abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67993746
iedereen die hier wel eens naar de Mac gaat of een biefstuk eet is vast wel eens geconfronteerd met een of andere domme autist die het nodig vind om te zeiken dat 'ie' pro-moord is.

zulke domme onzin is dat, ik eet geen vlees omdat ik dan zeker weet dat er ergens op de wereld een dooie kadaver ligt. maar ik eet vlees omdat het lekker is.

PETA, waarbij de E voor 'Ethisch' staat staat paal voorop met hun gesnurk over dieren rechten. mensen hebben vast wel die irritante reclames gezien waar dooie varkens opgestapeld worden etc,waarom laten zij dat zien? dat wil ik niet zien, en ik ga er heus ook niet minder vlees van eten.

het ding is; (ethische) vegetariërs vinden het fijn om een moraal trip te hebben met hun gezeik van ''ik eet geen vlees omdat het leed wil limiteren.'' het probleem is dat ze het leed niet kunnen limiteren omdat het oosten van gewassen ook jaarlijks miljoenen beesten de nek (of, hun leven ofzeu) kosten.dat willen zulke vegetariërs niet zien omdat hun leven zo hun leven zo al goed is, maar laat de dood van een paar miljoen beesten niet op je inwerken. je hebt je moraal trip over dat je leed 'limiteert' en je hebt een goed geweten.

vegetariërs>eten groenten/vlees vervangers>tijdens het oosten gaan er miljoenen beesten dood omdat die vegetariërs groentes willen eten in plaats van vlees, ironisch genoeg gaan er bij het oosten echt focking veel beesten dood.

ethische vegetariërs zijn net zo schuldig als mensen die vlees eten, zeg maar.
pi_67993764
Maak je topic leesbaar
pi_67993791
Mensen die vlees eten zijn helemaal nergens schuldig aan.
pi_67993794
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:30 schreef optimusfunk het volgende:
iedereen die hier wel eens naar de Mac gaat of een biefstuk eet is vast wel eens geconfronteerd met een of andere domme autist die het nodig vind om te zeiken dat 'ie' pro-moord is.

Ik kom ze weinig tegen irl, op internet weleens maar ook niet vaak.
***** Kraak.....
  Moderator / Redactie FP dinsdag 14 april 2009 @ 01:35:56 #5
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_67993805
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:34 schreef Specularium het volgende:
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_67993822
tijdens het oosten?
pi_67993836
Het is al vaag dat die autist dan ineens pro-moord is?
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:39:32 #8
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_67993842
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:37 schreef VoreG het volgende:
tijdens het oosten?
Oogsten
Ook geen sig dus
pi_67993847
Je hele verhaal raakt kant noch wal. Leven en laten leven..
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:40:26 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67993853
Guiltless grill
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:56:41 #11
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67993985
Last van je geweten dat je dit ineens kwijt moet ofzo?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_67994100
Ja joh, met die treinen naar het Oosten gingen er 60 jaar geleden ook veel dieren dood
pi_67994142
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 02:13 schreef De_Ananas het volgende:
Ja joh, met die treinen naar het Oosten gingen er 60 jaar geleden ook veel dieren dood
Was dat een grapje?
***** Kraak.....
pi_67994207
Meat is murder!1!11!1
  dinsdag 14 april 2009 @ 02:46:34 #15
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_67994286
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_67994541
Ik zie het verschil nooit zo goed tussen dieren die dieren vermoorden voor vleesch en ik die indirect een dier vermoord voor vleesch. De mens staat gewoon bovenaan in deze voedselketen.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_67994545
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 04:59 schreef intraxz het volgende:
De mens staat gewoon bovenaan in deze voedselketen.
Nee ook mensen worden weleens opgegeten.
***** Kraak.....
pi_67994651
Het probleem is dat mensen niet meer lijken te beseffen dat hun lapje vlees van een echt dier af komt en dat die dieren goed dienen te worden behandeld. En daar schort het nog al eens aan.

Het is enorm hypocriet wanneer mensen in huilen uitbarsten wanneer ze op TV of in het echt (dat rimboe programma bijv) een dier gedood zien worden, terwijl ze in het dagelijks leven met smaak hun biefstukje of wat dan ook naarbinnen werken.

Hoeveel mensen zullen er nog vlees eten wanneer er een wet wordt gemaakt dat je alleen vlees mag eten van dieren die jij zelf hebt gedood en geslacht?
Tempus fugit et nos fugimus in illus
- Ovid Fasti
pi_67994660
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 06:28 schreef Sempiterna het volgende:

Hoeveel mensen zullen er nog vlees eten wanneer er een wet wordt gemaakt dat je alleen vlees mag eten van dieren die jij zelf hebt gedood en geslacht?
Moeten we dan de beesten eerst zelf doden en dan opeten?
***** Kraak.....
pi_67994687
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 06:32 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Moeten we dan de beesten eerst zelf doden en dan opeten?
Precies... hoeveel mensen zullen dan nog een lapje vlees hebben en er ook nog van genieten?
Tempus fugit et nos fugimus in illus
- Ovid Fasti
pi_67994756
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 06:43 schreef Sempiterna het volgende:

[..]

Precies... hoeveel mensen zullen dan nog een lapje vlees hebben en er ook nog van genieten?
Dat moet gewoon wel nog lekkerder smaken
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_67994766
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 06:43 schreef Sempiterna het volgende:

[..]

Ik moet ineens denken aan:

***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 07:19:11 #23
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67994800
En hoe maak ik dieren dood door groenten te eten? Overigens eten niet-vegetariërs ook groenten, heb ik wel eens gehoord.
Ik loop overigens nooit mensen lastig te vallen met mijn vegetariër zijn, al lijkt het mij voor de grap nog wel een keer leuk. Het is vaker dat ik gezeur krijg hoe dom het wel niet is om vegetariër te zijn als het dan wel toevallig ter sprake komt. (Als ik bijv. een broodje ham beleefd afwijs)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_67994810
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:19 schreef Ugjerke het volgende:
(Als ik bijv. een broodje ham beleefd afwijs)
Meestal hebben ze dan ook broodjes kaas.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 07:25:51 #25
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67994826
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:21 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Gelukkig wel
En anders wel een krentenbol.
pi_67994841
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:25 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Gelukkig wel
En anders wel een krentenbol.
Broodjes kaas zijn altijd goed, krentenbollen ben ik niet dol op.
afhankelijk van de dag ervoor pas ik ontbijt al aan. Dat kan broodje zijn maar ook zo'n heerlijk vet gebakken ei met spek.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 07:44:25 #27
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67994906
Broodje ei! Dat ga ik even maken!
Krentenbollen ben ik ook niet dol op, maar als dat het alternatief is sla ik ze ook niet af.
pi_67995237
Mja, het vlees dat vegetariers niet eten, beland in de afvalbakken van de supermarkt/slagerij.
Dus eigenlijk is het onnodig dierenleed GEEN vlees te eten, want die beesten zijn dan voor een paar honderd gram voor niets gestorven.
pi_67995263
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:44 schreef Ugjerke het volgende:
Broodje ei! Dat ga ik even maken!
Broodje ei en dan van die zaanse mayo erop en wat peper en zout, gigantisch ongezond maar wel erg lelkker.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:31:49 #30
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_67995304
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 05:01 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Nee ook mensen worden weleens opgegeten.
Dat heeft niets met de keten te maken.
pi_67995311
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:21 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Vegetariërs eten geen kaas.
ROBODEMONS..................|:(
pi_67995471
quote:

zulke domme onzin is dat, ik eet geen vlees omdat ik dan zeker weet dat er ergens op de wereld een dooie kadaver ligt. maar ik eet vlees omdat het lekker is.

PETA, waarbij de E voor 'Ethisch' staat staat paal voorop met hun gesnurk over dieren rechten. mensen hebben vast wel die irritante reclames gezien waar dooie varkens opgestapeld worden etc,waarom laten zij dat zien? dat wil ik niet zien, en ik ga er heus ook niet minder vlees van eten.

het ding is; (ethische) vegetariërs vinden het fijn om een moraal trip te hebben met hun gezeik van ''ik eet geen vlees omdat het leed wil limiteren.'' het probleem is dat ze het leed niet kunnen limiteren omdat het oosten van gewassen ook jaarlijks miljoenen beesten de nek (of, hun leven ofzeu) kosten.dat willen zulke vegetariërs niet zien omdat hun leven zo hun leven zo al goed is, maar laat de dood van een paar miljoen beesten niet op je inwerken. je hebt je moraal trip over dat je leed 'limiteert' en je hebt een goed geweten.

vegetariërs>eten groenten/vlees vervangers>tijdens het oosten gaan er miljoenen beesten dood omdat die vegetariërs groentes willen eten in plaats van vlees, ironisch genoeg gaan er bij het oosten echt focking veel beesten dood.

Ten eerste, je komt zelf nogal achterlijk over, VMBO?

Ten tweede, die muisjes, insecten en dergelijke die doodgaan bij het oogsten van groenten, fruit en graan vallen natuurlijk in het niet vergeleken het leed en het aantal dode beesten in de vleesindustrie. En vleeseters eten natuurlijk ook groente, fruit en graan.

Daarbij dragen vleeseters nog veel meer bij aan leed; bijvoorbeeld het leed van mens, dier en milieu in Zuid-Amerika naar aanleiding van de soja-teelt daar voor ons veevoer. Dus als we jouw logica aanhouden zorg je zelf voor minimaal twee keer zoveel leed als de gemiddelde vegetarier: het leed van de beesten die je zelf eet, en het leed dat wordt veroorzaakt door het verbouwen en oogsten van hun voer.

Dus informeer jezelf voortaan eerst, of denk op zijn minst even na, voordat je anderen als achterlijk bestempelt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:45:39 #33
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67995491
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:26 schreef MrDrako het volgende:
Mja, het vlees dat vegetariers niet eten, beland in de afvalbakken van de supermarkt/slagerij.
Dus eigenlijk is het onnodig dierenleed GEEN vlees te eten, want die beesten zijn dan voor een paar honderd gram voor niets gestorven.
Het aanbod van vlees word vanzelf aangepast op de vraag. Zo hoort onze vrije markt economie te werken.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:28 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Broodje ei en dan van die zaanse mayo erop en wat peper en zout, gigantisch ongezond maar wel erg lelkker.
Mmm.. net als die broodjes op het station maar dan verser.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:32 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Vegetariërs eten geen kaas.
Je bent in de war met veganisten. Die eten helemaal geen dierlijke producten. Vegetariërs eten geen dode dieren.
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:47:20 #34
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67995512
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:44 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ten eerste, je komt zelf nogal achterlijk over, VMBO?

Ten tweede, die muisjes, insecten en dergelijke die doodgaan bij het oogsten van groenten, fruit en graan vallen natuurlijk in het niet vergeleken het leed en het aantal dode beesten in de vleesindustrie. En vleeseters eten natuurlijk ook groente, fruit en graan.

Daarbij dragen vleeseters nog veel meer bij aan leed; bijvoorbeeld het leed van mens, dier en milieu in Zuid-Amerika naar aanleiding van de soja-teelt daar voor ons veevoer. Dus als we jou logica aanhouden zorg je zelf voor minimaal twee keer zoveel leed als de gemiddelde vegetarier: het leed van de beesten die je zelf eet, en het leed dat wordt veroorzaakt door het verbouwen en oogsten van hun voer.

Dus informeer jezelf voortaan eerst, of denk op zijn minst even na, voordat je anderen als achterlijk bestempelt.
Wat ik me trouwens net nog bedacht: Voor het voeden van slachtvee zijn nog veel meer gewassen nodig.
pi_67995535
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:45 schreef Ugjerke het volgende:

Je bent in de war met veganisten. Die eten helemaal geen dierlijke producten. Vegetariërs eten geen dode dieren.
Die hebben ook karton als schoenzool.
***** Kraak.....
pi_67995539
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:45 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Maar vegetariers horen ook geen gewone kaas te eten, die bevat namelijk dierlijk stremsel, een product afkomstig uit de kalveren-slacht.
pi_67995575
ik las ethiopische
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_67995576
Van mensen als TS zou ik bijna vegetariër worden
pi_67995579
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:48 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Maar vegetariers horen ook geen gewone kaas te eten, die bevat namelijk dierlijk stremsel, een product afkomstig uit de kalveren-slacht.
Dat is weer afhankelijk van welke kaas maar goed generaliseren is in.
***** Kraak.....
pi_67995588
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:51 schreef daReaper het volgende:
ik las ethiopische
Ethiopier: "Ik heb honger, ik heb honger."
Rode Kruis: "Hier een broodje shoarma."
Ethiopier: "Sorry, ben vegetariër."
pi_67995605
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:51 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Dat is weer afhankelijk van welke kaas maar goed generaliseren is in.
Vegetarische kaas is vrij duur hoor, ga er maar vanuit dat het gemiddelde broodje kaas daar niet mee belegd is.
pi_67995614
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:52 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ethiopier: "Ik heb honger, ik heb honger."
Rode Kruis: "Hier een broodje shoarma."
Ethiopier: "Sorry, ben vegetariër."

"doe me 't alleen het broodje maar"
***** Kraak.....
pi_67995632
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:53 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Vegetarische kaas is vrij duur hoor, ga er maar vanuit dat het gemiddelde broodje kaas daar niet mee belegd is.
Voor wie het wil is 't er, zelf boeit 't me geen ene reet.
***** Kraak.....
pi_67995690
onleesbaar topic,

als het gaat om vegetarische mensen hebben ze een punt, dieren hebben ook gevoel
Zelf eet ik ook vlees, maar gisteren had ik vegetarische gehaktballen en die smaakte wel goed
agenda 5 mei reis nassau 3 oktober malediven 23 augustus tv afstoffen 7 augustus dodge ophalen
[..]
pi_67995742
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:53 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Pindakaas is ook een optie. Nog gezonder ook.
ROBODEMONS..................|:(
pi_67996002
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:34 schreef Specularium het volgende:
Ze zijn alleen schuldig aan het hebben van een voortreffelijke smaak.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_67996058
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:01 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Pindakaas is ook een optie. Nog gezonder ook.
Je gaat twijfelen tegenwoordig, zijn pindas wel zo gezond?
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:25:08 #48
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67996176
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:19 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Je gaat twijfelen tegenwoordig, zijn pindas wel zo gezond?
Het is relatief, maar ja.. pinda's zijn gezond.
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:32:51 #49
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_67996351
Hiep hoi, het vegetariërbashtopic van deze week.
pi_67996573
Een hoop woorden voor iets dat al lang duidelijk is TS.
Maar gelijk heb je.
With bloody fists I'll batter like a ten ton hammer, son.
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:20:20 #51
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_67997684
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:32 schreef Frollo het volgende:
Hiep hoi, het vegetariërbashtopic van deze week.
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:21:36 #52
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_67997727
quote:

topic
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_67998058
Wij vergetariers zijn voorlopers naar een betere wereld, wij kunnen ook niet alles goed doen en alles weten.. wij willen tenminste een betere wereld
pi_67998118
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef hardromacore het volgende:
Wij vergetariers zijn voorlopers naar een betere wereld, wij kunnen ook niet alles goed doen en alles weten.. wij willen tenminste een betere wereld

Helemaal met eens, geen mens doet alles goed en een betere wereld is mooie droom.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:42:26 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67998359
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef hardromacore het volgende:
Ahja. Waarde oordelen ten overvloede

Het doet bijna religieus aan.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_67998416
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ahja. Waarde oordelen ten overvloede

Het doet bijna religieus aan.
Als ik niet aan Waarde oordelen deed, was ik geen vegetarier
pi_67998437
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:08 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Dat moet gewoon wel nog lekkerder smaken
Zelfgemaakt smaakt (bijna) alles beter
pi_67998455
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:44 schreef hardromacore het volgende:

[..]

wat voor zolen heb je onder je schoenen?
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:47:43 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67998501
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:44 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Iedereen doet natuurlijk aan waardeoordelen maar ik heb altijd intresse in de basis van dat "beter" en "goed" en "kwaad". Aangezien zo veel mensen op basis daarvan beoordeeld worden.

Ik vraag me af. Vind je jezelf ook beter dan niet-vegetariers (aangezien zij niet streven naar wat jij ziet als "een betere wereld")?
pi_67998517
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:46 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

wat voor zolen heb je onder je schoenen?
Geen idee.. zoals ik zei ik kan niet alles weten.. voortaan zal ik er opletten
pi_67998644
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Iedereen doet natuurlijk aan waardeoordelen maar ik heb altijd intresse in de basis van dat "beter" en "goed" en "kwaad". Aangezien zo veel mensen op basis daarvan beoordeeld worden.

Ik vraag me af. Vind je jezelf ook beter dan niet-vegetariers (aangezien zij niet streven naar wat jij ziet als "een betere wereld")?
Ik vind mijzelf niet beter, eerder vind ik mensen onwetend/egocentrisch. Daar kunnen die mensen niks aan doen, zij gaan op in de massa.. ik ben meer van het kluizenaarsschap
pi_67998872
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:47 schreef SpecialK het volgende:

Dat is bij de meeste vegetariers niet het geval (tenminste onder de vegetariers die ik ken), hoewel er ironisch genoeg door de vleeseters bijna altijd op vegetariers neergekeken wordt, er gaat hier immers geen week voorbij zonder een topic over vegetariers.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:19:29 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67999470
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:01 schreef n0r het volgende:

[..]

Dat is bij de meeste vegetariers niet het geval (tenminste onder de vegetariers die ik ken), hoewel er ironisch genoeg door de vleeseters bijna altijd op vegetariers neergekeken wordt, er gaat hier immers geen week voorbij zonder een topic over vegetariers.
Och. In mijn vriendenkring zaten een aantal vegetariers. Die vonden zichzelf weldegelijk ook echt beter. Het is van beide kanten zo lekker makkelijk vooroordelen spuien.

Vegetariers zijn verwijfde mietjes die maximaal 2 keer kunnen opdrukken
Vleeseters zijn moordende onnadenkende idioten die met de massa mee gaan.

Mensen die dit soort dingen roepen hoeven niet eens zo dom te zijn. Het is eigenlijk gewoon een religieuze discussie. Als mensen dat nou eens door zouden hebben en elkaar niet zo proberen te evangeliseren. Maargoed het is fok
pi_67999602
Het heeft niets met religie te maken.
De manier waarop vandaag de dag vlees voor de massa geproduceerd wordt gaat te ver imo.
Ik ben zelf niet eens vegetarier, maar ben wel tegen bio-industrie, het maken van foie gras, kalfsvlees en dat soort afgrijselijke taferelen.
Dus ik denk dat vegetariers misschien wel beter zijn dan vleeseters ja, of in elk geval zijn ze meer met de wereld bezig.
pi_67999626
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Och. In mijn vriendenkring zaten een aantal vegetariers. Die vonden zichzelf weldegelijk ook echt beter. Het is van beide kanten zo lekker makkelijk vooroordelen spuien.

Vegetariers zijn verwijfde mietjes die maximaal 2 keer kunnen opdrukken
Vleeseters zijn moordende onnadenkende idioten die met de massa mee gaan.

Mensen die dit soort dingen roepen hoeven niet eens zo dom te zijn. Het is eigenlijk gewoon een religieuze discussie. Als mensen dat nou eens door zouden hebben en elkaar niet zo proberen te evangeliseren. Maargoed het is fok
Maar je weet niet precies welke zolen onder je schoenen?
Troost je met het feit dat mensen weinig idee hebben wat ze dragen terwijl ze wel druk bezig zijn met eten.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:24:32 #66
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67999669
Was er trouwens al gemeld dat vee ook veel soja, maïs en graan eet, meer nog dan een mens zou eten als hij dat direct zou eten, dus wat dat betreft de slachtoffers bij het oogsten van gewassen voor vleeseters net zo goed gelden. Indirect zijn er vele kilo's graan en soja per kilo vlees nodig.

Het is namelijk niet alsof varkens en koeien van de lucht dik worden, of dat koeien alleen gras eten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:29:41 #67
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67999909
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:23 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ik denk dat je me door de war haalt met hardromacore.
Mij boeit dat niet zoveel.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:31:02 #68
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67999994
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:23 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Troost je met het feit dat mensen weinig idee hebben wat ze dragen terwijl ze wel druk bezig zijn met eten.
Ik weet ook niet precies wat voor zolen ik onder mijn schoenen heb, maar ze komen van Vega-life (http://www.vega-life.nl/webshop/) dus leer is het niet.
pi_68000079
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:24 schreef Iblis het volgende:

Het is namelijk niet alsof varkens en koeien van de lucht dik worden, of dat koeien alleen gras eten.
Varkens weet ik niet maar die koeien zorgen voor grote schadelijke gassen uitstoot.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:32:50 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68000092
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:24 schreef Iblis het volgende:
Was er trouwens al gemeld dat vee ook veel soja, maïs en graan eet, meer nog dan een mens zou eten als hij dat direct zou eten, dus wat dat betreft de slachtoffers bij het oogsten van gewassen voor vleeseters net zo goed gelden. Indirect zijn er vele kilo's graan en soja per kilo vlees nodig.

De kern van dat punt (ik heb 'em het eerst een paar jaar geleden gelezen op maddox's website voor de liefhebbers ) is ook niet dat vegetariers eigenlijk meer doden veroorzaken dan vleeseters maar dat ze net zo goed schuldig zijn aan moord terwijl ze het voor willen doen komen alsof ze "guiltless" zijn.
pi_68000161
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat je me door de war haalt met hardromacore.
Mij boeit dat niet zoveel.
Sorry ik raak soms de kluts kwijt.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:35:47 #72
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68000212
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:22 schreef n0r het volgende:
Het heeft niets met religie te maken.
De manier waarop vandaag de dag vlees voor de massa geproduceerd wordt gaat te ver imo.
Ik ben zelf niet eens vegetarier, maar ben wel tegen bio-industrie, het maken van foie gras, kalfsvlees en dat soort afgrijselijke taferelen.
Dus ik denk dat vegetariers misschien wel beter zijn dan vleeseters ja, of in elk geval zijn ze meer met de wereld bezig.
Juist dat soort opmerkingen maken dit een textbook voorbeeld van een religieuze discussie. Wie zegt bijvoorbeeld dat de bio-industrie te ver gaat. Dat is jouw perceptie van wat wel of niet "goed" is en wat "kwaad" is.
Dat je op basis van iemands geloof (of je wel of niet met de wereld bezig bent) roept dat iemand beter is dan de ander doet ook erg aan als hoe christenen over paganisten dachten.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:38:14 #73
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68000318
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:32 schreef SpecialK het volgende:
De kern van dat punt (ik heb 'em het eerst een paar jaar geleden gelezen op maddox's website voor de liefhebbers ) is ook niet dat vegetariers eigenlijk meer doden veroorzaken dan vleeseters maar dat ze net zo goed schuldig zijn aan moord terwijl ze het voor willen doen komen alsof ze "guiltless" zijn.
Ik weet niet hoeveel dat willen doen voorkomen, of ze hebben boter op hun hoofd. Als westerling kun je er niet echt omheen (indirect) vuile handen te maken, vanwege kinderarbeid in Azië, corrupte regimes in Afrika waar belastinggeld naartoe gaat, ellende met oliepijpleidingen en rampen, dumpen van goederen onder de marktprijs, enz. enz.

Je kunt hooguit je best doen dat soms te beperken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_68000386
Oh ja sorry, ik wist niet dat er ook voorstanders van deze manier van vleesproductie zijn die daar ook voor uitkomen. Maargoed, als je het normaal vind
Verder ben ik atheistisch dus ik snap je vergelijking niet helemaal.

En over die schoenzolen, er is een verschil tussen geen vlees/vis eten en het totaal niet gebruiken van alles wat van dieren gemaakt wordt/uit dieren komt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:41:31 #75
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68000434
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:38 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel dat willen doen voorkomen, of ze hebben boter op hun hoofd.
Valt nog vies tegen hoeveel dat er zijn. Ik ken(de) er persoonlijk al 2 die er werkelijk zo over dachten.
quote:
Als westerling kun je er niet echt omheen (indirect) vuile handen te maken, vanwege kinderarbeid in Azië, corrupte regimes in Afrika waar belastinggeld naartoe gaat, ellende met oliepijpleidingen en rampen, dumpen van goederen onder de marktprijs, enz. enz.

Je kunt hooguit je best doen dat soms te beperken.
Ik ben de naam ervan totaal vergeten maar blijkbaar is er een religieuze groepering in Indie ergens. Ze lopen met bezems rond, zorgen er voor dat ze niet op insecten trappen, eten alleen maar vruchten die ze op de grond vinden.

Nagenoeg 0 impact dus.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:43:20 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68000493
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:40 schreef n0r het volgende:
Oh ja sorry, ik wist niet dat er ook voorstanders van deze manier van vleesproductie zijn die daar ook voor uitkomen. Maargoed, als je het normaal vind
Er zijn genoeg mensen die hier goed van op de hoogte zijn en dat opzich prima vinden. Ze zien dieren als een soort grondstof. En wie zegt dat dat in een naturalistisch universum niet zo is.
quote:
Verder ben ik atheistisch dus ik snap je vergelijking niet helemaal.
Ook atheisten kunnen religieus ingesteld zijn
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:45:44 #77
15967 Frollo
pi_68000559
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef SpecialK het volgende:

Ik ben de naam ervan totaal vergeten maar blijkbaar is er een religieuze groepering in Indie ergens. Ze lopen met bezems rond, zorgen er voor dat ze niet op insecten trappen, eten alleen maar vruchten die ze op de grond vinden.

Nagenoeg 0 impact dus.
Jaïnisten zijn dat.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:52:35 #78
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68000799
quote:

Nagenoeg 0 impact dus.
Klopt, alhoewel het m.i. soms ethisch wel te rechtvaardigen kan zijn om te doden, maar dat is weer een andere discussie. B.v. abortus, euthanasie, oorlogssituaties, enz.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:57:17 #79
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68000944
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:52 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, alhoewel het m.i. soms ethisch wel te rechtvaardigen kan zijn om te doden, maar dat is weer een andere discussie. B.v. abortus, euthanasie, oorlogssituaties, enz.
Als je bijna verhongert.
pi_68001001
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:45 schreef Frollo het volgende:

[..]

Jaïnisten zijn dat.
Leuk, even onderzoek naar doen
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:00:54 #81
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68001058
quote:
Helemaal waus dus.
0 topics op naam. 14.gif
pi_68001080
Vanuit Atheïstisch oogpunt: boeiend, je gaat toch dood dus dan maar genieten van een stukje vlees
Vanuit Islamitisch oogpunt: Allah heeft dieren geschapen opdat wij deze kunnen consumeren (mits conform een aantal geldende regels).

Vanuit geen enkel oogpunt zie ik niet in waarom je dus vegetariër gaat worden.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_68001099
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:40 schreef SpecialK het volgende:
Guiltless grill
Ik wou net zeggen, is dit niet gewoon gejat van Maddox?
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:02:17 #84
15967 Frollo
pi_68001100
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:00 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Helemaal waus dus.
Euh, help me eens, wie doen ze daar ook alweer kwaad mee?
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:02:49 #85
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68001111
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:00 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Helemaal waus dus.
quote:
Jains are among the wealthiest Indians. They run numerous schools, colleges and hospitals and are important patrons of the Somapuras, the traditional temple architects in Gujarat. Jains have greatly influenced Gujarati cuisine. Gujarat is predominantly vegetarian (see Jain vegetarianism), and its food is mild as onions and garlic are omitted. Though the Jains form only 0.42% of the population of India, their contribution to the exchequer by way of income tax is an astounding 24% of the total tax collected.
Ergens doen ze iets niet verkeerd.
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:02:59 #86
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68001114
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:01 schreef Burakius het volgende:
Vanuit Atheïstisch oogpunt: boeiend, je gaat toch dood dus dan maar genieten van een stukje vlees
Vanuit Islamitisch oogpunt: Allah heeft dieren geschapen opdat wij deze kunnen consumeren (mits conform een aantal geldende regels).

Als er geen wetten tegen waren zou jij ook moorden en verkrachten om jou eigen leven aangenamer te maken?
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:05:11 #87
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68001174
Ik zeg niet dat ze iemand kwaad doen ofzo. Maar je moet toch wel een beetje aan jezelf denken.
0 topics op naam. 14.gif
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:05:16 #88
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68001176
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:45 schreef Frollo het volgende:

[..]

Jaïnisten zijn dat.
Dank je! Dat was het.
pi_68001178
Ik heb geen problemen met de grote dierenholocaust, zolang het maar pijnloos gebeurt.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_68001201
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:02 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Als er geen wetten tegen waren zou jij ook moorden en verkrachten om jou eigen leven aangenamer te maken?
Is dat niet in de aard van de mens, om zonder wetten geheel de eigen ego te plezieren? Dit is te zien bij rijke mensen die geen grenzen krijgen en in het verleden te zien bij vele koningen en leiders.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_68001216
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:05 schreef teknomist het volgende:
Ik heb geen problemen met de grote dierenholocaust, zolang het maar pijnloos gebeurt.
. Dus dood moeten ze, maar geen pijn .
pi_68001226
quote:

Zet je oogkleppen eens af..

Er zullen vast mensen bestaan die mensen( zelf een dier) niet boven andere dieren plaatsen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:06:52 #93
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68001231
quote:
Iets te kort door de bocht. Aangezien atheisme zelf niets zegt over je ethische standpunten. Misschien heeft het humanisme er wel wat over te roepen.
quote:

Muah. Persoonlijk geweten enzo. Het hoeft niet allemaal vanuit een gestructureerde overtuiging te komen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:07:07 #94
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68001239
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef Burakius het volgende:

[..]

0 topics op naam. 14.gif
pi_68001256
quote:

[..]

Wat is daar vreemd aan? Is het erg als ze dood gaan als ze daar niks van voelen?

Maar een levend wezen gun ik geen pijn, jij wel?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_68001275
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Iets te kort door de bocht. Aangezien atheisme zelf niets zegt over je ethische standpunten. Misschien heeft het humanisme er wel wat over te roepen.
[..]

Muah. Persoonlijk geweten enzo. Het hoeft niet allemaal vanuit een gestructureerde overtuiging te komen.
hmm eens over persoonlijk geweten . Maar als je er theoretisch naar kijkt zou het wel kloppen wat ik zeg vind je niet?
pi_68001319
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Zet je oogkleppen eens af..

Er zullen vast mensen bestaan die mensen( zelf een dier) niet boven andere dieren plaatsen.
Ja maar heb ik die dan opgenoemd nee. Ik had het enkel over atheïsten en moslims. Dat er atheïsten zijn die zichzelf niet boven dieren plaatsen is theoretisch gezien, dus zonde rpersoonlijk geweten, een raar fenomeen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:10:08 #98
15967 Frollo
pi_68001335
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

hmm eens over persoonlijk geweten . Maar als je er theoretisch naar kijkt zou het wel kloppen wat ik zeg vind je niet?
Zelfs al zouden er uitsluitend atheïstische en islamitische standpunten bestaan, dan nog niet.
pi_68001444
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja maar heb ik die dan opgenoemd nee. Ik had het enkel over atheïsten en moslims. Dat er atheïsten zijn die zichzelf niet boven dieren plaatsen is theoretisch gezien, dus zonde rpersoonlijk geweten, een raar fenomeen.
Aub aub.. kom uit je groep.. ga mediteren, probeer niet alles te counteren als een drol, ja en ik wijs naar jou
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:13:32 #100
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68001452
quote:

[..]

Is dat niet in de aard van de mens, om zonder wetten geheel de eigen ego te plezieren? Dit is te zien bij rijke mensen die geen grenzen krijgen en in het verleden te zien bij vele koningen en leiders.
Waarom zijn er dan zoveel mensen geweest die hun leven willen geven om het leven van anderen te redden of te verbeteren? Vaak ook redden van dat kleine clubje leiders. Ik denk dat die leiders juist leiders zijn omdat ze de eigen ego zo graag plezieren. Niet andersom. (En koningen werden nou eenmaal zo opgevoed, alhoewel die verre van absolute macht hadden)
pi_68001777
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:13 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Aub aub.. kom uit je groep.. ga mediteren, probeer niet alles te counteren als een drol, ja en ik wijs naar jou
Wat snap je niet aan theoretisch ? Ik WEET dat er meer speelt in de realiteit. Ga eens leren lezen i.p.v. jezelf als de intelligente neer te zetten. Maar nee je keek niet verder. Je dacht yes! Dat is een moslim, meteen op ingaan dat hij dom is en dat hij niet verder kan kijken dan zijn neus. Ja hij zal wel zo een atheïst basher zijn.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')