abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2009 @ 10:34:40 #276
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68099432
Gebaseerd op de afgelopen weken. Let maar op, het nieuws van GM en citi zal vandaag positief worden ontvangen.

Edit: Moet je eens kijken hoeveel negatief financieel nieuws er op blogs, in de krant en op het journaal/netwerk is geweest etc. De afgelopen weken vrijwel alleen maar negatief nieuws. De beurs reageert daar gewoon niet op. Grote partijen willen up en dan gaan we up (hoe graag ik ook gewild had dat we down gingen).
  vrijdag 17 april 2009 @ 10:35:31 #277
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_68099464
Ik heb vd week wat aandelen gekocht ik koop nu alleen maar bij als er een grote daling komt .De eerste 6 maanden verkoop ik niks meer .Heb nu een mooi pakketje van ING AEGON ARCELOR KLM en ISHARES AEX
pi_68099885
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:20 schreef pberends het volgende:
17-04-2009 09:02:00 MARKET TALK: ArcelorMittal advies verhoogd naar buy - ThG.
17-04-2009 08:58:00 MARKET TALK: Advies Randstad verhoogd naar buy van hold -ThG.

Waarom geven zij koopadviezen als de grootste stijging al geweest is?
Beetje laat idd, maar mittal gaat naar 30e toe komende maanden.
pi_68099918
ik heb mijn verlies genomen...shorts eruit....vanmiddag zou het zo nog wel eens een dolle boel kunnen worden met het oog op amerikaanse cijfers en de expiratie.
it's better to burn out than to fade away...
pi_68099963
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:35 schreef foetre het volgende:
Ik heb vd week wat aandelen gekocht ik koop nu alleen maar bij als er een grote daling komt .De eerste 6 maanden verkoop ik niks meer .Heb nu een mooi pakketje van ING AEGON ARCELOR KLM en ISHARES AEX
Hoe kun je nu al zeggen dat je de aankomende 6 maanden niets verkoopt?
pi_68100051
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:48 schreef lammegiraf het volgende:
ik heb mijn verlies genomen...shorts eruit....vanmiddag zou het zo nog wel eens een dolle boel kunnen worden met het oog op amerikaanse cijfers en de expiratie.
Ik heb wel een short signaal op S&P fut staan. Maar met expiratiedag vertrouw ik er niks op...
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:00:26 #282
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68100353
Mittal zou toch eerst naar 10 gaan?
En Tomtom naar een paar centen?

Het wordt voor beiden wel eens tijd voor die enorme daling.
pi_68100454
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:00 schreef Lemans24 het volgende:
Mittal zou toch eerst naar 10 gaan?
En Tomtom naar een paar centen?

Het wordt voor beiden wel eens tijd voor die enorme daling.
Alles op zijn tijd
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:11:33 #284
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_68100815
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hoe kun je nu al zeggen dat je de aankomende 6 maanden niets verkoopt?
Afspraken met mezelf maken mischien hou ik zel nog wel 2 jaar .Ligt aan de economie hoe snel die zich weer aantrekt of niet
pi_68100869
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:11 schreef foetre het volgende:

[..]

Afspraken met mezelf maken mischien hou ik zel nog wel 2 jaar .Ligt aan de economie hoe snel die zich weer aantrekt of niet
Dat is het domste wat je kunt doen. Je moet op bepaalde momenten je winsten maar ook zeker je verliezen nemen.
pi_68100933
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat is het domste wat je kunt doen. Je moet op bepaalde momenten je winsten maar ook zeker je verliezen nemen.
Ligt helemaal aan wat voor termijn je aanhoudt. Als je voor lange termijn wil beleggen, zal een daling nu weinig blijvend effect hebben.

Niet alle beleggers gaan voor snelle winsten
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68101345
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

ik beleg eigelijk alleen met geld dat eigelijk over is. winst nemen op aandelen is eigelijk ook iets wat ik niet zo snel zou doen....tenzij er mooie kansen ontstaan op andere aandelen.

daarnaast beetje aankloten met sprintertjes...spielerei.
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:24:26 #288
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68101348
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:14 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan wat voor termijn je aanhoudt. Als je voor lange termijn wil beleggen, zal een daling nu weinig blijvend effect hebben.

Niet alle beleggers gaan voor snelle winsten
Toch is het, zolang je geen hele grote portefeuille hebt (dus niet te veel verschillende fondsen), bijna altijd voordeliger om tijdens dalingen te verkopen en later terug te kopen. Of je kunt de portefeuille afdekken met sprinters/turbo's short of puts. Die moet je dan ook wel verkopen na de daling natuurlijk.
pi_68101738
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Toch is het, zolang je geen hele grote portefeuille hebt (dus niet te veel verschillende fondsen), bijna altijd voordeliger om tijdens dalingen te verkopen en later terug te kopen. Of je kunt de portefeuille afdekken met sprinters/turbo's short of puts. Die moet je dan ook wel verkopen na de daling natuurlijk.
duidelijk...maar dan praat je al wel over redelijk actieve beleggers....ken mensen die aandelen kopen i.p.v. sparen en dan na jaren een keer gaan kijken hoe de vlag erbij hangt...

let wel...jouw tactiek heeft natuurlijk de voorkeur maar dat is natuurlijk wel het moeilijkste van het vak he...dalen zie je helaas niet altijd aankomen.
pi_68102046
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

En toch zijn er steeds meer analisten die beweren dat de bodem gezien is. Ben benieuwd, maar ik verwacht nog wel een hele grote correctie
Mijn gevoel zegt ook dat die nog moet komen. De macro indicatoren zijn ronduit beroerd. Toch zie ik hier op de handel dat er echt grote partijen weer aan het instappen zijn met echte grote pakketten aandelen. Het heeft iets tegenstrijdigs.
pi_68102047
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:26 schreef Anoniemos het volgende:

[..]

Analisten doen dit altijd. Als je analisten volgt verlies je alleen maar geld, die gasten zijn altijd te laat. Volgens mij handel je beter als je tegenovergesteld handelt (nu Arcelor verkopen en dan kopen als ze op 14 weer verkopen roepen).

Paul
Dat is het grote probleem met analisten. Je moet die groep analisten verdelen in een aantal categorieën. Zo heb je altijd een groep die te laat mee lult. Als je dat soort mensen volgt ben je altijd te laat. Zo heb je analisten die altijd pessimistisch zijn en mensen die na 1 groene dag van 4% al roepen dat de stier los is en we weer naar boven kunnen.

En het feit dat nu steeds meer analisten roepen dat we de bodem hebben gezien is puur omdat ze zelf ook nog wat serieus genomen willen worden. Zij zaten immers fout toen ze zeiden dat hij nog verder ging zakken en met de meute mee praten is veel makkelijker. Ik blijf zeggen, er is fundamenteel nog geen fuck veranderd in de financiële wereld en de tekenen van herstel zijn zeer karig.

@lammegiraf ik heb m'n shorts 2 uur geleden verkocht.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68102119
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:42 schreef veekeend het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt ook dat die nog moet komen. De macro indicatoren zijn ronduit beroerd. Toch zie ik hier op de handel dat er echt grote partijen weer aan het instappen zijn met echte grote pakketten aandelen. Het heeft iets tegenstrijdigs.
Mja, maar leuk blijven inkopen houdt ook een keer op, en op deze manier creëer je weer een nieuwe 'kleine' zeepbel die weer kapot zal spatten. De stier is nog niet los, geloof er geen reet van
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_68102250
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, maar leuk blijven inkopen houdt ook een keer op, en op deze manier creëer je weer een nieuwe 'kleine' zeepbel die weer kapot zal spatten. De stier is nog niet los, geloof er geen reet van
Ik geloof er ook nog niet in. Dat zoiets als jobless claims van -53 k als positief wordt opgevat... Ja hallo, het zijn er nog steeds 610k nieuwe aanvragen, dat is historisch veel. Plus dat grondige hervormingen niet aan de orde zijn. Als sommige banken TARP hebben teugbetaald, blijft alles bij het oude. Dat is voor de werknemers in de sector zoals ik niet ongunsitg Maar voor het grotere plaatje is dit natuurlijk niet optimaal..
pi_68102451
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

precies hoe ik er ook over denk.

Beurzen worden feitelijk kustmatig hoog gehouden....maar als de kopers dit weten vol te houden tot de economie weer aantrekt kun je je afvragen of de bubble nog wel gaat knappen.

Hoe dan ook....beleggen blijft altijd lastig doordat er zoveel factoren van invloed zijn.
pi_68102574
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:20 schreef pberends het volgende:
17-04-2009 09:02:00 MARKET TALK: ArcelorMittal advies verhoogd naar buy - ThG.
17-04-2009 08:58:00 MARKET TALK: Advies Randstad verhoogd naar buy van hold -ThG.

Waarom geven zij koopadviezen als de grootste stijging al geweest is?
Die buy/hold/sell adviezen moet je sowieso in de wind slaan, die worden gegeven door mensen die bij instanties werken die daar baat bij hebben. Die instanties doen zelf waarschijnlijk het omgekeerde van hun eigen advies.
pi_68102809
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:53 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

precies hoe ik er ook over denk.

Beurzen worden feitelijk kustmatig hoog gehouden....maar als de kopers dit weten vol te houden tot de economie weer aantrekt kun je je afvragen of de bubble nog wel gaat knappen.

Hoe dan ook....beleggen blijft altijd lastig doordat er zoveel factoren van invloed zijn.

En dat is ook de reden waarom ik het blijf doen en ik het zo leuk vind! Duizendmaal beter dan brieven bezorgen of pizza koerier zijn
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:56 schreef edikt het volgende:

[..]

Die buy/hold/sell adviezen moet je sowieso in de wind slaan, die worden gegeven door mensen die bij instanties werken die daar baat bij hebben. Die instanties doen zelf waarschijnlijk het omgekeerde van hun eigen advies.
En toch wordt het vaak wel als 'excuus' gebruikt als een aandeel omhoog of naar beneden gaat. Dit komt ook doordat niet elk 'beleggingsbureau' even serieus wordt genomen. En als die instanties het omgekeerde zouden doen heet dat volgens mij fraude, maar pin me daar niet op vast
pi_68103286
quote:
MARKET COMMENT: AEX bereidt top voor tussen 240-245 punten
17-04-2009 10:53:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX bereidt momenteel een top voor die in de zone tussen 240 punten en 245 punten komt te liggen, aldus technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking. Deze zone is de bovenkant van het dalend trendkanaal. De stijgende trend van de AEX houdt met deze week erbij nu zes weken aan. Van den Akker verwacht dat de AEX de komende, grofweg, twee weken een correctie van circa 10% zal doormaken. Hij verwacht dat de zogeheten 'gap', die aan de onderkant wordt begrensd door 220,76 punten, en die nog niet helemaal is gevuld, het moment is waarop de AEX kan herstellen. Voor de periode erna verwacht Van den Akker dat de AEX, in een periode van weken, niveaus onder de 195 punten gaat opzoeken. De AEX noteert vrijdag rond 10.50 uur 0,8% hoger op 240,35 punten. (ANS)
Wat een economic girlie man...

Maar tot nu toe heeft van den Akker wel gelijk gehad met zijn very bearish en bullish call.
pi_68103485
Onder de 195 gaan we echt niet hoor
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:23:20 #299
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68103540
Tsja, ik volg die van den Akker niet persoonlijk maar vertrouwen op dergelijke berichten doe ik niet meer.

Eind maart / begin april heb ik genoeg analyses / berichten gelezen waarin stond vermeld dat we die 220 ongeveer nu zouden moeten bereiken om vervolgens door te klimmen tot bijv 260 punten wat begin mei bereikt zou moeten worden.

Ik vraag me af of er voor die tijd nog wel een daling gaat komen.
pi_68103797
Mhaow, die Van den Akker is zeker niet slecht.

http://www.rtl.nl/(/finan(...)t_ing_waarschuwt.xml
laatst gewijzigd: 02-02-2009 18:56
Technisch analist ING is "very bearish"

http://www.fondsnieuws.nl(...)extreem-bullish.html
Technisch analist: Ik ben extreem bullish
dinsdag, 03 mrt 2009

Not bad voor een technisch analist.

Maar ik verwacht ook geen nieuwe dieptes voor de AEX, hoogstens 210 in mei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')