abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2009 @ 14:19:45 #31
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67948578
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:33 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Nou nee. Het punt, is juist, dat ik in een 24-uurs begeleide instelling woon, dagbesteding heb (en dat is iets anders dan werk)! Geen vrienden, nog nooit ben, uitgegaan etc.

Juist de dingen die de mensen in dit topic dwars zitten, daar kom ik, nooit aan toe. Het is al een heel gevecht om de dag, door te komen. Laat staan dat ik ga solliciteren voor een baan, me druk maak om vrienden of uitgaan, of een relatie heb. Ik heb juist wél een autistische (gefragmenteerde) dekstijl, dat maakt het leven zo lastig.

Aan de, andere kant ben ik ook blij dat veel dingen '''aan me voorbij gaan''. Ergens benijd ik jullie, ergens anders, ben ik blij in mijn eigen, kleine, beschermde wereld te zitten.
Dat geld denk ik voor iedereen
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_67948728
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:17 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Lijkt me leuk een vertegenwoordiger met ASS.

Spannend.

Ik moet ook afwachten wat er uit die testen naar voren komt.
wanneer krijg jij iets te horen?
pi_67955517
TVP

ps: Re zou de link naar mijn website in de OP mogen?
pi_67964077
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:25 schreef blessed19 het volgende:

[..]

wanneer krijg jij iets te horen?
13 mei
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 12 april 2009 @ 23:36:59 #35
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67964806
quote:
Op zondag 12 april 2009 18:20 schreef Logician het volgende:
TVP

ps: Re zou de link naar mijn website in de OP mogen?
ja natuurlijk... moet de OP toch al wat aanpassen met wat links uit het vorige topic, maar iemand moet het dan in de wiki zetten oid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_67965369
Er waren plannen voor een meet. Zijn er nog mensen die interesse hebben in een meet? Zo ja wanneer?
Ik dacht zelf aan 9 mei. Dezelfde locatie als Black_Tulip voorstelde.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 13 april 2009 @ 10:38:27 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67970283
Een nieuwe OP, linkjes gecontroleerd, extra informatie toegevoegd, elke input wordt gewaardeerd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_67979956
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:36 schreef Re het volgende:

[..]

ja natuurlijk... moet de OP toch al wat aanpassen met wat links uit het vorige topic, maar iemand moet het dan in de wiki zetten oid
Thx!
pi_67979965
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:53 schreef tijnbrein het volgende:
Er waren plannen voor een meet. Zijn er nog mensen die interesse hebben in een meet? Zo ja wanneer?
Ik dacht zelf aan 9 mei. Dezelfde locatie als Black_Tulip voorstelde.
Dat lijkt me wel leuk
pi_67980081
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:14 schreef Logician het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel leuk
De opzet waarvoor BT had gekozen was afspreken ergens in Utrecht met een klein groepje van ongeveer 6 personen.

Op zich zou ik geen problemen hebben met een grotere groep. Maar dan wordt het wel minder persoonlijk.
14 SHADES OF GREY
pi_67981116
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

De opzet waarvoor BT had gekozen was afspreken ergens in Utrecht met een klein groepje van ongeveer 6 personen.

Op zich zou ik geen problemen hebben met een grotere groep. Maar dan wordt het wel minder persoonlijk.
op hoeveel zitten jullie dan op het moment? heb ook wel intresse.
pi_67981250
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:59 schreef blessed19 het volgende:

[..]

op hoeveel zitten jullie dan op het moment? heb ook wel intresse.
Geen idee eigenlijk.
Er was een aantal weken geleden een meet gepland maar die is niet doorgegaan wegens gebrek aan belangstelling.

Maar volgens mij hebben er ongeveer 5 a 6 mensen interesse.
14 SHADES OF GREY
pi_67983308
Okay als er teveel mensen voor jullie zijn kom ik gewoon niet

Zo wel lijkt het me wel eens leuk.. maar is natuurlijk ook maar net afwachten of dat lukt qua data etc..
pi_67984316
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:29 schreef Logician het volgende:

Zo wel lijkt het me wel eens leuk.. maar is natuurlijk ook maar net afwachten of dat lukt qua data etc..
Ik vind 9 mei wel een goede datum. Nu maar kijken of er meer mensen kunnen.
14 SHADES OF GREY
pi_67985186
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:29 schreef Logician het volgende:

organiseren we een eigen meet!
pi_67985585
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:36 schreef blessed19 het volgende:

[..]

organiseren we een eigen meet!
Ja lekker autistisch iedereen zijn eigen meet.
14 SHADES OF GREY
pi_68001687
Afgelopen week in dagdienst gewerkt en deze week moet ik weer 's avonds werken. Ik merk het gelijk ik heb totaal geen zin om te gaan werken of iets anders te gaan doen.
Ik zoek werk maar ik kan niks vinden en dat maakt mij zeer moedeloos. Ik word er gek van. Ik ben het hele circus zat ik wil gewoon aan het werk.
14 SHADES OF GREY
pi_68002246
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:20 schreef tijnbrein het volgende:
Afgelopen week in dagdienst gewerkt en deze week moet ik weer 's avonds werken. Ik merk het gelijk ik heb totaal geen zin om te gaan werken of iets anders te gaan doen.
Ik zoek werk maar ik kan niks vinden en dat maakt mij zeer moedeloos. Ik word er gek van. Ik ben het hele circus zat ik wil gewoon aan het werk.
Ik begrijp je gevoelens, ze zijn herkenbaar. Probeer moed te houden.

Je bent nog jong, ik hoop dat het je echt lukt om 1 van beide banen te bemachtigen.

Maar ja, breek me de bek niet open. Ik haat de arbeidsmarkt, omdat die niet eerlijk werkt.
pi_68002417
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik begrijp je gevoelens, ze zijn herkenbaar. Probeer moed te houden.

Je bent nog jong, ik hoop dat het je echt lukt om 1 van beide banen te bemachtigen.

Maar ja, breek me de bek niet open. Ik haat de arbeidsmarkt, omdat die niet eerlijk werkt.
Ik probeer moet te houden maar dat lukt steeds moeilijker.
Morgen het tweede deel van het onderzoek. Ik mag morgen allemaal leuke testjes maken.
Verder heb ik donderdag een sollicitatiegesprek. En daar maak ik waarschijnlijk wel kans op die baan en dat is toch tijdelijk dus dat zou mooi zijn.
14 SHADES OF GREY
pi_68002553
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:42 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik probeer moet te houden maar dat lukt steeds moeilijker.
Het is ook een spannende tijd voor je. Dat onderzoek, en de zoektocht naar een nieuwe baan.
quote:
Morgen het tweede deel van het onderzoek. Ik mag morgen allemaal leuke testjes maken.
Nou heel veel sterkte ermee. Je doet het voor het goede doel
quote:
Verder heb ik donderdag een sollicitatiegesprek. En daar maak ik waarschijnlijk wel kans op die baan en dat is toch tijdelijk dus dat zou mooi zijn.
Dat zou zeker mooi zijn. Als het wederzijds bevalt weet je maar nooit wat er nog in het verschiet ligt....

Het is belangrijk dat je ervaring in je vakgebied blijft opdoen en dat je erin blijft.
pi_68002781
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is ook een spannende tijd voor je. Dat onderzoek, en de zoektocht naar een nieuwe baan.
Dat is het zeker. Werken, onderzoeken en al die andere dingen zijn vermoeind.
quote:
[..]

Nou heel veel sterkte ermee. Je doet het voor het goede doel
[..]
Nu maar hopen dat er iets uit nare voren komt. Ik heb namelijk geen zin in om van het kastje naar de muur te worden gestuurd.
quote:
Dat zou zeker mooi zijn. Als het wederzijds bevalt weet je maar nooit wat er nog in het verschiet ligt....

Het is belangrijk dat je ervaring in je vakgebied blijft opdoen en dat je erin blijft.
Helaas is die functie waar ik donderdag op gesprek ga niet echt in mijn vakgebied en ik heb daar als eens gewerkt en toe beviel het mij daar ook niet echt. Maar het is altijd beter dan thuiszitten.
14 SHADES OF GREY
pi_68003038
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:54 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is het zeker. Werken, onderzoeken en al die andere dingen zijn vermoeind.
[..]
Onzekerheid maakt ook moe. Toch vind ik het goed van je dat je het onderzoek aangaat. Het geeft inzichten. Beter laat dan nooit.
quote:
Nu maar hopen dat er iets uit nare voren komt. Ik heb namelijk geen zin in om van het kastje naar de muur te worden gestuurd.
[..]
Dat laatste is zeker niet prettig. Maar ja, ik weet niet of je moet hopen dat je echt autisme hebt..... Want het is een echte handicap waar je last van hebt....

Beter zou zijn dat je het niet hebt. Het is nl niet te genezen.
quote:
Helaas is die functie waar ik donderdag op gesprek ga niet echt in mijn vakgebied en ik heb daar als eens gewerkt en toe beviel het mij daar ook niet echt. Maar het is altijd beter dan thuiszitten.
Dat is altijd beter, ja. Je kan het altijd nemen en toch doorzoeken. Want vanuit een werkende positie kom je nu eenmaal veel makkelijker aan een baan.

Maar wat zijn je kansen voor die tweede baan?
pi_68004186
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Onzekerheid maakt ook moe. Toch vind ik het goed van je dat je het onderzoek aangaat. Het geeft inzichten. Beter laat dan nooit.
Inderdaad de manier waarop ik nu leef is erg vermoeind. Verder hoop dat ik met die onderzoeken duidelijkheid krijg en betere hulp. Wat op deze manier verder leven wil ik niet.
quote:
[..]

Dat laatste is zeker niet prettig. Maar ja, ik weet niet of je moet hopen dat je echt autisme hebt..... Want het is een echte handicap waar je last van hebt....

[..]
Beide opties heb ik liever niet. Maar een diagnose van ASS zou wel veel veranderen en waarschijnlijk de meeste dingen positief.
quote:
Dat is altijd beter, ja. Je kan het altijd nemen en toch doorzoeken. Want vanuit een werkende positie kom je nu eenmaal veel makkelijker aan een baan.

Maar wat zijn je kansen voor die tweede baan?
Geen idee eigenlijk. Ik hoop in ieder geval dat ik snel werk vind.
14 SHADES OF GREY
pi_68014848
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:[..]

[..]
Sterker nog, het geldt met terugwerkende kracht. Als je een diagnose krijgt, betekent het dat je vanaf je geboorte al autistisch was.

De diagnose zelf heeft op zich natuurlijk niet direct invloed op de kansen op de arbeidsmarkt, je bent wie je bent. Het kan wel zijn dat je met een diagnose recht hebt op gerichte begeleiding bij het vinden van werk.
pi_68014951
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:42 schreef tijnbrein het volgende:

Beide opties heb ik liever niet. Maar een diagnose van ASS zou wel veel veranderen en waarschijnlijk de meeste dingen positief.
[..]

Geen idee eigenlijk. Ik hoop in ieder geval dat ik snel werk vind.
Zou je van die verandering misschien nu al van kunnen profiteren door er alvast vanuit te gaan dat je waarschijnlijk een vorm van autisme hebt, en de moeilijkheden die je nu ervaart, daaraan ten grondslag liggen?
pi_68029187
lurktvp vanuit de VS

Ik weet niet of ik 9 mei zelf kan. Ik geloof dat mijn zusje op die datum haar verjaardag wilde vieren.
pi_68032919
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:53 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Sterker nog, het geldt met terugwerkende kracht. Als je een diagnose krijgt, betekent het dat je vanaf je geboorte al autistisch was.
Dat klopt. Het is niet ietswat je gaandeweg krijgt, maar idd bij geboorte al hebt.
quote:
De diagnose zelf heeft op zich natuurlijk niet direct invloed op de kansen op de arbeidsmarkt, je bent wie je bent. Het kan wel zijn dat je met een diagnose recht hebt op gerichte begeleiding bij het vinden van werk.
Valt in de praktijk bar tegen. Bedrijven zijn er 0,0 op ingesteld. Het sociale gehalte is alleen maar meer geworden.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:52:59 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68033245
Wat ik altijd zo frappant vind is dat mensen met Asperger vaak moeite hebben met het aankijken van mensen EN met het inschatten van emoties. Het één kan toch best een logisch gevolg zijn van het ander?
Hoe lossen jullie dat op? IK weet dat er mensen zijn die dan gewoon 'naar je schouder' of 'over je heen' kijken om het maar 'sociaal acceptabel' te maken, maar dat heeft natuurlijk weinig zin als je echt profijt wilt hebben van hetgeen mensen aankijken met zich meebrengt (namelijk dat je emoties beter kunt 'zien')
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_68033433
quote:
Op woensdag 15 april 2009 03:57 schreef Black_Tulip het volgende:
lurktvp vanuit de VS

Ik weet niet of ik 9 mei zelf kan. Ik geloof dat mijn zusje op die datum haar verjaardag wilde vieren.
Een andere datum is ook goed. Doe maar een voorstel.

En anders organiseren we gewoon vaker een meet. Een keer per x weken.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')