Aangezien ik de afgelopen weken heel veel vacaturen gezien heb weet ik dat ze erg veel leraren zoeken. Volgens mij kun je als leraar wel in elke willekeurige plaats aan de slag.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:51 schreef Lemmeb het volgende:
Op het platteland is ook tekort aan leraren. Ik zou het wel weten.
Yep, je bent dus niet gebonden aan je dure Vinex-wijk in Zoetermeer.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aangezien ik de afgelopen weken heel veel vacaturen gezien heb weet ik dat ze erg veel leraren zoeken. Volgens mij kun je als leraar wel in elke willekeurige plaats aan de slag.
Een endlösung zeg maarquote:Op donderdag 16 april 2009 18:56 schreef Lemmeb het volgende:
Ik ook niet, maar dat heeft op zich niet met de locatie zelf te maken, maar met een ander probleem. Een probleem waar volgens mij zeer binnenkort een oplossing voor gaat komen.
Nee, gewoon wat remigratie na een vriendelijk verzoek. De foute WO II vergelijkingen zijn niet gepast en kunnen achterwege blijven.quote:
quote:Op donderdag 16 april 2009 19:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, gewoon wat remigratie na een vriendelijk verzoek. De foute WO II vergelijkingen zijn niet gepast en kunnen achterwege blijven.
Tja... als je het zo brengt klinkt het al een stuk vriendelijker, een soort van permanente vakantie naar het land van oorsprong.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:01 schreef Halcon het volgende:
Nee, gewoon wat remigratie na een vriendelijk verzoek. De foute WO II vergelijkingen zijn niet gepast en kunnen achterwege blijven.
Niets mis mee toch?quote:Op donderdag 16 april 2009 19:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja... als je het zo brengt klinkt het al een stuk vriendelijker, een soort van permanente vakantie naar het land van oorsprong.
Wat mij betreft niet.quote:
Thanksquote:Op donderdag 16 april 2009 19:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet.
Welkom terug trouwens!
Bullshit, WW is een verzekering die uitkeert. Je hebt hier zelf premie voor betaald!quote:Op donderdag 16 april 2009 18:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, kost de belastingbetaler weer flink wat knaken. Hopen dat er wat te doen is op de aardbeienvelden, kunnen al die lui die uit de WW worden getrapt aan de slag.
Hij had het over de mensen die geen WW meer krijgen.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:01 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Bullshit, WW is een verzekering die uitkeert. Je hebt hier zelf premie voor betaald!
Heb je mijn post uberhaupt wel gelezen? Wat begrijp je niet aan "na het verstrijken van de WW" ?quote:Op donderdag 16 april 2009 21:01 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Bullshit, WW is een verzekering die uitkeert. Je hebt hier zelf premie voor betaald!
Hij had het volgens mij over de bijstand, maar goed WW is inderdaad een verzekering.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:01 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 april 2009 21:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hij had het over de mensen die geen WW meer krijgen.
Als je echt van je huis af wilt en er absoluut niet nog 10 jaar wilt wonen, of het verhuren, dan raad ik je aan om nu heel agresief te marketen. Bij voorkeur door substantieel onder de prijs te gaan zitten van vergelijkbare woningen. Hoe langer je wacht hoe groter het risco dat je het huis zult moeten aanhouden, of later voor nog minder zult moeten verkopen.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt.. (en ik heb zelf een huis in de verkoop staan)
Heb je nog een open deur om in te trappen?quote:Op donderdag 16 april 2009 21:06 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Als je echt van je huis af wilt en er absoluut niet nog 10 jaar wilt wonen, of het verhuren, dan raad ik je aan om nu heel agresief te marketen. Bij voorkeur door substantieel onder de prijs te gaan zitten van vergelijkbare woningen. Hoe langer je wacht hoe groter het risco dat je het huis zult moeten aanhouden, of later voor nog minder zult moeten verkopen.
Ok, mijn excuus!quote:Op donderdag 16 april 2009 21:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bijstand is volgens mij geen verzekering.
Het is misschien een open deur, maar wel een die veel mensen over het hoofd zien.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je nog een open deur om in te trappen?
Lijkt me logisch. Een markt is een plek waar vraag en aanbod bij elkaar komen. Komt er niemand naar je huis kijken, dan moet de prijs omlaag.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:08 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Het is misschien een open deur, maar wel een die veel mensen over het hoofd zien.
quote:Op donderdag 16 april 2009 21:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt me logisch. Een markt is een plek waar vraag en aanbod bij elkaar komen. Komt er niemand naar je huis kijken, dan moet de prijs omlaag.
quote:Op donderdag 16 april 2009 21:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hij had het volgens mij over de bijstand, maar goed WW is inderdaad een verzekering.
en daarna heeft U recht op bijstand, mits u geen verdienende partner heeft.quote:Wekeneis: basisuitkering
Heeft u in 26 van de 36 weken gewerkt voordat u werkloos werd? Dan voldoet u aan de wekeneis.
U krijgt een basisuitkering van 3 maanden.
Het maakt niet uit hoeveel uur u per week werkte in die 26 weken.
quote:Op donderdag 16 april 2009 21:06 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Als je echt van je huis af wilt en er absoluut niet nog 10 jaar wilt wonen, of het verhuren, dan raad ik je aan om nu heel agresief te marketen. Bij voorkeur door substantieel onder de prijs te gaan zitten van vergelijkbare woningen. Hoe langer je wacht hoe groter het risco dat je het huis zult moeten aanhouden, of later voor nog minder zult moeten verkopen.
Tien jaar geleden kon dat wel - en dat lijkt me een stuk gezonder. Ik denk ook dat het zinvol is als de markt weer die kant op gaat.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tenzij je zwaar boven modaal verdient, valt er geen huis te kopen op 1 salaris.
quote:Op donderdag 16 april 2009 22:15 schreef henkway het volgende:
en daarna heeft U recht op bijstand, mits u geen verdienende partner heeft.
Ik heb zelf een opgebouwd recht van 15 maanden, maar als het goed is ben ik volgende maand weer aan de bakquote:Wanneer u vervolgens in de laatste vijf jaar voorafgaande aan uw werkloosheid in vier jaar betaalde arbeid heeft verricht, en daarmee aan de 4 uit 5-eis voldoet, komt u in aanmerking voor een langere WW-uitkering.
Precies... en het is niet stoer om op een verjaardagsfeestje te moeten vertellen dat je je vraagprijs hebt moeten verlagenquote:
Het is wel stoer om te zeggen dat ie verkocht is.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies... en het is niet stoer om op een verjaardagsfeestje te moeten vertellen dat je je vraagprijs hebt moeten verlagen
Dat is ook geen rationele keuze maar een emotionele keuze, die kun je alleen begrijpen als je kijkt naar (sociale) psychologie.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:05 schreef henkway het volgende:
[..]
Het is wel stoer om te zeggen dat ie verkocht is.
Ik snap die mensen niet die moeten verkopen en blijven wachten
ik denk niet dat er zoveel mensen zijn die moeten verkopen. Hier in de buurt zijn die huizen in november/december in paniek verkocht, wat er nu te koop staat zijn vooral mensen die best willen verhuizen als het past.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:05 schreef henkway het volgende:
[..]
Het is wel stoer om te zeggen dat ie verkocht is.
Ik snap die mensen niet die moeten verkopen en blijven wachten
Totdat ze hun baan kwijtraken en langdurig werkeloos wordenquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik denk niet dat er zoveel mensen zijn die moeten verkopen. Hier in de buurt zijn die huizen in november/december in paniek verkocht, wat er nu te koop staat zijn vooral mensen die best willen verhuizen als het past.
hard schreeuwen, dan lukt het welquote:Op zaterdag 18 april 2009 00:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Totdat ze hun baan kwijtraken en langdurig werkeloos worden![]()
Overigens gaat de nieuwbouw een fase in van goedkopere woningen, hoe dan ook huizen worden
'El Cheapo'![]()
![]()
quote:
Liegen over de verkoopprijs deden ze daar altijd al.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies... en het is niet stoer om op een verjaardagsfeestje te moeten vertellen dat je je vraagprijs hebt moeten verlagen
Ga je dan kopen?quote:Op zaterdag 18 april 2009 00:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Totdat ze hun baan kwijtraken en langdurig werkeloos worden![]()
Overigens gaat de nieuwbouw een fase in van goedkopere woningen, hoe dan ook huizen worden
'El Cheapo'![]()
![]()
http://www.nu.nl/economie(...)e-tekort-schiet.htmlquote:Bank strenger tegen huiseigenaar die tekort schiet
Uitgegeven: 18 april 2009 00:22
Laatst gewijzigd: 18 april 2009 00:21
AMSTERDAM - Als huiseigenaren hun hypotheeklasten niet meer kunnen betalen, trekken de banken eerder aan de bel.
Dat meldt de Volkskrant vrijdagavond op haar website.
Uit onderzoek van de krant blijkt dat ING sneller over gaat tot executieverkoop als de hypotheeklasten niet meer voldaan kunnen worden.
Gesprek
ABN Amro en SNS Bank gaan eerder in gesprek met huiseigenaren als die hun maandlasten niet meer kunnen opbrengen.
De banken willen preventief handelen om het aantal probleemgevallen zo beperkt mogelijk te houden.
Met de financiële crisis komen steeds meer huiseigenaren in de problemen. ING verwacht zelfs een verdrievoudiging van het aantal huiseigenaren met betalingsachterstanden.
ING
Meteen contact opnemen met de klant en sneller overgaan tot executieverkoop bij ernstige betalingsachterstand, behoren tot de strengere aanpak van de ING.
In een aantal gevallen gaat de bank nu al na zes maanden tot gedwongen verkoop over, terwijl de klant voorheen vaak tot twaalf maanden respijt had, zo valt te lezen op de site van de Volkskrant.
Ja, hoe meer ze ervoor terug krijgen. Wat we waarschijnlijk ook gaan zien is dat hoe hoger de executiewaarde t.o.v. de uitstaande schuld, hoe eerder banken een executieverkoop zullen afdwingen. Bij huizen met een hogere schuld dan de executiewaarde zullen ze eerder geneigd zijn om een soepele regeling te treffen. Zolang het verlies nog niet gematerialiseerd is hoeven ze immers geen afschrijving te boeken. Dit zal vooral gaan spelen als de prijzen al een tijd aan het dalen zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2009 04:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)e-tekort-schiet.html
We hebben de banken dan wel uit de brand geholpen, 'met z'n allen'. Maar verwacht van die banken nu zeker geen liefdadigheid: als je je hypotheek niet meer kunt betalen, draaien ze je in de huidige markt zo spoedig mogelijk de nek om. Ze weten waarschijnlijk zelf ook wel dat het voorlopig niet meer beter gaat worden, dus als het dan toch op executie aankomt, dan het liefst zo snel mogelijk.
Hoe het precies zit weet ik niet, want wellicht dat er voor die banken nog meer zaken meespelen. Maar banken kennende zullen ze inderdaad zeer gecalculeerde beslissingen nemen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 06:15 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Ja, hoe meer ze ervoor terug krijgen. Wat we waarschijnlijk ook gaan zien is dat hoe hoger de executiewaarde t.o.v. de uitstaande schuld, hoe eerder banken een executieverkoop zullen afdwingen. Bij huizen met een hogere schuld dan de executiewaarde zullen ze eerder geneigd zijn om een soepele regeling te treffen. Zolang het verlies nog niet gematerialiseerd is hoeven ze immers geen afschrijving te boeken. Dit zal vooral gaan spelen als de prijzen al een tijd aan het dalen zijn.
http://www.volkskrant.nl/(...)_aan_bij_wanbetalingquote:Banken trekken teugels aan bij wanbetaling
Van onze verslaggevers Frank van Alphen, Robert Giebels
gepubliceerd op 17 april 2009 20:42, bijgewerkt op 17 april 2009 20:52
AMSTERDAM - Banken staan sneller op de stoep bij huizenbezitters die hun hypotheeklasten niet meer kunnen betalen. ING gaat bij klanten die geen afspraken willen maken, sneller over tot executieverkoop. Dit blijkt uit een rondgang langs de grote banken.
Ook ABN Amro en SNS Bank zeggen eerder aan tafel te gaan zitten met huiseigenaren die hun maandlasten niet meer kunnen opbrengen. Zo hopen ze het aantal probleemgevallen in een vroeg stadium te beperken.
SNS Bank heeft daar in een proef al positieve ervaringen mee opgedaan. Voorheen wachtten sommige banken zo’n drie maanden alvorens actie te ondernemen.
Naar verwachting zal het aantal woningbezitters dat in de problemen komt de komende tijd toenemen als gevolg van de stijgende werkloosheid. Zo gaat ING uit van een verdrievoudiging van het aantal huiseigenaren met, al dan niet tijdelijke, betalingsachterstanden.
ING, inclusief Nationale-Nederlanden goed voor een op de vijf Nederlandse hypotheken, heeft onlangs in een presentatie aan analisten het aangescherpte hypotheekbeleid gepresenteerd.
‘We zitten erbovenop’, is de boodschap aan de belegger die vraagtekens zet bij de Nederlandse hypotheekportefeuille van 100 miljard euro.
Aan de ene kant neemt de bank-verzekeraar al direct na een betalingsachterstand contact op met de klant. Aan de andere kant gaat ING sneller over tot executieverkoop als de klant niet wil meewerken aan een regeling en de situatie uitzichtloos is. In een aantal gevallen gaat de bank nu al na zes maanden tot gedwongen verkoop over, terwijl klant voorheen vaak tot twaalf maanden respijt had.
Met die strengere aanpak hoopt ING Bank te voorkomen dat de schuld verder oploopt. ‘In de praktijk duurt de procedure een paar maanden langer dan die zes maanden’, zegt Cindy Penders, woordvoerder van ING Bank.
Karel Schiffer, directeur van waarborgfonds de Nationale Hypotheek Garantie (NHG), vindt dat banken hun klanten meer lucht moet geven. ‘In de huidige markt is een huis niet te verkopen. Als we mensen nu dwingen hun huis te verkopen, leidt tot sociale en financiële drama’s.’
Banken stellen dat het zelden komt tot executieverkoop. Die pakt namelijk slecht uit voor beide partijen. De bank verliest een inkomstenstroom en de klant moet verhuizen en blijft zitten met een schuld.
Jaarlijks worden zo’n tweeduizend woningen op executieveilingen verkocht. Dat is 1 procent van het aantal woningtransacties. Maar veel hypotheekverstrekkers bereiden zich voor op een stijgend aantal wanbetalers.
ABN Amro zegt klanten met betalingsachterstanden meer tijd te gunnen als er zicht is op een oplossing. Marktleider Rabobank ziet geen reden het huidige beleid, waarbij lokale banken een grote vrijheid hebben, te veranderen.
‘We zijn conservatief bij het verstrekken van hypotheken. We verwachten geen grote stijging van het aantal probleemgevallen’, zegt de Rabo-woordvoerder.
Nee, waarschijnlijk niet. Voorlopig zit ik wel lekker in mijn huurhuisje. Maar ik sluit het ook zeker niet uit.quote:
Toch apart dat Rabobank geen vuiltje aan de lucht zietquote:
Rabo zit in het hoogste segment. Die lui hebben in het verleden wel redelijk goed opgelet aan wie ze hypotheken verstrekten. Mensen die niet erg kredietwaardig zijn kregen de afgelopen jaren ook minder snel krediet dan bij veel andere banken.quote:Op zaterdag 18 april 2009 08:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Toch apart dat Rabobank geen vuiltje aan de lucht ziet
Yep, op BNR hoorde ik ING het ook al nuanceren. Sprak gisteren ook wat mensen bij ING die het kunnen weten en die waren ook een stuk genuanceerder dan het allereerste bericht.quote:Op zaterdag 18 april 2009 06:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hoe het precies zit weet ik niet, want wellicht dat er voor die banken nog meer zaken meespelen. Maar banken kennende zullen ze inderdaad zeer gecalculeerde beslissingen nemen.
Nog even het originele artikel uit de Volkskant:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)_aan_bij_wanbetaling
Toch een iets genuanceerder verhaal.
Als het echt uitzichtloos is wel. Als er nog wat te redden valt, dan zal men het proberen te redden. Een executieveiling levert de bank een strop op van vaak minimaal 50 mille. Daar zitten ze doorgaans ook niet op te wachten.quote:Op zaterdag 18 april 2009 04:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)e-tekort-schiet.html
We hebben de banken dan wel uit de brand geholpen, 'met z'n allen'. Maar verwacht van die banken nu zeker geen liefdadigheid: als je je hypotheek niet meer kunt betalen, draaien ze je in de huidige markt zo spoedig mogelijk de nek om. Ze weten waarschijnlijk zelf ook wel dat het voorlopig niet meer beter gaat worden, dus als het dan toch op executie aankomt, dan het liefst zo snel mogelijk.
Dat acht ik zeker niet uitgesloten. Bovendien (bedenk ik mij net) heb je hier in veel gevallen de NHG, die maakt dat banken zich ook een wat meer terughoudende opstelling kunnen veroorloven dan in de VS of de UK.quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
los daarvan reken er maar op dat de NL overheid banken vriendelijk heeft verzocht om terughoudendheid, en ze heeft duidelijk gemaakt dat dat een goede investering in de relatie met de overheid is
Tja, NHG. Ik hoorde dat ze in de helft van alle gevallen de schade daadwerkelijk uitbetalen... Goed, nog wat meer zekerheid dan in de VS of UK, maar verwacht er niet teveel van.quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:37 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Dat acht ik zeker niet uitgesloten. Bovendien (bedenk ik mij net) heb je hier in veel gevallen de NHG, die maakt dat banken zich ook een wat meer terughoudende opstelling kunnen veroorloven dan in de VS of de UK.
overigens zijn onlangs twee panden van de eigenaren van Easy Life geveild.quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:37 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Dat acht ik zeker niet uitgesloten. Bovendien (bedenk ik mij net) heb je hier in veel gevallen de NHG, die maakt dat banken zich ook een wat meer terughoudende opstelling kunnen veroorloven dan in de VS of de UK.
wat zijn redenen om niet uit te betalen eigenlijk?quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tja, NHG. Ik hoorde dat ze in de helft van alle gevallen de schade daadwerkelijk uitbetalen... Goed, nog wat meer zekerheid dan in de VS of UK, maar verwacht er niet teveel van.
Een bank krijg geen of geen volledige uitbetaling van het gedeclareerde bedrag bij bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wat zijn redenen om niet uit te betalen eigenlijk?
Kortom een wassen neus, het zoveelste financiele wanproductt van de heren bankiers/verzekeraarsquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:47 schreef Halcon het volgende:
Doorgaans is iemand ter goeder trouw als er sprake is van een verkoop via de makelaar en scheiding/werkloosheid/arbeidsongeschiktheid.
Iemand die het bv op een veiling aan laat komen is in 99 van de 100 gevallen niet ter goeder trouw en de schuld wordt dus niet kwijtgescholden aan de debiteur. Of het bedrag wordt terugbetaald aan de bank, hangt af van het dossier van de bank.
Nuja, een strop... die 50 mille wordt dan gewoon omgezet in een 'gewone' lening aan de schuldenaar. Die kan dan de eerstkomende tijd krom liggen om het af te betalen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het echt uitzichtloos is wel. Als er nog wat te redden valt, dan zal men het proberen te redden. Een executieveiling levert de bank een strop op van vaak minimaal 50 mille. Daar zitten ze doorgaans ook niet op te wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |