eenschquote:Op vrijdag 10 april 2009 19:47 schreef Xenwolfie het volgende:
Kan iemand dat anti-onweer schild rondom Zuid-Holland deactiveren zodat er ook hier onweer komt.![]()
![]()
Vrolijk? Superharde knallen hiero.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:55 schreef Againzender het volgende:
Woeha, wat een vrolijk geflits en gerommel hier in Amsterdam, lijkt wel zomer
mijn huis is nogal goed geisoleerdquote:Op vrijdag 10 april 2009 21:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vrolijk? Superharde knallen hiero.
Huis trilt ervan.
Echt hé !quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:55 schreef Againzender het volgende:
Woeha, wat een vrolijk geflits en gerommel hier in Amsterdam, lijkt wel zomer
beestenweer is wat overdreven volgens mij, al is de heftigste zone erg smal, en trekt net langs mij als ik zo naar buiten kijkquote:Op vrijdag 10 april 2009 22:01 schreef Scrutinizer het volgende:
Beestenweer in Amsterdam, het lijkt wel hoogzomer
Damn! Is dit wel normaal?quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:01 schreef Scrutinizer het volgende:
Beestenweer in Amsterdam, het lijkt wel hoogzomer
Eg niequote:Op vrijdag 10 april 2009 22:05 schreef Againzender het volgende:
[..]
beestenweer is wat overdreven volgens mij,
foto 2 & 3 zijn de grijphandjes van Thorquote:Op vrijdag 10 april 2009 22:28 schreef LightLuke het volgende:
Heb even een tijdje uit het raam gehangen.
Met als resultaat,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga er maar niet vanuit dat er daar nog wat gaat ontstaan. Maar morgen zijn de kansen dan weer beter voor het noorden en oosten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:43 schreef teigan het volgende:
Mooie foto's zeg..
Hier in Groningen stad weinig te zien, lekker wezen skaten, het is een beetje een zwoele avond...
zou er hier nog wat kunnen ontstaan? Of is het daar al te laat voor?
quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:08 schreef Unrealist- het volgende:
Hier in Amsterdam is het momenteel erg heftig, heel, heel erg veel regen op sommige momenten , meestal niet langer dan een paar minuten en dan is het gewoon veel regen. Daarnaast is de lucht bijna onafgebroken wit van de bliksem. Hoor nu ook allemaal brandweer langskomen trouwens
De wolkentoppen waren ook gigantisch hoog.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:57 schreef childintime het volgende:
[..]
![]()
Woon in Bussum en heb even een avond/onweerswandelingetje gemaaktGehoord heb ik het niet, maar wel gezien; echt prachtig, sommige flitsen leken wel uit neonlicht te bestaan. Zo fel dat het gewoon zeer deed aan m'n ogen.
terwijl daar geeneens een rode pit langs is geweestquote:Op vrijdag 10 april 2009 23:27 schreef Fredo55 het volgende:
Het knmi zat trouwens wel fout, alleen voor Zeeland een onweerssymbool getekend.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:06 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
De wolkentoppen waren ook gigantisch hoog.
Alles ging hier ten oosten langs.quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:35 schreef marcel-o het volgende:
[..]
terwijl daar geeneens een rode pit langs is geweest
Volgens mij valt dat nog wel mee qua hoogte van de wolkentoppen, maar gezien dat het pas begin april is is dat inderdaad wel hoog. In de winter is de maximale wolkenhoogte echt veel lager dan in de zomer.quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]. http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1 tot 10 km
.
Ben benieuwdquote:Vanmiddag ontwikkelt zich over het noordoosten van het land een thermische vore en is er daardoor met name in het noordoosten en oosten de grootste kans op het ontwikkelen van een aantal stevige regen- onweers- en hagelbuien. Ook in het westen van het land is in de loop van de dag de kans op een enkele regen- en onweersbui niet geheel uit te sluiten. Ook hier is de atmosfeer in de grenslaag wat convergent t.g.v. een zeewindeffect. De atmosfeer is daar echter, vanwege de oostelijke positie van de thetaw-rug, wat minder onstabiel.
Oeh, even kijken of de batterijen nog vol zijn van de camera dan...quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:28 schreef Fredo55 het volgende:
Het noord(oosten) maakt de meeste kans op flinke onweersbuien met hagelstenen van 3cm.
Ik ben weer benieuwd naar de foto's.![]()
Hopelijk krijg ik vandaag ook wat onweer.
quote:SYNOPTISCHE SITUATIE:
Vanmiddag ontwikkelt zich over het noordoosten van het land een thermische vore en is er daardoor met name in het noordoosten en oosten de grootste kans op het ontwikkelen van een aantal stevige regen- onweers- en hagelbuien. Ook in het westen van het land is in de loop van de dag de kans op een enkele regen- en onweersbui niet geheel uit te sluiten.
MODELBEOORDELING:
Gezien de historie en de progtemps houden we in de verwachting vast aan een tamelijk grote buienkans (onweer/hagel) in de loop van de middag in het noordoosten en oosten en een wat kleinere kans op een regen en onweersbui in de middag in het westen van het land.
Neerslag:
Vanmiddag met een thetaw-patroon dat iets verder oostwaarts verschoven is, kunnen met name in het noordoosten en oosten enkele stevige onweer- en hagelbuien tot ontwikkeling komen. Ook elders in het land kan vanmiddag een enkele regen- of onweersbui ontstaan.
BEWOLKING:
Soms enkele velden AC/SC en bij uitstervende buien vanochtend een hoge basis (5000 vt), toppen die tot net boven FL300 kunnen doorschieten. CB's vanmiddag en vanavond vooral in de oostelijke helft, tops FL350.
Zicht:
Tijdens een bui loopt het zicht iets terug. Boven de Noordzee geleidelijk, bij een wat wegvallende wind en hogere dauwpunten, verslechterende zichten en mogelijk kans op ST.
TEMPERATUUR:
KTG en Hirlam verschillen weinig. Tx vandaag rond 21 graden (maar vanmiddag aan de kust bij een zwak windje vanaf zee een gevoelige daling van temperatuur).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |