Een waterpistool is dan handiger.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:36 schreef BasEnAad het volgende:
Emmer water erover heen, dan blijven ze wel een jaartje uit de buurt.
Welnee. Ze willen dat spul alleen liever niet aan hun pootjes, dus het weerhoudt ze van poepen in je tuin.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:38 schreef Bootje84 het volgende:
Koffieprut (gebruikte) in de tuin strooien. Stinkt heel erg voor die beesten. True story!
En als je het rond de boom strooit...? Dacht dat ze de geur niet tof vonden..?quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welnee. Ze willen dat spul alleen liever niet aan hun pootjes, dus het weerhoudt ze van poepen in je tuin.
Maar het houdt ze echt niet weg bij een nest.
Verkoop je die?quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:41 schreef RaymondK het volgende:
Bewegingsmelder installeren in je tuin, gevoelig genoeg af stellen, en een tuinsproeier laten schakelen.
Voor een paar tientjes heb je het zo zelf aangelegd, en gegarandeerd dat een kat nog maar 1x in je tuin komt.
Werkt ook uitstekend met reigers bij vijvers.
Grt,
Raymond
Dat houd niet elke kat weg. Er zijn katten die water geweldig vinden. De tip van azijn emt water hierboven is WEL goed. Azijn schrikt katten af door de overweldigende geur.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:41 schreef RaymondK het volgende:
Bewegingsmelder installeren in je tuin, gevoelig genoeg af stellen, en een tuinsproeier laten schakelen.
Voor een paar tientjes heb je het zo zelf aangelegd, en gegarandeerd dat een kat nog maar 1x in je tuin komt.
Werkt ook uitstekend met reigers bij vijvers.
Grt,
Raymond
Nou ik moet de eerste kat nog ontmoeten die op die manier wordt nat gespoten, en het nog fijn vind ook.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:44 schreef Kai-Itza het volgende:
[..]
Dat houd niet elke kat weg. Er zijn katten die water geweldig vinden. De tip van azijn emt water hierboven is WEL goed. Azijn schrikt katten af door de overweldigende geur.
Volgevreten kitekatkatten is geen natuur he?quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:47 schreef BereNDD het volgende:
Laat de natuur even lekker zijn gang gaan joh
Kijk en daar heb je het gewoon mis. Trouwens wat je daar zegt te doen is mishandeling en gewoon diefstal. Of zelfs ontvoering.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:04 schreef spijkerbroek het volgende:
De eigenaar van de katten sommeren zijn katten uit jouw tuin te houden. Het is zijn verantwoordelijkheid. Als hij dat weigert of niet doet, dan de katten vangen en ff een dagje naar de Ardennen gaan waar je ze loslaat.
Nee... je brengt ze fijn naar het asiel waar de eigenaren ze tegen betaling weer mogen meenemen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:04 schreef spijkerbroek het volgende:
De eigenaar van de katten sommeren zijn katten uit jouw tuin te houden. Het is zijn verantwoordelijkheid. Als hij dat weigert of niet doet, dan de katten vangen en ff een dagje naar de Ardennen gaan waar je ze loslaat.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Die heb ik. Maar die buurkatten lachen Ollie uit..
Dit ga ik uiteraard niet doen he. Er is bij die mensen ook geen sprake van kwade opzet want ieder voorjaar krijgen die katten een belletje om alleen blijft dat nooit langer zitten dan veertien dagen. Het zijn aardige mensen en ik vind katten leuk alleen vind ik het echt vervelend dat alles maar uitgemoord wordt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat de eigenaar de kat binnen moet houden. Ik heb gezegd dat de eigenaar zijn kat uit andermans tuin moet houden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:13 schreef TheFrankey het volgende:
Kijk en daar heb je het gewoon mis. Trouwens wat je daar zegt te doen is mishandeling en gewoon diefstal. Of zelfs ontvoering.
Het is inderdaad een verantwoordelijkheid van de eigenaar om de kat zo veel als mogelijk uit de tuinen van een ander te houden MAAR de eigenaar hoeft de kat derhalve niet altijd binnen te houden.
Alleen als je bemiddeling zoekt voor een nieuw baasje voor je eigen kat waar je niet meer voor kunt zorgen. Het asiel is er om gevonden dieren op te vangen, daar gaan ze heus geen geld voor vragen want dan brengt niemand meer een dier langs.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:21 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Dat is mijn tip hier al jaren op fok. Regelmatig discussies gehad over deze tip. Zelfs nog een weekban gehad hierover.![]()
Vond de grafiet versie wat diervriendelijker.
Een kat naar het dierenasiel brengen kost volgens mij geld.
dan moeten ze die belletjes maar iets vaster maken, of weer nieuwe belletjes eraan makenquote:Op dinsdag 14 april 2009 11:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Er is bij die mensen ook geen sprake van kwade opzet want ieder voorjaar krijgen die katten een belletje om alleen blijft dat nooit langer zitten dan veertien dagen.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Mijn vraag is uitermate onredelijk, echt werkelijk, hoe haal ik het in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef AlphaOmega het volgende:
TS kan ook een hutje ergens op de hei zoeken. Heb je geen buren, en dus ook geen katten van de buren. Wel duizenden recreërende mensen per dag omdat die ook rust zoeken, maar dan hebben ze in ieder geval geen katten bij zich. Wel honden die ze vervolgens overal laten kakken.
Of TS moet een villa kopen met erg veel eigen grond, en dan een goed hek er omheen.
Want proberen katten tegen te houden, voor je het weet is het een kraai of een ekster die het nest rooft. Kun je ook tegenhouden, hoor. Moet je die duiven vangen en in een kooitje houden, met hun nestje erbij...
kitekat?quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:48 schreef Stali het volgende:
[..]
Volgevreten kitekatkatten is geen natuur he?.
Je focus is nogal beperkt. Er zijn vele redenen waardoor een vogelnest kan worden vernield. Ja, ook door de katten van je buren, of door welke kat dan ook uit je buurt. Maar de kans dat iets anders het nest sloopt is denk ik groter. Ga je dat ook allemaal proberen te voorkomen dan?quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:19 schreef Stali het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk hoor. Mijn vraag is uitermate onredelijk, echt werkelijk, hoe haal ik het in mijn hoofd.
Die "voor mensen onhoorbare" toon, is voor mensen hoorbaar. Alleen mensen van een jaar of 35 en ouder kunnen die toon niet horen. Voor de rest van de mensen is het bloed-fucking-irritant gepiep.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:08 schreef Darkomen het volgende:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=620109
Elektronische honden- kattenverschrikker, effectief, niet duur, 24/7 actief, redelijk diervriendelijk
OMGquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:39 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Je focus is nogal beperkt. Er zijn vele redenen waardoor een vogelnest kan worden vernield. Ja, ook door de katten van je buren, of door welke kat dan ook uit je buurt. Maar de kans dat iets anders het nest sloopt is denk ik groter. Ga je dat ook allemaal proberen te voorkomen dan?
Het is zijn tuin en hij ondervindt hinder van andermans huisdieren. Wees blij dat hij naar een poging zoekt om de katten uit de tuin te houden, want hij zou ook kunnen overwegen om de katten te vangen en bij het dierenasiel af te leveren.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:39 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Je focus is nogal beperkt. Er zijn vele redenen waardoor een vogelnest kan worden vernield. Ja, ook door de katten van je buren, of door welke kat dan ook uit je buurt. Maar de kans dat iets anders het nest sloopt is denk ik groter. Ga je dat ook allemaal proberen te voorkomen dan?
En wat bereik je daarmee, denk je. Een beetje een huisdier eigenaar laat zijn/haar hond/kat chippen. Dan is het beest zo weer terug.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is zijn tuin en hij ondervindt hinder van andermans huisdieren. Wees blij dat hij naar een poging zoekt om de katten uit de tuin te houden, want hij zou ook kunnen overwegen om de katten te vangen en bij het dierenasiel af te leveren.
Dat kost geld. De boom in jou tuin wordt versierd door gaas en is geen mooi aangezicht.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Je zou ook een ring van naar beneden wijzend gaas om de boom kunnen maken zodat ze niet in de boom kunnen klimmen. Qua katveiligheid lijkt me dat nog de beste optie omdat dit ook werkt als je zelf niet thuis bent.
Een beetje zoals ze dat ook doen bij regenpijpen om gebouwen te beschermen tegen inbrekers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |