quote:Op woensdag 1 april 2009 19:27 schreef Elwood1802 het volgende:
Telefoon abonnement ¤40,00
Uitgaan ¤200
Roken ¤100
Dat was het, woon nog thuis.
Eet jij alleen AH excellent? Of zijn kinderen zo duur?quote:Op donderdag 2 april 2009 07:58 schreef Tezz het volgende:
Netto hypotheekrente: 462
gemeentelijke belasting: 65
auto belasting: 35
overlijdensrisico premie: 40
Ziektekostenverzekering: 215
uitvaartverzekering: 10
verzekering huisdier: 16
beleggingsrekening hypotheek: 101
Water: 27
verzekeringen (totaal): 75
essent gas + electra: 237
internet, telefoon, tv: 60
staatslot: 14
mobiele telefoons (2x): 45
totaal: 1402
Daarnaast nog wat gegarandeerde variabele lasten:
tanken: 100 euro per maand
boodschappen: 600 euro per maand
Edit: ik vergeet erbij te vermelden dat wij met z'n drietjes thuis zijn (we hebben 1 kind) en in het zuiden des lands wonen.
Lees eerdere posts eens terug, er zijn alle hele discussies geweest over mensen die 200 per week uitgeven aan boodschappen. Leer er mee leven, sommige mensen leven duur.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:33 schreef moz het volgende:
[..]
Eet jij alleen AH excellent? Of zijn kinderen zo duur?
Jij zegt tenminste gewoon dat je duur leeftquote:Op donderdag 2 april 2009 10:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Lees eerdere posts eens terug, er zijn alle hele discussies geweest over mensen die 200 per week uitgeven aan boodschappen. Leer er mee leven, sommige mensen leven duur.
Die anderen zullen heus ook wel toe kunnen geven dat het voor veel mensen een dure levensstijl is. De medemens met het minimum loon kan het niet betalen, da's voor iedereen duidelijk.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Jij zegt tenminste gewoon dat je duur leeft. Anderen vonden hun 200,- per week heel normaal..
Het zelfde geldt voor een huur van 800 euro. Of voor stappen 300 euro.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Die anderen zullen heus ook wel toe kunnen geven dat het voor veel mensen een dure levensstijl is. De medemens met het minimum loon kan het niet betalen, da's voor iedereen duidelijk.
Exactoquote:Op donderdag 2 april 2009 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zelfde geldt voor een huur van 800 euro. Of voor stappen 300 euro.
Verschillen zijn er nou eenmaal.
Hmm, ja, beschamend puntje. Ik probeer iedere week minder te besteden aan boodschappen, maar het lukt op een of andere manier niet!quote:Op donderdag 2 april 2009 10:33 schreef moz het volgende:
[..]
Eet jij alleen AH excellent? Of zijn kinderen zo duur?
Vanuit Nederland:quote:Op donderdag 2 april 2009 14:16 schreef Rbhp het volgende:
een weekendje weg (meestal Maleisie, Singapore of HK).
Ja, hier ook.. dit jaar Egypte 12 dagen is 2300,- (voor 2 personen, niet pp).quote:Op donderdag 2 april 2009 18:29 schreef capricia het volgende:
Vakanties en wintersporten hakt er altijd wel goed in hier.
Een voordeel: op vakantie ben je geen geld aan boodschappen kwijt..quote:Op donderdag 2 april 2009 18:32 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, hier ook.. dit jaar Egypte 12 dagen is 2300,- (voor 2 personen, niet pp).
Daarvoor zetten we ook maandelijks geld opzij. Wij sparen 300,- per maand: 200,- 'voor later' en de andere 100,- voor een bepaald doel.. nu voor de vakantie. Dat redden we uiteraard niet helemaal, maar vakantiegeld komt er natuurlijk nog bij - dan kom je een aardig eind.
quote:Op donderdag 2 april 2009 18:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Een voordeel: op vakantie ben je geen geld aan boodschappen kwijt..
Ik rook minimaal. er gaan hier één a twee pakjes sigaretten per week doorheen. We drinken wel behoorlijk. Er gaat hier wekelijks wel een flesje vodka, 4 flesjes rode wijn en 4 flesjes witte wijn doorheen. Dan zo één a twee keer per maand een fles whisky en campari. Verder geven we heel veel uit aan eten. We eten graag goed en gezond. Da's best prijzig. Met die tweehonderd euro redden we het volgens mij niet eens, eerlijk gezegd. Maar goed, we werken allebei erg hard en in de spaarzame vrije uurtjes hebben we er best iets voor over om het naar ons zin te hebben. En nee, dat lukt niet met Chicken Tonight of andere Unilever bagger uit karton...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:12 schreef Serinde het volgende:
Ik vind dat wij best veel aan boodschappen uitgeven, maar als ik dit zie valt dat toch mee![]()
Roken jullie beiden? Hoe kom je in godsnaam op twee-hon-derd euro per week![]()
Sorry, ben heel nieuwsgierig![]()
Vette feesten met dure drank? Neuh, al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat we de nachtapotheker ook nog een keer of twee per week langs laten komen...is ook nog 100 euro per week..quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:46 schreef pisnicht het volgende:
ach kom op man, ik gun een ieder zijn verdiensten maar 800,- is gewoon niet reeel of ze moeten elke week vette feesten houden met dure drank. Dan kan ik er nog iets van geloven
En die drank consumeren jullie met zijn tweeën of komen daar mensen bij helpen? Ik heb zelf een soortgelijke consumptie, maar kan gelukkig zeggen dat ik nooit alleen drink en enkel in het weekend. Anders moet je toch eens je lever laten checkenquote:Op donderdag 2 april 2009 18:54 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik rook minimaal. er gaan hier één a twee pakjes sigaretten per week doorheen. We drinken wel behoorlijk. Er gaat hier wekelijks wel een flesje vodka, 4 flesjes rode wijn en 4 flesjes witte wijn doorheen. Dan zo één a twee keer per maand een fles whisky en campari. Verder geven we heel veel uit aan eten. We eten graag goed en gezond. Da's best prijzig. Met die tweehonderd euro redden we het volgens mij niet eens, eerlijk gezegd. Maar goed, we werken allebei erg hard en in de spaarzame vrije uurtjes hebben we er best iets voor over om het naar ons zin te hebben. En nee, dat lukt niet met Chicken Tonight of andere Unilever bagger uit karton...
[..]
Vette feesten met dure drank? Neuh, al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat we de nachtapotheker ook nog een keer of twee per week langs laten komen...is ook nog 100 euro per week..
Het is heel simpel. Zoals ik net al zei werken we beiden heel hard. We verdienen goed en dat geven we ook flink uit..tegelijkertijd sparen we ook nog flink. En wat anderen daarvan vinden moeten ze geheel zelf weten. Als jij gelukkig wordt van een pak spaghetti van twee kwartjes met een sausje voor de andere helft van je euro; more power to ya!
Gaat snel hoor...twee kleine glaasjes p.p. bij het eten en dan 's avonds op de bank nog een vodkaatje of twee, m'n meisje drinkt dan nog een glaasje of twee wijn en dan gaat het rap... Ook komen er regelmatig gasten, ja.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:03 schreef Drive-r het volgende:
En die drank consumeren jullie met zijn tweeën of komen daar mensen bij helpen? Ik heb zelf een soortgelijke consumptie, maar kan gelukkig zeggen dat ik nooit alleen drink en enkel in het weekend. Anders moet je toch eens je lever laten checken
Zo deden wij het ook een tijdje, maar daar zijn we inmiddels we afgestapt. In principe ben je behoorlijk alcoholist namelijk, daar vond ik mezelf nog wat te jong voorquote:Op donderdag 2 april 2009 19:06 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Gaat snel hoor...twee kleine glaasjes p.p. bij het eten en dan 's avonds op de bank nog een vodkaatje of twee, m'n meisje drinkt dan nog een glaasje of twee wijn en dan gaat het rap... Ook komen er regelmatig gasten, ja.
Maar inderdaad, we drinken stevig.
Oei, een klein rekensommetje (4 flessen wit, 4 flessen rood, een fles wodka, 1/4 whisky en 1/4 campari) geeft zo'n 9.5 flessen per week... dat keer gemiddeld 5 glazen... is 47,5 glas per week. Dit gedeeld door 2 komt op zo'n 23 à 24 glazen pp per week... dus minimaal 3 glazen pp per dag.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:54 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik rook minimaal. er gaan hier één a twee pakjes sigaretten per week doorheen. We drinken wel behoorlijk. Er gaat hier wekelijks wel een flesje vodka, 4 flesjes rode wijn en 4 flesjes witte wijn doorheen. Dan zo één a twee keer per maand een fles whisky en campari. Verder geven we heel veel uit aan eten. We eten graag goed en gezond. Da's best prijzig. Met die tweehonderd euro redden we het volgens mij niet eens, eerlijk gezegd. Maar goed, we werken allebei erg hard en in de spaarzame vrije uurtjes hebben we er best iets voor over om het naar ons zin te hebben. En nee, dat lukt niet met Chicken Tonight of andere Unilever bagger uit karton...
[..]
Vette feesten met dure drank? Neuh, al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat we de nachtapotheker ook nog een keer of twee per week langs laten komen...is ook nog 100 euro per week..
Het is heel simpel. Zoals ik net al zei werken we beiden heel hard. We verdienen goed en dat geven we ook flink uit..tegelijkertijd sparen we ook nog flink. En wat anderen daarvan vinden moeten ze geheel zelf weten. Als jij gelukkig wordt van een pak spaghetti van twee kwartjes met een sausje voor de andere helft van je euro; more power to ya!
wie zegt dat ze dat alleen drinken?quote:Op donderdag 2 april 2009 21:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Oei, een klein rekensommetje (4 flessen wit, 4 flessen rood, een fles wodka, 1/4 whisky en 1/4 campari) geeft zo'n 9.5 flessen per week... dat keer gemiddeld 5 glazen... is 47,5 glas per week. Dit gedeeld door 2 komt op zo'n 23 à 24 glazen pp per week... dus minimaal 3 glazen pp per dag.
Nu wil ik hier geen vingertje opsteken hoor, maar dat is wel veel... En dan niet alleen om het geld (ik begrijp idd waar die 200 vandaan komt nu), maar meer vanwege de alcohol.. Moeten jullie uiteraard zelf weten, maar is het niet verstandiger om misschien 1 alcoholvrije dag in te lassen ofzo? Ik drink ook erg graag een glaasje wijn, maar beperk me tot het weekend (en een glas rode wijn als we pasta eten, maar dat is vaak in het weekend
).
Hijzelfquote:Op donderdag 2 april 2009 21:50 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
wie zegt dat ze dat alleen drinken?
Ja, die las ik ook.. ze krijgen idd ook gasten - maar hij noemt zelf 'twee glazen bij het eten en dan 's avonds nog een wodka'tje of 2'... dat is toch al vier glazen op een dag.quote:
Mijn huisbaas had problemen met de belastingdienst en moest daardoor noodgedwongen dit huis verkopen. Aangezien het huis goed verhuurd is (er wonen nog 3 mensen) adviseerde iemand mij het huis zelf te kopen. Door zijn goede contacten bij de bank heb ik een hypotheek (geheel aflossingsvrij) kunnen krijgen.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:12 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jij als student aan een hypotheek komtof woon je toevallig samen?
Iedereen werkt hard, je stelt jezelf nu boven veel mensen en doet net of andere mensen niet hard werken. Een eigen bedrijf is natuurlijk meer werk dan een fulltime baan (in de meeste gevallen), maar wij hebben bijvoorbeeld ook beiden een baan en een kind (en 2e op komst) en dan maak je net als jullie ook lange dagen.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:54 schreef IntensiveGary het volgende:
Maar goed, we werken allebei erg hard en in de spaarzame vrije uurtjes hebben we er best iets voor over om het naar ons zin te hebben. En nee, dat lukt niet met Chicken Tonight of andere Unilever bagger uit karton...
Wat doe jij in je vrije uurtjes?quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:14 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Iedereen werkt hard, je stelt jezelf nu boven veel mensen en doet net of andere mensen niet hard werken. Een eigen bedrijf is natuurlijk meer werk dan een fulltime baan (in de meeste gevallen), maar wij hebben bijvoorbeeld ook beiden een baan en een kind (en 2e op komst) en dan maak je net als jullie ook lange dagen.
En of je nu gelukkig wordt van meer dan 1000 euro per maand aan drank en eten uit te geven om het in je spaarzame uurtjes naar je zin te hebben, ik begrijp het niet helemaal. Is je gezondheid (lang werken, veel drank) niet belangrijker?
Eens inderdaad. Het lijkt bij IG wel alsof 'het naar je zin hebben' afhangt van producten van zeer goede kwaliteit..quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:14 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Iedereen werkt hard, je stelt jezelf nu boven veel mensen en doet net of andere mensen niet hard werken. Een eigen bedrijf is natuurlijk meer werk dan een fulltime baan (in de meeste gevallen), maar wij hebben bijvoorbeeld ook beiden een baan en een kind (en 2e op komst) en dan maak je net als jullie ook lange dagen.
En of je nu gelukkig wordt van meer dan 1000 euro per maand aan drank en eten uit te geven om het in je spaarzame uurtjes naar je zin te hebben, ik begrijp het niet helemaal. Is je gezondheid (lang werken, veel drank) niet belangrijker?
Dat kan toch een keuze van hem en partner zijn?quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:34 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Eens inderdaad. Het lijkt bij IG wel alsof 'het naar je zin hebben' afhangt van producten van zeer goede kwaliteit..
dat doe je goed..quote:Op zondag 5 april 2009 14:50 schreef GForceT1 het volgende:
[..]
Dat kan toch een keuze van hem en partner zijn?
Voor mij: (per maand, samenwonend, de eerste 4 items x2 is totaal van huishouden)
Huur: 250
GWE: 40
Boodschappen: 100
Gezamelijke rekening sparen: 25 (voor nieuwe wasmachine oid)
Zorg verz. 83
Collegegeld 155
Telefoon 22,50
Div Verzekeringen 20
Totaal: 635,50
Lunch op werk krijg ik vergoed, net als OV reiskosten, verder beiden weinig thuis vandaar lage GWE
Dat klinkt lekker! Heb je wat recepten?quote:Op donderdag 2 april 2009 17:39 schreef Rbhp het volgende:
Excuus, ik woon sinds 2005 in China.
Oh ja; als ik zou willen, dan kan ik met gemak voor 1 euro per dag avondeten in China. Dan heb je rijst met een bepaald prutje erop (tomaat met ei, of gehakt met saus, etc.). Maar ik kies liever voor een goede Italiaan. Ook ontbijt kan heel goedkoop hier, een bapao voor 15 euro cent. Doe mij maar een lekkere flat white en een sandwich bij de Jamaica Blue.
Ik wou dat ik zelf zo gevarieerd thuis kon koken. Het blijft meestal toch wel bij wat kipvleugeltjes of (tonijn)biefstukje grillen.
Ik zal best nog wat moeten betalen aan water/gemeente/whatever, maar geen idee hoeveel (woon hier nog maar net)quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:41 schreef blessed19 het volgende:
huur: 0
verzekering: lieve ouders
mobiel: 20
Gas/Electra: 100-200
telefoon vast/internet: 50
digitale tv: inbegrepen
170 euro
Die 2300 euro zou ik dus liever door het jaar aan boodschappen besteden, toch weer bijna 200 euro per maand die ik aan lekkere dingen zou kunnen uitgevenquote:Op donderdag 2 april 2009 18:32 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, hier ook.. dit jaar Egypte 12 dagen is 2300,- (voor 2 personen, niet pp).
Daarvoor zetten we ook maandelijks geld opzij. Wij sparen 300,- per maand: 200,- 'voor later' en de andere 100,- voor een bepaald doel.. nu voor de vakantie. Dat redden we uiteraard niet helemaal, maar vakantiegeld komt er natuurlijk nog bij - dan kom je een aardig eind.
Tja ik zou toch veel liever een onvergetelijke ervaring willen dan meer snoep wat je toch weer uitschijt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Die 2300 euro zou ik dus liever door het jaar aan boodschappen besteden, toch weer bijna 200 euro per maand die ik aan lekkere dingen zou kunnen uitgeven
Of gewoon allebei natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:40 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Tja ik zou toch veel liever een onvergetelijke ervaring willen dan meer snoep wat je toch weer uitschijt.
En dik worden zeker?quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Die 2300 euro zou ik dus liever door het jaar aan boodschappen besteden, toch weer bijna 200 euro per maand die ik aan lekkere dingen zou kunnen uitgeven
Jij hebt het over snoep, geloof niet dat ik het daarover had... Ik geniet graag van het leven en dan gaat mijn voorkeur uit naar 365/366 dagen genieten ipv 12quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:40 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Tja ik zou toch veel liever een onvergetelijke ervaring willen dan meer snoep wat je toch weer uitschijt.
Que?quote:
Het is nogal vervelend dat er wordt gedaan alsof je niet lekker kunt eten van 250,- per maand voor twee personen. We eten zeer gevarieerd, altijd lekker en mensen willen altijd blijven eten omdat het zo lekker is.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij hebt het over snoep, geloof niet dat ik het daarover had... Ik geniet graag van het leven en dan gaat mijn voorkeur uit naar 365/366 dagen genieten ipv 12
[..]
Que?
volgens mij gaf zij 300 euro per maand met zijn 2en aan eten uit. Daar had jij 500 van willen maken?quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |