Dat klopt welquote:Op donderdag 16 april 2009 13:15 schreef Keltie het volgende:
[..]
Iemand die leeft zoals jij dat lijkt te willen ook. Die komt thuis te zitten met een burn-out.
Benoem de schade dan eens en kijk dan ook eens waarom die gebruiker schade aanricht.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Een heroinegebruiker veroorzaakt vrijwel altijd wel schade: voor zijn eigen omgeving, voor de maatschappij.
Prima dat je dat vind maar dat is sociaal gedrag en dat gaat niet samen met overheidsingrijpen.quote:En ik vind dat het een taak om naar elkaar om te kijken, om voor elkaars welzijn te zorgen en dingen te voorkomen.
Die stelling mag je bewijzen.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Een heroinegebruiker veroorzaakt vrijwel altijd wel schade:
Heel algemeen gezien klopt dit wel in de huidige situatie en emotioneel gezien voor de naasten zal dit altijd wel op kunnen gaan.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die stelling mag je bewijzen.
Als diegene verslaafd is en zijn gebruik niet legaal kan bekostigen misschien wel. Anders niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heel algemeen gezien klopt dit wel in de huidige situatie en emotioneel gezien voor de naasten zal dit altijd wel op kunnen gaan.
De verslavingsgevoeligheid van cannis zit hem in het gebruik met tabak. De nicotine in tabak wat tegelijk wordt gebruikt zorgt voor een lichamelijk afhankelijkheid. Daarnaast is er natuurlijk een geestelijke afhankelijkheid mogelijk van het effect van cannabis. Maar goed dat vind ik minder belangrijk aangezien de mens van ALLES geestelijk afhankelijk kan worden: seks, tv, internet, sport, etc.quote:
En door het verbieden van dat product creëer je juist meer van dat soort mensen.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als diegene verslaafd is en zijn gebruik niet legaal kan bekostigen misschien wel. Anders niet.
Dan moet je de situatie veranderen.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heel algemeen gezien klopt dit wel in de huidige situatie en emotioneel gezien voor de naasten zal dit altijd wel op kunnen gaan.
Het verschil tussen paddo's en andere drugs is ook niet interessant. Het gaat om de noodzaak en consequenties van het verbieden van dat soort zaken.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:29 schreef DionysuZ het volgende:
Ik vind trouwens dat we in deze topic veel te vaak over andere drugs hebben, het gaat nog altijd over Paddo's, maar die worden amper genoemd.
Geweldig filmpje. Even een korte lijst van de volgorde van de 20 geteste drugs (van meest schadelijk tot minst schadelijk [3 criteria: wat doet het met je, hoe verslavend, wat is het effect op de samenleving]):quote:Op donderdag 16 april 2009 09:55 schreef Dutch_Courage het volgende:
Voor de mensen in deze discussie die drugs nogal "eng" vinden, alles willen verbieden, en zelfs een paddoverbod steunen, bekijk deze documentaire eens. Waarschijnlijk nogal verhelderend (niet direct voor het paddovraagstuk, maar meer voor drugsgebruik in het algemeen):
Ik vind dat juist wel van belang in deze zaak. Het laat juist zien dat het absoluut onlogisch is om paddo's gelijk te scharen met andere drugs op opiumlijst 1. Het is niet lichamelijk verslavend, je kunt er ook niet geestelijk afhankelijk van worden (bij vaker gebruik wordt het effect steeds minder), er is geen tot verwaarloosbare schade aan je lichaam en het aantal incidenten (dus effect op de samenleving) is klein. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Heroine of alcohol.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het verschil tussen paddo's en andere drugs is ook niet interessant. Het gaat om de noodzaak en consequenties van het verbieden van dat soort zaken.
Nee hoor, het is de combinatie van verbod, verslavendheid en te weinig inkomsten bij de verslaafde die de schade veroorzaken. Als heroine gewoon verrkijgbaar is voor 8 euro de gram van een Zwitsers lab is het hooguit een probleem in de privésfeer.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:13 schreef SCH het volgende:
Een heroinegebruiker veroorzaakt vrijwel altijd wel schade: voor zijn eigen omgeving, voor de maatschappij.
Legaliseren dus.quote:En ik vind dat het een taak om naar elkaar om te kijken, om voor elkaars welzijn te zorgen en dingen te voorkomen.
Juist.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
En door het verbieden van dat product creëer je juist meer van dat soort mensen.
Eerst claim je dat er helemaal geen problemen zijn met wiet behalve bij de grenzen, en even later zeg je dat er wel degelijk allerlei problemen zijn, maar dat dat eigen verantwoordelijkheid is.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:05 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ja, aangezien je hier met een dagelijkse blower te maken heeft die gewoon een baan en dergelijke heeft.
Dat er mensen zijn die geen ruggengraat hebben en recreatief drugsgebruik kunnen mixen met normaal functioneren is hun probleem.
Mensen -> Daden -> Consequenties -> Gevolgen dragen.
Heroine heeft natuurlijk wel eigenschappen (qua verslaving, qua werking) die het heel moeilijk maken voor iemand om nog op een normale manier te functioneren, ongeacht hoeveel het kost. Wat dat betreft is de maatschappij als geheel een stuk beter af met mensen die niet gebruiken dan met mensen die wél gebruiken.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, het is de combinatie van verbod, verslavendheid en te weinig inkomsten bij de verslaafde die de schade veroorzaken. Als heroine gewoon verrkijgbaar is voor 8 euro de gram van een Zwitsers lab is het hooguit een probleem in de privésfeer.
De mensen die met leugenachtige argumentaties oorlogen beginnen doen veel meer schade. Dan word de wereld een stuk mooier als iedereen aan de heroine is. Die junks beginnen geen oorlogen.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Heroine heeft natuurlijk wel eigenschappen (qua verslaving, qua werking) die het heel moeilijk maken voor iemand om nog op een normale manier te functioneren, ongeacht hoeveel het kost. Wat dat betreft is de maatschappij als geheel een stuk beter af met mensen die niet gebruiken dan met mensen die wél gebruiken.
die junks hebben families, vrienden en een persoonlijkheid die ze kwijt zijn geraakt aan een familie. Daarnaast worden verslavingen over het algemeen (dus niet AL die hyperfunctionerende crackjunks die jij blijkbaar kent) niet bekostigd door een vaste baan, met de nodige overlast tot gevolg.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De mensen die met leugenachtige argumentaties oorlogen beginnen doen veel meer schade. Dan word de wereld een stuk mooier als iedereen aan de heroine is. Die junks beginnen geen oorlogen.
Menig popster functioneert er prima mee, omdat die het kan betalen. En natuurlijk is het een dominante verslaving en het is ook niet heel gezond en wordt het moeilijk om het met een brave carriere te combineren. Maar het gros van de problemen voor de verslaafde ontstaan door het verbod, en praktisch alle problemen voor de samenleving zijn een rechtstreeks gevolg van het verbod.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Heroine heeft natuurlijk wel eigenschappen (qua verslaving, qua werking) die het heel moeilijk maken voor iemand om nog op een normale manier te functioneren, ongeacht hoeveel het kost.
En dat niet gebruiken gaan we bereiken door het meest gewetenloze en gewelddadige deel van onze maatschappij veel geld te laten verdienen door mensen verslaafd te maken en te houden?quote:Wat dat betreft is de maatschappij als geheel een stuk beter af met mensen die niet gebruiken dan met mensen die wél gebruiken.
Is geen argument, want onder de 18 jaar mag je geen paddo's/cannabis/drank en dus is dit probleem al volledig opgelost met de oude wetgeving. Waarom dan een algeheel verbod?quote:Op donderdag 16 april 2009 13:01 schreef SCH het volgende:
[..]
JOngeren die jarenlang volledig van de wereld zijn, hun opleiding verwaarlozen.
Blijf jij nou doen alsof dit soort dingen geen enkel probleem oplevert?
Een alcoholgebruiker ook...quote:Op donderdag 16 april 2009 13:13 schreef SCH het volgende:
[..]
En ik vind dat het een taak om naar elkaar om te kijken, om voor elkaars welzijn te zorgen en dingen te voorkomen.
Fok! is ook verslavend, wanneer krijgen we een verbod op Fok!?quote:Op donderdag 16 april 2009 09:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, zo kun je alles relativeren. Leve de harddrugs nietwaarZo lang mensen maar niet beperkt worden, mogen ze zichzelf en anderen ten gronde richten.
Harddrugs zijn levensgevaarlijk en zorgen voor veel ellende. Roken en drank ook, wordt gelukkig ook steeds meer aan banden gelegd.
De slachtoffers van die oorlogen hebben ook familie. En vergeet de milieu-schade niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:59 schreef Nosh het volgende:
[..]
die junks hebben families, vrienden en een persoonlijkheid die ze kwijt zijn geraakt aan een familie. Daarnaast worden verslavingen over het algemeen (dus niet AL die hyperfunctionerende crackjunks die jij blijkbaar kent) niet bekostigd door een vaste baan, met de nodige overlast tot gevolg.
Maar goed.
Mja, menig popster is ook volledig de vernieling in geholpen of is inmiddels dood door een overdosis. Bovendien hebben we het dan over een wel hele specifieke carrière, in het algemeen zal heroine-gebruik de maatschappij slechts schade toebrengen.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Menig popster functioneert er prima mee, omdat die het kan betalen. En natuurlijk is het een dominante verslaving en het is ook niet heel gezond en wordt het moeilijk om het met een brave carriere te combineren. Maar het gros van de problemen voor de verslaafde ontstaan door het verbod, en praktisch alle problemen voor de samenleving zijn een rechtstreeks gevolg van het verbod.
[..]
En dat niet gebruiken gaan we bereiken door het meest gewetenloze en gewelddadige deel van onze maatschappij veel geld te laten verdienen door mensen verslaafd te maken en te houden?
Mja, ik snapte de gedachtensprong ook niet helemaalquote:Op donderdag 16 april 2009 16:00 schreef Nosh het volgende:
Ik heb gereageerd op iemand die een drugsverslaving vergelijkt met het beginnen van een oorlog.
Ik ben verslaafdquote:Op donderdag 16 april 2009 16:11 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Fok! is ook verslavend, wanneer krijgen we een verbod op Fok!?
Weet je hoeveel mensen er de hele dag op dit forum hangen, zonder zich aan te kleden, zonder tanden te poetsen, zonder sociaal leven...
Het ging over schade die werd toegebracht aan de maatschappij. Zijn alle verbodsverslaafden zo traag van begrip?quote:Op donderdag 16 april 2009 16:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mja, ik snapte de gedachtensprong ook niet helemaal
Leg het me even uit dan, ik zal het proberen te volgen:quote:Op donderdag 16 april 2009 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het ging over schade die werd toegebracht aan de maatschappij. Zijn alle verbodsverslaafden zo traag van begrip?
En nu ben ik ook al in het kamp der verbodsverslaafden gegooid.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het ging over schade die werd toegebracht aan de maatschappij. Zijn alle verbodsverslaafden zo traag van begrip?
De stelling was dat heroineverslaafden veel schade toebrengen. Ik stel dat mensen die geen heroine gebruiken veel schadelijker zijn.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Leg het me even uit dan, ik zal het proberen te volgen:
1. Heroine brengt schade toe aan de maatschappij
2. Oorlog brengt schade toe aan de maatschappij
3. Heroine zou legaal moeten zijn, omdat oorlog schade toebrengt aan de maatschappij.
Zoiets?
Je drogredeneringen zijn weer ouderwets sterk.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De stelling was dat heroineverslafden veel schade toebrengen. Ik stel dat mensen die geen heroine gebruiken veel schadelijker zijn.
De uitdaging is om an te tonen dat drugsgebruik slecht is. Dat gaat je niet lukken.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:39 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je drogredeneringen zijn weer ouderwets sterk.
Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat heroine schadelijk is voor de maatschappij, sowieso in economische zin. Het enige wat jij daar tegenover stelt is dat oorlog ook schade berokkent aan de maatschappij, ik vind dat een makkelijke afleidingsmanoeuvre omdat die twee helemaal niets met elkaar te maken hebben in dit opzicht.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De uitdaging is om an te tonen dat drugsgebruik slecht is. Dat gaat je niet lukken.
Zal ik een paar plaatjes voor je opzoeken van de gevolgen van oorlog? Daar zijn wel ergere beelden van namelijk.quote:
Jij ook al?quote:Op donderdag 16 april 2009 16:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zal ik een paar plaatjes voor je opzoeken van de gevolgen van oorlog? Daar zijn wel ergere beelden van namelijk.
Misschien is het punt wel dat een overheid het recht niet heeft om te gaan zeiken over wat je in je eigen lichaam stopt in je vrije tijd, zolang diezelfde overheid pijn, dood, verderf, wanhoop en intens verdriet veroorzaakt bij mensen die daar allerminst voor gekozen hebben.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat heroine schadelijk is voor de maatschappij, sowieso in economische zin. Het enige wat jij daar tegenover stelt is dat oorlog ook schade berokkent aan de maatschappij, ik vind dat een makkelijke afleidingsmanoeuvre omdat die twee helemaal niets met elkaar te maken hebben in dit opzicht.
Ja wat verwacht je, dat ik onder de indruk ben van zijn googleskills?quote:
Drugs staat niet 1 op 1 met schadelijkheid. Je toont dat niet aan door naar een enkele junk te wijzen.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat heroine schadelijk is voor de maatschappij, sowieso in economische zin. Het enige wat jij daar tegenover stelt is dat oorlog ook schade berokkent aan de maatschappij, ik vind dat een makkelijke afleidingsmanoeuvre omdat die twee helemaal niets met elkaar te maken hebben in dit opzicht.
Ik ben trouwens helemaal geen principiele voorstander van verboden hoor. Eigen verantwoordelijkheid voor je eigen lichaam is wat mij betreft het uitgangspunt, al kan je daar vanaf wijken bij bepaalde middelen. Maar dat ontkennen van de schadelijke effecten van drugs slaat nergens op.
Die twee vragen staan natuurlijk los van elkaar. Je kan prima als land een oorlog beginnen en tegelijkertijd drugs verbieden. Dit is een beetje als de winkeldief die het geen probleem vindt om van Albert Heijn te jatten omdat die zelf fraude hebben gepleegd. Neutralisatietechnieken ftw.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Misschien is het punt wel dat een overheid het recht niet heeft om te gaan zeiken over wat je in je eigen lichaam stopt in je vrije tijd, zolang diezelfde overheid pijn, dood, verderf, wanhoop en intens verdriet veroorzaakt bij mensen die daar allerminst voor gekozen hebben.
Dat doe ik ook niet. Ik stel enkel dat door de specifieke eigenschappen van heroine het erg moeilijk is om een regulier bestaan te leiden waarbij je een bijdrage levert aan de maatschappij.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Drugs staat niet 1 op 1 met schadelijkheid. Je toont dat niet aan door naar een enkele junk te wijzen.
Je kunt zelfs een oorlog beginnen om drugs uit te bannen, het is alleen geen succes.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:11 schreef Hephaistos. het volgende:
Die twee vragen staan natuurlijk los van elkaar. Je kan prima als land een oorlog beginnen en tegelijkertijd drugs verbieden.
Je weet helemaal niet hoeveel mensen (al dan niet problematisch) heroine gebruiken. Dus je weet helmaal niet hoe groot het probleem is.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet. Ik stel enkel dat door de specifieke eigenschappen van heroine het erg moeilijk is om een regulier bestaan te leiden waarbij je een bijdrage levert aan de maatschappij.
Ok joh, jij je zin. Nederland zit bomvol met nuttige vitale mensen die grote bijdrages aan de maatschappij leveren, maar wel elke avond een spuit heroine in hun arm zetten.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet hoeveel mensen (al dan niet problematisch) heroine gebruiken. Dus je weet helmaal niet hoe groot het probleem is.
Er bestaan zat recreatieve gebruikers, bewijs maar van niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:33 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ok joh, jij je zin. Nederland zit bomvol met nuttige vitale mensen die grote bijdrages aan de maatschappij leveren, en af en toe drugs gebruiken.
Lastig, Herman Brood leverde toch wel een bijdrage aan de maatschappij en zo zijn er wel meer (geweest).quote:Op donderdag 16 april 2009 17:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet. Ik stel enkel dat door de specifieke eigenschappen van heroine het erg moeilijk is om een regulier bestaan te leiden waarbij je een bijdrage levert aan de maatschappij.
Als ik het me goed herinner stond er toch echt heroine in mijn originele post, handige quote-verandering hoorquote:Op donderdag 16 april 2009 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er bestaan zat recreatieve gebruikers, bewijs maar van niet.
Mja precies, maar daar heb je dan ook net een niche te pakken natuurlijk. In het algemeen zal heroine door haar eigenschappen maatschappelijk nut alleen maar in de weg staan.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lastig, Herman Brood leverde toch wel een bijdrage aan de maatschappij en zo zijn er wel meer (geweest).
Die koppeling probeer ik ook te vermijden, maar het lijkt haast wel alsof je automatisch voor allerlei restrictieve maatregelen bent zodra je schadelijke effecten van drugs erkent.quote:Dat het slecht voor de gezondheid is van de gebruiker lijkt me wel duidelijk maar door het te criminaliseren vererger je die schade alleen maar.
Er stond iets over dagelijks spuiten, dat gaat lastig samen met recreatief gebruik.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner stond er toch echt heroine in mijn originele post, handige quote-verandering hoor
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |