quote:Op zondag 12 april 2009 11:01 schreef ToT het volgende:
Het kind hoort bij de geboorte al blootgesteld te worden aan een gezonde dosis bacteriën,
*Zucht*quote:Op zondag 12 april 2009 11:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Zelden zoveel onzin bij elkaar gelezen.
Dus maakt het geen fuck uit waar ze geboren worden.quote:Op zondag 12 april 2009 11:05 schreef ToT het volgende:
[..]
*Zucht*
Reguliere bacteriën op de huid en in je ingewanden bestrijden ziekteverwekkende bacteriën. Daarbij heb je e-coli bacteriën in je darmen nodig voor je stofwisseling. Babies zijn bij geboorte steriel (tenzij er tijdens de zwangerschap iets ernstigs gebeurd is) en DUS zijn ze enorm vatbaar voor allerlei ziektekiemen.
Knuffel ze eens goed en ze hebben jouw "gewone" bacteriën die je ook op jouw huid hebt, waar je niet ziek van wordt.
Ziekenhuizen zijn te steriel. Hoe sneller ze in aanraking komen met gewone bacteriën hoe beter. Hoe eerder het immuunsysteem lekker bezig kan gaan, hoe beter.quote:Op zondag 12 april 2009 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus maakt het geen fuck uit waar ze geboren worden.
Nou geef eens een bron.quote:Op zondag 12 april 2009 11:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Ziekenhuizen zijn te steriel. Hoe sneller ze in aanraking komen met gewone bacteriën hoe beter. Hoe eerder het immuunsysteem lekker bezig kan gaan, hoe beter.
Leuk, geef nu eens gewoon een bron, want je praat dikke stierenpoep. Of een kind in het ziekenhuis of thuis geboren wordt maakt niks nada noppes uit.quote:Op zondag 12 april 2009 11:19 schreef ToT het volgende:
Mijn bron is de laboratoriumopleiding die ik gevolgd heb. Thuis heb je gewoon veel meer bacteriën dan in een ziekenhuis. Het kind krijgt idd de weerstand van de moeder mee in het bloed, maar niet op de huid en in het spijsverteringskanaal. Je HEBT gewoon bacteriën nodig.
En die bacteriën heeft de moeder gewoon bij d'r he.quote:Waarom zijn ononderbroken huid op huid contact na de geboorte en borstvoeding binnen het eerste uur zo belangrijk voor een optimale start?
3. De eerste bacteriën waaraan de baby wordt blootgesteld zijn die van de moeder, die meestal onschadelijk zijn of waartegen haar moedermelk bescherming biedt. Huid en ingewanden worden door deze bacteriën gekoloniseerd en daardoor maken schadelijkere bacteriën van buitenaf (zorgverleners, de omgeving) geen kans.³
Geef jij dan maar een bron waarom het niks uitmaakt.quote:Op zondag 12 april 2009 11:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Leuk, geef nu eens gewoon een bron, want je praat dikke stierenpoep. Of een kind in het ziekenhuis of thuis geboren wordt maakt niks nada noppes uit.
Ja steriel .. maar wat is dan dat leuke Ziekenhuisbacteriequote:Op zondag 12 april 2009 11:01 schreef ToT het volgende:
Je hebt gelijk, maar om juist de tegenovergestelde reden: het is beter om thuis te bevallen, omdat ziekenhuizen TE STERIEL zijn!Het kind hoort bij de geboorte al blootgesteld te worden aan een gezonde dosis bacteriën, maar juist vanwege MRSA enzo werkt men in ziekenhuizen te steriel.
@ die wormpjes: ik heb er geen link van. Ik heb het een keer op tv gehoord en volgens mij in een tijdschrift gelezen. Ik google wel ff op zwangerschap en tuinieren of zo!
Edit: de eerste hit met die 2 zoektermen is toxoplasmose.
Edit:
"Een besmetting is alleen gevaarlijk tijdens de zwangerschap omdat de parasiet kan doordringen tot bij de foetus en daar behoorlijk wat schade kan aanrichten. Een foetus heeft immers nog geen goed ontwikkeld afweersysteem, waardoor Toxoplasma de kans krijgt om zich volop te vermenigvuldigen, wat kan uitmonden in ernstige afwijkingen bij het kind.
Mentale achterstand, ernstige oogafwijkingen tot blindheid, een waterhoofd of juist een veel te klein hoofd… In zeer ernstige gevallen sterft de foetus. "
MRSA is geen gevolg van overdreven steriliteit, maar door het continu voorschrijven van antibiotica: als je een patiënt behandelt met een antibioticum, sterft het overgrote deel van de bacteriën aan dat antibioticum, maar een deel "leert" te overleven.quote:Op zondag 12 april 2009 11:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja steriel .. maar wat is dan dat leuke Ziekenhuisbacterie
Kijk daar komt de over-hygiene weer aanbod waardoor we zwakker worden.
Joehoe Lambiekje?quote:Op zondag 12 april 2009 09:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh ja, wat wordt er momenteel dan voorgeschreven bij de voorlichting aan zwangere vrouwen? Het enige wat ik te horen kreeg was geen rauwe vlees- of visproducten, foliumzuur en niet teveel lever. Ik kreeg geen DES-voorgeschreven of wat dan ook, geen enkele medicatie zelfs. Dus hoezo "net als"?
Wat krijgen we nou voorgeschreven dan dat die afwijkingen veroorzaakt? Noem es iets concreets?
Ja dat is helemaal mooi, jij beweerd iets en dan moet ik JOUW stelling gaan onderbouwen.quote:Op zondag 12 april 2009 11:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Geef jij dan maar een bron waarom het niks uitmaakt.
Ik heb ook in een ziekenhuis gewerkt en op de kraamafdeling zeiden ze ook dat het beter is om het kind meteen meer met bacteriën in aanraking te laten komen.
Er zijn ook verhalen die stellen dat je zwanger kan worden van een wc-bril. Dus eigenlijk moet jij ook met bronnen komen.quote:Op zondag 12 april 2009 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat is helemaal mooi, jij beweerd iets en dan moet ik JOUW stelling gaan onderbouwen.
Ik heb je net een keurige quote gegeven waaruit blijkt dat het gaat om de bacteriën van de moeder. En die heeft de moeder bij zich.
Bewijs jij nu je stelling maar.
Alleen stel ik niets helder licht. Geef jij nu maar antwoord op de vraag van Mwanatabu.quote:Op zondag 12 april 2009 12:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er zijn ook verhalen die stellen dat je zwanger kan worden van een wc-bril. Dus eigenlijk moet jij ook met bronnen komen.
Tel daarbij op de baby's niet alleen de eerste 48 uur antistoffen van hun moeder in het bloed hebben, maar deze ook binnenkrijgen met de moedermelk. Alles waar de moeder mee in aanraking komt of is geweest qua ziektekiemen. Al sluit je ze op in een zuurstoftent.quote:Op zondag 12 april 2009 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat is helemaal mooi, jij beweerd iets en dan moet ik JOUW stelling gaan onderbouwen.
Ik heb je net een keurige quote gegeven waaruit blijkt dat het gaat om de bacteriën van de moeder. En die heeft de moeder bij zich.
Wanneer was je dan zwanger.quote:
Wat maakt dat uit? JIJ zegt dat moeders het NU fout doen doordat ze zich dingen laten aanpraten van de farmaceutische industrie. Nou... wat is dat dan?quote:
Tja ik heb mijn bronnen gegeven: mijn opleiding én mijn werkgever.quote:Op zondag 12 april 2009 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |