Graag gedaan hoor.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:44 schreef lammegiraf het volgende:
heb Pberends net ook ff gevolgd door om 14:15 SS243 a 1,36 te kopen. Nu rond de 1,56. Dank voor de tip!
Hmm interessante vraag. Als je short zit in een aandeel van een bedrijf dat failliet gaat, kun je dan gewoon aan gratis aandelen komen of zo? Dat zou dan betekenen dat je winst maximaal is bij het faillissement van een bedrijf. Eigenlijk wel logisch, omdat dat de maximale daling plaats vind bij een faillissement.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:40 schreef Falco het volgende:
Je hebt turbo's, je hebt sprinters. Beiden zijn gebaseerd op een hefboomprincipe, waarbij de bank een gedeelte financieert van je belegging. Maar wat is het verschil tussen die twee? Ik weet dat in sprinters handelen gratis is tot en met ergens in mei ofzo.
Ohja nog een (hypothetische) vraag, wat als je short zit in een bepaald aandeel en het desbetreffende bedrijf gaat failliet... Wat gebeurt er dan? Je longs zijn geen reet meer waard dus, maar je shorts hebben dan een bepaalde eindwaarde bereikt, die je kunt cashen?
Kan je dit uitleggen? Ik zie het even niet...quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:42 schreef pberends het volgende:
[..]!
En wat een verrassing trouwens, elke flapdrol kon aan de hand van het tanende handelstekort van de VS zien dat de verkopen tegen zouden vallen. Fucking suprise.
Weet je wat een handelstekort is?quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:47 schreef NatteKrant het volgende:
[..]
Kan je dit uitleggen? Ik zie het even niet...
Mja inderdaad Fucking surprise..... Ik was me afgelopen week al aan het ergeren om de blinde positiviteit om de ondubbelzinnig dubbelzinnige positieve cijfers. Er zullen vast nog wel wat van deze positieve cijfers met vraagtekens volgen (de banken met hun nieuwe boekhoudregels etc), deze laatste cijfers zijn dan weer wat ondubbelzinniger en daardoor ook meteen negatief, er is nu eenmaal niet echt veel positiviteit te melden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:42 schreef pberends het volgende:
[..]!
En wat een verrassing trouwens, elke flapdrol kon aan de hand van het tanende handelstekort van de VS zien dat de verkopen tegen zouden vallen. Fucking suprise.
Ze kunnen creatief boekhouden wat ze willen, maar uiteindelijk zijn bijna alle banken insolvent.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:52 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Mja inderdaad Fucking surprise..... Ik was me afgelopen week al aan het ergeren om de blinde positiviteit om de ondubbelzinnig dubbelzinnige positieve cijfers. Er zullen vast nog wel wat van deze positieve cijfers met vraagtekens volgen (de banken met hun nieuwe boekhoudregels etc), deze laatste cijfers zijn dan weer wat ondubbelzinniger en daardoor ook meteen negatief, er is nu eenmaal niet echt veel positiviteit te melden.
Het verschil tussen sprinters en turbo's in de rente financiering. Als je onderliggende derivaat (waar je dus je turbo's of sprinters van koopt ) hetzelfde blijft qua koers gaat je turbo / sprinter immers in waarde naar beneden. En bij de Turbo's wordt het financieringsniveau midden in de maand aangepast en bij sprinters in het begin van de maand.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:40 schreef Falco het volgende:
Je hebt turbo's, je hebt sprinters. Beiden zijn gebaseerd op een hefboomprincipe, waarbij de bank een gedeelte financieert van je belegging. Maar wat is het verschil tussen die twee? Ik weet dat in sprinters handelen gratis is tot en met ergens in mei ofzo.
Ohja nog een (hypothetische) vraag, wat als je short zit in een bepaald aandeel en het desbetreffende bedrijf gaat failliet... Wat gebeurt er dan? Je longs zijn geen reet meer waard dus, maar je shorts hebben dan een bepaalde eindwaarde bereikt, die je kunt cashen?
Dat lijkt me dat het afhangt van welke soort sprinters je wil zien. Sommige zijn immers net ge-issued, en sommige sprinters kun je vrij lang terugzien.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:41 schreef Falco het volgende:
En nog een vraag, waarom kan ik van de sprinters en turbo's op Binck alleen maar de historie van 2 maanden terug zien. Is dit een suffigheid van Binck of zie ik iets over het hoofd?
dividend wordt bij de beurs opgeteld.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:07 schreef Dave7 het volgende:
Is de Dax als enige grote europese beurs niet door z'n 2003 lows gegaan? Ik verbaas me daarover....![]()
Je hebt het over de mensen in dit topic (waaronder ik)? Zo ja, dan heb je helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:07 schreef pberends het volgende:
Wat een stel economic girlie men zijn die beleggers.
En verder dus dat turbo's het bedenksel zijn van ABN Amro en Sprinters van ING. Voor de rest dus niet echt enorm grote verschillenquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het verschil tussen sprinters en turbo's in de rente financiering. Als je onderliggende derivaat (waar je dus je turbo's of sprinters van koopt ) hetzelfde blijft qua koers gaat je turbo / sprinter immers in waarde naar beneden. En bij de Turbo's wordt het financieringsniveau midden in de maand aangepast en bij sprinters in het begin van de maand.
Dat zijn zo'n beetje wel de belangrijkste essentiėle verschillen tussen sprinters en turbo's
Oke zoiets dacht ik al.quote:Wat betreft failliet gaan van bedrijven, zie de financiele sector, daar gingen veel banken op een grootje maar die mocht je uiteraard niet shorten. Als we het over puur 1 bedrijf hebben kan je natuurlijk wel shorten tot het moment dat het bedrijf van de beurs wordt afgehaald. Die waarde krijg je dan uitgestort.
Iedereen heeft wel eens een minder helder moment zullen we maar zeggen. MAar ik ben inderdaad geen econoom, zelfs ook voor korte tijd nog geen beleggerquote:Op dinsdag 14 april 2009 15:07 schreef pberends het volgende:
Wat een stel economic girlie men zijn die beleggers.
Nee, ik heb het over die idioten die nu nog in de markt stapten terwijl de situatie zwaar overbought is.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je hebt het over de mensen in dit topic (waaronder ik)? Zo ja, dan heb je helemaal gelijk.
Dat is maar hoe je het ziet, op turbo's gaan over het algemeen harder achteruit dan sprinters en soms heb ik nog wel eens grondstof sprinters ( waar ik voorheen grondstof turbo's had ) en op maandbasis scheelt je dat al snel luttele procenten, die je dus gewoon winst hebt domweg door het feit dat je van product wisselt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:10 schreef Falco het volgende:
[..]
En verder dus dat turbo's het bedenksel zijn van ABN Amro en Sprinters van ING. Voor de rest dus niet echt enorm grote verschillen.
Ja maar andere europese beurzen zijn reeds wel door diezelfde 2003 lows gegaan... Dus zou je kunnen zeggen in principe veel dalingspotentieel voor de Dax?quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:08 schreef pberends het volgende:
[..]
dividend wordt bij de beurs opgeteld.
De markt geeft al langer aan dat de hele situatie overbought is. Dat is echt niet nu pas het geval. Komt nog een keer bij dat een aantal week geleden zo rond de G20 in londen mensen verwachtte dat de beurs weer nieuwe bodems op zou zoeken, rondt die tijd zijn er alleen een aantal grote bedrijven weer in aandelen ingestapt vandaar dat het weer omhoog werd getrokken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over die idioten die nu nog in de markt stapten terwijl de situatie zwaar overbought is.
Bij de Euronext beurzen wordt het dividend er niet bij opgeteld.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:16 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja maar andere europese beurzen zijn reeds wel door diezelfde 2003 lows gegaan... Dus zou je kunnen zeggen in principe veel dalingspotentieel voor de Dax?
Zeker, maar nu is het zwaar overbought ipv een beetje overbought. We waren uiteraard ook extreem oversold.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De markt geeft al langer aan dat de hele situatie overbought is. Dat is echt niet nu pas het geval. Komt nog een keer bij dat een aantal week geleden zo rond de G20 in londen mensen verwachtte dat de beurs weer nieuwe bodems op zou zoeken, rondt die tijd zijn er alleen een aantal grote bedrijven weer in aandelen ingestapt vandaar dat het weer omhoog werd getrokken.
Dat ligt aan de sector verdeling van de DAX. Er gaan immers in de wereld ook gewoon nog beurzen omhoog.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:16 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja maar andere europese beurzen zijn reeds wel door diezelfde 2003 lows gegaan... Dus zou je kunnen zeggen in principe veel dalingspotentieel voor de Dax?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |