abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68002553
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:42 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik probeer moet te houden maar dat lukt steeds moeilijker.
Het is ook een spannende tijd voor je. Dat onderzoek, en de zoektocht naar een nieuwe baan.
quote:
Morgen het tweede deel van het onderzoek. Ik mag morgen allemaal leuke testjes maken.
Nou heel veel sterkte ermee. Je doet het voor het goede doel
quote:
Verder heb ik donderdag een sollicitatiegesprek. En daar maak ik waarschijnlijk wel kans op die baan en dat is toch tijdelijk dus dat zou mooi zijn.
Dat zou zeker mooi zijn. Als het wederzijds bevalt weet je maar nooit wat er nog in het verschiet ligt....

Het is belangrijk dat je ervaring in je vakgebied blijft opdoen en dat je erin blijft.
pi_68002781
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is ook een spannende tijd voor je. Dat onderzoek, en de zoektocht naar een nieuwe baan.
Dat is het zeker. Werken, onderzoeken en al die andere dingen zijn vermoeind.
quote:
[..]

Nou heel veel sterkte ermee. Je doet het voor het goede doel
[..]
Nu maar hopen dat er iets uit nare voren komt. Ik heb namelijk geen zin in om van het kastje naar de muur te worden gestuurd.
quote:
Dat zou zeker mooi zijn. Als het wederzijds bevalt weet je maar nooit wat er nog in het verschiet ligt....

Het is belangrijk dat je ervaring in je vakgebied blijft opdoen en dat je erin blijft.
Helaas is die functie waar ik donderdag op gesprek ga niet echt in mijn vakgebied en ik heb daar als eens gewerkt en toe beviel het mij daar ook niet echt. Maar het is altijd beter dan thuiszitten.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_68003038
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:54 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is het zeker. Werken, onderzoeken en al die andere dingen zijn vermoeind.
[..]
Onzekerheid maakt ook moe. Toch vind ik het goed van je dat je het onderzoek aangaat. Het geeft inzichten. Beter laat dan nooit.
quote:
Nu maar hopen dat er iets uit nare voren komt. Ik heb namelijk geen zin in om van het kastje naar de muur te worden gestuurd.
[..]
Dat laatste is zeker niet prettig. Maar ja, ik weet niet of je moet hopen dat je echt autisme hebt..... Want het is een echte handicap waar je last van hebt....

Beter zou zijn dat je het niet hebt. Het is nl niet te genezen.
quote:
Helaas is die functie waar ik donderdag op gesprek ga niet echt in mijn vakgebied en ik heb daar als eens gewerkt en toe beviel het mij daar ook niet echt. Maar het is altijd beter dan thuiszitten.
Dat is altijd beter, ja. Je kan het altijd nemen en toch doorzoeken. Want vanuit een werkende positie kom je nu eenmaal veel makkelijker aan een baan.

Maar wat zijn je kansen voor die tweede baan?
pi_68004186
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Onzekerheid maakt ook moe. Toch vind ik het goed van je dat je het onderzoek aangaat. Het geeft inzichten. Beter laat dan nooit.
Inderdaad de manier waarop ik nu leef is erg vermoeind. Verder hoop dat ik met die onderzoeken duidelijkheid krijg en betere hulp. Wat op deze manier verder leven wil ik niet.
quote:
[..]

Dat laatste is zeker niet prettig. Maar ja, ik weet niet of je moet hopen dat je echt autisme hebt..... Want het is een echte handicap waar je last van hebt....

[..]
Beide opties heb ik liever niet. Maar een diagnose van ASS zou wel veel veranderen en waarschijnlijk de meeste dingen positief.
quote:
Dat is altijd beter, ja. Je kan het altijd nemen en toch doorzoeken. Want vanuit een werkende positie kom je nu eenmaal veel makkelijker aan een baan.

Maar wat zijn je kansen voor die tweede baan?
Geen idee eigenlijk. Ik hoop in ieder geval dat ik snel werk vind.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_68014848
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:[..]

[..]
Sterker nog, het geldt met terugwerkende kracht. Als je een diagnose krijgt, betekent het dat je vanaf je geboorte al autistisch was.

De diagnose zelf heeft op zich natuurlijk niet direct invloed op de kansen op de arbeidsmarkt, je bent wie je bent. Het kan wel zijn dat je met een diagnose recht hebt op gerichte begeleiding bij het vinden van werk.
pi_68014951
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:42 schreef tijnbrein het volgende:

Beide opties heb ik liever niet. Maar een diagnose van ASS zou wel veel veranderen en waarschijnlijk de meeste dingen positief.
[..]

Geen idee eigenlijk. Ik hoop in ieder geval dat ik snel werk vind.
Zou je van die verandering misschien nu al van kunnen profiteren door er alvast vanuit te gaan dat je waarschijnlijk een vorm van autisme hebt, en de moeilijkheden die je nu ervaart, daaraan ten grondslag liggen?
pi_68029187
lurktvp vanuit de VS

Ik weet niet of ik 9 mei zelf kan. Ik geloof dat mijn zusje op die datum haar verjaardag wilde vieren.
pi_68032919
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:53 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Sterker nog, het geldt met terugwerkende kracht. Als je een diagnose krijgt, betekent het dat je vanaf je geboorte al autistisch was.
Dat klopt. Het is niet ietswat je gaandeweg krijgt, maar idd bij geboorte al hebt.
quote:
De diagnose zelf heeft op zich natuurlijk niet direct invloed op de kansen op de arbeidsmarkt, je bent wie je bent. Het kan wel zijn dat je met een diagnose recht hebt op gerichte begeleiding bij het vinden van werk.
Valt in de praktijk bar tegen. Bedrijven zijn er 0,0 op ingesteld. Het sociale gehalte is alleen maar meer geworden.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:52:59 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68033245
Wat ik altijd zo frappant vind is dat mensen met Asperger vaak moeite hebben met het aankijken van mensen EN met het inschatten van emoties. Het één kan toch best een logisch gevolg zijn van het ander?
Hoe lossen jullie dat op? IK weet dat er mensen zijn die dan gewoon 'naar je schouder' of 'over je heen' kijken om het maar 'sociaal acceptabel' te maken, maar dat heeft natuurlijk weinig zin als je echt profijt wilt hebben van hetgeen mensen aankijken met zich meebrengt (namelijk dat je emoties beter kunt 'zien')
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_68033433
quote:
Op woensdag 15 april 2009 03:57 schreef Black_Tulip het volgende:
lurktvp vanuit de VS

Ik weet niet of ik 9 mei zelf kan. Ik geloof dat mijn zusje op die datum haar verjaardag wilde vieren.
Een andere datum is ook goed. Doe maar een voorstel.

En anders organiseren we gewoon vaker een meet. Een keer per x weken.
14 SHADES OF GREY
pi_68033477
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:52 schreef Maanvis het volgende:
Wat ik altijd zo frappant vind is dat mensen met Asperger vaak moeite hebben met het aankijken van mensen EN met het inschatten van emoties. Het één kan toch best een logisch gevolg zijn van het ander?
Hoe lossen jullie dat op? IK weet dat er mensen zijn die dan gewoon 'naar je schouder' of 'over je heen' kijken om het maar 'sociaal acceptabel' te maken, maar dat heeft natuurlijk weinig zin als je echt profijt wilt hebben van hetgeen mensen aankijken met zich meebrengt (namelijk dat je emoties beter kunt 'zien')
Zo lang ik geen oogcontact hoef te maken gaat aankijken prima. En aangezien mijn rechter oog afwijkend kan ik daar nog mee spelen door net te doen alsof mensen aankijk.
14 SHADES OF GREY
pi_68033543
Gisteren kreeg ik te horen dat ik vanaf volgende week dinsdag geen werk meer heb.
Ik wist al dat het binnenkort zou stoppen maar ik had nog geen datum wanneer.
Erg fijn allemaal.
Maar goed straks eerst leuke testjes maken voor mijn onderzoek.
14 SHADES OF GREY
pi_68033590
quote:
Ik kan mensen voor een paar seconden aankijken en dan kijk ik alweer weg, wat anderen al gewend van mij zijn. Ik kan een beetje emoties inschatten door te letten op de manier waarop iemand praat en reageerd.
  woensdag 15 april 2009 @ 13:32:14 #64
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68037943
quote:
Bewust aangeleerd om mensen aan te kijken (zoek een neutraal punt op, meestal in de driehoek tussen de ogen en de neus) en gewoon naar kijken. Ik houd ongeveer wel bij hoe lang ik kijk (anders kom je als een zombie over )
Emoties kan ik redelijk aflezen, maar emotiewisselingen moet ik vaak afleiden uit wat ik zie én hoor (dus luisteren naar wat er gezegd wordt) Hangt ook van de situatie af: mannen kan ik niet gemakkelijk 'lezen', maar heb ik vaak wel goed. Vrouwen daarentegen, compleet hopeloos
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 15 april 2009 @ 13:34:13 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68038003
De meeste mannen kunnen vrouwen ook niet volgen, dus dat is niets bijzonders .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_68038344
quote:
Heeft niets met Asperger te maken. Mensen met een andere vorm van autisme kunnen dat ook hebben.
pi_68039876
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:32 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Bewust aangeleerd om mensen aan te kijken (zoek een neutraal punt op, meestal in de driehoek tussen de ogen en de neus) en gewoon naar kijken. Ik houd ongeveer wel bij hoe lang ik kijk (anders kom je als een zombie over )
Emoties kan ik redelijk aflezen, maar emotiewisselingen moet ik vaak afleiden uit wat ik zie én hoor (dus luisteren naar wat er gezegd wordt) Hangt ook van de situatie af: mannen kan ik niet gemakkelijk 'lezen', maar heb ik vaak wel goed. Vrouwen daarentegen, compleet hopeloos
Hey! dat truckje gebruik ik ook!

Alleen hou ik nooit bij hoelang ik kijk. ik knipper dan ook vrijwel niet eigenlijk niet met de ogen. (focus) ik ben vroeger wat meer ingedoken in het cold reading begrip en ik moet eerlijk zeggen dat dat me ook wel een beetje helpt om bepaalde dingen te kunnen peilen.
pi_68069012
Herkenbaar, tussen de ogen en de neus kijken dat doe ik ook!
pi_68072943
Ik kijk meestal naar beneden of heel af en toe naar het gezicht van diegene.. maar zo lang kijken als jullie zou mij echt niet lukken
Er gaat niets boven Groningen
  donderdag 16 april 2009 @ 16:55:46 #70
188877 Stupendous76
pi_68077583
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:49 schreef sander-3 het volgende:
Ik kijk meestal naar beneden of heel af en toe naar het gezicht van diegene.. maar zo lang kijken als jullie zou mij echt niet lukken
Gewoon afspreken met iemand die je kent, langzaam beginnen. Of afspreken elkaar 1 minuut in elkaars ogen te kijken (gewoon zeggen waarom je dat wilt, als de ander weet dat je autisme hebt zal dat helemaal niet zo moeilijk zijn)
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 16 april 2009 @ 16:57:29 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68077680
Normale mensen staren elkaar ook niet telkens aan .
Ikzelf kijk mensen recht in de ogen als ik naar ze luister, maar als ik zelf praat dan kijk ik meer in hun richting maar niet echt in hun ogen .
Een gedicht over Maanvis
pi_68100364
Eer gisteren een aantal testen moeten maken voor mijn onderzoek.
Pff sommige dingen waren wel moeilijk.
En nu heb ik nog huiswerk ook. Ik moet een aantal vragenlijst thuis invullen en de volgende keer meenemen. Want ik moet nog meer testen maken.
14 SHADES OF GREY
pi_68100465
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:00 schreef tijnbrein het volgende:
Eer gisteren een aantal testen moeten maken voor mijn onderzoek.
Pff sommige dingen waren wel moeilijk.
En nu heb ik nog huiswerk ook. Ik moet een aantal vragenlijst thuis invullen en de volgende keer meenemen. Want ik moet nog meer testen maken.
Ze gaan niet over 1 nacht ijs.
pi_68100600
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze gaan niet over 1 nacht ijs.
Gelukkig niet.
Echt veel vragen en verschillende soorten dingen. Puzzels maken, cijferreeksen, etc. Alles wat wordt getest.
14 SHADES OF GREY
pi_68100624
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:06 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Gelukkig niet.
Echt veel vragen en verschillende soorten dingen. Puzzels maken, cijferreeksen, etc. Alles wat wordt getest.
Testen ze ook jouw IQ?

Ow das waar ook. Dat is nodig (Asperger/HFA)
pi_68108389
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Testen ze ook jouw IQ?

Ow das waar ook. Dat is nodig (Asperger/HFA)
Ja een intelligentietest is onderdeel van alle testen. Met die testen merkte ik zelf dat ik moeite had met omschrijving van woorden. Ik wist wel wat ze betekenden maar ik kon ze niet omschrijven. En allemaal van dat soort dingen die bij ASS horen.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:43:12 #77
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_68109072
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:06 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Gelukkig niet.
Die heb ik ook gehad inderdaad, oh wat voelde ik me dom.
pi_68109392
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:43 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Die heb ik ook gehad inderdaad, oh wat voelde ik me dom.
Ja inderdaad. Het zijn zo veel verschillende dingen en zo veel vragen. En dan is het ook nog mondeling ook. Als je iets kan lezen dat maakt het toch makkelijker.
14 SHADES OF GREY
pi_68142620
Hmm, bij mijn onderzoek had ik maar 1 test gehad, en dat was ook gelijk huiswerk, dat was die befaamde Autisme Quotient-test . Mijn intelligentie hebben ze niet gemeten, ze keken puur of ik autisme had of niet.

Zijn hier overigens mensen die met een ander accent spreken dan hun ouders en/of andere mensen waarmee ze zijn opgegroeid? Het schijnt dat bv. in Belgie er autistische kinderen zijn die met Hollands accent spreken terwijl hun ouders met een Vlaamse accent spreken. Bij mij hadden ze geen verschil tussen mij en mijn ouders kunnen ontdekken, het accent was ook onbekend bij de psycholoog, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik uit een uithoek van Nederland kom .

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 18-04-2009 16:58:13 ]
pi_68146262
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:43 schreef zakjapannertje het volgende:
Hmm, bij mijn onderzoek had ik maar 1 test gehad, en dat was ook gelijk huiswerk, dat was die befaamde Autisme Quotient-test . Mijn intelligentie hebben ze niet gemeten, ze keken puur of ik autisme had of niet.

Zijn hier overigens mensen die met een ander accent spreken dan hun ouders en/of andere mensen waarmee ze zijn opgegroeid? Het schijnt dat bv. in Belgie er autistische kinderen zijn die met Hollands accent spreken terwijl hun ouders met een Vlaamse accent spreken. Bij mij hadden ze geen verschil tussen mij en mijn ouders kunnen ontdekken, het accent was ook onbekend bij de psycholoog, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik uit een uithoek van Nederland kom .
Een AQ-test heb ik ook gemaakt. Ik ben benieuwd wat er uit komt.
De laatste keer dat ik die test maakte kwam er ongeveer 27 uit.
Volgens mij spreek ik met hetzelfde accent als mijn ouders.
14 SHADES OF GREY
pi_68186168
Hoe wil de C1000 dat vlees in mijn mailbox krijgen

pi_68186428
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:25 schreef Juup© het volgende:

[ afbeelding ]

Geen idee.
14 SHADES OF GREY
  maandag 20 april 2009 @ 11:25:03 #83
188877 Stupendous76
pi_68196607
quote:

[ afbeelding ]

Beam it up, Scotty!
Repent, Pray, Forgive
pi_68209333
quote:

[ afbeelding ]

Da’s een leuke! Sommige mensen met autisme zouden zoiets inderdaad letterlijk nemen, best wel humor eigenlijk.
pi_68210765
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:42 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Da’s een leuke! Sommige mensen met autisme zouden zoiets inderdaad letterlijk nemen, best wel humor eigenlijk.
Een kilo vlees past best wel door de brievenbus. Dus het kan wel.
14 SHADES OF GREY
pi_68212457
Ik kijk altijd naar de lippen en als ze dan praten af en toe oogcontact maken. Heeft nog te maken met vroeger
Children of the night. What music they make.
pi_68212666
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 19:02 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Een AQ-test heb ik ook gemaakt. Ik ben benieuwd wat er uit komt.
De laatste keer dat ik die test maakte kwam er ongeveer 27 uit.
Volgens mij spreek ik met hetzelfde accent als mijn ouders.
Deze? http://home.deds.nl/~autistje/testen/aq-test.html
quote:
Psychologist Simon Baron-Cohen and his colleagues at Cambridge's Autism Research Centre have created the Autism-Spectrum Quotient, or AQ, as a measure of the extent of autistic traits in adults. In the first major trial using the test, the average score in the control group was 16.4. Eighty percent of those diagnosed with autism or a related disorder scored 32 or higher. The test is not a means for making a diagnosis, however, and many who score above 32 and even meet the diagnostic criteria for mild autism or Asperger's report no difficulty functioning in their everyday lives.

This test is designed for fun. It is not meant to test you for any disorder (real or imagined). You can't glean anything meaningful from this test without consulting with a mental health professional. It is not intended to make light of those who are suffering from autism or Aspergers syndrome. If you are worried about your mental health, see a professional.

How to interpret your AQ score:

0-10 low
11-22 average
(most women score about 15, and most men score about 17)
22-31 above average
32-50 very high
(most people with Asperger Syndrome of high functioning autism score about 35)
50 maximum
Ik had ook iets van 27 als einduitslag.
Children of the night. What music they make.
pi_68212807
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:30 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Deze? http://home.deds.nl/~autistje/testen/aq-test.html
[..]

Ik had ook iets van 27 als einduitslag.
Ja dat is inderdaad de test.
14 SHADES OF GREY
pi_68216488
Ik haalde 39..
pi_68216514
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:04 schreef sander-3 het volgende:
Ik haalde 39..
pi_68216589
Maar er staan ook dingen in als 'ik ga liever naar een feestje dan een bibliotheek' Maar ik ga liever helemaal nergens heen.. die staat er niet bij Maarja, als ik moet kiezen is het wel een bibliotheek.. feestjes haat ik..
pi_68216713
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:06 schreef sander-3 het volgende:
Maar er staan ook dingen in als 'ik ga liever naar een feestje dan een bibliotheek' Maar ik ga liever helemaal nergens heen.. die staat er niet bij Maarja, als ik moet kiezen is het wel een bibliotheek.. feestjes haat ik..
Op sommige vragen kan je inderdaad geen goed antwoord geven.
14 SHADES OF GREY
pi_68216969
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Op sommige vragen kan je inderdaad geen goed antwoord geven.
Op vragen waar je geen direct antwoord kunt geven, moet je het voor jou meest logische c.q. gevoelsmatig juiste antwoord geven.
pi_68217376
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:15 schreef Juup© het volgende:

[..]

Op vragen waar je geen direct antwoord kunt geven, moet je het voor jou meest logische c.q. gevoelsmatig juiste antwoord geven.
Dat weet ik en zo vul ik alle testen ook in.
14 SHADES OF GREY
pi_68233330
wanneer je snel gediagnosticeerd wilt worden met welke stoornis dan ook, weet ik een goede instelling waar ze dit binnen 2 weken voor elkaar hebben.

laat maar weten
pi_68243685
Als de meeste mannen 17 scoren, dan is het met mij niet best, want ik had een score van 37 of 39. Autisme: sommige mensen zijn er trots op dat ze het hebben, maar ik vind het niet zo leuk om anders te zijn.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:17:42 #97
188877 Stupendous76
pi_68245228
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:10 schreef Bram2301 het volgende:
wanneer je snel gediagnosticeerd wilt worden met welke stoornis dan ook, weet ik een goede instelling waar ze dit binnen 2 weken voor elkaar hebben.

laat maar weten
En dat moeten we doen omdat?
Repent, Pray, Forgive
pi_68246538
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:26 schreef sempron2400 het volgende:
Als de meeste mannen 17 scoren, dan is het met mij niet best, want ik had een score van 37 of 39. Autisme: sommige mensen zijn er trots op dat ze het hebben, maar ik vind het niet zo leuk om anders te zijn.
Als ik kon kiezen had ik liever ook geen ASS. Zo leuk is het niet dat je wel iets wil maar het niet kan. En dat je handicap onzichtbaar is.
14 SHADES OF GREY
pi_68246723
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:33 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Aan de, andere kant ben ik ook blij dat veel dingen '''aan me voorbij gaan''. Ergens benijd ik jullie, ergens anders, ben ik blij in mijn eigen, kleine, beschermde wereld te zitten.
Scherp gezegd, erg herkenbaar.
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:55 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Gewoon afspreken met iemand die je kent, langzaam beginnen. Of afspreken elkaar 1 minuut in elkaars ogen te kijken (gewoon zeggen waarom je dat wilt, als de ander weet dat je autisme hebt zal dat helemaal niet zo moeilijk zijn)
Ik weet nog wel dat ik dit af en toe deed voor ik wist dat ik Asperger had. Ik was met iemand aan het praten, en staarde blijkbaar te veel. De ander zei er iets over, en het was gelijk een wedstrijdje wie het langst kon volhouden om elkaar in de ogen te blijven staren. Iets wat ik altijd won, en vrij onbeperkt kan volhouden. Aan de andere kant, hoe je in een normaal gesprek op een normale manier oogcontact kan maken is wel echt weer moeilijk. Ik denk dat ik het redelijk kan imiteren inmiddels, maar zeker weten doe ik het niet, en het is zeker niet automatisch, maar wel 'geforceerd' van mijn kant.

Oftewel, ik heb het idee dat oogcontact bij mij dus volledig is losgekoppelt van de sociale emoties die anderen erbij hebben. In een geforceerde situatie voor zo lang mogelijk oogcontact/staren mis ik alle emoties die erbij horen, terwijl normale mensen meestal na een minuut wel gaan lachen/wegkijken/etc. En dus ook in een normale situatie is het voor mij altijd bewust eraan denken hoe ik oogcontact moet maken.

Herkenbaar voor anderen hier?

PS: Hoi.
Gósta dô jôgo? Do you like the gaming?
pi_68246877
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:58 schreef Xandrar het volgende:

[..]

Scherp gezegd, erg herkenbaar.
[..]

Ik weet nog wel dat ik dit af en toe deed voor ik wist dat ik Asperger had. Ik was met iemand aan het praten, en staarde blijkbaar te veel. De ander zei er iets over, en het was gelijk een wedstrijdje wie het langst kon volhouden om elkaar in de ogen te blijven staren. Iets wat ik altijd won, en vrij onbeperkt kan volhouden. Aan de andere kant, hoe je in een normaal gesprek op een normale manier oogcontact kan maken is wel echt weer moeilijk. Ik denk dat ik het redelijk kan imiteren inmiddels, maar zeker weten doe ik het niet, en het is zeker niet automatisch, maar wel 'geforceerd' van mijn kant.

Oftewel, ik heb het idee dat oogcontact bij mij dus volledig is losgekoppelt van de sociale emoties die anderen erbij hebben. In een geforceerde situatie voor zo lang mogelijk oogcontact/staren mis ik alle emoties die erbij horen, terwijl normale mensen meestal na een minuut wel gaan lachen/wegkijken/etc. En dus ook in een normale situatie is het voor mij altijd bewust eraan denken hoe ik oogcontact moet maken.

Herkenbaar voor anderen hier?

PS: Hoi.
Welkom

Bewust met iemand oogcontact maken vind ik eng. Er gebeuren dan dingen die ik niet snap.
Maar gewoon iemand aankijken is geen probleem.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')