Ik kom ze weinig tegen irl, op internet weleens maar ook niet vaak.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:30 schreef optimusfunk het volgende:
iedereen die hier wel eens naar de Mac gaat of een biefstuk eet is vast wel eens geconfronteerd met een of andere domme autist die het nodig vind om te zeiken dat 'ie' pro-moord is.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:34 schreef Specularium het volgende:
Mensen die vlees eten zijn helemaal nergens schuldig aan.
Was dat een grapje?quote:Op dinsdag 14 april 2009 02:13 schreef De_Ananas het volgende:
Ja joh, met die treinen naar het Oosten gingen er 60 jaar geleden ook veel dieren dood
Nee ook mensen worden weleens opgegeten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 04:59 schreef intraxz het volgende:
De mens staat gewoon bovenaan in deze voedselketen.
Moeten we dan de beesten eerst zelf doden en dan opeten?quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:28 schreef Sempiterna het volgende:
Hoeveel mensen zullen er nog vlees eten wanneer er een wet wordt gemaakt dat je alleen vlees mag eten van dieren die jij zelf hebt gedood en geslacht?
Precies... hoeveel mensen zullen dan nog een lapje vlees hebben en er ook nog van genieten?quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:32 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Moeten we dan de beesten eerst zelf doden en dan opeten?
Dat moet gewoon wel nog lekkerder smakenquote:Op dinsdag 14 april 2009 06:43 schreef Sempiterna het volgende:
[..]
Precies... hoeveel mensen zullen dan nog een lapje vlees hebben en er ook nog van genieten?
Ik moet ineens denken aan:quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:43 schreef Sempiterna het volgende:
[..]
Precies... hoeveel mensen zullen dan nog een lapje vlees hebben en er ook nog van genieten?
Meestal hebben ze dan ook broodjes kaas.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:19 schreef Ugjerke het volgende:
(Als ik bijv. een broodje ham beleefd afwijs)
Gelukkig welquote:Op dinsdag 14 april 2009 07:21 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Meestal hebben ze dan ook broodjes kaas.
Broodjes kaas zijn altijd goed, krentenbollen ben ik niet dol op.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Gelukkig wel![]()
En anders wel een krentenbol.
Broodje ei en dan van die zaanse mayo erop en wat peper en zout, gigantisch ongezond maar wel erg lelkker.quote:
Dat heeft niets met de keten te maken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 05:01 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Nee ook mensen worden weleens opgegeten.
Vegetariėrs eten geen kaas.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:21 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Meestal hebben ze dan ook broodjes kaas.
Ten eerste, je komt zelf nogal achterlijk over, VMBO?quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:30 schreef optimusfunk het volgende:
iedereen die hier wel eens naar de Mac gaat of een biefstuk eet is vast wel eens geconfronteerd met een of andere domme autist die het nodig vind om te zeiken dat 'ie' pro-moord is.
zulke domme onzin is dat, ik eet geen vlees omdat ik dan zeker weet dat er ergens op de wereld een dooie kadaver ligt. maar ik eet vlees omdat het lekker is.
PETA, waarbij de E voor 'Ethisch' staat staat paal voorop met hun gesnurk over dieren rechten. mensen hebben vast wel die irritante reclames gezien waar dooie varkens opgestapeld worden etc,waarom laten zij dat zien? dat wil ik niet zien, en ik ga er heus ook niet minder vlees van eten.
het ding is; (ethische) vegetariėrs vinden het fijn om een moraal trip te hebben met hun gezeik van ''ik eet geen vlees omdat het leed wil limiteren.'' het probleem is dat ze het leed niet kunnen limiteren omdat het oosten van gewassen ook jaarlijks miljoenen beesten de nek (of, hun leven ofzeu) kosten.dat willen zulke vegetariėrs niet zien omdat hun leven zo hun leven zo al goed is, maar laat de dood van een paar miljoen beesten niet op je inwerken. je hebt je moraal trip over dat je leed 'limiteert' en je hebt een goed geweten.
vegetariėrs>eten groenten/vlees vervangers>tijdens het oosten gaan er miljoenen beesten dood omdat die vegetariėrs groentes willen eten in plaats van vlees, ironisch genoeg gaan er bij het oosten echt focking veel beesten dood.
ethische vegetariėrs zijn net zo schuldig als mensen die vlees eten, zeg maar.
Het aanbod van vlees word vanzelf aangepast op de vraag. Zo hoort onze vrije markt economie te werken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:26 schreef MrDrako het volgende:
Mja, het vlees dat vegetariers niet eten, beland in de afvalbakken van de supermarkt/slagerij.
Dus eigenlijk is het onnodig dierenleed GEEN vlees te eten, want die beesten zijn dan voor een paar honderd gram voor niets gestorven.
Mmm.. net als die broodjes op het station maar dan verser.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:28 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Broodje ei en dan van die zaanse mayo erop en wat peper en zout, gigantisch ongezond maar wel erg lelkker.
Je bent in de war met veganisten. Die eten helemaal geen dierlijke producten. Vegetariėrs eten geen dode dieren.quote:
Wat ik me trouwens net nog bedacht: Voor het voeden van slachtvee zijn nog veel meer gewassen nodig.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:44 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ten eerste, je komt zelf nogal achterlijk over, VMBO?
Ten tweede, die muisjes, insecten en dergelijke die doodgaan bij het oogsten van groenten, fruit en graan vallen natuurlijk in het niet vergeleken het leed en het aantal dode beesten in de vleesindustrie. En vleeseters eten natuurlijk ook groente, fruit en graan.
Daarbij dragen vleeseters nog veel meer bij aan leed; bijvoorbeeld het leed van mens, dier en milieu in Zuid-Amerika naar aanleiding van de soja-teelt daar voor ons veevoer. Dus als we jou logica aanhouden zorg je zelf voor minimaal twee keer zoveel leed als de gemiddelde vegetarier: het leed van de beesten die je zelf eet, en het leed dat wordt veroorzaakt door het verbouwen en oogsten van hun voer.
Dus informeer jezelf voortaan eerst, of denk op zijn minst even na, voordat je anderen als achterlijk bestempelt.
Die hebben ook karton als schoenzool.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:45 schreef Ugjerke het volgende:
Je bent in de war met veganisten. Die eten helemaal geen dierlijke producten. Vegetariėrs eten geen dode dieren.
Maar vegetariers horen ook geen gewone kaas te eten, die bevat namelijk dierlijk stremsel, een product afkomstig uit de kalveren-slacht.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:45 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je bent in de war met veganisten. Die eten helemaal geen dierlijke producten. Vegetariėrs eten geen dode dieren.
Dat is weer afhankelijk van welke kaas maar goed generaliseren is in.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:48 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar vegetariers horen ook geen gewone kaas te eten, die bevat namelijk dierlijk stremsel, een product afkomstig uit de kalveren-slacht.
Ethiopier: "Ik heb honger, ik heb honger."quote:
Vegetarische kaas is vrij duur hoor, ga er maar vanuit dat het gemiddelde broodje kaas daar niet mee belegd is.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:51 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dat is weer afhankelijk van welke kaas maar goed generaliseren is in.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:52 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ethiopier: "Ik heb honger, ik heb honger."
Rode Kruis: "Hier een broodje shoarma."
Ethiopier: "Sorry, ben vegetariėr."
Voor wie het wil is 't er, zelf boeit 't me geen ene reet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:53 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Vegetarische kaas is vrij duur hoor, ga er maar vanuit dat het gemiddelde broodje kaas daar niet mee belegd is.
Pindakaas is ook een optie.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:53 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Vegetarische kaas is vrij duur hoor, ga er maar vanuit dat het gemiddelde broodje kaas daar niet mee belegd is.
Ze zijn alleen schuldig aan het hebben van een voortreffelijke smaak.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:34 schreef Specularium het volgende:
Je gaat twijfelen tegenwoordig, zijn pindas wel zo gezond?quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Pindakaas is ook een optie.Nog gezonder ook.
Het is relatief, maar ja.. pinda's zijn gezond.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:19 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Je gaat twijfelen tegenwoordig, zijn pindas wel zo gezond?
quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:32 schreef Frollo het volgende:
Hiep hoi, het vegetariėrbashtopic van deze week.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:30 schreef optimusfunk het volgende:
zulke domme onzin is dat, ik eet geen vlees omdat ik dan zeker weet dat er ergens op de wereld een dooie kadaver ligt. maar ik eet vlees omdat het lekker is.
PETA, waarbij de E voor 'Ethisch' staat staat paal voorop met hun gesnurk over dieren rechten. mensen hebben vast wel die irritante reclames gezien waar dooie varkens opgestapeld worden etc,waarom laten zij dat zien? dat wil ik niet zien, en ik ga er heus ook niet minder vlees van eten.
het ding is; (ethische) vegetariėrs vinden het fijn om een moraal trip te hebben met hun gezeik van ''ik eet geen vlees omdat het leed wil limiteren.'' het probleem is dat ze het leed niet kunnen limiteren omdat het oosten van gewassen ook jaarlijks miljoenen beesten de nek (of, hun leven ofzeu) kosten.dat willen zulke vegetariėrs niet zien omdat hun leven zo hun leven zo al goed is, maar laat de dood van een paar miljoen beesten niet op je inwerken. je hebt je moraal trip over dat je leed 'limiteert' en je hebt een goed geweten.
vegetariėrs>eten groenten/vlees vervangers>tijdens het oosten gaan er miljoenen beesten dood omdat die vegetariėrs groentes willen eten in plaats van vlees, ironisch genoeg gaan er bij het oosten echt focking veel beesten dood.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef hardromacore het volgende:
Wij vergetariers zijn voorlopers naar een betere wereld, wij kunnen ook niet alles goed doen en alles weten.. wij willen tenminste een betere wereld
Ahja. Waarde oordelen ten overvloedequote:Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef hardromacore het volgende:
Wij vergetariers zijn voorlopers naar een betere wereld, wij kunnen ook niet alles goed doen en alles weten.. wij willen tenminste een betere wereld
Als ik niet aan Waarde oordelen deed, was ik geen vegetarierquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ahja. Waarde oordelen ten overvloede
Het doet bijna religieus aan.
Zelfgemaakt smaakt (bijna) alles beterquote:Op dinsdag 14 april 2009 07:08 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Dat moet gewoon wel nog lekkerder smaken
wat voor zolen heb je onder je schoenen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:44 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Als ik niet aan Waarde oordelen deed, was ik geen vegetarier
Iedereen doet natuurlijk aan waardeoordelen maar ik heb altijd intresse in de basis van dat "beter" en "goed" en "kwaad". Aangezien zo veel mensen op basis daarvan beoordeeld worden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:44 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Als ik niet aan Waarde oordelen deed, was ik geen vegetarier
Geen idee.. zoals ik zei ik kan niet alles weten.. voortaan zal ik er oplettenquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:46 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
wat voor zolen heb je onder je schoenen?
Ik vind mijzelf niet beter, eerder vind ik mensen onwetend/egocentrisch. Daar kunnen die mensen niks aan doen, zij gaan op in de massa.. ik ben meer van het kluizenaarsschapquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Iedereen doet natuurlijk aan waardeoordelen maar ik heb altijd intresse in de basis van dat "beter" en "goed" en "kwaad". Aangezien zo veel mensen op basis daarvan beoordeeld worden.
Ik vraag me af. Vind je jezelf ook beter dan niet-vegetariers (aangezien zij niet streven naar wat jij ziet als "een betere wereld")?
Dat is bij de meeste vegetariers niet het geval (tenminste onder de vegetariers die ik ken), hoewel er ironisch genoeg door de vleeseters bijna altijd op vegetariers neergekeken wordt, er gaat hier immers geen week voorbij zonder een topic over vegetariers.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:47 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me af. Vind je jezelf ook beter dan niet-vegetariers (aangezien zij niet streven naar wat jij ziet als "een betere wereld")?
Och. In mijn vriendenkring zaten een aantal vegetariers. Die vonden zichzelf weldegelijk ook echt beter. Het is van beide kanten zo lekker makkelijk vooroordelen spuien.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:01 schreef n0r het volgende:
[..]
Dat is bij de meeste vegetariers niet het geval (tenminste onder de vegetariers die ik ken), hoewel er ironisch genoeg door de vleeseters bijna altijd op vegetariers neergekeken wordt, er gaat hier immers geen week voorbij zonder een topic over vegetariers.
Maar je weet niet precies welke zolen onder je schoenen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Och. In mijn vriendenkring zaten een aantal vegetariers. Die vonden zichzelf weldegelijk ook echt beter. Het is van beide kanten zo lekker makkelijk vooroordelen spuien.
Vegetariers zijn verwijfde mietjes die maximaal 2 keer kunnen opdrukken
Vleeseters zijn moordende onnadenkende idioten die met de massa mee gaan.
Mensen die dit soort dingen roepen hoeven niet eens zo dom te zijn. Het is eigenlijk gewoon een religieuze discussie. Als mensen dat nou eens door zouden hebben en elkaar niet zo proberen te evangeliseren. Maargoed het is fok
Ik denk dat je me door de war haalt met hardromacore.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:23 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Maar je weet niet precies welke zolen onder je schoenen?
Ik weet ook niet precies wat voor zolen ik onder mijn schoenen heb, maar ze komen van Vega-life (http://www.vega-life.nl/webshop/) dus leer is het niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:23 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Maar je weet niet precies welke zolen onder je schoenen?
Troost je met het feit dat mensen weinig idee hebben wat ze dragen terwijl ze wel druk bezig zijn met eten.
Varkens weet ik niet maar die koeien zorgen voor grote schadelijke gassen uitstoot.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:24 schreef Iblis het volgende:
Het is namelijk niet alsof varkens en koeien van de lucht dik worden, of dat koeien alleen gras eten.
De kern van dat punt (ik heb 'em het eerst een paar jaar geleden gelezen op maddox's website voor de liefhebbersquote:Op dinsdag 14 april 2009 11:24 schreef Iblis het volgende:
Was er trouwens al gemeld dat vee ook veel soja, maļs en graan eet, meer nog dan een mens zou eten als hij dat direct zou eten, dus wat dat betreft de slachtoffers bij het oogsten van gewassen voor vleeseters net zo goed gelden. Indirect zijn er vele kilo's graan en soja per kilo vlees nodig.
Het is namelijk niet alsof varkens en koeien van de lucht dik worden, of dat koeien alleen gras eten.
Sorry ik raak soms de kluts kwijt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat je me door de war haalt met hardromacore.
Mij boeit dat niet zoveel.
Juist dat soort opmerkingen maken dit een textbook voorbeeld van een religieuze discussie. Wie zegt bijvoorbeeld dat de bio-industrie te ver gaat. Dat is jouw perceptie van wat wel of niet "goed" is en wat "kwaad" is.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:22 schreef n0r het volgende:
Het heeft niets met religie te maken.
De manier waarop vandaag de dag vlees voor de massa geproduceerd wordt gaat te ver imo.
Ik ben zelf niet eens vegetarier, maar ben wel tegen bio-industrie, het maken van foie gras, kalfsvlees en dat soort afgrijselijke taferelen.
Dus ik denk dat vegetariers misschien wel beter zijn dan vleeseters ja, of in elk geval zijn ze meer met de wereld bezig.
Ik weet niet hoeveel dat willen doen voorkomen, of ze hebben boter op hun hoofd. Als westerling kun je er niet echt omheen (indirect) vuile handen te maken, vanwege kinderarbeid in Aziė, corrupte regimes in Afrika waar belastinggeld naartoe gaat, ellende met oliepijpleidingen en rampen, dumpen van goederen onder de marktprijs, enz. enz.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:32 schreef SpecialK het volgende:
De kern van dat punt (ik heb 'em het eerst een paar jaar geleden gelezen op maddox's website voor de liefhebbers) is ook niet dat vegetariers eigenlijk meer doden veroorzaken dan vleeseters maar dat ze net zo goed schuldig zijn aan moord terwijl ze het voor willen doen komen alsof ze "guiltless" zijn.
Valt nog vies tegen hoeveel dat er zijn. Ik ken(de) er persoonlijk al 2 die er werkelijk zo over dachten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:38 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel dat willen doen voorkomen, of ze hebben boter op hun hoofd.
Ik ben de naam ervan totaal vergeten maar blijkbaar is er een religieuze groepering in Indie ergens. Ze lopen met bezems rond, zorgen er voor dat ze niet op insecten trappen, eten alleen maar vruchten die ze op de grond vinden.quote:Als westerling kun je er niet echt omheen (indirect) vuile handen te maken, vanwege kinderarbeid in Aziė, corrupte regimes in Afrika waar belastinggeld naartoe gaat, ellende met oliepijpleidingen en rampen, dumpen van goederen onder de marktprijs, enz. enz.
Je kunt hooguit je best doen dat soms te beperken.
Er zijn genoeg mensen die hier goed van op de hoogte zijn en dat opzich prima vinden. Ze zien dieren als een soort grondstof. En wie zegt dat dat in een naturalistisch universum niet zo is.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:40 schreef n0r het volgende:
Oh ja sorry, ik wist niet dat er ook voorstanders van deze manier van vleesproductie zijn die daar ook voor uitkomen. Maargoed, als je het normaal vind
Ook atheisten kunnen religieus ingesteld zijnquote:Verder ben ik atheistisch dus ik snap je vergelijking niet helemaal.
Jaļnisten zijn dat.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben de naam ervan totaal vergeten maar blijkbaar is er een religieuze groepering in Indie ergens. Ze lopen met bezems rond, zorgen er voor dat ze niet op insecten trappen, eten alleen maar vruchten die ze op de grond vinden.
Nagenoeg 0 impact dus.
Klopt, alhoewel het m.i. soms ethisch wel te rechtvaardigen kan zijn om te doden, maar dat is weer een andere discussie.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben de naam ervan totaal vergeten maar blijkbaar is er een religieuze groepering in Indie ergens. Ze lopen met bezems rond, zorgen er voor dat ze niet op insecten trappen, eten alleen maar vruchten die ze op de grond vinden.
Nagenoeg 0 impact dus.
Als je bijna verhongert.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, alhoewel het m.i. soms ethisch wel te rechtvaardigen kan zijn om te doden, maar dat is weer een andere discussie.B.v. abortus, euthanasie, oorlogssituaties, enz.
Helemaal waus dus.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef SpecialK het volgende:
quote:
Ergens doen ze iets niet verkeerd.quote:Jains are among the wealthiest Indians. They run numerous schools, colleges and hospitals and are important patrons of the Somapuras, the traditional temple architects in Gujarat. Jains have greatly influenced Gujarati cuisine. Gujarat is predominantly vegetarian (see Jain vegetarianism), and its food is mild as onions and garlic are omitted. Though the Jains form only 0.42% of the population of India, their contribution to the exchequer by way of income tax is an astounding 24% of the total tax collected.
Als er geen wetten tegen waren zou jij ook moorden en verkrachten om jou eigen leven aangenamer te maken?quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:01 schreef Burakius het volgende:
Vanuit Atheļstisch oogpunt: boeiend, je gaat toch dood dus dan maar genieten van een stukje vlees
Vanuit Islamitisch oogpunt: Allah heeft dieren geschapen opdat wij deze kunnen consumeren (mits conform een aantal geldende regels).
Vanuit geen enkel oogpunt zie ik niet in waarom je dus vegetariėr gaat worden.
Dank je! Dat was het.quote:
Is dat niet in de aard van de mens, om zonder wetten geheel de eigen ego te plezieren? Dit is te zien bij rijke mensen die geen grenzen krijgen en in het verleden te zien bij vele koningen en leiders.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:02 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als er geen wetten tegen waren zou jij ook moorden en verkrachten om jou eigen leven aangenamer te maken?
quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:05 schreef teknomist het volgende:
Ik heb geen problemen met de grote dierenholocaust, zolang het maar pijnloos gebeurt.
Zet je oogkleppen eens af..quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:01 schreef Burakius het volgende:
Vanuit Atheļstisch oogpunt: boeiend, je gaat toch dood dus dan maar genieten van een stukje vlees
Vanuit Islamitisch oogpunt: Allah heeft dieren geschapen opdat wij deze kunnen consumeren (mits conform een aantal geldende regels).
Iets te kort door de bocht. Aangezien atheisme zelf niets zegt over je ethische standpunten. Misschien heeft het humanisme er wel wat over te roepen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:01 schreef Burakius het volgende:
Muah. Persoonlijk geweten enzo. Het hoeft niet allemaal vanuit een gestructureerde overtuiging te komen.quote:Vanuit Islamitisch oogpunt: Allah heeft dieren geschapen opdat wij deze kunnen consumeren (mits conform een aantal geldende regels).
quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef Burakius het volgende:
[..]. Dus dood moeten ze, maar geen pijn
.
Wat is daar vreemd aan? Is het erg als ze dood gaan als ze daar niks van voelen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef Burakius het volgende:
[..]. Dus dood moeten ze, maar geen pijn
.
hmm eens over persoonlijk gewetenquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Iets te kort door de bocht. Aangezien atheisme zelf niets zegt over je ethische standpunten. Misschien heeft het humanisme er wel wat over te roepen.
[..]
Muah. Persoonlijk geweten enzo. Het hoeft niet allemaal vanuit een gestructureerde overtuiging te komen.
Ja maar heb ik die dan opgenoemd nee. Ik had het enkel over atheļsten en moslims. Dat er atheļsten zijn die zichzelf niet boven dieren plaatsen is theoretisch gezien, dus zonde rpersoonlijk geweten, een raar fenomeen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Zet je oogkleppen eens af..
Er zullen vast mensen bestaan die mensen( zelf een dier) niet boven andere dieren plaatsen.
Zelfs al zouden er uitsluitend atheļstische en islamitische standpunten bestaan, dan nog niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:08 schreef Burakius het volgende:
[..]
hmm eens over persoonlijk geweten. Maar als je er theoretisch naar kijkt zou het wel kloppen wat ik zeg vind je niet?
Aub aub.. kom uit je groep.. ga mediteren, probeer niet alles te counteren als een drol, ja en ik wijs naar jouquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja maar heb ik die dan opgenoemd nee. Ik had het enkel over atheļsten en moslims. Dat er atheļsten zijn die zichzelf niet boven dieren plaatsen is theoretisch gezien, dus zonde rpersoonlijk geweten, een raar fenomeen.
Waarom zijn er dan zoveel mensen geweest die hun leven willen geven om het leven van anderen te redden of te verbeteren? Vaak ook redden van dat kleine clubje leiders. Ik denk dat die leiders juist leiders zijn omdat ze de eigen ego zo graag plezieren. Niet andersom. (En koningen werden nou eenmaal zo opgevoed, alhoewel die verre van absolute macht hadden)quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef Burakius het volgende:
[..]
Is dat niet in de aard van de mens, om zonder wetten geheel de eigen ego te plezieren? Dit is te zien bij rijke mensen die geen grenzen krijgen en in het verleden te zien bij vele koningen en leiders.
Wat snap je niet aan theoretisch ? Ik WEET dat er meer speelt in de realiteit. Ga eens leren lezen i.p.v. jezelf als de intelligente neer te zetten. Maar nee je keek niet verder. Je dacht yes! Dat is een moslim, meteen op ingaan dat hij dom is en dat hij niet verder kan kijken dan zijn neus. Ja hij zal wel zo een atheļst basher zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:13 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Aub aub.. kom uit je groep.. ga mediteren, probeer niet alles te counteren als een drol, ja en ik wijs naar jou
Dat mensen dit deden is nou eenmaal het effect van de doctrine die op dat moment gangbaar is. Bijvoorbeeld een goede plaats in het hiernamaals door de leider te redden. Verder is het ook zo dat er juist mensen zijn geweest die boven hun eigen ego uitstegen en dus inderdaad hun leven opgaven voor hun "cause". Ik moedig mensen alleen maar aan boven hun eigen ego uit te stijgen en deze in bedwang te houden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan zoveel mensen geweest die hun leven willen geven om het leven van anderen te redden of te verbeteren? Vaak ook redden van dat kleine clubje leiders. Ik denk dat die leiders juist leiders zijn omdat ze de eigen ego zo graag plezieren. Niet andersom. (En koningen werden nou eenmaal zo opgevoed, alhoewel die verre van absolute macht hadden)
En die wormen dan?quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:27 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
De kip die ik vanavond op mijn bord heb liggen heeft massa's wormen opgevreten...
Kern van waarheidquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan theoretisch ? Ik WEET dat er meer speelt in de realiteit. Ga eens leren lezen i.p.v. jezelf als de intelligente neer te zetten. Maar nee je keek niet verder. Je dacht yes! Dat is een moslim, meteen op ingaan dat hij dom is en dat hij niet verder kan kijken dan zijn neus. Ja hij zal wel zo een atheļst basher zijn.
Vanuit Islamitisch oogpunt zeg ik tegen u: De mens heeft überhaupt van Allah het goede in zich gekregen in de vorm van empathie en wat niet al. Het is echter belangrijk dat morele waarden niet vervagen. Als dat gebeurt (en dat gebeurt stapje bij stapje) dan wou je liever gister leven dan morgen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:03 schreef Droomert het volgende:
Imo mensen die geen morele waarden hebben zonder bang te zijn voor de hell of beloond worden in de hemel zijn sowieso al sneu.
Wat is er mis met gewoon aardig-beleefd-behulpzaam tegen mensen te zijn in het algemeen.
Ben je nou zo verdorie barbaars dat je een hell om bang voor te zijn of een hemel om beloond in te worden nodig hebt om je een goed mens te gedragen?![]()
Je hebt het verkeerd geļnterpreteerd, ik bedoelde juist mensen redden die onder het juk van slechte leiders leven of dreigden te gaan leven. Denk aan vrijwilligers regimenten die naar de Spaanse burgeroorlog gingen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:26 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dat mensen dit deden is nou eenmaal het effect van de doctrine die op dat moment gangbaar is. Bijvoorbeeld een goede plaats in het hiernamaals door de leider te redden. Verder is het ook zo dat er juist mensen zijn geweest die boven hun eigen ego uitstegen en dus inderdaad hun leven opgaven voor hun "cause". Ik moedig mensen alleen maar aan boven hun eigen ego uit te stijgen en deze in bedwang te houden.
En natuurlijk speelt er meer mee waarom een leider een leider is. Dat zijn echt heeel veel factoren.
abortus = "doden"?quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, alhoewel het m.i. soms ethisch wel te rechtvaardigen kan zijn om te doden, maar dat is weer een andere discussie.B.v. abortus, euthanasie, oorlogssituaties, enz.
Niet dan? Ik weet niet of je weet hoe abortus werkt, maar het foetus wordt in de meeste gevallen gedood voor het verwijderd wordt ja.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
abortus = "doden"?
dus een foetus leeft wel?
Je ziet het verschil niet tussen een dier wat dood wat hij nodig heeft en de mensheid die miljoenen kilo's vlees per jaar teveel produceerd onder erbarmelijke omstandigheden en vervolgens weggooit? Echt niet?quote:Op dinsdag 14 april 2009 04:59 schreef intraxz het volgende:
Ik zie het verschil nooit zo goed tussen dieren die dieren vermoorden voor vleesch en ik die indirect een dier vermoord voor vleesch. De mens staat gewoon bovenaan in deze voedselketen.
Prima, als vleeseters voortaan niet meer klagen als ze wat horen/lezen over iemand die zijn huisdier of kind mishandelt. Dus niet meer roepen dat dat verschrikkelijk is en diegene dood moet. Gewoon toejuichen, want lagere levensvormen (en kinderen zijn lagere vormen dan volwassenen) zijn tenslotte puur voor de volwassenen om te gebruiken en dan is het volledig acceptabel om katten te martelen, honden elke dag te schoppen of kinderen te mishandelen, want als je daar wat van zegt ben je volgens jou een morele tripper. Deal?quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:30 schreef optimusfunk het volgende:
quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:02 schreef TC03 het volgende:
Ik ben vóór een grootschaligere bioindustrie als dat inhoudt dat het vlees goedkoper en lekkerder wordt.
Ook goed.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:03 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Goedkoper wel, lekkerder maakt niet veel uit, je krijgt meer water voor je geld.
Hoe kan je iets doden wat niet leeft?quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:49 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Niet dan? Ik weet niet of je weet hoe abortus werkt, maar het foetus wordt in de meeste gevallen gedood voor het verwijderd wordt ja.
Vlees is al veel goedkoper dan het werkelijk kost, het is een grote gesubsidieerde bende.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:02 schreef TC03 het volgende:
Ik ben vóór een grootschaligere bioindustrie als dat inhoudt dat het vlees goedkoper en lekkerder wordt.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:44 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ten eerste, je komt zelf nogal achterlijk over, VMBO?
Ten tweede, die muisjes, insecten en dergelijke die doodgaan bij het oogsten van groenten, fruit en graan vallen natuurlijk in het niet vergeleken het leed en het aantal dode beesten in de vleesindustrie. En vleeseters eten natuurlijk ook groente, fruit en graan.
Daarbij dragen vleeseters nog veel meer bij aan leed; bijvoorbeeld het leed van mens, dier en milieu in Zuid-Amerika naar aanleiding van de soja-teelt daar voor ons veevoer. Dus als we jouw logica aanhouden zorg je zelf voor minimaal twee keer zoveel leed als de gemiddelde vegetarier: het leed van de beesten die je zelf eet, en het leed dat wordt veroorzaakt door het verbouwen en oogsten van hun voer.
Dus informeer jezelf voortaan eerst, of denk op zijn minst even na, voordat je anderen als achterlijk bestempelt.
wou je zeggen dat de foetus in staat is om buiten de baarmoeder te leven? Nee.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:49 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Niet dan? Ik weet niet of je weet hoe abortus werkt, maar het foetus wordt in de meeste gevallen gedood voor het verwijderd wordt ja.
Wat valt er niet te begrijpen aan het feit dat vleeseters meer schade aan mens, dier en milieu veroorzaken? Ik weet dat vleeseters vol cognitive dissonantie zitten om hun gedrag goed te kunnen praten en graag hun ogen sluiten voor de werkelijkheid (zie de OP maar die niet wilt weten hoe zijn vlees geproduceerd wordt), maar als je een vent bent en zo stoer vlees wilt eten wees dan ook een vent en realiseer je wat je gedrag doet. Maar nee, dan zijn stoere mannen opeens weer een stel mietjes bij elkaar.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:43 schreef koffiegast het volgende:
[..]
doe me dit niet aan zeg
ik zal veganisten hun logica nooit begrijpen
Wat mij betreft wel. Planten en bomen leven ook. Afhankelijk van de intellectuele capaciteiten, vermogen pijn te ervaren, ouderdom, en nog wat van die zaken kun je beslissen of het leven een zekere mate van bescherming verdient. Voor oude bomen moet je een kapvergunning aanvragen, zieke dieren krijgen vaak een spuitje, maar jonge kittens worden verzopen en net ontsproten beukjes worden als onkruid uitgetrokken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
abortus = "doden"?
dus een foetus leeft wel?
Hoeveel mensen zouden er nog groente eten als ze zelf eerst hun groente zouden moeten verbouwen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:28 schreef Sempiterna het volgende:
Hoeveel mensen zullen er nog vlees eten wanneer er een wet wordt gemaakt dat je alleen vlees mag eten van dieren die jij zelf hebt gedood en geslacht?
Ik weet hoe vlees geproduceert wordt, en het is alleen maar zielig als die beesten voor niets worden geslacht. Daarom eet ik nu dubbele porties en ben ik geen mietje. Bitchquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat valt er niet te begrijpen aan het feit dat vleeseters meer schade aan mens, dier en milieu veroorzaken? Ik weet dat vleeseters vol cognitive dissonantie zitten om hun gedrag goed te kunnen praten en graag hun ogen sluiten voor de werkelijkheid (zie de OP maar die niet wilt weten hoe zijn vlees geproduceerd wordt), maar als je een vent bent en zo stoer vlees wilt eten wees dan ook een vent en realiseer je wat je gedrag doet. Maar nee, dan zijn stoere mannen opeens weer een stel mietjes bij elkaar.
Verbouwen? Oogsten bedoel je? Dat zou ik niet erg vinden, sterker nog, dat doe ik best vaak.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:52 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zouden er nog groente eten als ze zelf eerst hun groente zouden moeten verbouwen?![]()
Weet je wat mijn belangrijkste punt is? I dont care, ik eet vlees omdat ik het lekker vind PUNT klaar uit. Dat er dieren zijn die daarvoor moeten sterven dat heet natuur. En verder voor elke boom die er op aarde staat had net zo goed ipv een boom ook een dier kunnen zijn, hetzelfde geldt voor elk ander object dat ook maar op de wereld moge staan. Als men zo staat te brullen dat vleeseters of vegetariers de boosdoeners in deze wereld zijn, laat ze eerst realiseren dat de mens allemaal evenveel bijdragen aan de afsterving omdat alles in verband is. Probeer je eerst dat maar in te beelden, alvorens je weer wat meningen eruit galt. En verder ogen sluiten voor de werkelijkheid, dergelijke argumenten hoort men niet te gebruiken als zij niet eerst zelf kritisch naar hun eigen standpunten kijken. Een tunnelvisie, dat is het en wij mensen lijden allemaal op een of ander manier eraan.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat valt er niet te begrijpen aan het feit dat vleeseters meer schade aan mens, dier en milieu veroorzaken? Ik weet dat vleeseters vol cognitive dissonantie zitten om hun gedrag goed te kunnen praten en graag hun ogen sluiten voor de werkelijkheid (zie de OP maar die niet wilt weten hoe zijn vlees geproduceerd wordt), maar als je een vent bent en zo stoer vlees wilt eten wees dan ook een vent en realiseer je wat je gedrag doet. Maar nee, dan zijn stoere mannen opeens weer een stel mietjes bij elkaar.
Vlees eten is nog altijd beter dan zuivel consumeren.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik weet hoe vlees geproduceert wordt, en het is alleen maar zielig als die beesten voor niets worden geslacht. Daarom eet ik nu dubbele porties en ben ik geen mietje. Bitch
Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:41 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Vlees eten is nog altijd beter dan zuivel consumeren.
Als ik oogsten bedoel zeg ik dat wel. Ik bedoel verbouwen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:34 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Verbouwen? Oogsten bedoel je? Dat zou ik niet erg vinden, sterker nog, dat doe ik best vaak.
Helemaal niet, bij de vraag "Hoeveel mensen zouden nog vlees eten als ze het beest zelf zouden moeten slachten?" gaat het niet om de extra tijd of moeite die ervoor gedaan moet worden maar of ze het dan niet opeens zielig zouden vinden of smerig.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:47 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Als ik oogsten bedoel zeg ik dat wel. Ik bedoel verbouwen.
Als mensen groenten zouden moeten verbouwen om te ten is net zo'n stupide vraag als:"Hoeveel mensen zouden nog vlees eten als het beest eerst zouden moet slachten."
Nonsense vraag.
Nee?quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:47 schreef hardromacore het volgende:
En trouwens, heb jij kippen ooit graan(etc.) zien produceren?
Lekker aan het spuwen gast?quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:12 schreef koffiegast het volgende:
Dat hele zielig vinden of smerig is echt iets van ons luilakken westerse wereld.
Omdat we er niet mee op gegroeid zijn is het allemaal zo inhumaan en ongewoon.
Kijk maar gewoon naar derde wereld landen waar vlees niet verpakt in een supermarkt te koop wordt gezet maar zelf met de blote hand de geit van kant moet maken en villen. Daar draaien ze echt niet het gezicht voor om. Maar nee natuurlijk is dat niet de bedoeling van natuur he en dus op basis daarvan zeggen we ook dat we maar gelijk het hele vleeseten moeten stoppen zeker?
Snap je wel.. wij mensen hoeven geen vlees te eten, (worpjes/)kipjes ''hun'' voedsel wel, waar ze het ook vandaan halen (geproduceerd en verkregen van de mens)quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:22 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Nee?
Hoeven ze ook niet, ze kunnen hun voedsel zo overal vandaan halen.
Jij mist mijn punt volledig, of niet?
Dat valt denk ik te verwaarlozen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 05:01 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Nee ook mensen worden weleens opgegeten.
Je praat over vlees eten alsof het roken is! Waarom zou iemand willen stoppen met het eten van vlees als deze persoon het lekker (en voedzaam) vindt?quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:23 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Lekker aan het spuwen gast?
Tuurlijk is dat altijd onze natuur geweest, maar vegetariers blijven in leven dus we hebben het niet meer nodig, we zouden moeten kijken of we willen/stoppen? Al eens overwogen? Of vind jij het te lekker?
Geeft niks, we hebben ook tegelzetters nodig in deze maatschappij.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:43 schreef koffiegast het volgende:
[..]
doe me dit niet aan zeg
Het verschil alleen is dat de dieren in derde wereldlanden waarschijnlijk niet de hele dag opgesloten zitten in kleine hokjes.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:12 schreef koffiegast het volgende:
Dat hele zielig vinden of smerig is echt iets van ons luilakken westerse wereld.
Omdat we er niet mee op gegroeid zijn is het allemaal zo inhumaan en ongewoon.
Kijk maar gewoon naar derde wereld landen waar vlees niet verpakt in een supermarkt te koop wordt gezet maar zelf met de blote hand de geit van kant moet maken en villen. Daar draaien ze echt niet het gezicht voor om. Maar nee natuurlijk is dat niet de bedoeling van natuur he en dus op basis daarvan zeggen we ook dat we maar gelijk het hele vleeseten moeten stoppen zeker?
Lekker hoor, stukkie vleesquote:Op dinsdag 14 april 2009 01:34 schreef Specularium het volgende:
Dan kan je gelijk de helft wat in de supermarkt ligt laten liggen. Tenslotte hebben we ook geen melk, koekjes, chocola, pasta, ijs, kaas en vla nodig.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:23 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Lekker aan het spuwen gast?
Tuurlijk is dat altijd onze natuur geweest, maar vegetariers blijven in leven dus we hebben het niet meer nodig, we zouden moeten kijken of we willen/stoppen? Al eens overwogen? Of vind jij het te lekker?
Maar tegelijkertijd wel moeite moeten doen om voedsel en water te vinden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:39 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het verschil alleen is dat de dieren in derde wereldlanden waarschijnlijk niet de hele dag opgesloten zitten in kleine hokjes.
Omdat dieren lijden?quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:33 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
[..]
Je praat over vlees eten alsof het roken is! Waarom zou iemand willen stoppen met het eten van vlees als deze persoon het lekker (en voedzaam) vindt?
Dat is heel naar, maar dan kunnen ze nog wel dieren slachten?quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:45 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd wel moeite moeten doen om voedsel en water te vinden.
Prima.. we hebben voedsel alleen maar nodig om onze dagelijkse bewegingen mogelijk te maken. En spiertjes goed laten werken etc etc etcquote:Op dinsdag 14 april 2009 16:42 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dan kan je gelijk de helft wat in de supermarkt ligt laten liggen. Tenslotte hebben we ook geen melk, koekjes, chocola, pasta, ijs, kaas en vla nodig.
Chocoladerepen lopen we dan ook niet in kleine hokjes vet te mesten. En ijs hoeven we ook niet te doden voordat we het kunnen eten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:42 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dan kan je gelijk de helft wat in de supermarkt ligt laten liggen. Tenslotte hebben we ook geen melk, koekjes, chocola, pasta, ijs, kaas en vla nodig.
Je snapt toch wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Chocoladerepen lopen we dan ook niet in kleine hokjes vet te mesten. En ijs hoeven we ook niet te doden voordat we het kunnen eten.
Ik bedoelde dat er zoveel dieren andere dieren opeten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:25 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Snap je wel.. wij mensen hoeven geen vlees te eten, (worpjes/)kipjes ''hun'' voedsel wel, waar ze het ook vandaan halen (geproduceerd en verkregen van de mens)
Dat zeg jij.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Chocoladerepen lopen we dan ook niet in kleine hokjes vet te mesten. En ijs hoeven we ook niet te doden voordat we het kunnen eten.
Jazeker wel. Blanke Europeanen hebben wel degelijk zuivel nodig.quote:
Ja ze slachten dieren, wat is je punt?? Dat doordat die beestjes naar voedsel en water moeten zoeken zij ze opeens niet meer slachten?quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:48 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is heel naar, maar dan kunnen ze nog wel dieren slachten?
quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat zeg jij.![]()
Je wilt niet weten met wat voor idioterie ik me de hele dag bezig hou.
Voor koekjes, chocola, pasta en ijs heb je ook geen zuivel nodig. Volgens mij snap jij het juist niet. Het gaat er niet om dat het niet nodig is, het gaat om de combinatie dat je iets dood moet maken en dat het niet nodig is. Als je iets dood moet maken maar het is nodig om te overleven is het prima, als je iets niet nodig hebt maar je hoeft er ook niets dood voor te maken is het ook prima.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:56 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je snapt toch wat ik bedoel.De zuivelindustrie is anders net zo walgelijk als de vleesindustrie. Daarnaast, als je bijvoorbeeld kijkt naar dieren, hebben wij helemaal geen zuivel nodig.
Daarom zou alles heringericht moeten worden.. maarja kapitalisme hequote:Op dinsdag 14 april 2009 16:56 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je snapt toch wat ik bedoel.De zuivelindustrie is anders net zo walgelijk als de vleesindustrie. Daarnaast, als je bijvoorbeeld kijkt naar dieren, hebben wij helemaal geen zuivel nodig.
Ik heb nu een heel raar beeld voor me van iemand die gefrustreerd graan naar zijn chocolade gooit en ijsjes elektrocuteert.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat zeg jij.![]()
Je wilt niet weten met wat voor idioterie ik me de hele dag bezig hou.
Kots opruimenquote:
indd, en wat blijft er meestal zitten in kots. De troep die de veganisten zo graag eten. Brokjes aardappel, peentjes en doperwten.quote:
Post van de week!quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:34 schreef Specularium het volgende:
Omdat die dieren geen keuze hebben( niet nadenken van oh: "Laat ik vandaag maar eens iets anders eten")quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:56 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat er zoveel dieren andere dieren opeten.
Waarom zou je het ons kwalijk nemen Kip en Varken te eten terwijl kippen aan de lopende band wormen uit te grond rukken en varkens alles vreten wat ze voor hun neus krijgen...
Onze hond lust macaroni en zelfs erwtjes. Als ik een bakje met ertjes naast een bakje met frikadellen zet dan is de keuze toch snel gemaakt voor zo´n hond.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:02 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Omdat die dieren geen keuze hebben( niet nadenken van oh: "Laat ik vandaag maar eens iets anders eten")
Ik neem niemand wat kwalijk, wij kunnen keuzes maken.
He, vergelijk vleeseters even niet met honden ja, honden zijn veel lieverquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:05 schreef intraxz het volgende:
[..]
Onze hond lust macaroni en zelfs erwtjes. Als ik een bakje met ertjes naast een bakje met frikadellen zet dan is de keuze toch snel gemaakt voor zo´n hond.
Dus dieren maken uit zichzelf "onverstandige" keuzes, omdat ze in jouw ogen onverstandig zijn? Of is het eten van vlees voor een dier anders dan het eten van vlees voor een mens?quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:02 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Omdat die dieren geen keuze hebben( niet nadenken van oh: "Laat ik vandaag maar eens iets anders eten")
Dat is mijn punt helemaal niet. Waar het bij mij om gaat is dat in het westen veel dieren als producten worden gebruikt. Voor koekjes en ijs heb je inderdaad geen melk nodig, maar als je in de supermarkt kijkt bij de ingrediėnten van die producten zie je toch dat er melk(poeder of -suiker) in zit. Ik vind het gewoon een gaar idee dat wij koemelk gebruiken, terwijl het eigenlijk gewoon voor kalfjes is.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Voor koekjes, chocola, pasta en ijs heb je ook geen zuivel nodig. Volgens mij snap jij het juist niet. Het gaat er niet om dat het niet nodig is, het gaat om de combinatie dat je iets dood moet maken en dat het niet nodig is. Als je iets dood moet maken maar het is nodig om te overleven is het prima, als je iets niet nodig hebt maar je hoeft er ook niets dood voor te maken is het ook prima.
Scholiertjes van Lu gaan bij mij meestal eerst een paar weken de legbatterij hokken in. Wachten tot er M&M's uit komenquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:00 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik heb nu een heel raar beeld voor me van iemand die gefrustreerd graan naar zijn chocolade gooit en ijsjes elektrocuteert.
Vriendddddd, ze hebben gewoon de geestelijke vermogens van de mens niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:10 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
[..]
Dus dieren maken uit zichzelf "onverstandige" keuzes, omdat ze in jouw ogen onverstandig zijn? Of is het eten van vlees voor een dier anders dan het eten van vlees voor een mens?
Zeg fucktard, hoeveel kilo graan (met alle dode beesten van dien) denk je dat er in een varken moet, voordat er één kilo hamburger uit komt?quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:30 schreef optimusfunk het volgende:
Nog een boze vega hippie...quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:18 schreef JaceTBL het volgende:
[..]
Zeg fucktard, hoeveel kilo graan (met alle dode beesten van dien) denk je dat er in een varken moet, voordat er één kilo hamburger uit komt?
Minder dan jij zo in de gaten hebt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:02 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Scholieren die M&M's uitpoepen, je brengt mensen nog op ideeėn als je niet uitkijktquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Scholiertjes van Lu gaan bij mij meestal eerst een paar weken de legbatterij hokken in. Wachten tot er M&M's uit komen
Als je het niet uit kan leggen, waarom gebruik je het dan als tegenargument?quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:14 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Vriendddddd, ze hebben gewoon de geestelijke vermogens van de mens niet.
Domheid wekt nu eenmaal irritatie op.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:19 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Nog een boze vega hippie...
Hey grapjas, als het zo'n zonde om graan op te laten eten, waarom wordt het dan massaal op de wereldmarkt gedumpt? Wat moeten we dan met dat overschot?quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:18 schreef JaceTBL het volgende:
[..]
Zeg fucktard, hoeveel kilo graan (met alle dode beesten van dien) denk je dat er in een varken moet, voordat er één kilo hamburger uit komt?
Met het verschil dat vleeseters het niet interesseert dat er dieren voor dood gaan. Ergo; ethische vegetariėrs zijn hypocriet, normale mensen niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:18 schreef JaceTBL het volgende:
[..]
Ten eerste is dat niet helemaal waar, zie bijvoorbeeld: http://en.wikipedia.org/wiki/Gianna_Jessenquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:46 schreef koffiegast het volgende:
[..]
wou je zeggen dat de foetus in staat is om buiten de baarmoeder te leven? Nee.
Ik ben geen veganist óf vegetarier, maar aub, vertel eens wat er niet klopt aan mijn post? Of ben je weer de zoveelste ongeļnformeerde vleeseter die automatisch in de verdediging schiet zonder ook maar een benul te hebben van waar hij over praat?quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:43 schreef koffiegast het volgende:
[..]
doe me dit niet aan zeg
Wat een complete onzin! Ieder mens draagt evenveel bij aan de problemen? Ben je simpel in je hoofd?quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:37 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Weet je wat mijn belangrijkste punt is? I dont care, ik eet vlees omdat ik het lekker vind PUNT klaar uit. Dat er dieren zijn die daarvoor moeten sterven dat heet natuur. En verder voor elke boom die er op aarde staat had net zo goed ipv een boom ook een dier kunnen zijn, hetzelfde geldt voor elk ander object dat ook maar op de wereld moge staan. Als men zo staat te brullen dat vleeseters of vegetariers de boosdoeners in deze wereld zijn, laat ze eerst realiseren dat de mens allemaal evenveel bijdragen aan de afsterving omdat alles in verband is. Probeer je eerst dat maar in te beelden, alvorens je weer wat meningen eruit galt. En verder ogen sluiten voor de werkelijkheid, dergelijke argumenten hoort men niet te gebruiken als zij niet eerst zelf kritisch naar hun eigen standpunten kijken. Een tunnelvisie, dat is het en wij mensen lijden allemaal op een of ander manier eraan.
Niet per sé, maar een mens denkt maar al te gauw dat hij wat goeds doet door geen vlees te eten. Veel CO2 bespaar je er niet mee, en die 6000 liter water die "verdwijnen" in je pond biefstuk komen er ook niet door terug. En noem nog maar meer feitjes waarmee de ongeinformeerde vegetariėr propageert.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:59 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Wat een complete onzin! Ieder mens draagt evenveel bij aan de problemen? Ben je simpel in je hoofd?
Natuurlijk is het verschil van één persoon op globale schaal microscopisch, maar dat is mijn inziens geen goed excuus om dan maar niet bewust te doen. Hoe meer mensen hun best doen (en dan hoeven ze dus echt niet heilig te zijn), hoe beter het wordt op deze overbevolkte wereld.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:02 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
[..]
Niet per sé, maar een mens denkt maar al te gauw dat hij wat goeds doet door geen vlees te eten. Veel CO2 bespaar je er niet mee, en die 6000 liter water die "verdwijnen" in je pond biefstuk komen er ook niet door terug. En noem nog maar meer feitjes waarmee de ongeinformeerde vegetariėr propageert.
Het gaat niet alleen maar om het grote geheel en om de hele wereld te veranderen imho, maar je kan ook gewoon een beetje je best doen als mens omdat dat jijzelf dat belangrijk vind.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:06 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Natuurlijk is het verschil van één persoon op globale schaal microscopisch, maar dat is mijn inziens geen goed excuus om dan maar niet bewust te doen. Hoe meer mensen hun best doen (en dan hoeven ze dus echt niet heilig te zijn), hoe beter het wordt op deze overbevolkte wereld.
Omdat ze dat belangrijk vinden? Waarom willen sommige mensen in hun reet geneukt worden?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:11 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Waarom zouden die mensen dat willen?
Ik denk niet dat dįt is omdat ze het belangrijk vinden hoorquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:13 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Omdat ze dat belangrijk vinden? Waarom willen sommige mensen in hun reet geneukt worden?
Sommige mensen willen in hun reet geneukt worden, maar ik dacht dat jij het eerst had over de hele wereldbevolking, en niet sommige mensen. De meeste mensen gaan echt niet stoppen met vlees eten, omdat ze dat belangrijk vinden, maar alleen als de voordelen (???) ervan opwegen tegen de nadelen (het niet meer kunnen genieten van een stukje vlees). Zo lang de voordelen onduidelijk zijn, of minimaal, zullen mensen het niet willen! Vandaar mijn vraag.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:13 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Omdat ze dat belangrijk vinden? Waarom willen sommige mensen in hun reet geneukt worden?
Ik eet vlees omdat ik het lekker vind, niet omdat ik met vegetarisme "niets uithaal".quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:12 schreef MarMar het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen maar om het grote geheel en om de hele wereld te veranderen imho, maar je kan ook gewoon een beetje je best doen als mens omdat dat jijzelf dat belangrijk vind.
Iets laten of doen omdat het "toch niets uithaalt" vind ik altijd ook een stuk ontlopen van je eigen verantwoordelijkheid, dus idd, zwak excuus om iets niet te doen omdat je er de wereld niet mee zal veranderen binnen een week of een jaar of een eeuw.
Maar goed, ik eet dus wel vlees...
Ik vind het niet zielig dat beesten worden gegeten.
Ik vind het wel "zielig' en respectloos hoe men in de bioindustrie met dieren omgaat, dus probeer ik zoveel mogelijk biologisch te eten (nee, niet uit de supermarkt, gewoon bij de boerderij vandaan).
Overigens vind ik ook dat je respectvol moet omgaan met andere bronnen uit de natuur... beter zorg je goed voor hetgeen je leven van afhangt.
Ahzo, ja ik kan niet voor iedereen spreken. Ik kan alleen hopen dat er genoeg mensen zijn die wel die bereidheid hebben.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:40 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
[..]
Sommige mensen willen in hun reet geneukt worden, maar ik dacht dat jij het eerst had over de hele wereldbevolking, en niet sommige mensen. De meeste mensen gaan echt niet stoppen met vlees eten, omdat ze dat belangrijk vinden, maar alleen als de voordelen (???) ervan opwegen tegen de nadelen (het niet meer kunnen genieten van een stukje vlees). Zo lang de voordelen onduidelijk zijn, of minimaal, zullen mensen het niet willen! Vandaar mijn vraag.
Je hebt een soort massaal prisoners dilemma, omdat de voordelen pas duidelijk worden bij een enorm aantal vegetariėrs, maar zo lang je niet op dat punt zit, is vleeseten (uitgezonderd van de mensen die al vegetariėr zijn/worden) de meest logische keuze omdat die de meeste voordelen (lekker eten) oplevert.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:42 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ahzo, ja ik kan niet voor iedereen spreken. Ik kan alleen hopen dat er genoeg mensen zijn die wel die bereidheid hebben.
Léés die focking pagina van Maddox nou eens, inplaats van er weer ethisch-veganistisch-Mongolisch geneuzel a.k.a. bullshit bij te halen om dit soort bullshit"punten" te proberen kracht bij te zetten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:04 schreef Bowlingbal het volgende:
Voor 1kg vlees heb je 8kg graan nodig. Dat lijkt me voldoende om het hele punt van de TS onderuit te halen.
-edit- ff lezen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:11 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Léés die focking pagina van Maddox nou eens, inplaats van er weer ethisch-veganistisch-Mongolisch geneuzel a.k.a. bullshit bij te halen om dit soort bullshit"punten" te proberen kracht bij te zetten.
Ok, gelezen. En het is toch wel te belachelijk voor woorden. Waarom zou je ervan uitgaan dat een konijn blijft zitten als er een tractor met 500pk en een zware, 108dB aan geluid producerende maalmolen voorop, aan komt rollen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:11 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Léés die focking pagina van Maddox nou eens, inplaats van er weer ethisch-veganistisch-Mongolisch geneuzel a.k.a. bullshit bij te halen om dit soort bullshit"punten" te proberen kracht bij te zetten.
Maar het is wįįr.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:18 schreef Bowlingbal het volgende:
Het uitgangspunt dat er bij het oogsten miljoenen dieren doodgaan lijkt me idioot.
Hier voor je.quote:A number of people have pointed out that the amount of grain grown to feed animals for slaughter every year is greater than the amount of grain grown for humans. So I guess the amount of grain grown for human consumption suddenly becomes negligible and we can conveniently ignore the fact that animals are still ruthlessly murdered either way because of your diet, right? Not to mention that the majority of grain grown for livestock is tough as rocks, coarse, and so low-grade that it's only fit for animal consumption in the first place. Spare me the "you could feed 500 people with the grain used to feed one cow" line of shit; it's not the same grain.
Ja, inderdaad, lees de eerste zin eens. Waar denk je dat die 'animals' voor zijn? Strikt museums en onderzoek ofzo? Of, misschien, toch, menselijke consumptie? Dat die graan van lage kwaliteit is maakt niets uit, het wordt nog steeds op dezelfde manier geoogst.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:26 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Maar het is wįįr.
En kennelijk heb je die shit over die hoeveelheid graan toch niet goed gelezen:
[..]
Hier voor je.
Whut!?quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:33 schreef stroke het volgende:
waardeloos als je wel eieren en kaas eet. Producten die van beesten afkomen en die waarschijnlijk later geslacht worden... Eieren zijn ook gewoon dode kuikens in principe.
vind vegetariers maar kut hippies.
1 van de eerste paar pagina's is een vegetariėr die wel eieren, kaas en mayonase eet. Dat is hypocriet want het zijn dier producten. Vooral bij eieren want dat zijn gewoon dode kuikens.quote:
Maar die mensen lopen niet huilie te doen over het eten van vlees. De morele vegetariėrs zijn degene die er aanstoot aan nemen. Maar blijkbaar niet zo erg dat ze ook geen graan meer eten. Hypocriet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:18 schreef Bowlingbal het volgende:
Precies. Misschien wordt er eens een enkel dier gedood, uiteraard. Net zoals je, al lopende, vast wel eens een insectje zult pletten. Maar mensen die een gelijk gewicht aan vlees eten, veroorzaken een 8-voudige hoeveelheid aan schade. Plus ook nog eens de dood van het dier waar het vlees vandaan komt.
Als alle vegetariėrs zo zouden zijn was dit topic niet nodig geweestquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:39 schreef Posergoth6667 het volgende:
ik heb geen zin om de ts te gaan ontkrachtigen, zijn er al genoeg hier die dat wel doen (de standpunten van ts zijn zeer gemakkelijk te ontkrachtigen).
ik heb, als vegetarier zijnde, een hekel aan vegetariers die tijdens een bbq etc gaan proberen om mensen over te halen. aangezien ik dat niet doe, heb ik de volgende twee voordelen:
1. ik mag gewoon komen bij bbq's
2. ik mag ook gewoon komen als vrienden van mij onbeperkt spareribs gaan eten in een restaurant
en dat is simpelweg omdat ik er niet over loop te zeiken. ik eet geen vlees, de rest wel, moeten ze zelf weten. de mensen die het willen weten vertel ik het wel, maar ik vind dat je je geloof en andere van dat soort dingen (zoals vegetarier zijnde) niet moet opdringen aan andere.
Zoals Iblis ook al opmerkte: het is niet óf óf. Het is niet óf grote hoeveelheden spareribs opvreten óf toetreden tot het jainisme in India. Als je probeert om in ieder geval een stuk leed te verminderen door geen vlees te eten, scheelt dat een stuk.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:26 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Maar het is wįįr.
[..]
Hier voor je.
die andere vegetariers moet je gewoon slaan. echt doe me een lol en sla ze.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:50 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Als alle vegetariėrs zo zouden zijn was dit topic niet nodig geweest
De eieren die je in de winkel koopt zijn niet bevrucht. Kippen leggen sowieso eieren, bevrucht of niet. Als je al soms bloed ziet in een ei, is dat omdat een bloedvaatje in een eierstok van de kip is gescheurd.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:33 schreef stroke het volgende:
waardeloos als je wel eieren en kaas eet. Producten die van beesten afkomen en die waarschijnlijk later geslacht worden... Eieren zijn ook gewoon dode kuikens in principe.
De reden dat ik beschouw dat ieder mens even hard "meewerkt" is omdat de mens een sociaal wezen is dat andere mensen voor alles en nog wat nodig heeft. Door jouw bestaan is andermans bestaan ook nodig. Indirect zorg je er zelf voor dat bepaalde dingen (moeten) gebeuren en zodoende dat je even veel bijdraagt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:59 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Wat een complete onzin! Ieder mens draagt evenveel bij aan de problemen? Ben je simpel in je hoofd?
Ik vond je beredenering niet logisch. Zie boven voor mijn perspectief waarom het hele gezeik over vleeseters/vegetariers hebben de meeste schuld als onzin af doe. Mensen die vlees willen eten moeten dat vooral blijven doen, hetzelfde geldt voor wie het niet wilt. Maar het elkaars opleggen van schuld en wie fout is hierbij is echt hetzelfde als wiens geloof weer beter is. Het is allemaal zo langdradig en saai, bovendien wordt er niemand beter van.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:57 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik ben geen veganist óf vegetarier, maar aub, vertel eens wat er niet klopt aan mijn post? Of ben je weer de zoveelste ongeļnformeerde vleeseter die automatisch in de verdediging schiet zonder ook maar een benul te hebben van waar hij over praat?
Exactementoquote:Op dinsdag 14 april 2009 20:08 schreef ShadyLane het volgende:
Als iemand gewoon uit principe geen ander levend wezen wil opvreten, mij best. Maar de andere argumenten waar vegetariers nogal eens mee komen heb ik nooit begrepen. Wereldvoedselprobleem? Als het je daarom gaat zijn er talloze effectievere manieren om daar iets tegen te doen. Ik kan me ook weinig voorstellen bij een fabrieksdirecteur die 24 uur per dag illegaal chemische troep stort en intussen zegt z'n oud papier te scheiden vanwege het milieu.
Die andere argumenten zijn niet alleen vaak zwak, ze zijn ook niet nodig. Waarom zou je je moeten verantwoorden voor een keuze die je maakt en waar je niemand mee schaadt?"Ik wil gewoon geen vlees eten" is wat mij betreft de enige rechtvaardiging die ertoe doet.
Hoe bedoel je dat? Een dieet dat de gemiddelde westerling volgt geėxtrapoleerd naar 6,5 miljard mensen is niet duurzaam, op geen enkele manier. Een reductie van vleesconsumptie is nodig, zelfs met toenemende efficiėntie van landbouw.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:08 schreef ShadyLane het volgende:
Als iemand gewoon uit principe geen ander levend wezen wil opvreten, mij best. Maar de andere argumenten waar vegetariers nogal eens mee komen heb ik nooit begrepen. Wereldvoedselprobleem? Als het je daarom gaat zijn er talloze effectievere manieren om daar iets tegen te doen. Ik kan me ook weinig voorstellen bij een fabrieksdirecteur die 24 uur per dag illegaal chemische troep stort en intussen zegt z'n oud papier te scheiden vanwege het milieu.
Wat ik heb vet gemaakt is juist hetgeen waarmee je m.i. je eigen standpunt onderuit haalt. Wat wat een ander betreft geldt dat er juist een andere rechtvaardiging is die ertoe doet.quote:Die andere argumenten zijn niet alleen vaak zwak, ze zijn ook niet nodig. Waarom zou je je moeten verantwoorden voor een keuze die je maakt en waar je niemand mee schaadt?"Ik wil gewoon geen vlees eten" is wat mij betreft de enige rechtvaardiging die ertoe doet.
Je lijkt niet gehinderd te zijn door een gebrek aan kennis.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:38 schreef stroke het volgende:
[..]
1 van de eerste paar pagina's is een vegetariėr die wel eieren, kaas en mayonase eet. Dat is hypocriet want het zijn dier producten. Vooral bij eieren want dat zijn gewoon dode kuikens.
Sorry dat ik geen goede shit gebruikte maar dat verdienen jullie kut hypocrieten ook niet.... planten etc leven ook en dat eten jullie ook
Dat is niet hypocriet gast.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:47 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Maar die mensen lopen niet huilie te doen over het eten van vlees. De morele vegetariėrs zijn degene die er aanstoot aan nemen. Maar blijkbaar niet zo erg dat ze ook geen graan meer eten. Hypocriet.
Het klopt inderdaad voor geen meter.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:09 schreef koffiegast het volgende:
. Ik realiseer me dat lang niet iedereen deze mening zal delen of mogelijk zelfs begrijpen wat ik bedoel.
Oh, weer dit onzinverhaaltje?quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:17 schreef star_gazer het volgende:
De mens heeft snijtanden. Vegetariėrs enveganisten
zijn dus gewoon onnatuurlijk bezig.
Hier haak ik af, excuses.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:13 schreef Iblis het volgende:
Wat wat een ander betreft geldt dat er juist een andere rechtvaardiging is die ertoe doet.
Dat weet ik niet. Ik vind dat je dit type verwijten ook kunt maken aan mensen die naar hun werk fietsen en dan zeggen: het is ook goed voor het milieu. Natuurlijk, ze zullen geen regenwouden redden met elke dag dat ze fietsen, maar het is daar wel iets in de trant van ‘alle beetjes helpen’; en misschien gaat hun betrokkenheid inderdaad niet verder, of hebben ze niet de mogelijkheid ertoe. Dan nog helpt het.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:19 schreef ShadyLane het volgende:
Oh, Iblis, ik bedoel niet dat vegetarisch eten averechts werkt, ik bedoel dat er effectievere manieren zijn om iets aan het wereldvoedselprobleem te doen. Gaat dat onderwerp je echt aan het hart, dan ga je in die sector werken. Of je zoekt een goedbetaalde baan zodat je veel kunt storten op de rekening van organisaties die eraan werken. Of je stopt je overconsumptie, laat de Marsen in de winkel liggen, de cola, de Topdrop en doet zinnigere dingen met het vele geld dat je daarmee uitspaart.
Het klinkt gewoon niet zo geloofwaardig als iemand zegt begaan te zijn met deze problematiek en er dan nauwelijks iets aan doet.
Wat een goede wetenschappelijke bron van jequote:Op dinsdag 14 april 2009 19:26 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Maar het is wįįr.
[..]
Hier voor je.
Die eieren zijn onbevrucht jojo, of is de menstruatie van een vrouw ook een geaborteerd foetus?quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:38 schreef stroke het volgende:
[..]
1 van de eerste paar pagina's is een vegetariėr die wel eieren, kaas en mayonase eet. Dat is hypocriet want het zijn dier producten. Vooral bij eieren want dat zijn gewoon dode kuikens.
Sorry dat ik geen goede shit gebruikte maar dat verdienen jullie kut hypocrieten ook niet.... planten etc leven ook en dat eten jullie ook
Daar heeftquote:Op dinsdag 14 april 2009 20:19 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Oh, weer dit onzinverhaaltje?.
Heb ik er nog 1 voor je. Mannen hebben tepels, mannen die er hun baby niet aan laten sabbelen zijn onnatuurlijk bezig.![]()
![]()
.
Er is niet zoiets als natuurlijk of onnatuurlijk bezig zijn. Alles = natuur.quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:29 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Daar heeftlinks
lang over moeten denken hč?
Mannen hebben tepels omdat alle feutusen in het begin dezelfde vorm hebben; zowel man als vrouw
Mensen hebben snijtanden om
vlees
te eten.
Links? Is biologische onzin weerleggen tegenwoordig links? What's next, zeggen dat de aarde rond is 'links' noemen? Wtf.quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:29 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Daar heeftlinks
lang over moeten denken hč?
Mannen hebben tepels omdat alle feutusen in het begin dezelfde vorm hebben; zowel man als vrouw
Dus plastic eten is ook natuur?quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als natuurlijk of onnatuurlijk bezig zijn. Alles = natuur.
Wtf?quote:
quote:
Ik wil met mijn overdrijving gewoon duidelijk maken dat er bepaalde gewoonten zijn die tegen de natuur ingaan. Geen vlees eten is zo'n gewoonte.quote:Alles = natuur.
Ik vind van niet. De mens is allang niet meer puur natuur. Of je moet in het wilde weg vrouwen gaan verkrachten en dat 'natuurlijk gedrag' gaan noemen als je meneer de agent tegenkomt. En ook dat is een overdrijving.quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:37 schreef star_gazer het volgende:
[..]
[..]
Ik wil met mijn overdrijving gewoon duidelijk maken dat er bepaalde gewoonten zijn die tegen de natuur ingaan. Geen vlees eten is zo'n gewoonte.
Natuur is ook dat vrouwen in het kraambed sterven, natuur is ook dat je jaagt op je eten, natuur is ook dat de meeste kinderen niet volwassen worden, natuur is ook dat je verminkt bent door de pokken of polio, dat je vanaf je 17e met een druiper rondloopt en je vrouw chlamydia krijgt van je buurman er niets tegen te doen is.quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:37 schreef star_gazer het volgende:
Ik wil met mijn overdrijving gewoon duidelijk maken dat er bepaalde gewoonten zijn die tegen de natuur ingaan. Geen vlees eten is zo'n gewoonte.
Ze zijn gelukkig niet allemaal zeikerts, maar als ze zich zo gaan gedragen, of als ze hun mening opdringen, kunnen ze oprotten.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:08 schreef FutureWorld het volgende:
Zeikerds, dat zijn 't!
Zo heb ik ooit bij iemand in de klas gezeten die "uit principe" niet eens de Mc Donald's inliep..
Net een vriendin gehad? Eentje die jou een beetje onder de duim had?quote:Op woensdag 15 april 2009 07:38 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
[..]
Ze zijn gelukkig niet allemaal zeikerts, maar als ze zich zo gaan gedragen, of als ze hun mening opdringen, kunnen ze oprotten.
Als…, want dat hoeven ze doorgaans niet.quote:Op woensdag 15 april 2009 08:53 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Als vegetariers nog allerlei supplementen moeten nemen lijkt het mij niet terecht om vlees eters wat te verwijten.
quote:Op woensdag 15 april 2009 08:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als…, want dat hoeven ze doorgaans niet.
Ik niet.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:14 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
De weinige vegetariers die ik ken, zijn de enige mensen die ik ken die op supplementen leven.
De enigen die ik ken die op (of eigenlijk, met) supplementen leven zijn vleeseters die denken zo hun vitaminen binnen te halen. Davitamon kauwvitaminen bijvoorbeeld. Extra vitamine C (alsof dat niet al overal in zit als conserveermiddel), enz. Ook zo’n oefening in nutteloosheid. Maar als de drogisterijen hun vitaminen alleen aan vegetariėrs kwijt konden, dan hadden ze echt niet zulke gigantische voorraden.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:14 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
De weinige vegetariers die ik ken, zijn de enige mensen die ik ken die op supplementen leven.
quote:Op woensdag 15 april 2009 09:48 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Ik niet.
En waarom eten ze die, zodat ze full kunnen meedraaien in deze kapitalistische wereld, wel ironisch.
Maarja supplementen of niet.. dat is het punt niet. Het draait om de diertjes..
Tuurlijk niet, maar kapitalisme is groot voorstander van optimaliseren, dankzij Marx etc.. hebben wij het nu een beetje fijn. Minder Kapitalisme --> minder nutteloos werk--> minder supplementen. Maar idd zoals werd gezegd, not only vegetariers eten supplies.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:01 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]Hahaha. Alsof het een schande is om jezelf gezond te houden.
Ik heb me er ook niet in verdiept..quote:Op woensdag 15 april 2009 11:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik wil best een boom opzetten over kapitalisme, maar als jij allerlei randzaken erbij haalt geef je zelf al aan dat je zwak in de discussie staat.
Beetje slapjes vanwege het ijzertekort bedoel je?quote:Op woensdag 15 april 2009 11:47 schreef RickoKun het volgende:
vegetariėrs zijn makkelijk om in elkaar te slaan.
En omdat ze borden omhooghouden om ons wijs te maken dat we slecht zijn als we vlees eten.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:50 schreef MarMar het volgende:
[..]
Beetje slapjes vanwege het ijzertekort bedoel je?
HO HO HO!!!!! daar moet je niet over beginnen! Daar wordt immers niet op gelet, omdat ze dan niet dķrect in aanraking zijn met milieuvervuiling!quote:Op woensdag 15 april 2009 11:49 schreef MarMar het volgende:
Waar zijn de cijfers over de productiekosten in materie en milieubelasting van "vleesvervangende"producten in dit plaatje eigenlijk?
* MarMar mompelt iets over soja en genetisch gemanipuleerde sojabonenquote:Op woensdag 15 april 2009 11:52 schreef RickoKun het volgende:
[..]
En omdat ze borden omhooghouden om ons wijs te maken dat we slecht zijn als we vlees eten.
[..]
HO HO HO!!!!! daar moet je niet over beginnen! Daar wordt immers niet op gelet, omdat ze dan niet dķrect in aanraking zijn met milieuvervuiling!
Zo'n documentaire kan ik ook over vegetariers maken.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:00 schreef Sattyagraha het volgende:
Wat een suf topic!
Douw meat the truth maar is in je dvd speler.
Ik hou van vlees, vind het super lekker, echter probeer ik mijn consumptie ervan te beperken omdat het gewoon focking slecht is voor het milieu. Dierenleed daar gelaten, die beesten vreten gewoon te veel en om energie uit planten om te zetten naar energie in vlees is zeer inefficient. Een koe loopt ongeveer 1 op 7.
7 kilo graan is 1 kilo vlees. Door iedere week een kilo vlees weg te hakkelen (terwijl je het eigenlijk niet nodig hebt) ontzeg je iemand anders op de wereld 7 kilo graan/soja.
Dat is raar, zeker als je ernaast zet dat ongeveer 1 miljard mensen op de wereld overgewicht hebben en 1 miljard mensen omkomen van de honger.
Ik denk daardoor ook dat het ethisch zwaartepunt dan ook daar ligt.
Vegetariers eten geen vlees, niet omdat ze het niet lekker vinden. Je zou dan met een bord bij een restaurant gaan staan met een tekst als: Dierenleed is niet erg! of Veel vlees eten is goed voor het milieu! of Als ik honger krijg eet ik mijn huisdier op zonder me daar schuldig over te voelen!quote:Op woensdag 15 april 2009 12:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Zo'n documentaire kan ik ook over vegetariers maken.
De waarheid ligt, zoals gewoonlijk, in het midden. Mensen zouden elkaar eens in hun waarde moeten laten. Vegetariers moeten vak zo hun mening door je strot duwen. Ik ga toch ook niet bij een vegetarische eettent staan met een bord: "Vlees is vet lekker"?
En dat is goed. We hebben hier grond om het te verbouwen en grond om het te verstouwen.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:00 schreef Sattyagraha het volgende:
Wat een suf topic!
Ik hou van vlees, vind het super lekker, echter probeer ik mijn consumptie ervan te beperken omdat het gewoon focking slecht is voor het milieu. Dierenleed daar gelaten, die beesten vreten gewoon te veel en om energie uit planten om te zetten naar energie in vlees is zeer inefficient. Een koe loopt ongeveer 1 op 7.
Drogredenering. Als ik hier 7kilo graan heb, komt iemand anders van de wereld het hier dan halen? De vergelijking is leuk, lief en naļef maar gaat niet op. Hetzelfde geldt namelijk voor leiding-water. Wat je hier hebt kan je niet gebruiken in een discussie over iets waar ze ergens anders nog nooit van gehoord hebben.quote:7 kilo graan is 1 kilo vlees. Door iedere week een kilo vlees weg te hakkelen (terwijl je het eigenlijk niet nodig hebt) ontzeg je iemand anders op de wereld 7 kilo graan/soja.
Dat is helemaal niet raar. Dat komt door hard werken en vooruitzicht door onze voorouders. Het is waar dat het vrije Westen last heeft van een zogenaamde ''over-consumptie''. Het is ook waar dat die 1miljard mensen die honger hebben alles, maar dan ook echt alles doen, om de achterstand te vergroten. Massaal blijven door fokken is er 1 van.quote:Dat is raar, zeker als je ernaast zet dat ongeveer 1 miljard mensen op de wereld overgewicht hebben en 1 miljard mensen omkomen van de honger.
Verklaar je nader?quote:Ik denk daardoor ook dat het ethisch zwaartepunt dan ook daar ligt.
Hoezo word je gedwongen je mening door mijn strot te duwen? Ieder mens heeft evneveel mogelijkheden om een mening te vormen. Als jij mij zegt dat vlees moord is ben ik het of met je eens, of niet met je eens. Accepteer gewoon dat er mensen zijn die anders over dingen denken.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:43 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Vegetariers eten geen vlees, niet omdat ze het niet lekker vinden. Je zou dan met een bord bij een restaurant gaan staan met een tekst als: Dierenleed is niet erg! of Veel vlees eten is goed voor het milieu! of Als ik honger krijg eet ik mijn huisdier op zonder me daar schuldig over te voelen!
Ten tweede, ik snap je argument wel dat mensen elkaar in hun waarde moeten laten, echter is dat, in dit soort ethische vraagstukken bijna onmogelijk. Als je je buigt over een ethisch vraagstuk heb je daar na je bestudering een mening over met als deel van die mening emotionele betrokkenheid. Die kan je niet zomaar in het midden laten. Ergens diep van binnen wordt je gedwongen om die door anderen hun strot te duwen.
Als jij vindt/voelt dat atoomwapens moreel verwerpelijk zijn dan kan je niet zonder je daar naar bij te voelen zien hoe Amerika Noord-Korea plat gooit met een atoombom.
Ja kunt in een documentaire het beeld schetsen wat je zelf wilt. Als jij gewoon bepaalde dingen weglaat krijg je een heel ander beeld. Als je dat niet gelooft of een loze opmerking vindt zou ik me eens gaan verdiepen in de propaganda van ene A. Hitler die zelf heden ten dage nog volgers heeft die beweren dat de holocaust niet heeft plaats gevonden.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:43 schreef Sattyagraha het volgende:
Ten derde zou ik je graag om de argumenten willen vragen die je in je documentaire over vegetariers naar voren wil brengen. Zo is het nogal een loze opmerking die kant noch wal raakt en totaal in het luchtledige blijft hangen.
Moreel valt er niets aan te merken op vegetariers. Geen vlees eten is alleen maar goed. Dat valt gewoon wetenschappelijk en filosofisch te onderbouwen.
Om een lang verhaal kort te maken.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:09 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Hoezo word je gedwongen je mening door mijn strot te duwen? Ieder mens heeft evneveel mogelijkheden om een mening te vormen. Als jij mij zegt dat vlees moord is ben ik het of met je eens, of niet met je eens. Accepteer gewoon dat er mensen zijn die anders over dingen denken.
[..]
Ja kunt in een documentaire het beeld schetsen wat je zelf wilt. Als jij gewoon bepaalde dingen weglaat krijg je een heel ander beeld. Als je dat niet gelooft of een loze opmerking vindt zou ik me eens gaan verdiepen in de propaganda van ene A. Hitler die zelf heden ten dage nog volgers heeft die beweren dat de holocaust niet heeft plaats gevonden.
Geen vlees eten is alleen maar goed Is natuurlijk lulkoek. Geen vlees eten is niet slecht zou wel correct zijn.
Onzin, graan en soja dat wij aan onze koeien geven komt niet uit Nederland, dat importeren we goedkoop uit derde wereldlanden. Wij hebben dus niet de ruimte en de grond om het te verbouwen, anders zouden we namelijk ook niet met een mestoverschot zitten.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En dat is goed. We hebben hier grond om het te verbouwen en grond om het te verstouwen.
[..]
Nogmaals, als wij het, met ons achterlijk rijke land, niet opkopen om aan onze koeien te voeren dan blijft het in een derde wereld land waar het verbouwt wordt of bij een overschot in dat land komt het op de wereldvoedselmarkt waardoor de prijs zakt en meer mensen toegang krijgen tot deze levensmiddelen. dat van leidingwater klopt wel idd. Daar hebben we genoeg van.quote:Drogredenering. Als ik hier 7kilo graan heb, komt iemand anders van de wereld het hier dan halen? De vergelijking is leuk, lief en naļef maar gaat niet op. Hetzelfde geldt namelijk voor leiding-water. Wat je hier hebt kan je niet gebruiken in een discussie over iets waar ze ergens anders nog nooit van gehoord hebben.
[..]
Flikker toch op met je hard werken van onze voorouders! Ga je nu dan ook verantwoordelijkheid nemen voor hun misstappen? Met harde werken bedoel je uitbuiting van andere landen, slavenhandel etc?quote:Dat is helemaal niet raar. Dat komt door hard werken en vooruitzicht door onze voorouders. Het is waar dat het vrije Westen last heeft van een zogenaamde ''over-consumptie''. Het is ook waar dat die 1miljard mensen die honger hebben alles, maar dan ook echt alles doen, om de achterstand te vergroten. Massaal blijven door fokken is er 1 van.
[..]
Feit is dat wij voedsel stelen van andere mensen dmv ons briljante kapitalistische stelsel. Dat zit uiteraard krankzinnig ingewikkeld in elkaar, en ik heb geen tijd en zin om dat helemaal uit te pluisen. Toch kun je een simpele vraag stellen. Stel dat je, of wij als nederland, alles wat we consumeren zelf zouden moeten produceren, zouden we dan voor dezelfde prijs kunnen rondkomen?quote:Verklaar je nader?
Er is ook graan en graan hae, De graan die je koeien voert is van dermate brakke kwaliteit dat het niet geschikt is voor menselijke consumptie, Tevens is er op de wereld al jaren een graanOVERSCHOT.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:00 schreef Sattyagraha het volgende:
Wat een suf topic!
7 kilo graan is 1 kilo vlees. Door iedere week een kilo vlees weg te hakkelen (terwijl je het eigenlijk niet nodig hebt) ontzeg je iemand anders op de wereld 7 kilo graan/soja.
Dat is raar, zeker als je ernaast zet dat ongeveer 1 miljard mensen op de wereld overgewicht hebben en 1 miljard mensen omkomen van de honger.
Ik denk daardoor ook dat het ethisch zwaartepunt dan ook daar ligt.
Grappig genoeg zie je eigenlijk nooit topics over vegetariers die vlees afkeuren, maar enorm veel internet tough guys die vegetariers lopen te bashen.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Zo'n documentaire kan ik ook over vegetariers maken.
De waarheid ligt, zoals gewoonlijk, in het midden. Mensen zouden elkaar eens in hun waarde moeten laten. Vegetariers moeten vak zo hun mening door je strot duwen. Ik ga toch ook niet bij een vegetarische eettent staan met een bord: "Vlees is vet lekker"?
Dus als jij over straat loopt en je ziet iemand in elkaar geslagen/berooft worden dan doe je daar niets aan omdat de dader er waarschijnlijk anders over denkt dat jij? Dat recht geef jij aan hem/haar?quote:Op woensdag 15 april 2009 13:09 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Hoezo word je gedwongen je mening door mijn strot te duwen? Ieder mens heeft evneveel mogelijkheden om een mening te vormen. Als jij mij zegt dat vlees moord is ben ik het of met je eens, of niet met je eens. Accepteer gewoon dat er mensen zijn die anders over dingen denken.
Logisch dat jij je eigen levensstijl wilt beschermen, maar ik ben niet een van die mensen die nogsteeds gelooft dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden. Hetzelfde zou je kunnen zeggen over het eten van vlees. De waarheid is niet zo rooskleurig, en de ouderwetse manier van boeren en consumeren, toen iedereen nog 1 of 2 keer per week vlees at, bestaat al lang niet meer. Vlees is van oudsher een luxe product. Alleen de elite kon het zich permiteren om dagelijks vlees te eten. Hoe? over de ruggen van arbeiders die voor een klote loontje zwaar werk wilden doen. Wij als westerse landen zijn nu die elite geworden. Dus laten we ons allemaal dik en rond eten en vooral geindoctrineerd blijven door de schijf van vijf propeganda.quote:[..]
Ja kunt in een documentaire het beeld schetsen wat je zelf wilt. Als jij gewoon bepaalde dingen weglaat krijg je een heel ander beeld. Als je dat niet gelooft of een loze opmerking vindt zou ik me eens gaan verdiepen in de propaganda van ene A. Hitler die zelf heden ten dage nog volgers heeft die beweren dat de holocaust niet heeft plaats gevonden.
Geen mensen vermoorden is alleen maar goed is inderdaad lulkoek. Eigenlijk zou het moeten zijn geen mensen vermoorden is niet slecht...quote:Geen vlees eten is alleen maar goed Is natuurlijk lulkoek. Geen vlees eten is niet slecht zou wel correct zijn.
Jij bent vast een filosoof ofzo, dit is de meest debiele redenering sinds tijden. Wij geven geld aan derde wereldlanden voor hun graan zodat deze een grotere besteding hebben. Daarna zeg je dat we NIETS moeten kopen. Zodat de prijzen dalen en ze nog minder vangen voor hun graan en nog minder te besteden hebben.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:04 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Onzin, graan en soja dat wij aan onze koeien geven komt niet uit Nederland, dat importeren we goedkoop uit derde wereldlanden. Wij hebben dus niet de ruimte en de grond om het te verbouwen, anders zouden we namelijk ook niet met een mestoverschot zitten.
[..]
Nogmaals, als wij het, met ons achterlijk rijke land, niet opkopen om aan onze koeien te voeren dan blijft het in een derde wereld land waar het verbouwt wordt of bij een overschot in dat land komt het op de wereldvoedselmarkt waardoor de prijs zakt en meer mensen toegang krijgen tot deze levensmiddelen. dat van leidingwater klopt wel idd. Daar hebben we genoeg van.
Ja dankzij alle (noord)afrikanen hebben we het hier zo fijn momenteel, nogmaals Afrika bedankt! Tevens geven wij nog steeds miljarden terug jaarlijks. Kan me niet voorstellen dat dat biljoen wat we de afgelopen 100 jaar daar aan gespendeerd hebben veel minder is dan wat we er voor teruggekregen hebben.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:04 schreef Sattyagraha het volgende:
Flikker toch op met je hard werken van onze voorouders! Ga je nu dan ook verantwoordelijkheid nemen voor hun misstappen? Met harde werken bedoel je uitbuiting van andere landen, slavenhandel etc?
Ga jij dan nu ook naar Afrika om ze daar te bedanken voor al hun gezonde jonge mannen die gejat zijn, waar wij een fortuin mee hebben verdiend zodat we nu overmatig vlees kunnen eten terwijl zij nogsteeds omkomen van de honger? Wel de lusten en niet de lasten cker?
Vind je het heel vreemd? Als ze daar ook 20 keer zoveel kinderen creėren?quote:Op woensdag 15 april 2009 14:04 schreef Sattyagraha het volgende:
Lekker fokking krom om te praten over 'blijven door fokken' terwijl de zuigelingen en kinder sterfte in die landen 20 keer hoger is dan hier, mede door te weinig/slechte voeding. Zet je georven westerse indoctrinatie brilletje ff af en denk voor jezelf.
Ja idd import is stelen tegenwoordig, we hebben hier te maken met een SP/PVDA'er mensen, niets aan de hand gewoon doorlopen.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:04 schreef Sattyagraha het volgende:
Feit is dat wij voedsel stelen van andere mensen dmv ons briljante kapitalistische stelsel. Dat zit uiteraard krankzinnig ingewikkeld in elkaar, en ik heb geen tijd en zin om dat helemaal uit te pluisen. Toch kun je een simpele vraag stellen. Stel dat je, of wij als nederland, alles wat we consumeren zelf zouden moeten produceren, zouden we dan voor dezelfde prijs kunnen rondkomen?
Ja, iemand die honger heeft zal geen brak graan eten omdat het niet lekker is...quote:Op woensdag 15 april 2009 14:06 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Er is ook graan en graan hae, De graan die je koeien voert is van dermate brakke kwaliteit dat het niet geschikt is voor menselijke consumptie, Tevens is er op de wereld al jaren een graanOVERSCHOT.
Weet je ook hoeveel dieren er uitgemoord worden over de wereld omdat ze een bedreiging zijn voor de graan/soja/alfalfa productie. En hoeveel er nog is doodgaan bij het oogsten zelf.
Ik zeg niet dat we niets moeten kopen. Ik zeg dat wat we kopen we anders moeten gebruiken. Tevens is het fijn voor de niet elite als die prijs daalt.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:14 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Jij bent vast een filosoof ofzo, dit is de meest debiele redenering sinds tijden. Wij geven geld aan derde wereldlanden voor hun graan zodat deze een grotere besteding hebben. Daarna zeg je dat we NIETS moeten kopen. Zodat de prijzen dalen en ze nog minder vangen voor hun graan en nog minder te besteden hebben.
[..]
Owja inderdaad kolonialisme was inderdaad echt goed, maar wat er fout aan was, die mensenlevens die erdoor verloren zijn, landen en bevolkingen die uit hun verband zijn gerukt etc, daar plakken we een prijskaartje op en dat betalen we wel terug.quote:Ja dankzij alle (noord)afrikanen hebben we het hier zo fijn momenteel, nogmaals Afrika bedankt! Tevens geven wij nog steeds miljarden terug jaarlijks. Kan me niet voorstellen dat dat biljoen wat we de afgelopen 100 jaar daar aan gespendeerd hebben veel minder is dan wat we er voor teruggekregen hebben.
[..]
Ja, kinderarbeid is ook arbeid, en arbeid adelt dus laten we vooral onze goedkope gympen blijven kopen.quote:Vind je het heel vreemd? Als ze daar ook 20 keer zoveel kinderen creėren?
[..]
Ja idd import is stelen tegenwoordig, we hebben hier te maken met een SP/PVDA'er mensen, niets aan de hand gewoon doorlopen.
Voortschreidend inzicht... We hoeven niet in een keer ALLES goed te doen, maar we moeten ergens beginnen. Tuurlijk is dat voorbeeld van ons slavenverleden onzin, want hoe zouden we dat ooit goed kunnen maken? Maar het is ook een reactie op de voorgaande post.quote:En tuurlijk kunnen we niet alles zelf maken maar voor jou is het toch nooit goed.
Geef je geld in ruil voor voedsel is het fout.
Geef je niets, moeten we meer de lasten dragen van ons slavenverleden![]()
![]()
![]()
Is dat mondiaal of alleen de productie van de westerse landen? zegmaar de surplus is wat de vs exporteert jaarlijks omdat zij het niet opgebruiken?quote:Op woensdag 15 april 2009 14:20 schreef oinkoink12 het volgende:
Tis gemiddeld een overschot van meer dan 20%.
De afgelopen jaren wat minder 10%
maar dit jaar wordt weer een topper.
http://www.financialexpre(...)ather-demand/436799/
Over het algemeen is dit van de US en centraal en oost europa. West europa heeft een stelselmatig tekort, vooral in de warmste landen.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:28 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Is dat mondiaal of alleen de productie van de westerse landen? zegmaar de surplus is wat de vs exporteert jaarlijks omdat zij het niet opgebruiken?
quote:Vind ik ook, maar ja ik ben dan zelf ook een boer, dus normaal vraagt er niemand naar mijn mening;
Voor het eerst sinds ik boer ben -25jaar- mag ik een prijsstijging meemaken. Leuk.
Maar ik word met de dag kwader.
Tot verleden jaar was het mijn schuld dat er te veel goedkoop voedsel op de Senegalese markt kwam.
-herinner u mijn Senegalese collega met een ajuin in zijn mond-
Vandaag is er te weinig goedkoop voedsel op de Senegalese markt, weeral mijn schuld,want ik produceer bio-brandstoffen.
Alleen nu word ik ook nog beschuldigt van misdaden tegen de menselijkheid,
leuk.
Als jij niet in ziet dat er verschil is tussen ongevraagd je mening geven over de vleesconsumptie en iemand in elkaar slaan, dan houdt de discussie gewoon op. Je moet de dingen niet in het ridicule trekken.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:11 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Dus als jij over straat loopt en je ziet iemand in elkaar geslagen/berooft worden dan doe je daar niets aan omdat de dader er waarschijnlijk anders over denkt dat jij? Dat recht geef jij aan hem/haar?
[..]
De reden dat ik propagande aanhaal is niet omdat ik de Holocaust ontken, of ontken dat vleesindustrie schadlijk is, maar om duidelijk te makee dat je van hetzelfde onderwerp kunt maken wat je zelf wil.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:11 schreef Sattyagraha het volgende:
Logisch dat jij je eigen levensstijl wilt beschermen, maar ik ben niet een van die mensen die nogsteeds gelooft dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden. Hetzelfde zou je kunnen zeggen over het eten van vlees. De waarheid is niet zo rooskleurig, en de ouderwetse manier van boeren en consumeren, toen iedereen nog 1 of 2 keer per week vlees at, bestaat al lang niet meer. Vlees is van oudsher een luxe product. Alleen de elite kon het zich permiteren om dagelijks vlees te eten. Hoe? over de ruggen van arbeiders die voor een klote loontje zwaar werk wilden doen. Wij als westerse landen zijn nu die elite geworden. Dus laten we ons allemaal dik en rond eten en vooral geindoctrineerd blijven door de schijf van vijf propeganda.
[..]
Zo krom is die redenatie niet. Jij trekt hem kom. Jij beweert dat geen vlees eten alleen maar goed is. Dus als iedereen geen vlees eet is dat goed. Daarmee help je een hoop mensen de put mee in. Mensen die daar hun geld mee verdienen. Bovendien beweer jij met die stelling dat wel vlees eten dus slecht is. Het leven is niet zo zwart wit. Oke, ik eet vlees, maar misschien doe ik wel andere dingen die goed zijn voor de smanelevening en het milieu. Dingen die jij niet doet, maar nee, omdat ik vlees eet ben ik in jouw ogen slecht.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:11 schreef Sattyagraha het volgende:
Geen mensen vermoorden is alleen maar goed is inderdaad lulkoek. Eigenlijk zou het moeten zijn geen mensen vermoorden is niet slecht...![]()
![]()
Fokking kromme redenering
Ik doelde op de emotionele betrokkenheid bij een ethisch vraagstuk. Zo riducuul is dat niet.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vroeg me al af wanneer de overdrijvingene en uit hun verband rukking zouden plaats vinden....
[..]
Als jij niet in ziet dat er verschil is tussen ongevraagd je mening geven over de vleesconsumptie en iemand in elkaar slaan, dan houdt de discussie gewoon op. Je moet de dingen niet in het ridicule trekken.
Mja, zat zeker wel een eeuw terug te denken. Maar mijn mening in deze is dat de juiste maat terug moet in het consumeren van vlees. Koeien varkens en kippen zouden weer op de ouderwetse manier gekweekt moeten worden en niet in de intensieve bio-industrie. Dat betekent dat we allemaal wat minder vlees moeten eten.quote:[..]
De reden dat ik propagande aanhaal is niet omdat ik de Holocaust ontken, of ontken dat vleesindustrie schadlijk is, maar om duidelijk te makee dat je van hetzelfde onderwerp kunt maken wat je zelf wil.
Dan je punt dat er vroeger 1 a 2 keer per week vlees gegeten werd. Wanneer dan compadre? Mijn ouders aten elke dag vlees, mijn grootouders ook. Je zit te praten over eeuwen geleden, toen waren er ook nog geen auto's. Moeten we die dan ook maar meteen afschaffen?
zie bovenstaande post. Wel goed dat je andere dingen doet voor het milieu. Echter is het denk ik geen weegschaal situatie. Sommige zaken (zoals vlees eten) zijn zo vervuilend en destructief dat je er wel heel veel tegenover moet zetten om de rekening te vereffenen. Altijd op sandalen lopen, met hennep truien en broeken en met de fiets naar je werk, je hele huis isoleren, zuinige hr wasmachine, droger etc etc. staat ongeveer gelijk aan 3 dagen per week minder vlees eten uitgaande van iemand die 7 dagen per week vlees eet. Wat is makkelijker?quote:[..]
Zo krom is die redenatie niet. Jij trekt hem kom. Jij beweert dat geen vlees eten alleen maar goed is. Dus als iedereen geen vlees eet is dat goed. Daarmee help je een hoop mensen de put mee in. Mensen die daar hun geld mee verdienen. Bovendien beweer jij met die stelling dat wel vlees eten dus slecht is. Het leven is niet zo zwart wit. Oke, ik eet vlees, maar misschien doe ik wel andere dingen die goed zijn voor de smanelevening en het milieu. Dingen die jij niet doet, maar nee, omdat ik vlees eet ben ik in jouw ogen slecht.
Goeie dramaturgische zinquote:Jammer, erg jammer dit.
Het spijt me dat ik je zo aangevallen heb. Echter wil ik zeggen dat ik je niet gelijk schakel met moordenaars of andere geweldenaars. Waar ik de hele tijd op doel is dat een mening in een ethische discussie een emotionele betrokkenheid met zich meebrengt. Als mens probeer je het goede te doen en het kwade te vermijden. althans de meeste van ons (psycho seriemoordenaars uitgesloten). Als je dan ziet dat andere mensen niet het goede doen, of zelfs jou goede daden ongedaan maken (in je eigen ogen) dan kun je niet gewoon je schouders ophalen en je er niets van aantrekken. Daar wordt je pissig van.quote:Eerlijk gezegd vind ik jou hele benadering van mij ronduit schofferend daar war ik jou in je waarde laat vindt jij het nodig mij af te schilderen als iemand die geweld goedkeurt en mensen vermoorden ney als slecht ziet. Erg jammer dat je zo vooroordeel bevestigend bezig bent. Ik respecteer jouw mening, jij de mijne?
We hebben ruimte en grond zat. Het graan wat we weghalen uit derdewereldlanden is van waardeloze kwaliteit. Het enige wat ze van Nederlandse bodem eten is Mais. Graan uit Nederland is van zo'n hoge kwaliteit dat we het gebruiken voor andere nuttigere producten.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:04 schreef Sattyagraha het volgende:Onzin, graan en soja dat wij aan onze koeien geven komt niet uit Nederland, dat importeren we goedkoop uit derde wereldlanden. Wij hebben dus niet de ruimte en de grond om het te verbouwen, anders zouden we namelijk ook niet met een mestoverschot zitten.
Als wij het met ons achterlijk rijke land niet zouden opkopen om aan de koeien te voeren zou er niets in zo'n bananen republiek van de grond komen. Wij, je weet wel die achterlijk rijken, zijn degenen die ervoor zorgen dat er productie is. Gaan de blanken weg valt daar alles in duigen. Geen racisme, maar keiharde realiteit.quote:Nogmaals, als wij het, met ons achterlijk rijke land, niet opkopen om aan onze koeien te voeren dan blijft het in een derde wereld land waar het verbouwt wordt of bij een overschot in dat land komt het op de wereldvoedselmarkt waardoor de prijs zakt en meer mensen toegang krijgen tot deze levensmiddelen. dat van leidingwater klopt wel idd. Daar hebben we genoeg van.
Vrije VOC mentaliteit he. En nu niet gaan lopen janken dat ze het daardoor zo slecht hadden. Inboorlingen maakten elkaar al slaven lang voordat er überhaupt blanken aan wal kwamen. Ook al hadden wij ze daar lekker laten zitten dan nog waren ze nu waar ze op dit moment zijn. En nee, ik ga niet naar Afrika om ze daar te bedanken. Waarom zou ik ze bedanken?quote:Flikker toch op met je hard werken van onze voorouders! Ga je nu dan ook verantwoordelijkheid nemen voor hun misstappen? Met harde werken bedoel je uitbuiting van andere landen, slavenhandel etc?
Ga jij dan nu ook naar Afrika om ze daar te bedanken voor al hun gezonde jonge mannen die gejat zijn, waar wij een fortuin mee hebben verdiend zodat we nu overmatig vlees kunnen eten terwijl zij nog steeds omkomen van de honger? Wel de lusten en niet de lasten zeker?
20x meer sterfte en toch planten ze zich sneller voor dan een kakkerlak in een donker hoekje. Zoals ik al eerder zei: WIJ hebben daar de productie in handen. Al zouden we er nu mee stoppen en hun 10jaar les geven in alles wat met handel te maken heeft dan nog zou je over 11 jaar enkel woestenij terug vinden.quote:Lekker fokking krom om te praten over 'blijven door fokken' terwijl de zuigelingen en kinder sterfte in die landen 20 keer hoger is dan hier, mede door te weinig/slechte voeding. Zet je georven westerse indoctrinatie brilletje even af en denk voor jezelf.
Nu je toch begint over handel, deur door jezelf open gezet: Nee. We zouden duurder uit zijn. Mįįr.. Als wij het niet kopen(wij kopen zelf geproduceerde stoffen, door onszelf ingevoerd en uitgevoerd) komt er helemaal geen geld meer binnen daar en ligt de sterfte nóg hoger. Zou ergens niet erg zijn. Dan ben je binnen een maand of wat van een hele hoop overbevolking af.quote:Feit is dat wij voedsel stelen van andere mensen dmv ons briljante kapitalistische stelsel. Dat zit uiteraard krankzinnig ingewikkeld in elkaar, en ik heb geen tijd en zin om dat helemaal uit te pluisen. Toch kun je een simpele vraag stellen. Stel dat je, of wij als nederland, alles wat we consumeren zelf zouden moeten produceren, zouden we dan voor dezelfde prijs kunnen rondkomen?
En vleesterers moeten hun eigen vlees fokken en slachtenquote:Op woensdag 15 april 2009 14:30 schreef raptorix het volgende:
Vegetariers moeten als ze zo principieel zijn ook hun snijtanden er uit laten trekken.
Hč wat? Niet iedereen heeft genoeg ruimte in zijn achtertuin om een fokkerij te beginnen! Laat staan dat de meeste mensen tegenwoordig knap een dier kunnen slachten. Als een enkel persoon dit voor 1000 mensen kan doen, dan is dat toch een enorme efficiency? Dat heeft niks met principes te maken, vegetariėrs proberen juist principieel te doen door geen vlees te eten, maar wel uit luiheid niet hun eigen groentes verbouwen, omdat dat niet efficiėnt is! Doe je dan wat aan het probleem, of maak je er juist deel van?quote:Op woensdag 15 april 2009 17:54 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En vleesterers moeten hun eigen vlees fokken en slachten
Waarom bestaan er dan organisaties als PETA? Als het alleen voor de awareness zou zijn kunnen ze beter opdoeken.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:15 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Om een lang verhaal kort te maken.
Je ziet ze vliegen, vegetatiers willen niemand bekeren, de ene die hier de hele tijd zeurt ben jij. Vlucht uit dit topic, laat het achter je en ga leuke dingen doen.
Je bent extreem kortzichtig en wereldvreemd als je denkt dat alle vegetariėrs dezelfde ideeėn er op na houden als PETA.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:17 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Waarom bestaan er dan organisaties als PETA? Als het alleen voor de awareness zou zijn kunnen ze beter opdoeken.
1. Dat doet pijnquote:Op woensdag 15 april 2009 14:30 schreef raptorix het volgende:
Vegetariers moeten als ze zo principieel zijn ook hun snijtanden er uit laten trekken.
Dankjewel, ik vroeg me al af wat mij nou mankeerdequote:Op woensdag 15 april 2009 18:27 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Je bent extreem kortzichtig en wereldvreemd als je denkt dat alle vegetariėrs dezelfde ideeėn er op na houden als PETA.
Het is ook ontzettend onlogisch om te verwachten dat ik mijn tanden trek, planten ga verbouwen of zwerfkatten ga verzorgen omdat ik liever geen vlees eet. (om maar een paar voorbeelden uit dit topic te noemen)
Ik snap ook wel dat er niet spontaan varken wordt vrijgelaten zodra ik een vegetarisch broodje bestel; net zoals mensen ook weten dat het meisje op TV niet plotseling kan lopen zodra de euro in het busje van de Lilliane stichting valt.
De gehele economische/globale discussie is ook totaal zinloos...
Bullshit, de VOC had ook gewoon slaven.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:23 schreef Zuunigerd het volgende:
Jullie met je VOC en slaven, tsss. Dat was de WIC die in slaven handelde.
Geen vleeseten zal vast wel positieve effect hebben, maar ik geloof niet dat wanneer heel Nederland vegetariėr wordt, de bio-industrie dan ook verdwijnt.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:43 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Moreel valt er niets aan te merken op vegetariers. Geen vlees eten is alleen maar goed. Dat valt gewoon wetenschappelijk en filosofisch te onderbouwen.
Iedereen had slaven.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:12 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
[..]
Bullshit, de VOC had ook gewoon slaven.
Ik denk dat je dan zeker een heel groot gedeelte kwijt bent, in Nederland dan.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Geen vleeseten zal vast wel positieve effect hebben, maar ik geloof niet dat wanneer heel Nederland vegetariėr wordt, de bio-industrie dan ook verdwijnt.
doe ik ook, alleen doet de natuur dat fokken voor mijquote:Op woensdag 15 april 2009 17:54 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En vleesterers moeten hun eigen vlees fokken en slachten
Waarom is dat grappig, ze mogen toch zelf weten hoe ver ze hun idee doorvoeren? Ik eet geen vlees maar ik woon ook niet in een eco-neutraal huis met zonne-energie en strontkachel. Er zijn genoeg vleeseters die geen bont dragen en zelfs vegetariers die het wel doen.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:35 schreef foxbow het volgende:
Wat ook grappig is zijn van die mensen die vegetarier zijn omdat het zielig is,maar dan wel leren schoen dragen
"Reden waarom je geen vlees eet?"quote:Op donderdag 16 april 2009 20:00 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Waarom is dat grappig, ze mogen toch zelf weten hoe ver ze hun idee doorvoeren? Ik eet geen vlees maar ik woon ook niet in een eco-neutraal huis met zonne-energie en strontkachel. Er zijn genoeg vleeseters die geen bont dragen en zelfs vegetariers die het wel doen.
Principes zijn principes toch?quote:Ik draag ook leren schoenen, die dingen gaan ongeveer één-twee jaar mee. Dat is wel wat anders dan elke dag een stuk vlees. Verder kan je leer ook zien als een bijproduct van de vleesindustrie, maar ik zou zo niet weten waar dit schoenenleer nou precies vandaan komt.
Voor zover ik weet is het meeste leer een bijproduct. Zakt de vraag naar b.v. rundvlees in vanwege BSE, dan daalt ook het aanbod aan rundleer. Misschien dat voor heel luxe en speciaal leer wel speciaal beesten worden gefokt, maar het meeste is restproduct in zekere zin.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:00 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik draag ook leren schoenen, die dingen gaan ongeveer één-twee jaar mee. Dat is wel wat anders dan elke dag een stuk vlees. Verder kan je leer ook zien als een bijproduct van de vleesindustrie, maar ik zou zo niet weten waar dit schoenenleer nou precies vandaan komt.
zijn alleemaal smoesjes voor vegetariers om leer te dragenquote:Op donderdag 16 april 2009 20:07 schreef Iblis het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het meeste leer een bijproduct. Zakt de vraag naar b.v. rundvlees in vanwege BSE, dan daalt ook het aanbod aan rundleer. Misschien dat voor heel luxe en speciaal leer wel speciaal beesten worden gefokt, maar het meeste is restproduct in zekere zin.
En dat is weer een smoesje voor vleeseters om zich toch weer te kunnen rechtvaardigen.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:21 schreef foxbow het volgende:
[..]
zijn alleemaal smoesjes voor vegetariers om leer te dragen
Ik neem aan dat je ook bewust van bent dat de zuivelindustrie ook een onderdel van de bio-industrie is. Aangezien ik zelf last heb van lactose-intolerantie, merk ik dat de helft wat in de supermarkt ligt, melk bevat. Zelfs in vleesvervangers zit vaak melk. Zolang vlees vervangen wordt door zuivel, zie ik niet in dat de bio-industrie verdwijnt.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:16 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan zeker een heel groot gedeelte kwijt bent, in Nederland dan.Al is het alleen maar omdat mensen zich er tegen zullen keren, er is immers geen reden meer om het te accepteren als iedereen vegetarier is.
Zover ik weet is het een fabeltje dat leer een afvalproduct is. Daar wordt, net als bij bont, gewoon dieren voor gefokt.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:07 schreef Iblis het volgende:Voor zover ik weet is het meeste leer een bijproduct. Zakt de vraag naar b.v. rundvlees in vanwege BSE, dan daalt ook het aanbod aan rundleer. Misschien dat voor heel luxe en speciaal leer wel speciaal beesten worden gefokt, maar het meeste is restproduct in zekere zin.
Dat weet ik bijna zeker. Het lijkt me dat de huid van de "leerkoe" verzorgd moet worden, terwijl de huid van een vleeskoe geen aandacht krijgt.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:02 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zover ik weet is het een fabeltje dat leer een afvalproduct is. Daar wordt, net als bij bont, gewoon dieren voor gefokt.
Zeker weten. Bij die dieren is het vlees een afval product.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:02 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zover ik weet is het een fabeltje dat leer een afvalproduct is. Daar wordt, net als bij bont, gewoon dieren voor gefokt.
Volgens mij is het grootste punt van zorg dat er geen littekens op komen, de meeste koeien zijn echter groot genoeg om daaromheen te kunnen snijden voor zover die littekens al opgelopen worden. 'Vers' leer is vrij ruw, het wordt flink geplet en nabewerkt om helemaal glad te worden, maar het hoeft niet glad van een koe te komen.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:06 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
[..]
Dat weet ik bijna zeker. Het lijkt me dat de huid van de "leerkoe" verzorgd moet worden, terwijl de huid van een vleeskoe geen aandacht krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |