abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67979285
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat deel 56

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari begonnen met injecties Gonal-f en dit heeft wel resultaat. 4 maart: start ronde 2.

Leonieke
PCOS - bezig sinds februari 2008 met clomid en menopur/pregnyl (Aalst) - 1e IUI met menopur en pregnyl (UZ Jette)

NieTTus
Gestopt met de pil in 2002... 2004: eileiders verwijderd. 2 ivf-en gehad. Helaas beide mislukt. 6 cryo's over 2 rietjes verdeeld. Al 4 cancels voor een cryo terugplaatsing gehad, omdat er geen plek was in zkh. Ondertussen 2 teruggeplaatst en nu wachten of er ook een tweede streepje verschijnt.

Vlindur
Maart 2007 laatste prikpil gehad. In januari 2008 ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld door gestuurd naar de gynaecoloog. Blijkt PCOS te hebben. Sinds september 2008 aan 50 mg Clomid. Omdat dit geen gewenst effect heeft sinds Maart 2009 aan 50 mg Clomid en 1500 IE Pregnyl.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. April 2009: 4e ronde met 100 mg alweer...

[ Bericht 2% gewijzigd door prinseszondererwt op 13-04-2009 19:08:47 ]
pi_67979368
Laatste posts:
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:02 schreef leonieke het volgende:
Ik heb die spuit er maar gewoon in geramd
Het klaarmaken van de spuit heeft maw langer geduurd dan het twijfelen hoe ik ze er ging inzetten (wat een gedoe was het trouwens om het mengsel terug op te zuigen ik vond het echt moeilijk om alles op te zuigen, maar na een paar keer proberen is het dus toch gelukt).
Drie keer de naald tegen mijn huid gezet en toen maar tegen mezelf gezegd (zoals de verpleegster altijd zei):: "een klein prikje" en hoppa, erin (mijn ma is maar naar de garage gegaan aangezien ze niet durfde kijken en ik was natuurlijk vergeten om een plakkertje klaar te leggen dus vroeg ik dat achteraf aan mijn ma. Kon ze het niet afknippen omdat haar handen te veel trilden
Ik heb denk ik achteraf wel 4 keer gezegd hoe trots ik op mezelf was

Maar ik ben wel écht opgelucht dat die eerste keer is gelukt

En de behandeling is een beetje gewijzigd: bloedprik en echo op vrijdag ipv zaterdag. Tijdstip: 10.36u... Echt, 36, niet 35 of 40, maar 36. Gekke mensen daar in Jette.
quote:
Op maandag 13 april 2009 16:07 schreef prinseszondererwt het volgende:
Stoer van je Leonie!
Gek tijdstip inderdaad, maar de tijd staat er. Daar gaat het om joh, you go girl!
quote:
Op maandag 13 april 2009 16:29 schreef Jose81 het volgende:
Heee Leonieke, goed joh dat het je gelukt is! Super!

En inderdaad... wat maf zeg, dat tijdstip! Hadden ze er ook nog seconden bij? 10.36 uur en 12 seconden bijvoorbeeld?
pi_67980498
Die seconden Moet ik vrijdag misschien eens vragen (als het een beetje een vriendelijke echo-man/vrouw is )

PZE: kan je de OP misschien nog wat aanpassen?
Leonieke
PCOS - bezig sinds februari 2008 met clomid en menopur/pregnyl (Aalst) - 1e IUI met menopur en pregnyl (UZ Jette)
pi_67982713
Aangepast hoor!
pi_67993036
Leonieke, wat onwijs stoer dat je het zelf hebt gedaan! Lefgozert!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_67993793
voor Leonieke!
pi_67994750
Nou manlief is al naar het ziekenhuis nu en ik ga vanmiddag voor de inseminatie. Die krijg ik om 11:30 uur ongeveer. Ben hardstikke zenuwachtig en heel erg emotioneel...
pi_67995084
Wilmadonna, veel succes vandaag. Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, het is nu zo dichtbij. Ik duim echt voor je dat alles goed gaat en je over 2 weken een mooie positieve test hebt.

Leonieke, stoere meid Goed gedaan hoor! Eigenlijk verdient deze actie natuurlijk de hoofdprijs, hoop dat je die binnenkort in je handen hebt
pi_67995484
Leonieke, goed dat je die spuit gezet hebt! Ik deed er de eerste (en tweede en derde en...) keer veeeeel langer over om het ook daadwerkelijk te doen. Dus voor jou!

Spannend, wilmadonna! Dat zenuwachtige en emotionele herken ik wel. Een inseminatie is in ieder geval niet pijnlijk. Ik vond het wel een bijzonder moment, vooral de eerste keer. Succes en ik duim voor je!

Tally, hoe is het met je?
pi_67996254
Leonieke, het zou wel lachen zijn als je dat nog zou kunnen vragen, dat met die seconden... moet je wel inderdaad iemand treffen die zo'n geintje wel kan waarderen...

Wilmadonna; heel veel succes!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:16:40 #11
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_67997986
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:06 schreef wilmadonna het volgende:
Nou manlief is al naar het ziekenhuis nu en ik ga vanmiddag voor de inseminatie. Die krijg ik om 11:30 uur ongeveer. Ben hardstikke zenuwachtig en heel erg emotioneel...
Ik hoop dat je dit nog leest.

Heel veel succes met de inseminatie Hopelijk valt alles goed mee en moet je dit maar één keer doorstaan. Ik duim voor jou
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:31:09 #13
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67998021
Alle succes van de wereld voor jou vandaag, Wilmadonna!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_67998112
Thx allemaal voor de jompels en de complimenten
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:28 schreef Jose81 het volgende:
Leonieke, het zou wel lachen zijn als je dat nog zou kunnen vragen, dat met die seconden... moet je wel inderdaad iemand treffen die zo'n geintje wel kan waarderen...

Wilmadonna; heel veel succes!
Ja, ik heb de indruk dat je daar nogal moet opletten wat je zegt. De dokter kon het alleszins niet appreciëren toen ik liet uitschijnen dat ik een paar grote follikels wel zag zitten ook al zou dit een tweeling kunnen opleveren
Of die keer dat het niet lukte om een buisje bloed af te tappen. ik maar zeggen dat er waarschijnlijk geen bloed meer in die ader zat. Vond de verpleegster ook niet zo fijn in het begin
pi_68004678
bedankt allemaal!

de inseminatie op zich ging goed, ik voelde er niks van, maar van die eendebekken.... man wat deed dat zeer!
hier gebruiken ze geen clip, maar losse... ik kreeg er 3 ingeschoven....
mijn man had 22 miljoen goede spermacellen.
werd na de inseminatie op een brancard weggereden naar een rustkamer, daar lag ik netjes en rustig achter gordijntjes. moest oppassen dat ik niet in slaap zou vallen, haha

heb nu wel last van mijn buik....
ik was om 9 uur al van huis gegaan en net pas terug... is niet naast de deur helaas.
Nou, nu komende de lange wachtdagen eraan... pffft!

Dit zal overigens onze laatste behandeling zijn, want ik had deze keer weer zoveel last van de bijwerkingen, dat wil ik niet meer meemaken.
pi_68004989
Leonieke... laat ze maar kletsen, het gaat toch om jou! (stomme humor hebben ze daar hoor... )

Wilma, vervelend van de eendebekken! Wel fijn dat de inseminatie goed is verlopen! Ik hoop zo dat na de wachtdagen je geduld nu eindelijk beloond wordt!
pi_68006819
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:01 schreef wilmadonna het volgende:
bedankt allemaal!

de inseminatie op zich ging goed, ik voelde er niks van, maar van die eendebekken.... man wat deed dat zeer!
hier gebruiken ze geen clip, maar losse... ik kreeg er 3 ingeschoven....
mijn man had 22 miljoen goede spermacellen.
werd na de inseminatie op een brancard weggereden naar een rustkamer, daar lag ik netjes en rustig achter gordijntjes. moest oppassen dat ik niet in slaap zou vallen, haha

heb nu wel last van mijn buik....
ik was om 9 uur al van huis gegaan en net pas terug... is niet naast de deur helaas.
Nou, nu komende de lange wachtdagen eraan... pffft!

Dit zal overigens onze laatste behandeling zijn, want ik had deze keer weer zoveel last van de bijwerkingen, dat wil ik niet meer meemaken.
Wat vervelend van die eendebekken, maar zo goed dat je van de rest geen last had. Ik zou waarschijnlijk een beetje geslapen hebben

En we slepen je gewoon door de wachtweken, hé
pi_68009406
NOG MAAR 14 DAGEN WILMA!!!
(14 toch he?)
pi_68011312
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:33 schreef leonieke het volgende:
Ja, ik heb de indruk dat je daar nogal moet opletten wat je zegt. De dokter kon het alleszins niet appreciëren toen ik liet uitschijnen dat ik een paar grote follikels wel zag zitten ook al zou dit een tweeling kunnen opleveren
Of die keer dat het niet lukte om een buisje bloed af te tappen. ik maar zeggen dat er waarschijnlijk geen bloed meer in die ader zat. Vond de verpleegster ook niet zo fijn in het begin
Tja... over het algemeen hebben artsen een ander soort humor dan de gemiddelde mens zullen we maar zeggen ... al moet ik zeggen dat wij wel leuke mensen troffen in het ziekenhuis.. En het belangrijkste is dat je er zelf de humor maar van inziet... zo'n hele behandeling is niet makkelijk, een beetje lol kun je dan wel gebruiken!

Wilmadonna, als dit je laatste behandeling is dan is het dus extra spannend deze keer! Ik ga heel hard voor je duimen dat het een gevalletje 'save the best for last' is!
pi_68015881
dank dank, ik heb erg veel steun aan dit forum en jullie zijn allemaal heel lief!!!!
pi_68017127
Wilma gelukkig is het achter de rug, ik duim hard mee voor je.
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:45:48 #22
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68018817
Wat enorm spannend, WiImadonna! Ik duim!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_68019318
Spannend Wilma, ik duim heel hard!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_68030581
Hier draaien de duimen ook heel hard voor wilmadonna.
En we slepen je inderdaad wel door de wachtweken heen: nog maar 13 daagjes
pi_68031035
Over artsen en humor heb ik ook een klein anekdootje, en wijs me ajb terecht als ik dat niet kan zeggen hier.....

Ik had laatst een echo, gewoon controle, en terwijl de gyn de raket van Sjakie beeldvullend liet zien, zei hij "en het is nog steeds een meisje!!!!". Toevallig keek Harold naar het scherm, maar ik dus niet, en ik heb later even aan Harold gevraagd of het nou een grapje was of.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_68031297
McLaura, kijk... om dat soort humor kan ik nou wel lachen!
pi_68033754
ik denk dat ik niet over 14 dagen maar over 16 dagen test... dit om grote teleurstellingen te voorkomen....
mijn ouders zijn ook net hier als ik moet testen, dus het is extra spannend....
testdag wordt dus 29 april !

beetje humor moeten ze wel hebben hoor in het ziekenhuis vind ik.
helaas had ik geen inseminatie met pasen anders had ik gevraagd of ze het ei ook even wou verven
pi_68061172
2 dagen na mijn verjaardag
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_68061279
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:09 schreef wilmadonna het volgende:
ik denk dat ik niet over 14 dagen maar over 16 dagen test... dit om grote teleurstellingen te voorkomen....
mijn ouders zijn ook net hier als ik moet testen, dus het is extra spannend....
testdag wordt dus 29 april !
Spannend! Ik ga voor je duimen!
quote:
helaas had ik geen inseminatie met pasen anders had ik gevraagd of ze het ei ook even wou verven
  Jubileum moderator donderdag 16 april 2009 @ 09:28:06 #30
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68062277
Ik duim mee hoor Wilma, retespannend hier weer allemaal
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_68082323
vannacht wakker geworden van de pijn... het leek net alsof ze de onderkant van mijn lichaam, vanaf mijn middel tot aan mijn tenen... aan het draaien waren... zo'n pijnlijk gevoel.
Toen maar opgezeten en weer in bed gekropen om 7 uur....
Nu valt het wel mee, maar ik had boodschappen gedaan en kreeg weer wat krampen in mijn buik... dus toen maar rustig aan gedaan...

ik ga nu lekker onder een warme douche staan, helaas hebben we geen bad in huis...
pi_68084701
Wat raar wilmadonna. Heb je dat ooit nog gehad?

Om ondertussen maar even aan te tonen hoe hard ik het me aantrek dat ik mezelf moet inspuiten: daarnet bijna vergeten dat ik nog een spuit nodig had vandaag. Om 20.10u viel mijn frank opeens Dus maar vlug ff gedaan
pi_68089109
o jee Leonieke, haha dat je bijna een spuit vergeet, haha.
Ik heb dat nog nooit zo erg gevoeld met die krampen, maar het is nu de eerste keer zonder de neusspray en vaginale capsules deze behandeling.
Iemand anders daar ervaringen mee???
Nu gaat het wel weer hoor.
pi_68092306
Wilma, ikhoop maar dat het een goed teken is! Fijn dat het weer gaat!
Leonieke, toch wel goed eraan gedacht!
Wat dacht je Laura? een meisje? hahahaha,wat een grapjas! fijn dat hij maar een geintje maakte!
voor iedereen!
pi_68102747
Poehee, net terug van het ziekenhuis. We hebben de IVF-drill gehad. Wat een berg informatie en wat een berg medicijnen zeg....

wilma, ik heb nooit last van veel kramp gehad. Wel wat lichte krampjes op de dag van de IUI zelf. Maar er gebeurt natuurlijk vanalles in je lichaam, dus ik zou me geen zorgen maken ofzo. Vervelend is het wel natuurlijk. Doe rustig aan
pi_68105227
Nog niets te zien op de echo behalve allemaal kleine follikels. Vanmiddag telefoon over hoe het nu verder moet.
  Jubileum moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:40:43 #37
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68106469
Dat is niet waar je op gehoopt had natuurlijk Leonieke, willen ze nu overleggen over een evt. verhoging van de medicijnen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_68106489
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:40 schreef mijsje het volgende:
Wilma, ikhoop maar dat het een goed teken is! Fijn dat het weer gaat!
Leonieke, toch wel goed eraan gedacht!
Wat dacht je Laura? een meisje? hahahaha,wat een grapjas! fijn dat hij maar een geintje maakte!
voor iedereen!
Nou, eigenlijk wel ja.... Ik zag me al spoedshoppen
pi_68106707
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:40 schreef Lois het volgende:
Dat is niet waar je op gehoopt had natuurlijk Leonieke, willen ze nu overleggen over een evt. verhoging van de medicijnen?
In het UZ is het zo dat elke namiddag (rond 14u denk ik) een aantal artsen, laboranten en verpleegkundigen samenzitten om alle gegevens van de patiënten die die dag zijn langs geweest te bespreken. Zij beslissen dan wat er moet gebeuren. Dit is de dagelijkse patiëntenmonitoring. Zij bellen ons dan op tussen 15u en 18u om te vertellen hoe de behandeling verder zal gebeuren.

Maar het was te verwachten hoor. Bij de vorige behandelingen (4 in totaal) heb ik slechts 1 keer een follikel van 17mm gehad na 17 dosissen. Ik heb er nu nog maar 5 gehad.

Alhoewel ik natuurlijk wel had gehoopt dat er toch al iets ging te zien zijn (denk dat ik altijd wel wat hoop zal hebben) Maar gelukkig niet te veel hoop

Soit, als ze de dosis verhogen, moet ik ten laatste zondag weer naar het ziekenhuis om extra medicijnen op te halen. Stom dat ze voor de zekerheid nog geen doos wilden meegeven. Het is 40minuten rijden naar het ziekenhuis. Maar ja, als ze niet willen... dan doen ze het niet hé
pi_68108517
Leonieke, dat is niet wat je gehoopt had natuurlijk. Hopelijk zijn ze voortvarend in het UZ en krijg je straks duidelijkheid over hoe nu verder.
pi_68114702
De dosis moet verhoogd worden naar anderhalf.

Maar nu zit ik dus met een probleem: hoe doe ik dat? Via DPM een uitleg gekregen waarbij ik een 0,5 ml moest bewaren in koelkast, maar ik wou nog even wat zekerheid dus nog ff teruggebeld. Zegt die verpleegster dat ik 0,5 ml in de lucht moet spuiten en niet mag bewaren. En dat is dan een probleem want dan heb ik niet genoeg voor drie dagen.
pi_68115069
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:46 schreef leonieke het volgende:

[..]

In het UZ is het zo dat elke namiddag (rond 14u denk ik) een aantal artsen, laboranten en verpleegkundigen samenzitten om alle gegevens van de patiënten die die dag zijn langs geweest te bespreken. Zij beslissen dan wat er moet gebeuren. Dit is de dagelijkse patiëntenmonitoring. Zij bellen ons dan op tussen 15u en 18u om te vertellen hoe de behandeling verder zal gebeuren.

Maar het was te verwachten hoor. Bij de vorige behandelingen (4 in totaal) heb ik slechts 1 keer een follikel van 17mm gehad na 17 dosissen. Ik heb er nu nog maar 5 gehad.

Alhoewel ik natuurlijk wel had gehoopt dat er toch al iets ging te zien zijn (denk dat ik altijd wel wat hoop zal hebben) Maar gelukkig niet te veel hoop

Soit, als ze de dosis verhogen, moet ik ten laatste zondag weer naar het ziekenhuis om extra medicijnen op te halen. Stom dat ze voor de zekerheid nog geen doos wilden meegeven. Het is 40minuten rijden naar het ziekenhuis. Maar ja, als ze niet willen... dan doen ze het niet hé
De andere pogingen waren niet in het UZ. Zeker en vast dat ze voortvarender gaan zijn nu. Dat moet gewoon
pi_68115104
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:19 schreef leonieke het volgende:
De dosis moet verhoogd worden naar anderhalf.

Maar nu zit ik dus met een probleem: hoe doe ik dat? Via DPM een uitleg gekregen waarbij ik een 0,5 ml moest bewaren in koelkast, maar ik wou nog even wat zekerheid dus nog ff teruggebeld. Zegt die verpleegster dat ik 0,5 ml in de lucht moet spuiten en niet mag bewaren. En dat is dan een probleem want dan heb ik niet genoeg voor drie dagen.
Kun je wel extra gaan halen?
pi_68115646
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:32 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

De andere pogingen waren niet in het UZ. Zeker en vast dat ze voortvarender gaan zijn nu. Dat moet gewoon
Nee de andere pogingen waren gewoon met de gynaecologe. Het is alleszins een totaal andere aanpak.
pi_68115682
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:33 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Kun je wel extra gaan halen?
Mja, ik vind het gewoon raar dat ze verschillende zaken vertellen. En ik vraag me af hoe ik 0,5ml moet overhouden uit zo'n naald. Ik heb op een ander forum al gelezen dat er nog zijn die een stuk overhouden in de koelkast, dus blijkbaar mag het wel (dat is hetgeen de DPM zei)
pi_68115905
Overbeharing kan op ziekte duiden
Uitgegeven: 17 april 2009 14:15
Laatst gewijzigd: 17 april 2009 14:15
LONDEN - Mannelijke beharing bij vrouwen is in veel gevallen een symptoom van een ontregelde hormoonspiegel. Britse doktoren vinden dat deze vrouwen medische hulp moeten zoeken.

Hirsutisme (mannelijke beharing bij vrouwen) komt bij 5 tot 10 procent van de vrouwen voor.

In driekwart van de gevallen komt dit door afwijkingen in de eierstokken, het zogenaamde PolyCysteus Ovarium Syndroom (PCOS).

Maar ook bepaalde tumoren, drugs of schildklierproblemen kunnen zorgen voor toenemende beharing.

Hormoontherapie

Britse artsen beschreven hun bevindingen in het rapport van de Royal College of Obstetricians and Gynaecologists. Omdat vrouwen zich zo schamen voor hun overtollige haargroei, blijft zo'n conditie volgens hen vaak jarenlang onbehandeld.

Milde overbeharing kan prima behandeld worden met ontharingsmiddelen. Maar voor ernstigere gevallen zijn er voldoende medische hulpmiddelen, zoals hormoontherapie en de anticonceptiepil, beschikbaar.

Nu.nl
pi_68116138
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:56 schreef leonieke het volgende:

[..]

Mja, ik vind het gewoon raar dat ze verschillende zaken vertellen. En ik vraag me af hoe ik 0,5ml moet overhouden uit zo'n naald. Ik heb op een ander forum al gelezen dat er nog zijn die een stuk overhouden in de koelkast, dus blijkbaar mag het wel (dat is hetgeen de DPM zei)
Staat er niks over in de bijsluiter?
pi_68116211
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:05 schreef Vlindur het volgende:
Overbeharing kan op ziekte duiden
Uitgegeven: 17 april 2009 14:15
Laatst gewijzigd: 17 april 2009 14:15
LONDEN - Mannelijke beharing bij vrouwen is in veel gevallen een symptoom van een ontregelde hormoonspiegel. Britse doktoren vinden dat deze vrouwen medische hulp moeten zoeken.

Hirsutisme (mannelijke beharing bij vrouwen) komt bij 5 tot 10 procent van de vrouwen voor.

In driekwart van de gevallen komt dit door afwijkingen in de eierstokken, het zogenaamde PolyCysteus Ovarium Syndroom (PCOS).

Maar ook bepaalde tumoren, drugs of schildklierproblemen kunnen zorgen voor toenemende beharing.

Hormoontherapie

Britse artsen beschreven hun bevindingen in het rapport van de Royal College of Obstetricians and Gynaecologists. Omdat vrouwen zich zo schamen voor hun overtollige haargroei, blijft zo'n conditie volgens hen vaak jarenlang onbehandeld.

Milde overbeharing kan prima behandeld worden met ontharingsmiddelen. Maar voor ernstigere gevallen zijn er voldoende medische hulpmiddelen, zoals hormoontherapie en de anticonceptiepil, beschikbaar.

Nu.nl
Yahoo... met dat symptoom in te geven op internet (in combinatie met de andere) ben ik idd ook op PCOS gekomen.
En nu blijkt ook dat er toch iets is met mijn schildklier (ga ik later last van krijgen blijkbaar). Dus ik heb twee keer prijs
pi_68116245
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:14 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Staat er niks over in de bijsluiter?
Nopez
Ik had gewoon beter niet meer gebeld voor meer informatie, dan ging ik niet twijfelen
pi_68116610
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:17 schreef leonieke het volgende:

[..]

Yahoo... met dat symptoom in te geven op internet (in combinatie met de andere) ben ik idd ook op PCOS gekomen.
En nu blijkt ook dat er toch iets is met mijn schildklier (ga ik later last van krijgen blijkbaar). Dus ik heb twee keer prijs
Ik hoorde het van de gyn, had er eerder nog nooit van gehoord..
quote:
[..]

Nopez
Ik had gewoon beter niet meer gebeld voor meer informatie, dan ging ik niet twijfelen
Weet je al wat je nu gaat doen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')