quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:35 schreef Vlindur het volgende:Hoe groot is die kans dat het met Pregnyl wel lukt eigenlijk?
En wanneer zou ik nou kunnen testen dan? Hoeveel dagen na de prik?
Ik zit nu op 29 dagen, 16 dagen na de pregnyl (7 april om 10.00)
Ik hou maar 31 dagen aan, dat is het gemiddelde van mn cyclus.
Hoe groot de kans is met Pregnyl weet ik niet... ik weet alleen dat je met Pregnyl in ieder geval een eisprong hebt... Die gebeurt hoe dan ook, dus als er problemen zijn met de eisprong is Pregnyl een heel goed hulpmiddel! Volgens mij zou je nu dus al kunnen testen! In principe kun je 14 dagen na de Pregnyl (dus je eisprong) testen...
Ik zat al 18 dagen na de spuit toen ik het ziekenhuis belde om te vragen of mijn cyclus nu overhoop kon liggen door het gebruik van de Pregnyl. De assistente vroeg hoeveel dagen ik na de spuit zat. Toen ik dus zei '18', zei ze 'Oh, nou, dan zou ik er maar eens eens een test aan wagen! Dit kan niet aan de Pregnyl liggen!'. Ik mocht toen die middag naar het ziekenhuis komen voor een test, maar dat wilde ik niet, omdat mijn

er natuurlijk ook bij wilde zijn. Toen hebben we het de volgende dag gedaan (en ik wilde eigenlijk nog een dag langer wachten om alsnog teleurstelling te voorkomen. Ik had echt het idee van 'zul je zien... ik doe een test, natuurlijk negatief en vervolgens word ik ongesteld', alsof ik met mijn gedachten de menstruatie tegenhield, zeg maar.
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:51 schreef Vlindur het volgende:Maar Jose, had je dan zelf nooit bedacht "goh, misschien ben ik wel zwanger?" En zo nee, waarom dan niet?
Ik was zo bang voor een teleurstelling, dat ik gewoon niet durfde te testen. In de hele periode van het 'niet lukken' heb ik niet vaak getest, misschien 5 keer in ruim 2 jaar... maar die negatieve testen maakten altijd zo'n indruk dat ik het gewoon niet meer wilde.
Toen ik Pregnyl gespoten had en dus een paar dagen (ongeveer 5) voordat ik ongesteld moest worden zere tepels had, durfde ik gewoonweg niet te hopen dat het misschien wel eens raak zou kunnen zijn. Ik dacht dus dat dat misschien wel door de Pregnyl kwam.
Tuurlijk hoopte ik wel dat het nou eindelijk eens een keer raak zou zijn, maar voor mijn gevoel 'kon het gewoon niet na zo'n eerste ronde met hormonenspuiten'... dat geluk was vast niet voor ons weggelegd... (hoe bedoel je doemdenken...

)
Toen ik dus maar een test moest doen van de assistente, kreeg ik wel het gevoel van 'hmm... wie weet... ". Ik belde op een maandag en wilde eigenlijk pas op woensdag testen. Toch had ik op maandagavond een test klaargelegd in de badkamer zodat we eventueel de volgende morgen konden testen... ik wilde persé testen met ochtendurine (daar heb je 'm weer... want stel je voor dat het 's avonds negatief zou zijn geweest, dan was het weer een teleurstelling geweest, terwijl het 's morgens misschien wel anders zou zijn... ja, ik weet het...

). De volgende ochtend werd ik al vroeg wakker en mijn

zag mij naar de badkamer lopen. Samen hebben we toen getest... ik hoor mezelf nog zeggen 'word nou niet boos als het weer niks is... want ga er nou maar niet vanuit dat het raak is'. Terwijl mijn man dus overtuigd was dat ik zwanger was... en hij had gelijk...
Vlindur, ik hoop dat voor jou het geluk ook weg is gelegd... Heel veel succes met je beslissing wanneer je gaat testen... Ik ben nu zoooo benieuwd! Het klinkt mij in ieder geval goed in de oren, ook al heb je natuurlijk nooit een garantie door alleen maar woorden... als ik jou was zou ik er een test tegenaan gooien!