abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:02:56 #251
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68096813
Na veel fouten met short te hebben gemaakt (aan de hand van analyses, fora en columns) ben ik nu toch maar long gaan zitten sinds eergister. Het heeft me iig al wat winst opgeleverd. Nu maar hopen dat ik met mn longs terug kan verdienen wat ik met mn shorts heb verloren.
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:07:04 #252
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_68096890
Godver, daar gaat SBM
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_68096935
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik snap niet waarom mensen momenteel short zitten.
jij volgt geen nieuws? de economie gaat knetterslecht!
De enige reden die ik kan verzinnen dat we up gaan is dat hele grote beleggers omhoog willen.
it's better to burn out than to fade away...
pi_68096966
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik snap niet waarom mensen momenteel short zitten.
Nee dat snap ik ook niet. De hele afgelopen week was het zo duidelijk als wat dat we naar boven gingen.
Dat we de komende week eventjes ergens 3 of 4% procent zullen dalen, zal best zo zijn....
Maar je weet niet wanneer dat gaat gebeuren dus om van te voren short te gaan (in een stijgende markt!!) in de hoop dat de daling begint lijkt mij ook niet slim
Maar goed dat is natuurlijk het hele spel. Als de daling wel begint en je zit er vanaf het begin bij, doe je het goed!
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_68097014
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:08 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

De enige reden die ik kan verzinnen dat we up gaan is dat hele grote beleggers omhoog willen.
Maar dat is toch precies waar het om gaat! De 'gewone' brurger doet niks op de beurs.....
De grote beleggers bepalen altijd de prijs
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_68097025
Mensen die nu nog Mittal kopen !

Wat ik al 10 keer gezegd heb: waarom tuint men elke keer in dit aandeel boven de 20 euro?
pi_68097033
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:08 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

Ja ik volg het nieuws ja. Maar jij krijgt toch ook mee dat er veel cijfers komen die niet zo slecht zijn als verwacht? Als je de futs had bekeken dan had je kunnen weten dat je vandaag weinig aan je shorts hebt.
pi_68097141
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:12 schreef pberends het volgende:
Mensen die nu nog Mittal kopen !

Wat ik al 10 keer gezegd heb: waarom tuint men elke keer in dit aandeel boven de 20 euro?
Ik zit nog steeds te wachten totdat hij naar de 15 euro toe gaat... Je zou toch denken dat hij niet blijft stijgen? In een maand al bijna 100% erbij (12-21). Nou ja, ik zie het wel
pi_68097209
17-04-2009 09:02:00 MARKET TALK: ArcelorMittal advies verhoogd naar buy - ThG.
17-04-2009 08:58:00 MARKET TALK: Advies Randstad verhoogd naar buy van hold -ThG.

Waarom geven zij koopadviezen als de grootste stijging al geweest is?
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:21:03 #260
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68097220
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:20 schreef pberends het volgende:
17-04-2009 09:02:00 MARKET TALK: ArcelorMittal advies verhoogd naar buy - ThG.
17-04-2009 08:58:00 MARKET TALK: Advies Randstad verhoogd naar buy van hold -ThG.

Waarom geven zij koopadviezen als de grootste stijging al geweest is?
Omdat ze nog een verdere stijging verwachten?
pi_68097241
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:12 schreef Gremen het volgende:

[..]

Maar dat is toch precies waar het om gaat! De 'gewone' brurger doet niks op de beurs.....
De grote beleggers bepalen altijd de prijs
True....alleen zijn er enkele hersenen in mijn hoofd die dat niet altijd willen accepteren. Hoe dom het ook moge zijn.
pi_68097281

Volgens hele simpele TA gaan we iig een correctie krijgen op de AEX.
pi_68097292
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:21 schreef Oizno het volgende:

[..]

Omdat ze nog een verdere stijging verwachten?
Schijnbaar ja. Mafkezen.
pi_68097331
hebben jullie ook wel eens dat Binck de weg volledig kwijt is...net stond AEX bij mij ineens op 2,5% plus....na even verversen van de pagina is ie wel weer gewoon maar van dergelijke grappen krijg ik bijna een hartverzakking
pi_68097352
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Schijnbaar ja. Mafkezen.
Analisten doen dit altijd. Als je analisten volgt verlies je alleen maar geld, die gasten zijn altijd te laat. Volgens mij handel je beter als je tegenovergesteld handelt (nu Arcelor verkopen en dan kopen als ze op 14 weer verkopen roepen).

Paul
pi_68097452
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:26 schreef Anoniemos het volgende:

[..]

Analisten doen dit altijd. Als je analisten volgt verlies je alleen maar geld, die gasten zijn altijd te laat. Volgens mij handel je beter als je tegenovergesteld handelt (nu Arcelor verkopen en dan kopen als ze op 14 weer verkopen roepen).

Paul
Idd .

Bij ING zag je hetzelfde, bij de afslachting zeiden maar weinig analisten buy, en vooral hold. Nu ING weer enorm gestegen is komen analisten weer met koopadviezen met veel hogere koersdoelen. Ja, hallo...
pi_68097460
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:25 schreef lammegiraf het volgende:
hebben jullie ook wel eens dat Binck de weg volledig kwijt is...net stond AEX bij mij ineens op 2,5% plus....na even verversen van de pagina is ie wel weer gewoon maar van dergelijke grappen krijg ik bijna een hartverzakking
Nee, totaal niet bekend. Hier werkt hij altijd gewoon en geeft de goede cijfers weer. Maar ik kan me wel voorstellen wat je bedoelt
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:32:52 #268
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68097494
quote:
Ja klopt. Ze laten soms ineens de koers 2,5% plussen enkele seconde zodat de 243 shorts knallen
pi_68097699
quote:
MARKET TALK: ASML koersdoel omhoog naar EUR18 - Goldman
17-4-2009 9:27:00

ASML Holding NV
15,13 ( 9:39 ) 0,4000 / 2,72%%

AMSTERDAM (Dow Jones)--Goldman Sachs verhoogt het koersdoel voor ASML naar EUR18 van EUR15, het advies blijft neutral. De verwachting voor het verlies per aandeel dit jaar blijft EUR0,60. Voor de jaren erna verhoogt analist Simon Schafer de taxaties aanzienlijk, voor 2010 naar EUR0,45 per aandeel van EUR0,25, en voor 2011 naar EUR1,25 van EUR0,50. Het aandeel noteert rond 09.25 uur 2,4% hoger op EUR15,09, terwijl de AEX 0,8% stijgt. (HJL)
Toch ongelofelijk dat ASML zo overgewaardeerd wordt. Die winstprognoses voor de komende jaren zijn zelfs belabberd slecht. Dit aandeel hoort op 4 tot 6 euro te staan.
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:59:34 #270
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68098217
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Toch ongelofelijk dat ASML zo overgewaardeerd wordt. Die winstprognoses voor de komende jaren zijn zelfs belabberd slecht. Dit aandeel hoort op 4 tot 6 euro te staan.
Puur kijkende naar de waardering van de markt is de bodem 10 tot gemid 12. De winstprognose is inderdaad slecht. Ze hebben 1 miljard in kas om door de crisis heen te komen en verwachten eind 3/4 kwartaal meer omzet te gaan draaien.
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_68098302
quote:
Ja, haha, ik was net ingelogd om even te kijken hoeveel verlies ik had op mn shorts. Dat viel reuze mee. Toen zag ik de AEX in een keer omhoog springen met een vol procent ik direct weer kijken bij mn sprinter. Gelukkig veranderde dat dus niet
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:22 schreef Falco het volgende:
Even alle gekheid op een stokje, die sprinters vind ik achteraf gezien maar matig hoor. Ik moet ook nog lekker kunnen slapen! Nou doe ik dat gelukkig ook wel, maar ik vind de risico's van het product toch erg groot en het gebeurt regelmatig (veelal door werk) dat ik hele dagen geen toegang heb om direct in te kunnen springen (dmv verkoop of kopen) op bepaalde ontwikkelingen en dan is dat toch een nadeel bij zulke risicovolle producten. Ik heb die Shortsprtinert 248 maar verkocht met wat verlies . Vooralsnog ga ik me beperken op de aandelenmarkt en stap wel weer in nadat de AEX van pakweg 255 weer naar 215 gedonderd is ofzo. Dat is toch wat chiller allemaal .
Als je veelal door werk geen tijd hebt of de mogelijkheden niet hebt om het te controleren zijn het uiteraard risky derivaten. Dat zijn het sowieso al, en er zulleen ook veel mensen verlies op blijven maken. Aandelen blijven statistisch gezien de beste 'financial assets' over meer dan 100 jaar. Daar zal geen miezerig sprintertje wat aan veranderen.
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:10 schreef Gremen het volgende:

[..]

Nee dat snap ik ook niet. De hele afgelopen week was het zo duidelijk als wat dat we naar boven gingen.
Dat we de komende week eventjes ergens 3 of 4% procent zullen dalen, zal best zo zijn....
Maar je weet niet wanneer dat gaat gebeuren dus om van te voren short te gaan (in een stijgende markt!!) in de hoop dat de daling begint lijkt mij ook niet slim
Maar goed dat is natuurlijk het hele spel. Als de daling wel begint en je zit er vanaf het begin bij, doe je het goed!
De reden is dat die groei naar boven tot nu toe nog seeds een correctie is op de daling die we eerder hebben gehad. Het is dan ook niet shorten in een stijgende markt, het is shorten in een voor mij nog steeds dalende markt. Om nu al te spreken van een volledige bull market gaat me véél te ver.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68098580
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:02 schreef sitting_elfling het volgende:

De reden is dat die groei naar boven tot nu toe nog seeds een correctie is op de daling die we eerder hebben gehad. Het is dan ook niet shorten in een stijgende markt, het is shorten in een voor mij nog steeds dalende markt. Om nu al te spreken van een volledige bull market gaat me véél te ver.
En toch zijn er steeds meer analisten die beweren dat de bodem gezien is. Ben benieuwd, maar ik verwacht nog wel een hele grote correctie
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68099306
Sitting...wat doe jij met je shorts? gooi je ze er uit?
  vrijdag 17 april 2009 @ 10:32:22 #274
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68099349
Ik vrees dat de 243'ers vandaag getikt gaan worden. (futures lopen btw ook op, niet dat dat iets zegt maar toch)
pi_68099404
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:32 schreef Oizno het volgende:
Ik vrees dat de 243'ers vandaag getikt gaan worden. (futures lopen btw ook op, niet dat dat iets zegt maar toch)
gebasseerd op je eigen long positie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')