quote:Op maandag 13 april 2009 15:02 schreef leonieke het volgende:
Ik heb die spuit er maar gewoon in geramd![]()
Het klaarmaken van de spuit heeft maw langer geduurd dan het twijfelen hoe ik ze er ging inzetten (wat een gedoe was het trouwens om het mengsel terug op te zuigenik vond het echt moeilijk om alles op te zuigen, maar na een paar keer proberen is het dus toch gelukt).
Drie keer de naald tegen mijn huid gezet en toen maar tegen mezelf gezegd (zoals de verpleegster altijd zei):: "een klein prikje" en hoppa, erin(mijn ma is maar naar de garage gegaan aangezien ze niet durfde kijken
en ik was natuurlijk vergeten om een plakkertje klaar te leggen dus vroeg ik dat achteraf aan mijn ma. Kon ze het niet afknippen omdat haar handen te veel trilden
![]()
Ik heb denk ik achteraf wel 4 keer gezegd hoe trots ik op mezelf was![]()
![]()
Maar ik ben wel écht opgelucht dat die eerste keer is gelukt![]()
En de behandeling is een beetje gewijzigd: bloedprik en echo op vrijdag ipv zaterdag. Tijdstip: 10.36u... Echt, 36, niet 35 of 40, maar 36. Gekke mensen daar in Jette.
quote:Op maandag 13 april 2009 16:07 schreef prinseszondererwt het volgende:
Stoer van je Leonie!![]()
Gek tijdstip inderdaad, maar de tijd staat er. Daar gaat het om joh, you go girl!
quote:Op maandag 13 april 2009 16:29 schreef Jose81 het volgende:
Heee Leonieke, goed joh dat het je gelukt is! Super!![]()
En inderdaad... wat maf zeg, dat tijdstip! Hadden ze er ook nog seconden bij? 10.36 uur en 12 seconden bijvoorbeeld?
Ik hoop dat je dit nog leest.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:06 schreef wilmadonna het volgende:
Nou manlief is al naar het ziekenhuis nu en ik ga vanmiddag voor de inseminatie. Die krijg ik om 11:30 uur ongeveer. Ben hardstikke zenuwachtig en heel erg emotioneel...
Ja, ik heb de indruk dat je daar nogal moet opletten wat je zegt. De dokter kon het alleszins niet appreciëren toen ik liet uitschijnen dat ik een paar grote follikels wel zag zitten ook al zou dit een tweeling kunnen opleverenquote:Op dinsdag 14 april 2009 09:28 schreef Jose81 het volgende:
Leonieke, het zou wel lachen zijn als je dat nog zou kunnen vragen, dat met die seconden... moet je wel inderdaad iemand treffen die zo'n geintje wel kan waarderen...![]()
Wilmadonna; heel veel succes!
Wat vervelend van die eendebekken, maar zo goed dat je van de rest geen last had. Ik zou waarschijnlijk een beetje geslapen hebbenquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:01 schreef wilmadonna het volgende:
bedankt allemaal!
de inseminatie op zich ging goed, ik voelde er niks van, maar van die eendebekken.... man wat deed dat zeer!
hier gebruiken ze geen clip, maar losse... ik kreeg er 3 ingeschoven....
mijn man had 22 miljoen goede spermacellen.
werd na de inseminatie op een brancard weggereden naar een rustkamer, daar lag ik netjes en rustig achter gordijntjes. moest oppassen dat ik niet in slaap zou vallen, haha
heb nu wel last van mijn buik....
ik was om 9 uur al van huis gegaan en net pas terug... is niet naast de deur helaas.
Nou, nu komende de lange wachtdagen eraan... pffft!
Dit zal overigens onze laatste behandeling zijn, want ik had deze keer weer zoveel last van de bijwerkingen, dat wil ik niet meer meemaken.
Tja... over het algemeen hebben artsen een ander soort humor dan de gemiddelde mens zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:33 schreef leonieke het volgende:
Ja, ik heb de indruk dat je daar nogal moet opletten wat je zegt. De dokter kon het alleszins niet appreciëren toen ik liet uitschijnen dat ik een paar grote follikels wel zag zitten ook al zou dit een tweeling kunnen opleveren![]()
Of die keer dat het niet lukte om een buisje bloed af te tappen. ik maar zeggen dat er waarschijnlijk geen bloed meer in die ader zat. Vond de verpleegster ook niet zo fijn in het begin![]()
![]()
Spannend! Ik ga voor je duimen!quote:Op woensdag 15 april 2009 11:09 schreef wilmadonna het volgende:
ik denk dat ik niet over 14 dagen maar over 16 dagen test... dit om grote teleurstellingen te voorkomen....
mijn ouders zijn ook net hier als ik moet testen, dus het is extra spannend....
testdag wordt dus 29 april !
quote:helaas had ik geen inseminatie met pasen anders had ik gevraagd of ze het ei ook even wou verven
Nou, eigenlijk wel ja.... Ik zag me al spoedshoppenquote:Op donderdag 16 april 2009 23:40 schreef mijsje het volgende:
Wilma, ikhoop maar dat het een goed teken is! Fijn dat het weer gaat!
Leonieke, toch wel goed eraan gedacht!![]()
Wat dacht je Laura? een meisje? hahahaha,wat een grapjas! fijn dat hij maar een geintje maakte!voor iedereen!
In het UZ is het zo dat elke namiddag (rond 14u denk ik) een aantal artsen, laboranten en verpleegkundigen samenzitten om alle gegevens van de patiënten die die dag zijn langs geweest te bespreken. Zij beslissen dan wat er moet gebeuren. Dit is de dagelijkse patiëntenmonitoring. Zij bellen ons dan op tussen 15u en 18u om te vertellen hoe de behandeling verder zal gebeuren.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:40 schreef Lois het volgende:
Dat is niet waar je op gehoopt had natuurlijk Leonieke, willen ze nu overleggen over een evt. verhoging van de medicijnen?
De andere pogingen waren niet in het UZ. Zeker en vast dat ze voortvarender gaan zijn nu. Dat moet gewoonquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:46 schreef leonieke het volgende:
[..]
In het UZ is het zo dat elke namiddag (rond 14u denk ik) een aantal artsen, laboranten en verpleegkundigen samenzitten om alle gegevens van de patiënten die die dag zijn langs geweest te bespreken. Zij beslissen dan wat er moet gebeuren. Dit is de dagelijkse patiëntenmonitoring. Zij bellen ons dan op tussen 15u en 18u om te vertellen hoe de behandeling verder zal gebeuren.
Maar het was te verwachten hoor. Bij de vorige behandelingen (4 in totaal) heb ik slechts 1 keer een follikel van 17mm gehad na 17 dosissen. Ik heb er nu nog maar 5 gehad.
Alhoewel ik natuurlijk wel had gehoopt dat er toch al iets ging te zien zijn (denk dat ik altijd wel wat hoop zal hebben) Maar gelukkig niet te veel hoop![]()
Soit, als ze de dosis verhogen, moet ik ten laatste zondag weer naar het ziekenhuis om extra medicijnen op te halen. Stom dat ze voor de zekerheid nog geen doos wilden meegeven. Het is 40minuten rijden naar het ziekenhuis. Maar ja, als ze niet willen... dan doen ze het niet hé
Kun je wel extra gaan halen?quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:19 schreef leonieke het volgende:
De dosis moet verhoogd worden naar anderhalf.
Maar nu zit ik dus met een probleem: hoe doe ik dat? Via DPM een uitleg gekregen waarbij ik een 0,5 ml moest bewaren in koelkast, maar ik wou nog even wat zekerheid dus nog ff teruggebeld. Zegt die verpleegster dat ik 0,5 ml in de lucht moet spuiten en niet mag bewaren. En dat is dan een probleem want dan heb ik niet genoeg voor drie dagen.
Nee de andere pogingen waren gewoon met de gynaecologe. Het is alleszins een totaal andere aanpak.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:32 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
De andere pogingen waren niet in het UZ. Zeker en vast dat ze voortvarender gaan zijn nu. Dat moet gewoon
Mja, ik vind het gewoon raar dat ze verschillende zaken vertellen. En ik vraag me af hoe ik 0,5ml moet overhouden uit zo'n naald. Ik heb op een ander forum al gelezen dat er nog zijn die een stuk overhouden in de koelkast, dus blijkbaar mag het wel (dat is hetgeen de DPM zei)quote:
Staat er niks over in de bijsluiter?quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:56 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mja, ik vind het gewoon raar dat ze verschillende zaken vertellen. En ik vraag me af hoe ik 0,5ml moet overhouden uit zo'n naald. Ik heb op een ander forum al gelezen dat er nog zijn die een stuk overhouden in de koelkast, dus blijkbaar mag het wel (dat is hetgeen de DPM zei)
Yahoo... met dat symptoom in te geven op internet (in combinatie met de andere) ben ik idd ook op PCOS gekomen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:05 schreef Vlindur het volgende:
Overbeharing kan op ziekte duiden
Uitgegeven: 17 april 2009 14:15
Laatst gewijzigd: 17 april 2009 14:15
LONDEN - Mannelijke beharing bij vrouwen is in veel gevallen een symptoom van een ontregelde hormoonspiegel. Britse doktoren vinden dat deze vrouwen medische hulp moeten zoeken.
Hirsutisme (mannelijke beharing bij vrouwen) komt bij 5 tot 10 procent van de vrouwen voor.
In driekwart van de gevallen komt dit door afwijkingen in de eierstokken, het zogenaamde PolyCysteus Ovarium Syndroom (PCOS).
Maar ook bepaalde tumoren, drugs of schildklierproblemen kunnen zorgen voor toenemende beharing.
Hormoontherapie
Britse artsen beschreven hun bevindingen in het rapport van de Royal College of Obstetricians and Gynaecologists. Omdat vrouwen zich zo schamen voor hun overtollige haargroei, blijft zo'n conditie volgens hen vaak jarenlang onbehandeld.
Milde overbeharing kan prima behandeld worden met ontharingsmiddelen. Maar voor ernstigere gevallen zijn er voldoende medische hulpmiddelen, zoals hormoontherapie en de anticonceptiepil, beschikbaar.
Nu.nl
Nopezquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:14 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Staat er niks over in de bijsluiter?
Ik hoorde het van de gyn, had er eerder nog nooit van gehoord..quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:17 schreef leonieke het volgende:
[..]
Yahoo... met dat symptoom in te geven op internet (in combinatie met de andere) ben ik idd ook op PCOS gekomen.
En nu blijkt ook dat er toch iets is met mijn schildklier (ga ik later last van krijgen blijkbaar). Dus ik heb twee keer prijs
Weet je al wat je nu gaat doen dan?quote:[..]
Nopez![]()
Ik had gewoon beter niet meer gebeld voor meer informatie, dan ging ik niet twijfelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |