Dat geld denk ik voor iedereenquote:Op zondag 12 april 2009 13:33 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Nou nee.Het punt, is juist, dat ik in een 24-uurs begeleide instelling woon, dagbesteding heb (en dat is iets anders dan werk)! Geen vrienden, nog nooit ben, uitgegaan etc.
Juist de dingen die de mensen in dit topic dwars zitten, daar kom ik, nooit aan toe. Het is al een heel gevecht om de dag, door te komen. Laat staan dat ik ga solliciteren voor een baan, me druk maak om vrienden of uitgaan, of een relatie heb. Ik heb juist wél een autistische (gefragmenteerde) dekstijl, dat maakt het leven zo lastig.
Aan de, andere kant ben ik ook blij dat veel dingen '''aan me voorbij gaan''. Ergens benijd ik jullie, ergens anders, ben ik blij in mijn eigen, kleine, beschermde wereld te zitten.
wanneer krijg jij iets te horen?quote:Op zondag 12 april 2009 12:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Lijkt me leuk een vertegenwoordiger met ASS.![]()
Spannend.
Ik moet ook afwachten wat er uit die testen naar voren komt.
13 meiquote:
ja natuurlijk... moet de OP toch al wat aanpassen met wat links uit het vorige topic, maar iemand moet het dan in de wiki zetten oidquote:Op zondag 12 april 2009 18:20 schreef Logician het volgende:
TVP
ps: Re zou de link naar mijn website in de OP mogen?
Thx!quote:Op zondag 12 april 2009 23:36 schreef Re het volgende:
[..]
ja natuurlijk... moet de OP toch al wat aanpassen met wat links uit het vorige topic, maar iemand moet het dan in de wiki zetten oid
Dat lijkt me wel leukquote:Op zondag 12 april 2009 23:53 schreef tijnbrein het volgende:
Er waren plannen voor een meet. Zijn er nog mensen die interesse hebben in een meet? Zo ja wanneer?
Ik dacht zelf aan 9 mei. Dezelfde locatie als Black_Tulip voorstelde.
De opzet waarvoor BT had gekozen was afspreken ergens in Utrecht met een klein groepje van ongeveer 6 personen.quote:
op hoeveel zitten jullie dan op het moment? heb ook wel intresse.quote:Op maandag 13 april 2009 17:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
De opzet waarvoor BT had gekozen was afspreken ergens in Utrecht met een klein groepje van ongeveer 6 personen.
Op zich zou ik geen problemen hebben met een grotere groep. Maar dan wordt het wel minder persoonlijk.
Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 13 april 2009 17:59 schreef blessed19 het volgende:
[..]
op hoeveel zitten jullie dan op het moment? heb ook wel intresse.
Ik vind 9 mei wel een goede datum. Nu maar kijken of er meer mensen kunnen.quote:Op maandag 13 april 2009 19:29 schreef Logician het volgende:
Okay als er teveel mensen voor jullie zijn kom ik gewoon niet![]()
Zo wel lijkt het me wel eens leuk.. maar is natuurlijk ook maar net afwachten of dat lukt qua data etc..
organiseren we een eigen meet!quote:Op maandag 13 april 2009 19:29 schreef Logician het volgende:
Okay als er teveel mensen voor jullie zijn kom ik gewoon niet![]()
Zo wel lijkt het me wel eens leuk.. maar is natuurlijk ook maar net afwachten of dat lukt qua data etc..
Ja lekker autistisch iedereen zijn eigen meet.quote:
Ik begrijp je gevoelens, ze zijn herkenbaar. Probeer moed te houden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:20 schreef tijnbrein het volgende:
Afgelopen week in dagdienst gewerkt en deze week moet ik weer 's avonds werken. Ik merk het gelijk ik heb totaal geen zin om te gaan werken of iets anders te gaan doen.![]()
Ik zoek werk maar ik kan niks vinden en dat maakt mij zeer moedeloos. Ik word er gek van. Ik ben het hele circus zat ik wil gewoon aan het werk.
Ik probeer moet te houden maar dat lukt steeds moeilijker.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik begrijp je gevoelens, ze zijn herkenbaar. Probeer moed te houden.
Je bent nog jong, ik hoop dat het je echt lukt om 1 van beide banen te bemachtigen.
Maar ja, breek me de bek niet open. Ik haat de arbeidsmarkt, omdat die niet eerlijk werkt.
Het is ook een spannende tijd voor je. Dat onderzoek, en de zoektocht naar een nieuwe baan.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik probeer moet te houden maar dat lukt steeds moeilijker.![]()
Nou heel veel sterkte ermee. Je doet het voor het goede doelquote:Morgen het tweede deel van het onderzoek. Ik mag morgen allemaal leuke testjes maken.![]()
Dat zou zeker mooi zijn. Als het wederzijds bevalt weet je maar nooit wat er nog in het verschiet ligt....quote:Verder heb ik donderdag een sollicitatiegesprek. En daar maak ik waarschijnlijk wel kans op die baan en dat is toch tijdelijk dus dat zou mooi zijn.
Dat is het zeker. Werken, onderzoeken en al die andere dingen zijn vermoeind.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is ook een spannende tijd voor je. Dat onderzoek, en de zoektocht naar een nieuwe baan.
Nu maar hopen dat er iets uit nare voren komt. Ik heb namelijk geen zin in om van het kastje naar de muur te worden gestuurd.quote:[..]
Nou heel veel sterkte ermee. Je doet het voor het goede doel
[..]
Helaas is die functie waar ik donderdag op gesprek ga niet echt in mijn vakgebied en ik heb daar als eens gewerkt en toe beviel het mij daar ook niet echt. Maar het is altijd beter dan thuiszitten.quote:Dat zou zeker mooi zijn. Als het wederzijds bevalt weet je maar nooit wat er nog in het verschiet ligt....
Het is belangrijk dat je ervaring in je vakgebied blijft opdoen en dat je erin blijft.
Onzekerheid maakt ook moe. Toch vind ik het goed van je dat je het onderzoek aangaat. Het geeft inzichten. Beter laat dan nooit.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is het zeker. Werken, onderzoeken en al die andere dingen zijn vermoeind.
[..]
Dat laatste is zeker niet prettig. Maar ja, ik weet niet of je moet hopen dat je echt autisme hebt..... Want het is een echte handicap waar je last van hebt....quote:Nu maar hopen dat er iets uit nare voren komt. Ik heb namelijk geen zin in om van het kastje naar de muur te worden gestuurd.
[..]
Dat is altijd beter, ja. Je kan het altijd nemen en toch doorzoeken. Want vanuit een werkende positie kom je nu eenmaal veel makkelijker aan een baan.quote:Helaas is die functie waar ik donderdag op gesprek ga niet echt in mijn vakgebied en ik heb daar als eens gewerkt en toe beviel het mij daar ook niet echt. Maar het is altijd beter dan thuiszitten.
Inderdaad de manier waarop ik nu leef is erg vermoeind. Verder hoop dat ik met die onderzoeken duidelijkheid krijg en betere hulp. Wat op deze manier verder leven wil ik niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onzekerheid maakt ook moe. Toch vind ik het goed van je dat je het onderzoek aangaat. Het geeft inzichten. Beter laat dan nooit.
Beide opties heb ik liever niet. Maar een diagnose van ASS zou wel veel veranderen en waarschijnlijk de meeste dingen positief.quote:[..]
Dat laatste is zeker niet prettig. Maar ja, ik weet niet of je moet hopen dat je echt autisme hebt..... Want het is een echte handicap waar je last van hebt....
Beter zou zijn dat je het niet hebt. Het is nl niet te genezen.![]()
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik hoop in ieder geval dat ik snel werk vind.quote:Dat is altijd beter, ja. Je kan het altijd nemen en toch doorzoeken. Want vanuit een werkende positie kom je nu eenmaal veel makkelijker aan een baan.
Maar wat zijn je kansen voor die tweede baan?
Sterker nog, het geldt met terugwerkende kracht. Als je een diagnose krijgt, betekent het dat je vanaf je geboorte al autistisch was.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:[..]
Dat laatste is zeker niet prettig. Maar ja, ik weet niet of je moet hopen dat je echt autisme hebt..... Want het is een echte handicap waar je last van hebt....
Beter zou zijn dat je het niet hebt. Het is nl niet te genezen.![]()
[..]
Zou je van die verandering misschien nu al van kunnen profiteren door er alvast vanuit te gaan dat je waarschijnlijk een vorm van autisme hebt, en de moeilijkheden die je nu ervaart, daaraan ten grondslag liggen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:42 schreef tijnbrein het volgende:
Beide opties heb ik liever niet. Maar een diagnose van ASS zou wel veel veranderen en waarschijnlijk de meeste dingen positief.![]()
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik hoop in ieder geval dat ik snel werk vind.
Dat klopt. Het is niet ietswat je gaandeweg krijgt, maar idd bij geboorte al hebt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:53 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Sterker nog, het geldt met terugwerkende kracht. Als je een diagnose krijgt, betekent het dat je vanaf je geboorte al autistisch was.
Valt in de praktijk bar tegen. Bedrijven zijn er 0,0 op ingesteld. Het sociale gehalte is alleen maar meer geworden.quote:De diagnose zelf heeft op zich natuurlijk niet direct invloed op de kansen op de arbeidsmarkt, je bent wie je bent. Het kan wel zijn dat je met een diagnose recht hebt op gerichte begeleiding bij het vinden van werk.
Een andere datum is ook goed. Doe maar een voorstel.quote:Op woensdag 15 april 2009 03:57 schreef Black_Tulip het volgende:
lurktvp vanuit de VS
Ik weet niet of ik 9 mei zelf kan. Ik geloof dat mijn zusje op die datum haar verjaardag wilde vieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |