abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67993746
iedereen die hier wel eens naar de Mac gaat of een biefstuk eet is vast wel eens geconfronteerd met een of andere domme autist die het nodig vind om te zeiken dat 'ie' pro-moord is.

zulke domme onzin is dat, ik eet geen vlees omdat ik dan zeker weet dat er ergens op de wereld een dooie kadaver ligt. maar ik eet vlees omdat het lekker is.

PETA, waarbij de E voor 'Ethisch' staat staat paal voorop met hun gesnurk over dieren rechten. mensen hebben vast wel die irritante reclames gezien waar dooie varkens opgestapeld worden etc,waarom laten zij dat zien? dat wil ik niet zien, en ik ga er heus ook niet minder vlees van eten.

het ding is; (ethische) vegetariėrs vinden het fijn om een moraal trip te hebben met hun gezeik van ''ik eet geen vlees omdat het leed wil limiteren.'' het probleem is dat ze het leed niet kunnen limiteren omdat het oosten van gewassen ook jaarlijks miljoenen beesten de nek (of, hun leven ofzeu) kosten.dat willen zulke vegetariėrs niet zien omdat hun leven zo hun leven zo al goed is, maar laat de dood van een paar miljoen beesten niet op je inwerken. je hebt je moraal trip over dat je leed 'limiteert' en je hebt een goed geweten.

vegetariėrs>eten groenten/vlees vervangers>tijdens het oosten gaan er miljoenen beesten dood omdat die vegetariėrs groentes willen eten in plaats van vlees, ironisch genoeg gaan er bij het oosten echt focking veel beesten dood.

ethische vegetariėrs zijn net zo schuldig als mensen die vlees eten, zeg maar.
pi_67993764
Maak je topic leesbaar
pi_67993791
Mensen die vlees eten zijn helemaal nergens schuldig aan.
pi_67993794
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:30 schreef optimusfunk het volgende:
iedereen die hier wel eens naar de Mac gaat of een biefstuk eet is vast wel eens geconfronteerd met een of andere domme autist die het nodig vind om te zeiken dat 'ie' pro-moord is.

Ik kom ze weinig tegen irl, op internet weleens maar ook niet vaak.
***** Kraak.....
  Moderator / Redactie FP dinsdag 14 april 2009 @ 01:35:56 #5
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_67993805
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:34 schreef Specularium het volgende:
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_67993822
tijdens het oosten?
pi_67993836
Het is al vaag dat die autist dan ineens pro-moord is?
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:39:32 #8
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_67993842
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:37 schreef VoreG het volgende:
tijdens het oosten?
Oogsten
Ook geen sig dus
pi_67993847
Je hele verhaal raakt kant noch wal. Leven en laten leven..
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:40:26 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67993853
Guiltless grill
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:56:41 #11
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67993985
Last van je geweten dat je dit ineens kwijt moet ofzo?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_67994100
Ja joh, met die treinen naar het Oosten gingen er 60 jaar geleden ook veel dieren dood
pi_67994142
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 02:13 schreef De_Ananas het volgende:
Ja joh, met die treinen naar het Oosten gingen er 60 jaar geleden ook veel dieren dood
Was dat een grapje?
***** Kraak.....
pi_67994207
Meat is murder!1!11!1
  dinsdag 14 april 2009 @ 02:46:34 #15
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_67994286
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_67994541
Ik zie het verschil nooit zo goed tussen dieren die dieren vermoorden voor vleesch en ik die indirect een dier vermoord voor vleesch. De mens staat gewoon bovenaan in deze voedselketen.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_67994545
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 04:59 schreef intraxz het volgende:
De mens staat gewoon bovenaan in deze voedselketen.
Nee ook mensen worden weleens opgegeten.
***** Kraak.....
pi_67994651
Het probleem is dat mensen niet meer lijken te beseffen dat hun lapje vlees van een echt dier af komt en dat die dieren goed dienen te worden behandeld. En daar schort het nog al eens aan.

Het is enorm hypocriet wanneer mensen in huilen uitbarsten wanneer ze op TV of in het echt (dat rimboe programma bijv) een dier gedood zien worden, terwijl ze in het dagelijks leven met smaak hun biefstukje of wat dan ook naarbinnen werken.

Hoeveel mensen zullen er nog vlees eten wanneer er een wet wordt gemaakt dat je alleen vlees mag eten van dieren die jij zelf hebt gedood en geslacht?
Tempus fugit et nos fugimus in illus
- Ovid Fasti
pi_67994660
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 06:28 schreef Sempiterna het volgende:

Hoeveel mensen zullen er nog vlees eten wanneer er een wet wordt gemaakt dat je alleen vlees mag eten van dieren die jij zelf hebt gedood en geslacht?
Moeten we dan de beesten eerst zelf doden en dan opeten?
***** Kraak.....
pi_67994687
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 06:32 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Moeten we dan de beesten eerst zelf doden en dan opeten?
Precies... hoeveel mensen zullen dan nog een lapje vlees hebben en er ook nog van genieten?
Tempus fugit et nos fugimus in illus
- Ovid Fasti
pi_67994756
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 06:43 schreef Sempiterna het volgende:

[..]

Precies... hoeveel mensen zullen dan nog een lapje vlees hebben en er ook nog van genieten?
Dat moet gewoon wel nog lekkerder smaken
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_67994766
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 06:43 schreef Sempiterna het volgende:

[..]

Ik moet ineens denken aan:

***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 07:19:11 #23
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67994800
En hoe maak ik dieren dood door groenten te eten? Overigens eten niet-vegetariėrs ook groenten, heb ik wel eens gehoord.
Ik loop overigens nooit mensen lastig te vallen met mijn vegetariėr zijn, al lijkt het mij voor de grap nog wel een keer leuk. Het is vaker dat ik gezeur krijg hoe dom het wel niet is om vegetariėr te zijn als het dan wel toevallig ter sprake komt. (Als ik bijv. een broodje ham beleefd afwijs)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_67994810
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:19 schreef Ugjerke het volgende:
(Als ik bijv. een broodje ham beleefd afwijs)
Meestal hebben ze dan ook broodjes kaas.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 07:25:51 #25
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67994826
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:21 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Gelukkig wel
En anders wel een krentenbol.
pi_67994841
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:25 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Gelukkig wel
En anders wel een krentenbol.
Broodjes kaas zijn altijd goed, krentenbollen ben ik niet dol op.
afhankelijk van de dag ervoor pas ik ontbijt al aan. Dat kan broodje zijn maar ook zo'n heerlijk vet gebakken ei met spek.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 07:44:25 #27
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67994906
Broodje ei! Dat ga ik even maken!
Krentenbollen ben ik ook niet dol op, maar als dat het alternatief is sla ik ze ook niet af.
pi_67995237
Mja, het vlees dat vegetariers niet eten, beland in de afvalbakken van de supermarkt/slagerij.
Dus eigenlijk is het onnodig dierenleed GEEN vlees te eten, want die beesten zijn dan voor een paar honderd gram voor niets gestorven.
pi_67995263
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:44 schreef Ugjerke het volgende:
Broodje ei! Dat ga ik even maken!
Broodje ei en dan van die zaanse mayo erop en wat peper en zout, gigantisch ongezond maar wel erg lelkker.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:31:49 #30
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_67995304
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 05:01 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Dat heeft niets met de keten te maken.
pi_67995311
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:21 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Vegetariėrs eten geen kaas.
ROBODEMONS..................|:(
pi_67995471
quote:

zulke domme onzin is dat, ik eet geen vlees omdat ik dan zeker weet dat er ergens op de wereld een dooie kadaver ligt. maar ik eet vlees omdat het lekker is.

PETA, waarbij de E voor 'Ethisch' staat staat paal voorop met hun gesnurk over dieren rechten. mensen hebben vast wel die irritante reclames gezien waar dooie varkens opgestapeld worden etc,waarom laten zij dat zien? dat wil ik niet zien, en ik ga er heus ook niet minder vlees van eten.

het ding is; (ethische) vegetariėrs vinden het fijn om een moraal trip te hebben met hun gezeik van ''ik eet geen vlees omdat het leed wil limiteren.'' het probleem is dat ze het leed niet kunnen limiteren omdat het oosten van gewassen ook jaarlijks miljoenen beesten de nek (of, hun leven ofzeu) kosten.dat willen zulke vegetariėrs niet zien omdat hun leven zo hun leven zo al goed is, maar laat de dood van een paar miljoen beesten niet op je inwerken. je hebt je moraal trip over dat je leed 'limiteert' en je hebt een goed geweten.

vegetariėrs>eten groenten/vlees vervangers>tijdens het oosten gaan er miljoenen beesten dood omdat die vegetariėrs groentes willen eten in plaats van vlees, ironisch genoeg gaan er bij het oosten echt focking veel beesten dood.

Ten eerste, je komt zelf nogal achterlijk over, VMBO?

Ten tweede, die muisjes, insecten en dergelijke die doodgaan bij het oogsten van groenten, fruit en graan vallen natuurlijk in het niet vergeleken het leed en het aantal dode beesten in de vleesindustrie. En vleeseters eten natuurlijk ook groente, fruit en graan.

Daarbij dragen vleeseters nog veel meer bij aan leed; bijvoorbeeld het leed van mens, dier en milieu in Zuid-Amerika naar aanleiding van de soja-teelt daar voor ons veevoer. Dus als we jouw logica aanhouden zorg je zelf voor minimaal twee keer zoveel leed als de gemiddelde vegetarier: het leed van de beesten die je zelf eet, en het leed dat wordt veroorzaakt door het verbouwen en oogsten van hun voer.

Dus informeer jezelf voortaan eerst, of denk op zijn minst even na, voordat je anderen als achterlijk bestempelt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:45:39 #33
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67995491
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:26 schreef MrDrako het volgende:
Mja, het vlees dat vegetariers niet eten, beland in de afvalbakken van de supermarkt/slagerij.
Dus eigenlijk is het onnodig dierenleed GEEN vlees te eten, want die beesten zijn dan voor een paar honderd gram voor niets gestorven.
Het aanbod van vlees word vanzelf aangepast op de vraag. Zo hoort onze vrije markt economie te werken.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:28 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Broodje ei en dan van die zaanse mayo erop en wat peper en zout, gigantisch ongezond maar wel erg lelkker.
Mmm.. net als die broodjes op het station maar dan verser.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:32 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Vegetariėrs eten geen kaas.
Je bent in de war met veganisten. Die eten helemaal geen dierlijke producten. Vegetariėrs eten geen dode dieren.
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:47:20 #34
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67995512
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:44 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ten tweede, die muisjes, insecten en dergelijke die doodgaan bij het oogsten van groenten, fruit en graan vallen natuurlijk in het niet vergeleken het leed en het aantal dode beesten in de vleesindustrie. En vleeseters eten natuurlijk ook groente, fruit en graan.

Daarbij dragen vleeseters nog veel meer bij aan leed; bijvoorbeeld het leed van mens, dier en milieu in Zuid-Amerika naar aanleiding van de soja-teelt daar voor ons veevoer. Dus als we jou logica aanhouden zorg je zelf voor minimaal twee keer zoveel leed als de gemiddelde vegetarier: het leed van de beesten die je zelf eet, en het leed dat wordt veroorzaakt door het verbouwen en oogsten van hun voer.

Dus informeer jezelf voortaan eerst, of denk op zijn minst even na, voordat je anderen als achterlijk bestempelt.
Wat ik me trouwens net nog bedacht: Voor het voeden van slachtvee zijn nog veel meer gewassen nodig.
pi_67995535
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:45 schreef Ugjerke het volgende:

Je bent in de war met veganisten. Die eten helemaal geen dierlijke producten. Vegetariėrs eten geen dode dieren.
Die hebben ook karton als schoenzool.
***** Kraak.....
pi_67995539
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:45 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Maar vegetariers horen ook geen gewone kaas te eten, die bevat namelijk dierlijk stremsel, een product afkomstig uit de kalveren-slacht.
pi_67995575
ik las ethiopische
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_67995576
Van mensen als TS zou ik bijna vegetariėr worden
pi_67995579
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:48 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Maar vegetariers horen ook geen gewone kaas te eten, die bevat namelijk dierlijk stremsel, een product afkomstig uit de kalveren-slacht.
Dat is weer afhankelijk van welke kaas maar goed generaliseren is in.
***** Kraak.....
pi_67995588
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:51 schreef daReaper het volgende:
ik las ethiopische
Ethiopier: "Ik heb honger, ik heb honger."
Rode Kruis: "Hier een broodje shoarma."
Ethiopier: "Sorry, ben vegetariėr."
pi_67995605
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:51 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Dat is weer afhankelijk van welke kaas maar goed generaliseren is in.
Vegetarische kaas is vrij duur hoor, ga er maar vanuit dat het gemiddelde broodje kaas daar niet mee belegd is.
pi_67995614
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:52 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ethiopier: "Ik heb honger, ik heb honger."
Rode Kruis: "Hier een broodje shoarma."
Ethiopier: "Sorry, ben vegetariėr."

"doe me 't alleen het broodje maar"
***** Kraak.....
pi_67995632
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:53 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Vegetarische kaas is vrij duur hoor, ga er maar vanuit dat het gemiddelde broodje kaas daar niet mee belegd is.
Voor wie het wil is 't er, zelf boeit 't me geen ene reet.
***** Kraak.....
pi_67995690
onleesbaar topic,

als het gaat om vegetarische mensen hebben ze een punt, dieren hebben ook gevoel
Zelf eet ik ook vlees, maar gisteren had ik vegetarische gehaktballen en die smaakte wel goed
agenda 5 mei reis nassau 3 oktober malediven 23 augustus tv afstoffen 7 augustus dodge ophalen
[..]
pi_67995742
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:53 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Pindakaas is ook een optie. Nog gezonder ook.
pi_67996002
quote:
Ze zijn alleen schuldig aan het hebben van een voortreffelijke smaak.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_67996058
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:01 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Pindakaas is ook een optie. Nog gezonder ook.
Je gaat twijfelen tegenwoordig, zijn pindas wel zo gezond?
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:25:08 #48
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67996176
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:19 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Je gaat twijfelen tegenwoordig, zijn pindas wel zo gezond?
Het is relatief, maar ja.. pinda's zijn gezond.
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:32:51 #49
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_67996351
Hiep hoi, het vegetariėrbashtopic van deze week.
pi_67996573
Een hoop woorden voor iets dat al lang duidelijk is TS.
Maar gelijk heb je.
With bloody fists I'll batter like a ten ton hammer, son.
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:20:20 #51
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_67997684
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:32 schreef Frollo het volgende:
Hiep hoi, het vegetariėrbashtopic van deze week.
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:21:36 #52
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_67997727
quote:

topic
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_67998058
Wij vergetariers zijn voorlopers naar een betere wereld, wij kunnen ook niet alles goed doen en alles weten.. wij willen tenminste een betere wereld
pi_67998118
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef hardromacore het volgende:
Wij vergetariers zijn voorlopers naar een betere wereld, wij kunnen ook niet alles goed doen en alles weten.. wij willen tenminste een betere wereld

Helemaal met eens, geen mens doet alles goed en een betere wereld is mooie droom.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:42:26 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67998359
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef hardromacore het volgende:
Ahja. Waarde oordelen ten overvloede

Het doet bijna religieus aan.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_67998416
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ahja. Waarde oordelen ten overvloede

Het doet bijna religieus aan.
Als ik niet aan Waarde oordelen deed, was ik geen vegetarier
pi_67998437
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:08 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Dat moet gewoon wel nog lekkerder smaken
Zelfgemaakt smaakt (bijna) alles beter
pi_67998455
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:44 schreef hardromacore het volgende:

[..]

wat voor zolen heb je onder je schoenen?
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:47:43 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67998501
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:44 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Iedereen doet natuurlijk aan waardeoordelen maar ik heb altijd intresse in de basis van dat "beter" en "goed" en "kwaad". Aangezien zo veel mensen op basis daarvan beoordeeld worden.

Ik vraag me af. Vind je jezelf ook beter dan niet-vegetariers (aangezien zij niet streven naar wat jij ziet als "een betere wereld")?
pi_67998517
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:46 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

wat voor zolen heb je onder je schoenen?
Geen idee.. zoals ik zei ik kan niet alles weten.. voortaan zal ik er opletten
pi_67998644
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Iedereen doet natuurlijk aan waardeoordelen maar ik heb altijd intresse in de basis van dat "beter" en "goed" en "kwaad". Aangezien zo veel mensen op basis daarvan beoordeeld worden.

Ik vraag me af. Vind je jezelf ook beter dan niet-vegetariers (aangezien zij niet streven naar wat jij ziet als "een betere wereld")?
Ik vind mijzelf niet beter, eerder vind ik mensen onwetend/egocentrisch. Daar kunnen die mensen niks aan doen, zij gaan op in de massa.. ik ben meer van het kluizenaarsschap
pi_67998872
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:47 schreef SpecialK het volgende:

Dat is bij de meeste vegetariers niet het geval (tenminste onder de vegetariers die ik ken), hoewel er ironisch genoeg door de vleeseters bijna altijd op vegetariers neergekeken wordt, er gaat hier immers geen week voorbij zonder een topic over vegetariers.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:19:29 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67999470
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:01 schreef n0r het volgende:

[..]

Dat is bij de meeste vegetariers niet het geval (tenminste onder de vegetariers die ik ken), hoewel er ironisch genoeg door de vleeseters bijna altijd op vegetariers neergekeken wordt, er gaat hier immers geen week voorbij zonder een topic over vegetariers.
Och. In mijn vriendenkring zaten een aantal vegetariers. Die vonden zichzelf weldegelijk ook echt beter. Het is van beide kanten zo lekker makkelijk vooroordelen spuien.

Vegetariers zijn verwijfde mietjes die maximaal 2 keer kunnen opdrukken
Vleeseters zijn moordende onnadenkende idioten die met de massa mee gaan.

Mensen die dit soort dingen roepen hoeven niet eens zo dom te zijn. Het is eigenlijk gewoon een religieuze discussie. Als mensen dat nou eens door zouden hebben en elkaar niet zo proberen te evangeliseren. Maargoed het is fok
pi_67999602
Het heeft niets met religie te maken.
De manier waarop vandaag de dag vlees voor de massa geproduceerd wordt gaat te ver imo.
Ik ben zelf niet eens vegetarier, maar ben wel tegen bio-industrie, het maken van foie gras, kalfsvlees en dat soort afgrijselijke taferelen.
Dus ik denk dat vegetariers misschien wel beter zijn dan vleeseters ja, of in elk geval zijn ze meer met de wereld bezig.
pi_67999626
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Och. In mijn vriendenkring zaten een aantal vegetariers. Die vonden zichzelf weldegelijk ook echt beter. Het is van beide kanten zo lekker makkelijk vooroordelen spuien.

Vegetariers zijn verwijfde mietjes die maximaal 2 keer kunnen opdrukken
Vleeseters zijn moordende onnadenkende idioten die met de massa mee gaan.

Mensen die dit soort dingen roepen hoeven niet eens zo dom te zijn. Het is eigenlijk gewoon een religieuze discussie. Als mensen dat nou eens door zouden hebben en elkaar niet zo proberen te evangeliseren. Maargoed het is fok
Maar je weet niet precies welke zolen onder je schoenen?
Troost je met het feit dat mensen weinig idee hebben wat ze dragen terwijl ze wel druk bezig zijn met eten.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:24:32 #66
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67999669
Was er trouwens al gemeld dat vee ook veel soja, maļs en graan eet, meer nog dan een mens zou eten als hij dat direct zou eten, dus wat dat betreft de slachtoffers bij het oogsten van gewassen voor vleeseters net zo goed gelden. Indirect zijn er vele kilo's graan en soja per kilo vlees nodig.

Het is namelijk niet alsof varkens en koeien van de lucht dik worden, of dat koeien alleen gras eten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:29:41 #67
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67999909
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:23 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ik denk dat je me door de war haalt met hardromacore.
Mij boeit dat niet zoveel.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:31:02 #68
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67999994
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:23 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Troost je met het feit dat mensen weinig idee hebben wat ze dragen terwijl ze wel druk bezig zijn met eten.
Ik weet ook niet precies wat voor zolen ik onder mijn schoenen heb, maar ze komen van Vega-life (http://www.vega-life.nl/webshop/) dus leer is het niet.
pi_68000079
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:24 schreef Iblis het volgende:

Het is namelijk niet alsof varkens en koeien van de lucht dik worden, of dat koeien alleen gras eten.
Varkens weet ik niet maar die koeien zorgen voor grote schadelijke gassen uitstoot.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:32:50 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68000092
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:24 schreef Iblis het volgende:
Was er trouwens al gemeld dat vee ook veel soja, maļs en graan eet, meer nog dan een mens zou eten als hij dat direct zou eten, dus wat dat betreft de slachtoffers bij het oogsten van gewassen voor vleeseters net zo goed gelden. Indirect zijn er vele kilo's graan en soja per kilo vlees nodig.

De kern van dat punt (ik heb 'em het eerst een paar jaar geleden gelezen op maddox's website voor de liefhebbers ) is ook niet dat vegetariers eigenlijk meer doden veroorzaken dan vleeseters maar dat ze net zo goed schuldig zijn aan moord terwijl ze het voor willen doen komen alsof ze "guiltless" zijn.
pi_68000161
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat je me door de war haalt met hardromacore.
Mij boeit dat niet zoveel.
Sorry ik raak soms de kluts kwijt.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:35:47 #72
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68000212
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:22 schreef n0r het volgende:
Het heeft niets met religie te maken.
De manier waarop vandaag de dag vlees voor de massa geproduceerd wordt gaat te ver imo.
Ik ben zelf niet eens vegetarier, maar ben wel tegen bio-industrie, het maken van foie gras, kalfsvlees en dat soort afgrijselijke taferelen.
Dus ik denk dat vegetariers misschien wel beter zijn dan vleeseters ja, of in elk geval zijn ze meer met de wereld bezig.
Juist dat soort opmerkingen maken dit een textbook voorbeeld van een religieuze discussie. Wie zegt bijvoorbeeld dat de bio-industrie te ver gaat. Dat is jouw perceptie van wat wel of niet "goed" is en wat "kwaad" is.
Dat je op basis van iemands geloof (of je wel of niet met de wereld bezig bent) roept dat iemand beter is dan de ander doet ook erg aan als hoe christenen over paganisten dachten.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:38:14 #73
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68000318
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:32 schreef SpecialK het volgende:
De kern van dat punt (ik heb 'em het eerst een paar jaar geleden gelezen op maddox's website voor de liefhebbers ) is ook niet dat vegetariers eigenlijk meer doden veroorzaken dan vleeseters maar dat ze net zo goed schuldig zijn aan moord terwijl ze het voor willen doen komen alsof ze "guiltless" zijn.
Ik weet niet hoeveel dat willen doen voorkomen, of ze hebben boter op hun hoofd. Als westerling kun je er niet echt omheen (indirect) vuile handen te maken, vanwege kinderarbeid in Aziė, corrupte regimes in Afrika waar belastinggeld naartoe gaat, ellende met oliepijpleidingen en rampen, dumpen van goederen onder de marktprijs, enz. enz.

Je kunt hooguit je best doen dat soms te beperken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_68000386
Oh ja sorry, ik wist niet dat er ook voorstanders van deze manier van vleesproductie zijn die daar ook voor uitkomen. Maargoed, als je het normaal vind
Verder ben ik atheistisch dus ik snap je vergelijking niet helemaal.

En over die schoenzolen, er is een verschil tussen geen vlees/vis eten en het totaal niet gebruiken van alles wat van dieren gemaakt wordt/uit dieren komt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:41:31 #75
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68000434
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:38 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel dat willen doen voorkomen, of ze hebben boter op hun hoofd.
Valt nog vies tegen hoeveel dat er zijn. Ik ken(de) er persoonlijk al 2 die er werkelijk zo over dachten.
quote:
Als westerling kun je er niet echt omheen (indirect) vuile handen te maken, vanwege kinderarbeid in Aziė, corrupte regimes in Afrika waar belastinggeld naartoe gaat, ellende met oliepijpleidingen en rampen, dumpen van goederen onder de marktprijs, enz. enz.

Je kunt hooguit je best doen dat soms te beperken.
Ik ben de naam ervan totaal vergeten maar blijkbaar is er een religieuze groepering in Indie ergens. Ze lopen met bezems rond, zorgen er voor dat ze niet op insecten trappen, eten alleen maar vruchten die ze op de grond vinden.

Nagenoeg 0 impact dus.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:43:20 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68000493
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:40 schreef n0r het volgende:
Oh ja sorry, ik wist niet dat er ook voorstanders van deze manier van vleesproductie zijn die daar ook voor uitkomen. Maargoed, als je het normaal vind
Er zijn genoeg mensen die hier goed van op de hoogte zijn en dat opzich prima vinden. Ze zien dieren als een soort grondstof. En wie zegt dat dat in een naturalistisch universum niet zo is.
quote:
Verder ben ik atheistisch dus ik snap je vergelijking niet helemaal.
Ook atheisten kunnen religieus ingesteld zijn
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:45:44 #77
15967 Frollo
pi_68000559
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef SpecialK het volgende:

Ik ben de naam ervan totaal vergeten maar blijkbaar is er een religieuze groepering in Indie ergens. Ze lopen met bezems rond, zorgen er voor dat ze niet op insecten trappen, eten alleen maar vruchten die ze op de grond vinden.

Nagenoeg 0 impact dus.
Jaļnisten zijn dat.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:52:35 #78
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68000799
quote:

Nagenoeg 0 impact dus.
Klopt, alhoewel het m.i. soms ethisch wel te rechtvaardigen kan zijn om te doden, maar dat is weer een andere discussie. B.v. abortus, euthanasie, oorlogssituaties, enz.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:57:17 #79
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68000944
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:52 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, alhoewel het m.i. soms ethisch wel te rechtvaardigen kan zijn om te doden, maar dat is weer een andere discussie. B.v. abortus, euthanasie, oorlogssituaties, enz.
Als je bijna verhongert.
pi_68001001
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:45 schreef Frollo het volgende:

[..]

Jaļnisten zijn dat.
Leuk, even onderzoek naar doen
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:00:54 #81
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68001058
quote:
Helemaal waus dus.
0 topics op naam. 14.gif
pi_68001080
Vanuit Atheļstisch oogpunt: boeiend, je gaat toch dood dus dan maar genieten van een stukje vlees
Vanuit Islamitisch oogpunt: Allah heeft dieren geschapen opdat wij deze kunnen consumeren (mits conform een aantal geldende regels).

Vanuit geen enkel oogpunt zie ik niet in waarom je dus vegetariėr gaat worden.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_68001099
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:40 schreef SpecialK het volgende:
Guiltless grill
Ik wou net zeggen, is dit niet gewoon gejat van Maddox?
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:02:17 #84
15967 Frollo
pi_68001100
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:00 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Helemaal waus dus.
Euh, help me eens, wie doen ze daar ook alweer kwaad mee?
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:02:49 #85
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68001111
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:00 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Helemaal waus dus.
quote:
Jains are among the wealthiest Indians. They run numerous schools, colleges and hospitals and are important patrons of the Somapuras, the traditional temple architects in Gujarat. Jains have greatly influenced Gujarati cuisine. Gujarat is predominantly vegetarian (see Jain vegetarianism), and its food is mild as onions and garlic are omitted. Though the Jains form only 0.42% of the population of India, their contribution to the exchequer by way of income tax is an astounding 24% of the total tax collected.
Ergens doen ze iets niet verkeerd.
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:02:59 #86
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68001114
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:01 schreef Burakius het volgende:
Vanuit Atheļstisch oogpunt: boeiend, je gaat toch dood dus dan maar genieten van een stukje vlees
Vanuit Islamitisch oogpunt: Allah heeft dieren geschapen opdat wij deze kunnen consumeren (mits conform een aantal geldende regels).

Als er geen wetten tegen waren zou jij ook moorden en verkrachten om jou eigen leven aangenamer te maken?
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:05:11 #87
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68001174
Ik zeg niet dat ze iemand kwaad doen ofzo. Maar je moet toch wel een beetje aan jezelf denken.
0 topics op naam. 14.gif
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:05:16 #88
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68001176
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:45 schreef Frollo het volgende:

[..]

Jaļnisten zijn dat.
Dank je! Dat was het.
pi_68001178
Ik heb geen problemen met de grote dierenholocaust, zolang het maar pijnloos gebeurt.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_68001201
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:02 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Als er geen wetten tegen waren zou jij ook moorden en verkrachten om jou eigen leven aangenamer te maken?
Is dat niet in de aard van de mens, om zonder wetten geheel de eigen ego te plezieren? Dit is te zien bij rijke mensen die geen grenzen krijgen en in het verleden te zien bij vele koningen en leiders.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_68001216
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:05 schreef teknomist het volgende:
Ik heb geen problemen met de grote dierenholocaust, zolang het maar pijnloos gebeurt.
. Dus dood moeten ze, maar geen pijn .
pi_68001226
quote:

Zet je oogkleppen eens af..

Er zullen vast mensen bestaan die mensen( zelf een dier) niet boven andere dieren plaatsen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:06:52 #93
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68001231
quote:
Iets te kort door de bocht. Aangezien atheisme zelf niets zegt over je ethische standpunten. Misschien heeft het humanisme er wel wat over te roepen.
quote:

Muah. Persoonlijk geweten enzo. Het hoeft niet allemaal vanuit een gestructureerde overtuiging te komen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:07:07 #94
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68001239
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef Burakius het volgende:

[..]

0 topics op naam. 14.gif
pi_68001256
quote:

[..]

Wat is daar vreemd aan? Is het erg als ze dood gaan als ze daar niks van voelen?

Maar een levend wezen gun ik geen pijn, jij wel?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_68001275
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Iets te kort door de bocht. Aangezien atheisme zelf niets zegt over je ethische standpunten. Misschien heeft het humanisme er wel wat over te roepen.
[..]

Muah. Persoonlijk geweten enzo. Het hoeft niet allemaal vanuit een gestructureerde overtuiging te komen.
hmm eens over persoonlijk geweten . Maar als je er theoretisch naar kijkt zou het wel kloppen wat ik zeg vind je niet?
pi_68001319
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:06 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Zet je oogkleppen eens af..

Er zullen vast mensen bestaan die mensen( zelf een dier) niet boven andere dieren plaatsen.
Ja maar heb ik die dan opgenoemd nee. Ik had het enkel over atheļsten en moslims. Dat er atheļsten zijn die zichzelf niet boven dieren plaatsen is theoretisch gezien, dus zonde rpersoonlijk geweten, een raar fenomeen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:10:08 #98
15967 Frollo
pi_68001335
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

hmm eens over persoonlijk geweten . Maar als je er theoretisch naar kijkt zou het wel kloppen wat ik zeg vind je niet?
Zelfs al zouden er uitsluitend atheļstische en islamitische standpunten bestaan, dan nog niet.
pi_68001444
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja maar heb ik die dan opgenoemd nee. Ik had het enkel over atheļsten en moslims. Dat er atheļsten zijn die zichzelf niet boven dieren plaatsen is theoretisch gezien, dus zonde rpersoonlijk geweten, een raar fenomeen.
Aub aub.. kom uit je groep.. ga mediteren, probeer niet alles te counteren als een drol, ja en ik wijs naar jou
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:13:32 #100
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68001452
quote:

[..]

Is dat niet in de aard van de mens, om zonder wetten geheel de eigen ego te plezieren? Dit is te zien bij rijke mensen die geen grenzen krijgen en in het verleden te zien bij vele koningen en leiders.
Waarom zijn er dan zoveel mensen geweest die hun leven willen geven om het leven van anderen te redden of te verbeteren? Vaak ook redden van dat kleine clubje leiders. Ik denk dat die leiders juist leiders zijn omdat ze de eigen ego zo graag plezieren. Niet andersom. (En koningen werden nou eenmaal zo opgevoed, alhoewel die verre van absolute macht hadden)
pi_68001777
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:13 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Aub aub.. kom uit je groep.. ga mediteren, probeer niet alles te counteren als een drol, ja en ik wijs naar jou
Wat snap je niet aan theoretisch ? Ik WEET dat er meer speelt in de realiteit. Ga eens leren lezen i.p.v. jezelf als de intelligente neer te zetten. Maar nee je keek niet verder. Je dacht yes! Dat is een moslim, meteen op ingaan dat hij dom is en dat hij niet verder kan kijken dan zijn neus. Ja hij zal wel zo een atheļst basher zijn.

pi_68001904
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:13 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Waarom zijn er dan zoveel mensen geweest die hun leven willen geven om het leven van anderen te redden of te verbeteren? Vaak ook redden van dat kleine clubje leiders. Ik denk dat die leiders juist leiders zijn omdat ze de eigen ego zo graag plezieren. Niet andersom. (En koningen werden nou eenmaal zo opgevoed, alhoewel die verre van absolute macht hadden)
Dat mensen dit deden is nou eenmaal het effect van de doctrine die op dat moment gangbaar is. Bijvoorbeeld een goede plaats in het hiernamaals door de leider te redden. Verder is het ook zo dat er juist mensen zijn geweest die boven hun eigen ego uitstegen en dus inderdaad hun leven opgaven voor hun "cause". Ik moedig mensen alleen maar aan boven hun eigen ego uit te stijgen en deze in bedwang te houden.

En natuurlijk speelt er meer mee waarom een leider een leider is. Dat zijn echt heeel veel factoren.
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:27:07 #103
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_68001941
De kip die ik vanavond op mijn bord heb liggen heeft massa's wormen opgevreten...
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrčk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjęlland
pi_68002585
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:27 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
De kip die ik vanavond op mijn bord heb liggen heeft massa's wormen opgevreten...
En die wormen dan?

En trouwens, heb jij kippen ooit graan(etc.) zien produceren?

[ Bericht 9% gewijzigd door hardromacore op 14-04-2009 12:59:47 ]
pi_68002615
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan theoretisch ? Ik WEET dat er meer speelt in de realiteit. Ga eens leren lezen i.p.v. jezelf als de intelligente neer te zetten. Maar nee je keek niet verder. Je dacht yes! Dat is een moslim, meteen op ingaan dat hij dom is en dat hij niet verder kan kijken dan zijn neus. Ja hij zal wel zo een atheļst basher zijn.

Kern van waarheid

Berichten half gelezen, just omdat de kloof te groot is
pi_68003041
Imo mensen die geen morele waarden hebben zonder bang te zijn voor de hell of beloond worden in de hemel zijn sowieso al sneu.

Wat is er mis met gewoon aardig-beleefd-behulpzaam tegen mensen te zijn in het algemeen.
Ben je nou zo verdorie barbaars dat je een hell om bang voor te zijn of een hemel om beloond in te worden nodig hebt om je een goed mens te gedragen?

pi_68003263
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:03 schreef Droomert het volgende:
Imo mensen die geen morele waarden hebben zonder bang te zijn voor de hell of beloond worden in de hemel zijn sowieso al sneu.

Wat is er mis met gewoon aardig-beleefd-behulpzaam tegen mensen te zijn in het algemeen.
Ben je nou zo verdorie barbaars dat je een hell om bang voor te zijn of een hemel om beloond in te worden nodig hebt om je een goed mens te gedragen?

Vanuit Islamitisch oogpunt zeg ik tegen u: De mens heeft überhaupt van Allah het goede in zich gekregen in de vorm van empathie en wat niet al. Het is echter belangrijk dat morele waarden niet vervagen. Als dat gebeurt (en dat gebeurt stapje bij stapje) dan wou je liever gister leven dan morgen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:26:57 #108
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68003769
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:26 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat mensen dit deden is nou eenmaal het effect van de doctrine die op dat moment gangbaar is. Bijvoorbeeld een goede plaats in het hiernamaals door de leider te redden. Verder is het ook zo dat er juist mensen zijn geweest die boven hun eigen ego uitstegen en dus inderdaad hun leven opgaven voor hun "cause". Ik moedig mensen alleen maar aan boven hun eigen ego uit te stijgen en deze in bedwang te houden.

En natuurlijk speelt er meer mee waarom een leider een leider is. Dat zijn echt heeel veel factoren.
Je hebt het verkeerd geļnterpreteerd, ik bedoelde juist mensen redden die onder het juk van slechte leiders leven of dreigden te gaan leven. Denk aan vrijwilligers regimenten die naar de Spaanse burgeroorlog gingen.
pi_68004317
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:52 schreef Iblis het volgende:

[..]

abortus = "doden"?

dus een foetus leeft wel?
pi_68004367
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:48 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

abortus = "doden"?

Niet dan? Ik weet niet of je weet hoe abortus werkt, maar het foetus wordt in de meeste gevallen gedood voor het verwijderd wordt ja.
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:51:41 #111
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_68004431
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 04:59 schreef intraxz het volgende:
Ik zie het verschil nooit zo goed tussen dieren die dieren vermoorden voor vleesch en ik die indirect een dier vermoord voor vleesch. De mens staat gewoon bovenaan in deze voedselketen.
Je ziet het verschil niet tussen een dier wat dood wat hij nodig heeft en de mensheid die miljoenen kilo's vlees per jaar teveel produceerd onder erbarmelijke omstandigheden en vervolgens weggooit? Echt niet?
quote:

Prima, als vleeseters voortaan niet meer klagen als ze wat horen/lezen over iemand die zijn huisdier of kind mishandelt. Dus niet meer roepen dat dat verschrikkelijk is en diegene dood moet. Gewoon toejuichen, want lagere levensvormen (en kinderen zijn lagere vormen dan volwassenen) zijn tenslotte puur voor de volwassenen om te gebruiken en dan is het volledig acceptabel om katten te martelen, honden elke dag te schoppen of kinderen te mishandelen, want als je daar wat van zegt ben je volgens jou een morele tripper. Deal?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:02:12 #112
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_68004707
Ik ben vóór een grootschaligere bioindustrie als dat inhoudt dat het vlees goedkoper en lekkerder wordt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_68004754
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:02 schreef TC03 het volgende:
Ik ben vóór een grootschaligere bioindustrie als dat inhoudt dat het vlees goedkoper en lekkerder wordt.

Goedkoper wel, lekkerder maakt niet veel uit, je krijgt meer water voor je geld.
***** Kraak.....
pi_68004776
Idd, en extra hormonen
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:05:34 #115
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_68004826
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:03 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Goedkoper wel, lekkerder maakt niet veel uit, je krijgt meer water voor je geld.
Ook goed.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_68004846
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:05 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ook goed.
Dat spettert zo in de pan.
***** Kraak.....
pi_68005619
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:49 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Niet dan? Ik weet niet of je weet hoe abortus werkt, maar het foetus wordt in de meeste gevallen gedood voor het verwijderd wordt ja.
Hoe kan je iets doden wat niet leeft?
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:34:24 #118
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_68005824
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:02 schreef TC03 het volgende:
Vlees is al veel goedkoper dan het werkelijk kost, het is een grote gesubsidieerde bende.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_68006218
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:44 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Daarbij dragen vleeseters nog veel meer bij aan leed; bijvoorbeeld het leed van mens, dier en milieu in Zuid-Amerika naar aanleiding van de soja-teelt daar voor ons veevoer. Dus als we jouw logica aanhouden zorg je zelf voor minimaal twee keer zoveel leed als de gemiddelde vegetarier: het leed van de beesten die je zelf eet, en het leed dat wordt veroorzaakt door het verbouwen en oogsten van hun voer.

doe me dit niet aan zeg

ik zal veganisten hun logica nooit begrijpen
pi_68006338
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:49 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

wou je zeggen dat de foetus in staat is om buiten de baarmoeder te leven? Nee.
Is het dus dat het doodgemaakt wordt? Nee, want in principe is het al niet in staat om op het moment te leven.

Verder sowieso dat hele abortus gedoe nu bij vegetariėrs verhaal te dumpen...argh...

ik blijf altijd pro-choice, pro-life is je reinste foutste benaming.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:47:11 #121
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_68006361
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:43 schreef koffiegast het volgende:

[..]

doe me dit niet aan zeg

Wat valt er niet te begrijpen aan het feit dat vleeseters meer schade aan mens, dier en milieu veroorzaken? Ik weet dat vleeseters vol cognitive dissonantie zitten om hun gedrag goed te kunnen praten en graag hun ogen sluiten voor de werkelijkheid (zie de OP maar die niet wilt weten hoe zijn vlees geproduceerd wordt), maar als je een vent bent en zo stoer vlees wilt eten wees dan ook een vent en realiseer je wat je gedrag doet. Maar nee, dan zijn stoere mannen opeens weer een stel mietjes bij elkaar.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:47:16 #122
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68006365
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
abortus = "doden"?

Wat mij betreft wel. Planten en bomen leven ook. Afhankelijk van de intellectuele capaciteiten, vermogen pijn te ervaren, ouderdom, en nog wat van die zaken kun je beslissen of het leven een zekere mate van bescherming verdient. Voor oude bomen moet je een kapvergunning aanvragen, zieke dieren krijgen vaak een spuitje, maar jonge kittens worden verzopen en net ontsproten beukjes worden als onkruid uitgetrokken.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:52:05 #123
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_68006576
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 06:28 schreef Sempiterna het volgende:
Hoeveel mensen zouden er nog groente eten als ze zelf eerst hun groente zouden moeten verbouwen?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_68006587
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:47 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat valt er niet te begrijpen aan het feit dat vleeseters meer schade aan mens, dier en milieu veroorzaken? Ik weet dat vleeseters vol cognitive dissonantie zitten om hun gedrag goed te kunnen praten en graag hun ogen sluiten voor de werkelijkheid (zie de OP maar die niet wilt weten hoe zijn vlees geproduceerd wordt), maar als je een vent bent en zo stoer vlees wilt eten wees dan ook een vent en realiseer je wat je gedrag doet. Maar nee, dan zijn stoere mannen opeens weer een stel mietjes bij elkaar.
Ik weet hoe vlees geproduceert wordt, en het is alleen maar zielig als die beesten voor niets worden geslacht. Daarom eet ik nu dubbele porties en ben ik geen mietje. Bitch
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:17:08 #125
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_68007505
Vegetariėrs die huilie over vleeseters doen, maar zelf te lui zijn on hun eigen graan te verbouwen zodat er miljoenen ongedierte en insecten over de kling gejaagd worden. Hypcriet

Een moordenaar van 10 mensen is net zo goed een moordenaar als iemand die 1000 mensen ombrengt. Dus als je echt het 'leed wilt beperken' dan is alleen wat muizen ombrengen net zo erg als gewoon vlees eten.

Verder, biefstuk
Ook geen sig dus
pi_68008102
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:52 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zouden er nog groente eten als ze zelf eerst hun groente zouden moeten verbouwen?
Verbouwen? Oogsten bedoel je? Dat zou ik niet erg vinden, sterker nog, dat doe ik best vaak.
pi_68008208
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:47 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Weet je wat mijn belangrijkste punt is? I dont care, ik eet vlees omdat ik het lekker vind PUNT klaar uit. Dat er dieren zijn die daarvoor moeten sterven dat heet natuur. En verder voor elke boom die er op aarde staat had net zo goed ipv een boom ook een dier kunnen zijn, hetzelfde geldt voor elk ander object dat ook maar op de wereld moge staan. Als men zo staat te brullen dat vleeseters of vegetariers de boosdoeners in deze wereld zijn, laat ze eerst realiseren dat de mens allemaal evenveel bijdragen aan de afsterving omdat alles in verband is. Probeer je eerst dat maar in te beelden, alvorens je weer wat meningen eruit galt. En verder ogen sluiten voor de werkelijkheid, dergelijke argumenten hoort men niet te gebruiken als zij niet eerst zelf kritisch naar hun eigen standpunten kijken. Een tunnelvisie, dat is het en wij mensen lijden allemaal op een of ander manier eraan.
pi_68008343
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik weet hoe vlees geproduceert wordt, en het is alleen maar zielig als die beesten voor niets worden geslacht. Daarom eet ik nu dubbele porties en ben ik geen mietje. Bitch
Vlees eten is nog altijd beter dan zuivel consumeren.
pi_68008442
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:41 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Vlees eten is nog altijd beter dan zuivel consumeren.
Waar baseer je dat op?
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:47:34 #130
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_68008541
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:34 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Verbouwen? Oogsten bedoel je? Dat zou ik niet erg vinden, sterker nog, dat doe ik best vaak.
Als ik oogsten bedoel zeg ik dat wel. Ik bedoel verbouwen.
Als mensen groenten zouden moeten verbouwen om te ten is net zo'n stupide vraag als:"Hoeveel mensen zouden nog vlees eten als het beest eerst zouden moet slachten."

Nonsense vraag.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:02:41 #131
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68009087
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:47 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Als ik oogsten bedoel zeg ik dat wel. Ik bedoel verbouwen.
Als mensen groenten zouden moeten verbouwen om te ten is net zo'n stupide vraag als:"Hoeveel mensen zouden nog vlees eten als het beest eerst zouden moet slachten."

Nonsense vraag.
Helemaal niet, bij de vraag "Hoeveel mensen zouden nog vlees eten als ze het beest zelf zouden moeten slachten?" gaat het niet om de extra tijd of moeite die ervoor gedaan moet worden maar of ze het dan niet opeens zielig zouden vinden of smerig.
pi_68009501
Dat hele zielig vinden of smerig is echt iets van ons luilakken westerse wereld.
Omdat we er niet mee op gegroeid zijn is het allemaal zo inhumaan en ongewoon.
Kijk maar gewoon naar derde wereld landen waar vlees niet verpakt in een supermarkt te koop wordt gezet maar zelf met de blote hand de geit van kant moet maken en villen. Daar draaien ze echt niet het gezicht voor om. Maar nee natuurlijk is dat niet de bedoeling van natuur he en dus op basis daarvan zeggen we ook dat we maar gelijk het hele vleeseten moeten stoppen zeker?
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:22:12 #133
pi_68009909
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:47 schreef hardromacore het volgende:

En trouwens, heb jij kippen ooit graan(etc.) zien produceren?
Nee?
Hoeven ze ook niet, ze kunnen hun voedsel zo overal vandaan halen.

Jij mist mijn punt volledig, of niet?
Messin' with the Kid.
pi_68009963
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:12 schreef koffiegast het volgende:
Dat hele zielig vinden of smerig is echt iets van ons luilakken westerse wereld.
Kijk maar gewoon naar derde wereld landen waar vlees niet verpakt in een supermarkt te koop wordt gezet maar zelf met de blote hand de geit van kant moet maken en villen. Daar draaien ze echt niet het gezicht voor om. Maar nee natuurlijk is dat niet de bedoeling van natuur he en dus op basis daarvan zeggen we ook dat we maar gelijk het hele vleeseten moeten stoppen zeker?
Lekker aan het spuwen gast?

Tuurlijk is dat altijd onze natuur geweest, maar vegetariers blijven in leven dus we hebben het niet meer nodig, we zouden moeten kijken of we willen/stoppen? Al eens overwogen? Of vind jij het te lekker?
pi_68010036
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:22 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Nee?
Hoeven ze ook niet, ze kunnen hun voedsel zo overal vandaan halen.

Jij mist mijn punt volledig, of niet?
Snap je wel.. wij mensen hoeven geen vlees te eten, (worpjes/)kipjes ''hun'' voedsel wel, waar ze het ook vandaan halen (geproduceerd en verkregen van de mens)
pi_68010293
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 05:01 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Dat valt denk ik te verwaarlozen.
pi_68010351
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:23 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat altijd onze natuur geweest, maar vegetariers blijven in leven dus we hebben het niet meer nodig, we zouden moeten kijken of we willen/stoppen? Al eens overwogen? Of vind jij het te lekker?
Je praat over vlees eten alsof het roken is! Waarom zou iemand willen stoppen met het eten van vlees als deze persoon het lekker (en voedzaam) vindt?
pi_68010360
quote:

[..]

doe me dit niet aan zeg

Geeft niks, we hebben ook tegelzetters nodig in deze maatschappij.
Jesus saves but death prevails.
pi_68010534
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:12 schreef koffiegast het volgende:
Het verschil alleen is dat de dieren in derde wereldlanden waarschijnlijk niet de hele dag opgesloten zitten in kleine hokjes.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:41:20 #140
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_68010605
quote:
Lekker hoor, stukkie vlees
pi_68010638
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:23 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Dan kan je gelijk de helft wat in de supermarkt ligt laten liggen. Tenslotte hebben we ook geen melk, koekjes, chocola, pasta, ijs, kaas en vla nodig.
pi_68010756
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:39 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het verschil alleen is dat de dieren in derde wereldlanden waarschijnlijk niet de hele dag opgesloten zitten in kleine hokjes.
Maar tegelijkertijd wel moeite moeten doen om voedsel en water te vinden.
pi_68010898
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:33 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:

[..]

Je praat over vlees eten alsof het roken is! Waarom zou iemand willen stoppen met het eten van vlees als deze persoon het lekker (en voedzaam) vindt?
Omdat dieren lijden?
pi_68010900
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:45 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd wel moeite moeten doen om voedsel en water te vinden.
Dat is heel naar, maar dan kunnen ze nog wel dieren slachten?
pi_68010965
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dan kan je gelijk de helft wat in de supermarkt ligt laten liggen. Tenslotte hebben we ook geen melk, koekjes, chocola, pasta, ijs, kaas en vla nodig.
Prima.. we hebben voedsel alleen maar nodig om onze dagelijkse bewegingen mogelijk te maken. En spiertjes goed laten werken etc etc etc
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:52:14 #146
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68011025
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Chocoladerepen lopen we dan ook niet in kleine hokjes vet te mesten. En ijs hoeven we ook niet te doden voordat we het kunnen eten.
pi_68011152
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:52 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Chocoladerepen lopen we dan ook niet in kleine hokjes vet te mesten. En ijs hoeven we ook niet te doden voordat we het kunnen eten.
Je snapt toch wat ik bedoel. De zuivelindustrie is anders net zo walgelijk als de vleesindustrie. Daarnaast, als je bijvoorbeeld kijkt naar dieren, hebben wij helemaal geen zuivel nodig.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:56:15 #148
pi_68011160
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:25 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Snap je wel.. wij mensen hoeven geen vlees te eten, (worpjes/)kipjes ''hun'' voedsel wel, waar ze het ook vandaan halen (geproduceerd en verkregen van de mens)
Ik bedoelde dat er zoveel dieren andere dieren opeten.
Waarom zou je het ons kwalijk nemen Kip en Varken te eten terwijl kippen aan de lopende band wormen uit te grond rukken en varkens alles vreten wat ze voor hun neus krijgen...
Messin' with the Kid.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:57:11 #149
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68011185
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:52 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Dat zeg jij.

Je wilt niet weten met wat voor idioterie ik me de hele dag bezig hou.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:57:45 #150
pi_68011206
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:56 schreef Morrigan het volgende:

hebben wij helemaal geen zuivel nodig.
Jazeker wel. Blanke Europeanen hebben wel degelijk zuivel nodig.
Daar zitten stoffen in die voor de opname van bepaalde vitamines zorgt.
Messin' with the Kid.
pi_68011211
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat is heel naar, maar dan kunnen ze nog wel dieren slachten?
Ja ze slachten dieren, wat is je punt?? Dat doordat die beestjes naar voedsel en water moeten zoeken zij ze opeens niet meer slachten?
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:58:19 #152
pi_68011229
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat zeg jij.

Messin' with the Kid.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:58:26 #153
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68011232
quote:

[..]

Je snapt toch wat ik bedoel. De zuivelindustrie is anders net zo walgelijk als de vleesindustrie. Daarnaast, als je bijvoorbeeld kijkt naar dieren, hebben wij helemaal geen zuivel nodig.
Voor koekjes, chocola, pasta en ijs heb je ook geen zuivel nodig. Volgens mij snap jij het juist niet. Het gaat er niet om dat het niet nodig is, het gaat om de combinatie dat je iets dood moet maken en dat het niet nodig is. Als je iets dood moet maken maar het is nodig om te overleven is het prima, als je iets niet nodig hebt maar je hoeft er ook niets dood voor te maken is het ook prima.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:58:58 #154
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_68011249
Zo, dalijk naar huis en een lekker stuk groente eten.

met daarbij natuurlijk een flink stuk koe of varken. Lekker mals vlees gemarineerd.
Kijk, als ik genoeg groente op heb, flikker ik dat natuurlijk weg, maar vlees, das zonde om weg te gooien. Dat moet verorberd worden. Dat lekker sappige vlees van dat lieve kalfje in de wei. Zo hoppa kop eraf en villen die hap. En dan goed hakken en zagen, en je hebt spareribs. Lekker hoor, HEERLIJK.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE”
pi_68011263
quote:

[..]

Daarom zou alles heringericht moeten worden.. maarja kapitalisme he
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:59:45 #156
131603 Afwazig
Serious business
pi_68011282
Veganisten
Vegetariėrs
Ethiek
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:00:12 #157
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68011298
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat zeg jij.

Ik heb nu een heel raar beeld voor me van iemand die gefrustreerd graan naar zijn chocolade gooit en ijsjes elektrocuteert.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:00:33 #158
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68011309
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:59 schreef Afwazig het volgende:
Veganisten
Vegetariėrs
Ethiek
Kots opruimen

oeps.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:01:52 #159
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_68011345
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:00 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Kots opruimen

oeps.
indd, en wat blijft er meestal zitten in kots. De troep die de veganisten zo graag eten. Brokjes aardappel, peentjes en doperwten.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE”
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:02:09 #160
219078 Rbnn
Schitterend van Roem
pi_68011354
quote:
Post van de week!
...
pi_68011371
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:56 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat er zoveel dieren andere dieren opeten.
Waarom zou je het ons kwalijk nemen Kip en Varken te eten terwijl kippen aan de lopende band wormen uit te grond rukken en varkens alles vreten wat ze voor hun neus krijgen...
Omdat die dieren geen keuze hebben( niet nadenken van oh: "Laat ik vandaag maar eens iets anders eten")
Ik neem niemand wat kwalijk, wij kunnen keuzes maken.
pi_68011444
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:02 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Omdat die dieren geen keuze hebben( niet nadenken van oh: "Laat ik vandaag maar eens iets anders eten")
Onze hond lust macaroni en zelfs erwtjes. Als ik een bakje met ertjes naast een bakje met frikadellen zet dan is de keuze toch snel gemaakt voor zo´n hond.
pi_68011558
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:05 schreef intraxz het volgende:

[..]

Onze hond lust macaroni en zelfs erwtjes. Als ik een bakje met ertjes naast een bakje met frikadellen zet dan is de keuze toch snel gemaakt voor zo´n hond.
He, vergelijk vleeseters even niet met honden ja, honden zijn veel liever
pi_68011628
quote:

[..]

Dus dieren maken uit zichzelf "onverstandige" keuzes, omdat ze in jouw ogen onverstandig zijn? Of is het eten van vlees voor een dier anders dan het eten van vlees voor een mens?
pi_68011635
Hond
Orde: Carnivora (Roofdieren)
pi_68011686
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:58 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Voor koekjes, chocola, pasta en ijs heb je ook geen zuivel nodig. Volgens mij snap jij het juist niet. Het gaat er niet om dat het niet nodig is, het gaat om de combinatie dat je iets dood moet maken en dat het niet nodig is. Als je iets dood moet maken maar het is nodig om te overleven is het prima, als je iets niet nodig hebt maar je hoeft er ook niets dood voor te maken is het ook prima.
Dat is mijn punt helemaal niet. Waar het bij mij om gaat is dat in het westen veel dieren als producten worden gebruikt. Voor koekjes en ijs heb je inderdaad geen melk nodig, maar als je in de supermarkt kijkt bij de ingrediėnten van die producten zie je toch dat er melk(poeder of -suiker) in zit. Ik vind het gewoon een gaar idee dat wij koemelk gebruiken, terwijl het eigenlijk gewoon voor kalfjes is.

Maar goed, ieder zo zijn eigen ideeėn en principes.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:13:12 #167
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68011696
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:00 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik heb nu een heel raar beeld voor me van iemand die gefrustreerd graan naar zijn chocolade gooit en ijsjes elektrocuteert.
Scholiertjes van Lu gaan bij mij meestal eerst een paar weken de legbatterij hokken in. Wachten tot er M&M's uit komen
pi_68011740
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:10 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:

[..]

Dus dieren maken uit zichzelf "onverstandige" keuzes, omdat ze in jouw ogen onverstandig zijn? Of is het eten van vlees voor een dier anders dan het eten van vlees voor een mens?
Vriendddddd, ze hebben gewoon de geestelijke vermogens van de mens niet.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:18:04 #169
20765 JaceTBL
+10 loeibot
pi_68011843
quote:
Zeg fucktard, hoeveel kilo graan (met alle dode beesten van dien) denk je dat er in een varken moet, voordat er één kilo hamburger uit komt?
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:19:48 #170
pi_68011898
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:18 schreef JaceTBL het volgende:

[..]

Zeg fucktard, hoeveel kilo graan (met alle dode beesten van dien) denk je dat er in een varken moet, voordat er één kilo hamburger uit komt?
Nog een boze vega hippie...
Messin' with the Kid.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:22:04 #171
pi_68011969
quote:

[..]

Minder dan jij zo in de gaten hebt.
Mensen hebben nog steeds de dierlijke drang tot overleven.
Daar behoort ook vlees eten toe.

Sommigen geven alleen geen gehoor aan deze drang. Maar zo is ieder oergevoel te onderdrukken.
Maar het is ongezond en niet natuurlijk.
Messin' with the Kid.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:23:58 #172
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68012037
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Scholiertjes van Lu gaan bij mij meestal eerst een paar weken de legbatterij hokken in. Wachten tot er M&M's uit komen
Scholieren die M&M's uitpoepen, je brengt mensen nog op ideeėn als je niet uitkijkt
pi_68012038
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:14 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Vriendddddd, ze hebben gewoon de geestelijke vermogens van de mens niet.
Als je het niet uit kan leggen, waarom gebruik je het dan als tegenargument?
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:26:21 #174
15967 Frollo
pi_68012115
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:19 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Nog een boze vega hippie...
Domheid wekt nu eenmaal irritatie op.
pi_68012126
Net alsof zon leuk rondgrazend zebraatje erom vraagt om door een leeuw verslonden te worden. die zebra's laten ze dan toch ook niet eerst rustig grazen en een goed leven hebben waarna ze afgeslacht worden, nee die worden gewoon opgegeten wanneer meneer de leeuw honger heeft. Ik zie het probleem niet echt:P (maar ik werk dan ook bij de slager:P)
pi_68012127
quote:

[..]

Hey grapjas, als het zo'n zonde om graan op te laten eten, waarom wordt het dan massaal op de wereldmarkt gedumpt? Wat moeten we dan met dat overschot?
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:42:08 #177
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_68012668
quote:

[..]

Met het verschil dat vleeseters het niet interesseert dat er dieren voor dood gaan. Ergo; ethische vegetariėrs zijn hypocriet, normale mensen niet.
Ook geen sig dus
pi_68012864
* MarMar ziet de combinatie tussen lekker vlees en een burger bij de MacDrek niet zo...
pi_68012916
Oh en:
De lakotah naam voor vegetarier is "lazy hunter"
pi_68013081
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:46 schreef koffiegast het volgende:

[..]

wou je zeggen dat de foetus in staat is om buiten de baarmoeder te leven? Nee.
Ten eerste is dat niet helemaal waar, zie bijvoorbeeld: http://en.wikipedia.org/wiki/Gianna_Jessen

Ten tweede verandert dat niets aan het feit dat het foetus meestal wel degelijk gedood wordt voor verwijdering.

Maar verder is het nogal offtopic.
pi_68013135
quote:

[..]

doe me dit niet aan zeg

Ik ben geen veganist óf vegetarier, maar aub, vertel eens wat er niet klopt aan mijn post? Of ben je weer de zoveelste ongeļnformeerde vleeseter die automatisch in de verdediging schiet zonder ook maar een benul te hebben van waar hij over praat?
pi_68013207
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:37 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Weet je wat mijn belangrijkste punt is? I dont care, ik eet vlees omdat ik het lekker vind PUNT klaar uit. Dat er dieren zijn die daarvoor moeten sterven dat heet natuur. En verder voor elke boom die er op aarde staat had net zo goed ipv een boom ook een dier kunnen zijn, hetzelfde geldt voor elk ander object dat ook maar op de wereld moge staan. Als men zo staat te brullen dat vleeseters of vegetariers de boosdoeners in deze wereld zijn, laat ze eerst realiseren dat de mens allemaal evenveel bijdragen aan de afsterving omdat alles in verband is. Probeer je eerst dat maar in te beelden, alvorens je weer wat meningen eruit galt. En verder ogen sluiten voor de werkelijkheid, dergelijke argumenten hoort men niet te gebruiken als zij niet eerst zelf kritisch naar hun eigen standpunten kijken. Een tunnelvisie, dat is het en wij mensen lijden allemaal op een of ander manier eraan.
Wat een complete onzin! Ieder mens draagt evenveel bij aan de problemen? Ben je simpel in je hoofd?
pi_68013208
alle dieren vrij,

of nog meer van dat soort onzin.

* oinkoink12 neemt nog een T-bone
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_68013309
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:59 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Wat een complete onzin! Ieder mens draagt evenveel bij aan de problemen? Ben je simpel in je hoofd?
Niet per sé, maar een mens denkt maar al te gauw dat hij wat goeds doet door geen vlees te eten. Veel CO2 bespaar je er niet mee, en die 6000 liter water die "verdwijnen" in je pond biefstuk komen er ook niet door terug. En noem nog maar meer feitjes waarmee de ongeinformeerde vegetariėr propageert.
pi_68013424
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:02 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:

[..]

Niet per sé, maar een mens denkt maar al te gauw dat hij wat goeds doet door geen vlees te eten. Veel CO2 bespaar je er niet mee, en die 6000 liter water die "verdwijnen" in je pond biefstuk komen er ook niet door terug. En noem nog maar meer feitjes waarmee de ongeinformeerde vegetariėr propageert.
Natuurlijk is het verschil van één persoon op globale schaal microscopisch, maar dat is mijn inziens geen goed excuus om dan maar niet bewust te doen. Hoe meer mensen hun best doen (en dan hoeven ze dus echt niet heilig te zijn), hoe beter het wordt op deze overbevolkte wereld.
pi_68013547
Waarom zouden die mensen dat willen?
pi_68013583
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:06 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Natuurlijk is het verschil van één persoon op globale schaal microscopisch, maar dat is mijn inziens geen goed excuus om dan maar niet bewust te doen. Hoe meer mensen hun best doen (en dan hoeven ze dus echt niet heilig te zijn), hoe beter het wordt op deze overbevolkte wereld.
Het gaat niet alleen maar om het grote geheel en om de hele wereld te veranderen imho, maar je kan ook gewoon een beetje je best doen als mens omdat dat jijzelf dat belangrijk vind.
Iets laten of doen omdat het "toch niets uithaalt" vind ik altijd ook een stuk ontlopen van je eigen verantwoordelijkheid, dus idd, zwak excuus om iets niet te doen omdat je er de wereld niet mee zal veranderen binnen een week of een jaar of een eeuw.

Maar goed, ik eet dus wel vlees...
Ik vind het niet zielig dat beesten worden gegeten.
Ik vind het wel "zielig' en respectloos hoe men in de bioindustrie met dieren omgaat, dus probeer ik zoveel mogelijk biologisch te eten (nee, niet uit de supermarkt, gewoon bij de boerderij vandaan).
Overigens vind ik ook dat je respectvol moet omgaan met andere bronnen uit de natuur... beter zorg je goed voor hetgeen je leven van afhangt.
pi_68013595
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:11 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Waarom zouden die mensen dat willen?
Omdat ze dat belangrijk vinden? Waarom willen sommige mensen in hun reet geneukt worden?
pi_68013649
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:13 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Omdat ze dat belangrijk vinden? Waarom willen sommige mensen in hun reet geneukt worden?
Ik denk niet dat dįt is omdat ze het belangrijk vinden hoor
pi_68014429
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:13 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Sommige mensen willen in hun reet geneukt worden, maar ik dacht dat jij het eerst had over de hele wereldbevolking, en niet sommige mensen. De meeste mensen gaan echt niet stoppen met vlees eten, omdat ze dat belangrijk vinden, maar alleen als de voordelen (???) ervan opwegen tegen de nadelen (het niet meer kunnen genieten van een stukje vlees). Zo lang de voordelen onduidelijk zijn, of minimaal, zullen mensen het niet willen! Vandaar mijn vraag.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:12 schreef MarMar het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen maar om het grote geheel en om de hele wereld te veranderen imho, maar je kan ook gewoon een beetje je best doen als mens omdat dat jijzelf dat belangrijk vind.
Iets laten of doen omdat het "toch niets uithaalt" vind ik altijd ook een stuk ontlopen van je eigen verantwoordelijkheid, dus idd, zwak excuus om iets niet te doen omdat je er de wereld niet mee zal veranderen binnen een week of een jaar of een eeuw.

Maar goed, ik eet dus wel vlees...
Ik vind het niet zielig dat beesten worden gegeten.
Ik vind het wel "zielig' en respectloos hoe men in de bioindustrie met dieren omgaat, dus probeer ik zoveel mogelijk biologisch te eten (nee, niet uit de supermarkt, gewoon bij de boerderij vandaan).
Overigens vind ik ook dat je respectvol moet omgaan met andere bronnen uit de natuur... beter zorg je goed voor hetgeen je leven van afhangt.
Ik eet vlees omdat ik het lekker vind, niet omdat ik met vegetarisme "niets uithaal".
pi_68014487
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:40 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:

[..]

Sommige mensen willen in hun reet geneukt worden, maar ik dacht dat jij het eerst had over de hele wereldbevolking, en niet sommige mensen. De meeste mensen gaan echt niet stoppen met vlees eten, omdat ze dat belangrijk vinden, maar alleen als de voordelen (???) ervan opwegen tegen de nadelen (het niet meer kunnen genieten van een stukje vlees). Zo lang de voordelen onduidelijk zijn, of minimaal, zullen mensen het niet willen! Vandaar mijn vraag.
Ahzo, ja ik kan niet voor iedereen spreken. Ik kan alleen hopen dat er genoeg mensen zijn die wel die bereidheid hebben.
pi_68014544
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:42 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ahzo, ja ik kan niet voor iedereen spreken. Ik kan alleen hopen dat er genoeg mensen zijn die wel die bereidheid hebben.
Je hebt een soort massaal prisoners dilemma, omdat de voordelen pas duidelijk worden bij een enorm aantal vegetariėrs, maar zo lang je niet op dat punt zit, is vleeseten (uitgezonderd van de mensen die al vegetariėr zijn/worden) de meest logische keuze omdat die de meeste voordelen (lekker eten) oplevert.
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:47:29 #193
188922 Waris7
Dikke Man
pi_68014654
Vlees eten is LEKKER, en nou opbokken
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
UW ADVERTENTIE HIER? BEL 06-nogwat
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:04:47 #194
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_68015226
Voor 1kg vlees heb je 8kg graan nodig. Dat lijkt me voldoende om het hele punt van de TS onderuit te halen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:11:29 #195
188922 Waris7
Dikke Man
pi_68015426
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:04 schreef Bowlingbal het volgende:
Voor 1kg vlees heb je 8kg graan nodig. Dat lijkt me voldoende om het hele punt van de TS onderuit te halen.
Léés die focking pagina van Maddox nou eens, inplaats van er weer ethisch-veganistisch-Mongolisch geneuzel a.k.a. bullshit bij te halen om dit soort bullshit"punten" te proberen kracht bij te zetten.
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:13:54 #196
248844 Bowlingbal
pi_68015517
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:11 schreef Waris7 het volgende:

[..]

Léés die focking pagina van Maddox nou eens, inplaats van er weer ethisch-veganistisch-Mongolisch geneuzel a.k.a. bullshit bij te halen om dit soort bullshit"punten" te proberen kracht bij te zetten.
-edit- ff lezen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:18:36 #197
248844 Bowlingbal
pi_68015682
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:11 schreef Waris7 het volgende:

[..]

Ok, gelezen. En het is toch wel te belachelijk voor woorden. Waarom zou je ervan uitgaan dat een konijn blijft zitten als er een tractor met 500pk en een zware, 108dB aan geluid producerende maalmolen voorop, aan komt rollen?

Hmm?

Precies. Misschien wordt er eens een enkel dier gedood, uiteraard. Net zoals je, al lopende, vast wel eens een insectje zult pletten. Maar mensen die een gelijk gewicht aan vlees eten, veroorzaken een 8-voudige hoeveelheid aan schade. Plus ook nog eens de dood van het dier waar het vlees vandaan komt. Om over de hoeveelheid methaan nog niet te spreken.

Het uitgangspunt dat er bij het oogsten miljoenen dieren doodgaan lijkt me idioot.
- Donald Love
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:26:58 #198
188922 Waris7
Dikke Man
pi_68015980
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:18 schreef Bowlingbal het volgende:
Het uitgangspunt dat er bij het oogsten miljoenen dieren doodgaan lijkt me idioot.
Maar het is wįįr.

En kennelijk heb je die shit over die hoeveelheid graan toch niet goed gelezen:
quote:
A number of people have pointed out that the amount of grain grown to feed animals for slaughter every year is greater than the amount of grain grown for humans. So I guess the amount of grain grown for human consumption suddenly becomes negligible and we can conveniently ignore the fact that animals are still ruthlessly murdered either way because of your diet, right? Not to mention that the majority of grain grown for livestock is tough as rocks, coarse, and so low-grade that it's only fit for animal consumption in the first place. Spare me the "you could feed 500 people with the grain used to feed one cow" line of shit; it's not the same grain.
Hier voor je.
Keiharde porno HIER!
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:31:05 #199
248844 Bowlingbal
pi_68016135
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:26 schreef Waris7 het volgende:

[..]

Maar het is wįįr.

[..]

Hier voor je.
Ja, inderdaad, lees de eerste zin eens. Waar denk je dat die 'animals' voor zijn? Strikt museums en onderzoek ofzo? Of, misschien, toch, menselijke consumptie? Dat die graan van lage kwaliteit is maakt niets uit, het wordt nog steeds op dezelfde manier geoogst.

'Hier voor je.'
- Donald Love
pi_68016213
waardeloos als je wel eieren en kaas eet. Producten die van beesten afkomen en die waarschijnlijk later geslacht worden... Eieren zijn ook gewoon dode kuikens in principe.

vind vegetariers maar kut hippies.
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:34:14 #201
248844 Bowlingbal
pi_68016260
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:33 schreef stroke het volgende:
waardeloos als je wel eieren en kaas eet. Producten die van beesten afkomen en die waarschijnlijk later geslacht worden... Eieren zijn ook gewoon dode kuikens in principe.

vind vegetariers maar kut hippies.
Whut!?
- Donald Love
pi_68016391
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:34 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Whut!?
1 van de eerste paar pagina's is een vegetariėr die wel eieren, kaas en mayonase eet. Dat is hypocriet want het zijn dier producten. Vooral bij eieren want dat zijn gewoon dode kuikens.

Sorry dat ik geen goede shit gebruikte maar dat verdienen jullie kut hypocrieten ook niet.... planten etc leven ook en dat eten jullie ook
pi_68016441
ik heb geen zin om de ts te gaan ontkrachtigen, zijn er al genoeg hier die dat wel doen (de standpunten van ts zijn zeer gemakkelijk te ontkrachtigen).

ik heb, als vegetarier zijnde, een hekel aan vegetariers die tijdens een bbq etc gaan proberen om mensen over te halen. aangezien ik dat niet doe, heb ik de volgende twee voordelen:
1. ik mag gewoon komen bij bbq's
2. ik mag ook gewoon komen als vrienden van mij onbeperkt spareribs gaan eten in een restaurant

en dat is simpelweg omdat ik er niet over loop te zeiken. ik eet geen vlees, de rest wel, moeten ze zelf weten. de mensen die het willen weten vertel ik het wel, maar ik vind dat je je geloof en andere van dat soort dingen (zoals vegetarier zijnde) niet moet opdringen aan andere.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:47:53 #204
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_68016723
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:18 schreef Bowlingbal het volgende:

Precies. Misschien wordt er eens een enkel dier gedood, uiteraard. Net zoals je, al lopende, vast wel eens een insectje zult pletten. Maar mensen die een gelijk gewicht aan vlees eten, veroorzaken een 8-voudige hoeveelheid aan schade. Plus ook nog eens de dood van het dier waar het vlees vandaan komt.
Maar die mensen lopen niet huilie te doen over het eten van vlees. De morele vegetariėrs zijn degene die er aanstoot aan nemen. Maar blijkbaar niet zo erg dat ze ook geen graan meer eten. Hypocriet.
Ook geen sig dus
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:50:08 #205
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_68016792
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:39 schreef Posergoth6667 het volgende:
ik heb geen zin om de ts te gaan ontkrachtigen, zijn er al genoeg hier die dat wel doen (de standpunten van ts zijn zeer gemakkelijk te ontkrachtigen).

ik heb, als vegetarier zijnde, een hekel aan vegetariers die tijdens een bbq etc gaan proberen om mensen over te halen. aangezien ik dat niet doe, heb ik de volgende twee voordelen:
1. ik mag gewoon komen bij bbq's
2. ik mag ook gewoon komen als vrienden van mij onbeperkt spareribs gaan eten in een restaurant

en dat is simpelweg omdat ik er niet over loop te zeiken. ik eet geen vlees, de rest wel, moeten ze zelf weten. de mensen die het willen weten vertel ik het wel, maar ik vind dat je je geloof en andere van dat soort dingen (zoals vegetarier zijnde) niet moet opdringen aan andere.
Als alle vegetariėrs zo zouden zijn was dit topic niet nodig geweest
Ook geen sig dus
pi_68016862
quote:

[..]

Maar het is wįįr.

[..]

Hier voor je.
Zoals Iblis ook al opmerkte: het is niet óf óf. Het is niet óf grote hoeveelheden spareribs opvreten óf toetreden tot het jainisme in India. Als je probeert om in ieder geval een stuk leed te verminderen door geen vlees te eten, scheelt dat een stuk.

Je zit er trouwens wel heel erg mee, he?
pi_68016916
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:50 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Als alle vegetariėrs zo zouden zijn was dit topic niet nodig geweest
die andere vegetariers moet je gewoon slaan. echt doe me een lol en sla ze.
en als je dan toch bezig bent, doe dat dan meteen ook met opdringerige jehova's/christenen/moslims/joden/boeddhisten/hindoe's/hara krishna's/geert wilders aanhangers/hardcore liefhebbers met radio's/scooter rijders (gewoon allemaal) en andere die dingen opdringen (scooter rijden valt niet onder opdringen ik weet het, maar levert wel een irritant geluid op).
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:04:34 #208
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68017227
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:33 schreef stroke het volgende:
De eieren die je in de winkel koopt zijn niet bevrucht. Kippen leggen sowieso eieren, bevrucht of niet. Als je al soms bloed ziet in een ei, is dat omdat een bloedvaatje in een eierstok van de kip is gescheurd.

Wat wel het geval is, is dat ook in de biologische kippenhouderij de haantjes massaal worden vergast.
pi_68017354
Als iemand gewoon uit principe geen ander levend wezen wil opvreten, mij best. Maar de andere argumenten waar vegetariers nogal eens mee komen heb ik nooit begrepen. Wereldvoedselprobleem? Als het je daarom gaat zijn er talloze effectievere manieren om daar iets tegen te doen. Ik kan me ook weinig voorstellen bij een fabrieksdirecteur die 24 uur per dag illegaal chemische troep stort en intussen zegt z'n oud papier te scheiden vanwege het milieu.

Die andere argumenten zijn niet alleen vaak zwak, ze zijn ook niet nodig. Waarom zou je je moeten verantwoorden voor een keuze die je maakt en waar je niemand mee schaadt?"Ik wil gewoon geen vlees eten" is wat mij betreft de enige rechtvaardiging die ertoe doet.
pi_68017377
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:59 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

De reden dat ik beschouw dat ieder mens even hard "meewerkt" is omdat de mens een sociaal wezen is dat andere mensen voor alles en nog wat nodig heeft. Door jouw bestaan is andermans bestaan ook nodig. Indirect zorg je er zelf voor dat bepaalde dingen (moeten) gebeuren en zodoende dat je even veel bijdraagt.
Het verschil in ons perspectief zal ongetwijfeld zijn in dat jij het ziet als dat je actief doelbewust eraan mee moet werken, terwijl ik juist ook het indirecte meetel. Daarnaast blijft het een feit dat de mens overal en nergens de wereld verandert en met gevolg dieren, al dan niet bewust, vermoordt of het leven niet mogelijk maakt. Ik realiseer me dat lang niet iedereen deze mening zal delen of mogelijk zelfs begrijpen wat ik bedoel.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:57 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik ben geen veganist óf vegetarier, maar aub, vertel eens wat er niet klopt aan mijn post? Of ben je weer de zoveelste ongeļnformeerde vleeseter die automatisch in de verdediging schiet zonder ook maar een benul te hebben van waar hij over praat?
Ik vond je beredenering niet logisch. Zie boven voor mijn perspectief waarom het hele gezeik over vleeseters/vegetariers hebben de meeste schuld als onzin af doe. Mensen die vlees willen eten moeten dat vooral blijven doen, hetzelfde geldt voor wie het niet wilt. Maar het elkaars opleggen van schuld en wie fout is hierbij is echt hetzelfde als wiens geloof weer beter is. Het is allemaal zo langdradig en saai, bovendien wordt er niemand beter van.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:08 schreef ShadyLane het volgende:
Als iemand gewoon uit principe geen ander levend wezen wil opvreten, mij best. Maar de andere argumenten waar vegetariers nogal eens mee komen heb ik nooit begrepen. Wereldvoedselprobleem? Als het je daarom gaat zijn er talloze effectievere manieren om daar iets tegen te doen. Ik kan me ook weinig voorstellen bij een fabrieksdirecteur die 24 uur per dag illegaal chemische troep stort en intussen zegt z'n oud papier te scheiden vanwege het milieu.

Die andere argumenten zijn niet alleen vaak zwak, ze zijn ook niet nodig. Waarom zou je je moeten verantwoorden voor een keuze die je maakt en waar je niemand mee schaadt?"Ik wil gewoon geen vlees eten" is wat mij betreft de enige rechtvaardiging die ertoe doet.
Exactemento
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:13:48 #211
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68017534
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:08 schreef ShadyLane het volgende:
Hoe bedoel je dat? Een dieet dat de gemiddelde westerling volgt geėxtrapoleerd naar 6,5 miljard mensen is niet duurzaam, op geen enkele manier. Een reductie van vleesconsumptie is nodig, zelfs met toenemende efficiėntie van landbouw.

Wat vind jij effectievere manieren? Eerlijker verdeling van de huidige hoeveelheid voedsel? Iedereen kan prima te eten krijgen, dat is waar, maar op het moment convergeert eetgedrag naar de westerse standaard, zie b.v. China, qua hoeveelheden vlees. En dat is niet vol te houden, terwijl er op het moment zeker wel genoeg voedsel geproduceerd zou kunnen worden voor iedereen.

Wat die fabrieksdirecteur betreft, natuurlijk zou het beter zijn dat hij niet illegaal zou storten, maar het is niet alsof zijn papier scheiden averechts werkt.
quote:
Wat ik heb vet gemaakt is juist hetgeen waarmee je m.i. je eigen standpunt onderuit haalt. Wat wat een ander betreft geldt dat er juist een andere rechtvaardiging is die ertoe doet.
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:14:36 #212
248844 Bowlingbal
pi_68017578
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:38 schreef stroke het volgende:

[..]

1 van de eerste paar pagina's is een vegetariėr die wel eieren, kaas en mayonase eet. Dat is hypocriet want het zijn dier producten. Vooral bij eieren want dat zijn gewoon dode kuikens.

Sorry dat ik geen goede shit gebruikte maar dat verdienen jullie kut hypocrieten ook niet.... planten etc leven ook en dat eten jullie ook
Je lijkt niet gehinderd te zijn door een gebrek aan kennis. . Wat je omschrijft heet namelijk veganist.

En planten leven niet zoals dieren dat doen. Biologie 101.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:47 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Maar die mensen lopen niet huilie te doen over het eten van vlees. De morele vegetariėrs zijn degene die er aanstoot aan nemen. Maar blijkbaar niet zo erg dat ze ook geen graan meer eten. Hypocriet.
Dat is niet hypocriet gast. . Straks beweer je nog dat ze hypocriet zijn omdat ze nog geen zelfmoord gepleegd hebben.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:09 schreef koffiegast het volgende:
. Ik realiseer me dat lang niet iedereen deze mening zal delen of mogelijk zelfs begrijpen wat ik bedoel.
Het klopt inderdaad voor geen meter.
- Donald Love
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:17:48 #213
77130 star_gazer
pi_68017703
De mens heeft snijtanden. Vegetariėrs en veganisten zijn dus gewoon onnatuurlijk bezig.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:19:15 #214
248844 Bowlingbal
pi_68017770
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:17 schreef star_gazer het volgende:
De mens heeft snijtanden. Vegetariėrs en veganisten zijn dus gewoon onnatuurlijk bezig.
Oh, weer dit onzinverhaaltje? .

Heb ik er nog 1 voor je. Mannen hebben tepels, mannen die er hun baby niet aan laten sabbelen zijn onnatuurlijk bezig. .
- Donald Love
pi_68017784
Oh, Iblis, ik bedoel niet dat vegetarisch eten averechts werkt, ik bedoel dat er effectievere manieren zijn om iets aan het wereldvoedselprobleem te doen. Gaat dat onderwerp je echt aan het hart, dan ga je in die sector werken. Of je zoekt een goedbetaalde baan zodat je veel kunt storten op de rekening van organisaties die eraan werken. Of je stopt je overconsumptie, laat de Marsen in de winkel liggen, de cola, de Topdrop en doet zinnigere dingen met het vele geld dat je daarmee uitspaart.

Het klinkt gewoon niet zo geloofwaardig als iemand zegt begaan te zijn met deze problematiek en er dan nauwelijks iets aan doet.
pi_68017875
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:13 schreef Iblis het volgende:
Wat wat een ander betreft geldt dat er juist een andere rechtvaardiging is die ertoe doet.
Hier haak ik af, excuses.
pi_68018434
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:21 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Hier haak ik af, excuses.
Ach ik zet wel een mooi muziekje op zo, haak je dan weer in?
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:36:28 #218
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68018435
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:19 schreef ShadyLane het volgende:
Oh, Iblis, ik bedoel niet dat vegetarisch eten averechts werkt, ik bedoel dat er effectievere manieren zijn om iets aan het wereldvoedselprobleem te doen. Gaat dat onderwerp je echt aan het hart, dan ga je in die sector werken. Of je zoekt een goedbetaalde baan zodat je veel kunt storten op de rekening van organisaties die eraan werken. Of je stopt je overconsumptie, laat de Marsen in de winkel liggen, de cola, de Topdrop en doet zinnigere dingen met het vele geld dat je daarmee uitspaart.

Het klinkt gewoon niet zo geloofwaardig als iemand zegt begaan te zijn met deze problematiek en er dan nauwelijks iets aan doet.
Dat weet ik niet. Ik vind dat je dit type verwijten ook kunt maken aan mensen die naar hun werk fietsen en dan zeggen: het is ook goed voor het milieu. Natuurlijk, ze zullen geen regenwouden redden met elke dag dat ze fietsen, maar het is daar wel iets in de trant van ‘alle beetjes helpen’; en misschien gaat hun betrokkenheid inderdaad niet verder, of hebben ze niet de mogelijkheid ertoe. Dan nog helpt het.

Of iemand die netjes z'n spul in de vuilnisbak gooit, ook van dat ene blikje dat in de vuilnisbak terechtkomt zal de zalm niet terugkeren in de Rijn, maar het schaadt wederom niet.

Het is niet aan iedereen weggelegd om op elk vlak het beste te doen wat ze het beste dunkt. Om alleen maar vrije software te gebruiken, lokaal gekweekt voedsel te eten, producten te gebruiken die niet op proefdieren zijn getest, kleding te maken die niet door kindertjes is gemaakt, vuurwerk te kopen dat niet onder erbarmelijke omstandigheden in elkaar gezet is, enzovoort, enzovoort. Er is veel kwaad in de Wereld, zoals sommige Christenen zeggen. Maar ik vind het wat cynisch om goedbedoelde, en niet per se verkeerd uitpakkende zaken als nutteloos af te doen, alhoewel je mensen er soms op zou kunnen wijzen dat er ook door hen nog wel wat te verbeteren valt als ze erg lopen te snoeven hoe goed ze zijn.
pi_68019533
quote:

[..]

Maar het is wįįr.

[..]

Hier voor je.
Wat een goede wetenschappelijke bron van je
pi_68019615
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:38 schreef stroke het volgende:

[..]

Die eieren zijn onbevrucht jojo, of is de menstruatie van een vrouw ook een geaborteerd foetus?
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:29:19 #221
77130 star_gazer
pi_68020395
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:19 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Oh, weer dit onzinverhaaltje? .

Heb ik er nog 1 voor je. Mannen hebben tepels, mannen die er hun baby niet aan laten sabbelen zijn onnatuurlijk bezig. .
Daar heeft links lang over moeten denken hč? Mannen hebben tepels omdat alle feutusen in het begin dezelfde vorm hebben; zowel man als vrouw Mensen hebben snijtanden om vlees te eten, waar vitale elementen inzitten die ons lichaam nodig heeft.
-
pi_68020480
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:29 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Daar heeft links lang over moeten denken hč? Mannen hebben tepels omdat alle feutusen in het begin dezelfde vorm hebben; zowel man als vrouw Mensen hebben snijtanden om vlees te eten.
Er is niet zoiets als natuurlijk of onnatuurlijk bezig zijn. Alles = natuur.
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:32:32 #223
248844 Bowlingbal
pi_68020529
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:29 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Daar heeft links lang over moeten denken hč? Mannen hebben tepels omdat alle feutusen in het begin dezelfde vorm hebben; zowel man als vrouw
Links? Is biologische onzin weerleggen tegenwoordig links? What's next, zeggen dat de aarde rond is 'links' noemen? Wtf.

Je hebt vast wel gelijk hoor, maar zeggen dat geen vlees eten onnatuurlijk is is bullshit. En mens kon overleven omdat hij vroeger at wat hij op zijn pad kwam en aankon. Of dat dan noten waren of vlees. Maar vlees was en is, naar mijn mening, niet noodzakelijk. Het is wel een eenvoudiger dieet -vegetariėrs moeten idd meer op hun dieet letten- maar het is niet ongezond of onnatuurlijk.

Wat politiek daar dan weer te maken heeft volg ik echt even niet.
- Donald Love
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:33:07 #224
77130 star_gazer
pi_68020557
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:31 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Er is niet zoiets als natuurlijk of onnatuurlijk bezig zijn. Alles = natuur.
Dus plastic eten is ook natuur?
-
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:33:35 #225
248844 Bowlingbal
pi_68020577
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:33 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wtf?
- Donald Love
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:37:23 #226
77130 star_gazer
pi_68020737
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:33 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wtf?
quote:
Alles = natuur.
Ik wil met mijn overdrijving gewoon duidelijk maken dat er bepaalde gewoonten zijn die tegen de natuur ingaan. Geen vlees eten is zo'n gewoonte.
-
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:48:00 #227
248844 Bowlingbal
pi_68021182
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:37 schreef star_gazer het volgende:

[..]

[..]

Ik wil met mijn overdrijving gewoon duidelijk maken dat er bepaalde gewoonten zijn die tegen de natuur ingaan. Geen vlees eten is zo'n gewoonte.
Ik vind van niet. De mens is allang niet meer puur natuur. Of je moet in het wilde weg vrouwen gaan verkrachten en dat 'natuurlijk gedrag' gaan noemen als je meneer de agent tegenkomt. En ook dat is een overdrijving.
- Donald Love
  dinsdag 14 april 2009 @ 22:13:38 #228
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68022348
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:37 schreef star_gazer het volgende:
Natuur is ook dat vrouwen in het kraambed sterven, natuur is ook dat je jaagt op je eten, natuur is ook dat de meeste kinderen niet volwassen worden, natuur is ook dat je verminkt bent door de pokken of polio, dat je vanaf je 17e met een druiper rondloopt en je vrouw chlamydia krijgt van je buurman er niets tegen te doen is.

Dat allemaal is natuur. Je houdt jezelf voor de gek door iets als ‘natuur’ te rechtvaardigen, en iets niet, al naar gelang het je uitkomt, en zoals Dichtpiet zegt, alles is natuur. Als mensen ervoor kiezen, onder omstandigheden, om geen vlees te eten, dan is dat net zo goed natuur als wanneer ze het wel doen. Als mensen ervoor kiezen om een stad te bouwen, dan is dat ook net zo goed natuur zoals vogels ook nestjes bouwen.
pi_68027135
Zeikerds, dat zijn 't!
Zo heb ik ooit bij iemand in de klas gezeten die "uit principe" niet eens de Mc Donald's inliep..
pi_68029518
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:08 schreef FutureWorld het volgende:
Zeikerds, dat zijn 't!
Zo heb ik ooit bij iemand in de klas gezeten die "uit principe" niet eens de Mc Donald's inliep..
Ze zijn gelukkig niet allemaal zeikerts, maar als ze zich zo gaan gedragen, of als ze hun mening opdringen, kunnen ze oprotten.
pi_68029710
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:33 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon dom.
pi_68030283
Als vegetariers nog allerlei supplementen moeten nemen lijkt het mij niet terecht om vlees eters wat te verwijten.
pi_68030330
quote:
Op woensdag 15 april 2009 07:38 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:

[..]

Ze zijn gelukkig niet allemaal zeikerts, maar als ze zich zo gaan gedragen, of als ze hun mening opdringen, kunnen ze oprotten.
Net een vriendin gehad? Eentje die jou een beetje onder de duim had?
  woensdag 15 april 2009 @ 08:56:45 #234
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68030331
quote:
Op woensdag 15 april 2009 08:53 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Als vegetariers nog allerlei supplementen moeten nemen lijkt het mij niet terecht om vlees eters wat te verwijten.
Als…, want dat hoeven ze doorgaans niet.
pi_68030395
Slotje
pi_68030631
quote:
Op woensdag 15 april 2009 08:56 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als…, want dat hoeven ze doorgaans niet.

De weinige vegetariers die ik ken, zijn de enige mensen die ik ken die op supplementen leven.
pi_68031428
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:14 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

De weinige vegetariers die ik ken, zijn de enige mensen die ik ken die op supplementen leven.
Ik niet.
En waarom eten ze die, zodat ze full kunnen meedraaien in deze kapitalistische wereld, wel ironisch.

Maarja supplementen of niet.. dat is het punt niet. Het draait om de diertjes..
  woensdag 15 april 2009 @ 09:52:47 #238
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68031525
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:14 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

De enigen die ik ken die op (of eigenlijk, met) supplementen leven zijn vleeseters die denken zo hun vitaminen binnen te halen. Davitamon kauwvitaminen bijvoorbeeld. Extra vitamine C (alsof dat niet al overal in zit als conserveermiddel), enz. Ook zo’n oefening in nutteloosheid. Maar als de drogisterijen hun vitaminen alleen aan vegetariėrs kwijt konden, dan hadden ze echt niet zulke gigantische voorraden.
pi_68031748
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:48 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Ik niet.
En waarom eten ze die, zodat ze full kunnen meedraaien in deze kapitalistische wereld, wel ironisch.

Maarja supplementen of niet.. dat is het punt niet. Het draait om de diertjes..

Hahaha. Alsof het een schande is om jezelf gezond te houden.
pi_68032016
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:01 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Hahaha. Alsof het een schande is om jezelf gezond te houden.
Tuurlijk niet, maar kapitalisme is groot voorstander van optimaliseren, dankzij Marx etc.. hebben wij het nu een beetje fijn. Minder Kapitalisme --> minder nutteloos werk--> minder supplementen. Maar idd zoals werd gezegd, not only vegetariers eten supplies.
pi_68034718
Ik wil best een boom opzetten over kapitalisme, maar als jij allerlei randzaken erbij haalt geef je zelf al aan dat je zwak in de discussie staat.
pi_68034811
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik wil best een boom opzetten over kapitalisme, maar als jij allerlei randzaken erbij haalt geef je zelf al aan dat je zwak in de discussie staat.
Ik heb me er ook niet in verdiept..
Voor mij is het geen discussie.. dit is iets op individuele basis.
Derhalve zal ik mij er buiten houden en worden de vleeseters wel overrompelt door mensen met verstand van zaken.

woensdag 15 april 2009 @ 11:47:34 #243
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68034879
vegetariėrs zijn makkelijk om in elkaar te slaan.
pi_68034949
Waar zijn de cijfers over de productiekosten in materie en milieubelasting van "vleesvervangende"producten in dit plaatje eigenlijk?
pi_68034984
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:47 schreef RickoKun het volgende:
vegetariėrs zijn makkelijk om in elkaar te slaan.
Beetje slapjes vanwege het ijzertekort bedoel je?
  woensdag 15 april 2009 @ 11:52:10 #246
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68035039
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:50 schreef MarMar het volgende:

[..]

Beetje slapjes vanwege het ijzertekort bedoel je?
En omdat ze borden omhooghouden om ons wijs te maken dat we slecht zijn als we vlees eten.
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:49 schreef MarMar het volgende:
Waar zijn de cijfers over de productiekosten in materie en milieubelasting van "vleesvervangende"producten in dit plaatje eigenlijk?
HO HO HO!!!!! daar moet je niet over beginnen! Daar wordt immers niet op gelet, omdat ze dan niet dķrect in aanraking zijn met milieuvervuiling!
pi_68035085
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:52 schreef RickoKun het volgende:

[..]

En omdat ze borden omhooghouden om ons wijs te maken dat we slecht zijn als we vlees eten.
[..]

HO HO HO!!!!! daar moet je niet over beginnen! Daar wordt immers niet op gelet, omdat ze dan niet dķrect in aanraking zijn met milieuvervuiling!
* MarMar mompelt iets over soja en genetisch gemanipuleerde sojabonen

woensdag 15 april 2009 @ 11:55:25 #248
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68035147
én is er al gesproken over de derdewereldslanden?

Immers, die slachten ook allemaal dieren zonder verdoving

*rickokun mompelt iets over dat veganisten (en in mindere mate vegetariers) een luxeprobleem hebben*
pi_68035307
Wat een suf topic!

Douw meat the truth maar is in je dvd speler.

Ik hou van vlees, vind het super lekker, echter probeer ik mijn consumptie ervan te beperken omdat het gewoon focking slecht is voor het milieu. Dierenleed daar gelaten, die beesten vreten gewoon te veel en om energie uit planten om te zetten naar energie in vlees is zeer inefficient. Een koe loopt ongeveer 1 op 7.

7 kilo graan is 1 kilo vlees. Door iedere week een kilo vlees weg te hakkelen (terwijl je het eigenlijk niet nodig hebt) ontzeg je iemand anders op de wereld 7 kilo graan/soja.

Dat is raar, zeker als je ernaast zet dat ongeveer 1 miljard mensen op de wereld overgewicht hebben en 1 miljard mensen omkomen van de honger.

Ik denk daardoor ook dat het ethisch zwaartepunt dan ook daar ligt.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
  woensdag 15 april 2009 @ 12:06:13 #250
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68035454
Ik denk dat dit een onderwerp is met zo veel verschillende filosofische, technische en ethische aspecten en afwegingen dat er te veel mensen in allerlij logische valkuilen flikkeren van beide kanten.

Dat maakt het wel een grappig topic natuurlijk
pi_68035685
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:00 schreef Sattyagraha het volgende:
Wat een suf topic!

Ik hou van vlees, vind het super lekker, echter probeer ik mijn consumptie ervan te beperken omdat het gewoon focking slecht is voor het milieu. Dierenleed daar gelaten, die beesten vreten gewoon te veel en om energie uit planten om te zetten naar energie in vlees is zeer inefficient. Een koe loopt ongeveer 1 op 7.

7 kilo graan is 1 kilo vlees. Door iedere week een kilo vlees weg te hakkelen (terwijl je het eigenlijk niet nodig hebt) ontzeg je iemand anders op de wereld 7 kilo graan/soja.

Dat is raar, zeker als je ernaast zet dat ongeveer 1 miljard mensen op de wereld overgewicht hebben en 1 miljard mensen omkomen van de honger.

Zo'n documentaire kan ik ook over vegetariers maken.
De waarheid ligt, zoals gewoonlijk, in het midden. Mensen zouden elkaar eens in hun waarde moeten laten. Vegetariers moeten vak zo hun mening door je strot duwen. Ik ga toch ook niet bij een vegetarische eettent staan met een bord: "Vlees is vet lekker"?
pi_68036643
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

De waarheid ligt, zoals gewoonlijk, in het midden. Mensen zouden elkaar eens in hun waarde moeten laten. Vegetariers moeten vak zo hun mening door je strot duwen. Ik ga toch ook niet bij een vegetarische eettent staan met een bord: "Vlees is vet lekker"?
Vegetariers eten geen vlees, niet omdat ze het niet lekker vinden. Je zou dan met een bord bij een restaurant gaan staan met een tekst als: Dierenleed is niet erg! of Veel vlees eten is goed voor het milieu! of Als ik honger krijg eet ik mijn huisdier op zonder me daar schuldig over te voelen!

Ten tweede, ik snap je argument wel dat mensen elkaar in hun waarde moeten laten, echter is dat, in dit soort ethische vraagstukken bijna onmogelijk. Als je je buigt over een ethisch vraagstuk heb je daar na je bestudering een mening over met als deel van die mening emotionele betrokkenheid. Die kan je niet zomaar in het midden laten. Ergens diep van binnen wordt je gedwongen om die door anderen hun strot te duwen.
Als jij vindt/voelt dat atoomwapens moreel verwerpelijk zijn dan kan je niet zonder je daar naar bij te voelen zien hoe Amerika Noord-Korea plat gooit met een atoombom.

Ten derde zou ik je graag om de argumenten willen vragen die je in je documentaire over vegetariers naar voren wil brengen. Zo is het nogal een loze opmerking die kant noch wal raakt en totaal in het luchtledige blijft hangen.

Moreel valt er niets aan te merken op vegetariers. Geen vlees eten is alleen maar goed. Dat valt gewoon wetenschappelijk en filosofisch te onderbouwen.
pi_68036713
dubbel
  woensdag 15 april 2009 @ 12:51:49 #254
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_68036887
quote:
Wat een suf topic!

En dat is goed. We hebben hier grond om het te verbouwen en grond om het te verstouwen.
quote:
Drogredenering. Als ik hier 7kilo graan heb, komt iemand anders van de wereld het hier dan halen? De vergelijking is leuk, lief en naļef maar gaat niet op. Hetzelfde geldt namelijk voor leiding-water. Wat je hier hebt kan je niet gebruiken in een discussie over iets waar ze ergens anders nog nooit van gehoord hebben.
quote:
Dat is helemaal niet raar. Dat komt door hard werken en vooruitzicht door onze voorouders. Het is waar dat het vrije Westen last heeft van een zogenaamde ''over-consumptie''. Het is ook waar dat die 1miljard mensen die honger hebben alles, maar dan ook echt alles doen, om de achterstand te vergroten. Massaal blijven door fokken is er 1 van.
quote:
Verklaar je nader?
pi_68037382
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:43 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Vegetariers eten geen vlees, niet omdat ze het niet lekker vinden. Je zou dan met een bord bij een restaurant gaan staan met een tekst als: Dierenleed is niet erg! of Veel vlees eten is goed voor het milieu! of Als ik honger krijg eet ik mijn huisdier op zonder me daar schuldig over te voelen!

Ten tweede, ik snap je argument wel dat mensen elkaar in hun waarde moeten laten, echter is dat, in dit soort ethische vraagstukken bijna onmogelijk. Als je je buigt over een ethisch vraagstuk heb je daar na je bestudering een mening over met als deel van die mening emotionele betrokkenheid. Die kan je niet zomaar in het midden laten. Ergens diep van binnen wordt je gedwongen om die door anderen hun strot te duwen.
Als jij vindt/voelt dat atoomwapens moreel verwerpelijk zijn dan kan je niet zonder je daar naar bij te voelen zien hoe Amerika Noord-Korea plat gooit met een atoombom.
Hoezo word je gedwongen je mening door mijn strot te duwen? Ieder mens heeft evneveel mogelijkheden om een mening te vormen. Als jij mij zegt dat vlees moord is ben ik het of met je eens, of niet met je eens. Accepteer gewoon dat er mensen zijn die anders over dingen denken.
quote:
Ten derde zou ik je graag om de argumenten willen vragen die je in je documentaire over vegetariers naar voren wil brengen. Zo is het nogal een loze opmerking die kant noch wal raakt en totaal in het luchtledige blijft hangen.

Moreel valt er niets aan te merken op vegetariers. Geen vlees eten is alleen maar goed. Dat valt gewoon wetenschappelijk en filosofisch te onderbouwen.
Ja kunt in een documentaire het beeld schetsen wat je zelf wilt. Als jij gewoon bepaalde dingen weglaat krijg je een heel ander beeld. Als je dat niet gelooft of een loze opmerking vindt zou ik me eens gaan verdiepen in de propaganda van ene A. Hitler die zelf heden ten dage nog volgers heeft die beweren dat de holocaust niet heeft plaats gevonden.

Geen vlees eten is alleen maar goed Is natuurlijk lulkoek. Geen vlees eten is niet slecht zou wel correct zijn.
pi_68037534
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:09 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Hoezo word je gedwongen je mening door mijn strot te duwen? Ieder mens heeft evneveel mogelijkheden om een mening te vormen. Als jij mij zegt dat vlees moord is ben ik het of met je eens, of niet met je eens. Accepteer gewoon dat er mensen zijn die anders over dingen denken.
[..]

Ja kunt in een documentaire het beeld schetsen wat je zelf wilt. Als jij gewoon bepaalde dingen weglaat krijg je een heel ander beeld. Als je dat niet gelooft of een loze opmerking vindt zou ik me eens gaan verdiepen in de propaganda van ene A. Hitler die zelf heden ten dage nog volgers heeft die beweren dat de holocaust niet heeft plaats gevonden.

Geen vlees eten is alleen maar goed Is natuurlijk lulkoek. Geen vlees eten is niet slecht zou wel correct zijn.
Om een lang verhaal kort te maken.

Je ziet ze vliegen, vegetatiers willen niemand bekeren, de ene die hier de hele tijd zeurt ben jij. Vlucht uit dit topic, laat het achter je en ga leuke dingen doen.
pi_68038806
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:51 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

En dat is goed. We hebben hier grond om het te verbouwen en grond om het te verstouwen.
[..]
Onzin, graan en soja dat wij aan onze koeien geven komt niet uit Nederland, dat importeren we goedkoop uit derde wereldlanden. Wij hebben dus niet de ruimte en de grond om het te verbouwen, anders zouden we namelijk ook niet met een mestoverschot zitten.
quote:
Drogredenering. Als ik hier 7kilo graan heb, komt iemand anders van de wereld het hier dan halen? De vergelijking is leuk, lief en naļef maar gaat niet op. Hetzelfde geldt namelijk voor leiding-water. Wat je hier hebt kan je niet gebruiken in een discussie over iets waar ze ergens anders nog nooit van gehoord hebben.
[..]
Nogmaals, als wij het, met ons achterlijk rijke land, niet opkopen om aan onze koeien te voeren dan blijft het in een derde wereld land waar het verbouwt wordt of bij een overschot in dat land komt het op de wereldvoedselmarkt waardoor de prijs zakt en meer mensen toegang krijgen tot deze levensmiddelen. dat van leidingwater klopt wel idd. Daar hebben we genoeg van.
quote:
Dat is helemaal niet raar. Dat komt door hard werken en vooruitzicht door onze voorouders. Het is waar dat het vrije Westen last heeft van een zogenaamde ''over-consumptie''. Het is ook waar dat die 1miljard mensen die honger hebben alles, maar dan ook echt alles doen, om de achterstand te vergroten. Massaal blijven door fokken is er 1 van.
[..]
Flikker toch op met je hard werken van onze voorouders! Ga je nu dan ook verantwoordelijkheid nemen voor hun misstappen? Met harde werken bedoel je uitbuiting van andere landen, slavenhandel etc?
Ga jij dan nu ook naar Afrika om ze daar te bedanken voor al hun gezonde jonge mannen die gejat zijn, waar wij een fortuin mee hebben verdiend zodat we nu overmatig vlees kunnen eten terwijl zij nogsteeds omkomen van de honger? Wel de lusten en niet de lasten cker?

Lekker fokking krom om te praten over 'blijven door fokken' terwijl de zuigelingen en kinder sterfte in die landen 20 keer hoger is dan hier, mede door te weinig/slechte voeding. Zet je georven westerse indoctrinatie brilletje ff af en denk voor jezelf.
quote:
Verklaar je nader?
Feit is dat wij voedsel stelen van andere mensen dmv ons briljante kapitalistische stelsel. Dat zit uiteraard krankzinnig ingewikkeld in elkaar, en ik heb geen tijd en zin om dat helemaal uit te pluisen. Toch kun je een simpele vraag stellen. Stel dat je, of wij als nederland, alles wat we consumeren zelf zouden moeten produceren, zouden we dan voor dezelfde prijs kunnen rondkomen?
pi_68038854
quote:
Wat een suf topic!

Er is ook graan en graan hae, De graan die je koeien voert is van dermate brakke kwaliteit dat het niet geschikt is voor menselijke consumptie, Tevens is er op de wereld al jaren een graanOVERSCHOT.
Weet je ook hoeveel dieren er uitgemoord worden over de wereld omdat ze een bedreiging zijn voor de graan/soja/alfalfa productie. En hoeveel er nog is doodgaan bij het oogsten zelf.
pi_68038913
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Grappig genoeg zie je eigenlijk nooit topics over vegetariers die vlees afkeuren, maar enorm veel internet tough guys die vegetariers lopen te bashen.
Gestoorde PETA-aanhangers die met borden gaan marcheren en met varkensbloed leuren zijn ongeveer even representatief voor vegetariers als kannibalen voor vleeseters. Gekken zitten overal.
pi_68038986
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:09 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Dus als jij over straat loopt en je ziet iemand in elkaar geslagen/berooft worden dan doe je daar niets aan omdat de dader er waarschijnlijk anders over denkt dat jij? Dat recht geef jij aan hem/haar?
quote:
[..]

Logisch dat jij je eigen levensstijl wilt beschermen, maar ik ben niet een van die mensen die nogsteeds gelooft dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden. Hetzelfde zou je kunnen zeggen over het eten van vlees. De waarheid is niet zo rooskleurig, en de ouderwetse manier van boeren en consumeren, toen iedereen nog 1 of 2 keer per week vlees at, bestaat al lang niet meer. Vlees is van oudsher een luxe product. Alleen de elite kon het zich permiteren om dagelijks vlees te eten. Hoe? over de ruggen van arbeiders die voor een klote loontje zwaar werk wilden doen. Wij als westerse landen zijn nu die elite geworden. Dus laten we ons allemaal dik en rond eten en vooral geindoctrineerd blijven door de schijf van vijf propeganda.
quote:
Geen mensen vermoorden is alleen maar goed is inderdaad lulkoek. Eigenlijk zou het moeten zijn geen mensen vermoorden is niet slecht...
Fokking kromme redenering
pi_68039063
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:04 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Onzin, graan en soja dat wij aan onze koeien geven komt niet uit Nederland, dat importeren we goedkoop uit derde wereldlanden. Wij hebben dus niet de ruimte en de grond om het te verbouwen, anders zouden we namelijk ook niet met een mestoverschot zitten.
[..]

Nogmaals, als wij het, met ons achterlijk rijke land, niet opkopen om aan onze koeien te voeren dan blijft het in een derde wereld land waar het verbouwt wordt of bij een overschot in dat land komt het op de wereldvoedselmarkt waardoor de prijs zakt en meer mensen toegang krijgen tot deze levensmiddelen. dat van leidingwater klopt wel idd. Daar hebben we genoeg van.
Jij bent vast een filosoof ofzo, dit is de meest debiele redenering sinds tijden. Wij geven geld aan derde wereldlanden voor hun graan zodat deze een grotere besteding hebben. Daarna zeg je dat we NIETS moeten kopen. Zodat de prijzen dalen en ze nog minder vangen voor hun graan en nog minder te besteden hebben.
quote:

Flikker toch op met je hard werken van onze voorouders! Ga je nu dan ook verantwoordelijkheid nemen voor hun misstappen? Met harde werken bedoel je uitbuiting van andere landen, slavenhandel etc?
Ga jij dan nu ook naar Afrika om ze daar te bedanken voor al hun gezonde jonge mannen die gejat zijn, waar wij een fortuin mee hebben verdiend zodat we nu overmatig vlees kunnen eten terwijl zij nogsteeds omkomen van de honger? Wel de lusten en niet de lasten cker?
Ja dankzij alle (noord)afrikanen hebben we het hier zo fijn momenteel, nogmaals Afrika bedankt! Tevens geven wij nog steeds miljarden terug jaarlijks. Kan me niet voorstellen dat dat biljoen wat we de afgelopen 100 jaar daar aan gespendeerd hebben veel minder is dan wat we er voor teruggekregen hebben.
quote:
Lekker fokking krom om te praten over 'blijven door fokken' terwijl de zuigelingen en kinder sterfte in die landen 20 keer hoger is dan hier, mede door te weinig/slechte voeding. Zet je georven westerse indoctrinatie brilletje ff af en denk voor jezelf.
Vind je het heel vreemd? Als ze daar ook 20 keer zoveel kinderen creėren?
quote:
Feit is dat wij voedsel stelen van andere mensen dmv ons briljante kapitalistische stelsel. Dat zit uiteraard krankzinnig ingewikkeld in elkaar, en ik heb geen tijd en zin om dat helemaal uit te pluisen. Toch kun je een simpele vraag stellen. Stel dat je, of wij als nederland, alles wat we consumeren zelf zouden moeten produceren, zouden we dan voor dezelfde prijs kunnen rondkomen?
Ja idd import is stelen tegenwoordig, we hebben hier te maken met een SP/PVDA'er mensen, niets aan de hand gewoon doorlopen.

En tuurlijk kunnen we niet alles zelf maken maar voor jou is het toch nooit goed.
Geef je geld in ruil voor voedsel is het fout.
Geef je niets, moeten we meer de lasten dragen van ons slavenverleden
pi_68039087
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:06 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Er is ook graan en graan hae, De graan die je koeien voert is van dermate brakke kwaliteit dat het niet geschikt is voor menselijke consumptie, Tevens is er op de wereld al jaren een graanOVERSCHOT.
Weet je ook hoeveel dieren er uitgemoord worden over de wereld omdat ze een bedreiging zijn voor de graan/soja/alfalfa productie. En hoeveel er nog is doodgaan bij het oogsten zelf.
Ja, iemand die honger heeft zal geen brak graan eten omdat het niet lekker is...
Van dat graan overschot zou ik graag een bron willen zien.
Ik kan me namelijk nog een bericht herinneren dat bio brandstof slecht zou zijn omdat er graan voor gebruikt wordt waardoor andere mensen verhongeren...
pi_68039230
Tis gemiddeld een overschot van meer dan 20%.
De afgelopen jaren wat minder 10%
maar dit jaar wordt weer een topper.

http://www.financialexpre(...)ather-demand/436799/
pi_68039341
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:14 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Jij bent vast een filosoof ofzo, dit is de meest debiele redenering sinds tijden. Wij geven geld aan derde wereldlanden voor hun graan zodat deze een grotere besteding hebben. Daarna zeg je dat we NIETS moeten kopen. Zodat de prijzen dalen en ze nog minder vangen voor hun graan en nog minder te besteden hebben.
[..]
Ik zeg niet dat we niets moeten kopen. Ik zeg dat wat we kopen we anders moeten gebruiken. Tevens is het fijn voor de niet elite als die prijs daalt.
quote:
Ja dankzij alle (noord)afrikanen hebben we het hier zo fijn momenteel, nogmaals Afrika bedankt! Tevens geven wij nog steeds miljarden terug jaarlijks. Kan me niet voorstellen dat dat biljoen wat we de afgelopen 100 jaar daar aan gespendeerd hebben veel minder is dan wat we er voor teruggekregen hebben.
[..]
Owja inderdaad kolonialisme was inderdaad echt goed, maar wat er fout aan was, die mensenlevens die erdoor verloren zijn, landen en bevolkingen die uit hun verband zijn gerukt etc, daar plakken we een prijskaartje op en dat betalen we wel terug.
quote:
Vind je het heel vreemd? Als ze daar ook 20 keer zoveel kinderen creėren?
[..]

Ja idd import is stelen tegenwoordig, we hebben hier te maken met een SP/PVDA'er mensen, niets aan de hand gewoon doorlopen.
Ja, kinderarbeid is ook arbeid, en arbeid adelt dus laten we vooral onze goedkope gympen blijven kopen.
quote:
En tuurlijk kunnen we niet alles zelf maken maar voor jou is het toch nooit goed.
Geef je geld in ruil voor voedsel is het fout.
Geef je niets, moeten we meer de lasten dragen van ons slavenverleden
Voortschreidend inzicht... We hoeven niet in een keer ALLES goed te doen, maar we moeten ergens beginnen. Tuurlijk is dat voorbeeld van ons slavenverleden onzin, want hoe zouden we dat ooit goed kunnen maken? Maar het is ook een reactie op de voorgaande post.
Mijn verzoek is: consumeer bewuster en duurzamer. niet stop met consumeren
pi_68039409
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:20 schreef oinkoink12 het volgende:
Tis gemiddeld een overschot van meer dan 20%.
De afgelopen jaren wat minder 10%
maar dit jaar wordt weer een topper.

http://www.financialexpre(...)ather-demand/436799/
Is dat mondiaal of alleen de productie van de westerse landen? zegmaar de surplus is wat de vs exporteert jaarlijks omdat zij het niet opgebruiken?
pi_68039441
Wat kunnen wij nou aan dat kinderarbeid doen.
Als ze daar gemiddeld 8 (geen onredelijk getal) kinderen hebben om zodoende meer geld te kunnen verdienen. Dat is hun keuze.

Tevens is het niet fijn voor de elite als die prijs daalt omdat ze dan nog minder verdienen, en nog MEER honger hebben.

Welke schoenen moet ik dan kopen, de nikes van 200 euro die in dezelfde fabriek worden gemaakt voor 7 euro en waar 180 euro marketing op zit?
pi_68039459
Vegetariers moeten als ze zo principieel zijn ook hun snijtanden er uit laten trekken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_68039466
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:28 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Is dat mondiaal of alleen de productie van de westerse landen? zegmaar de surplus is wat de vs exporteert jaarlijks omdat zij het niet opgebruiken?
Over het algemeen is dit van de US en centraal en oost europa. West europa heeft een stelselmatig tekort, vooral in de warmste landen.

Nog zo mooi is de reactie van de nederlandse boeren op het biobrandstoffen verhaal wat jij aanhaalde.
quote:
Vind ik ook, maar ja ik ben dan zelf ook een boer, dus normaal vraagt er niemand naar mijn mening;
Voor het eerst sinds ik boer ben -25jaar- mag ik een prijsstijging meemaken. Leuk.
Maar ik word met de dag kwader.
Tot verleden jaar was het mijn schuld dat er te veel goedkoop voedsel op de Senegalese markt kwam.
-herinner u mijn Senegalese collega met een ajuin in zijn mond-
Vandaag is er te weinig goedkoop voedsel op de Senegalese markt, weeral mijn schuld,want ik produceer bio-brandstoffen.
Alleen nu word ik ook nog beschuldigt van misdaden tegen de menselijkheid,
leuk.
pi_68039579
Ik vroeg me al af wanneer de overdrijvingene en uit hun verband rukking zouden plaats vinden....
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:11 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Dus als jij over straat loopt en je ziet iemand in elkaar geslagen/berooft worden dan doe je daar niets aan omdat de dader er waarschijnlijk anders over denkt dat jij? Dat recht geef jij aan hem/haar?
[..]
Als jij niet in ziet dat er verschil is tussen ongevraagd je mening geven over de vleesconsumptie en iemand in elkaar slaan, dan houdt de discussie gewoon op. Je moet de dingen niet in het ridicule trekken.
quote:
Logisch dat jij je eigen levensstijl wilt beschermen, maar ik ben niet een van die mensen die nogsteeds gelooft dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden. Hetzelfde zou je kunnen zeggen over het eten van vlees. De waarheid is niet zo rooskleurig, en de ouderwetse manier van boeren en consumeren, toen iedereen nog 1 of 2 keer per week vlees at, bestaat al lang niet meer. Vlees is van oudsher een luxe product. Alleen de elite kon het zich permiteren om dagelijks vlees te eten. Hoe? over de ruggen van arbeiders die voor een klote loontje zwaar werk wilden doen. Wij als westerse landen zijn nu die elite geworden. Dus laten we ons allemaal dik en rond eten en vooral geindoctrineerd blijven door de schijf van vijf propeganda.
[..]
De reden dat ik propagande aanhaal is niet omdat ik de Holocaust ontken, of ontken dat vleesindustrie schadlijk is, maar om duidelijk te makee dat je van hetzelfde onderwerp kunt maken wat je zelf wil.
Dan je punt dat er vroeger 1 a 2 keer per week vlees gegeten werd. Wanneer dan compadre? Mijn ouders aten elke dag vlees, mijn grootouders ook. Je zit te praten over eeuwen geleden, toen waren er ook nog geen auto's. Moeten we die dan ook maar meteen afschaffen?
quote:
Geen mensen vermoorden is alleen maar goed is inderdaad lulkoek. Eigenlijk zou het moeten zijn geen mensen vermoorden is niet slecht...
Fokking kromme redenering
Zo krom is die redenatie niet. Jij trekt hem kom. Jij beweert dat geen vlees eten alleen maar goed is. Dus als iedereen geen vlees eet is dat goed. Daarmee help je een hoop mensen de put mee in. Mensen die daar hun geld mee verdienen. Bovendien beweer jij met die stelling dat wel vlees eten dus slecht is. Het leven is niet zo zwart wit. Oke, ik eet vlees, maar misschien doe ik wel andere dingen die goed zijn voor de smanelevening en het milieu. Dingen die jij niet doet, maar nee, omdat ik vlees eet ben ik in jouw ogen slecht.

Jammer, erg jammer dit.

Eerlijk gezegd vind ik jou hele benadering van mij ronduit schofferend daar war ik jou in je waarde laat vindt jij het nodig mij af te schilderen als iemand die geweld goedkeurt en mensen vermoorden ney als slecht ziet. Erg jammer dat je zo vooroordeel bevestigend bezig bent. Ik respecteer jouw mening, jij de mijne?
pi_68041233
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vroeg me al af wanneer de overdrijvingene en uit hun verband rukking zouden plaats vinden....
[..]

Als jij niet in ziet dat er verschil is tussen ongevraagd je mening geven over de vleesconsumptie en iemand in elkaar slaan, dan houdt de discussie gewoon op. Je moet de dingen niet in het ridicule trekken.
Ik doelde op de emotionele betrokkenheid bij een ethisch vraagstuk. Zo riducuul is dat niet.
quote:
[..]

De reden dat ik propagande aanhaal is niet omdat ik de Holocaust ontken, of ontken dat vleesindustrie schadlijk is, maar om duidelijk te makee dat je van hetzelfde onderwerp kunt maken wat je zelf wil.
Dan je punt dat er vroeger 1 a 2 keer per week vlees gegeten werd. Wanneer dan compadre? Mijn ouders aten elke dag vlees, mijn grootouders ook. Je zit te praten over eeuwen geleden, toen waren er ook nog geen auto's. Moeten we die dan ook maar meteen afschaffen?
Mja, zat zeker wel een eeuw terug te denken. Maar mijn mening in deze is dat de juiste maat terug moet in het consumeren van vlees. Koeien varkens en kippen zouden weer op de ouderwetse manier gekweekt moeten worden en niet in de intensieve bio-industrie. Dat betekent dat we allemaal wat minder vlees moeten eten.
quote:
[..]

Zo krom is die redenatie niet. Jij trekt hem kom. Jij beweert dat geen vlees eten alleen maar goed is. Dus als iedereen geen vlees eet is dat goed. Daarmee help je een hoop mensen de put mee in. Mensen die daar hun geld mee verdienen. Bovendien beweer jij met die stelling dat wel vlees eten dus slecht is. Het leven is niet zo zwart wit. Oke, ik eet vlees, maar misschien doe ik wel andere dingen die goed zijn voor de smanelevening en het milieu. Dingen die jij niet doet, maar nee, omdat ik vlees eet ben ik in jouw ogen slecht.
zie bovenstaande post. Wel goed dat je andere dingen doet voor het milieu. Echter is het denk ik geen weegschaal situatie. Sommige zaken (zoals vlees eten) zijn zo vervuilend en destructief dat je er wel heel veel tegenover moet zetten om de rekening te vereffenen. Altijd op sandalen lopen, met hennep truien en broeken en met de fiets naar je werk, je hele huis isoleren, zuinige hr wasmachine, droger etc etc. staat ongeveer gelijk aan 3 dagen per week minder vlees eten uitgaande van iemand die 7 dagen per week vlees eet. Wat is makkelijker?
quote:
Jammer, erg jammer dit.
Goeie dramaturgische zin
quote:
Eerlijk gezegd vind ik jou hele benadering van mij ronduit schofferend daar war ik jou in je waarde laat vindt jij het nodig mij af te schilderen als iemand die geweld goedkeurt en mensen vermoorden ney als slecht ziet. Erg jammer dat je zo vooroordeel bevestigend bezig bent. Ik respecteer jouw mening, jij de mijne?
Het spijt me dat ik je zo aangevallen heb. Echter wil ik zeggen dat ik je niet gelijk schakel met moordenaars of andere geweldenaars. Waar ik de hele tijd op doel is dat een mening in een ethische discussie een emotionele betrokkenheid met zich meebrengt. Als mens probeer je het goede te doen en het kwade te vermijden. althans de meeste van ons (psycho seriemoordenaars uitgesloten). Als je dan ziet dat andere mensen niet het goede doen, of zelfs jou goede daden ongedaan maken (in je eigen ogen) dan kun je niet gewoon je schouders ophalen en je er niets van aantrekken. Daar wordt je pissig van.
pi_68042269
Het punt is, er is totaal geen probleem, jij creėert hier een probleem in je eigen wereldje. Tis een beetje de global warming van 2009.
  woensdag 15 april 2009 @ 16:03:43 #272
pi_68042439
Wat een ongelofelijk stigmatiserende titel...

...

Messin' with the Kid.
  woensdag 15 april 2009 @ 17:43:14 #273
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_68045668
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:04 schreef Sattyagraha het volgende:Onzin, graan en soja dat wij aan onze koeien geven komt niet uit Nederland, dat importeren we goedkoop uit derde wereldlanden. Wij hebben dus niet de ruimte en de grond om het te verbouwen, anders zouden we namelijk ook niet met een mestoverschot zitten.
We hebben ruimte en grond zat. Het graan wat we weghalen uit derdewereldlanden is van waardeloze kwaliteit. Het enige wat ze van Nederlandse bodem eten is Mais. Graan uit Nederland is van zo'n hoge kwaliteit dat we het gebruiken voor andere nuttigere producten.
quote:
Als wij het met ons achterlijk rijke land niet zouden opkopen om aan de koeien te voeren zou er niets in zo'n bananen republiek van de grond komen. Wij, je weet wel die achterlijk rijken, zijn degenen die ervoor zorgen dat er productie is. Gaan de blanken weg valt daar alles in duigen. Geen racisme, maar keiharde realiteit.
quote:
Ga jij dan nu ook naar Afrika om ze daar te bedanken voor al hun gezonde jonge mannen die gejat zijn, waar wij een fortuin mee hebben verdiend zodat we nu overmatig vlees kunnen eten terwijl zij nog steeds omkomen van de honger? Wel de lusten en niet de lasten zeker?
Vrije VOC mentaliteit he. En nu niet gaan lopen janken dat ze het daardoor zo slecht hadden. Inboorlingen maakten elkaar al slaven lang voordat er überhaupt blanken aan wal kwamen. Ook al hadden wij ze daar lekker laten zitten dan nog waren ze nu waar ze op dit moment zijn. En nee, ik ga niet naar Afrika om ze daar te bedanken. Waarom zou ik ze bedanken?
quote:
Lekker fokking krom om te praten over 'blijven door fokken' terwijl de zuigelingen en kinder sterfte in die landen 20 keer hoger is dan hier, mede door te weinig/slechte voeding. Zet je georven westerse indoctrinatie brilletje even af en denk voor jezelf.
20x meer sterfte en toch planten ze zich sneller voor dan een kakkerlak in een donker hoekje. Zoals ik al eerder zei: WIJ hebben daar de productie in handen. Al zouden we er nu mee stoppen en hun 10jaar les geven in alles wat met handel te maken heeft dan nog zou je over 11 jaar enkel woestenij terug vinden.
Kijk maar eens naar het fijne Afrika waar alle blanken eruit getrapt worden. Bedrijven die 20jaar perfect functioneerden vervallen in 1 maand in chaos uit elkaar.

Werken hebben ze een broertje dood aan. Massaal Aids baby's op de wereld zetten en elkaar de strot afsnijden zijn dé hobby's om dag te volbrengen.
quote:
Nu je toch begint over handel, deur door jezelf open gezet: Nee. We zouden duurder uit zijn. Mįįr.. Als wij het niet kopen(wij kopen zelf geproduceerde stoffen, door onszelf ingevoerd en uitgevoerd) komt er helemaal geen geld meer binnen daar en ligt de sterfte nóg hoger. Zou ergens niet erg zijn. Dan ben je binnen een maand of wat van een hele hoop overbevolking af.
  woensdag 15 april 2009 @ 17:51:33 #274
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68045892
Zeg Mark, de voortplanting van kakkerlakken heeft meer te maken met de temperatuur en de hoeveelheid voedsel dan de hoeveelheid licht.
pi_68045973
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:30 schreef raptorix het volgende:
Vegetariers moeten als ze zo principieel zijn ook hun snijtanden er uit laten trekken.
En vleesterers moeten hun eigen vlees fokken en slachten
pi_68046571
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:54 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Hč wat? Niet iedereen heeft genoeg ruimte in zijn achtertuin om een fokkerij te beginnen! Laat staan dat de meeste mensen tegenwoordig knap een dier kunnen slachten. Als een enkel persoon dit voor 1000 mensen kan doen, dan is dat toch een enorme efficiency? Dat heeft niks met principes te maken, vegetariėrs proberen juist principieel te doen door geen vlees te eten, maar wel uit luiheid niet hun eigen groentes verbouwen, omdat dat niet efficiėnt is! Doe je dan wat aan het probleem, of maak je er juist deel van?
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:15 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Om een lang verhaal kort te maken.

Je ziet ze vliegen, vegetatiers willen niemand bekeren, de ene die hier de hele tijd zeurt ben jij. Vlucht uit dit topic, laat het achter je en ga leuke dingen doen.
Waarom bestaan er dan organisaties als PETA? Als het alleen voor de awareness zou zijn kunnen ze beter opdoeken.
pi_68046855
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:17 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Waarom bestaan er dan organisaties als PETA? Als het alleen voor de awareness zou zijn kunnen ze beter opdoeken.
Je bent extreem kortzichtig en wereldvreemd als je denkt dat alle vegetariėrs dezelfde ideeėn er op na houden als PETA.

Het is ook ontzettend onlogisch om te verwachten dat ik mijn tanden trek, planten ga verbouwen of zwerfkatten ga verzorgen omdat ik liever geen vlees eet. (om maar een paar voorbeelden uit dit topic te noemen)

Ik snap ook wel dat er niet spontaan varken wordt vrijgelaten zodra ik een vegetarisch broodje bestel; net zoals mensen ook weten dat het meisje op TV niet plotseling kan lopen zodra de euro in het busje van de Lilliane stichting valt.
De gehele economische/globale discussie is ook totaal zinloos...
  woensdag 15 april 2009 @ 18:36:30 #278
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68047106
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:30 schreef raptorix het volgende:
1. Dat doet pijn
2. Dat staat fokking lelijk
3. Eten dat constant op tandloos tandvlees komt is irritant
4. Hey raptorix
pi_68047121
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:27 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Je bent extreem kortzichtig en wereldvreemd als je denkt dat alle vegetariėrs dezelfde ideeėn er op na houden als PETA.

Het is ook ontzettend onlogisch om te verwachten dat ik mijn tanden trek, planten ga verbouwen of zwerfkatten ga verzorgen omdat ik liever geen vlees eet. (om maar een paar voorbeelden uit dit topic te noemen)

Ik snap ook wel dat er niet spontaan varken wordt vrijgelaten zodra ik een vegetarisch broodje bestel; net zoals mensen ook weten dat het meisje op TV niet plotseling kan lopen zodra de euro in het busje van de Lilliane stichting valt.
De gehele economische/globale discussie is ook totaal zinloos...
Dankjewel, ik vroeg me al af wat mij nou mankeerde ... Je moet beter lezen. De quote zegt dat er geen vegetariėrs zijn die hun mening opdringen. Blijkbaar wel, want er bestaan organisaties als PETA. Ik generaliseer vegetariėrs niet op die manier.

Dat tanden trekken slaat inderdaad nergens op. Eigen planten verbouwen in principe ook niet, behalve dat bepaalde vegetariėrs - die vleeseters moordenaars noemen, of zich uberhaupt moralistisch gezien beter voelen dan vleeseters - dit meestal ook niet doen. En dus, als moordenaar van 10 mensen, niet beter zijn dan als moordenaar van 100 mensen. Totdat je "0 mensen vermoord" maak je deel uit van het probleem, dus rotten vegetariėrs maar op met hun mening.

Zoals ik al eerder zei, zo lang vegetariėrs hun mening voor zichzelf houden, top, het helpt vast wel iets, maar hou deze voor jezelf. Ik kots op mensen die zich om dat soort redenen beter voelen. Ik heb niks tegen de meeste vegetariėrs verder.
  woensdag 15 april 2009 @ 19:23:54 #280
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_68048659
Jullie met je VOC en slaven, tsss. Dat was de WIC die in slaven handelde.
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_68054910
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:23 schreef Zuunigerd het volgende:
Jullie met je VOC en slaven, tsss. Dat was de WIC die in slaven handelde.
Bullshit, de VOC had ook gewoon slaven.
pi_68055713
quote:

[..]

Geen vleeseten zal vast wel positieve effect hebben, maar ik geloof niet dat wanneer heel Nederland vegetariėr wordt, de bio-industrie dan ook verdwijnt.
pi_68059114
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:12 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:

[..]

Bullshit, de VOC had ook gewoon slaven.
Iedereen had slaven.
pi_68063610
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Geen vleeseten zal vast wel positieve effect hebben, maar ik geloof niet dat wanneer heel Nederland vegetariėr wordt, de bio-industrie dan ook verdwijnt.
Ik denk dat je dan zeker een heel groot gedeelte kwijt bent, in Nederland dan. Al is het alleen maar omdat mensen zich er tegen zullen keren, er is immers geen reden meer om het te accepteren als iedereen vegetarier is.
pi_68064185
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:54 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

doe ik ook, alleen doet de natuur dat fokken voor mij
pi_68064211
Wat ook grappig is zijn van die mensen die vegetarier zijn omdat het zielig is,maar dan wel leren schoen dragen
pi_68084030
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:35 schreef foxbow het volgende:
Wat ook grappig is zijn van die mensen die vegetarier zijn omdat het zielig is,maar dan wel leren schoen dragen
Waarom is dat grappig, ze mogen toch zelf weten hoe ver ze hun idee doorvoeren? Ik eet geen vlees maar ik woon ook niet in een eco-neutraal huis met zonne-energie en strontkachel. Er zijn genoeg vleeseters die geen bont dragen en zelfs vegetariers die het wel doen.

Ik draag ook leren schoenen, die dingen gaan ongeveer één-twee jaar mee. Dat is wel wat anders dan elke dag een stuk vlees. Verder kan je leer ook zien als een bijproduct van de vleesindustrie, maar ik zou zo niet weten waar dit schoenenleer nou precies vandaan komt.
  donderdag 16 april 2009 @ 20:05:51 #288
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_68084194
Masturberen is moord!
pi_68084201
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:00 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Waarom is dat grappig, ze mogen toch zelf weten hoe ver ze hun idee doorvoeren? Ik eet geen vlees maar ik woon ook niet in een eco-neutraal huis met zonne-energie en strontkachel. Er zijn genoeg vleeseters die geen bont dragen en zelfs vegetariers die het wel doen.
"Reden waarom je geen vlees eet?"
- "Omdat de dieren dan niet ervoor worden afgemaakt en vaak is het ook erg wreed hoe ze het doen"

Hoe worden leren tassen enzo gemaakt? Ow ja juist ja, twee maten meten iemand?
quote:
Ik draag ook leren schoenen, die dingen gaan ongeveer één-twee jaar mee. Dat is wel wat anders dan elke dag een stuk vlees. Verder kan je leer ook zien als een bijproduct van de vleesindustrie, maar ik zou zo niet weten waar dit schoenenleer nou precies vandaan komt.
Principes zijn principes toch?

En positieve dingen als je geen vlees eet? Zeker dat je bepaalde dingen die je lichaam moeilijk afbreekt niet binnen krijgt, maar hetzelfde geldt ook voor het eten van groente en dergelijk... Ik weet verder zo snel niet wat anders voor voordelen je eruit haalt anders dan hot vegan chicks die te simpel zijn in je bed krijgen. :/
  donderdag 16 april 2009 @ 20:07:14 #290
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68084243
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:00 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Voor zover ik weet is het meeste leer een bijproduct. Zakt de vraag naar b.v. rundvlees in vanwege BSE, dan daalt ook het aanbod aan rundleer. Misschien dat voor heel luxe en speciaal leer wel speciaal beesten worden gefokt, maar het meeste is restproduct in zekere zin.
pi_68087044
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:07 schreef Iblis het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is het meeste leer een bijproduct. Zakt de vraag naar b.v. rundvlees in vanwege BSE, dan daalt ook het aanbod aan rundleer. Misschien dat voor heel luxe en speciaal leer wel speciaal beesten worden gefokt, maar het meeste is restproduct in zekere zin.
zijn alleemaal smoesjes voor vegetariers om leer te dragen
  donderdag 16 april 2009 @ 21:24:32 #292
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68087132
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:21 schreef foxbow het volgende:

[..]

zijn alleemaal smoesjes voor vegetariers om leer te dragen
En dat is weer een smoesje voor vleeseters om zich toch weer te kunnen rechtvaardigen.
pi_68087222
VLEEESCH IS LEKKERT
eat this vegefuckingtarier
This is ten percent luck, twenty percent skill
Fifteen percent concentrated power of will
Five percent pleasure, fifty percent pain
And a hundred percent reason to remember the name!
pi_68090833
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:16 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan zeker een heel groot gedeelte kwijt bent, in Nederland dan. Al is het alleen maar omdat mensen zich er tegen zullen keren, er is immers geen reden meer om het te accepteren als iedereen vegetarier is.
Ik neem aan dat je ook bewust van bent dat de zuivelindustrie ook een onderdel van de bio-industrie is. Aangezien ik zelf last heb van lactose-intolerantie, merk ik dat de helft wat in de supermarkt ligt, melk bevat. Zelfs in vleesvervangers zit vaak melk. Zolang vlees vervangen wordt door zuivel, zie ik niet in dat de bio-industrie verdwijnt.

Maar goed, ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten. Naar mijn menig zou veganisme een veel grotere invloed hebben dan alleen maar vlees laten staan.
pi_68090955
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:07 schreef Iblis het volgende:Voor zover ik weet is het meeste leer een bijproduct. Zakt de vraag naar b.v. rundvlees in vanwege BSE, dan daalt ook het aanbod aan rundleer. Misschien dat voor heel luxe en speciaal leer wel speciaal beesten worden gefokt, maar het meeste is restproduct in zekere zin.
Zover ik weet is het een fabeltje dat leer een afvalproduct is. Daar wordt, net als bij bont, gewoon dieren voor gefokt.
pi_68091090
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:02 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zover ik weet is het een fabeltje dat leer een afvalproduct is. Daar wordt, net als bij bont, gewoon dieren voor gefokt.
Dat weet ik bijna zeker. Het lijkt me dat de huid van de "leerkoe" verzorgd moet worden, terwijl de huid van een vleeskoe geen aandacht krijgt.
  donderdag 16 april 2009 @ 23:08:33 #297
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_68091175
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:02 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zeker weten. Bij die dieren is het vlees een afval product.
  donderdag 16 april 2009 @ 23:30:35 #298
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68091957
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:06 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:

[..]

Dat weet ik bijna zeker. Het lijkt me dat de huid van de "leerkoe" verzorgd moet worden, terwijl de huid van een vleeskoe geen aandacht krijgt.
Volgens mij is het grootste punt van zorg dat er geen littekens op komen, de meeste koeien zijn echter groot genoeg om daaromheen te kunnen snijden voor zover die littekens al opgelopen worden. 'Vers' leer is vrij ruw, het wordt flink geplet en nabewerkt om helemaal glad te worden, maar het hoeft niet glad van een koe te komen.
  donderdag 16 april 2009 @ 23:49:06 #299
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_68092577
Topic gaat nergens over...
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  donderdag 16 april 2009 @ 23:59:40 #300
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_68092875
TS is een troll

Er is niks mis met vegetariers.. Alleen wanneer je dus vlees eet ben je niet hypocriet? Erg sneu!
Ik eet geen vlees/vis als protest tegen de zware overcomsumptie in deze verrotte wereld. Nu ben ik zeker een natuurcommunist oid
  Moderator / Redactie FP vrijdag 17 april 2009 @ 05:15:47 #301
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_68095550
vol
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')