Ik kom ze weinig tegen irl, op internet weleens maar ook niet vaak.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:30 schreef optimusfunk het volgende:
iedereen die hier wel eens naar de Mac gaat of een biefstuk eet is vast wel eens geconfronteerd met een of andere domme autist die het nodig vind om te zeiken dat 'ie' pro-moord is.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:34 schreef Specularium het volgende:
Mensen die vlees eten zijn helemaal nergens schuldig aan.
Was dat een grapje?quote:Op dinsdag 14 april 2009 02:13 schreef De_Ananas het volgende:
Ja joh, met die treinen naar het Oosten gingen er 60 jaar geleden ook veel dieren dood
Nee ook mensen worden weleens opgegeten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 04:59 schreef intraxz het volgende:
De mens staat gewoon bovenaan in deze voedselketen.
Moeten we dan de beesten eerst zelf doden en dan opeten?quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:28 schreef Sempiterna het volgende:
Hoeveel mensen zullen er nog vlees eten wanneer er een wet wordt gemaakt dat je alleen vlees mag eten van dieren die jij zelf hebt gedood en geslacht?
Precies... hoeveel mensen zullen dan nog een lapje vlees hebben en er ook nog van genieten?quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:32 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Moeten we dan de beesten eerst zelf doden en dan opeten?
Dat moet gewoon wel nog lekkerder smakenquote:Op dinsdag 14 april 2009 06:43 schreef Sempiterna het volgende:
[..]
Precies... hoeveel mensen zullen dan nog een lapje vlees hebben en er ook nog van genieten?
Ik moet ineens denken aan:quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:43 schreef Sempiterna het volgende:
[..]
Precies... hoeveel mensen zullen dan nog een lapje vlees hebben en er ook nog van genieten?
Meestal hebben ze dan ook broodjes kaas.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:19 schreef Ugjerke het volgende:
(Als ik bijv. een broodje ham beleefd afwijs)
Gelukkig welquote:Op dinsdag 14 april 2009 07:21 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Meestal hebben ze dan ook broodjes kaas.
Broodjes kaas zijn altijd goed, krentenbollen ben ik niet dol op.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Gelukkig wel![]()
En anders wel een krentenbol.
Broodje ei en dan van die zaanse mayo erop en wat peper en zout, gigantisch ongezond maar wel erg lelkker.quote:
Dat heeft niets met de keten te maken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 05:01 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Nee ook mensen worden weleens opgegeten.
Vegetariërs eten geen kaas.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:21 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Meestal hebben ze dan ook broodjes kaas.
Ten eerste, je komt zelf nogal achterlijk over, VMBO?quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:30 schreef optimusfunk het volgende:
iedereen die hier wel eens naar de Mac gaat of een biefstuk eet is vast wel eens geconfronteerd met een of andere domme autist die het nodig vind om te zeiken dat 'ie' pro-moord is.
zulke domme onzin is dat, ik eet geen vlees omdat ik dan zeker weet dat er ergens op de wereld een dooie kadaver ligt. maar ik eet vlees omdat het lekker is.
PETA, waarbij de E voor 'Ethisch' staat staat paal voorop met hun gesnurk over dieren rechten. mensen hebben vast wel die irritante reclames gezien waar dooie varkens opgestapeld worden etc,waarom laten zij dat zien? dat wil ik niet zien, en ik ga er heus ook niet minder vlees van eten.
het ding is; (ethische) vegetariërs vinden het fijn om een moraal trip te hebben met hun gezeik van ''ik eet geen vlees omdat het leed wil limiteren.'' het probleem is dat ze het leed niet kunnen limiteren omdat het oosten van gewassen ook jaarlijks miljoenen beesten de nek (of, hun leven ofzeu) kosten.dat willen zulke vegetariërs niet zien omdat hun leven zo hun leven zo al goed is, maar laat de dood van een paar miljoen beesten niet op je inwerken. je hebt je moraal trip over dat je leed 'limiteert' en je hebt een goed geweten.
vegetariërs>eten groenten/vlees vervangers>tijdens het oosten gaan er miljoenen beesten dood omdat die vegetariërs groentes willen eten in plaats van vlees, ironisch genoeg gaan er bij het oosten echt focking veel beesten dood.
ethische vegetariërs zijn net zo schuldig als mensen die vlees eten, zeg maar.
Het aanbod van vlees word vanzelf aangepast op de vraag. Zo hoort onze vrije markt economie te werken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:26 schreef MrDrako het volgende:
Mja, het vlees dat vegetariers niet eten, beland in de afvalbakken van de supermarkt/slagerij.
Dus eigenlijk is het onnodig dierenleed GEEN vlees te eten, want die beesten zijn dan voor een paar honderd gram voor niets gestorven.
Mmm.. net als die broodjes op het station maar dan verser.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:28 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Broodje ei en dan van die zaanse mayo erop en wat peper en zout, gigantisch ongezond maar wel erg lelkker.
Je bent in de war met veganisten. Die eten helemaal geen dierlijke producten. Vegetariërs eten geen dode dieren.quote:
Wat ik me trouwens net nog bedacht: Voor het voeden van slachtvee zijn nog veel meer gewassen nodig.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:44 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ten eerste, je komt zelf nogal achterlijk over, VMBO?
Ten tweede, die muisjes, insecten en dergelijke die doodgaan bij het oogsten van groenten, fruit en graan vallen natuurlijk in het niet vergeleken het leed en het aantal dode beesten in de vleesindustrie. En vleeseters eten natuurlijk ook groente, fruit en graan.
Daarbij dragen vleeseters nog veel meer bij aan leed; bijvoorbeeld het leed van mens, dier en milieu in Zuid-Amerika naar aanleiding van de soja-teelt daar voor ons veevoer. Dus als we jou logica aanhouden zorg je zelf voor minimaal twee keer zoveel leed als de gemiddelde vegetarier: het leed van de beesten die je zelf eet, en het leed dat wordt veroorzaakt door het verbouwen en oogsten van hun voer.
Dus informeer jezelf voortaan eerst, of denk op zijn minst even na, voordat je anderen als achterlijk bestempelt.
Die hebben ook karton als schoenzool.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:45 schreef Ugjerke het volgende:
Je bent in de war met veganisten. Die eten helemaal geen dierlijke producten. Vegetariërs eten geen dode dieren.
Maar vegetariers horen ook geen gewone kaas te eten, die bevat namelijk dierlijk stremsel, een product afkomstig uit de kalveren-slacht.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:45 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je bent in de war met veganisten. Die eten helemaal geen dierlijke producten. Vegetariërs eten geen dode dieren.
Dat is weer afhankelijk van welke kaas maar goed generaliseren is in.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:48 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar vegetariers horen ook geen gewone kaas te eten, die bevat namelijk dierlijk stremsel, een product afkomstig uit de kalveren-slacht.
Ethiopier: "Ik heb honger, ik heb honger."quote:
Vegetarische kaas is vrij duur hoor, ga er maar vanuit dat het gemiddelde broodje kaas daar niet mee belegd is.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:51 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dat is weer afhankelijk van welke kaas maar goed generaliseren is in.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:52 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ethiopier: "Ik heb honger, ik heb honger."
Rode Kruis: "Hier een broodje shoarma."
Ethiopier: "Sorry, ben vegetariër."
Voor wie het wil is 't er, zelf boeit 't me geen ene reet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:53 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Vegetarische kaas is vrij duur hoor, ga er maar vanuit dat het gemiddelde broodje kaas daar niet mee belegd is.
Pindakaas is ook een optie.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:53 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Vegetarische kaas is vrij duur hoor, ga er maar vanuit dat het gemiddelde broodje kaas daar niet mee belegd is.
Ze zijn alleen schuldig aan het hebben van een voortreffelijke smaak.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:34 schreef Specularium het volgende:
Mensen die vlees eten zijn helemaal nergens schuldig aan.
Je gaat twijfelen tegenwoordig, zijn pindas wel zo gezond?quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Pindakaas is ook een optie.Nog gezonder ook.
Het is relatief, maar ja.. pinda's zijn gezond.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:19 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Je gaat twijfelen tegenwoordig, zijn pindas wel zo gezond?
quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:32 schreef Frollo het volgende:
Hiep hoi, het vegetariërbashtopic van deze week.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:30 schreef optimusfunk het volgende:
zulke domme onzin is dat, ik eet geen vlees omdat ik dan zeker weet dat er ergens op de wereld een dooie kadaver ligt. maar ik eet vlees omdat het lekker is.
PETA, waarbij de E voor 'Ethisch' staat staat paal voorop met hun gesnurk over dieren rechten. mensen hebben vast wel die irritante reclames gezien waar dooie varkens opgestapeld worden etc,waarom laten zij dat zien? dat wil ik niet zien, en ik ga er heus ook niet minder vlees van eten.
het ding is; (ethische) vegetariërs vinden het fijn om een moraal trip te hebben met hun gezeik van ''ik eet geen vlees omdat het leed wil limiteren.'' het probleem is dat ze het leed niet kunnen limiteren omdat het oosten van gewassen ook jaarlijks miljoenen beesten de nek (of, hun leven ofzeu) kosten.dat willen zulke vegetariërs niet zien omdat hun leven zo hun leven zo al goed is, maar laat de dood van een paar miljoen beesten niet op je inwerken. je hebt je moraal trip over dat je leed 'limiteert' en je hebt een goed geweten.
vegetariërs>eten groenten/vlees vervangers>tijdens het oosten gaan er miljoenen beesten dood omdat die vegetariërs groentes willen eten in plaats van vlees, ironisch genoeg gaan er bij het oosten echt focking veel beesten dood.
ethische vegetariërs zijn net zo schuldig als mensen die vlees eten, zeg maar.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef hardromacore het volgende:
Wij vergetariers zijn voorlopers naar een betere wereld, wij kunnen ook niet alles goed doen en alles weten.. wij willen tenminste een betere wereld
Ahja. Waarde oordelen ten overvloedequote:Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef hardromacore het volgende:
Wij vergetariers zijn voorlopers naar een betere wereld, wij kunnen ook niet alles goed doen en alles weten.. wij willen tenminste een betere wereld
Als ik niet aan Waarde oordelen deed, was ik geen vegetarierquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ahja. Waarde oordelen ten overvloede
Het doet bijna religieus aan.
Zelfgemaakt smaakt (bijna) alles beterquote:Op dinsdag 14 april 2009 07:08 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Dat moet gewoon wel nog lekkerder smaken
wat voor zolen heb je onder je schoenen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:44 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Als ik niet aan Waarde oordelen deed, was ik geen vegetarier
Iedereen doet natuurlijk aan waardeoordelen maar ik heb altijd intresse in de basis van dat "beter" en "goed" en "kwaad". Aangezien zo veel mensen op basis daarvan beoordeeld worden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:44 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Als ik niet aan Waarde oordelen deed, was ik geen vegetarier
Geen idee.. zoals ik zei ik kan niet alles weten.. voortaan zal ik er oplettenquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:46 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
wat voor zolen heb je onder je schoenen?
Ik vind mijzelf niet beter, eerder vind ik mensen onwetend/egocentrisch. Daar kunnen die mensen niks aan doen, zij gaan op in de massa.. ik ben meer van het kluizenaarsschapquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Iedereen doet natuurlijk aan waardeoordelen maar ik heb altijd intresse in de basis van dat "beter" en "goed" en "kwaad". Aangezien zo veel mensen op basis daarvan beoordeeld worden.
Ik vraag me af. Vind je jezelf ook beter dan niet-vegetariers (aangezien zij niet streven naar wat jij ziet als "een betere wereld")?
Dat is bij de meeste vegetariers niet het geval (tenminste onder de vegetariers die ik ken), hoewel er ironisch genoeg door de vleeseters bijna altijd op vegetariers neergekeken wordt, er gaat hier immers geen week voorbij zonder een topic over vegetariers.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:47 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me af. Vind je jezelf ook beter dan niet-vegetariers (aangezien zij niet streven naar wat jij ziet als "een betere wereld")?
Och. In mijn vriendenkring zaten een aantal vegetariers. Die vonden zichzelf weldegelijk ook echt beter. Het is van beide kanten zo lekker makkelijk vooroordelen spuien.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:01 schreef n0r het volgende:
[..]
Dat is bij de meeste vegetariers niet het geval (tenminste onder de vegetariers die ik ken), hoewel er ironisch genoeg door de vleeseters bijna altijd op vegetariers neergekeken wordt, er gaat hier immers geen week voorbij zonder een topic over vegetariers.
Maar je weet niet precies welke zolen onder je schoenen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Och. In mijn vriendenkring zaten een aantal vegetariers. Die vonden zichzelf weldegelijk ook echt beter. Het is van beide kanten zo lekker makkelijk vooroordelen spuien.
Vegetariers zijn verwijfde mietjes die maximaal 2 keer kunnen opdrukken
Vleeseters zijn moordende onnadenkende idioten die met de massa mee gaan.
Mensen die dit soort dingen roepen hoeven niet eens zo dom te zijn. Het is eigenlijk gewoon een religieuze discussie. Als mensen dat nou eens door zouden hebben en elkaar niet zo proberen te evangeliseren. Maargoed het is fok
Ik denk dat je me door de war haalt met hardromacore.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:23 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Maar je weet niet precies welke zolen onder je schoenen?
Ik weet ook niet precies wat voor zolen ik onder mijn schoenen heb, maar ze komen van Vega-life (http://www.vega-life.nl/webshop/) dus leer is het niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:23 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Maar je weet niet precies welke zolen onder je schoenen?
Troost je met het feit dat mensen weinig idee hebben wat ze dragen terwijl ze wel druk bezig zijn met eten.
Varkens weet ik niet maar die koeien zorgen voor grote schadelijke gassen uitstoot.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:24 schreef Iblis het volgende:
Het is namelijk niet alsof varkens en koeien van de lucht dik worden, of dat koeien alleen gras eten.
De kern van dat punt (ik heb 'em het eerst een paar jaar geleden gelezen op maddox's website voor de liefhebbersquote:Op dinsdag 14 april 2009 11:24 schreef Iblis het volgende:
Was er trouwens al gemeld dat vee ook veel soja, maïs en graan eet, meer nog dan een mens zou eten als hij dat direct zou eten, dus wat dat betreft de slachtoffers bij het oogsten van gewassen voor vleeseters net zo goed gelden. Indirect zijn er vele kilo's graan en soja per kilo vlees nodig.
Het is namelijk niet alsof varkens en koeien van de lucht dik worden, of dat koeien alleen gras eten.
Sorry ik raak soms de kluts kwijt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat je me door de war haalt met hardromacore.
Mij boeit dat niet zoveel.
Juist dat soort opmerkingen maken dit een textbook voorbeeld van een religieuze discussie. Wie zegt bijvoorbeeld dat de bio-industrie te ver gaat. Dat is jouw perceptie van wat wel of niet "goed" is en wat "kwaad" is.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:22 schreef n0r het volgende:
Het heeft niets met religie te maken.
De manier waarop vandaag de dag vlees voor de massa geproduceerd wordt gaat te ver imo.
Ik ben zelf niet eens vegetarier, maar ben wel tegen bio-industrie, het maken van foie gras, kalfsvlees en dat soort afgrijselijke taferelen.
Dus ik denk dat vegetariers misschien wel beter zijn dan vleeseters ja, of in elk geval zijn ze meer met de wereld bezig.
Ik weet niet hoeveel dat willen doen voorkomen, of ze hebben boter op hun hoofd. Als westerling kun je er niet echt omheen (indirect) vuile handen te maken, vanwege kinderarbeid in Azië, corrupte regimes in Afrika waar belastinggeld naartoe gaat, ellende met oliepijpleidingen en rampen, dumpen van goederen onder de marktprijs, enz. enz.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:32 schreef SpecialK het volgende:
De kern van dat punt (ik heb 'em het eerst een paar jaar geleden gelezen op maddox's website voor de liefhebbers) is ook niet dat vegetariers eigenlijk meer doden veroorzaken dan vleeseters maar dat ze net zo goed schuldig zijn aan moord terwijl ze het voor willen doen komen alsof ze "guiltless" zijn.
Valt nog vies tegen hoeveel dat er zijn. Ik ken(de) er persoonlijk al 2 die er werkelijk zo over dachten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:38 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel dat willen doen voorkomen, of ze hebben boter op hun hoofd.
Ik ben de naam ervan totaal vergeten maar blijkbaar is er een religieuze groepering in Indie ergens. Ze lopen met bezems rond, zorgen er voor dat ze niet op insecten trappen, eten alleen maar vruchten die ze op de grond vinden.quote:Als westerling kun je er niet echt omheen (indirect) vuile handen te maken, vanwege kinderarbeid in Azië, corrupte regimes in Afrika waar belastinggeld naartoe gaat, ellende met oliepijpleidingen en rampen, dumpen van goederen onder de marktprijs, enz. enz.
Je kunt hooguit je best doen dat soms te beperken.
Er zijn genoeg mensen die hier goed van op de hoogte zijn en dat opzich prima vinden. Ze zien dieren als een soort grondstof. En wie zegt dat dat in een naturalistisch universum niet zo is.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:40 schreef n0r het volgende:
Oh ja sorry, ik wist niet dat er ook voorstanders van deze manier van vleesproductie zijn die daar ook voor uitkomen. Maargoed, als je het normaal vind
Ook atheisten kunnen religieus ingesteld zijnquote:Verder ben ik atheistisch dus ik snap je vergelijking niet helemaal.
Jaïnisten zijn dat.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben de naam ervan totaal vergeten maar blijkbaar is er een religieuze groepering in Indie ergens. Ze lopen met bezems rond, zorgen er voor dat ze niet op insecten trappen, eten alleen maar vruchten die ze op de grond vinden.
Nagenoeg 0 impact dus.
Klopt, alhoewel het m.i. soms ethisch wel te rechtvaardigen kan zijn om te doden, maar dat is weer een andere discussie.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben de naam ervan totaal vergeten maar blijkbaar is er een religieuze groepering in Indie ergens. Ze lopen met bezems rond, zorgen er voor dat ze niet op insecten trappen, eten alleen maar vruchten die ze op de grond vinden.
Nagenoeg 0 impact dus.
Als je bijna verhongert.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, alhoewel het m.i. soms ethisch wel te rechtvaardigen kan zijn om te doden, maar dat is weer een andere discussie.B.v. abortus, euthanasie, oorlogssituaties, enz.
Helemaal waus dus.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef SpecialK het volgende:
quote:
Ergens doen ze iets niet verkeerd.quote:Jains are among the wealthiest Indians. They run numerous schools, colleges and hospitals and are important patrons of the Somapuras, the traditional temple architects in Gujarat. Jains have greatly influenced Gujarati cuisine. Gujarat is predominantly vegetarian (see Jain vegetarianism), and its food is mild as onions and garlic are omitted. Though the Jains form only 0.42% of the population of India, their contribution to the exchequer by way of income tax is an astounding 24% of the total tax collected.
Als er geen wetten tegen waren zou jij ook moorden en verkrachten om jou eigen leven aangenamer te maken?quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:01 schreef Burakius het volgende:
Vanuit Atheïstisch oogpunt: boeiend, je gaat toch dood dus dan maar genieten van een stukje vlees
Vanuit Islamitisch oogpunt: Allah heeft dieren geschapen opdat wij deze kunnen consumeren (mits conform een aantal geldende regels).
Vanuit geen enkel oogpunt zie ik niet in waarom je dus vegetariër gaat worden.
Dank je! Dat was het.quote:
Is dat niet in de aard van de mens, om zonder wetten geheel de eigen ego te plezieren? Dit is te zien bij rijke mensen die geen grenzen krijgen en in het verleden te zien bij vele koningen en leiders.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:02 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als er geen wetten tegen waren zou jij ook moorden en verkrachten om jou eigen leven aangenamer te maken?
quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:05 schreef teknomist het volgende:
Ik heb geen problemen met de grote dierenholocaust, zolang het maar pijnloos gebeurt.
Zet je oogkleppen eens af..quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:01 schreef Burakius het volgende:
Vanuit Atheïstisch oogpunt: boeiend, je gaat toch dood dus dan maar genieten van een stukje vlees
Vanuit Islamitisch oogpunt: Allah heeft dieren geschapen opdat wij deze kunnen consumeren (mits conform een aantal geldende regels).
Iets te kort door de bocht. Aangezien atheisme zelf niets zegt over je ethische standpunten. Misschien heeft het humanisme er wel wat over te roepen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:01 schreef Burakius het volgende:
Muah. Persoonlijk geweten enzo. Het hoeft niet allemaal vanuit een gestructureerde overtuiging te komen.quote:Vanuit Islamitisch oogpunt: Allah heeft dieren geschapen opdat wij deze kunnen consumeren (mits conform een aantal geldende regels).
quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef Burakius het volgende:
[..]. Dus dood moeten ze, maar geen pijn
.
Wat is daar vreemd aan? Is het erg als ze dood gaan als ze daar niks van voelen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef Burakius het volgende:
[..]. Dus dood moeten ze, maar geen pijn
.
hmm eens over persoonlijk gewetenquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Iets te kort door de bocht. Aangezien atheisme zelf niets zegt over je ethische standpunten. Misschien heeft het humanisme er wel wat over te roepen.
[..]
Muah. Persoonlijk geweten enzo. Het hoeft niet allemaal vanuit een gestructureerde overtuiging te komen.
Ja maar heb ik die dan opgenoemd nee. Ik had het enkel over atheïsten en moslims. Dat er atheïsten zijn die zichzelf niet boven dieren plaatsen is theoretisch gezien, dus zonde rpersoonlijk geweten, een raar fenomeen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Zet je oogkleppen eens af..
Er zullen vast mensen bestaan die mensen( zelf een dier) niet boven andere dieren plaatsen.
Zelfs al zouden er uitsluitend atheïstische en islamitische standpunten bestaan, dan nog niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:08 schreef Burakius het volgende:
[..]
hmm eens over persoonlijk geweten. Maar als je er theoretisch naar kijkt zou het wel kloppen wat ik zeg vind je niet?
Aub aub.. kom uit je groep.. ga mediteren, probeer niet alles te counteren als een drol, ja en ik wijs naar jouquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja maar heb ik die dan opgenoemd nee. Ik had het enkel over atheïsten en moslims. Dat er atheïsten zijn die zichzelf niet boven dieren plaatsen is theoretisch gezien, dus zonde rpersoonlijk geweten, een raar fenomeen.
Waarom zijn er dan zoveel mensen geweest die hun leven willen geven om het leven van anderen te redden of te verbeteren? Vaak ook redden van dat kleine clubje leiders. Ik denk dat die leiders juist leiders zijn omdat ze de eigen ego zo graag plezieren. Niet andersom. (En koningen werden nou eenmaal zo opgevoed, alhoewel die verre van absolute macht hadden)quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef Burakius het volgende:
[..]
Is dat niet in de aard van de mens, om zonder wetten geheel de eigen ego te plezieren? Dit is te zien bij rijke mensen die geen grenzen krijgen en in het verleden te zien bij vele koningen en leiders.
Wat snap je niet aan theoretisch ? Ik WEET dat er meer speelt in de realiteit. Ga eens leren lezen i.p.v. jezelf als de intelligente neer te zetten. Maar nee je keek niet verder. Je dacht yes! Dat is een moslim, meteen op ingaan dat hij dom is en dat hij niet verder kan kijken dan zijn neus. Ja hij zal wel zo een atheïst basher zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:13 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Aub aub.. kom uit je groep.. ga mediteren, probeer niet alles te counteren als een drol, ja en ik wijs naar jou
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |