Beetje laat idd, maar mittal gaat naar 30e toe komende maanden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:20 schreef pberends het volgende:
17-04-2009 09:02:00 MARKET TALK: ArcelorMittal advies verhoogd naar buy - ThG.
17-04-2009 08:58:00 MARKET TALK: Advies Randstad verhoogd naar buy van hold -ThG.
Waarom geven zij koopadviezen als de grootste stijging al geweest is?
Hoe kun je nu al zeggen dat je de aankomende 6 maanden niets verkoopt?quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:35 schreef foetre het volgende:
Ik heb vd week wat aandelen gekocht ik koop nu alleen maar bij als er een grote daling komt .De eerste 6 maanden verkoop ik niks meer .Heb nu een mooi pakketje van ING AEGON ARCELOR KLM en ISHARES AEX
Ik heb wel een short signaal op S&P fut staan. Maar met expiratiedag vertrouw ik er niks op...quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:48 schreef lammegiraf het volgende:
ik heb mijn verlies genomen...shorts eruit....vanmiddag zou het zo nog wel eens een dolle boel kunnen worden met het oog op amerikaanse cijfers en de expiratie.
Alles op zijn tijdquote:Op vrijdag 17 april 2009 11:00 schreef Lemans24 het volgende:
Mittal zou toch eerst naar 10 gaan?
En Tomtom naar een paar centen?
Het wordt voor beiden wel eens tijd voor die enorme daling.
Afspraken met mezelf makenquote:Op vrijdag 17 april 2009 10:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoe kun je nu al zeggen dat je de aankomende 6 maanden niets verkoopt?
Dat is het domste wat je kunt doen. Je moet op bepaalde momenten je winsten maar ook zeker je verliezen nemen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:11 schreef foetre het volgende:
[..]
Afspraken met mezelf makenmischien hou ik zel nog wel 2 jaar .Ligt aan de economie hoe snel die zich weer aantrekt of niet
Ligt helemaal aan wat voor termijn je aanhoudt. Als je voor lange termijn wil beleggen, zal een daling nu weinig blijvend effect hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat is het domste wat je kunt doen. Je moet op bepaalde momenten je winsten maar ook zeker je verliezen nemen.
ik beleg eigelijk alleen met geld dat eigelijk over is. winst nemen op aandelen is eigelijk ook iets wat ik niet zo snel zou doen....tenzij er mooie kansen ontstaan op andere aandelen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat is het domste wat je kunt doen. Je moet op bepaalde momenten je winsten maar ook zeker je verliezen nemen.
Toch is het, zolang je geen hele grote portefeuille hebt (dus niet te veel verschillende fondsen), bijna altijd voordeliger om tijdens dalingen te verkopen en later terug te kopen. Of je kunt de portefeuille afdekken met sprinters/turbo's short of puts. Die moet je dan ook wel verkopen na de daling natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:14 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan wat voor termijn je aanhoudt. Als je voor lange termijn wil beleggen, zal een daling nu weinig blijvend effect hebben.
Niet alle beleggers gaan voor snelle winsten
duidelijk...maar dan praat je al wel over redelijk actieve beleggers....ken mensen die aandelen kopen i.p.v. sparen en dan na jaren een keer gaan kijken hoe de vlag erbij hangt...quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Toch is het, zolang je geen hele grote portefeuille hebt (dus niet te veel verschillende fondsen), bijna altijd voordeliger om tijdens dalingen te verkopen en later terug te kopen. Of je kunt de portefeuille afdekken met sprinters/turbo's short of puts. Die moet je dan ook wel verkopen na de daling natuurlijk.
Mijn gevoel zegt ook dat die nog moet komen. De macro indicatoren zijn ronduit beroerd. Toch zie ik hier op de handel dat er echt grote partijen weer aan het instappen zijn met echte grote pakketten aandelen. Het heeft iets tegenstrijdigs.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
En toch zijn er steeds meer analisten die beweren dat de bodem gezien is. Ben benieuwd, maar ik verwacht nog wel een hele grote correctie
Dat is het grote probleem met analisten. Je moet die groep analisten verdelen in een aantal categorieën. Zo heb je altijd een groep die te laat mee lult. Als je dat soort mensen volgt ben je altijd te laat. Zo heb je analisten die altijd pessimistisch zijn en mensen die na 1 groene dag van 4% al roepen dat de stier los is en we weer naar boven kunnen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:26 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Analisten doen dit altijd. Als je analisten volgt verlies je alleen maar geld, die gasten zijn altijd te laat. Volgens mij handel je beter als je tegenovergesteld handelt (nu Arcelor verkopen en dan kopen als ze op 14 weer verkopen roepen).
Paul
Mja, maar leuk blijven inkopen houdt ook een keer op, en op deze manier creëer je weer een nieuwe 'kleine' zeepbel die weer kapot zal spatten. De stier is nog niet los, geloof er geen reet vanquote:Op vrijdag 17 april 2009 11:42 schreef veekeend het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt ook dat die nog moet komen. De macro indicatoren zijn ronduit beroerd. Toch zie ik hier op de handel dat er echt grote partijen weer aan het instappen zijn met echte grote pakketten aandelen. Het heeft iets tegenstrijdigs.
Ik geloof er ook nog niet in. Dat zoiets als jobless claims van -53 k als positief wordt opgevat... Ja hallo, het zijn er nog steeds 610k nieuwe aanvragen, dat is historisch veel. Plus dat grondige hervormingen niet aan de orde zijn. Als sommige banken TARP hebben teugbetaald, blijft alles bij het oude. Dat is voor de werknemers in de sector zoals ik niet ongunsitgquote:Op vrijdag 17 april 2009 11:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar leuk blijven inkopen houdt ook een keer op, en op deze manier creëer je weer een nieuwe 'kleine' zeepbel die weer kapot zal spatten. De stier is nog niet los, geloof er geen reet van
precies hoe ik er ook over denk.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar leuk blijven inkopen houdt ook een keer op, en op deze manier creëer je weer een nieuwe 'kleine' zeepbel die weer kapot zal spatten. De stier is nog niet los, geloof er geen reet van
Die buy/hold/sell adviezen moet je sowieso in de wind slaan, die worden gegeven door mensen die bij instanties werken die daar baat bij hebben. Die instanties doen zelf waarschijnlijk het omgekeerde van hun eigen advies.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:20 schreef pberends het volgende:
17-04-2009 09:02:00 MARKET TALK: ArcelorMittal advies verhoogd naar buy - ThG.
17-04-2009 08:58:00 MARKET TALK: Advies Randstad verhoogd naar buy van hold -ThG.
Waarom geven zij koopadviezen als de grootste stijging al geweest is?
En dat is ook de reden waarom ik het blijf doen en ik het zo leuk vind!quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:53 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
precies hoe ik er ook over denk.
Beurzen worden feitelijk kustmatig hoog gehouden....maar als de kopers dit weten vol te houden tot de economie weer aantrekt kun je je afvragen of de bubble nog wel gaat knappen.
Hoe dan ook....beleggen blijft altijd lastig doordat er zoveel factoren van invloed zijn.
En toch wordt het vaak wel als 'excuus' gebruikt als een aandeel omhoog of naar beneden gaat. Dit komt ook doordat niet elk 'beleggingsbureau' even serieus wordt genomen. En als die instanties het omgekeerde zouden doen heet dat volgens mij fraude, maar pin me daar niet op vastquote:Op vrijdag 17 april 2009 11:56 schreef edikt het volgende:
[..]
Die buy/hold/sell adviezen moet je sowieso in de wind slaan, die worden gegeven door mensen die bij instanties werken die daar baat bij hebben. Die instanties doen zelf waarschijnlijk het omgekeerde van hun eigen advies.
Wat een economic girlie man...quote:MARKET COMMENT: AEX bereidt top voor tussen 240-245 punten
17-04-2009 10:53:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX bereidt momenteel een top voor die in de zone tussen 240 punten en 245 punten komt te liggen, aldus technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking. Deze zone is de bovenkant van het dalend trendkanaal. De stijgende trend van de AEX houdt met deze week erbij nu zes weken aan. Van den Akker verwacht dat de AEX de komende, grofweg, twee weken een correctie van circa 10% zal doormaken. Hij verwacht dat de zogeheten 'gap', die aan de onderkant wordt begrensd door 220,76 punten, en die nog niet helemaal is gevuld, het moment is waarop de AEX kan herstellen. Voor de periode erna verwacht Van den Akker dat de AEX, in een periode van weken, niveaus onder de 195 punten gaat opzoeken. De AEX noteert vrijdag rond 10.50 uur 0,8% hoger op 240,35 punten. (ANS)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |