quote:Op maandag 20 april 2009 10:15 schreef super-muffin het volgende:
Mijn MacBook Black en PowerBook G4 12" zijn gestolen dit weekendKwam thuis en de deur stond open, en alleen die twee dingen zijn weg
Zwaar kut dus. Heb gelukkig nog wel backups en heel veel dingen online staan
Balen zeg.quote:Op maandag 20 april 2009 10:15 schreef super-muffin het volgende:
Mijn MacBook Black en PowerBook G4 12" zijn gestolen dit weekendKwam thuis en de deur stond open, en alleen die twee dingen zijn weg
Balen zeg.. Veel succes met de afhandeling, hoop dat je ze nog terug ziet!quote:Op maandag 20 april 2009 10:15 schreef super-muffin het volgende:
quote:Op maandag 20 april 2009 11:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ga af en toe bieden op zwarte MBs en vragen om een system profile. Hopelijk zijn die dieven niet al te snugger.
..en jij bent?quote:Op maandag 20 april 2009 13:15 schreef rubje het volgende:
[..]
je verveelt je begrijp ik nogal als freelance boekhoudertje(oid)Gasten die uit verveling/uitlokking gaan bieden op iets hebben geen leven.
![]()
Ik zou zeggen koop nog es een nieuwe Mac als je je verveelt.
Thanksquote:Op maandag 20 april 2009 11:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ga af en toe bieden op zwarte MBs en vragen om een system profile. Hopelijk zijn die dieven niet al te snugger.
En T.net: 'Volgende iPhone kan hd-video afspelen'quote:Apple Consolidating AV Cables Ahead of iPhone HD Launch
Apple has advised Apple Authorized Resellers to begin placing on clearance both the Apple Composite AV Cable and Apple Component AV Cable. PhoneNews.com has learned that Apple will be consolidating these cables, ahead of the launch of the next iPhone.
Both current cables were not well received by the public. The cables first added encryption chips, which (upon the release of iPhone OS 2.0) made it impossible to use other, cheaper AV cables with Apple’s most advanced mobile devices (iPhone and iPod touch). In addition, many were unhappy that the Apple Component AV Cable did not support composite output, forcing customers to pay over $100 for the ability to output to both HDTV and SDTV displays.
Apple will remedy this with a cable, which is known simply as the Apple AV Cable. The cable will function similar to the Xbox 360 Component AV Cable. The consolidated cable will support both component and composite output, allowing users to plug in to both HDTV and SDTV displays without the need for multiple cables.
The reason that Apple is doing this has been confirmed by PhoneNews.com. The next generation of iPhone and iPod touch will make broad and sweeping changes to HD display capacity on the devices. First, Apple will likely offer at least one version of the iPhone and one version of iPod touch with an even higher resolution screen, targeting both Microsoft’s Zune HD, as well as HTC’s Touch HD and Touch Pro2.
However, Apple is also planning across-the-board output of HD video. Apple, realizing the lukewarm success of Apple TV, the company plans to focus both iPhone (and eventually, iPod) as the easiest way to watch HD videos from your PC.
Currently the iPhone and iPod touch do not exceed 480i and 480p (respectively) in terms of video resolution. However, the next iPhone and iPod touch will enable full HD playback, with 720p and 1080i output modes.
Multiple options will be given to users to get HD video onto their TV, via iPhone and iPod. First, consumers will be able to store HD shows on their devices directly. However, considering the limits of flash storage, this is a time consuming process. Enter Bonjour. Apple will also provide the ability for users to plug their iPhone into their HDTV, and gateway onto a user’s Wi-Fi network, and access their entire iTunes library on their HDTV.
The end result is that a user can sit at their HDTV, using an Apple AV Dock and an Apple Remote, controlling their iPhone much as they do an Apple TV today. This ensures that a new iPhone owner will be able to purcase, for under $100, all the equipment needed to access (via the iPhone) all of their computer-stored HD content, on their HDTV.
At under $100 (less than half the cost of an Apple TV), Apple will be able to take on low-cost video devices, as well as game consoles, with competitive advantage. Consumers will now have cheap HD access to their entire iTunes library, as well as portable HD playback of shows, videos, and photos on their device.
Apple has made great strides towards bridging the HD gap with content providers. The iTunes Store now accepts HD TV Shows from all major networks, as well as offering HD Movies. The latest iTunes update for Mac and PC also enables HD playback of rented movies (previously limited to Apple TV).
Die reactiesquote:Op maandag 20 april 2009 14:27 schreef Junkie het volgende:
[..]
En T.net: 'Volgende iPhone kan hd-video afspelen'
Dit zou wel heel tof zijn als 't waar is.
Iemand noemt ook $ 77 als prijs voor de extra kabel, en de posts erna gaan er klakkeloos vanuit dat de nieuwe kabel ook inderdaad $ 77 gaat kosten.quote:
Tweakers moet je niet meer serieus nemen. Als je niet elk stukje in je computer zelf kunt vervangen, is het geen computer en als je niet om de twee weken je OS moet installeren, is het geen OS.quote:Op maandag 20 april 2009 16:07 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Iemand noemt ook $ 77 als prijs voor de extra kabel, en de posts erna gaan er klakkeloos vanuit dat de nieuwe kabel ook inderdaad $ 77 gaat kosten.
Hehe, ze zijn wel weer geinigquote:Op maandag 20 april 2009 07:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Er zijn weer nieuwe Get-a-Mac filmpjes
De MacHeist bundel werd op het laatst nog uitgebreid met AppShelf, een programma dat precies doet wat jij vraagt. Bij je MacHeist Receipt kun je ook direct een AppShelf-bestand downloaden met al je serials er in. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar zo te zien werkt het goed.quote:Op dinsdag 21 april 2009 07:40 schreef DaMook het volgende:
[..]
Is er een makkelijke manier om een lijst met al je programma's en serials te maken. Ik heb ondertussen redelijk wat programma's van internet (oa van macheist) en wil eigenlijk wel een lijstje (serials) voor als ik er ooit een opnieuw moet installen oid.
Dat ik dat programma er nog niet bij had zien staan zegquote:Op dinsdag 21 april 2009 08:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De MacHeist bundel werd op het laatst nog uitgebreid met AppShelf, een programma dat precies doet wat jij vraagt. Bij je MacHeist Receipt kun je ook direct een AppShelf-bestand downloaden met al je serials er in. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar zo te zien werkt het goed.
A-mac heeft alleen de oude 17 inch nog: http://www.a-mac.nl/amac/(...)tion,com_virtuemart/quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:04 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben nu te laat voor die MacHeist bundel toch? Ben het gewoon vergeten
Weet iemand nog een plek waar ze EOL MacBook Pro's verkopen? Of ben ik daar ook al te laat voor?
Werkt perfect om je bookmarks in Safari op alfabet te krijgenquote:a small command line utility to sort bookmarks for the Safari web browser.
Heel erg bedankt voor het aanbod, maar ik heb toch liever een nieuwequote:Op dinsdag 21 april 2009 13:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik heb nog wel een MBP 2.16 C2D hier liggen die weg 'moet' ivm de aanstaande MBA. Ik heb wel een bod van 775 binnen, maar ik wil gerust wel wat over mijn hart strijken bij een SC-er.....
Maar je mocht'm wel uitpakken?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:22 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Heel erg bedankt voor het aanbod, maar ik heb toch liever een nieuweOok wil ik niet op processor, RAM en opslag achteruit gaan. En heb weer zin gekregen om een nieuwe Mac uit te pakken
Maar toch bedankt
Overigens is vandaag op mijn werk een nieuwe 24" iMac binnengekomen. Alleen heb ik verloren met kop of munt dus mag mijn collega 'em hebbenIk krijg dan wel een extern scherm bij mijn huidige iMac
Onthoud wel dat wij zo vertekenend zijn omdat wij ooit dezelfde keus hebben gemaakt als jij nu moet maken en daar nog steeds erg tevreden over zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:24 schreef Lakai het volgende:
Waarschijnlijk zijn de mensen hier zo heerlijk vertekend in het voordeel van Apple
Maar ik vraag het toch maar!!
Ik zit te azen op een 15 inch MackBook Pro 2,4 GHz....
Zijn die nou echt echt waar voor je geld (1,789,99) of kun je net zo goed een ander merk laptop aanschaffen?
Bovendien...Misschien doe ik wel een iMac ipv een laptop...maar het gaat me er een beetje om dat Apples wel dusdanig duurder zijn...
Als je OS X prima vindt en het geld er voor over hebt zou ik het inderdaad gewoon doenquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:43 schreef Lakai het volgende:
Nou ik kan mij al prima vermaken met de vloeiendheid van het besturingsprogramma van een vriend van mij die een iMac heeft
Een iMac is zeker stil. Of de laptops net zo stil zijn weet ik niet. Ik heb alleen een Powerbook, die maakt wel enigszins herrie bij actief gebruik maar zeker niet meer dan een gemiddelde laptop. Hoe dit bij de nieuwe Macbooks zit weet ik niet.quote:Maar ja als het dan ook nog stabiele stille (ik heb nu toch een herrieding, pfoe) apparaten zijn dan weet ik het wel..
Ik zie hier een switcherquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:43 schreef Lakai het volgende:
Nou ik kan mij al prima vermaken met de vloeiendheid van het besturingsprogramma van een vriend van mij die een iMac heeft
Maar ja als het dan ook nog stabiele stille (ik heb nu toch een herrieding, pfoe) apparaten zijn dan weet ik het wel..
Ik moet ook eerlijk zeggen dat Apple mij ook altijd aanspreekt. Ik heb al een iPod en dat bevalt me wel!
Dus vertekend ben ik zelf misschien ook al wel.![]()
De laptops zijn ook erg stil, zeker in vergelijking met windowsbakken. Als ik mijn Macbook Pro echt aan het werk zet gaat er wel een fan loeien, maar dat is nog gefluister in vergelijking met het opstijgen dat de Toshiba van mijn vrouw doet bij standaarddingen als Word en een beetje surfen. Terwijl dat toch een 1,8 ghz is met 2 GB ram.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als je OS X prima vindt en het geld er voor over hebt zou ik het inderdaad gewoon doen
[..]
Een iMac is zeker stil. Of de laptops net zo stil zijn weet ik niet. Ik heb alleen een Powerbook, die maakt wel enigszins herrie bij actief gebruik maar zeker niet meer dan een gemiddelde laptop. Hoe dit bij de nieuwe Macbooks zit weet ik niet.
Stabiel, tsja. Gemiddeld genomen is een Mac zeker stabiel. Maar ook Apples kunnen problemen en softwarebugs hebben of tijdelijk hangen. Ik had hiervoor een zelf gebouwde en goed geconfigureerde Windows pc en ik denk dat mijn Mac ongeveer net zo stabiel is. Maar je kunt ook pech hebben en een Apple hebben met vage problemen. Al vind ik wel dat je bij een Windows pc net wat meer moeite moet doen om het allemaal stabiel draaiende te houden.
Ik ben niet hardcorequote:Op dinsdag 21 april 2009 23:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
De laptops zijn ook erg stil, zeker in vergelijking met windowsbakken. Als ik mijn Macbook Pro echt aan het werk zet gaat er wel een fan loeien, maar dat is nog gefluister in vergelijking met het opstijgen dat de Toshiba van mijn vrouw doet bij standaarddingen als Word en een beetje surfen. Terwijl dat toch een 1,8 ghz is met 2 GB ram.
En ja, je kunt op een mac goed gamen, de meeste grote spellen komen ook voor de mac uit, anders kun je ook nog XP booten en daarop gamen. Maar ben je een hardcore gamefanaat dan ben je beter uit met een console (of een gamepc die je vervolgens elk kwartaal mag upgraden).
Dan zit je met een Mac goed.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:14 schreef Lakai het volgende:
[..]
Ik ben niet hardcore
Maar hier en daar een spelletje kan geen kwaad
Ik hoop volgende week een MacBook te bestellenquote:
Serieus? Gisteren was je toch nog blij met Windows 7?quote:Op woensdag 22 april 2009 07:43 schreef Jarno het volgende:
Kon toch niet echt wennen aan Windows 7 ipv OSX.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |