Omdat het aan de nationale bonden is gelaten om het bekend te maken. Het CONI (die het ook al sinds afgelopen dinsdag schenen te weten) heeft dat nu dus gedaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:38 schreef OProg het volgende:
Naast dat het wederom bagger is voor de sport als het waar is: waarom lekt er weer alleen de naam van een wielrenner terwijl ze dan ook zeggen te weten dat het iemand met goud is?
Het IOC heeft na de Olympische Spelen 948 stalen opnieuw onderzocht.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, de Spelen zijn ondertussen toch alweer een tijd geleden. Het is dan lichtelijk opmerkelijk dat men acht maanden na dato er plots mee naar buiten komt. Uiteraard kan er wel een plausibele reden voor zijn.
Het CONI heeft dat helemaal niet gedaan. Het CONI heeft alleen verteld dat er één Italiaan is betrapt, verder helemaal niets.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Omdat het aan de nationale bonden is gelaten om het bekend te maken. Het CONI (die het ook al sinds afgelopen dinsdag schenen te weten) heeft dat nu dus gedaan.
Dat verklaart veel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het IOC heeft na de Olympische Spelen 948 stalen opnieuw onderzocht.
Op het moment van de Spelen stond de test om cera, de derde generatie van epo, op te sporen nog niet op punt. Daarna wel, met het bekende resultaat...
"Deze nacontroles zijn een duidelijk signaal dat liegen niet loont en dat de bedriegers niet mogen denken dat ze ongestraft wegkomen", zo meldt het IOC.
quote:Franke: Die Fahrer haben zum Beispiel gleichzeitig anabole Steroide und Epo bekommen, das ist pharmakologischer Wahnsinn. Beide Mittel steigern die Produktion von roten Blutkörperchen im Knochenmark. Das weiß man seit Jahrzehnten aus mehr als 30 wissenschaftlichen Arbeiten. Niemand kann voraussehen, wie der Körper bei der Vergabe beider Stoffe gleichzeitig reagiert, die unabhängig voneinander in die gleiche Richtung wirken. Die Wirkung ist unkontrollierbar. Wer dennoch diese Präparate gleichzeitig oder zeitlich nah verwendet, ist entweder fachlich dumm oder kriminell, weil er unkontrollierbare Risiken eingeht.
die gast vertrouw ik ook voor geen meter, die hele Britse ploeg trouwens nietquote:
Dan hebben ze toch wel wat gedaan? Over die vijf anderen heb ik nog geen enkel NOC gehoord.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:45 schreef TheArt het volgende:
Het CONI heeft dat helemaal niet gedaan. Het CONI heeft alleen verteld dat er één Italiaan is betrapt, verder helemaal niets.
Men moet vlak voor de Giro toch een schandaal brengen nietwaar...quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, de Spelen zijn ondertussen toch alweer een tijd geleden. Het is dan lichtelijk opmerkelijk dat men acht maanden na dato er plots mee naar buiten komt. Uiteraard kan er wel een plausibele reden voor zijn.
Eens kijken welke italianen er allemaal op de fiets zaten daar. Is het zeker dat het iemand van de wegrit is?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan hebben ze toch wel wat gedaan? Over die vijf anderen heb ik nog geen enkel NOC gehoord.
edit: Ja, ok, ze hebben niet gezegd dat het om Rebellin ging inderdaad.
Toch raar dan dat men renners tijdens de tour al wist te betrappen op cera.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
[i]Het IOC heeft na de Olympische Spelen 948 stalen opnieuw onderzocht.
Op het moment van de Spelen stond de test om cera, de derde generatie van epo, op te sporen nog niet op punt. Daarna wel, met het bekende resultaat...[/]
Nee, die 500 Chinese stalen zijn waarchijnlijk netjes terug gegeven aan de Volkspartij.quote:Op woensdag 29 april 2009 06:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch raar dan dat men renners tijdens de tour al wist te betrappen op cera.
Die berichtgeving van de IOC vertrouw ik voor geen meter. Hebben ze die 1000 zoekgeraakte testen al eens gevonden?
U denkt aan een hardloper die zijn veters niet kan strikken?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:57 schreef Szura het volgende:
Zeggen ze dat het gaat om een atleet met EEN gouden medaille of meer?
Het ging toch enkel om cera-gevallen? Wat moet een gewichtheffer met cera?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:25 schreef wimderon het volgende:
Het zou naast Rebellin gaan om nog één wielrenner, 3 atleten en 1 gewichtheffer. Van de 6 zouden er 2 medaillewinnaars zijn, naast Rebellin een atleet die goud won.
Voor de start van de Giro worden er volgens mij ook nog resultaten van de controles van het bloedpaspoort bekend gemaakt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Men moet vlak voor de Giro toch een schandaal brengen nietwaar...
Tsja, Kohl, Schumacher betrapt. Het zou wel heel toevallig zijn geweest als Rebellin zuiver was.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:42 schreef Beregd het volgende:
ha, de oude rakker
hij was idd erg goed op de OS
Het lijkt erop:quote:Op woensdag 29 april 2009 10:21 schreef Steven184 het volgende:
Lekker bezig geweest dan dat Gerolsteiner, maar eerst afwachten of het werkelijk om Rebellin gaat.
quote:Olympisch comité bevestigt positieve test Rebellin
ROME - Het Italiaans olympisch comité (CONI) heeft woensdag bevestigd dat de Italiaanse wielrenner Davide Rebellin tijdens de Olympische Spelen is betrapt op dopegebruik.
Dinsdag meldde het CONI al dat een Italiaanse sporter in Peking positief had getest op het gebruik van prestatiebevorderende middelen, maar de naam werd niet bekendgemaakt.
Rebellin, die achter de Spanjaard Samuel Sanchez zilver won in de olympische wegwedstrijd, is een van de zes olympische sporters die na nieuw onderzoek van de dopingmonsters door het Internationaal Olympisch Comité (IOC) zijn betrapt op CERA, de epovariant van de derde generatie.
Het IOC onderzocht in totaal 948 monsters voor een tweede keer. Dat leverde zeven positieve testen op, van zes atleten. Allen werden betrapt op CERA. Namen noemde het IOC tot nu toe niet.
Nogal een groot verschil hč. Hier moesten ze bijna 1000 stalen hertesten op CERA. In de Tour waren er dat maar een stuk of 10 per dag. Plus dat het AFLD (Franse dopingautoriteit) zelf een test tegen CERA had ontwikkeld en het IOC nog niet. Ze wisselen echt die tests niet met elkaar uit.quote:Op woensdag 29 april 2009 06:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch raar dan dat men renners tijdens de tour al wist te betrappen op cera.
Die berichtgeving van de IOC vertrouw ik voor geen meter. Hebben ze die 1000 zoekgeraakte testen al eens gevonden?
Hij deed al jaren niet mee aan de Tour. Reed altijd voorjaarsklassiekers-Giro-najaarsklassiekers. De laatste keer dat hij de Tour reed, was volgens mij in 2005.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:35 schreef northernlight81 het volgende:
Deed Rebellin niet me aan de tour, of hebben ze hem niet gecontroleerd toen? Hij zal toch niet na al die commotie in de tour hebben gedacht dat het verstandig zou zijn dit tijdens de spelen te proberen.
quote:Mevrouw Rebellin: "Davide is van de kaart"
wo 29/04/09 - Het CONI heeft bevestigd dat Davide Rebellin van de cera heeft gesnoept in Peking. "Dit is absurd", zegt zijn vrouw. De Italiaan, die vorige week nog de Waalse Pijl won, vroeg al een tegenexpertise.
Het Italiaans Olympisch Comité bevestigde vanochtend dat één van de zes betrapte Peking-gangers wel degelijk Davide Rebellin . (Belga) De renner is helemaal van de kaart, zo zegt zijn vrouw in de Gazetta dello Sport. "Davide zit hier naast mij en wacht op een seintje van het CONI", zegt Selina Rebellin. "Zelf wil en kan hij nog niks zeggen. Ik ook niet trouwens. Dit is gewoon absurd en hallucinant. Davide deed niets verkeerds. We hebben al een tegenexpertise aangevraagd. Deze zaak willen we samen tot op het bot uitspitten."
Rebellin is 37. Vorig seizoen reed hij nog bij Gerolsteiner (foto), dat stopte na enkele dopingschandalen. Sinds januari rijdt hij voor Diquigiovanni.
Bron:sporza
Cancellara kan niet, want zeiden toch dat er 2 waren met medailles waarvan 1 gouden en een zilveren (rebellin). Cancellara heeft natuurlijk naast zijn goud in tijdrit ook nog brons (nu zilver?) in wegritquote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als die tweede renner er ook eentje uit de top 4 van de OS is, dan haalt Andy nog een medaille.
Ik zou zeggen dat het me bij Cancellara en Kolobnev een pak minder zou verbazen indien ze gepakt werden dan bijvoorbeeld Sanchez en dat klopt wel, maar een deel van de motivatie zou dan CSC zijn en dat zou dan ook gelden voor Schleck.
Dat gissen en gokken wie die andere renner is is altijd mooiquote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als die tweede renner er ook eentje uit de top 4 van de OS is, dan haalt Andy nog een medaille.
Ik zou zeggen dat het me bij Cancellara en Kolobnev een pak minder zou verbazen indien ze gepakt werden dan bijvoorbeeld Sanchez en dat klopt wel, maar een deel van de motivatie zou dan CSC zijn en dat zou dan ook gelden voor Schleck.
En hopen dat ze die namen tenminste ook vrijgeven...quote:Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Rebellin dus officieel bevestigd, het verbaast me niks van die ouwe Italiaan maar het is toch weer![]()
![]()
voor de wielersport. Hopen dat die andere 4 niet-wielrenners grote namen zijn.
quote:Op woensdag 29 april 2009 11:05 schreef Tommeke het volgende:
[..]
En hopen dat ze die namen tenminste ook vrijgeven...
't Zou me niets verbazen als dat niet gebeurt. Ben ook wel benieuwd naar de stalen van Rafael Nadal ofzo...
Schoon dus blijkbaar..quote:Het gaat om zeven positieve controles bij zes sporters.: drie atleten (waarvan één man goud won), twee wielrenners (waarvan één een medaille haalde) en één gewichtheffer
Zo typisch dat de wielrenner als eerste bekend wordt, volgens mij zullen de andere sporters veel minder in het nieuws komen...er wordt mischien veel gerommeld in het fietsen, maar ook is er volgens mij geen sport waar zo veel gecontroleerd word.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Rebellin dus officieel bevestigd, het verbaast me niks van die ouwe Italiaan maar het is toch weer![]()
![]()
voor de wielersport. Hopen dat die andere 4 niet-wielrenners grote namen zijn.
Dan zou de wereld te klein zijn en zou er uitgebreid over de mensonterende situatie worden gesproken...quote:Op woensdag 29 april 2009 11:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zo typisch dat de wielrenner als eerste bekend wordt, volgens mij zullen de andere sporters veel minder in het nieuws komen...er wordt mischien veel gerommeld in het fietsen, maar ook is er volgens mij geen sport waar zo veel gecontroleerd word.
Zie je het al voor je, dat na PSV-Ajax drie leden van elk team voor doping zouden moetn plassen, en niet naar de douche zouden mogen tot ze wat geproduceerd hadden
Wat ik me nou toch afvraag, kan je je whereabouts nog aanpassen als je die heb ingestuurd? En zo ja, tot hoelang van tevoren kan dat?quote:Nuyens: "Soms is het echt niet leuk meer"
Nick Nuyens heeft een gezellige tęte-ā-tęte de mist zien ingaan. De renner van Rabobank heeft op restaurant een dopingcontrole van de UCI moeten ondergaan.
Nuyens zat met zijn vrouw Evy Van Damme gezellig te tafelen in Antwerpen toen hij telefoon kreeg: twee Duitse controleurs die bij hem thuis stonden voor een bloed- en urinecontrole. Nuyens had op zijn whereabouts "thuis" ingevuld. Volledig correct, want binnen een straal van één uur rijden is ook "thuis".
"Omdat ik mijn bestelling moeilijk kon annuleren, nodigde ik de twee uit naar het restaurant", vertelde Nuyens aan Het Laatste Nieuws.
"Vriendelijke mensen, die uiteraard hun job doen. Maar tot zover mijn gezellige avondje."
De controle gebeurde drie kwartier na het telefoontje, in het toilet.
"Een halfuur nam de procedure in beslag. De bazin kwam zelfs eens kijken of alles nog in orde was. Soms is wielrenner zijn echt niet leuk meer."
Dat kan via sms tot vrij kort vantevoren ja... hoe kort weet ik niet precies maar zeker korter dan een dagquote:Op woensdag 29 april 2009 11:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Wat ik me nou toch afvraag, kan je je whereabouts nog aanpassen als je die heb ingestuurd? En zo ja, tot hoelang van tevoren kan dat?
Bijv. er raken enkele renners geblesserd/ziek en jij moet plotsklaps binnen twee dagen vanuit je trainingsstage in Italië naar een koers in België, kan dat zomaar dan?
ja je kunt faxen dan of sms-enquote:Op woensdag 29 april 2009 11:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Wat ik me nou toch afvraag, kan je je whereabouts nog aanpassen als je die heb ingestuurd? En zo ja, tot hoelang van tevoren kan dat?
Bijv. er raken enkele renners geblesserd/ziek en jij moet plotsklaps binnen twee dagen vanuit je trainingsstage in Italië naar een koers in België, kan dat zomaar dan?
Alsof Andy clean isquote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik gok Borchin, de snelwandelaar.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:54 schreef Falco het volgende:
Rebellin! Wat een gast ook
.
Dee atleet die goud haalde, zal vast wel een of andere Oostblokker op een werpnummer zijn. Totaal niet interessant dus.
Waarschijnlijk niet eens hergecontroleerd. De focus lag vooral op uithoudingsonderdelen in de atletiek, het wielrennen, roeien en zwemmen.quote:
Tsja, het is een redelijk voor de hand liggende gok.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:59 schreef Falco het volgende:
Snelwandelen, da's nog minder aansprekend. CERA is bij die tak van atletiek wel weer effectiever, dus je gok zou een goeie kunnen zijn Leatherface.
quote:Op woensdag 29 april 2009 13:24 schreef JohnDDD het volgende:
Mevrouw Rebellin: 'Davide heeft niets verkeerds gedaan'
Davide Rebellin (foto), winnaar van de Waalse Pijl en derde in Luik-Bastenaken-Luik, is betrapt op het gebruik van cera, een variant van epo. Zijn vrouw reageert uiterst verbaasd op het nieuws dat haar man een dopingzondaar is.
‘Davide heeft niets verkeerds gedaan,’ vertelt ze aan La Gazzetta dello Sport. ‘We moeten nu kalm blijven, ondanks deze verbazingwekkende ontwikkelingen. Wij hebben een verzoek ingediend om de B-staal te onderzoeken. We blijven vechten tot het eind,' aldus de vrouw van de 37-jarige Italiaan. (JB)
die tweede renner kan net zo goed ook een baanrenner of een vrouwelijke rensters zijn ofzo. Dus dat zegt niksquote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vrouwen doen zoiets nietquote:Op woensdag 29 april 2009 14:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
die tweede renner kan net zo goed ook een baanrenner of een vrouwelijke rensters zijn ofzo. Dus dat zegt niks
Bastianelli ?quote:
En Gesink een Olympisch Diploma.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
En rensters zijn meestal vrouwelijkquote:
ja toen ik het typte realiseerde ik me dat ookquote:Op woensdag 29 april 2009 14:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En rensters zijn meestal vrouwelijk.
quote:
Gerolsteiner manager Holczer zweert nog altijd dat hij van niks afweetquote:Op woensdag 29 april 2009 14:41 schreef Szura het volgende:
Sporza meldt Schumacher als de tweede renner die positief was op de OS
quote:Op woensdag 29 april 2009 14:42 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Gerolsteiner manager Holczer zweert nog altijd dat hij van niks afweet, en dat hij belazerd is
Kan wel. Omdat ten tijde van de Tour alleen het AFLD CERA kon opsporen. Pas erna hadden de RCS en andere bonden zoals het IOC ook de middelen om op CERA te testen vandaar dat ze de testen opnieuw op dat middel lieten controleren.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:05 schreef TheArt het volgende:
Dan is CERA nog best lang op te sporen. Ik ga er namelijk niet van uit dat hij na de Tour nog eens gepakt heeft. Dat zou wel heel dom zijn aangezien toen al bekend was dat het goed opspoorbaar was.
Maar je bent toch compleet gestoord als je dat risico nog gaat nemen. Er kan altijd achteraf nog getest worden.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:07 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Kan wel. Omdat ten tijde van de Tour alleen het AFLD CERA kon opsporen. Pas erna hadden de RCS en andere bonden zoals het IOC ook de middelen om op CERA te testen vandaar dat ze de testen opnieuw op dat middel lieten controleren.
quote:Op woensdag 29 april 2009 14:58 schreef franklop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wij deden niet aan doping bij Gerolsteiner! Echt niet
ja dat is wel zoquote:Op woensdag 29 april 2009 15:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar je bent toch compleet gestoord als je dat risico nog gaat nemen. Er kan altijd achteraf nog getest worden.
Op zich best verrassend. In de wegkoers stapte hij af en in de tijdrit kwam hij niet echt vooruit (al werd hij wel 13e). Kennelijk een andere dealer gehad dan tijdens de Tour.quote:
of z'n lichaam was inmiddels immuun door de grote hoeveelheid die hij al had genomenquote:Op woensdag 29 april 2009 15:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Op zich best verrassend. In de wegkoers stapte hij af en in de tijdrit kwam hij niet echt vooruit. Kennelijk een andere dealer gehad dan tijdens de Tour.
Of toch nog de resten in zijn bloed van zijn Tour-optreden.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:52 schreef Szura het volgende:
[..]
of z'n lichaam was inmiddels immuun door de grote hoeveelheid die hij al had genomen
[Maarten]Die Rebellin is nog van het oude wielrennen, maak je dus geen zorgen![/Maarten]quote:
[Mart] de sport gaat door en de tour wacht op niemand, wat een keiharde sport[/Mart]quote:Op woensdag 29 april 2009 15:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
[Maarten]Die Rebellin is nog van het oude wielrennen, maak je dus geen zorgen![/Maarten]
[Mart] Lance is nochtans het bewijs dat het op je 37ste ook nog clean kan[/Mart]quote:Op woensdag 29 april 2009 16:51 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
[Mart] de sport gaat door en de tour wacht op niemand, wat een keiharde sport[/Mart]
Er was vooraf aangekondigd door het WADA dat ze nog niet op CERA zouden controleren omdat die testen van tijdens de tour volgens hun regulering volstrekt illegaal waren (wegens nog niet voldoende gehomologeerd) en ze een tweede geval "Hamilton" wilden vermijden. (die na een proces zijn gouden plak terugkreeg omdat de test op bloeddoping toen nog niet voldoende goedgekeurd was)quote:Op woensdag 29 april 2009 15:05 schreef TheArt het volgende:
Dan is CERA nog best lang op te sporen. Ik ga er namelijk niet van uit dat hij na de Tour nog eens gepakt heeft. Dat zou wel heel dom zijn aangezien toen al bekend was dat het goed opspoorbaar was.
Want? Ramzi is ook een wielrenner?quote:Op woensdag 29 april 2009 18:08 schreef FredWielergek het volgende:
Zat ik te zoeken waar dit dopingtopic was, zit ie opeens ergens anders. Het gaat toch vooral om wielrennen, dus kan ie toch terug naar het wielrennentopic?!
Er wordt hier voor 95 % gesproken over wielrenners, blader maar terug..quote:Op woensdag 29 april 2009 18:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Want? Ramzi is ook een wielrenner?
[Mart]Kanker overwonnen, dat maakt een sporter ijzersterk. Kijk maar naar onze eigen Lance: Maarten vd Weijden. Een vreselijke ziekte.[/Mart]quote:Op woensdag 29 april 2009 17:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
[Mart] Lance is nochtans het bewijs dat het op je 37ste ook nog clean kan[/Mart]
No shit Sherlock. Voorheen was het dan ook een wielrentopic.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:40 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Er wordt hier voor 95 % gesproken over wielrenners, blader maar terug..
Tsoumeleka is de olympische kampioene van Athene.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:19 schreef Szura het volgende:
De rest:
- Gewichthefster uti de Dominicaanse Republiek
- Kroatische 800-meter loopster Perisic
Gerucht:
- Griekse snelwandelaarster Tsoumoleka
Ik ken er niks van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |