Dat de PVV treurig is en doorschiet (slechte woordgrap) qua standpunten, bestrijd ik niet. Maar als je het gaat hebben over de vaardigheden van agenten, krijg ik toch twijfels. Berichten als 'agent mishandeld' lees ik steeds vaker, heb ik de indruk.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:07 schreef Hexagon het volgende:
Pffff wat een treurigheid weer van de PVV
Alsof een getrainde agent niet gewoon iemand kan overmeesteren zonder het risico om iemand voorgoed de WAO in te helpen.
Als er toch één ding is waar het aan schort bij agenten dan is het wel de vuurwapenvaardigheid als ik de berichten van de laatste jaren mag geloven en bovendien is 'even op de knie schieten' nou net iets makkelijker gezegd dan gedaan met een handwapen.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat de PVV treurig is en doorschiet (slechte woordgrap) qua standpunten, bestrijd ik niet. Maar als je het gaat hebben over de vaardigheden van agenten, krijg ik toch twijfels. Berichten als 'agent mishandeld' lees ik steeds vaker, heb ik de indruk.
Wat een domme bitch. Ja, laten we stante pede de arabische taal weren....quote:Op woensdag 15 april 2009 15:50 schreef Elfletterig het volgende:
Het is wel een hot item vandaag:
[..]
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)oor_relschopper.html
Is me wat te radicaal, wat de PVV wil. Ik ben het wél eens met de opmerkingen van het CDA.
Nee, het is 5000 euro per gezin per jaar.quote:[..]
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)robleemjongeren.html
Dat laatste vind ik absurd veel geld voor absurd weinig mensen. 300.000 euro voor het bijstaan van 20 probleemjongeren: dat is 15.000 euro de man. En dan nog moet je afwachten wat voor resultaat het heeft.
Wel is het goed dat de minister in elk geval de vinger op de zere plek legt. Partijen lijken over de volle breedte van het spectrum in te zien dat er iets moet gebeuren.
Kom op man.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als er toch één ding is waar het aan schort bij agenten dan is het wel de vuurwapenvaardigheid als ik de berichten van de laatste jaren mag geloven en bovendien is 'even op de knie schieten' nou net iets makkelijker gezegd dan gedaan met een handwapen.
Er zijn veel effectievere manieren om dergelijke jongeren indien nodig te neutraliseren, die bovendien niet vereisen dat zo'n jongere vervolgens ook nog eens naar het ziekenhuis moet voor een behandeling. Die artsen hebben ook wel wat beters te doen.
Natuurlijk is dat absurd, maar dat leek mij eigenlijk gewoon evident. Ik haalde daarnaast nog een aantal andere redenen aan waarom een dergelijk voorstel stupide is.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kom op man.
Het is toch van de gekke dat je situaties gaat krijgen dat je meteen iemands knie aan gruzelementen schiet (voor zijn leven lang invalide als een fiets vernield wordt).
Is zo'n beetje hetzelfde als iemands auto vernielen wanneer hij per ongeluk een fietser aan rijdt (wat ik al meer dan 10 keer in mij leven heb zien gebeuren en allemaal waren het blanken).
Trouwens: ik heb het altijd vreemd gevonden dat door CDA en VVD de autombolist op een voetstuk is geplaatst. Als je ziet hoevelen nog gewoon asociaal rijden en gevaarlijk gedrag vertonen.... En ik heb ook niet het idee dat de verbeteringen in verkeersveiligeheid (eerlijk is eerlijk: in de jaren '90 werd er echt werk van gemaakt) van hen kant kwamen.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat absurd, maar dat leek mij eigenlijk gewoon evident. Ik haalde daarnaast nog een aantal andere redenen aan waarom een dergelijk voorstel stupide is.
Mensen die in Nederland willen wonen en werken, horen zich de Nederlandse taal eigen te maken, of - zoals veel Polen doen - ze vertrekken na enkele jaren weer. Wat Nederland doet, is de onwil van allochtonen faciliteren. De onwil om Nederlands te leren. En het kost nog klauwen met geld ook, omdat allerlei folders vertaald moeten worden en afzonderlijk worden gedrukt.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:27 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een domme bitch. Ja, laten we stante pede de arabische taal weren....
Daarmee maak je meer kapot dan je lief is als je dat zomaar gaat doen.
Weten die eikels van het CDA eigenlijk wel hoe moeilijk het is om als volwassene een totaal andere taal te leren? Dit is gewoon weer allochtoontje pesten en trap je hen verder de put mee in. Bravo!
Was geen doelbewuste leugen. Ik maakte gewoon een eenvoudige rekensom. Ik vind 5.000 euro overigens nog steeds een bult geld voor een paar raddraaiers. Je vergelijking met iemand in de AWBZ vind ik triest en misplaatst. Zowel in de richting van zieken, die even over één kam worden geschoren met jeugdige criminelen, alsook voor reljeugd, die wordt vergeleken met zieken, terwijl ze niet ziek zijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:27 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, het is 5000 euro per gezin per jaar. Niet liegen.
Is gewoon een normaal bedrag. Ome Truus in de AWBZ is duurder. Laten we die dan maar gewoon een spuitje geven zou ik zeggen![]()
![]()
Het heeft geen ene mallemoer te maken met die raddraaiers. Die kunnen meestal prima Nederlands.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mensen die in Nederland willen wonen en werken, horen zich de Nederlandse taal eigen te maken, of - zoals veel Polen doen - ze vertrekken na enkele jaren weer. Wat Nederland doet, is de onwil van allochtonen faciliteren. De onwil om Nederlands te leren. En het kost nog klauwen met geld ook, omdat allerlei folders vertaald moeten worden en afzonderlijk worden gedrukt.
Misschien moet je die allochtonen eens wat minder in een slachtofferrol stoppen en wat meer zelf verantwoordelijk houden voor hun gedrag. Jij benadrukt wel heel erg hoe zielig ze wel niet zijn. Ook dat is geen manier om ze succesvol te laten integreren in Nederland, kan ik je verzekeren.
Dat verbaast me niet zo, maar het is wel aardig om te zien hoe CDA en VVD bij het minste of geringste risico op bepaalde terreinen allerlei draconische maatregelen willen (paddoverbod, 'antiterrorisme wetgeving'), maar bij gedrag dat de verkeersveiligheid ernstig in gevaar brengt en dus significante risico's veroorzaakt een stuk milder is en niet gelijk de meest draconische wetgeving voorstelt.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Trouwens: ik heb het altijd vreemd gevonden dat door CDA en VVD de autombolist op een voetstuk is geplaatst. Als je ziet hoevelen nog gewoon asociaal rijden en gevaarlijk gedrag vertonen.... En ik heb ook niet het idee dat de verbeteringen in verkeersveiligeheid (eerlijk is eerlijk: in de jaren '90 werd er echt werk van gemaakt) van hen kant kwamen.
Als er iets kleins is wat ik als eerste zou doen wanneer ik politicus voor één dag zou zijn dan is het dat keihard aanpakken. Schadevergoedingen omhoog enzo.
Dat valt nog wel tegen, denk ik. In het verkeer speelt emotie ook een vrij grote rol.quote:Van automobilisten heb ik het idee dat zij vaak wel rationeel handelen, dat valt van veel rotjochies niet te zeggen.
Daar mag best een beetje druk achter. Het is voor die kinderen alleen maar moeilijker als hun ouders door taalproblemen niet goed kunnen integreren.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het heeft geen ene mallemoer te maken met die raddraaiers. Die kunnen meestal prima Nederlands.
Echt een heel dom plan van het CDA. Bah. Je maakt die ouders nog hulpelozer. Dat je dat niet snapt.
Sowieso is het aandeel allochtonen dat Nederlands kan stijgende.
Zal ik hem afmaken?quote:Kwestie van geduld.
Ik ben een provinciaal in de zin dat ik in 'de provincie' woon, niet omdat ik een of andere voorliefde heb voor provinciaal bestuur.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:59 schreef Klopkoek het volgende:
Provinciaal, je moet de prioriteiten in het oog houden.
Ja, het is van belang dat allochtonen Nederland kunnen maar als je ziet dat de jongere generatie dat min of meer beheersen dan is dat een uitstervend probleem.
Belangrijker is om de communicatie met ouders op peil te houden, en als dat moet in het arabisch, so be it.
Om op de een op andere dag de communicatie verbreken omdat het CDA zo nodig een punt wil maken is echt belachelijk. Dan vallen ze in een zwart gat. Vergroot je de problemen mee.
Lijkt me trouwens ook iets voor de gemeentepolitiek in plaats van dat de provincialen daarmee gaan bemoeien.
Dat dus. Ik denk dat gedogen naast gerichte handhaving kan plaatsvinden en dat het het kind met het badwater weggooien is om juist de individuele rechten in te krimpen zogenaamd om een groep te treffen die a) toch al doet waar ze zin in hebben en b) al voor een veel te druk, verstopt justitieel apparaat zorgen. Pak die groep goed en gericht aan en dan snijdt het mes aan twee kanten.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:02 schreef damian5700 het volgende:
...
Waar ik me meer zorgen over maak is de afbraak van individuele rechten. Het zet me wel te denken dat hier in Nederland een cartoonist door een arrestatieteam van tien man sterk van zijn bed is gelicht, zijn computer en mobiele telefoon in beslag zijn genomen en bijna twee dagen is vastgehouden, omdat hij gewapend met een potlood zijn gedachten op papier heeft gezet.
Een beetje psychiater kan er vast nog wel een toepasselijker uitdrukking voor bedenken.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
![]()
Eigenlijk hebben ze wel humor, die Marokkanen
Laat je nationaliseren tot Marokkaan joh! Met je humor.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
![]()
quote:Op woensdag 15 april 2009 13:58 schreef Provinciaal het volgende:
Nederland is dan ook grotendeels van angelsaksische afkomst.
..en over 5 jaar is deze (ongeschoolde, werkloze) jongeman opgepakt voor een overval, en wat verklaart hij dan tegen de gesubsidieerde welzijnswerkster?quote:Op woensdag 15 april 2009 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
![]()
Dit was toch niet eens een Marokkaan?quote:Op woensdag 15 april 2009 19:34 schreef sneakypete het volgende:
[..]
..en over 5 jaar is deze (ongeschoolde, werkloze) jongeman opgepakt voor een overval, en wat verklaart hij dan tegen de gesubsidieerde welzijnswerkster?
"ja ik werd altijd gediscrimineerd, ze gaven mij geen kansen, weetje..".
Het is ook geen fin denk ik...quote:Op woensdag 15 april 2009 21:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dit was toch niet eens een Marokkaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |