abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67946498
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja maar dat was "de wil van Allah"! Dat zeiden de ouders van de dader zelf, op teevee nog wel!
Tsja, misschien dat Mutant gelijk heeft en dat dat een van de redenen is dat er relatief meer mensen een probleem hebben met de Islam daar in Venlo.
pi_67946507
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:51 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Voor ik me serieus in de discussie wil gaan mengen, even een vraag: Waar in Nederland woon jij ergens en ben je wel eens in Venlo (of omstreken) geweest?
Ik woon in Rotterdam, doet het er voor de rest wat toe? Of is het zo dat je alleen mag discussiëren over plaatsen waar je geweest bent?
Allah Al Watan Al Malik
pi_67946540
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:54 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Tsja, misschien dat Mutant gelijk heeft en dat dat een van de redenen is dat er relatief meer mensen een probleem hebben met de Islam daar in Venlo.
Oh, dan is het goed. Of niet? Of laat je dat in het midden? Wel even duidelijk wezen waar je dan staat in de discussie he.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67946616
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh, dan is het goed. Of niet? Of laat je dat in het midden? Wel even duidelijk wezen waar je dan staat in de discussie he.
Dat zeg ik niet, ik geef alleen aan dat het een mogelijke verklaring zou zijn voor jou bewering. Overigens kan ik uit het door jou gegeven bericht ook niet afleiden dat die regio uitzonderlijk is wat betreft rechts-extremisme. Het artikel sluit nota bene met: "Overigens zijn volgens de politie bij het onderzoek naar rechts-extremisme geen schokkende feiten gevonden."

Dus nogmaals, waar baseer jij op dat Venlo relatief meer extreem-rechts kent?
pi_67946656
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik woon in Rotterdam, doet het er voor de rest wat toe? Of is het zo dat je alleen mag discussiëren over plaatsen waar je geweest bent?
Nee, maar ik heb juist weer een heel negatief beeld van Rotterdam. Zal er dus ook aan kunnen liggen wat je kent en wat je gewend bent.
pi_67946723
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tenzij je 110 van dergelijke jongeren niet veel vind natuurlijk.

Nee, dat vind ik in een regio met zo'n half miljoen inwonders niet echt veel eigenlijk, alhoewel elk één te veel is.

Ik ken bepaalde andere groepen jongeren die veel meer overlast en criminaliteit veroorzaken in Venlo en omstreken, maar dat is ook niet anders dan in de rest van het land.
pi_67946780
Ik kan me niet voorstellen dat je moslimcabaretiers saboteert. Zo leuk vindt ik moslims nou ook weer niet .
Als ik onderstaand artikel lees, dan lijkt het mij ook wijzer dat men hier niet optreedt
http://www.volkskrant.nl/(...)teloos_door_de_islam
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  zondag 12 april 2009 @ 13:07:46 #58
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_67946789
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat doet er zeker toe. Natuurlijk mag je ook discussiëren, maar als ik zou de mening van een geboren en getogen Venlonaar in deze serieuzer nemen dan die van jou.

Ikzelf kom van het Noord Limburgse platteland, dát is een extreem rechts bolwerk onder de jeugd. Venlo niet. In de dorpen van Reuver tot aan Middelaar viert het rechts extremisme al jaren hoogtij onder de blanke jeugd. Hier zijn dan ook amper kleurlingen te bekennen.
Venlo zelf valt reuze mee in deze. Natuurlijk heb je daar ook Lonsdale jeugd, maar ik neem het deze jongeren niet kwalijk zo geworden te zijn.

In Venlo zijn percentueel lang niet zo veel allochtonen als in Rotterdam. Maar in Venlo stad zijn ze veel prominenter aanwezig dan waar dan ook. Hier zijn ze gewelddadiger, irritanter en extremer dan in de rest van het land.
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrčk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjćlland
pi_67946794
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:58 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik geef alleen aan dat het een mogelijke verklaring zou zijn voor jou bewering. Overigens kan ik uit het door jou gegeven bericht ook niet afleiden dat die regio uitzonderlijk is wat betreft rechts-extremisme. Het artikel sluit nota bene met: "Overigens zijn volgens de politie bij het onderzoek naar rechts-extremisme geen schokkende feiten gevonden."

Dus nogmaals, waar baseer jij op dat Venlo relatief meer extreem-rechts kent?
De afsluitende zin van het artikel zegt niets over het aantal incidenten. Geen schokkende feiten in de zin van, er is niets nieuws onder de zon is nogal voor de hand liggend. De vechtpartijen in Venray tussen allochtonen en rechts-extremisten zijn daar mijns ins ziens een bevestiging van mijn vermoeden dat er disproportioneel van rechts-extremisten zijn. Veel rapporten richten zich ook op die regio en het is niet voor niets dat ik meen de burgemeester van Venlo zich ook actief heeft ingezet tegen vreemdelingenhaat in zijn stad. Bovendien is die regio het bolwerk van de PVV.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 april 2009 @ 13:12:20 #60
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_67946902
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De afsluitende zin van het artikel zegt niets over het aantal incidenten. Geen schokkende feiten in de zin van, er is niets nieuws onder de zon is nogal voor de hand liggend. De vechtpartijen in Venray tussen allochtonen en rechts-extremisten zijn daar mijns ins ziens een bevestiging van mijn vermoeden dat er disproportioneel van rechts-extremisten zijn. Veel rapporten richten zich ook op die regio en het is niet voor niets dat ik meen de burgemeester van Venlo zich ook actief heeft ingezet tegen vreemdelingenhaat in zijn stad. Bovendien is die regio het bolwerk van de PVV.
Ik heb hierboven al uitgelegd waaraan dat ligt.
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrčk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjćlland
pi_67946906
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:07 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Dat doet er zeker toe. Natuurlijk mag je ook discussiëren, maar als ik zou de mening van een geboren en getogen Venlonaar in deze serieuzer nemen dan die van jou.

Ikzelf kom van het Noord Limburgse platteland, dát is een extreem rechts bolwerk onder de jeugd. Venlo niet. In de dorpen van Reuver tot aan Middelaar viert het rechts extremisme al jaren hoogtij onder de blanke jeugd. Hier zijn dan ook amper kleurlingen te bekennen.
Venlo zelf valt reuze mee in deze. Natuurlijk heb je daar ook Lonsdale jeugd, maar ik neem het deze jongeren niet kwalijk zo geworden te zijn.

In Venlo zijn percentueel lang niet zo veel allochtonen als in Rotterdam. Maar in Venlo stad zijn ze veel prominenter aanwezig dan waar dan ook. Hier zijn ze gewelddadiger, irritanter en extremer dan in de rest van het land.
In Reuver merk ik ook niets van het hoogtij van recths-extremisme trouwens, de enige hangjongeren die daar veel overlast geven zijn juist van Marokkaanse afkomst...
  zondag 12 april 2009 @ 13:15:18 #62
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67946970
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:12 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

In Reuver merk ik ook niets van het hoogtij van recths-extremisme trouwens, de enige hangjongeren die daar veel overlast geven zijn juist van Marokkaanse afkomst...
Zoals overal in Nederland...

Trouwens, WTF , Reuver, heb je ze daar nu ook al??? Da's bijna Duitsland!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67946975
quote:

[..]

Kwestie van perceptie, ik heb bijvoorbeeld nooit last van mensen met een Marokkaanse afkomst. Daarmee ontken ik echt niet het probleem met betrekking tot Marokkaanse jongeren. Het zou verstandig van je zijn als je dergelijke problemen ook onderkent als het gaat om extreem rechtse jongeren. Geen last ervan hebben betekend niet dat de problemen er niet zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67946978
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De afsluitende zin van het artikel zegt niets over het aantal incidenten. Geen schokkende feiten in de zin van, er is niets nieuws onder de zon is nogal voor de hand liggend. De vechtpartijen in Venray tussen allochtonen en rechts-extremisten zijn daar mijns ins ziens een bevestiging van mijn vermoeden dat er disproportioneel van rechts-extremisten zijn.
Het is mijn eigen regio, en als ik het vergelijk met de rest van Nederland zie ik niets disproportioneels...
quote:
Veel rapporten richten zich ook op die regio en het is niet voor niets dat ik meen de burgemeester van Venlo zich ook actief heeft ingezet tegen vreemdelingenhaat in zijn stad. Bovendien is die regio het bolwerk van de PVV.
Maar dat is omdat Wilders Venlonaar is, minder vanwege zijn standpunten denk ik. Maxime en Camiel doen het hier ook heel goed.
pi_67946999
quote:

[..]

Tijd voor een PVV burgemeester. De hoogste tijd..
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_67947002
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:12 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Ik heb hierboven al uitgelegd waaraan dat ligt.
Ja, en dat is bijzonder kwalijk - het is immers altijd de schuld van de ander dat deze jongens zo zijn geworden. Jij zou het vast niet fijn vinden als ik ook zo zou redeneren als het ging om de Marokkaanse jongeren, nietwaar?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 april 2009 @ 13:17:42 #67
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67947022
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kwestie van perceptie, ik heb bijvoorbeeld nooit last van mensen met een Marokkaanse afkomst.
Dat komt omdat je zelf Marokkaan en ook nog eens moslim bent. De rest van Nederland heeft er wel last van, aan de lopende band.

Uiteraard zou het kunnen dat dat vice versa ook geldt voor rechts-extremistische jongeren en allochtonen, maar daar lees ik dan verdomd weinig over in de krant. Volgens mij gebeurt dat nauwelijks.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67947023
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:15 schreef Provinciaal het volgende:
Het is mijn eigen regio, en als ik het vergelijk met de rest van Nederland zie ik niets disproportioneels...
Ik dus wel, vanuit mijn perspectief.
quote:
Maar dat is omdat Wilders Venlonaar is, minder vanwege zijn standpunten denk ik. Maxime en Camiel doen het hier ook heel goed.
Maar toch kennelijk minder goed dan Wilders.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67947065
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:17 schreef Lemmeb het volgende:
Dat komt omdat je zelf Marokkaan en ook nog eens moslim bent. De rest van Nederland heeft er wel last van, aan de lopende band.
Ja en een rechts-extremist zal een autochtoon ook niet zo snel lastig vallen. Wat is dat nou weer voor rare opmerking, alsof het ene het andere opheft.
quote:
Uiteraard zou het kunnen dat dat vice versa ook geld voor rechts-extremistische jongeren en allochtonen, maar daar lees ik dan verdomd weinig over in de krant. Volgens mij gebeurt dat nauwelijks.
Ik wijt dat aan selectief lezen, inductivisme.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67947084
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kwestie van perceptie, ik heb bijvoorbeeld nooit last van mensen met een Marokkaanse afkomst. Daarmee ontken ik echt niet het probleem met betrekking tot Marokkaanse jongeren. Het zou verstandig van je zijn als je dergelijke problemen ook onderkent als het gaat om extreem rechtse jongeren. Geen last ervan hebben betekend niet dat de problemen er niet zijn.
Maar ze staan er niet eens, ik heb in dat dorp al geen Londsdalers meer zien hangen sinds de dagen van de gabbers. Voor zover het daar overlastgevende hangjeugd betreft zijn het ook daar vooral Marokkanen, niet alleen, maar het is wel de voornaamste groep.

En ik ben ook bekend met de politie hier, hun werk en hun aandachtsgebieden, waaruit blijkt dat het niet anders is dan in de rest van Nederland.
pi_67947102
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:16 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Tijd voor een PVV burgemeester. De hoogste tijd..
Daar zit ik echt niet op te wachten..
pi_67947159
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:20 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Maar ze staan er niet eens, ik heb in dat dorp al geen Londsdalers meer zien hangen sinds de dagen van de gabbers. Voor zover het daar overlastgevende hangjeugd betreft zijn het ook daar vooral Marokkanen, niet alleen, maar het is wel de voornaamste groep.

En ik ben ook bekend met de politie hier, hun werk en hun aandachtsgebieden, waaruit blijkt dat het niet anders is dan in de rest van Nederland.
Oh het zal best dat zij dat zeggen, maar dat veranderd niet mijn visie over Venlo en omstreken - dat overigens niet een beeld is wat alleen bij mij heerst. Het is eigenlijk net zoals je vastgeroeste beeld over Marokkanen. Ik kan hier en daar je hypothese falsificeren, maar het doet niets af aan de manier waarop jij kijkt naar je dorp. Immers de eerste informatie onthoudt je het beste.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 april 2009 @ 13:26:11 #73
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67947183
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja en een rechts-extremist zal een autochtoon ook niet zo snel lastig vallen. Wat is dat nou weer voor rare opmerking, alsof het ene het andere opheft.
Er wordt zelfs gesproken over een rechts-extremistisch bolwerk onder de jeugd.
Is dat te weinig erkenning dan? Hoe zou het anders moeten, volgens jou?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_67947217
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik dus wel, vanuit mijn perspectief.
[..]

Maar toch kennelijk minder goed dan Wilders.
Wilders deed het goed hier in 2006 maar het CDA had hij bij lange na niet verslagen hoor
pi_67947230
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:26 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er wordt zelfs gesproken over een rechts-extremistisch bolwerk onder de jeugd.
Is dat te weinig erkenning dan? Hoe zou het anders moeten, volgens jou?
Nee, dat stel ik ook nergens.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')