idd vanwaar deze 1.5% erbij?quote:Op donderdag 16 april 2009 20:46 schreef pberends het volgende:
http://www.theglobeandmai(...)20090403.wrroubini03
A big bear: Markets 'way too optimistic'
quote:
Ach zolang de bank bied en laat is er niks aan de hand, het gaat om de spread.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:53 schreef edikt het volgende:
ja ik zie nu pas dat volume van die speeders... behoorlijk triest
dat heet manipulatiequote:Op donderdag 16 april 2009 21:35 schreef Dave7 het volgende:
Als die banken flink belegd zijn in aandelen op het dieptepunt, moeten ze nu een aardige winst weten te maken...
Misschien dat de overheid ze daar een handje bij helpt door de markt zo ver mogelijk omhoog te stuwen??
Als ik de touwtjes in handen zou hebben en het mijn taak was de banken er enigzins weer bovenop te helpen, zou ik die aanpak vrij aannemelijk vinden iig!![]()
Ja en ik heb het gevoel dat dat op vrij grote schaal wordt toegepast momenteel, zowel door de amerikaanse banken als door de overheid. Die grijpen elke mogelijkheid nu.quote:
of paranoiaquote:
Morgen idd 241 volgens Amerika.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
241in de ochtend en dan terug naar 238.
Voor de AEX verwacht ik morgen een tussentijds topje, eind april staan we denk ik op 250 or so, maar wel eerst een correctie naar de 230.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Morgen idd 241 volgens Amerika.
Ik denk dat de rally tot de 260 door gaat zetten.
Ik zit short en we openen morgen groen. Toch maar even bekijken of ik ze er bij opening er direct uitflikker of toch nog verwacht dat we niet door de 241 komen.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:27 schreef edwinh het volgende:
[..]
same here, zit nog short maar geen grote postities meer in sprinters, ( heb nog wel een shitload aan opties die op het moment niet goed doen. effe de kat uit de boom kijken, de rek is wel wat uit de rally alleen wil het nog niet meteen naar beneden vallen.
Daar twijfel ik dus ook over, ik heb alleen de SS 243 en ik kan hem daar niet op laten klappen dan gooi ik eigenlijk geld weg, afhankelijk hoe azie gaat presteren flikker ik m'n shorts er uit of houd ik ze nog aan.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:28 schreef OpenYourMind het volgende:
Morgen sluiten we de AEX op de 242 - 243 punten (denk ik). Ik twijfel alleen nog of dit de laatste dag van de rally wordt of dat we nog even up gaan naar de 260 tot het einde van de maand.
Hmm... ik denk dat ik toch maar deels vasthoud aan mijn plan van vorige week en bescheiden short ga op de top van morgen.
Dorrollen naar 248ers.... .. Bij een mooi hoge opening (241+) pak ik wat ss248ers op.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit short en we openen morgen groen. Toch maar even bekijken of ik ze er bij opening er direct uitflikker of toch nog verwacht dat we niet door de 241 komen.
[..]
Daar twijfel ik dus ook over, ik heb alleen de SS 243 en ik kan hem daar niet op laten klappen dan gooi ik eigenlijk geld weg, afhankelijk hoe azie gaat presteren flikker ik m'n shorts er uit of houd ik ze nog aan.
bij een opening van 241 zou ik toch de dag nog even afwachten voordat je meteen short gaatquote:Op donderdag 16 april 2009 23:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dorrollen naar 248ers.... .. Bij een mooi hoge opening (241+) pak ik wat ss248ers op.
Klopt al zou het me enigsinds niet verbazen dat die weerstand van 241 weer eens een weerstand blijkt te zijn die binnen 24 uur naar het land der fabelen kan worden verwezen !quote:Op donderdag 16 april 2009 23:41 schreef edikt het volgende:
[..]
bij een opening van 241 zou ik toch de dag nog even afwachten voordat je meteen short gaat
jij volgt geen nieuws? de economie gaat knetterslecht!quote:Op vrijdag 17 april 2009 08:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik snap niet waarom mensen momenteel short zitten.
Nee dat snap ik ook niet. De hele afgelopen week was het zo duidelijk als wat dat we naar boven gingen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 08:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik snap niet waarom mensen momenteel short zitten.
Maar dat is toch precies waar het om gaat! De 'gewone' brurger doet niks op de beurs.....quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:08 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
jij volgt geen nieuws? de economie gaat knetterslecht!
De enige reden die ik kan verzinnen dat we up gaan is dat hele grote beleggers omhoog willen.
Ja ik volg het nieuws ja. Maar jij krijgt toch ook mee dat er veel cijfers komen die niet zo slecht zijn als verwacht? Als je de futs had bekeken dan had je kunnen weten dat je vandaag weinig aan je shorts hebt.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:08 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
jij volgt geen nieuws? de economie gaat knetterslecht!
De enige reden die ik kan verzinnen dat we up gaan is dat hele grote beleggers omhoog willen.
Ik zit nog steeds te wachten totdat hij naar de 15 euro toe gaat... Je zou toch denken dat hij niet blijft stijgen? In een maand al bijna 100% erbij (12-21). Nou ja, ik zie het welquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:12 schreef pberends het volgende:
Mensen die nu nog Mittal kopen!
Wat ik al 10 keer gezegd heb: waarom tuint men elke keer in dit aandeel boven de 20 euro?
Omdat ze nog een verdere stijging verwachten?quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:20 schreef pberends het volgende:
17-04-2009 09:02:00 MARKET TALK: ArcelorMittal advies verhoogd naar buy - ThG.
17-04-2009 08:58:00 MARKET TALK: Advies Randstad verhoogd naar buy van hold -ThG.
Waarom geven zij koopadviezen als de grootste stijging al geweest is?
True....alleen zijn er enkele hersenen in mijn hoofd die dat niet altijd willen accepteren. Hoe dom het ook moge zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:12 schreef Gremen het volgende:
[..]
Maar dat is toch precies waar het om gaat! De 'gewone' brurger doet niks op de beurs.....
De grote beleggers bepalen altijd de prijs
Schijnbaar ja. Mafkezen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:21 schreef Oizno het volgende:
[..]
Omdat ze nog een verdere stijging verwachten?
Analisten doen dit altijd. Als je analisten volgt verlies je alleen maar geld, die gasten zijn altijd te laat. Volgens mij handel je beter als je tegenovergesteld handelt (nu Arcelor verkopen en dan kopen als ze op 14 weer verkopen roepen).quote:
Iddquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:26 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Analisten doen dit altijd. Als je analisten volgt verlies je alleen maar geld, die gasten zijn altijd te laat. Volgens mij handel je beter als je tegenovergesteld handelt (nu Arcelor verkopen en dan kopen als ze op 14 weer verkopen roepen).
Paul
Nee, totaal niet bekend. Hier werkt hij altijd gewoon en geeft de goede cijfers weer. Maar ik kan me wel voorstellen wat je bedoeltquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:25 schreef lammegiraf het volgende:
hebben jullie ook wel eens dat Binck de weg volledig kwijt is...net stond AEX bij mij ineens op 2,5% plus....na even verversen van de pagina is ie wel weer gewoon maar van dergelijke grappen krijg ik bijna een hartverzakking
Ja klopt. Ze laten soms ineens de koers 2,5% plussen enkele seconde zodat de 243 shorts knallenquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:25 schreef lammegiraf het volgende:
hebben jullie ook wel eens dat Binck de weg volledig kwijt is...net stond AEX bij mij ineens op 2,5% plus....na even verversen van de pagina is ie wel weer gewoon maar van dergelijke grappen krijg ik bijna een hartverzakking
Toch ongelofelijk dat ASML zo overgewaardeerd wordt. Die winstprognoses voor de komende jaren zijn zelfs belabberd slecht. Dit aandeel hoort op 4 tot 6 euro te staan.quote:MARKET TALK: ASML koersdoel omhoog naar EUR18 - Goldman
17-4-2009 9:27:00
ASML Holding NV
15,13 ( 9:39 ) 0,4000 / 2,72%%
AMSTERDAM (Dow Jones)--Goldman Sachs verhoogt het koersdoel voor ASML naar EUR18 van EUR15, het advies blijft neutral. De verwachting voor het verlies per aandeel dit jaar blijft EUR0,60. Voor de jaren erna verhoogt analist Simon Schafer de taxaties aanzienlijk, voor 2010 naar EUR0,45 per aandeel van EUR0,25, en voor 2011 naar EUR1,25 van EUR0,50. Het aandeel noteert rond 09.25 uur 2,4% hoger op EUR15,09, terwijl de AEX 0,8% stijgt. (HJL)
Puur kijkende naar de waardering van de markt is de bodem 10 tot gemid 12. De winstprognose is inderdaad slecht. Ze hebben 1 miljard in kas om door de crisis heen te komen en verwachten eind 3/4 kwartaal meer omzet te gaan draaien.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Toch ongelofelijk dat ASML zo overgewaardeerd wordt. Die winstprognoses voor de komende jaren zijn zelfs belabberd slecht. Dit aandeel hoort op 4 tot 6 euro te staan.
Ja, haha, ik was net ingelogd om even te kijken hoeveel verlies ik had op mn shorts. Dat viel reuze mee. Toen zag ik de AEX in een keer omhoog springen met een vol procent ik direct weer kijken bij mn sprinter. Gelukkig veranderde dat dus nietquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:25 schreef lammegiraf het volgende:
Als je veelal door werk geen tijd hebt of de mogelijkheden niet hebt om het te controleren zijn het uiteraard risky derivaten. Dat zijn het sowieso al, en er zulleen ook veel mensen verlies op blijven maken. Aandelen blijven statistisch gezien de beste 'financial assets' over meer dan 100 jaar. Daar zal geen miezerig sprintertje wat aan veranderen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 08:22 schreef Falco het volgende:
Even alle gekheid op een stokje, die sprinters vind ik achteraf gezien maar matig hoor. Ik moet ook nog lekker kunnen slapen! Nou doe ik dat gelukkig ook wel, maar ik vind de risico's van het product toch erg groot en het gebeurt regelmatig (veelal door werk) dat ik hele dagen geen toegang heb om direct in te kunnen springen (dmv verkoop of kopen) op bepaalde ontwikkelingen en dan is dat toch een nadeel bij zulke risicovolle producten. Ik heb die Shortsprtinert 248 maar verkocht met wat verlies. Vooralsnog ga ik me beperken op de aandelenmarkt en stap wel weer in nadat de AEX van pakweg 255 weer naar 215 gedonderd is ofzo. Dat is toch wat chiller allemaal
.
De reden is dat die groei naar boven tot nu toe nog seeds een correctie is op de daling die we eerder hebben gehad. Het is dan ook niet shorten in een stijgende markt, het is shorten in een voor mij nog steeds dalende markt. Om nu al te spreken van een volledige bull market gaat me véél te ver.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:10 schreef Gremen het volgende:
[..]
Nee dat snap ik ook niet. De hele afgelopen week was het zo duidelijk als wat dat we naar boven gingen.
Dat we de komende week eventjes ergens 3 of 4% procent zullen dalen, zal best zo zijn....
Maar je weet niet wanneer dat gaat gebeuren dus om van te voren short te gaan (in een stijgende markt!!) in de hoop dat de daling begint lijkt mij ook niet slim
Maar goed dat is natuurlijk het hele spel. Als de daling wel begint en je zit er vanaf het begin bij, doe je het goed!
En toch zijn er steeds meer analisten die beweren dat de bodem gezien is. Ben benieuwd, maar ik verwacht nog wel een hele grote correctiequote:Op vrijdag 17 april 2009 10:02 schreef sitting_elfling het volgende:
De reden is dat die groei naar boven tot nu toe nog seeds een correctie is op de daling die we eerder hebben gehad. Het is dan ook niet shorten in een stijgende markt, het is shorten in een voor mij nog steeds dalende markt. Om nu al te spreken van een volledige bull market gaat me véél te ver.
gebasseerd op je eigen long positie?quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:32 schreef Oizno het volgende:
Ik vrees dat de 243'ers vandaag getikt gaan worden. (futures lopen btw ook op, niet dat dat iets zegt maar toch)
Beetje laat idd, maar mittal gaat naar 30e toe komende maanden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:20 schreef pberends het volgende:
17-04-2009 08:58:00 MARKET TALK: Advies Randstad verhoogd naar buy van hold -ThG.
Hoe kun je nu al zeggen dat je de aankomende 6 maanden niets verkoopt?quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:35 schreef foetre het volgende:
Ik heb vd week wat aandelen gekocht ik koop nu alleen maar bij als er een grote daling komt .De eerste 6 maanden verkoop ik niks meer .Heb nu een mooi pakketje van ING AEGON ARCELOR KLM en ISHARES AEX
Ik heb wel een short signaal op S&P fut staan. Maar met expiratiedag vertrouw ik er niks op...quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:48 schreef lammegiraf het volgende:
ik heb mijn verlies genomen...shorts eruit....vanmiddag zou het zo nog wel eens een dolle boel kunnen worden met het oog op amerikaanse cijfers en de expiratie.
Alles op zijn tijdquote:Op vrijdag 17 april 2009 11:00 schreef Lemans24 het volgende:
Mittal zou toch eerst naar 10 gaan?
En Tomtom naar een paar centen?
Het wordt voor beiden wel eens tijd voor die enorme daling.
Afspraken met mezelf makenquote:Op vrijdag 17 april 2009 10:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoe kun je nu al zeggen dat je de aankomende 6 maanden niets verkoopt?
Dat is het domste wat je kunt doen. Je moet op bepaalde momenten je winsten maar ook zeker je verliezen nemen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:11 schreef foetre het volgende:
[..]
Afspraken met mezelf makenmischien hou ik zel nog wel 2 jaar .Ligt aan de economie hoe snel die zich weer aantrekt of niet
Ligt helemaal aan wat voor termijn je aanhoudt. Als je voor lange termijn wil beleggen, zal een daling nu weinig blijvend effect hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat is het domste wat je kunt doen. Je moet op bepaalde momenten je winsten maar ook zeker je verliezen nemen.
ik beleg eigelijk alleen met geld dat eigelijk over is. winst nemen op aandelen is eigelijk ook iets wat ik niet zo snel zou doen....tenzij er mooie kansen ontstaan op andere aandelen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat is het domste wat je kunt doen. Je moet op bepaalde momenten je winsten maar ook zeker je verliezen nemen.
Toch is het, zolang je geen hele grote portefeuille hebt (dus niet te veel verschillende fondsen), bijna altijd voordeliger om tijdens dalingen te verkopen en later terug te kopen. Of je kunt de portefeuille afdekken met sprinters/turbo's short of puts. Die moet je dan ook wel verkopen na de daling natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:14 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan wat voor termijn je aanhoudt. Als je voor lange termijn wil beleggen, zal een daling nu weinig blijvend effect hebben.
Niet alle beleggers gaan voor snelle winsten
duidelijk...maar dan praat je al wel over redelijk actieve beleggers....ken mensen die aandelen kopen i.p.v. sparen en dan na jaren een keer gaan kijken hoe de vlag erbij hangt...quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Toch is het, zolang je geen hele grote portefeuille hebt (dus niet te veel verschillende fondsen), bijna altijd voordeliger om tijdens dalingen te verkopen en later terug te kopen. Of je kunt de portefeuille afdekken met sprinters/turbo's short of puts. Die moet je dan ook wel verkopen na de daling natuurlijk.
Mijn gevoel zegt ook dat die nog moet komen. De macro indicatoren zijn ronduit beroerd. Toch zie ik hier op de handel dat er echt grote partijen weer aan het instappen zijn met echte grote pakketten aandelen. Het heeft iets tegenstrijdigs.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
En toch zijn er steeds meer analisten die beweren dat de bodem gezien is. Ben benieuwd, maar ik verwacht nog wel een hele grote correctie
Dat is het grote probleem met analisten. Je moet die groep analisten verdelen in een aantal categorieën. Zo heb je altijd een groep die te laat mee lult. Als je dat soort mensen volgt ben je altijd te laat. Zo heb je analisten die altijd pessimistisch zijn en mensen die na 1 groene dag van 4% al roepen dat de stier los is en we weer naar boven kunnen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:26 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Analisten doen dit altijd. Als je analisten volgt verlies je alleen maar geld, die gasten zijn altijd te laat. Volgens mij handel je beter als je tegenovergesteld handelt (nu Arcelor verkopen en dan kopen als ze op 14 weer verkopen roepen).
Paul
Mja, maar leuk blijven inkopen houdt ook een keer op, en op deze manier creëer je weer een nieuwe 'kleine' zeepbel die weer kapot zal spatten. De stier is nog niet los, geloof er geen reet vanquote:Op vrijdag 17 april 2009 11:42 schreef veekeend het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt ook dat die nog moet komen. De macro indicatoren zijn ronduit beroerd. Toch zie ik hier op de handel dat er echt grote partijen weer aan het instappen zijn met echte grote pakketten aandelen. Het heeft iets tegenstrijdigs.
Ik geloof er ook nog niet in. Dat zoiets als jobless claims van -53 k als positief wordt opgevat... Ja hallo, het zijn er nog steeds 610k nieuwe aanvragen, dat is historisch veel. Plus dat grondige hervormingen niet aan de orde zijn. Als sommige banken TARP hebben teugbetaald, blijft alles bij het oude. Dat is voor de werknemers in de sector zoals ik niet ongunsitgquote:Op vrijdag 17 april 2009 11:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar leuk blijven inkopen houdt ook een keer op, en op deze manier creëer je weer een nieuwe 'kleine' zeepbel die weer kapot zal spatten. De stier is nog niet los, geloof er geen reet van
precies hoe ik er ook over denk.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar leuk blijven inkopen houdt ook een keer op, en op deze manier creëer je weer een nieuwe 'kleine' zeepbel die weer kapot zal spatten. De stier is nog niet los, geloof er geen reet van
Die buy/hold/sell adviezen moet je sowieso in de wind slaan, die worden gegeven door mensen die bij instanties werken die daar baat bij hebben. Die instanties doen zelf waarschijnlijk het omgekeerde van hun eigen advies.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:20 schreef pberends het volgende:
En dat is ook de reden waarom ik het blijf doen en ik het zo leuk vind!quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:53 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
precies hoe ik er ook over denk.
Beurzen worden feitelijk kustmatig hoog gehouden....maar als de kopers dit weten vol te houden tot de economie weer aantrekt kun je je afvragen of de bubble nog wel gaat knappen.
Hoe dan ook....beleggen blijft altijd lastig doordat er zoveel factoren van invloed zijn.
En toch wordt het vaak wel als 'excuus' gebruikt als een aandeel omhoog of naar beneden gaat. Dit komt ook doordat niet elk 'beleggingsbureau' even serieus wordt genomen. En als die instanties het omgekeerde zouden doen heet dat volgens mij fraude, maar pin me daar niet op vastquote:Op vrijdag 17 april 2009 11:56 schreef edikt het volgende:
[..]
Die buy/hold/sell adviezen moet je sowieso in de wind slaan, die worden gegeven door mensen die bij instanties werken die daar baat bij hebben. Die instanties doen zelf waarschijnlijk het omgekeerde van hun eigen advies.
Wat een economic girlie man...quote:MARKET COMMENT: AEX bereidt top voor tussen 240-245 punten
17-04-2009 10:53:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX bereidt momenteel een top voor die in de zone tussen 240 punten en 245 punten komt te liggen, aldus technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking. Deze zone is de bovenkant van het dalend trendkanaal. De stijgende trend van de AEX houdt met deze week erbij nu zes weken aan. Van den Akker verwacht dat de AEX de komende, grofweg, twee weken een correctie van circa 10% zal doormaken. Hij verwacht dat de zogeheten 'gap', die aan de onderkant wordt begrensd door 220,76 punten, en die nog niet helemaal is gevuld, het moment is waarop de AEX kan herstellen. Voor de periode erna verwacht Van den Akker dat de AEX, in een periode van weken, niveaus onder de 195 punten gaat opzoeken. De AEX noteert vrijdag rond 10.50 uur 0,8% hoger op 240,35 punten. (ANS)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |