Als de economie afbrokkelt is niet alleen de betaalbaarheid van een woning in het geding, dan moet je zelfs op andere luxe zaken gaan bezuinigen en als het echt bar en boos word misschien zelfs aan het water en brood. Die gedachten zullen veel mensen niet aanstaan maar het is een reële mogelijkheid. Ik snap best dat mensen een bepaalde woonwens hebben, maar zoals met alles in het leven zul je goed moeten kijken wat haalbaar en reëel is en tevens een back up plan moeten hebben om met tegenslagen om te gaan. Een schip heeft tenslotte niet voor niets reddingsboten aan boordquote:Op donderdag 16 april 2009 18:14 schreef Perrin het volgende:
Lijkt me heerlijk, maar ook al dalen prijzen dan moet je nog steeds wel een hypotheek kunnen regelen (en afbetalen). Dat hypotheek regelen is nu lastig (en wordt alleen maar lastiger, ben ik bang) en betalen wordt ook moeilijk als de economie blijft afbrokkelen en de werkloosheid stijgt.
Het is ze gegund.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:20 schreef Lemmeb het volgende:
Het is nu tijd voor leraren en verpleegkundigen en andere mensen met fatsoenlijke, prijzenswaardige beroepen, waar altijd werk voor blijft bestaan, om hun slag te slaan.
Met een leraren/verpleegkundigensalaris van 1600 netto kun je nog steeds geen huis kopen hoor, dan moeten de huizenprijzen echt nog 40% omlaag ofzo.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:20 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zo'n hypotheek valt nog steeds wel te regelen, alleen lappen de banken hun eigen regeltjes niet meer zo makkelijk aan hun laars. Maar met een vast contract dat genoeg oplevert kun je nog steeds overal terecht. De banken adverteren niet voor niks nog steeds met hun hypotheekprodukten.
Het is nu tijd voor leraren en verpleegkundigen en andere mensen met fatsoenlijke, prijzenswaardige beroepen, waar altijd werk voor blijft bestaan, om hun slag te slaan.
Ik roep dan ook niet voor niks dat dat gaat gebeuren.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met een leraren/verpleegkundigensalaris van 1600 netto kun je nog steeds geen huis kopen hoor, dan moeten de huizenprijzen echt nog 40% omlaag ofzo.
Ik denk dat je gelijk hebt.. (en ik heb zelf een huis in de verkoop staanquote:Op donderdag 16 april 2009 18:29 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik roep dan ook niet voor niks dat dat gaat gebeuren.
Hmmm, klote.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt.. (en ik heb zelf een huis in de verkoop staan)
Kun je best een huis mee kopen, alleen niet op de locatie die jij voor ogen had.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met een leraren/verpleegkundigensalaris van 1600 netto kun je nog steeds geen huis kopen hoor, dan moeten de huizenprijzen echt nog 40% omlaag ofzo.
Ik was van de week even bij he UWV werkbedrijf voor een take in gesprek/WW uitkering. Ze wilden dus weten wat mijn verhaal was, ik zei dat mijn sector zwaar getroffen was door de crisis. Kreeg ik als antwoord: "Tja.. welke sector eigenlijk niet" is volgens mij wel veelzeggend. Ze moeten volgens mij nog wel even wennen aan de grote toestroom van mensen, maar nieuw personeel werd al ingewerkt want er zat zo'n neofiet bij het gesprek.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:36 schreef Lemmeb het volgende:
Gezien de laatste ontwikkelingen ben ik overigens wel een beetje aan die geleidelijkheid beginnen te twijfelen.
In Detroit kun je er 5 vrijstaande huizen kopen voor 100.000 euroquote:Op donderdag 16 april 2009 18:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kun je best een huis mee kopen, alleen niet op de locatie die jij voor ogen had.
En wel 19 verpauperde rijtjeswoningenquote:Op donderdag 16 april 2009 18:46 schreef henkway het volgende:
In Detroit kun je er 5 vrijstaande huizen kopen voor 100.000 euro
Ja, in Timboektoe ook wel. Het gaat over Nederland.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:46 schreef henkway het volgende:
[..]
In Detroit kun je er 5 vrijstaande huizen kopen voor 100.000 euro
Door de erg uitgeklede WW gaan mensen al met vier a acht maanden de bijstand in, dat gaat een probleem wordenquote:Op donderdag 16 april 2009 18:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik was van de week even bij he UWV werkbedrijf voor een take in gesprek/WW uitkering. Ze wilden dus weten wat mijn verhaal was, ik zei dat mijn sector zwaar getroffen was door de crisis. Kreeg ik als antwoord: "Tja.. welke sector eigenlijk niet" is volgens mij wel veelzeggend. Ze moeten volgens mij nog wel even wennen aan de grote toestroom van mensen, maar nieuw personeel werd al ingewerkt want er zat zo'n neofiet bij het gesprek.
Ja, kost de belastingbetaler weer flink wat knaken. Hopen dat er wat te doen is op de aardbeienvelden, kunnen al die lui die uit de WW worden getrapt aan de slag.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:48 schreef henkway het volgende:
[..]
Door de erg uitgeklede WW gaan mensen al met vier a acht maanden de bijstand in, dat gaat een probleem worden
En dan forensen naar je lerarenbaan in de Randstad?quote:Op donderdag 16 april 2009 18:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, in Timboektoe ook wel. Het gaat over Nederland.
In bijvoorbeeld het westen van Zeeuws Vlaanderen koop je er een half vrijstaand huis voor.
Dat geldt volgens mij alleen voor jongeren onder de 40 ofzo.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:48 schreef henkway het volgende:
[..]
Door de erg uitgeklede WW gaan mensen al met vier a acht maanden de bijstand in, dat gaat een probleem worden
Rotterdam Zuid is vrijwel elk appartement onder de ton. Dat is best te betalen met een lerarensalaris.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan forensen naar je lerarenbaan in de Randstad?
Op het platteland is ook tekort aan leraren. Ik zou het wel weten.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan forensen naar je lerarenbaan in de Randstad?
Tja.. daar zou ik mijn kinderen niet willen zien opgroeien.. dan maar met zijn 2en een hypotheek nemen om in een wat betere buurt te wonen.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Rotterdam Zuid is vrijwel elk appartement onder de ton. Dat is best te betalen met een lerarensalaris.
So? je gaat toch ook niet zolang bij huis zitten, dus ik zie het probleem nietquote:Op donderdag 16 april 2009 18:48 schreef henkway het volgende:
Bouwvakkers op de aardbeivelden??quote:Op donderdag 16 april 2009 18:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, kost de belastingbetaler weer flink wat knaken. Hopen dat er wat te doen is op de aardbeienvelden, kunnen al die lui die uit de WW worden getrapt aan de slag.
Vanaf Zeeuws Vlaanderen zijn steden als Brugge, Gent en Antwerpen prima te doen. Ook in Zeeuws Vlaanderen hebben ze idd leraren nodig.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Op het platteland is ook tekort aan leraren. Ik zou het wel weten.
Als er niks anders even is, je moet toch wat.quote:
Dat zijn dan keuzes die je maakt.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tja.. daar zou ik mijn kinderen niet willen zien opgroeien.. dan maar met zijn 2en een hypotheek nemen om in een wat betere buurt te wonen.
Ik ook niet, maar dat heeft op zich niet met de locatie zelf te maken, maar met een ander probleem. Een probleem waar volgens mij zeer binnenkort een oplossing voor gaat komen.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tja.. daar zou ik mijn kinderen niet willen zien opgroeien..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |