Goed man. Mag ik misschien vragen hoe duur de woning is en bij welke bank je een 100% aflossingvrije hypotheek hebt gekregenquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:02 schreef Enterre het volgende:
[..]
Mijn huisbaas had problemen met de belastingdienst en moest daardoor noodgedwongen dit huis verkopen. Aangezien het huis goed verhuurd is (er wonen nog 3 mensen) adviseerde iemand mij het huis zelf te kopen. Door zijn goede contacten bij de bank heb ik een hypotheek (geheel aflossingsvrij) kunnen krijgen.
Reageer dan gewoon niet.quote:Op maandag 13 april 2009 21:59 schreef dutchtubby het volgende:
hhhmmmm met twee huizen wil je het niet weten wat de maandlasten zijn.
Jij hebt geluk, lego-huizen breek je zo weer af en bouw je ook weer op wanneer jij dat wilt. En het kost nietsquote:Op maandag 13 april 2009 21:59 schreef dutchtubby het volgende:
hhhmmmm met twee huizen wil je het niet weten wat de maandlasten zijn.
Niet dat ik wil stoken, maar ik wil altijd wel weer een leuk subtopic onderwerp voorbij zien komenquote:Op maandag 13 april 2009 22:08 schreef Catullus het volgende:
Huur: 900 euro
Gwl, internet, tv, servicekosten: 190 euro
Zorgverzekering: 90 (hoge 'eigen risico', dus lage premie)
Auto: 290 (alleen verzekering en belasting)
Telefoon: +- 20 euro
Boodschappen: +- 120 euro
= 1610 euro, maar ik woon samen, dus /2 = +- 805 euro per maand.
Terrechte opmerking hoor.quote:Op maandag 13 april 2009 22:38 schreef Brad het volgende:
[..]
Niet dat ik wil stoken, maar ik wil altijd wel weer een leuk subtopic onderwerp voorbij zien komen
120 euro voor 2 personen per maand? Immers je deelt het door 2? Zit je op dieet of wil je uitleggen hoe je met 2 euro per dag genoeg eten/drinken binnen krijgt
(zelfs 4 euro per dag vind ik al extreem weinig...)
quote:Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef Sometimes het volgende:
Wonen (hyp-bruto, g/w/l, gem. bel): 1439 euro
Media (tv, internet, telefoon): 71 euro
Abonnementen (van dierentuin tot wegenbelasting): 379 euro
Kinderen (excl kinderbijslag): 346 euro
Verzekeringen (incl 2 auto's): 445 euro
Overige uitgaven (boodschappen, benzine, zo'n beetje alles dat gepind wordt): 2357 euro
Totaal 5037 euro per maand gemiddeld.
Gezin met 3 kinderen.
Als je naar mijn laatste regel kijkt dan zit daar het grote verschil. Puntje is wel dat bij mij ALLES meegerekend is, van vakantie tot vervanging van apparaten (ik hou het al jaren bij).quote:
Ik geloof je wel met 3 kinderen hoor!quote:Op woensdag 15 april 2009 13:29 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Als je naar mijn laatste regel kijkt dan zit daar het grote verschil. Puntje is wel dat bij mij ALLES meegerekend is, van vakantie tot vervanging van apparaten (ik hou het al jaren bij).
Bijna iedereen is geneigd dit voor zichzelf rooskleuriger te zien dan dat het echt is.
Hee joh! Ik bedoel er verder niets mee hoor maar ik schrik van dat enorme bedrag! Je zal vast helemaal gelijk hebben want zo heb ik het nooit bekeken. Als je inderdaad al je kosten per jaar zou optellen en deelt door 12 dan kom je vast op dat bedrag uit met een gezin van 3 kids.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:29 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Als je naar mijn laatste regel kijkt dan zit daar het grote verschil. Puntje is wel dat bij mij ALLES meegerekend is, van vakantie tot vervanging van apparaten (ik hou het al jaren bij).
Bijna iedereen is geneigd dit voor zichzelf rooskleuriger te zien dan dat het echt is.
Volgens mij is dat niet wat men onder "maandlasten" verstaat...quote:Op woensdag 15 april 2009 13:29 schreef Sometimes het volgende:
[..]
5037 euro per maandquote:Op woensdag 15 april 2009 13:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik geloof je wel met 3 kinderen hoor!
In principe heb je natuurlijk gelijk. Maar het onderscheid is voor sommige onderdelen lastig te maken, dus voor het gemak alles meegenomen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:44 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet wat men onder "maandlasten" verstaat...
Dat zijn juist de vaste kosten die je iedere maand hebt: huur/hypotheek, gas/water/licht, etc.
Woon jij alleen?quote:Op zaterdag 18 april 2009 03:47 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Jeetje het valt me op dat er best wel lage hypotheeklasten voorbij komen.
Ik ben netto 925 euro per maand kwijt.
Zat net ff uit te rekenen:quote:Op zaterdag 18 april 2009 03:49 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Nee ik woon samen. Dus met z'n tweeën 925 pm.
Eh?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:57 schreef Kwelit het volgende:
Kick.
Klopt, die mensen gaan vaak dan ook neit op vakantie, of hebben moeite om de kapotte wasmachine te vervangen en moeten daarvoor lenen en het goedkoopste (bagger) merk kopen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
5037 euro per maandDan kan ie wel 3 kinderen hebben maar dat is geen excuus om zóveel per maand kwijt te zijn
Mensen in de bijstand met 3 kinderen hebben ook geen 5037 euro per maand te besteden
![]()
Maar als ie het kan betalen, waarom niet. Ik zou het zelf alleen niet doen
Mijn overzicht:
inkomen 1368
Eneco 87
vrij 0
autoverz 43
wegenbel 40
CAIW 39
tanken 60
woonverzk. 8
CZ 86
hypotheek 408,64
boodschappen 120
uitgaven: 891.64
over: 476.36
zorgtoeslag 37
over: 513.36
Wat voor auto rij je dan?quote:Op maandag 13 april 2009 22:08 schreef Catullus het volgende:
Huur: 900 euro
Gwl, internet, tv, servicekosten: 190 euro
Zorgverzekering: 200 (van vriendin + mijzelf: hoge 'eigen risico', dus lage premies)
Auto: 290 (alleen verzekering en belasting)
Telefoon: +- 20 euro
Boodschappen: +- 240 euro
= 1840 euro, maar ik woon samen, dus /2 = +- 920 euro per maand.
Wij zijn ook netto +/- 1050 kwijt hoor. Dus zo vreemd is dat niet. Nou moet ik er wel bij vermelden dat wij 75% aflossen. Gemiddeld zal denk ik 50% aflos en 50% aflossingsvrij zijn bij de meeste huishoudens. Weet ik niet zeker, maar dat is wel wat je veel hoort.quote:Op zaterdag 18 april 2009 03:47 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Jeetje het valt me op dat er best wel lage hypotheeklasten voorbij komen.
Ik ben netto 925 euro per maand kwijt.
Als mensen in de bijstand ¤ 1437,= woonlasten zouden hebben dan zou de bijstand bij lange na niet voldoende zijn....quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
5037 euro per maandDan kan ie wel 3 kinderen hebben maar dat is geen excuus om zóveel per maand kwijt te zijn
Mensen in de bijstand met 3 kinderen hebben ook geen 5037 euro per maand te besteden
![]()
Maar als ie het kan betalen, waarom niet. Ik zou het zelf alleen niet doen
Ik betaal iets van 650-700 volgens mij, dat vind ik wel genoeg eigenlijkquote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:25 schreef Idler het volgende:
Pffff, het is blijkbaar normaal zo'n ¤1000 in de maand kwijt te zijn aan hypotheek? Vind ik persoonlijk nogal een bak geld.
Daar heb je het verschil. Mijn huis hier is ong 80k meerquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:57 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik betaal iets van 650-700 volgens mij, dat vind ik wel genoeg eigenlijk
Voor een huis van 165.000,- ongeveer
Excel ? of ander speciaal progje om alles bij te houden?quote:
Dat verklaart een hoop inderdaadquote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:43 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Daar heb je het verschil. Mijn huis hier is ong 80k meer
Klopt, het ligt aan je wensen en eisen en nog belangrijker: de regio. Ik zit in Vianen (regio Utrecht) en dat is nu eenmaal duurder dan Drenthe of Frieslandquote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:18 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop inderdaad
Maar het is dus niet zo dat je voor een beetje een fatsoenlijk huis sowieso 1000,- per maand kwijt bent
Vianen is toch Zuid Holland?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:40 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Klopt, het ligt aan je wensen en eisen en nog belangrijker: de regio. Ik zit in Vianen (regio Utrecht) en dat is nu eenmaal duurder dan Drenthe of Friesland
Dan valt het enorm mee. Er zullen weinig alleenwonenden onder de 460 zitten qua huur/hypotheek en de stellen die ik ken zitten alle ergens tussen 800 en 1000 euro. Woon dan ook wel in een regio met vrij hoge huizenprijzen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 03:49 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Nee ik woon samen. Dus met z'n tweeën 925 pm.
Wij zijn 1210 euro kwijt voor hypotheek van 330k , staat ook wel weer tegen over dat er een bak geld terugkomt van de belastingdienst.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:25 schreef Idler het volgende:
Pffff, het is blijkbaar normaal zo'n ¤1000 in de maand kwijt te zijn aan hypotheek? Vind ik persoonlijk nogal een bak geld.
Zelf heb ik maandlasten van zo'n 1200-1300 euro, weet het niet exact.
Ik in Gorinchem, dus dat zal elkaar niet veel ontlopenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Klopt, het ligt aan je wensen en eisen en nog belangrijker: de regio. Ik zit in Vianen (regio Utrecht) en dat is nu eenmaal duurder dan Drenthe of Friesland
1210 netto neem ik aan? Of heb je groot deel aflossingsvrij en een lage rente?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:59 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Wij zijn 1210 euro kwijt voor hypotheek van 330k , staat ook wel weer tegen over dat er een bak geld terugkomt van de belastingdienst.
2 ton levenhypotheek en rest aflossingsvrijquote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:02 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
1210 netto neem ik aan? Of heb je groot deel aflossingsvrij en een lage rente?
zit jij dan nog in nederland ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Fuck man, ik moet mn huur maar eens gaan proberen te verlagen. Ik zit alleen al met mn huur boven wat sommige mensen in totaliteit per maand kwijt zijn. En dat is dan gewoon een 'studentenkamer' die net ietsje breder en langer is dan gemiddeld.
Ik was de hele maand in Thailand. Het eten (quote:
Dan nog was het regio Utrecht. Maar Morpheus zegt, al sinds 2002 zijn we Utrecht met de daarbij behorende verhoging van alle lastenquote:
Aha, dus jullie zijn geannexeerdquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:08 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dan nog was het regio Utrecht. Maar Morpheus zegt, al sinds 2002 zijn we Utrecht met de daarbij behorende verhoging van alle lastenMaar wel TMF sindsdien op TV
Lekker opgesloktquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Aha, dus jullie zijn geannexeerd!
en senso wokkenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:08 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dan nog was het regio Utrecht. Maar Morpheus zegt, al sinds 2002 zijn we Utrecht met de daarbij behorende verhoging van alle lastenMaar wel TMF sindsdien op TV
quote:
Dat is het hem juist.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Fuck man, ik moet mn huur maar eens gaan proberen te verlagen. Ik zit alleen al met mn huur boven wat sommige mensen in totaliteit per maand kwijt zijn. En dat is dan gewoon een 'studentenkamer' die net ietsje breder en langer is dan gemiddeld.
Vet cashen dus in deze periodequote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:20 schreef nelisb het volgende:
Gezamelijk inkomen ongeveer 4400¤ per maand.
Uitgaven inclusief boodschappen en benzine ongeveer 2700¤.
2 personen, geen kids, 2 auto's.
Leeftijd onder de 28 allebij.
De tering, heb je een aflossingsvrije hypo op een huis van 50.000 euro oid? Mijn hypo kost me al 1400 euro bruto en zo'n 1000 netto.quote:
mijn hypo is 180.000 en betaal bruto 650 eur..quote:Op maandag 19 juli 2010 17:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De tering, heb je een aflossingsvrije hypo op een huis van 50.000 euro oid? Mijn hypo kost me al 1400 euro bruto en zo'n 1000 netto.
En hoeveel daarvan los je af?quote:Op maandag 19 juli 2010 17:33 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
mijn hypo is 180.000 en betaal bruto 650 eur..
het is maar hoe belachelijk groot je je huis wilt
Ja, daar gaat nog wel 330 huurtoeslag vanaf (2-kamerapp, 75m2). Het is maar om aan te tonen hoe hevig ik aan het infuus van de overheid lig (huur- en zorgtoeslag, stufi). Het gaat wel om een pand met bj 1900, hoe goed het geisoleerd is weet ik niet. Wel zijn alle ramen dubbelglas, m.u.v. 1. Auto heb ik wel nu wel, maar daar doe ik afstand van. Als student is dat niet op te brengen.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:31 schreef ScarFace- het volgende:
Das een flinke huur.
GWL is gemiddeld 90 euro voor een 1 persoons appartement geloof ik. Lang geen 135 dus. Kleding en een eventuele auto zie ik er niet bij staan daarentegen.
Auw... Lijkt me niet zo verstandig gedaan :-(quote:Op maandag 19 juli 2010 17:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De tering, heb je een aflossingsvrije hypo op een huis van 50.000 euro oid? Mijn hypo kost me al 1400 euro bruto en zo'n 1000 netto.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:22 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Auw... Lijkt me niet zo verstandig gedaan :-(
Dat vind jij een verstandige last?quote:
Want?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:22 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Auw... Lijkt me niet zo verstandig gedaan :-(
Bij welke bank?quote:Op maandag 19 juli 2010 21:18 schreef koentjuh18 het volgende:
bank is een 1 euro bij mij, en de vaste lasten reserveer ik maandelijks
Dat hangt van het gehele plaatje af.quote:
Nope, dat is even onverstandig, zo niet nog onverstandiger.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:20 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Want?
Is het verstandiger om alles aflossingsvrij te doen, waardoor ik nette een hypo van 500 euro zou hebben. Om over 30 jaar geen ruk te verdienen?
Tsjah, dat heb je met rentes die je lang vastzet. En helaas op een redelijk hoogtepunt moeten doen, rond de 6%. Is nog niets in vergelijking met de eind jaren 80 natuurlijk, toen was het 13 of 14 procent maar toch. In die 1000 netto zit overigens sparen en ORV mee.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:59 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Nope, dat is even onverstandig, zo niet nog onverstandiger.
Ik begreep uit jouw posting niet dat er bij die 1000 netto ook spaargeld voor de aflossing zat.
500 netto aan rente is nog steeds erg veel, maar als je het er voor over hebt...
Waarmee vergelijk jij eigenlijk? Huizen in Flevoland of Noord-Oost Nederland?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:59 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Nope, dat is even onverstandig, zo niet nog onverstandiger.
Ik begreep uit jouw posting niet dat er bij die 1000 netto ook spaargeld voor de aflossing zat.
500 netto aan rente is nog steeds erg veel, maar als je het er voor over hebt...
quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:44 schreef FP128 het volgende:
Mijn maandlasten zijn normaal en niet drukkend op mijn maandelijks budget.
Kortom, ik kan goed rondkomen en af en toe leuke dingen doen op zijn tijd.
Het lijkt me (voor jezelf) interessant om die 225 op te splitsen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:52 schreef StateOfMind het volgende:
Huur: 412 euro (inclusief servicekosten, waaronder 20 euro water)
Gas/elektriciteit: 80 euro
TV: 8,50 euro
Internet: 35 euro
GSM: 16,95 euro
Benzine: 80 euro
Boodschappen: 100 euro
Ziektekostenverzekering: 120 euro
Diverse: 225 euro
Netjes,quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:06 schreef rub3n het volgende:
(kale) huur: 265,- (krijg 52 euro terug middels huurtoeslag)
gas/licht: 97,- euro (veels teveel naar mij idee, maar eens opzoek naar een andere leverancier)
water: 19,- euro
verzekeringen (zorg, wa en inboedel): 115,- euro (krijg 60 euro terug middels zorgtoeslag)
internet/telefoon/televisie: 43,-
mobiel abonnement: 32,-
boodschappen 120,-
volgens mij ben ik compleet zo.
Verdere (incidentele) uitgaven heb ik er niet tussen staan, zoals kleren etc.
Dat is wel een hoog bedrag aan kostgeld vind ik francis998quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:41 schreef francis998 het volgende:
hier mijn maandlasten:
Kostgeld=200¤
Zorgverzekering=106¤
studieshuld=60¤
basisvoorziening(tandpasta,shampoo ed.)=30¤
Sparen= 150¤
Totaal=546¤
het is 200 incl. eten, gas,licht, water enz. En ze korten bij mijn ma de huursubsidie vanege mijn inkomen. en toen ik van studiefinanciering leefde was het 150¤quote:Op maandag 26 juli 2010 18:27 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Dat is wel een hoog bedrag aan kostgeld vind ik francis998
Oke inderdaad dan valt het meequote:Op maandag 26 juli 2010 20:22 schreef francis998 het volgende:
[..]
het is 200 incl. eten, gas,licht, water enz. En ze korten bij mijn ma de huursubsidie vanege mijn inkomen. en toen ik van studiefinanciering leefde was het 150¤
dus valt wel mee!
precies! Daarom leg ik het ff beknopt uitquote:Op maandag 26 juli 2010 20:32 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Oke inderdaad dan valt het meeik wist niet zo veel van je situatie natuurlijk.
Naanab Finance ga je vast slick vinden.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:01 schreef SeLang het volgende:
Inmiddels heb ik ruim 2 jaar statistiek van AL mijn uitgaven, met dank aan elektronisch bankieren
[ afbeelding ]
Moest ik ook maar eens proberen danquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:36 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Naanab Finance ga je vast slick vinden.
Enorm uitgebreid programmatje met allerlei opties voor grafiekjes ed. Heb het vandaag ontdekt
Hij heeft vrienden waar hij zo tegen 5-6 uur ff langs gata om te vragen hoe het is.quote:
Zakgeldquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:07 schreef El_Liberaliste het volgende:
Thuiswonende student, weliswaar op zoek naar woonruimte buitenshuis..
Uitgaven:
-Studie en zorgverzekering ca. 250 p/m
-Auto (inc onderhoud en boetes) ca 200 p/m
-Telefoon ca 30 p/m
-Niet-vaste uitgaven zoals uitgaan, fitness, fastfood, kleding en andere luxe ca 200 p/m
Inkomsten
-Salaris gemiddeld 700 p/m (verschilt veel)
-Stufi ca. 250 p/m
-Bijdrage van vader ca. 150 p/m (was vroeger zakgeld, kleedgeld vakantiegeld etc.)
-Handel e.d. ook nog een euro of 100-200 p/m
Ik heb het voor een student dus best goed maar ik werk er wel keihard voor.
Hoezo? Wij sparen structureel dus is het een vaste uitgave.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:12 schreef Monco10 het volgende:
Sparen onder vaste lasten scharen slaat natuurlijk nergens op, laat dat dus maar achterwege.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoezo? Wij sparen structureel dus is het een vaste uitgave.
Vanaf onze betaalrekening is het wel degelijk een uitgavequote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:26 schreef Drive-r het volgende:
[..]
![]()
Een uitgave is iets waar je geld aan uitgeeft, en dus kwijt bent. Sparen is gewoon je geld verplaatsen. Als ik geld pin en onder mijn matras stop, is het nog geen uitgave.
Een reservering is iets anders dan sparen, ook dat lijkt me duidelijk. En schuiven tussen rekeningen heeft netto geen effect op je vermogen, dus is het geen uitgave. Ik schuif met 10 rekeningen inmiddels, maar ik zou niet willen beweren dat het allemaal uitgaven zijn.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Vanaf onze betaalrekening is het wel degelijk een uitgave
Tuurlijk is het schuiven met posten, maar het is wel een structurele reservering (voor bv. nieuwe auto, reparaties aan huis etc). En een reservering is wel degelijk een kostenpost (als je het boekhoudtechnisch bekijkt).
Vervoer is toch ook gewoon vaste lasten? Je zult toch elke week naar werk/school moetenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:58 schreef Zooootje het volgende:
Mobiel: 15 euro
En dat waren mijn vaste lasten wel zo'n beetje volgens mij.
Ja, ik woon nog thuis, en alles wordt verder betaald.![]()
Moet verder wel OV e.d. zelf betalen, en dat gaat vrij hard.
Mwah, wij sparen om in posten als onderhoud voor het huis, de auto en het onderhoud en vakanties te kunnen voorzien. Indien nodig laten we het vrijvallen van onze spaarrekening op een lopende rekening. Wat niet wordt aangewend is dus gewoon normaal spaargeld.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Een reservering is iets anders dan sparen, ook dat lijkt me duidelijk. En schuiven tussen rekeningen heeft netto geen effect op je vermogen, dus is het geen uitgave. Ik schuif met 10 rekeningen inmiddels, maar ik zou niet willen beweren dat het allemaal uitgaven zijn.
Ik zie je uitgaven aan voedsel e.d. niet. Ben wel benieuwd naar wat een paar + 2 kinderen daar ongeveer aan kwijt is.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:58 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wij zijn getrouwd en hebben 2 kinderen (jongetje van 1jr9mnd en meisje van 3 weken).
Inkomen bruto ca. EUR 3200 (ik, fulltime) en EUR 1200 (mijn lief, 18 h/wk).
Netto inkomen ongeveer 3250 euro.
Uitgaven:
Huur 435
Zorgverzekeringen 230
Brandstof 180
Kinderopvang 175
Gas/electra 150
Autoverzekering (2 auto's) 90
Internet/telefoon/tv 60
Water 30
Overige verzekeringen 30
Verder sparen wij vast 650 euro per maand voor onze eigen spaarrekening, en 100 voor een spaarrekening die als studiespaarpot geldt voor de kinderen, dus totaal 750 euro.
Maakt samen ca. 2200 euro excl boodschappen, uitjes, kleding enzovoorts.
Donders, je betaald dan behoorlijke council taxquote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:08 schreef Drive-r het volgende:
Alleenstaand, ongeveer 2,500 aan huur en 600 euro van gemeente belastingen, GWL en TV/internet. Lang leve Londen
Gas, water en licht enkel.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Donders, je betaald dan behoorlijke council taxEn GWL is een soort van savings pensioen gebeuren?
Precies weet ik het niet, ik denk dat we zo rond de 100 a 110 euro/week zitten. Mar de jongste krijgt nog borstvoeding natuurlijk dus dat zijn eigenlijk de boodschappen voor 3.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:36 schreef Hiya het volgende:
[..]
Ik zie je uitgaven aan voedsel e.d. niet. Ben wel benieuwd naar wat een paar + 2 kinderen daar ongeveer aan kwijt is.
Netjes....maar ik val bijna om van die ¤ 200 aan boodschappen. Wij letten er niet extreem op maar ik doe echt niet alleen boodschappen bij de AH.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Even globaal uit mijn hoofd:
Gebasseerd op twee personen
In:
3400 netto
Uit:
Hypotheek: 1160
GW: 60
Water: 10
Internet / TV: 35
Verzekeringen: 250
Gemeentelijke belasting: 50
Wegenbelasting: 16
Boodschappen: 200
Benzine: 40
Huur garagebox: 45
+/- 1900 euro vaste lasten om van te leven. 1500 euro "over"
Hier met 2 personen minder dan 200 euro boodschappen per maand, en minimaal 1 x per week biefstuk / braadvlees...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:43 schreef exode het volgende:
[..]
Netjes....maar ik val bijna om van die ¤ 200 aan boodschappen. Wij letten er niet extreem op maar ik doe echt niet alleen boodschappen bij de AH.
Hoe kom je aan zo'n laag boodschappen bedrag? (of is het echt alleen avondeten en drinken en koop je de bammetjes op het werk en laat je dingen zoals wasmiddel buiten beschouwing?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een hele dwarse, maar wat een geld voor verzekeringen!quote:Op woensdag 21 september 2011 12:17 schreef sanger het volgende:
Even een update![]()
Verzekeringen ¤ 475 (oa zorg, opstal, inboedel, caravan, reis, huisdieren, rechtsbijstand en
Een basisverzekering is alleen al minimaal ¤ 90....quote:Op woensdag 21 september 2011 13:30 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ben een hele dwarse, maar wat een geld voor verzekeringen!
Ik zit op 151,- (2x zorg, 1x motor WA, 1x auto allrisk)
Per jaar kan ik dus bijna 4000,- meer opzij zetten om zelf het (minimale)risico te lopen.
Met gemak mijn hele IKEA inboedel, een overleden konijn of verloren telefoontje.
ok, als je meer hebt moet je ook meer verzekeren, dat is natuurlijk logisch.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Een basisverzekering is alleen al minimaal ¤ 90....
De ¤ 475 is onderverdeeld in:
• Zorgverzekering ¤ 268
• Inboedel / opstal / AVP ¤ 26
• Autoverzekering ¤ 39
• Begrafenispolis ¤ 55
• Huisdierenverzekering ¤ 36
• Rechtsbijstand ¤ 25
• Reisverzekering ¤ 5
• Caravan ¤ 11
• Onderhoudscontract/verzekering CV ketel ¤10
Heb ik ook naar gekeken. Maar de ervaring leert dat we de afgelopen jaren het eigen risico steeds wel verbruikt hebben, mijn vrouw althans. Daarnaast is wat aanvulling voor bv. tandarts wel gewenst.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:26 schreef BertV het volgende:
[..]
ok, als je meer hebt moet je ook meer verzekeren, dat is natuurlijk logisch.
Anderzorg biedt met een maximale eigen risico een zorgpolis aan van 66,25.
Toch is het wel vrij logisch.. Ten eerste is het 300 euro korting. Vervolgens heb je al een eigen risico van 170. Dus de eerste 470 euro zorgkosten zit je nog steeds in de winst. Daarna heb je een risico van 200 euro die je normaal niet loopt. Wel te overzien (zeker als je eigenlijk nooit wat hebt).quote:Op woensdag 21 september 2011 15:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb ik ook naar gekeken. Maar de ervaring leert dat we de afgelopen jaren het eigen risico steeds wel verbruikt hebben, mijn vrouw althans. Daarnaast is wat aanvulling voor bv. tandarts wel gewenst.
Dus om dan ¤ 250 minder premie te betalen om vervolgens ¤ 500 meer eigen risico te moeten betalen is dan niet heel logisch
Neemt niet weg dat we momenteel aan het bekijken zijn welke dingen wel en welke dingen we niet zo houden. Mijn zorgverzekering kan bv. omlaag. Ik kom nooit bij een arts of wat dan ook. Huisdierenverzekering gaat er uit omdat het verzekeren niet rendabel is.
Ik bheb even bij ZK gekeken (daar zitten we nu).quote:Op woensdag 21 september 2011 15:13 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Toch is het wel vrij logisch.. Ten eerste is het 300 euro korting. Vervolgens heb je al een eigen risico van 170. Dus de eerste 470 euro zorgkosten zit je nog steeds in de winst. Daarna heb je een risico van 200 euro die je normaal niet loopt. Wel te overzien (zeker als je eigenlijk nooit wat hebt).
Overigens, als ik dan uitga van zelfde patroon komt het nog op 0 uit. Ik bespaar dan 250 en mijn vrouw levert dat weer in. Met als 'risico' dat mijn vrouw niet het volledige eigen risico zal benutten en het dus iets op gaat leveren.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik bheb even bij ZK gekeken (daar zitten we nu).
Per maand scheelt het 20,83. Dat is 250 per jaar. Het eigen risico gaat dan van 170 naar 670. Dus een risico van 250
ah, vandaar dat hoge bedrag, nog een paar van die klappen en je bent klaar.quote:Op woensdag 21 september 2011 23:10 schreef Goverman het volgende:
- IBG (studieschuld): ¤ 1000
Dat was het wel... De IBG-studieschuld is nog maar een maandje of acht, daarna wordt deze gereduceerd tot NUL
Hoeveel studieschuld had jij dan wel niet? Of wil je zelf gewoon snel aflossen? Want in SES zag ik weleens topics met mensen die het over 40.000 schuld hadden en maar 120 euro per maand moesten afbetalen of zoquote:Op woensdag 21 september 2011 23:10 schreef Goverman het volgende:
Poeh, even door de administratie heenlopen...
- hypotheekrente: ¤ 845
- hypotheekopbouw: ¤ 127
- GWE: ¤ 35 (ik wacht de naheffing wel af...)
- IBG (studieschuld): ¤ 1000
- telefoon/internet/TV: ¤ 45
- zorgverzekering: ¤ 112
- uitvaartverzekering: ¤ 14
- autoverzekering: ¤ 32
Verder:
- huishouden (eten/drinken/schoonmaakzut) ¤ 200
- vervoer (auto/OV): ¤ 200
Dat was het wel... De IBG-studieschuld is nog maar een maandje of acht, daarna wordt deze gereduceerd tot NUL
Misschien heb je meer verzekerd? Wij hebben de goedkoopste zorgverzekering die er is volgens mij, maar we krijgen dan ook niets vergoed. (of niet in pakket of onder eigen risico). Dat is een keuze die wij bewust hebben gemaakt en ook op kunnen vangen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:33 schreef sanger het volgende:
Als ik alles hier zo zie lijkt het alsof wij heel veel meer besteden aan zorgverzekering, overige verzekeringen en GWL....
Toch eens induiken
Dan hebben we indd meer verzekerdquote:Op donderdag 22 september 2011 11:42 schreef exode het volgende:
[..]
Misschien heb je meer verzekerd? Wij hebben de goedkoopste zorgverzekering die er is volgens mij, maar we krijgen dan ook niets vergoed. (of niet in pakket of onder eigen risico). Dat is een keuze die wij bewust hebben gemaakt en ook op kunnen vangen.
Verder hebben wij: autoverzekering voor 1 auto WA+, rechtsbijstand, opstal/inboedel en aansprakelijkheid. Rechtsbijstand hebben we ooit op willen zeggen maar toch niet gedaan. Die kosten kunnen erg hoog worden namelijk.
Oh fuckie ik vergeet onze reisverzekering helemaal.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan hebben we indd meer verzekerd![]()
Wij hebben zorgverzekering bij de niet goedkoopste (Zilveren Kruis), inclusief aanvulling voor tandarts en bv. fysiotherapie.
Autoverzekering all risk omdat deze relatief nieuw is.
Rechtsbijstand hebben we ook, eigenlijk voor het geval dat![]()
Opstal/inboedel/AVP hebben we een allrisk dekking, omdat we kleine kinderen hebben. Dan is evt. eigen schade ook gedekt. Zoontje heeft al eens een laptop laten stuiteren![]()
Verder hebben we nog een uitvaartverzekering, caravanverzekering, reisverzekering.
Nou dan gingen er mooi 2 de deur uitquote:Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef Sometimes het volgende:
Wonen (hyp-bruto, g/w/l, gem. bel): 1439 euro
Media (tv, internet, telefoon): 71 euro
Abonnementen (van dierentuin tot wegenbelasting): 379 euro
Kinderen (excl kinderbijslag): 346 euro
Verzekeringen (incl 2 auto's): 445 euro
Overige uitgaven (boodschappen, benzine, zo'n beetje alles dat gepind wordt): 2357 euro
Totaal 5037 euro per maand gemiddeld.
Gezin met 3 kinderen.
Das wel erg duur. Wij betalen ¤ 5 per maand voor het hele gezin (alleen Europa dekking).quote:Op donderdag 22 september 2011 11:53 schreef exode het volgende:
[..]
Oh fuckie ik vergeet onze reisverzekering helemaal.Die is uhm....uhm ¤ 120 voor 2 personen per jaar dus ¤ 10 per maand.
En voor wereld-dekking is het nog duur, betaal 55 euro per jaar voor 2 personen, werelddekking.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Das wel erg duur. Wij betalen ¤ 5 per maand voor het hele gezin (alleen Europa dekking).
Wij werelddekking, vervangend vervoer en annuleringsverzekering. We reizen graag namelijkquote:Op donderdag 22 september 2011 13:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Das wel erg duur. Wij betalen ¤ 5 per maand voor het hele gezin (alleen Europa dekking).
Jep, maar dan krijg je dus ook amper iets vergoed. Gelukkig maken wij er ook vrijwel nooit gebruik van, allebei jong, gezond, sportief, niet roken en een goed gebit.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:37 schreef computerprobleem het volgende:
@exode:
Lol, betalen jullie SAMEN maar 126 euro aan de zorgverzekering?
Bij mij is dat in mijn eentje 130 euro per maand en ik ben net 18 jaar
En studenten die minder betalen (ben ook student) en voor studentenpakket hebben gekozen, krijgen sommige dingen wel vergoed/verzekerd (studeren in buitenland, krijg ik niet, terwijl ik wél een student ben en elke maand véél meer betaal dan bij het studentenpakket).
Ik ga denk ik maar eens klagen, want met mijn studie MOET ik wel overal verzekerd zijn, aangezien het een internationale studie is en je veel naar het buitenland moet.
Echt zieke regeling van DSW.
Nou, wat als er nou opeens iets ergs gebeurt?quote:Op donderdag 22 september 2011 15:04 schreef exode het volgende:
[..]
Jep, maar dan krijg je dus ook amper iets vergoed. Gelukkig maken wij er ook vrijwel nooit gebruik van, allebei jong, gezond, sportief, niet roken en een goed gebit.
eerst eigen risico betalen. Maar verder zit ziekenhuisopname over het algemeen gewoon in het basispakketquote:Op donderdag 22 september 2011 15:08 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nou, wat als er nou opeens iets ergs gebeurt?
B.v. ziekenhuisopname? Krijg je dat wel vergoed?
Klopt....twee jaar geleden hebben we voor het eerst meegemaakt dat we het gehele eigen risico op moesten hoesten, was toen 2x ¤ 650. Dat moet je dus wel op kunnen vangen.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:31 schreef Blik het volgende:
[..]
eerst eigen risico betalen. Maar verder zit ziekenhuisopname over het algemeen gewoon in het basispakket
Ik ben begonnen met een studieschuld van 21k¤. In eerste instantie heb ik het verplichte afgelost, een paar maanden lang ¤ 165,43 (verplichte minimumbedrag). Daarna heb ik dat via een paar maanden ¤ 218,= en ¤ 300,= dik een jaar lang naar ¤ 500,= per maand afgelost (zonder inzet spaargeld).quote:Op donderdag 22 september 2011 08:50 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Hoeveel studieschuld had jij dan wel niet? Of wil je zelf gewoon snel aflossen? Want in SES zag ik weleens topics met mensen die het over 40.000 schuld hadden en maar 120 euro per maand moesten afbetalen of zo
Reupload, SeLang?quote:
Zou eens kijken naar je hypo voorwaardenquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:08 schreef driver79 het volgende:
Woning is trouwens een tussenwoning in Zeist, gekocht op een verkeerd moment, in 2008 voor 3 ton, en tegen 6,5 % rente (wel de helft aflossen). Ai.
Afschaffen van de HRA zou in ons geval desastreus zijn...
Erg is dat he! soms ben ik gewoon 500 euro "kwijt" terwijl ik toch best een goed overzicht heb van de inkomsten en uitgaven... Als je het dan gaat uitzoeken zijn het niet eens heel bijzondere dingen... en nu is het helemaal erg dingen als zwangerschapsbroeken, kinderwagen, inrichting kamer enz. lopen echt achterlijk hard op...quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:08 schreef driver79 het volgende:
...
Theoretisch zou er ca. 850 overblijven, in de praktijk wordt er niet of nauwelijks gespaard maar wordt dit uitgegeven aan kleding, uitjes, extra boodschappen, onderhoud/verbetering huis en auto etc.
Welke aanbeider heb je dan?quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:23 schreef driver79 het volgende:
@ sanger: uiteraard al eens gekeken of ik kon overstappen, hypotheekverstrekker rekent dan een boete ter grootte van de misgelopen rente-inkomsten. De enige hoop die ik heb is dat over 7 jaar de rente wat lager is (cq. inflatie heeft toegeslagen)
Ahquote:Op woensdag 21 september 2011 19:56 schreef LolaLovesYou het volgende:
Huur: 405 Euro
Zorgvz: 100 Euro
Gas/licht: 70 Euro
Water: 35 Euro
Internet: 30 Euro
Telefoon: 15 Euro
Inboedelvz: 10 Euro
--------------------------------------+
665 Euro
Dit is voor een ruim 3 kamer appartement met kunststof kozijnen,
losse keuken en 2 balkons waaronder 1 erg ruim.
Vers gerenoveerde badkamer,toilet en keuken.
Vond ik toch niet slecht gevonden van mezelf.
En nee, ik heb geen auto of tv.
Kijk alles via internet.
Boodschappen?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:56 schreef LolaLovesYou het volgende:
Huur: 405 Euro
Zorgvz: 100 Euro
Gas/licht: 70 Euro
Water: 35 Euro
Internet: 30 Euro
Telefoon: 15 Euro
Inboedelvz: 10 Euro
--------------------------------------+
665 Euro
Dit is voor een ruim 3 kamer appartement met kunststof kozijnen,
losse keuken en 2 balkons waaronder 1 erg ruim.
Vers gerenoveerde badkamer,toilet en keuken.
Vond ik toch niet slecht gevonden van mezelf.
En nee, ik heb geen auto of tv.
Kijk alles via internet.
quote:Op donderdag 22 september 2011 12:25 schreef lipper het volgende:
[..]
Nou dan gingen er mooi 2 de deur uit
Bij welke bank/verzekering is dat ? (ik betaal nu 55 eur voor europa dekking)quote:Op donderdag 22 september 2011 13:16 schreef Blik het volgende:
[..]
En voor wereld-dekking is het nog duur, betaal 55 euro per jaar voor 2 personen, werelddekking.
Ik hoop qua kosten ook gelijk te blijven als ik op mezelf ga. Moet op zich niet onmogelijk zijn, 200 euro huur netto na huursubsidie. Alleen G/W/L dan nog.quote:Op zondag 25 september 2011 23:33 schreef Hiya het volgende:
Best veel voor iemand die nog thuis woont. Trouwens wat voor zorgpakket heb jij dan wel niet
Delta Lloyd volgens mijquote:Op zondag 25 september 2011 15:10 schreef quirigua het volgende:
[..]
Bij welke bank/verzekering is dat ? (ik betaal nu 55 eur voor europa dekking)
Reken je de hypotheek dan ook mee?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat hebben veel mensen trouwens een schuld of afbetaling.
Dat is per definitie schuld, maar ik doel meer op de combinatie huur en afbetaling. Ik vroeg mij af of dat bijvoorbeeld studieschulden zijn of iets anders.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Reken je de hypotheek dan ook mee?
Bij mij is dat door nalatigheid van mijn ouders, helaas.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat hebben veel mensen trouwens een schuld of afbetaling.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:46 schreef TigerXtrm het volgende:
Hm ik denk ik ga hier ook posten maar ik betaal maandelijks meer aan belasting dan de gemiddelde maandelijkse kosten in dit topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |