abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67947269
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh het zal best dat zij dat zeggen, maar dat veranderd niet mijn visie over Venlo en omstreken - dat overigens niet een beeld is wat alleen bij mij heerst. Het is eigenlijk net zoals je vastgeroeste beeld over Marokkanen. Ik kan hier en daar je hypothese falsificeren, maar het doet niets af aan de manier waarop jij kijkt naar je dorp. Immers de eerste informatie onthoudt je het beste.
Maar ik heb op verschillende andere plaatsen in binnen- en buitenland gewoond en ben ook niet in dat dorp opgegroeid. Ik heb dus het idee dat ik wel redelijk objectief kan zijn.
  zondag 12 april 2009 @ 13:31:46 #77
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67947331
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:20 schreef Mutant01 het volgende:
Ja en een rechts-extremist zal een autochtoon ook niet zo snel lastig vallen.
Ja, dat zeg ik.
quote:
Ik wijt dat aan selectief lezen, inductivisme.
Ja, zo kun je alles wel aan een subjectiviteit wijten. Dan zijn wel snel uitgepraat.

Sla gewoon de krant van gisteren eens open en wijs me de berichten over Lonsdale-jongeren die allochtonen lastig vallen. Knappe jongen als je één zo'n bericht vindt en aan mij kunt tonen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67947332
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:29 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Maar ik heb ook op verschillende andere plaatsen in binnen- en buitenland gewoond en ben ook niet in dat dorp opgegroeid. Ik heb dus het idee dat ik wel redelijk objectief kan zijn.
Ja, maar ik heb zelf ook niet op 1 plek gezeten. Oftewel, eenieder heeft van zichzelf het idee dat hij of zij redelijk objectief is. Alleen is dat niet zo, niemand niet, ik ook niet. We zijn gebonden aan onze waarnemingen - en die zijn nooit perfect - sterker nog - verre van perfect. In het dagelijks leven zoeken we alleen maar confirmatie van onze eigen stellingen. We onthouden alleen maar informatie die ons sterkt in onze manier van redeneren en negeren informatie die de stellingen ontkrachten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67947361
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik.
[..]

Ja, zo kun je alles wel aan een subjectiviteit wijten. Dan zijn wel snel uitgepraat.

Sla gewoon de krant van gisteren eens open en wijs me de berichten over Lonsdale-jongeren die allochtonen lastig vallen. Knappe jongen als je één zo'n bericht vindt en aan mij kunt tonen.
Dus de krant geeft berichtgeving over elk incident meen je? Jij denkt dat de krant ook altijd alles plaatst over wat rotte Marokkaantjes doen? Om je te overtuigen zal ik maar bij de Marokkaantjes blijven: 99% van wat kleine kut-marokkaantjes doen bereikt het nieuws niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67947417
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zoals overal in Nederland...

Trouwens, WTF , Reuver, heb je ze daar nu ook al??? Da's bijna Duitsland!
Ik zal het niet buiten proportie blazen; het is geen hele grote groep en het is niet alsof je niet meer over straat kan, maar er zijn problemen.
pi_67947443
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:29 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Maar ik heb op verschillende andere plaatsen in binnen- en buitenland gewoond en ben ook niet in dat dorp opgegroeid. Ik heb dus het idee dat ik wel redelijk objectief kan zijn.
Bevestig je nou serieus de objectiviteitsfactor van je eigen reacties? Althans een poging tot...?
pi_67947452

Nou ja, de beelden spreken voor zich.
  zondag 12 april 2009 @ 13:37:22 #83
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67947460
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus de krant geeft berichtgeving over elk incident meen je?
Nee, dat denk ik niet.

Maar kom nou gewoon met één berichtje uit de krant van gisteren over Lonsdalers die allochtonen iets aandoen. Één berichtje maar. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn als het echt zo vaak gebeurt als jij hier beweert?
quote:
Jij denkt dat de krant ook altijd alles plaatst over wat rotte Marokkaantjes doen?
Nee. Kun je nagaan. Ze staan er nu al helemaal vol mee, elke dag. En dat is dus nog lang niet alles.
  zondag 12 april 2009 @ 13:38:12 #84
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_67947493
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, en dat is bijzonder kwalijk - het is immers altijd de schuld van de ander dat deze jongens zo zijn geworden. Jij zou het vast niet fijn vinden als ik ook zo zou redeneren als het ging om de Marokkaanse jongeren, nietwaar?
Het verschil tussen jou en mij is dat ik weet waarover ik het heb.

Ik ken deze jongens persoonlijk en weet dat het grootste deel helemaal niet verkeerd is.
Ze zijn alleen boos en zoeken anderen die dat ook zijn.
Aangezien Limburgers over het algemeen wat vatbaarder zijn voor dit soort dingen, groeit het hier ook veel sneller. Maar Limburgers pikken over het algemeen ook gewoon minder.

Zij zien de overlast van (voornamelijk Duitse) drugstoeristen, zien dat Marrokaanse (en andere allochtonen) jongeren hele buurten aan het terroriseren zijn en zij zien dat de politie en overheid hier niks tegen durft te doen. Dus vluchten ze massaal naar de rechter vleugel.

Kortom: Jij moet eens iets aannemen van iemand. Ik ben een geboren en getogen Noord Limburger en ik weet wel degelijk waarover ik het heb. Als het morgen over Roosendaalse probleemwijken gaat, moet ik me ook niet alwetend wanen.
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
  zondag 12 april 2009 @ 13:38:37 #85
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67947506
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:35 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik zal het niet buiten proportie blazen; het is geen hele grote groep en het is niet alsof je niet meer over straat kan, maar er zijn problemen.
Wacht maar, ik spreek je over 5 jaar wel weer.

Zo is het in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht lang geleden ook begonnen, zoals je ook zelf misschien wel kunt bedenken.
pi_67947562
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bevestig je nou serieus de objectiviteitsfactor van je eigen reacties? Althans een poging tot...?
Ik had het idee dat Mutant wilde aangeven dat ik dat niet kon zijn als ik alleen dat dorp gewend was. Wat dus niet het geval is.
pi_67947579
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:37 schreef Lemmeb het volgende:
Nee, dat denk ik niet.

Maar kom nou gewoon met één berichtje uit de krant van gisteren over Lonsdalers die allochtonen iets aandoen. Één berichtje maar. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn als het echt zo vaak gebeurt als jij hier beweert?
Als je dat niet denkt, dan is deze vraag dus overbodig. Overigens heb ik niets gezegd over "hoe vaak" dergelijke incidenten plaatsvinden. Dat is weer iets wat jij meent te lezen.
quote:
Nee. Kun je nagaan. Ze staan er nu al helemaal vol mee, elke dag. En dat is dus nog lang niet alles.
Nee, precies. En om dat nu dus even een stapje verder voor je door te redeneren: 99% van de dingen die gebeuren in NL komen niet in de krant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67947655
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Het verschil tussen jou en mij is dat ik weet waarover ik het heb.

Ik ken deze jongens persoonlijk en weet dat het grootste deel helemaal niet verkeerd is.
Ze zijn alleen boos en zoeken anderen die dat ook zijn.
Aangezien Limburgers over het algemeen wat vatbaarder zijn voor dit soort dingen, groeit het hier ook veel sneller. Maar Limburgers pikken over het algemeen ook gewoon minder.

Zij zien de overlast van (voornamelijk Duitse) drugstoeristen, zien dat Marrokaanse (en andere allochtonen) jongeren hele buurten aan het terroriseren zijn en zij zien dat de politie en overheid hier niks tegen durft te doen. Dus vluchten ze massaal naar de rechter vleugel.

Kortom: Jij moet eens iets aannemen van iemand. Ik ben een geboren en getogen Noord Limburger en ik weet wel degelijk waarover ik het heb. Als het morgen over Roosendaalse probleemwijken gaat, moet ik me ook niet alwetend wanen.
Ah, een ad hominem-argument.

Ik ken heel veel Marokkaanse jongeren ook persoonlijk en die vertellen mij heel uiteenlopende trieste verhalen over hoe achtergesteld ze zich wel niet voelen. Alleen in tegenstelling tot jouw ben ik niet van mening dat hun gedrag wat voortvloeit uit die manier van denken, toelaatbaar of begrijpelijk is. Daar wringt het een en ander. Ik ga niet lopen verkondigen dat ze allemaal zo zielig zijn en dat het geheel logisch is dat ze maar een tasje van een oud vrouwtje beroven. Daarvoor hoef ik niet in Limburg te wonen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 april 2009 @ 13:45:49 #89
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67947673
Één berichtje maar, Mutant01, eentje. Waarin wordt vermeld dat Lonsdalejongeren allochtonen hebben lastiggevallen. Je kunt het niet, heh?

Weet je wat? Ik weet het goed met je gemaakt: het mag ook van eergisteren zijn, of van de dag ervoor. Is dat nou niet aardig van me?
pi_67947715
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:45 schreef Lemmeb het volgende:
Één berichtje maar, Mutant01, eentje. Waarin wordt vermeld dat Lonsdalejongeren allochtonen hebben lastiggevallen. Je kunt het niet, heh?

Weet je wat? Ik weet het goed met je gemaakt: het mag ook van eergisteren zijn, of van de dag ervoor. Is dat nou niet aardig van me?
Volgens mij begrijp je mijn babystapjes van redeneren nog niet. Het is haast triest om te zien Lemmeb, volgens mij ben je toch wel wat slimmer dan dat.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 april 2009 @ 13:48:19 #91
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67947739
Alsof er uberhaupt wat was gebeurd als die cabaretier naar Venlo was gekomen. Dat een paar "stoere" jochies op internet wat dreigende taal uitslaan betekent nog niet dat je je maar meteen moet afmelden voor de voorstelling.
pi_67947757
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wacht maar, ik spreek je over 5 jaar wel weer.

Zo is het in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht lang geleden ook begonnen, zoals je ook zelf misschien wel kunt bedenken.
Ik ben ook bang dat het erger wordt voordat het beter wordt helaas.
pi_67947766
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:49 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik ben ook bang dat het erger wordt voordat het beter wordt helaas.
Ik weet het zeer zeker. Maar ja, "erg" in the eye of the beholder he. Lemmeb is al angstig als ie een hoofddoekje ziet.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 april 2009 @ 13:50:31 #94
pi_67947790
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ah, een ad hominem-argument.

Ik ken heel veel Marokkaanse jongeren ook persoonlijk en die vertellen mij heel uiteenlopende trieste verhalen over hoe achtergesteld ze zich wel niet voelen. Alleen in tegenstelling tot jouw ben ik niet van mening dat hun gedrag wat voortvloeit uit die manier van denken, toelaatbaar of begrijpelijk is. Daar wringt het een en ander. Ik ga niet lopen verkondigen dat ze allemaal zo zielig zijn en dat het geheel logisch is dat ze maar een tasje van een oud vrouwtje beroven. Daarvoor hoef ik niet in Limburg te wonen.
Precies! Daar heb je de kern!
Want die marrokaantjes beroven oude vrouwtjes aan de lopende band, breken in en vallen de rest van de buurt lastig. En dat doen de rechts extremistjes dus niet.
Die hangen rond, roepen een keer wat racistisch en hangen daarna weer ergens anders rond.

Die lonsdale jeugd is hier amper crimineel te noemen. In tegenstelling tot de marrokaanse minderheid.
Messin' with the Kid.
pi_67947843
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:50 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Precies! Daar heb je de kern!
Want die marrokaantjes beroven oude vrouwtjes aan de lopende band, breken in en vallen de rest van de buurt lastig. En dat doen de rechts extremistjes dus niet.
Die hangen rond, roepen een keer wat racistisch en hangen daarna weer ergens anders rond.

Die lonsdale jeugd is hier amper crimineel te noemen. In tegenstelling tot de marrokaanse minderheid.
Ja, wat jij amper crimineel noemt is voor de ander zeer irritant, vervelend, onaanvaardbaar en niet te behappen. Je zou maar een allochtoon zijn die in elkaar geslagen wordt door zo'n groep. Jij hebt er geen last van, dus het is amper crimineel toch? En ja, die allochtoon heeft er zelf om gevraagd, immers ze zijn zelf crimineel en dus pesten ze ons en daarom zijn wij zielig.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 april 2009 @ 13:53:29 #96
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67947860
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je mijn babystapjes van redeneren nog niet. Het is haast triest om te zien Lemmeb, volgens mij ben je toch wel wat slimmer dan dat.
Kom met een bericht, of geef gewoon als een vent toe dat je uit je nek hebt zitten kletsen met je "disproportioneel aantal jongeren die het extreem rechtse gedachtegoed aanhangen".
pi_67947884
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet het zeer zeker. Maar ja, "erg" in the eye of the beholder he. Lemmeb is al angstig als ie een hoofddoekje ziet.
Ik zie het niet op de eerste plaats als een Islamitisch probleem, het heeft meer te maken met straatcultuur, haantjesgedrag, meeloperij en gebrekkige opleiding/opvoeding. Kennelijk zijn sommige van die factoren wat sterker in bepaalde bevolkingsgroepen, waardoor ze oververtegenwoordigd zijn.
  zondag 12 april 2009 @ 13:55:10 #98
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67947896
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, wat jij amper crimineel noemt is voor de ander zeer irritant, vervelend, onaanvaardbaar en niet te behappen. Je zou maar een allochtoon zijn die in elkaar geslagen wordt door zo'n groep. Jij hebt er geen last van, dus het is amper crimineel toch? En ja, die allochtoon heeft er zelf om gevraagd, immers ze zijn zelf crimineel en dus pesten ze ons en daarom zijn wij zielig.
Er werd aangegeven dat er wat geroepen wordt door die Lonsdalejongeren en jij maakt er zelf van dat iemand in elkaar geslagen wordt, zo ken ik ook nog wel een paar redeneringen.
pi_67947919
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kom met een bericht, of geef gewoon als een vent toe dat je uit je nek hebt zitten kletsen met je "disproportioneel aantal jongeren die het extreem rechtse gedachtegoed aanhangen".
Uit 2004 van een rapport - ik geef toe, wat gedateerd, maar zeker relevant:
quote:
De Lonsdale-jeugd gaat soms op de vuist met allochtone jongeren, met name Marokkaanse. Er zijn een aantal ernstige incidenten geweest. Afgelopen maand nog
verhuisde een alleenstaande Afghaanse moeder met haar vier kinderen uit
IJsselmuiden nadat het gezin drie jaar was geterroriseerd door jongeren die
koketteren met Lonsdale-kleren. De politie van Venlo tobt met ruim honderd
rechts-extremistische tieners die zich schuldig maken aan vandalisme,
brandstichting, discriminatie, drugshandel en bedreigingen. Vorig jaar juni stak
een Lonsdale-groepje in Eindhoven een islamitische basisschool in brand, in
Dokkum is het plaatselijke asielzoekerscentrum meermalen lastiggevallen.
In Muiderberg werden drie Marokkaanse jongeren neergeschoten, en in
Amersfoort sloegen enkele Lonsdale-jongeren een Marokkaanse jongen dusdanig in
elkaar dat ze bij hun aanhouding verbaasd waren toen ze hoorden dat hij nog
leefde.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 april 2009 @ 13:57:49 #100
pi_67947965
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen flauw benul ervan hoe die jeugd zich hier gedraagt, hè?
Messin' with the Kid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')