abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 april 2009 @ 12:53:02 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67946470
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:47 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja ik heb mijn bronnen gegeven: mijn opleiding én mijn werkgever.
Tja dat is wel erg makkelijk. Ik heb 3 kinderen die in het ziekenhuis geboren zijn. Kerngezond. Dus je verhaal is blatante nonsens.

Kortom, ervaringsdeskundigheid is bij een algemene stelling als dit geen geldig argument natuurlijk.
quote:
Kom jij nou maar met bronnen waarin staat dat het bullshit is dat het goed zou zijn dat een pasgeboren kind al meteen met voldoende bacteriën in aanraking komt.
Waarom zou ik dat doen? Want dat is helemaal niet wat ik zeg.

Ik zeg dat het voor de noodzakelijke bacterien niets uitmaakt of het kind thuis dan wel in het ziekenhuis geboren wordt. De bacterien die noodzakelijk zijn komen namelijk van de moeder. En de moeder is er gewoon bij bij de bevalling.

http://www.google.com/search?client=safari&rls=nl-nl&q=Hanson,L.+Immunobiology+of+Human+Milk:+How+breastfeeding+protects+infants.&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Ik beweer dus helemaal niet dat het onzin is dat de baby met bacteriën in aanraking komt.
quote:
Mijn opleiding en mijn toenmalige werkgever ondersteunen Lambiekje's stelling waarmee hij zegt dat het goed is om je immuunsysteem aan te sterken.
En ik zeg nergens dat dat niet zo is.
quote:
Natuurlijk krijgt het kind al wat bacteriën mee als moederlief het kind in het ziekenhuis al wat knuffelt, maar hoe sneller je immuunsysteem een goede start krijgt, hoe beter. Overdreven hygiëne is echt niet goed en in ziekenhuizen werkt men overdreven hygiënisch vanwege de MRSA-bacterie.
We hebben het niet over een open hart operatie hoor, we hebben het over een bevalling. Een bevalling die NIET op medische indicatie (het gros van de bevallingen) in het ziekenhuis plaatsvind wordt uitgevoerd door de reguliere verloskundige, die zo van de straat in zijn normale kloffie komt binnenwandelen, even zijn handen wast en het kind haalt. Niets overdreven hygiëne.
quote:
Handen desinfecteren als je (couveuse-)baby's gaat aanraken enzo is NIET zoals het in de natuur gebeurt.
Dat gebeurt ook NIET bij een normale bevalling.
quote:
Bacteriën bestrijden elkaar op bio-chemisch niveau (bacteriën vergiftigen andere soorten) en als een baby-huidje al bedekt is met normale huisbacteriën, hebben die al een sterker front dan ziektekiemen die ook op het huidje gaan zitten), en simpelweg is er ook een mechanische bescherming: op de plaats waar eenvoudige niet-schadelijke bacteriën zitten, kunnen geen ziektekiemen zitten, net zo min dat op de plaats waar je bank staat, niet ook nog een kast kan staan.
De enige smiley die past op dit stukje stupide kinderlogica.
quote:
Van dat hele overdreven hygiënische gedoe is men sowieso al flink terug aan het komen. Bij injecties en bloedafnames wordt al steeds minder de huid met alcohol afgenomen, JUIST omdat je natuurlijke defensielaag aan gezonde bacteriën daarmee ook vernietigd wordt.
Er IS bij een bevalling helemaal geen overdreven hygiënisch gedoe.
pi_67946555
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wanneer was je dan zwanger.
In 2001, 2003 en 2006.
quote:
DES werd voorgeschreven om miskramen te voorkomen. Wonderlijk genoeg krijg je juist misvormde kinderen. Tjee wat raar.
Ja, ouwe koek. Mijn vraag was wat vrouwen nu voorgeschreven en opgedrongen krijgen.
quote:
Nee niets persee voorgeschreven maar het eten is slecht echt slecht. Margarine, melk, E-nummers, aspartaam, medicijndrinkwater, Overbesproeide fruit (ver boven toegestane) druiven bijv. Vaccinaties. Slaappillen.
Nou, kunnen we allemaal afschrijven, ik let ontzettend goed op mijn voedsel juist tijdens de zwangerschap en alles wat jjij beschrijft komt er bij mij niet in, letterlijk. Mijn oudste is daar dus niet autistisch of epileptisch van geworden, dat is gewoon een erfelijke factor of combi daarvan. Mijn halve familie heeft trekjes, snappie?

Enne, gast. Slaappillen en vaccinaties tijdens de zwangerschap?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 12 april 2009 @ 13:00:20 #103
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_67946647
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wanneer was je dan zwanger.

DES werd voorgeschreven om miskramen te voorkomen. Wonderlijk genoeg krijg je juist misvormde kinderen. Tjee wat raar.

Nee niets persee voorgeschreven maar het eten is slecht echt slecht. Margarine, melk, E-nummers, aspartaam, medicijndrinkwater, Overbesproeide fruit (ver boven toegestane) druiven bijv. Vaccinaties. Slaappillen.
Weet je hoeveel E-nummers je op dit moment binnen krijgt?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_67946860
@ Swetsenegger: als je het kinderlogica vind meot jij maar les gaan geven op laboratoriumscholen e.d.
pi_67947156
quote:
Handen desinfecteren als je (couveuse-)baby's gaat aanraken enzo is NIET zoals het in de natuur gebeurt.
Nee in de natuur gaan dergelijke kinderen gewoon dood. Je ziet zelf niet dat de vergelijking van een huis-tuin-en-keuken-baby na een voldragen zwangerschap met een te vroeg geboren kindje totaal mank loopt?
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 12 april 2009 @ 13:26:44 #106
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_67947201
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet. Maar hoe wij onze maatschappij hebben ingericht met verdervelijk E-voedsel.
Idiote medicijnen. De drukke 24u stress maatschappij. Vrouwen hebben tegenwoordig ook geen recht meer om thuis te zitten (geldtechnisch is het amper nog mogelijk). Zoals het in de jaren 70/80 wel gewoon mogelijk was om een normaal huis/gezin te onderhouden met éénverdiener. Binnen 2/3 maanden weer aan het werk. Totaal geen liefde en aandacht voor het kind. Direct in creches. Dat werkt nu niet echt bevorderlijk. Onze maatschappij is really fucked up.

Moeders denken dat ze er goed aan doen door medicaties te slikken tijdens de zwangerschap. Maar was dat nu ook niet het prolbeem van DES?
[..]

Goed dan kijken we even naar het leven in het wild: geen medicatie/vaccins, geen 24uurs stressmaatschappij... Hoe wil je dan verklaren dat er binnen dierenpopulaties die nauwelijks met mensen in aanraking komen soms ook mismaakte exemplaren (denk bv aan albino's) aan worden getroffen?
pi_67947235
Ik ben er vrij zeker van dat dieren in het wild ook E-nummers binnen krijgen hoor.
  zondag 12 april 2009 @ 13:29:36 #108
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67947278
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

In 2001, 2003 en 2006.
[..]

Ja, ouwe koek. Mijn vraag was wat vrouwen nu voorgeschreven en opgedrongen krijgen.
[..]

Nou, kunnen we allemaal afschrijven, ik let ontzettend goed op mijn voedsel juist tijdens de zwangerschap en alles wat jjij beschrijft komt er bij mij niet in, letterlijk. Mijn oudste is daar dus niet autistisch of epileptisch van geworden, dat is gewoon een erfelijke factor of combi daarvan. Mijn halve familie heeft trekjes, snappie?

Enne, gast. Slaappillen en vaccinaties tijdens de zwangerschap?
Je moest ze de kost geven die op safari trip gaan of gewoon door roken, drinken en pillen in nemen.
Geen wonder dat er zo veel krakkemikkige mensen geboren worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 12 april 2009 @ 13:29:52 #109
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_67947282
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben er vrij zeker van dat dieren in het wild ook E-nummers binnen krijgen hoor.
Shit idd. Even aanpassen.
  zondag 12 april 2009 @ 13:31:11 #110
52357 Lambiekje
pi_67947315
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Weet je hoeveel E-nummers je op dit moment binnen krijgt?
te veel
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 12 april 2009 @ 13:32:05 #111
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_67947335
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

te veel
Je maakt een aantal ook zelf aan
pi_67947338
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je moest ze de kost geven die op safari trip gaan of gewoon door roken, drinken en pillen in nemen.
Zeg flappie, jij zei dat zwangere vrouwen allerlei dingen voorgeschreven kregen door artsen en de grote boze farmaceutische industrie. Dan moet je nu niet ineens beginnen over vrouwen die tijdens de zwangerschap dingen doen die door die artsen en de grote boze farmaceutische industrie juist afgeraden worden maar je moet die stelling gewoon onderbouwen of toegeven dat je uit je nek aan het kletsen was.
  zondag 12 april 2009 @ 13:38:48 #113
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_67947513
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:32 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Je maakt een aantal ook zelf aan
Dat ook ja En zijn er ook best een aantal die noodzakelijk zijn voor je overleven.
Onikaan ni ov dovah
pi_67947546
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:24 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nee in de natuur gaan dergelijke kinderen gewoon dood. Je ziet zelf niet dat de vergelijking van een huis-tuin-en-keuken-baby na een voldragen zwangerschap met een te vroeg geboren kindje totaal mank loopt?
Mwoah dat wil ik niet zeggen: dat baby's het in couveuses wel overleven terwijl ze in de natuur zouden komen te overlijden heeft weer niets te maken met de hygiënische omstandigheden er omheen.

Anyway, mij maakt het allemaal niet uit wat men wil geloven. Tijdens mijn opleiding heb ik te horen gekregen dat procentueel gezien thuisgeboren baby's minder vaak ziek zijn dan ziekenhuisbaby's, en ik vind de verklaring die ik daarvoor op de opleiding te horen heb gekregen van dat je in een vroeg stadium gewoon voldoende goede bacteriën moet krijgen, erg plausibel.

Wat iedereen zelf verder denkt en doet moet-ie gewoon zelf weten.
Verder vind ik dat de discussie hier best wat minder fel mag worden.
pi_67947594
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Idd, die zou je de kost geven. Gelukkig is dat een minderheid.
Alleen is dat nu juist wat afgeraden wordt. Dus nog maar een keertje: wat wordt er voorgeschreven aan zwangere vrouwen -normale, zwangere vrouwen die niet op safari gaan met een dikke Bolknak in de knar- wat verantwoordelijk gehouden kan worden voor al die afwijkingen à la DES, tegenwoordig?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 12 april 2009 @ 13:43:06 #116
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_67947618
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:32 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Zeg flappie, jij zei dat zwangere vrouwen allerlei dingen voorgeschreven kregen door artsen en de grote boze farmaceutische industrie. Dan moet je nu niet ineens beginnen over vrouwen die tijdens de zwangerschap dingen doen die door die artsen en de grote boze farmaceutische industrie juist afgeraden worden maar je moet die stelling gewoon onderbouwen of toegeven dat je uit je nek aan het kletsen was.
Dat is redelijk gebruikelijk bij Lambiekje Zodra het een kant op dreigt te gaan waar hij zijn stelling/wereldbeeld niet kan behouden komt er een poging tot onderwerp veranderen en/of wordt het onderwerp in kwestie verder genegeerd.
Onikaan ni ov dovah
pi_67947839
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Mwoah dat wil ik niet zeggen: dat baby's het in couveuses wel overleven terwijl ze in de natuur zouden komen te overlijden heeft weer niets te maken met de hygiënische omstandigheden er omheen.
Maar wel met de noodzaak van die hygiënische omstandigheden. Het immuunsysteem van een te vroeg geboren baby is namelijk gewoon nog niet voldoende ontwikkeld om met al die bacteriën om te gaan.
quote:
Anyway, mij maakt het allemaal niet uit wat men wil geloven. Tijdens mijn opleiding heb ik te horen gekregen dat procentueel gezien thuisgeboren baby's minder vaak ziek zijn dan ziekenhuisbaby's, en ik vind de verklaring die ik daarvoor op de opleiding te horen heb gekregen van dat je in een vroeg stadium gewoon voldoende goede bacteriën moet krijgen, erg plausibel.
Het is waarschijnlijker dat deze 'ziekenhuisbaby's' sowieso al wat zwakker zijn en daarom die medische indicatie gekregen hebben.
Ze komen vanuit de moeder met exact dezelfde bacteriën in aanraking als bij een thuisbevalling en komen doorgaans dezelfde dag of de volgende dag al thuis waar ze ook met die bacteriën in aanraking komen. Sterker nog, ziekenhuis baby's komen met meer bacteriën in aanraking omdat ze ook in het ziekenhuis en van medewerkers daar e.e.a. oppikken.
quote:
Wat iedereen zelf verder denkt en doet moet-ie gewoon zelf weten.
Verder vind ik dat de discussie hier best wat minder fel mag worden.
  zondag 12 april 2009 @ 18:47:27 #118
52357 Lambiekje
pi_67956183
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat ook ja En zijn er ook best een aantal die noodzakelijk zijn voor je overleven.
je weet best dat we het hebben over de kwalijke reeks van E-nummers. En dan voornamelijk 951

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 12-04-2009 18:54:22 ]
  zondag 12 april 2009 @ 19:05:44 #119
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_67956557
quote:
Op zondag 12 april 2009 18:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je weet best dat we het hebben over de kwalijke reeks van E-nummers. En dan voornamelijk 951
Onzin, zoals jij het verwoorde bestempelde je alle E nummers als slecht. Dat heb je wel eens eerder gedaan.
Onikaan ni ov dovah
  zondag 12 april 2009 @ 19:19:42 #121
52357 Lambiekje
pi_67956889
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:32 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ja maar er is ook nog zo iets dat mensen allerlei bigpharma rotzooi tot zich kunnen nemen wat gewoon verkrijgbaar is bij de ETOS.

Ik snap ook wel dat op doctersrecept geen kwalijke medicijnen worden voorgeschreven. Het is immers een een potentiele 80jarige klant.

Als er dus een toename is van autisme middels aangeboren (wat de huidige theorie) is hoe is dat te verklaren dat we nu een cleanere / mindere medicatie voorschriften dan vroeger?
Heeft het er mee te maken dat onze zaad verslechterd is?

Ook is de slechte bijwerkingen vacinatie pas veel later in werking. Strikt genomen zou een arts moeten vragen van wilt in in de komende 3 jaar nog zwanger worden.

Ettelijk jaren van beroerd voedsel, want dat eten we gewoon, is ook een cascade opstapeling van slechte stoffen.

En om eerlijk zijn blaken we nu niet van de gezondheid als 5 miljoen mensen dag in dag uit aan de medicijnen zijn.
  zondag 12 april 2009 @ 19:22:23 #122
52357 Lambiekje
pi_67956948
quote:

[..]

Tja ik heb mijn bronnen gegeven: mijn opleiding én mijn werkgever.

Kom jij nou maar met bronnen waarin staat dat het bullshit is dat het goed zou zijn dat een pasgeboren kind al meteen met voldoende bacteriën in aanraking komt.
Mijn opleiding en mijn toenmalige werkgever ondersteunen Lambiekje's stelling waarmee hij zegt dat het goed is om je immuunsysteem aan te sterken.
Natuurlijk krijgt het kind al wat bacteriën mee als moederlief het kind in het ziekenhuis al wat knuffelt, maar hoe sneller je immuunsysteem een goede start krijgt, hoe beter. Overdreven hygiëne is echt niet goed en in ziekenhuizen werkt men overdreven hygiënisch vanwege de MRSA-bacterie.

Bacteriën bestrijden elkaar op bio-chemisch niveau (bacteriën vergiftigen andere soorten) en als een baby-huidje al bedekt is met normale huisbacteriën, hebben die al een sterker front dan ziektekiemen die ook op het huidje gaan zitten), en simpelweg is er ook een mechanische bescherming: op de plaats waar eenvoudige niet-schadelijke bacteriën zitten, kunnen geen ziektekiemen zitten, net zo min dat op de plaats waar je bank staat, niet ook nog een kast kan staan.

Van dat hele overdreven hygiënische gedoe is men sowieso al flink terug aan het komen. Bij injecties en bloedafnames wordt al steeds minder de huid met alcohol afgenomen, JUIST omdat je natuurlijke defensielaag aan gezonde bacteriën daarmee ook vernietigd wordt.
Precies. Bank en kast was wel een goede verwoording
  zondag 12 april 2009 @ 19:31:02 #123
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_67957141
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 19:39 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Haha, nou dat is dan makkelijk te achterhalen, welke wet?

En reageer je nog even op mijn laatste post op de vorige pagina? Hoe het kan dat mijn zusje al bijna 15 jaar is, terwijl ze al die tijd medicatie heeft gekregen?
Enne, welke wet was dat nou?
Onikaan ni ov dovah
pi_67957555
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:32 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Dus, Lambiekje, de volgende vraag, en nu niet ontwijken:

Jij wordt ziek. En dan geen onschuldig griepje dat vanzelf weer overgaat, maar echt ziek. Bloedingen, overgeven, hoofdpijn tot je niet meer normaal kunt zien, en ga zo maar door. Ga jij dan niet naar een arts? Neem je geen aspirientje?

En stel, je gaat nog wel naar een arts (die hoeft tenslotte nog geen medicijnen voor te schrijven), en hij constateert dat je een hersentumor hebt, die alleen met chemo is te bestrijden. Doe je dit dan?
Nee, dat doet-ie niet. Vervolgens sterft-ie en heeft de natuurlijke selectie haar werk weer gedaan
  zondag 12 april 2009 @ 20:00:04 #125
52357 Lambiekje
pi_67957821
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:49 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, dat doet-ie niet. Vervolgens sterft-ie en heeft de natuurlijke selectie haar werk weer gedaan
ik had er al lang antwoord op gegeven.

Waarom moet de messenger zaken verweten worden, ook al breng zaken soms (te vaak) wat te stellig.

Z'n opmerking is overigens wel op de man spelen. Terwijl als je mijn betogen tussen de regels doorleest heb ik het JUIST het goede met de mens voor in tegenstelling tot laakbare criminele artsen.

Het is wel cru dat ik de wind van voren krijg terwijl ik mensen alleen maar wijs op de criminele moorddadige activiteiten van BigPharma. Dat mensen ZELF moeten nadenken en niet door een sneu snijboon in een witte jas het riet worden ingestuurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')