quote:Op zondag 12 april 2009 13:45 schreef Fuente het volgende:
Whoehaaaa! Merel draaide zich net bijna zelf op haar buik. Ze begon gister al steeds meer te duwen met haar voeten. Krijgt haar ene arm al onder haar zij en dan blijft ze steken om d'r hoofd te zwaar is. Na een zetje tegen d'r bips lukte het wel
Ik had voor Mila haar eerste prikjes panadol junior gekocht, dat zijn inderdaad zetpillen van 3 maanden tot 1 jaar. Bij het CB vertelde ze dat je die gewoon mag geven maar wel overmidden moet snijden! Heb ze overigens niet nodig gehad nog. 21 april gaan we voor de 2e ronde prikjes.quote:Op zondag 12 april 2009 18:28 schreef Diaan73 het volgende:
Goedzo |Merelen Lotte die staat
![]()
Hier geen nieuws, Lennon slaapt nog steeds goed door vanmorgen tot 8:10 uur wat ons zeer goed uitkwam ivm pas om 2 uur vannacht naar bed gaan... Peaceman was jarig Hij drinkt gisteren en vandaag heel erg goed, bijna al zijn flessen leeg. HIj drinkt echter nog steeds "maar" 150 cc per fles. Dinsdag gaat hij voor het eerst naar mn ouders, ben benieuwd hoe dat gaat. Dinsdag moeten we ook weer naar cb en krijgt hij zn eerste prikjes. Ben trouwens heel benieuwd naar zn gewicht/lengte.
Ow gisteren kinderzetpillen gekocht, maar zag thuis dat die waren voor babies van 3 maanden tot 1 jaardie mag hij dus nog helemaal niet hebben. Zijn er ook zetpillen voor jongere babies? Vast wel, maar waar kan ik die kopen. Was trouwens een stomme doos bij Etos, ik vroeg naar dat cremepje, maar was de precieze naam vergeten, zij: tja ik weet het niet, misschien achterin bij de babycreme. Verder ook geen moeite gedaan om mee te helpen/zoeken.
Nou niet tot 10 uur..quote:Op zondag 12 april 2009 18:34 schreef freecell het volgende:
Ik heb nooit zetpillen kunnen vinden voor kleinere babies, maar ik kijk ook altijd met mijn neus
Doorslapen voor de eerste prikjes?en dan tot 10:00?
mazzelpikker
Succes met de prikken!
Nou laat dat het dan maar zijn... het mag ook wel eens hequote:Op zondag 12 april 2009 21:21 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha at ook niet best in de periodes dat hij zijn tandjes kreeg. Kan prima idd!
Lotte ook!quote:Op zondag 12 april 2009 21:21 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha at ook niet best in de periodes dat hij zijn tandjes kreeg. Kan prima idd!
Lief dat je dat vraagt. Even in het kort, want Kim is helemaal van slag vanavond, wil niet slapen. We gaan er om de beurt heen, is er al weer een tijdje uit geweest.quote:Op zondag 12 april 2009 21:17 schreef LovelyLady het volgende:
Ingrid hoe gaat het met Tyler (ik kom niet zo vaak in het andere topic, ik vind het al zo moeilijk om alles bij te houden), vind het even goed wel leuk om af en toe wat van je te lezen.
Wat stom dat dat hier dan wel geadviseerd wordtquote:Op zondag 12 april 2009 21:20 schreef Fuente het volgende:
Diaan, je mag bij prikjes gewoon zetpillen voor baby's vanaf 3 maanden geven. Je hoeft ze dan ook niet door te snijden. Het CB hier raadt het doorsnijden juist helemaal af, ten eerste vanwege de scherpe randjes die kunnen ontstaan, en ten tweede omdat de dosis ook in de ene helft kan zitten die jij dan geeft. Het zit niet compleet evenredig verdeeld in een zetpil.
Ow jeetje, wat erg zeg... sterkte!!quote:Op maandag 13 april 2009 12:27 schreef Estrys het volgende:
ja dank je Diaan, dat kunnen we ook wel gebruikenDikke ellende hier,We zijn al een rondje gaan wandelen maar niks helpt. we hebben het geluid van de babyfoon maar uit gezet en zitten nu naar de uitslaande lampjes te kijken.
Hij slaaptquote:Op maandag 13 april 2009 12:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow jeetje, wat erg zeg... sterkte!!
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de bumbo kinderstoel??
[ afbeelding ]
heerlijk ding. ik was hem bijna vergeten, moet hem ook nog verkopenquote:Op maandag 13 april 2009 12:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow jeetje, wat erg zeg... sterkte!!
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de bumbo kinderstoel??
[ afbeelding ]
Ochquote:Op maandag 13 april 2009 17:53 schreef Estrys het volgende:
hopelijk snel verbetering Ingrid, arm mannetje![]()
Zoals verwacht is het bal hierHuilen, huilen half uur slapen, huilen enzovoort... Nou maar even in bad, eten en weer naar bed. Hopen op een enigszins rustige avond en nacht.
Is dat voor in bad of iets dergelijks?quote:Op maandag 13 april 2009 18:15 schreef Popples het volgende:
[..]
heerlijk ding. ik was hem bijna vergeten, moet hem ook nog verkopen
kun je doen maar ook gewoon eten in geven.quote:Op maandag 13 april 2009 18:23 schreef freecell het volgende:
[..]
Is dat voor in bad of iets dergelijks?
kun je hem makkelijk voor gebruikenquote:Op maandag 13 april 2009 19:26 schreef freecell het volgende:
Het lijkt op een po
Maar ik zoek nog wel wat wat in ons badje/onder de douche kan, dan kan ik even mijn haren inzepen als we samen douchen
Wat fijn dat het nu rustig isquote:Op maandag 13 april 2009 21:31 schreef Estrys het volgende:
het gaat goed met Seb, hij slaapt al een paar uur. Heeft nog gegeten en even in de box gelegen en gelachen (om mijn pogingen om het briesen van een paard na te doen, hij was niet de enige die moest lachen)
Hij kan er wel tegen om naar 1 plaats te gaan per dag zeg maar, maar drie plaatsen op 1 dag is een beetje veel van het goede voor hem denk ik.quote:Op maandag 13 april 2009 21:50 schreef DolleMina het volgende:
Arme Seb.Gelukkig kan Annicka er goed tegen, van hot naar her gesleept te worden...
![]()
Afgelopen donderdag de hypotheker, vrijdag chiropractor en dierenarts (voor onze katten, niet voor haar...) , zaterdag verjaardag van mijn zus, gisteren eten bij mijn schoonouders...
![]()
Vandaag gewoon weer een engeltje, behalve dan als ze honger heeft...
En dat was een garantie?quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:37 schreef Guuzewuus het volgende:. Op het kdv vroegen ze altijd: "heeft ze al gespuugd vanochtend", omdat ze bang waren anders de dupe van zo'n golf te worden
.
Jupsquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:06 schreef Estrys het volgende:
Schrikken zeg! wat vreselijk lijkt me dat freecell, breath holding spell of zo heet dat he?
lijkt me geen toevalquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Jups
En dan niet van boosheid, maar bij pijn. Ik wist wel dat ik het vroeger had inderdaad, maar had er geen moment bij stil gestaan dat dat erfelijk zou kunnen zijn. (misschien is dat ook wel niet zo en is het gewoon toeval)
Zei mijn moeder ook al inderdaadquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:43 schreef LovelyLady het volgende:
Freecell jeutje zeg... heftig.... geen ervaringen mee dus ik zou je ook geen tips kunnen meegeven. Misschien bij het CB of je HA eens checken als je er weer eens bent?
Oja, dat kan natuurlijk ookquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:49 schreef simmu het volgende:
pfff, schrikken zeg freecell! ik heb ook al geen tips, behalve zelf rustig blijven en gewoon het cb hier tussendoor over bellen als je twijfelt over wat te doen dan.
ik had hetzelfde, ik kreeg meteen een stabilisatie kussen mee, en voor in de nachten (voor ik dat kussen had) mocht ik hem van het CB "gewoon" in stabiele zijligging leggen, met evt twee opgerolde hydrofielluiers tegen zijn rug en buik tegen het draaien. op het gewicht na is het alslof ik hier jr. leesquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:16 schreef Diaan73 het volgende:
Gelukkig spuugt Lennon niet, hij heeft in al die weken 1x echt gespuugd.
Net weer terug van cb... hij is goedgekeurd en heeft zn prikjes gehad. HIj weegt nu 5435 gram en is 60 cm. Zn hoofdomtrek is 40,5 cm. Wat drinken betreft, drink hij precies volgens de richtlijnen, hij mag meer maar dit is ook prima (165 cc). We mochten hem evt. wel wakker maken 's avonds rond 11 uur... heb maar even uitgelegd dat het zonder die fles beter gaat....het slapen dan. Hij is gewoon snel verzadigd. Voor het droge huidje heb ik een recept gekregen en voor zn hoofdje moet ie naar kinderfysiotherapie. Hij heeft toch echt een voorkeurshouding naar links, geen probleem als je er maar aan gaat werken. VOlgende week donderdag komt de kinderfysiotherapeut al. Van de prikjes heeft hij (nu nog) geen last. Hij huilde alleen even toen hij de prikjes kreeg. Hij ligt nu lekker te slapen op zn (rechter) zij in de box....
Ow en het is helemaal goed gegaan bij mn ouders, veel geslapen zei ze
wij mochten kiezen wel of geen helmpje. wij hebben voor geen gekozen omdat ze niet wisten of het wel ging werken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:00 schreef Diaan73 het volgende:
De oefeningen die je van de kinderfysiotherapeut hebt gekregen deden voldoende?? Uiteindelijk wel goedgekomen?
Chiropractor, dat had ik ook al in mn hoofd.. misschien is dat nog wel beter. Ik ga even wat info daarover lezen....
Toevallig lurk ik even mee. Ik zou de chiropractor én de fysio doen. Ze doen allebei namelijk heel andere dingen die elkaar heel goed aanvullen. Wij zijn heel lang alleen bij de chiropractor geweest om elke keer het nekje los te maken (en dat kan ook vastzitten zonder dat kinderen erom huilen, want Lilah huilde nooit) maar als ze zelf niet gestimuleerd werd om die draai ook te maken deed ze het lekker niet. Met anderhalve maand fysiotherapie zat ze ineens op hetzelfde lichamelijke ontwikkelingsniveau als andere baby's van haar leeftijd, terwijl ze daarvoor echt niet eens wilde rollenquote:Op dinsdag 14 april 2009 21:17 schreef Diaan73 het volgende:
Voor mijn gevoel gaat dat sneller als fysiotherapie. Misschien maar beiden proberen.
mijn oudste zusje had het ook bij pijn en boosheid...die werd er ook paars bij.. t beste wat je gewoon kan doen is idd even blazen en een liedje zingenquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:01 schreef freecell het volgende:
Goedzo Thomas!Lekker draaien!
Hier 10 jaar bij mijn leven op
Leander was blij aan het kruipen (jajaheus kruipen) in de keuken terwijl ik bezig was en hij verloor zijn evenwicht en viel opzij. Koppie op de grond. Kan gebeuren, sneu.
Dus hij doet zijn mond wagenwijd open, haalt diep adem... en blijft er in hangen...
Geen huil, alleen een verstrakt ventje met zijn mond wijd open.
Ik in zijn gezicht blazen, hij ademt nog een beetje meer inDit nog 2x en pas bij de derde of vierde keer begon hij te huilen
Toen waren we dus wel een halve minuut verder. Dan is een halve minuut best lang! Ik dacht echt even dat hij k.o. zou gaan!
Toen was het heel even *BRUL! brul! brul... * en daarna ging hij stil en moe tegen me aanhangen
Ik had dat vroeger ook. Dus even mijn moeder gebeld. Ik heb het gehad van 6 maanden tot 3 jaar en bijna elke keer als ik me echt even pijn deed, soms dus een week echt elke dag![]()
Volgens mijn moeder helpt er eigenlijk niks, blazen soms een beetje. Als het niet snel genoeg over ging viel ik flauw en dan begon ik meteen weer te ademen en was ik zo weer bij.
Pfffffff. schrikken....
Iemand nog goede tips voor als het weer gebeurt? Want ik ga hier niet aan wennen geloof ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |