Ja dat klopt. Maar aangezien ik daar pas sinds gisteren werk denk ik niet dat ik veel te eisen heb en zeker niet aangezien ik een uitzendkracht ben. En als er al 3 mensen vrij zijn waarvan een naar de notaris moet heb ik dus gewoon pech.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:22 schreef sander-3 het volgende:
Ik weet niet hoe het zit met werk enzo... maar mag je voor dat soort dingen niet gewoon altijd vrij krijgen? Voor doktersbezoek enzo?
idd.. uitzendkrachten mag je stopzetten zonder reden, dus ook als ze bijv. vinden dat je te vaak weg bent ivm ziekte.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar aangezien ik daar pas sinds gisteren werk denk ik niet dat ik veel te eisen heb en zeker niet aangezien ik een uitzendkracht ben. En als er al 3 mensen vrij zijn waarvan een naar de notaris moet heb ik dus gewoon pech.
Ik maak wel een nieuwe afspraak.
Ja dat is waar. Bij sommige bedrijven ben je als uitzendkracht niet meer dan een gebruiksvoorwerp.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
idd.. uitzendkrachten mag je stopzetten zonder reden, dus ook als ze bijv. vinden dat je te vaak weg bent ivm ziekte.
Sommige?quote:Op donderdag 23 april 2009 19:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Bij sommige bedrijven ben je als uitzendkracht niet meer dan een gebruiksvoorwerp.
Als jij ze een papiertje wil geven waarop staat wat ze maar willen, dan ben je niet goed bezig (waarschijnlijk zelfs strafbaar)quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:17 schreef Bram2301 het volgende:
[..]
sommige hier behoefte aan hebben misschien?
ik bedoelde natuurlijk voor welke stoornis en niet met. ik weet ook wel dat dat strafbaar isquote:Op dinsdag 21 april 2009 12:10 schreef Bram2301 het volgende:
wanneer je snel gediagnosticeerd wilt worden met welke stoornis dan ook, weet ik een goede instelling waar ze dit binnen 2 weken voor elkaar hebben.
laat maar weten
Ah, dat komt al heel anders over. Maar waarschijnlijk is dat een commercieel bureau(?), ik weet niet of dat ook onder de normale regelingen valt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:41 schreef Bram2301 het volgende:
[..]
ik bedoelde natuurlijk voor welke stoornis en niet met. ik weet ook wel dat dat strafbaar is
punt dat ik duidelijk wilde maken is dat het bij veel bureau's lang kan duren en dit bureau alles binnen een paar weken afgehandeld kan zijn. En als je niks blijkt te hebben dan natuurlijk geen diagnose!
is een commercieel bureau ja, ze laten het testen over aan anderen maar maken dus wel winst. Voordeel is dat het heel snel gaat (niet zoals bij bureau jeugdzorg bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:30 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ah, dat komt al heel anders over. Maar waarschijnlijk is dat een commercieel bureau(?), ik weet niet of dat ook onder de normale regelingen valt.
Er zijn ook normale bedrijven die mensen op en beschaafde manier behandelen.quote:
Kan dat: winstmaximalisatie en sociaal beleid werknemers?quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Er zijn ook normale bedrijven die mensen op en beschaafde manier behandelen.
Nee,quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kan dat: winstmaximalisatie en sociaal beleid werknemers?
Daar zit het geneuk.quote:
Zodra ik een baan vind waar ik het naar mijn zin hebt komt het wel goed.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar zit het geneuk.![]()
Maar ik ga je niet ontmoedigen, hoor. Er zijn desondanks fatsoenlijke bedrijven.
Lijkt mij heeel erg vreemd. Wat heeft autisme met het volgen van een duikcursus te maken? Een huisarts zou toch moeten weten dat autisme niet betekend dat je per definitie ook een verstandelijke beperking hebt?quote:Op zaterdag 25 april 2009 09:26 schreef sempron2400 het volgende:
Ik ben aan het kijken voor activiteiten, en daarbij stuitte ik onder meer op duiken.
Is het echt waar dat je met het etiket autisme bij de huisarts soms niet door de medische keuring komt als je een duikcursus wilt gaan volgen? Dit las ik namelijk op een duikforum.
niet per definitie nee, maar onder water gelden hele strikte regels, vooral als het gaat om communicatiequote:Op zaterdag 25 april 2009 09:35 schreef Juup© het volgende:
[..]
Lijkt mij heeel erg vreemd. Wat heeft autisme met het volgen van een duikcursus te maken? Een huisarts zou toch moeten weten dat autisme niet betekend dat je per definitie ook een verstandelijke beperking hebt?
Bij duiken moet je goed kunnen inspelen op onverwachte situaties, en bij paniek adequaat kunnen reageren. Maar dit geldt net zo goed voor autorijden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 09:35 schreef Juup© het volgende:
[..]
Lijkt mij heeel erg vreemd. Wat heeft autisme met het volgen van een duikcursus te maken? Een huisarts zou toch moeten weten dat autisme niet betekend dat je per definitie ook een verstandelijke beperking hebt?
Als ze zwaar autistisch bent kan ik me er wat bij voorstellen, maar een asperger moet toch geen probleem zijn?quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:24 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Bij duiken moet je goed kunnen inspelen op onverwachte situaties, en bij paniek adequaat kunnen reageren. Maar dit geldt net zo goed voor autorijden.
Bron: DuikForum.nl
Dat lijkt mij ook!quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:18 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Als ze zwaar autistisch bent kan ik me er wat bij voorstellen, maar een asperger moet toch geen probleem zijn?
Nee ben ik niet bang voor. Als het zo is dan is het zo en wie kan zo'n kind beter begrijpen dan ouders die veel met autisme te maken hebben?quote:Op zaterdag 25 april 2009 09:56 schreef Oxymoron het volgende:
Waarom zouden mensen met een verstandelijke beperking, niet mogen/kunnen duiken?
En Juup: ben je niet bang om je autisme door te geven aan je kind-onderweg?
quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:01 schreef Re het volgende:
[..]
niet per definitie nee, maar onder water gelden hele strikte regels, vooral als het gaat om communicatie
Zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:24 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Bij duiken moet je goed kunnen inspelen op onverwachte situaties, en bij paniek adequaat kunnen reageren. Maar dit geldt net zo goed voor autorijden.
Bron: DuikForum.nl
Ik ga op autisten-tenten-kamp. Er zijn weldegelijk, speciale aangepaste vakanties!quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:25 schreef sempron2400 het volgende:
Al met al komen de vakanties er weer aan, en wij autisten zitten (waarschijnlijk) weer eens met de gebakken peren.
Het communicatieve aspect he...
Klopt, zo er is bijvoorbeeld ook een fietstrektocht voor mensen met autisme.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:50 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ik ga op autisten-tenten-kamp. Er zijn weldegelijk, speciale aangepaste vakanties!
Als ze iets willen vinden, vinden ze altijd iets.quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:25 schreef Green1 het volgende:
Dat heb ik ook met een baan die ik heel graag zou willen. Dan krijg je eerst allerlei tests, waaronder een psychologische test. Nou, ik weet niet wat ze dan testen, maar ik denk dat ik dan al af val
Wat te denken van prikkels. Hoe groot is het risico dat je overprikkeld raakt tijdens het duiken?quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:25 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook!
Al met al komen de vakanties er weer aan, en wij autisten zitten (waarschijnlijk) weer eens met de gebakken peren.
Het communicatieve aspect he...
Jaquote:
Ja, als je het kan betalen: doen!quote:Op zondag 26 april 2009 11:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja![]()
Misschien ga ik ooit een keer proberen mijn vliegbrevet te halen voor kleine sportvliegtuigjes.
Ja, alsquote:Op zondag 26 april 2009 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, als je het kan betalen: doen!
Als ik nog eens geboren zou worden, dan zou ik B1/B3 gaan halen en verkeersvlieger worden.
Het is erg duur. Blijf dromen. Zweefvliegen is een goedkoper alternatief.quote:Op zondag 26 april 2009 12:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, alsVoorlopig zit dat er niet in.
Helaas zijn dat soort dingen inderdaad erg duur.quote:Op zondag 26 april 2009 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is erg duur. Blijf dromen. Zweefvliegen is een goedkoper alternatief.
En ms-flightsim is ook niet duur en best realistisch.
Dat valt mee. Jaren geleden heb ik een keer een proefduik gedaan, geen angst gehad of te veel prikkels. Er is alleen contact met de instructeur, het water en de andere duikers. Het gaat dan om sociale tekens, je hoeft geen vlotte babbel te hebbenquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat te denken van prikkels. Hoe groot is het risico dat je overprikkeld raakt tijdens het duiken?
quote:Op zondag 26 april 2009 12:19 schreef tijnbrein het volgende:
Nog interesse voor een meet binnenkort?
Volgens mij kan je best duiken. ASS hoeft daar geen belemmering in te zijn.quote:Op maandag 27 april 2009 19:22 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat valt mee. Jaren geleden heb ik een keer een proefduik gedaan, geen angst gehad of te veel prikkels. Er is alleen contact met de instructeur, het water en de andere duikers. Het gaat dan om sociale tekens, je hoeft geen vlotte babbel te hebben
En dat heb je eigenlijk wel nodig als je drie nachten met een groepje in een woestijn overnacht.
Voorstel:quote:
Hoiquote:
Nee.quote:
In ieder geval die AQ-test verder heb in niet gekeken hoe die testen heten. Ik heb ze gewoon ingevuld.quote:Op maandag 27 april 2009 19:57 schreef DeHovenier het volgende:
Ben nu bezig die testen in te vullen
- Vragenlijst naar Gedrag en Persoonlijkheid/AQ
- De Herziene Cambridge Persoonlijkheids Test
- VIS-V Vragenlijst voor Inventarisatie van Sociaal-gedrag van Volwassenen.
Welke moest jij invullen Tijn?
Slowchat: [R&P SC] Waar CL in zwarte kaartjes handeltquote:Op maandag 27 april 2009 20:02 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Dat had ik al door jaMaar ik dacht dat het ook SC was
Okeequote:Op maandag 27 april 2009 20:03 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Slowchat: [R&P SC] Waar CL in zwarte kaartjes handelt
Single-slowchat (al staat het tegenovergestelde in de OP): [Singles] Met een lekker toetje!
Heb jezelf ASS?quote:Op maandag 27 april 2009 20:02 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Dat had ik al door jaMaar ik dacht dat het ook SC was
Ik vond vooral de fantasietest niet leuk.quote:Op maandag 27 april 2009 20:02 schreef DeHovenier het volgende:
Idd, toch wel een paar honderd vragen. Overmorgen heb ik weer een gesprek.
Dat in singles is vanwege strijd tussen de R&P SC en Singles.quote:Op maandag 27 april 2009 20:03 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Slowchat: [R&P SC] Waar CL in zwarte kaartjes handelt
Single-slowchat (al staat het tegenovergestelde in de OP): [Singles] Met een lekker toetje!
Tegen wat voor dingen loop jij aan in je leven?quote:
Niet echt sociaal zijn in grote groepen is denk ik het ergste. Naarmate ik de mensen ken is het geen probleem meerquote:Op maandag 27 april 2009 20:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Tegen wat voor dingen loop jij aan in je leven?
Herkenbaar.quote:Op maandag 27 april 2009 20:13 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Niet echt sociaal zijn in grote groepen is denk ik het ergste. Naarmate ik de mensen ken is het geen probleem meer
Dat weet ik nog niet. Ik moet nog een diagnose krijgen. En die krijg ik binnenkort.quote:
Hier ook. Ik praat liever met mensen 1 op 1 ipv tegen iemand in een grote groep. Ook helpt het als ik iemand wat beter kenquote:Op maandag 27 april 2009 20:13 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Niet echt sociaal zijn in grote groepen is denk ik het ergste. Naarmate ik de mensen ken is het geen probleem meer
Meneer er is van u geen diagnose te stellen, u ben knettergekquote:Op maandag 27 april 2009 20:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet. Ik moet nog een diagnose krijgen. En die krijg ik binnenkort.
Lastig, tenzij je hem een pak slaag geeft.quote:Op maandag 27 april 2009 20:31 schreef sempron2400 het volgende:
Mensen met autisme zijn vaak het doelwit van pesten.
Hoe kun je zo’n pester (die vaak ongemanierd en ongeschoold is), toch kwetsen? Want vaak zijn ze helemaal gek van spottende humor. Ik weet, het is niet professioneel, maar ben toch benieuwd en een kwetsende opmerking kan de persoon in kwestie wel confronteren met zijn/haar gedrag.
Dat weet ik al.quote:Op maandag 27 april 2009 20:31 schreef Juup© het volgende:
[..]
Meneer er is van u geen diagnose te stellen, u ben knettergek
Dat is niet handig aangezien dat soort mensen vaak een kort lontje hebben.quote:Op maandag 27 april 2009 20:31 schreef sempron2400 het volgende:
Mensen met autisme zijn vaak het doelwit van pesten.
Hoe kun je zo’n pester (die vaak ongemanierd en ongeschoold is), toch kwetsen? Want vaak zijn ze helemaal gek van spottende humor. Ik weet, het is niet professioneel, maar ben toch benieuwd en een kwetsende opmerking kan de persoon in kwestie wel confronteren met zijn/haar gedrag.
Dus jij hebt momenteel geen problemen?quote:Op maandag 27 april 2009 20:31 schreef Jotcha het volgende:
Ah. Ik heb overigens na de diagnose (volgens mij) helemaal niets meer gehoord erover, nooit bij de GGZ geweest of iets dergelijks
quote:Op maandag 27 april 2009 20:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat weet ik al.Daar heb ik geen diagnose voor nodig.
Iedereen is gek. Dus ook ik.quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 27 april 2009 20:46 schreef Juup© het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik de enige normale dan
quote:Op maandag 27 april 2009 20:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Inderdaad.
Iedereen is gek behalve jij.
Tja, ik heb er last van gehad met een hoop mensen, en daardoor ben ik een hoop vrienden kwijtgeraakt, maar direct last van die mensen heb ik niet, en het gaat nu gewoon z'n gangetjequote:Op maandag 27 april 2009 20:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dus jij hebt momenteel geen problemen?
Ik heb nooit veel vrienden gehad.quote:Op maandag 27 april 2009 20:59 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Tja, ik heb er last van gehad met een hoop mensen, en daardoor ben ik een hoop vrienden kwijtgeraakt, maar direct last van die mensen heb ik niet, en het gaat nu gewoon z'n gangetje
Ik heb er toch aardig wat gehad, en ben ze bijna allemaal kwijtgeraaktquote:Op maandag 27 april 2009 21:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb nooit veel vrienden gehad.En ik heb ook nooit echt nieuwe vrienden gemaakt.
![]()
Op dit moment heb ik wel problemen. Het lukt mij niet om een goede en leuke baan te vinden. Ik heb nu wel werk maar ik weet dat het daar toch nooit naar mijn zin zal krijgen. Hoe het verder moet weet ik eigenlijk ook niet. Dat is enorm frusterend.
Ik heb veel kennissen vooral vage kennissenquote:Op maandag 27 april 2009 21:06 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ik heb er toch aardig wat gehad, en ben ze bijna allemaal kwijtgeraaktNu langzaam weer bezig om dat aan te vullen
Met wie ga jij dan zoal uit? De paar vrienden die ik heb geven er niks om, en alleen gaan =quote:Op maandag 27 april 2009 21:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb veel kennissen vooral vage kennissen. Ik praat met veel mensen als ik uitga maar echt vrienden zijn het niet.
Soms zou ik dat wel willen. Maar dat kost mij gewoon te veel moeite en energie.
Ik altijd alleen uit. Een heel enkele keer ga ik met andere uit. En met uitgaan bedoel ik eigenlijk naar concerten gaan. Ik ga eigenlijk alleen maar naar concerten toe. Af en toe een keer party zoals helloween of nineties party maar verder niet.quote:Op maandag 27 april 2009 21:13 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Met wie ga jij dan zoal uit? De paar vrienden die ik heb geven er niks om, en alleen gaan =
Okeequote:Op maandag 27 april 2009 21:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik altijd alleen uit. Een heel enkele keer ga ik met andere uit. En met uitgaan bedoel ik eigenlijk naar concerten gaan. Ik ga eigenlijk alleen maar naar concerten toe. Af en toe een keer party zoals helloween of nineties party maar verder niet.
Singles is alleen voor singles. Ben je vrijgezel?quote:Op maandag 27 april 2009 21:24 schreef Jotcha het volgende:
[..]
OkeeIk ben ook maar net 17, dus nog tijd zat
Misschien zometeen de singles of de r&p SC maar eens crashen
quote:Op maandag 27 april 2009 21:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Singles is alleen voor singles. Ben je vrijgezel?
Herkenbaar, tenminste van dat werk. Een van mijn collega’s is heel erg in zichzelf gekeerd, ik noem het voor het gemak maar even PDD-NOS (want geen obsessies). Het klikt totaal niet, en hij gebruikt veel stopwoordjes. Heeft-ie me in de pauze uit Hyves gegooid...quote:Op maandag 27 april 2009 21:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb nooit veel vrienden gehad.En ik heb ook nooit echt nieuwe vrienden gemaakt.
![]()
Op dit moment heb ik wel problemen. Het lukt mij niet om een goede en leuke baan te vinden. Ik heb nu wel werk maar ik weet dat het daar toch nooit naar mijn zin zal krijgen. Hoe het verder moet weet ik eigenlijk ook niet. Dat is enorm frusterend.
Jaquote:
Sommige mensen daar heb je nu eenmaal geen klik mee. Op zich is dat niet erg en zeker niet als het een collega betreft. Zo lang je er maar mee kan (samen)werken.quote:Op maandag 27 april 2009 21:48 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Herkenbaar, tenminste van dat werk. Een van mijn collega’s is heel erg in zichzelf gekeerd, ik noem het voor het gemak maar even PDD-NOS (want geen obsessies). Het klikt totaal niet, en hij gebruikt veel stopwoordjes. Heeft-ie me in de pauze uit Hyves gegooid...
Misschien ligt daar inderdaad de flessenhals. Ik werk heel individueel, en daarom vinden ze misschien dat ik er niet echt bij hoor.quote:Op maandag 27 april 2009 21:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sommige mensen daar heb je nu eenmaal geen klik mee. Op zich is dat niet erg en zeker niet als het een collega betreft. Zo lang je er maar mee kan (samen)werken.
Maar wel een belangrijkequote:Op maandag 27 april 2009 20:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik vond vooral de fantasietest niet leuk.Een verhaaltje verzinnen bij een plaatje. Daar kan ik totaal niks mee.
Ik vind iedereen apart.quote:Op maandag 27 april 2009 22:00 schreef Juup© het volgende:
Er zijn mensen die denken dat ik een beetje apart ben [ afbeelding ], en dat klopt ook
Misschien moet je proberen je wat meer op te stellen voor je collega's.quote:Op maandag 27 april 2009 21:55 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Misschien ligt daar inderdaad de flessenhals. Ik werk heel individueel, en daarom vinden ze misschien dat ik er niet echt bij hoor.
Ja dat klopt. Dat hoeft ook niet.quote:Op maandag 27 april 2009 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar wel een belangrijkeIk ga je niet vertellen waarom, maar relevant is ie zeker.
quote:Op maandag 27 april 2009 22:00 schreef Juup© het volgende:
Er zijn mensen die denken dat ik een beetje apart ben [ afbeelding ], en dat klopt ook
Wanneer niet?quote:
quote:Op maandag 27 april 2009 22:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Ach wie weet komt SBS6 met een nieuw programma:
"De nieuwe Daniel Tammet"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |