quote:
Vd Herik gelooft in sprookjesquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:35 schreef jorienvdherik het volgende:
Guzman gaat toch wel bijtekenen en speelt volgend jaar gewoon nog bij ons aller Feyenoord
Niet mee eens, want het betekent minder kosten en minder risico. Daarnaast zou het toch geen investering zijn, want daar is hij net te oud voor.quote:
Te oud om als investering te gelden, volgens mij had ik dat duidelijk genoeg verwoord.quote:
Daar maak ik me nog dagelijks druk om, alleen wat minder uitgesproken op een forum. Zinloos namelijk.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:16 schreef Ritmo het volgende:
Kwam ik tegen bij een oud nieuwsbericht over Feyenoord - PSV:
[..]
Toen Happel zich nog druk maakte om z'n club.
Dat wist je toen niet?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Daar maak ik me nog dagelijks druk om, alleen wat minder uitgesproken op een forum. Zinloos namelijk.
Dan nog, driejarig contract, dan is hij 29. Hij kan nog makkelijk 8 jaar mee oid. Niet te oud voor een investering hoor.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Te oud om als investering te gelden, volgens mij had ik dat duidelijk genoeg verwoord.![]()
Ondanks dat het een zooitje is ontwikkelden Wijnaldum/Fer/Leerdam/Biseswar zich dusdanig dat ze in een jaar tijd (Wijnaldum iets langer) regelmatig de uitblinkers zijn. Alle moeilijkheden waar de Guzman schijnbaar al 3 jaar tegenaan loopt heeft deze 4 ogenschijnlijk niet gedeerd. Ik denk dat dat meer zegt over "Jona" dan over wie dan ook.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:56 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Vd Herik gelooft in sprookjesTuurlijk tekent hij niet bij. Zoals die jongen aangeeft, heeft hij geen persoonlijke progressie bij Feyenoord geboekt. Daarnaast heeft hij teveel potentie om bij een middenmotor zoals Feyenoord te blijven.
Wat kan hem het schelen, hij gaat een stap hogerop, en zolang hij genoeg verdient zal het hem toch verder een zorg zijn?quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dani Fernandez zou echt te zonde zijn om te huren, dan kan je beter geld en tijd steken in een Donk oid...
Rare constructie, ook vanuit Dani zelf.
Met een contract voor nog een half jaar?quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:19 schreef Juk het volgende:
[..]
Ondanks dat het een zooitje is ontwikkelden Wijnaldum/Fer/Leerdam/Biseswar zich dusdanig dat ze in een jaar tijd (Wijnaldum iets langer) regelmatig de uitblinkers zijn. Alle moeilijkheden waar de Guzman schijnbaar al 3 jaar tegenaan loopt heeft deze 4 ogenschijnlijk niet gedeerd. Ik denk dat dat meer zegt over "Jona" dan over wie dan ook.
Hij is gewoon zuur omdat hij die transfer is misgelopen (Man City een droomtransfer noemen) en schopt nu nog even na. Best begrijpelijk maar het heeft totaal geen zin.
Maar net als iedereen hier is het buitenland hem echt nog niet vergeten. Als Feyenoord hem gewoon uitdrukkelijk in de etalage zet kan hij voor het nieuwe seizoen begint nog wel verkassen naar een leuke club, alleen niet voor 14 miljoen ben ik bang. Maar 2-5 miljoen is ook nogal laag ingeschat.
Nog een heel seizoen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Met een contract voor nog een half jaar?
quote:Gehannes met Dani Fernández
Door SJOERD MOSSOU
NIJMEGEN/ROTTERDAM - Om Dani Fernández definitief te kunnen vestleggen, maken Feyenoord-jurist Joris van Benthem en financieel directeur Onno Jacobs overuren. paanse verdediger van NEC voor drie jaar huren, maar dat klinkt een stuk eenvoudiger dan het lijkt. De deal is bijna rond, maar nog niet helemaal.
Aan Fernández kleeft een nogal ingewikkelde constructie. De transferrechten van de rechtsback zijn in handen van Dmitri Selyuk, voormalig vice-voorzitter van Metallurg Donetsk en vertrouwenspersoon van de voetballer. Toen Fernández tegen het eind van 2007 doodongelukkig was in Oekraïne, stippelde Selyuk een vluchtroute voor hem uit.
De zakenman nam de transferrechten van de voetballer over van Metallurg Donetsk en bracht hem onder bij Arsenal Kiev, een andere Oekraïnse club. Van daaruit verhuurde Selyuk de voetballer gelijk door aan NEC. Jordi Cruijff (speler bij Metallurg) en Henk van Stee (hoofd opleidingen van Shakhtar Donetsk) fungeerden destijds als tipgevers. NEC kon voor een bescheiden bedrag een bij Barcelona opgeleide speler huren, Fernández zelf was verlost van het grauwe Oost-Europa.
De Nijmeegse club bedong tevens een optie tot koop, maar Fernández blijkt nu te duur voor NEC. ,,Zijn volledige salaris plus een transfersom is voor ons niet haalbaar,'' zegt Carlos Aalbers, technisch directeur van de Nijmegenaren. Ook het noodlijdende Feyenoord kan dergelijke bedragen niet ophoesten, maar de Rotterdamse club stuurt aan op een nieuwe huurconstructie en met daarbij een optie tot koop.
Met Mario Been als stuwende kracht, is Feyenoord er met Fernández zelf wel zo'n beetje uit. De voetballer wil graag met zijn trainer naar de Kuip en ook Selyuk is bereid mee te denken. In Rotterdam kan Fernández zich nog nadrukkelijker in de kijker spelen. En gezien zijn leeftijd - 26 jaar – kan een toptransfer ook later nog.
Het wachten is op een volledig dichtgetimmerde deal, waarmee ook Arsenal Kiev akkoord gaat. Bij die club speelde Fernández geen minuut, maar officieel staat de rechtsback daar wel op de loonlijst.
Huisjurist Van Benthem van Feyenoord zal moeten toetsen of de gewenste huurdeal ook reglementair op orde is. Én hoe de exacte afspraken liggen bij een eventuele doorverkoop. Formeel blijft de speler eigendom van Arsenal Kiev. De Rotterdammers hebben de tijd die dit vergt hard nodig om het benodigde geld bij elkaar te schrapen.
Dat Feyenoord zich kan versterken, is al een meevaller op zich. De club moet grondig bezuinigen om de begroting ook komend jaar rond te krijgen. Liquide middelen zijn er niet of nauwelijks en Feyenoord kampt met een schuld van dik 21 miljoen euro. Mario Been en Leo Beenhakker zullen creatief moeten zijn om de selectie op peil te krijgen.
De rechtsbackpositie was al langer een probleem bij Feyenoord. Theo Lucius speelde er lange tijd noodgedwongen, afgewisseld met Serginho Greene. Dit seizoen kreeg Dwight Tiendalli een kans, maar inmiddels fungeert Kelvin Leerdam als rechtsback, een jeugdspeler die werd opgeleid als middenvelder.
Naast een rechtsback hoopt Feyenoord ook nog een keeper en een (rechtsbenige) centrale verdediger te kunnen halen. Verder is de club ook al geruime tijd geïnteresseerd in linksback Youssef El-Akchaoui van NEC.
Als je uitgaat van een contract voor nog een jaar, dan bedoel je dus een transfer in de zomer? Lijkt me niet echt heel realistisch tenzij Feyenoord hem echt gaat dumpen, en dan zou het me niets verbazen als zelfs 5 miljoen niet haalbaar is.quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:30 schreef Juk het volgende:
[..]
Nog een heel seizoen.
De 5 miljoen moet toch te doen zijn, als je kijkt naar de prijzen die ze tegenwoordig betalen.
Ik heb het inderdaad over een transfer van de zomer.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je uitgaat van een contract voor nog een jaar, dan bedoel je dus een transfer in de zomer? Lijkt me niet echt heel realistisch tenzij Feyenoord hem echt gaat dumpen, en dan zou het me niets verbazen als zelfs 5 miljoen niet haalbaar is.
Binnenskamers ja. Niet op deze manier, Ghandi.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan ben je een incapabel en hoop ik dat jij nóóit in een de positie komt waarin je werknemers kan ontslaan... Iedereen heeft het recht om kritiek te uiten, Stalin.
Dat vraag ik me af.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dit is nou een van de redenen waarom Feyenoord zo vaak faalt met dit soort dingen. Geen enkele speler is groter dan de club, maar je hebt elkaar wel nodig. Dan kun je iedereen die ook maar een beetje lastig en die het gras van de Kuip niet kust er wel direct uittrappen maar uiteindelijk is in het geval van Feyenoord altijd de speler die als laatste lacht. De principes die veel Feyenoord-supporters hebben passen helaas niet meer in het huidige voetbal.
Totale onzin. Spelers hebben gewoon persoonlijke vrijheid hoor. Snap echt niet hoe je erbij komt dat dat ontoelaatbaar is. Enge persoonlijkheid heb je, als je echt zo in elkaar steekt...quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:51 schreef Gert het volgende:
[..]
Binnenskamers ja. Niet op deze manier, Ghandi.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Totale onzin. Spelers hebben gewoon persoonlijke vrijheid hoor. Snap echt niet hoe je erbij komt dat dat ontoelaatbaar is. Enge persoonlijkheid heb je, als je echt zo in elkaar steekt...
Toptransfer zit er voor Fernandez denk ik nietin, maar RB is hoge prioriteit, dus ik ben blij als hij zou komen. Leerdam volgend jaar op RB zit er nog niet in denk ik.quote:In Rotterdam kan Fernández zich nog nadrukkelijker in de kijker spelen. En gezien zijn leeftijd - 26 jaar – kan een toptransfer ook later nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |