Goed man. Mag ik misschien vragen hoe duur de woning is en bij welke bank je een 100% aflossingvrije hypotheek hebt gekregenquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:02 schreef Enterre het volgende:
[..]
Mijn huisbaas had problemen met de belastingdienst en moest daardoor noodgedwongen dit huis verkopen. Aangezien het huis goed verhuurd is (er wonen nog 3 mensen) adviseerde iemand mij het huis zelf te kopen. Door zijn goede contacten bij de bank heb ik een hypotheek (geheel aflossingsvrij) kunnen krijgen.
Reageer dan gewoon niet.quote:Op maandag 13 april 2009 21:59 schreef dutchtubby het volgende:
hhhmmmm met twee huizen wil je het niet weten wat de maandlasten zijn.
Jij hebt geluk, lego-huizen breek je zo weer af en bouw je ook weer op wanneer jij dat wilt. En het kost nietsquote:Op maandag 13 april 2009 21:59 schreef dutchtubby het volgende:
hhhmmmm met twee huizen wil je het niet weten wat de maandlasten zijn.
Niet dat ik wil stoken, maar ik wil altijd wel weer een leuk subtopic onderwerp voorbij zien komenquote:Op maandag 13 april 2009 22:08 schreef Catullus het volgende:
Huur: 900 euro
Gwl, internet, tv, servicekosten: 190 euro
Zorgverzekering: 90 (hoge 'eigen risico', dus lage premie)
Auto: 290 (alleen verzekering en belasting)
Telefoon: +- 20 euro
Boodschappen: +- 120 euro
= 1610 euro, maar ik woon samen, dus /2 = +- 805 euro per maand.
Terrechte opmerking hoor.quote:Op maandag 13 april 2009 22:38 schreef Brad het volgende:
[..]
Niet dat ik wil stoken, maar ik wil altijd wel weer een leuk subtopic onderwerp voorbij zien komen
120 euro voor 2 personen per maand? Immers je deelt het door 2? Zit je op dieet of wil je uitleggen hoe je met 2 euro per dag genoeg eten/drinken binnen krijgt
(zelfs 4 euro per dag vind ik al extreem weinig...)
quote:Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef Sometimes het volgende:
Wonen (hyp-bruto, g/w/l, gem. bel): 1439 euro
Media (tv, internet, telefoon): 71 euro
Abonnementen (van dierentuin tot wegenbelasting): 379 euro
Kinderen (excl kinderbijslag): 346 euro
Verzekeringen (incl 2 auto's): 445 euro
Overige uitgaven (boodschappen, benzine, zo'n beetje alles dat gepind wordt): 2357 euro
Totaal 5037 euro per maand gemiddeld.
Gezin met 3 kinderen.
Als je naar mijn laatste regel kijkt dan zit daar het grote verschil. Puntje is wel dat bij mij ALLES meegerekend is, van vakantie tot vervanging van apparaten (ik hou het al jaren bij).quote:
Ik geloof je wel met 3 kinderen hoor!quote:Op woensdag 15 april 2009 13:29 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Als je naar mijn laatste regel kijkt dan zit daar het grote verschil. Puntje is wel dat bij mij ALLES meegerekend is, van vakantie tot vervanging van apparaten (ik hou het al jaren bij).
Bijna iedereen is geneigd dit voor zichzelf rooskleuriger te zien dan dat het echt is.
Hee joh! Ik bedoel er verder niets mee hoor maar ik schrik van dat enorme bedrag! Je zal vast helemaal gelijk hebben want zo heb ik het nooit bekeken. Als je inderdaad al je kosten per jaar zou optellen en deelt door 12 dan kom je vast op dat bedrag uit met een gezin van 3 kids.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:29 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Als je naar mijn laatste regel kijkt dan zit daar het grote verschil. Puntje is wel dat bij mij ALLES meegerekend is, van vakantie tot vervanging van apparaten (ik hou het al jaren bij).
Bijna iedereen is geneigd dit voor zichzelf rooskleuriger te zien dan dat het echt is.
Volgens mij is dat niet wat men onder "maandlasten" verstaat...quote:Op woensdag 15 april 2009 13:29 schreef Sometimes het volgende:
[..]
5037 euro per maandquote:Op woensdag 15 april 2009 13:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik geloof je wel met 3 kinderen hoor!
In principe heb je natuurlijk gelijk. Maar het onderscheid is voor sommige onderdelen lastig te maken, dus voor het gemak alles meegenomen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:44 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet wat men onder "maandlasten" verstaat...
Dat zijn juist de vaste kosten die je iedere maand hebt: huur/hypotheek, gas/water/licht, etc.
Woon jij alleen?quote:Op zaterdag 18 april 2009 03:47 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Jeetje het valt me op dat er best wel lage hypotheeklasten voorbij komen.
Ik ben netto 925 euro per maand kwijt.
Zat net ff uit te rekenen:quote:Op zaterdag 18 april 2009 03:49 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Nee ik woon samen. Dus met z'n tweeën 925 pm.
Eh?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:57 schreef Kwelit het volgende:
Kick.
Klopt, die mensen gaan vaak dan ook neit op vakantie, of hebben moeite om de kapotte wasmachine te vervangen en moeten daarvoor lenen en het goedkoopste (bagger) merk kopen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
5037 euro per maandDan kan ie wel 3 kinderen hebben maar dat is geen excuus om zóveel per maand kwijt te zijn
Mensen in de bijstand met 3 kinderen hebben ook geen 5037 euro per maand te besteden
![]()
Maar als ie het kan betalen, waarom niet. Ik zou het zelf alleen niet doen
Mijn overzicht:
inkomen 1368
Eneco 87
vrij 0
autoverz 43
wegenbel 40
CAIW 39
tanken 60
woonverzk. 8
CZ 86
hypotheek 408,64
boodschappen 120
uitgaven: 891.64
over: 476.36
zorgtoeslag 37
over: 513.36
Wat voor auto rij je dan?quote:Op maandag 13 april 2009 22:08 schreef Catullus het volgende:
Huur: 900 euro
Gwl, internet, tv, servicekosten: 190 euro
Zorgverzekering: 200 (van vriendin + mijzelf: hoge 'eigen risico', dus lage premies)
Auto: 290 (alleen verzekering en belasting)
Telefoon: +- 20 euro
Boodschappen: +- 240 euro
= 1840 euro, maar ik woon samen, dus /2 = +- 920 euro per maand.
Wij zijn ook netto +/- 1050 kwijt hoor. Dus zo vreemd is dat niet. Nou moet ik er wel bij vermelden dat wij 75% aflossen. Gemiddeld zal denk ik 50% aflos en 50% aflossingsvrij zijn bij de meeste huishoudens. Weet ik niet zeker, maar dat is wel wat je veel hoort.quote:Op zaterdag 18 april 2009 03:47 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Jeetje het valt me op dat er best wel lage hypotheeklasten voorbij komen.
Ik ben netto 925 euro per maand kwijt.
Als mensen in de bijstand ¤ 1437,= woonlasten zouden hebben dan zou de bijstand bij lange na niet voldoende zijn....quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
5037 euro per maandDan kan ie wel 3 kinderen hebben maar dat is geen excuus om zóveel per maand kwijt te zijn
Mensen in de bijstand met 3 kinderen hebben ook geen 5037 euro per maand te besteden
![]()
Maar als ie het kan betalen, waarom niet. Ik zou het zelf alleen niet doen
Ik betaal iets van 650-700 volgens mij, dat vind ik wel genoeg eigenlijkquote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:25 schreef Idler het volgende:
Pffff, het is blijkbaar normaal zo'n ¤1000 in de maand kwijt te zijn aan hypotheek? Vind ik persoonlijk nogal een bak geld.
Daar heb je het verschil. Mijn huis hier is ong 80k meerquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:57 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik betaal iets van 650-700 volgens mij, dat vind ik wel genoeg eigenlijk
Voor een huis van 165.000,- ongeveer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |