abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68081972
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:51 schreef Lemmeb het volgende:

Op het platteland is ook tekort aan leraren. Ik zou het wel weten.
Aangezien ik de afgelopen weken heel veel vacaturen gezien heb weet ik dat ze erg veel leraren zoeken. Volgens mij kun je als leraar wel in elke willekeurige plaats aan de slag.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_68082016
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Aangezien ik de afgelopen weken heel veel vacaturen gezien heb weet ik dat ze erg veel leraren zoeken. Volgens mij kun je als leraar wel in elke willekeurige plaats aan de slag.
Yep, je bent dus niet gebonden aan je dure Vinex-wijk in Zoetermeer.
pi_68082018
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:56 schreef Lemmeb het volgende:
Ik ook niet, maar dat heeft op zich niet met de locatie zelf te maken, maar met een ander probleem. Een probleem waar volgens mij zeer binnenkort een oplossing voor gaat komen.
Een endlösung zeg maar
I'll sing you a lullaby.
pi_68082073
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een endlösung zeg maar
Nee, gewoon wat remigratie na een vriendelijk verzoek. De foute WO II vergelijkingen zijn niet gepast en kunnen achterwege blijven.
  donderdag 16 april 2009 @ 19:02:01 #205
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_68082097
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, gewoon wat remigratie na een vriendelijk verzoek. De foute WO II vergelijkingen zijn niet gepast en kunnen achterwege blijven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_68082188
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:01 schreef Halcon het volgende:

Tja... als je het zo brengt klinkt het al een stuk vriendelijker, een soort van permanente vakantie naar het land van oorsprong.
I'll sing you a lullaby.
pi_68082250
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja... als je het zo brengt klinkt het al een stuk vriendelijker, een soort van permanente vakantie naar het land van oorsprong.
Niets mis mee toch?
  donderdag 16 april 2009 @ 19:31:37 #208
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68083069
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niets mis mee toch?
Wat mij betreft niet.

Welkom terug trouwens!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68083151
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet.

Welkom terug trouwens!
Thanks
pi_68086277
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, kost de belastingbetaler weer flink wat knaken. Hopen dat er wat te doen is op de aardbeienvelden, kunnen al die lui die uit de WW worden getrapt aan de slag.
Bullshit, WW is een verzekering die uitkeert. Je hebt hier zelf premie voor betaald!
  donderdag 16 april 2009 @ 21:05:12 #211
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68086424
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:01 schreef dutch_renter het volgende:

[..]

Bullshit, WW is een verzekering die uitkeert. Je hebt hier zelf premie voor betaald!
Hij had het over de mensen die geen WW meer krijgen.
pi_68086446
quote:

[..]

Heb je mijn post uberhaupt wel gelezen? Wat begrijp je niet aan "na het verstrijken van de WW" ?
pi_68086452
quote:

[..]

Hij had het volgens mij over de bijstand, maar goed WW is inderdaad een verzekering.
I'll sing you a lullaby.
pi_68086459
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hij had het over de mensen die geen WW meer krijgen.

Bijstand is volgens mij geen verzekering.
pi_68086470
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt.. (en ik heb zelf een huis in de verkoop staan )
Als je echt van je huis af wilt en er absoluut niet nog 10 jaar wilt wonen, of het verhuren, dan raad ik je aan om nu heel agresief te marketen. Bij voorkeur door substantieel onder de prijs te gaan zitten van vergelijkbare woningen. Hoe langer je wacht hoe groter het risco dat je het huis zult moeten aanhouden, of later voor nog minder zult moeten verkopen.
pi_68086500
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:06 schreef dutch_renter het volgende:

[..]

Als je echt van je huis af wilt en er absoluut niet nog 10 jaar wilt wonen, of het verhuren, dan raad ik je aan om nu heel agresief te marketen. Bij voorkeur door substantieel onder de prijs te gaan zitten van vergelijkbare woningen. Hoe langer je wacht hoe groter het risco dat je het huis zult moeten aanhouden, of later voor nog minder zult moeten verkopen.
Heb je nog een open deur om in te trappen?
pi_68086534
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bijstand is volgens mij geen verzekering.
Ok, mijn excuus!
pi_68086574
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb je nog een open deur om in te trappen?
Het is misschien een open deur, maar wel een die veel mensen over het hoofd zien.
pi_68086859
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:08 schreef dutch_renter het volgende:

[..]

Het is misschien een open deur, maar wel een die veel mensen over het hoofd zien.
Lijkt me logisch. Een markt is een plek waar vraag en aanbod bij elkaar komen. Komt er niemand naar je huis kijken, dan moet de prijs omlaag.
pi_68087562
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Lijkt me logisch. Een markt is een plek waar vraag en aanbod bij elkaar komen. Komt er niemand naar je huis kijken, dan moet de prijs omlaag.

Is het ook, maar veel mensen brengen in dat geval hun prijs toch niet naar beneden. Ze blijven liever wachten tot de algemene prijzen weer gestegen zijn, zodat ze hun huis wel tegen de gewenste prijs kunnen verkopen. Dit was de afgelopen 20 jaar ook een prima strategie. Ik betwijfel alleen of dit deze keer ook zo zou werken. Nu zou het wel eens heel erg lang kunnen duren, totdat de prijzen hun oude 2008 niveau weer hebben bereikt. Dus nu is het extra belangrijk om zo snel mogelijk vraag en aanbod bijelkaar te brengen door sneller te zijn met het verlagen van je prijs dan de buren. Dit is psychologisch best moeilijk als je bijvoorbeeld een klein verlies moet incasseren, of zelfs een lagere winst dan waar je vanuit gegaan was.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:56:56 #221
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68088369
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een endlösung zeg maar
.
Alsof die hier ooit gaat komen. .
-
pi_68089151
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hij had het volgens mij over de bijstand, maar goed WW is inderdaad een verzekering.
quote:
Wekeneis: basisuitkering

Heeft u in 26 van de 36 weken gewerkt voordat u werkloos werd? Dan voldoet u aan de wekeneis.
U krijgt een basisuitkering van 3 maanden.
Het maakt niet uit hoeveel uur u per week werkte in die 26 weken.
en daarna heeft U recht op bijstand, mits u geen verdienende partner heeft.
pi_68089225
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:06 schreef dutch_renter het volgende:

[..]

iedereen is stil in denial
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 april 2009 @ 22:21:23 #224
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_68089431
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tenzij je zwaar boven modaal verdient, valt er geen huis te kopen op 1 salaris.
Tien jaar geleden kon dat wel - en dat lijkt me een stuk gezonder. Ik denk ook dat het zinvol is als de markt weer die kant op gaat.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_68089709
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:15 schreef henkway het volgende:
en daarna heeft U recht op bijstand, mits u geen verdienende partner heeft.
quote:
Wanneer u vervolgens in de laatste vijf jaar voorafgaande aan uw werkloosheid in vier jaar betaalde arbeid heeft verricht, en daarmee aan de 4 uit 5-eis voldoet, komt u in aanmerking voor een langere WW-uitkering.
Ik heb zelf een opgebouwd recht van 15 maanden, maar als het goed is ben ik volgende maand weer aan de bak
I'll sing you a lullaby.
pi_68089778
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:16 schreef henkway het volgende:

iedereen is stil in denial
Precies... en het is niet stoer om op een verjaardagsfeestje te moeten vertellen dat je je vraagprijs hebt moeten verlagen
I'll sing you a lullaby.
pi_68096851
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies... en het is niet stoer om op een verjaardagsfeestje te moeten vertellen dat je je vraagprijs hebt moeten verlagen
Het is wel stoer om te zeggen dat ie verkocht is.
Ik snap die mensen niet die moeten verkopen en blijven wachten
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:11:11 #228
85962 ioko
I Appear Missing
pi_68096989
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:05 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat is ook geen rationele keuze maar een emotionele keuze, die kun je alleen begrijpen als je kijkt naar (sociale) psychologie.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_68127072
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:05 schreef henkway het volgende:

[..]

ik denk niet dat er zoveel mensen zijn die moeten verkopen. Hier in de buurt zijn die huizen in november/december in paniek verkocht, wat er nu te koop staat zijn vooral mensen die best willen verhuizen als het past.
pi_68129505
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik denk niet dat er zoveel mensen zijn die moeten verkopen. Hier in de buurt zijn die huizen in november/december in paniek verkocht, wat er nu te koop staat zijn vooral mensen die best willen verhuizen als het past.
Totdat ze hun baan kwijtraken en langdurig werkeloos worden
Overigens gaat de nieuwbouw een fase in van goedkopere woningen, hoe dan ook huizen worden
'El Cheapo'
I'll sing you a lullaby.
pi_68129579
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Overigens gaat de nieuwbouw een fase in van goedkopere woningen, hoe dan ook huizen worden
'El Cheapo'
hard schreeuwen, dan lukt het wel
pi_68129724
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

hard schreeuwen, dan lukt het wel

I'll sing you a lullaby.
pi_68130917
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Liegen over de verkoopprijs deden ze daar altijd al.
***** Kraak.....
  Moderator zaterdag 18 april 2009 @ 03:18:03 #234
236264 crew  capricia
pi_68132322
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

'El Cheapo'
Ga je dan kopen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 18 april 2009 @ 04:13:06 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68132640
quote:
Bank strenger tegen huiseigenaar die tekort schiet
Uitgegeven: 18 april 2009 00:22
Laatst gewijzigd: 18 april 2009 00:21
AMSTERDAM - Als huiseigenaren hun hypotheeklasten niet meer kunnen betalen, trekken de banken eerder aan de bel.

Dat meldt de Volkskrant vrijdagavond op haar website.

Uit onderzoek van de krant blijkt dat ING sneller over gaat tot executieverkoop als de hypotheeklasten niet meer voldaan kunnen worden.

Gesprek

ABN Amro en SNS Bank gaan eerder in gesprek met huiseigenaren als die hun maandlasten niet meer kunnen opbrengen.

De banken willen preventief handelen om het aantal probleemgevallen zo beperkt mogelijk te houden.

Met de financiële crisis komen steeds meer huiseigenaren in de problemen. ING verwacht zelfs een verdrievoudiging van het aantal huiseigenaren met betalingsachterstanden.

ING

Meteen contact opnemen met de klant en sneller overgaan tot executieverkoop bij ernstige betalingsachterstand, behoren tot de strengere aanpak van de ING.

In een aantal gevallen gaat de bank nu al na zes maanden tot gedwongen verkoop over, terwijl de klant voorheen vaak tot twaalf maanden respijt had, zo valt te lezen op de site van de Volkskrant.
http://www.nu.nl/economie(...)e-tekort-schiet.html

We hebben de banken dan wel uit de brand geholpen, 'met z'n allen'. Maar verwacht van die banken nu zeker geen liefdadigheid: als je je hypotheek niet meer kunt betalen, draaien ze je in de huidige markt zo spoedig mogelijk de nek om. Ze weten waarschijnlijk zelf ook wel dat het voorlopig niet meer beter gaat worden, dus als het dan toch op executie aankomt, dan het liefst zo snel mogelijk.
pi_68132923
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 04:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

We hebben de banken dan wel uit de brand geholpen, 'met z'n allen'. Maar verwacht van die banken nu zeker geen liefdadigheid: als je je hypotheek niet meer kunt betalen, draaien ze je in de huidige markt zo spoedig mogelijk de nek om. Ze weten waarschijnlijk zelf ook wel dat het voorlopig niet meer beter gaat worden, dus als het dan toch op executie aankomt, dan het liefst zo snel mogelijk.
Ja, hoe meer ze ervoor terug krijgen. Wat we waarschijnlijk ook gaan zien is dat hoe hoger de executiewaarde t.o.v. de uitstaande schuld, hoe eerder banken een executieverkoop zullen afdwingen. Bij huizen met een hogere schuld dan de executiewaarde zullen ze eerder geneigd zijn om een soepele regeling te treffen. Zolang het verlies nog niet gematerialiseerd is hoeven ze immers geen afschrijving te boeken. Dit zal vooral gaan spelen als de prijzen al een tijd aan het dalen zijn.
  zaterdag 18 april 2009 @ 06:33:01 #237
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68132941
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 06:15 schreef dutch_renter het volgende:

[..]

Ja, hoe meer ze ervoor terug krijgen. Wat we waarschijnlijk ook gaan zien is dat hoe hoger de executiewaarde t.o.v. de uitstaande schuld, hoe eerder banken een executieverkoop zullen afdwingen. Bij huizen met een hogere schuld dan de executiewaarde zullen ze eerder geneigd zijn om een soepele regeling te treffen. Zolang het verlies nog niet gematerialiseerd is hoeven ze immers geen afschrijving te boeken. Dit zal vooral gaan spelen als de prijzen al een tijd aan het dalen zijn.
Hoe het precies zit weet ik niet, want wellicht dat er voor die banken nog meer zaken meespelen. Maar banken kennende zullen ze inderdaad zeer gecalculeerde beslissingen nemen.

Nog even het originele artikel uit de Volkskant:
quote:
Banken trekken teugels aan bij wanbetaling

Van onze verslaggevers Frank van Alphen, Robert Giebels
gepubliceerd op 17 april 2009 20:42, bijgewerkt op 17 april 2009 20:52

AMSTERDAM - Banken staan sneller op de stoep bij huizenbezitters die hun hypotheeklasten niet meer kunnen betalen. ING gaat bij klanten die geen afspraken willen maken, sneller over tot executieverkoop. Dit blijkt uit een rondgang langs de grote banken.

Ook ABN Amro en SNS Bank zeggen eerder aan tafel te gaan zitten met huiseigenaren die hun maandlasten niet meer kunnen opbrengen. Zo hopen ze het aantal probleemgevallen in een vroeg stadium te beperken.

SNS Bank heeft daar in een proef al positieve ervaringen mee opgedaan. Voorheen wachtten sommige banken zo’n drie maanden alvorens actie te ondernemen.

Naar verwachting zal het aantal woningbezitters dat in de problemen komt de komende tijd toenemen als gevolg van de stijgende werkloosheid. Zo gaat ING uit van een verdrievoudiging van het aantal huiseigenaren met, al dan niet tijdelijke, betalingsachterstanden.

ING, inclusief Nationale-Nederlanden goed voor een op de vijf Nederlandse hypotheken, heeft onlangs in een presentatie aan analisten het aangescherpte hypotheekbeleid gepresenteerd.

‘We zitten erbovenop’, is de boodschap aan de belegger die vraagtekens zet bij de Nederlandse hypotheekportefeuille van 100 miljard euro.

Aan de ene kant neemt de bank-verzekeraar al direct na een betalingsachterstand contact op met de klant. Aan de andere kant gaat ING sneller over tot executieverkoop als de klant niet wil meewerken aan een regeling en de situatie uitzichtloos is. In een aantal gevallen gaat de bank nu al na zes maanden tot gedwongen verkoop over, terwijl klant voorheen vaak tot twaalf maanden respijt had.

Met die strengere aanpak hoopt ING Bank te voorkomen dat de schuld verder oploopt. ‘In de praktijk duurt de procedure een paar maanden langer dan die zes maanden’, zegt Cindy Penders, woordvoerder van ING Bank.

Karel Schiffer, directeur van waarborgfonds de Nationale Hypotheek Garantie (NHG), vindt dat banken hun klanten meer lucht moet geven. ‘In de huidige markt is een huis niet te verkopen. Als we mensen nu dwingen hun huis te verkopen, leidt tot sociale en financiële drama’s.’

Banken stellen dat het zelden komt tot executieverkoop. Die pakt namelijk slecht uit voor beide partijen. De bank verliest een inkomstenstroom en de klant moet verhuizen en blijft zitten met een schuld.

Jaarlijks worden zo’n tweeduizend woningen op executieveilingen verkocht. Dat is 1 procent van het aantal woningtransacties. Maar veel hypotheekverstrekkers bereiden zich voor op een stijgend aantal wanbetalers.

ABN Amro zegt klanten met betalingsachterstanden meer tijd te gunnen als er zicht is op een oplossing. Marktleider Rabobank ziet geen reden het huidige beleid, waarbij lokale banken een grote vrijheid hebben, te veranderen.

‘We zijn conservatief bij het verstrekken van hypotheken. We verwachten geen grote stijging van het aantal probleemgevallen’, zegt de Rabo-woordvoerder.
http://www.volkskrant.nl/(...)_aan_bij_wanbetaling

Toch een iets genuanceerder verhaal.
pi_68133295
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 03:18 schreef capricia het volgende:

Ga je dan kopen?
Nee, waarschijnlijk niet. Voorlopig zit ik wel lekker in mijn huurhuisje. Maar ik sluit het ook zeker niet uit.
I'll sing you a lullaby.
pi_68133322
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 06:33 schreef Lemmeb het volgende:

Toch apart dat Rabobank geen vuiltje aan de lucht ziet
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 18 april 2009 @ 09:33:11 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68133599
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 08:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Toch apart dat Rabobank geen vuiltje aan de lucht ziet
Rabo zit in het hoogste segment. Die lui hebben in het verleden wel redelijk goed opgelet aan wie ze hypotheken verstrekten. Mensen die niet erg kredietwaardig zijn kregen de afgelopen jaren ook minder snel krediet dan bij veel andere banken.
pi_68134051
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 06:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hoe het precies zit weet ik niet, want wellicht dat er voor die banken nog meer zaken meespelen. Maar banken kennende zullen ze inderdaad zeer gecalculeerde beslissingen nemen.

Nog even het originele artikel uit de Volkskant:
[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)_aan_bij_wanbetaling

Yep, op BNR hoorde ik ING het ook al nuanceren. Sprak gisteren ook wat mensen bij ING die het kunnen weten en die waren ook een stuk genuanceerder dan het allereerste bericht.
pi_68134071
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 04:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als het echt uitzichtloos is wel. Als er nog wat te redden valt, dan zal men het proberen te redden. Een executieveiling levert de bank een strop op van vaak minimaal 50 mille. Daar zitten ze doorgaans ook niet op te wachten.
pi_68134236
los daarvan reken er maar op dat de NL overheid banken vriendelijk heeft verzocht om terughoudendheid, en ze heeft duidelijk gemaakt dat dat een goede investering in de relatie met de overheid is
pi_68135703
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 10:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
los daarvan reken er maar op dat de NL overheid banken vriendelijk heeft verzocht om terughoudendheid, en ze heeft duidelijk gemaakt dat dat een goede investering in de relatie met de overheid is
Dat acht ik zeker niet uitgesloten. Bovendien (bedenk ik mij net) heb je hier in veel gevallen de NHG, die maakt dat banken zich ook een wat meer terughoudende opstelling kunnen veroorloven dan in de VS of de UK.
pi_68135732
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:37 schreef dutch_renter het volgende:

[..]

Dat acht ik zeker niet uitgesloten. Bovendien (bedenk ik mij net) heb je hier in veel gevallen de NHG, die maakt dat banken zich ook een wat meer terughoudende opstelling kunnen veroorloven dan in de VS of de UK.
Tja, NHG. Ik hoorde dat ze in de helft van alle gevallen de schade daadwerkelijk uitbetalen... Goed, nog wat meer zekerheid dan in de VS of UK, maar verwacht er niet teveel van.
pi_68135798
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:37 schreef dutch_renter het volgende:

[..]

overigens zijn onlangs twee panden van de eigenaren van Easy Life geveild.
Het pand in Stiphout zat een hypotheek van 1.700.000 op, en is afgegaan op iets meer dan 1.000.000, het andere pand (welbekend van televisie ) in Heeze is uiteindelijk maar door Fortis zelf op de veiling gekocht voor 1,400.000 omdat de hypotheek die erop zat veel hoger was (meen iets van 2,300,000). Op dit soort panden gaan banken dus wel behoorlijk nat, alhoewel je kunt afvragen hoe in 's hemelsnaam dergelijke hypotheken verstrekt hebben kunnen zijn zonder frauduleuze taxaties etc.
pi_68135814
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tja, NHG. Ik hoorde dat ze in de helft van alle gevallen de schade daadwerkelijk uitbetalen... Goed, nog wat meer zekerheid dan in de VS of UK, maar verwacht er niet teveel van.
wat zijn redenen om niet uit te betalen eigenlijk?
pi_68135935
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wat zijn redenen om niet uit te betalen eigenlijk?
Een bank krijg geen of geen volledige uitbetaling van het gedeclareerde bedrag bij bijvoorbeeld:

- het te laat doen van bepaalde meldingen of het te laat indienen van een declaratie:
- fouten in het acceptatieproces
- het onbreken van bepaalde documenten in het dossier
- kredieten die niet voor passering zijn ingelost
- annuitaire daling borgstelling
- opschortende voorwaarden, zoals een debiteur die het huis nog niet heeft bewoond, een debiteur die nog een andere lening met NHG heeft lopen, etc...

Voor wat betreft (gedeeltelijke) kwijtschelding van een uitbetaald bedrag aan debiteur beoordeelt NHG of iemand ter goeder trouw is geweest of niet.

Doorgaans is iemand ter goeder trouw als er sprake is van een verkoop via de makelaar en scheiding/werkloosheid/arbeidsongeschiktheid.

Iemand die het bv op een veiling aan laat komen is in 99 van de 100 gevallen niet ter goeder trouw en de schuld wordt dus niet kwijtgescholden aan de debiteur. Of het bedrag wordt terugbetaald aan de bank, hangt af van het dossier van de bank.
pi_68136192
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:47 schreef Halcon het volgende:

Doorgaans is iemand ter goeder trouw als er sprake is van een verkoop via de makelaar en scheiding/werkloosheid/arbeidsongeschiktheid.

Iemand die het bv op een veiling aan laat komen is in 99 van de 100 gevallen niet ter goeder trouw en de schuld wordt dus niet kwijtgescholden aan de debiteur. Of het bedrag wordt terugbetaald aan de bank, hangt af van het dossier van de bank.
Kortom een wassen neus, het zoveelste financiele wanproductt van de heren bankiers/verzekeraars
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 18 april 2009 @ 12:02:22 #250
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68136305
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 10:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als het echt uitzichtloos is wel. Als er nog wat te redden valt, dan zal men het proberen te redden. Een executieveiling levert de bank een strop op van vaak minimaal 50 mille. Daar zitten ze doorgaans ook niet op te wachten.
Nuja, een strop... die 50 mille wordt dan gewoon omgezet in een 'gewone' lening aan de schuldenaar. Die kan dan de eerstkomende tijd krom liggen om het af te betalen.

Maar de banken snappen zelf ook wel dat ze dit niet al te vaak moeten flikken en moeten proberen om dat te voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')