:
Had ie er nog meer?quote:Op donderdag 23 april 2009 12:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dezelfde als jij![]()
Via eBay, met Applecare tot 2011, externe superdrive en ethernetkabel en Tucano skin voor net geen 900 euro inclusief verzekerd versturen.
Mijn MBP is ook net binnenquote:Op donderdag 23 april 2009 12:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...MBA is binnen. Wat een ubergeil ding.
Uit Nederland of USA?quote:Op donderdag 23 april 2009 12:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dezelfde als jij![]()
Via eBay, met Applecare tot 2011, externe superdrive en ethernetkabel en Tucano skin voor net geen 900 euro inclusief verzekerd versturen.
Nee, Marktplaatsquote:
Ja ik zie ze vaak voorbij komen , maar ik weet nou nog steeds niet hoe het precies zit met de wereldwijde garantie , is het nou echt zo dat je je macbook dan alleen ter reparatie kunt aanbieden in het land van herkomst ?quote:Op donderdag 23 april 2009 18:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nee, Marktplaats![]()
MBA komt uit Engeland; worden prima deals aangeboden op eBay.
Laptops hebben wereldwijde garantie, dus de MBA kan ik nog zo'n twee jaar overal aanbieden voor gratis reparatie.quote:Op donderdag 23 april 2009 18:23 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ja ik zie ze vaak voorbij komen , maar ik weet nou nog steeds niet hoe het precies zit met de wereldwijde garantie , is het nou echt zo dat je je macbook dan alleen ter reparatie kunt aanbieden in het land van herkomst ?
Ja, Ja, Ja. Zolang je Autosynchronisatie met iTunes maar uitzet. Overigens hoef je niet met mappen te werken of je werkt met playlists of je gebruikt de standaard opties van een iPod Nano, artiest, songs, genre, etc..quote:Op donderdag 23 april 2009 23:13 schreef Saninl het volgende:
Even een misschien een vage vraag, maar ik krijg morgen een Ipod te leen voor een lange reis, en daar staan een hoop nummers op. Ik wil de Ipod dus morgen connecten met mijn computeren en even Itunes installeren enzo. Maar kan ik dan kiezen welke nummers ik erop wil houden en welke niet? (Dus van de nummers die er nog op stonden). En kan ik daarna ook nog een aantal nummers erop zetten vanaf mijn eigen pc?
Hierbij nog een extra vraag: Kan ik ook een soort van mappen maken op de Ipod met: leuke muziek, en wat minder leuke muziek (lees nog niet uitgezocht/gesorteerd dus misschien nog kutnummers ertussen). Zodat ik in de auto een auto playlist van een aantal mappen kan maken, en dan exclusief die map met de minder interessante nummers.
Alvast bedankt,
EDIT: Ipod Nano (lijkt me wel handig om te weten, ik denk niet de nieuwste versie, maar eentje ervoor)
Je display heeft hardwarematig een native resolutie, die kan je niet instellen. Op je laptop scherm is het nooit een goed idee (geeft altijd minder beeld) om af te wijken van die resolutie, of het softwarematig wel kan op een MacBook zou ik niet weten.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:28 schreef KoekjesTwister het volgende:
Kan ik op mijn Macbook native de resolutie van 1024 * 600 instellen? Aangezien de Macbook 13.3" dezelfde DPI als menig 10" netbook heeft, wil ik graag kijken of dat werkbaar is.
Als je op het scherm (met de juiste DPI) een andere resolutie instelt wordt die resolutie over het volledige scherm uitgespreid waardoor de dpi niet meer klopt. Wat je eigenlijk moet doen is in een tekenprogramma of iets dergelijks een document maken van de resolutie die je wilt, de rest zwart, en dat fullscreen op je scherm zetten. Het gedeelte wat je over houd is het scherm (incl. de juiste DPI) dat je netbook gaat krijgen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:05 schreef Cid het volgende:
[..]
Je display heeft hardwarematig een native resolutie, die kan je niet instellen. Op je laptop scherm is het nooit een goed idee (geeft altijd minder beeld) om af te wijken van die resolutie, of het softwarematig wel kan op een MacBook zou ik niet weten.
Mijn idee zou zijn om die selectie (in een afspeellijst) op je iPod te zetten en via een of ander iPod-grab proggie op je netbook te plempen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:06 schreef Jarno het volgende:
Iemand een idee hoe ik makkelijk gedeeltes van mijn grote iTunes library kan kopieeren naar de iTunes van m'n netbook? Ik wil een selectie van muziek meenemen op vakantie, en sowieso past de hele library niet op m'n netbookje.
In de praktijk is het trouwens best werkbaar, maar ik gebruik nu wel Glimse om Safari full-screen te kunnen gebruiken (Saft kan het ook maar is niet gratis geloof ik). Ik liep wel tegen een issue aan met het installeren van iLife, de knoppen om door te gaan zijn onbereikbaar en ook niet met alt-spatie te bedienen kennelijk. Moet ik nog even een monitor voor ritselen.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:28 schreef KoekjesTwister het volgende:
Kan ik op mijn Macbook native de resolutie van 1024 * 600 instellen? Aangezien de Macbook 13.3" dezelfde DPI als menig 10" netbook heeft, wil ik graag kijken of dat werkbaar is.
Heb je 'full keyboard control' aangezet bij Keyboard, Shortcuts in System Preferences?quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
In de praktijk is het trouwens best werkbaar, maar ik gebruik nu wel Glimse om Safari full-screen te kunnen gebruiken (Saft kan het ook maar is niet gratis geloof ik). Ik liep wel tegen een issue aan met het installeren van iLife, de knoppen om door te gaan zijn onbereikbaar en ook niet met alt-spatie te bedienen kennelijk. Moet ik nog even een monitor voor ritselen.
Hm, goeie. Zal ik eens naar kijken dan. Thanks voor de tip!quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je 'full keyboard control' aangezet bij Keyboard, Shortcuts in System Preferences?
Bijvoorbeeld dit Proggie.. (Windows)quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Mijn idee zou zijn om die selectie (in een afspeellijst) op je iPod te zetten en via een of ander iPod-grab proggie op je netbook te plempen.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:05 schreef Cid het volgende:
[..]
Je display heeft hardwarematig een native resolutie, die kan je niet instellen. Op je laptop scherm is het nooit een goed idee (geeft altijd minder beeld) om af te wijken van die resolutie, of het softwarematig wel kan op een MacBook zou ik niet weten.
Met "native" bedoel ik dat ik 1:1 pixel mapping wil. Wanneer mijn Macbook op 1024*600 zet, met 1:1 pixel mapping, dan krijg ik bijna exact het beeld dat ik met een netbook zou krijgen. Hetzelfde formaat, dezelfde resolutie.quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als je op het scherm (met de juiste DPI) een andere resolutie instelt wordt die resolutie over het volledige scherm uitgespreid waardoor de dpi niet meer klopt. Wat je eigenlijk moet doen is in een tekenprogramma of iets dergelijks een document maken van de resolutie die je wilt, de rest zwart, en dat fullscreen op je scherm zetten. Het gedeelte wat je over houd is het scherm (incl. de juiste DPI) dat je netbook gaat krijgen.
Dat bedoel ik ookquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:20 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
[..]
Met "native" bedoel ik dat ik 1:1 pixel mapping wil. Wanneer mijn Macbook op 1024*600 zet, met 1:1 pixel mapping, dan krijg ik bijna exact het beeld dat ik met een netbook zou krijgen. Hetzelfde formaat, dezelfde resolutie.
Zowel mijn Macbook als 10" netbooks met 1024*600 hebben namelijk ongeveer dezelfde DPI (respectievelijk 113 en 118 DPI).
Dat is een goede methode, maar eigenlijk had ik gehoopt om met een instelling naar 1:1 mapping te kunnen schakelen, wat sommige notebooks en TFT schermen kunnen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ookJe Macbook-scherm bestaat uit 1280 x 800 fysieke 'lampjes', zo verdeeld dat er een bepaald aantal 'lampjes' per inch voorkomen. Als je 1024 x 600 in zou stellen wordt die resolutie verdeeld over de 1280 x 800 lampjes. Het beeld wordt dan opgerekt en dus niet helder, en de verdeling valt weg. Dit is niet 'native'.
Om de 1:1 pixel mapping te krijgen moet je maar een gedeelte van je scherm gebruiken: 1024 van de 1280 horizontale lampjes, en 600 van de 800 verticale. Een simpele manier om dit te doen is een afbeelding maken van dat formaat, de rest zwart maken, en deze fullscreen of als achtergrond instellen. Wat je dan overhoud is het scherm van je netbook, met de juiste resolutie, en 'native' of 1 op 1 gemapt.
Migration assistant?quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:06 schreef Jarno het volgende:
Iemand een idee hoe ik makkelijk gedeeltes van mijn grote iTunes library kan kopieeren naar de iTunes van m'n netbook? Ik wil een selectie van muziek meenemen op vakantie, en sowieso past de hele library niet op m'n netbookje.
Wat ik eigenlijk wil is het volgende: ik kan nu via een shared library muziek luisteren die boven op de iMac staat. Nu leek het me handig als ik vanuit iTunes een complete playlist of losse songs kon 'overhalen' ofzo. (Je kunt trouwens wel 'copy' doen vanuit een gedeelde library (rechtermuisklik) maar geen paste ofzo weer ergens anders).quote:
Met ATi kaartjes is daar een optie voor (in Windows) volgens mij, zo heb ik wel eens Warcraft 3 zitten spelen op m'n breedbeeld. Zal zo even zoeken hoe dat precies heet.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:41 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Dat is een goede methode, maar eigenlijk had ik gehoopt om met een instelling naar 1:1 mapping te kunnen schakelen, wat sommige notebooks en TFT schermen kunnen.
Waar kan ik de autosynchronisatie vinden? Het is zo'n "vierkantje" ipod...quote:Op donderdag 23 april 2009 23:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja, Ja, Ja. Zolang je Autosynchronisatie met iTunes maar uitzet. Overigens hoef je niet met mappen te werken of je werkt met playlists of je gebruikt de standaard opties van een iPod Nano, artiest, songs, genre, etc..
Waar kan ik de autosynchronisatie vinden? Het is zo'n "vierkantje" ipod...quote:Op donderdag 23 april 2009 23:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja, Ja, Ja. Zolang je Autosynchronisatie met iTunes maar uitzet. Overigens hoef je niet met mappen te werken of je werkt met playlists of je gebruikt de standaard opties van een iPod Nano, artiest, songs, genre, etc..
Ergens in het menu is inderdaad 'Show duplicates'. Bij beeld of zo? Misschien werkt Apple (Shift) D ookquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:10 schreef Saninl het volgende:
[..]
Waar kan ik de autosynchronisatie vinden? Het is zo'n "vierkantje" ipod...
EDIT, en waar kan ik al mijn dubbele liedjes verwijderen? (is daar niets handigs voor in Itunes?)
Ik ga vanavond heel laat op vakantie, ik hoop dat ik nog wel leuke muziek mee kan nemen...
http://support.apple.com/kb/HT1535?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NLquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:10 schreef Saninl het volgende:
[..]
Waar kan ik de autosynchronisatie vinden? Het is zo'n "vierkantje" ipod...
Een iTunes server maar bouwen dan? zodat alle computers de muziek kunnen bereiken via 1 centraal punt en zonodig naar lokale schijf kan kopiëren. Ik zit zelf er nu ook een beetje naar te speuren, toch niet handig om je muziek over 3 computers verspreid zien liggen. Alleen zoek ik even een NAS/RAID opstelling, 30.000 nummers zijn me toch iets te waardevol om enkel op 1 HD te zetten..quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk wil is het volgende: ik kan nu via een shared library muziek luisteren die boven op de iMac staat. Nu leek het me handig als ik vanuit iTunes een complete playlist of losse songs kon 'overhalen' ofzo. (Je kunt trouwens wel 'copy' doen vanuit een gedeelde library (rechtermuisklik) maar geen paste ofzo weer ergens anders).
Iemand?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:47 schreef -Menn0- het volgende:
Word helemaal schijtziek van safari![]()
Hij crasht elke keer tijdens het opstarten. Ik klik safari aan en dan verschijnt er heel mooi Google.com, maar daarna reageert het programma niet![]()
Iemand anders hier ook ervaring mee of een oplossing? Gebruik nu Firefox maar vind Safari fijner werken.
Iemand???quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:21 schreef djac1 het volgende:
Iemand ervaring met een iPhone kopen via marktplaats of is de veiligste optie gewoon een abbo nemen?
Bij eentje vroeg ik kan je het ophalen?
Antwoord: Nee, dat is niet mogelijkVoor zoon bedrag ga ik het echt wel ophalen hoor..
Wat denk je zelfquote:
Dát is een feit , zeker met MBA. Als je sommige powerpoints ziet ..quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Keynote is de toffere (powerpoint)variant van Apple..
Een DAAP server is idd ook wel leuk, heb wel eens met het idee gespeeld. Maar voorlopig ben ik even bezig met SuperSync, dat lijkt wel aardig te doen wat ik wil. Boven en beneden een Supersync daemon draaien en je kunt syncen op artiest, titel, genre, album, etc. Niet echt heel intuitief helaas maar het werkt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
Een iTunes server maar bouwen dan? zodat alle computers de muziek kunnen bereiken via 1 centraal punt en zonodig naar lokale schijf kan kopiëren. Ik zit zelf er nu ook een beetje naar te speuren, toch niet handig om je muziek over 3 computers verspreid zien liggen. Alleen zoek ik even een NAS/RAID opstelling, 30.000 nummers zijn me toch iets te waardevol om enkel op 1 HD te zetten..
Nah, ben blij dat ik nu een zo goed als probleemloze OSX install heb draaien! (Alhoewel, morgen gaat er 2GB in de netbook, eens kijken wat VMWare Fusion doet dan...quote:Overigens de RC1 van Windows 7 is uit, wil je die niet nog eens proberen op je Netbook..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |