abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68479794
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:38 schreef OProg het volgende:
Naast dat het wederom bagger is voor de sport als het waar is: waarom lekt er weer alleen de naam van een wielrenner terwijl ze dan ook zeggen te weten dat het iemand met goud is?
Omdat het aan de nationale bonden is gelaten om het bekend te maken. Het CONI (die het ook al sinds afgelopen dinsdag schenen te weten) heeft dat nu dus gedaan.
pi_68479962
Ik zat te zoeken naar de fansite van Rebellin. Ik vond er geen, en ik weet dat hij vroeger een stoere website had. Blijkbaar is hij niet meer zo populair. Dat zal nu wel nog minder worden.
pi_68479983
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, de Spelen zijn ondertussen toch alweer een tijd geleden. Het is dan lichtelijk opmerkelijk dat men acht maanden na dato er plots mee naar buiten komt. Uiteraard kan er wel een plausibele reden voor zijn.
Het IOC heeft na de Olympische Spelen 948 stalen opnieuw onderzocht.

Op het moment van de Spelen stond de test om cera, de derde generatie van epo, op te sporen nog niet op punt. Daarna wel, met het bekende resultaat...
"Deze nacontroles zijn een duidelijk signaal dat liegen niet loont en dat de bedriegers niet mogen denken dat ze ongestraft wegkomen", zo meldt het IOC.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:40 schreef wimderon het volgende:

[..]

Omdat het aan de nationale bonden is gelaten om het bekend te maken. Het CONI (die het ook al sinds afgelopen dinsdag schenen te weten) heeft dat nu dus gedaan.
Het CONI heeft dat helemaal niet gedaan. Het CONI heeft alleen verteld dat er één Italiaan is betrapt, verder helemaal niets.
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:45:45 #104
66825 Reya
Fier Wallon
pi_68480031
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:45 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het IOC heeft na de Olympische Spelen 948 stalen opnieuw onderzocht.

Op het moment van de Spelen stond de test om cera, de derde generatie van epo, op te sporen nog niet op punt. Daarna wel, met het bekende resultaat...
"Deze nacontroles zijn een duidelijk signaal dat liegen niet loont en dat de bedriegers niet mogen denken dat ze ongestraft wegkomen", zo meldt het IOC.

Dat verklaart veel.
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:50:42 #105
132605 kawotski
Il Dottore
pi_68480285
stukje over Freiburg, quote Der Spiegel

http://www.spiegel.de/sport/sonst/0,1518,621656,00.html
quote:
Franke: Die Fahrer haben zum Beispiel gleichzeitig anabole Steroide und Epo bekommen, das ist pharmakologischer Wahnsinn. Beide Mittel steigern die Produktion von roten Blutkörperchen im Knochenmark. Das weiß man seit Jahrzehnten aus mehr als 30 wissenschaftlichen Arbeiten. Niemand kann voraussehen, wie der Körper bei der Vergabe beider Stoffe gleichzeitig reagiert, die unabhängig voneinander in die gleiche Richtung wirken. Die Wirkung ist unkontrollierbar. Wer dennoch diese Präparate gleichzeitig oder zeitlich nah verwendet, ist entweder fachlich dumm oder kriminell, weil er unkontrollierbare Risiken eingeht.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:57:35 #106
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68480606
Zeggen ze dat het gaat om een atleet met EEN gouden medaille of meer?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_68480996
hmm toch Hoy
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:08:35 #108
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68481068
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef Palmboom313 het volgende:
hmm toch Hoy
die gast vertrouw ik ook voor geen meter, die hele Britse ploeg trouwens niet
pi_68481134
quote:

Het CONI heeft dat helemaal niet gedaan. Het CONI heeft alleen verteld dat er één Italiaan is betrapt, verder helemaal niets.
Dan hebben ze toch wel wat gedaan? Over die vijf anderen heb ik nog geen enkel NOC gehoord.

edit: Ja, ok, ze hebben niet gezegd dat het om Rebellin ging inderdaad.
pi_68482269
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, de Spelen zijn ondertussen toch alweer een tijd geleden. Het is dan lichtelijk opmerkelijk dat men acht maanden na dato er plots mee naar buiten komt. Uiteraard kan er wel een plausibele reden voor zijn.
Men moet vlak voor de Giro toch een schandaal brengen nietwaar...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:53:30 #111
14505 OProg
A Life in Music
pi_68482656
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dan hebben ze toch wel wat gedaan? Over die vijf anderen heb ik nog geen enkel NOC gehoord.

edit: Ja, ok, ze hebben niet gezegd dat het om Rebellin ging inderdaad.
Eens kijken welke italianen er allemaal op de fiets zaten daar. Is het zeker dat het iemand van de wegrit is?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_68483247
Als het echt Rebellin is. Wat een dopingteam was gerolsteiner dan
pi_68484477
Ben echt benieuwd wie de zondaars zijn. Hoop dat daar snel meer duidelijkheid over komt.
pi_68484803
Epo rendeert vrij goed in de Waalse Pijl
pi_68485917
quote:

[..]

[i]Het IOC heeft na de Olympische Spelen 948 stalen opnieuw onderzocht.

Op het moment van de Spelen stond de test om cera, de derde generatie van epo, op te sporen nog niet op punt. Daarna wel, met het bekende resultaat...[/]

Toch raar dan dat men renners tijdens de tour al wist te betrappen op cera.
Die berichtgeving van de IOC vertrouw ik voor geen meter. Hebben ze die 1000 zoekgeraakte testen al eens gevonden?
  woensdag 29 april 2009 @ 07:59:22 #116
14505 OProg
A Life in Music
pi_68486468
quote:
Op woensdag 29 april 2009 06:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die berichtgeving van de IOC vertrouw ik voor geen meter. Hebben ze die 1000 zoekgeraakte testen al eens gevonden?
Nee, die 500 Chinese stalen zijn waarchijnlijk netjes terug gegeven aan de Volkspartij.

En de rest heb ik geen idee.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_68486505
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:57 schreef Szura het volgende:
Zeggen ze dat het gaat om een atleet met EEN gouden medaille of meer?
U denkt aan een hardloper die zijn veters niet kan strikken?

Laten we anders bij deze dit topic maar tot algemeen doping topic kronen.
  woensdag 29 april 2009 @ 08:04:33 #118
14505 OProg
A Life in Music
pi_68486518
Aangezien er nog geen officiele mededelingen zijn naast het feit dat er een Italiaan is betrapt iig dit:
Italiaanse ploeg voor de wegwedstrijd:
Paolo Bettini
Davide Rebellin
Franco Pellizotti
Marzio Bruseghin
Vincenzo Nibali
pi_68486773
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:25 schreef wimderon het volgende:
Het zou naast Rebellin gaan om nog één wielrenner, 3 atleten en 1 gewichtheffer. Van de 6 zouden er 2 medaillewinnaars zijn, naast Rebellin een atleet die goud won.
Het ging toch enkel om cera-gevallen? Wat moet een gewichtheffer met cera?
pi_68486821
Zo guys, ben weer terug uit Bali.

Blijkbaat staat er dus een dopingbom op ontploffen?

Gerolsteiner Indien het dus daadwerkelijk om Rebellin gaat....
pi_68486825
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Men moet vlak voor de Giro toch een schandaal brengen nietwaar...
Voor de start van de Giro worden er volgens mij ook nog resultaten van de controles van het bloedpaspoort bekend gemaakt.
  woensdag 29 april 2009 @ 08:42:29 #122
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68487011
ha, de oude rakker

hij was idd erg goed op de OS
pi_68489040
quote:
Op woensdag 29 april 2009 08:42 schreef Beregd het volgende:
ha, de oude rakker

hij was idd erg goed op de OS
Tsja, Kohl, Schumacher betrapt. Het zou wel heel toevallig zijn geweest als Rebellin zuiver was.
pi_68489450
Lekker bezig geweest dan dat Gerolsteiner, maar eerst afwachten of het werkelijk om Rebellin gaat.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_68489675
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:21 schreef Steven184 het volgende:
Lekker bezig geweest dan dat Gerolsteiner, maar eerst afwachten of het werkelijk om Rebellin gaat.
Het lijkt erop:
quote:
Olympisch comité bevestigt positieve test Rebellin

ROME - Het Italiaans olympisch comité (CONI) heeft woensdag bevestigd dat de Italiaanse wielrenner Davide Rebellin tijdens de Olympische Spelen is betrapt op dopegebruik.

Dinsdag meldde het CONI al dat een Italiaanse sporter in Peking positief had getest op het gebruik van prestatiebevorderende middelen, maar de naam werd niet bekendgemaakt.

Rebellin, die achter de Spanjaard Samuel Sanchez zilver won in de olympische wegwedstrijd, is een van de zes olympische sporters die na nieuw onderzoek van de dopingmonsters door het Internationaal Olympisch Comité (IOC) zijn betrapt op CERA, de epovariant van de derde generatie.

Het IOC onderzocht in totaal 948 monsters voor een tweede keer. Dat leverde zeven positieve testen op, van zes atleten. Allen werden betrapt op CERA. Namen noemde het IOC tot nu toe niet.
pi_68489826
quote:
Op woensdag 29 april 2009 06:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nogal een groot verschil hč. Hier moesten ze bijna 1000 stalen hertesten op CERA. In de Tour waren er dat maar een stuk of 10 per dag. Plus dat het AFLD (Franse dopingautoriteit) zelf een test tegen CERA had ontwikkeld en het IOC nog niet. Ze wisselen echt die tests niet met elkaar uit.
pi_68489949
Deed Rebellin niet me aan de tour, of hebben ze hem niet gecontroleerd toen? Hij zal toch niet na al die commotie in de tour hebben gedacht dat het verstandig zou zijn dit tijdens de spelen te proberen.
pi_68490069
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:35 schreef northernlight81 het volgende:
Deed Rebellin niet me aan de tour, of hebben ze hem niet gecontroleerd toen? Hij zal toch niet na al die commotie in de tour hebben gedacht dat het verstandig zou zijn dit tijdens de spelen te proberen.
Hij deed al jaren niet mee aan de Tour. Reed altijd voorjaarsklassiekers-Giro-najaarsklassiekers. De laatste keer dat hij de Tour reed, was volgens mij in 2005.
  woensdag 29 april 2009 @ 10:43:12 #129
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68490232
Hum, twee jaar schorsing...die fietst niet meer denk ik.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68490587
[Herbert]'De sluwe vos.'[/Herbert]

Jack does it in real time...
  woensdag 29 april 2009 @ 10:54:48 #131
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_68490615
Nu nummer 2 nog.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 29 april 2009 @ 10:56:18 #132
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68490667
Als die tweede renner er ook eentje uit de top 4 van de OS is, dan haalt Andy nog een medaille.

Ik zou zeggen dat het me bij Cancellara en Kolobnev een pak minder zou verbazen indien ze gepakt werden dan bijvoorbeeld Sanchez en dat klopt wel, maar een deel van de motivatie zou dan CSC zijn en dat zou dan ook gelden voor Schleck .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68490710
En niet geheel verassend zegt Rebellin van niets te weten..
quote:
Mevrouw Rebellin: "Davide is van de kaart"
wo 29/04/09 - Het CONI heeft bevestigd dat Davide Rebellin van de cera heeft gesnoept in Peking. "Dit is absurd", zegt zijn vrouw. De Italiaan, die vorige week nog de Waalse Pijl won, vroeg al een tegenexpertise.

Het Italiaans Olympisch Comité bevestigde vanochtend dat één van de zes betrapte Peking-gangers wel degelijk Davide Rebellin . (Belga) De renner is helemaal van de kaart, zo zegt zijn vrouw in de Gazetta dello Sport. "Davide zit hier naast mij en wacht op een seintje van het CONI", zegt Selina Rebellin. "Zelf wil en kan hij nog niks zeggen. Ik ook niet trouwens. Dit is gewoon absurd en hallucinant. Davide deed niets verkeerds. We hebben al een tegenexpertise aangevraagd. Deze zaak willen we samen tot op het bot uitspitten."

Rebellin is 37. Vorig seizoen reed hij nog bij Gerolsteiner (foto), dat stopte na enkele dopingschandalen. Sinds januari rijdt hij voor Diquigiovanni.
Bron:sporza
pi_68490733
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als die tweede renner er ook eentje uit de top 4 van de OS is, dan haalt Andy nog een medaille.

Ik zou zeggen dat het me bij Cancellara en Kolobnev een pak minder zou verbazen indien ze gepakt werden dan bijvoorbeeld Sanchez en dat klopt wel, maar een deel van de motivatie zou dan CSC zijn en dat zou dan ook gelden voor Schleck .
Cancellara kan niet, want zeiden toch dat er 2 waren met medailles waarvan 1 gouden en een zilveren (rebellin). Cancellara heeft natuurlijk naast zijn goud in tijdrit ook nog brons (nu zilver?) in wegrit
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_68490748
Mja, voor die ereplaatsen blijven dan allemaal CSC'ers over ongeveer.

Kolobnev is wel vaak 'ineens' goed bij van die eendagswedstrijden als het WK of dus de OS, terwijl je hem de rest van het jaar niet zoveel ziet in koersen. Maar ach, met dat soort insinuaties dan kan iedereen wel verdacht worden gemaakt die rondrijdt ongeveer.

Hmm, Kohl, Schumacher en Rebellin is wel hilarisch natuurlijk, dat begint een beetje op van die Telekom praktijken te lijken. Maar ze zullen het wel weer gooien op drie individuen die 'toevallig' in dezelfde ploeg zaten.
pi_68490802
Rebellin dus officieel bevestigd, het verbaast me niks van die ouwe Italiaan maar het is toch weer voor de wielersport. Hopen dat die andere 4 niet-wielrenners grote namen zijn.
pi_68490848
quote:

Dat gissen en gokken wie die andere renner is is altijd mooi het kan iedereen zijn, zag dat Botero 6e was bij de OS?
pi_68490932
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Rebellin dus officieel bevestigd, het verbaast me niks van die ouwe Italiaan maar het is toch weer voor de wielersport. Hopen dat die andere 4 niet-wielrenners grote namen zijn.
En hopen dat ze die namen tenminste ook vrijgeven...
't Zou me niets verbazen als dat niet gebeurt. Ben ook wel benieuwd naar de stalen van Rafael Nadal ofzo...
pi_68490999
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:05 schreef Tommeke het volgende:

[..]

En hopen dat ze die namen tenminste ook vrijgeven...
't Zou me niets verbazen als dat niet gebeurt. Ben ook wel benieuwd naar de stalen van Rafael Nadal ofzo...
quote:
Het gaat om zeven positieve controles bij zes sporters.: drie atleten (waarvan één man goud won), twee wielrenners (waarvan één een medaille haalde) en één gewichtheffer
Schoon dus blijkbaar..
  woensdag 29 april 2009 @ 11:07:58 #140
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68491030
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Zo typisch dat de wielrenner als eerste bekend wordt, volgens mij zullen de andere sporters veel minder in het nieuws komen...er wordt mischien veel gerommeld in het fietsen, maar ook is er volgens mij geen sport waar zo veel gecontroleerd word.
Zie je het al voor je, dat na PSV-Ajax drie leden van elk team voor doping zouden moetn plassen, en niet naar de douche zouden mogen tot ze wat geproduceerd hadden
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 29 april 2009 @ 11:49:43 #141
14505 OProg
A Life in Music
pi_68492648
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Zo typisch dat de wielrenner als eerste bekend wordt, volgens mij zullen de andere sporters veel minder in het nieuws komen...er wordt mischien veel gerommeld in het fietsen, maar ook is er volgens mij geen sport waar zo veel gecontroleerd word.
Zie je het al voor je, dat na PSV-Ajax drie leden van elk team voor doping zouden moetn plassen, en niet naar de douche zouden mogen tot ze wat geproduceerd hadden
Dan zou de wereld te klein zijn en zou er uitgebreid over de mensonterende situatie worden gesproken...
pi_68492876
quote:
Nuyens: "Soms is het echt niet leuk meer"
Nick Nuyens heeft een gezellige tęte-ā-tęte de mist zien ingaan. De renner van Rabobank heeft op restaurant een dopingcontrole van de UCI moeten ondergaan.
Nuyens zat met zijn vrouw Evy Van Damme gezellig te tafelen in Antwerpen toen hij telefoon kreeg: twee Duitse controleurs die bij hem thuis stonden voor een bloed- en urinecontrole. Nuyens had op zijn whereabouts "thuis" ingevuld. Volledig correct, want binnen een straal van één uur rijden is ook "thuis".

"Omdat ik mijn bestelling moeilijk kon annuleren, nodigde ik de twee uit naar het restaurant", vertelde Nuyens aan Het Laatste Nieuws.

"Vriendelijke mensen, die uiteraard hun job doen. Maar tot zover mijn gezellige avondje."

De controle gebeurde drie kwartier na het telefoontje, in het toilet.

"Een halfuur nam de procedure in beslag. De bazin kwam zelfs eens kijken of alles nog in orde was. Soms is wielrenner zijn echt niet leuk meer."
Wat ik me nou toch afvraag, kan je je whereabouts nog aanpassen als je die heb ingestuurd? En zo ja, tot hoelang van tevoren kan dat?

Bijv. er raken enkele renners geblesserd/ziek en jij moet plotsklaps binnen twee dagen vanuit je trainingsstage in Italië naar een koers in België, kan dat zomaar dan?
pi_68493101
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:54 schreef franklop het volgende:

[..]

Wat ik me nou toch afvraag, kan je je whereabouts nog aanpassen als je die heb ingestuurd? En zo ja, tot hoelang van tevoren kan dat?

Bijv. er raken enkele renners geblesserd/ziek en jij moet plotsklaps binnen twee dagen vanuit je trainingsstage in Italië naar een koers in België, kan dat zomaar dan?
Dat kan via sms tot vrij kort vantevoren ja... hoe kort weet ik niet precies maar zeker korter dan een dag
pi_68493141
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:54 schreef franklop het volgende:

[..]

ja je kunt faxen dan of sms-en
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68494620
quote:

Alsof Andy clean is
  woensdag 29 april 2009 @ 12:54:17 #146
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68494809
Rebellin ! Wat een gast ook .

Dee atleet die goud haalde, zal vast wel een of andere Oostblokker op een werpnummer zijn. Totaal niet interessant dus .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_68494877
quote:
Op woensdag 29 april 2009 12:54 schreef Falco het volgende:
Rebellin ! Wat een gast ook .

Dee atleet die goud haalde, zal vast wel een of andere Oostblokker op een werpnummer zijn. Totaal niet interessant dus .
Ik gok Borchin, de snelwandelaar.

Heeft een dopingverleden en in de Russische snelwandelploeg waren er eerder al veel dopinggevallen.
  woensdag 29 april 2009 @ 12:59:28 #148
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68494972
Snelwandelen, da's nog minder aansprekend. CERA is bij die tak van atletiek wel weer effectiever, dus je gok zou een goeie kunnen zijn Leatherface .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_68495109
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:07 schreef franklop het volgende:

[..]

[..]

Schoon dus blijkbaar..
Waarschijnlijk niet eens hergecontroleerd. De focus lag vooral op uithoudingsonderdelen in de atletiek, het wielrennen, roeien en zwemmen.
pi_68495187
quote:
Op woensdag 29 april 2009 12:59 schreef Falco het volgende:
Snelwandelen, da's nog minder aansprekend. CERA is bij die tak van atletiek wel weer effectiever, dus je gok zou een goeie kunnen zijn Leatherface .
Tsja, het is een redelijk voor de hand liggende gok.

Maar mea maxima culpa als ik het mis heb.
pi_68495512
Ramzi dus, de winnaar van de 1500 meter.
pi_68495541
De volgende: Rashid Ramzi (goud op 1500m)
pi_68495920
Mevrouw Rebellin: 'Davide heeft niets verkeerds gedaan'

Davide Rebellin (foto), winnaar van de Waalse Pijl en derde in Luik-Bastenaken-Luik, is betrapt op het gebruik van cera, een variant van epo. Zijn vrouw reageert uiterst verbaasd op het nieuws dat haar man een dopingzondaar is.

‘Davide heeft niets verkeerds gedaan,’ vertelt ze aan La Gazzetta dello Sport. ‘We moeten nu kalm blijven, ondanks deze verbazingwekkende ontwikkelingen. Wij hebben een verzoek ingediend om de B-staal te onderzoeken. We blijven vechten tot het eind,' aldus de vrouw van de 37-jarige Italiaan. (JB)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68495973
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:24 schreef JohnDDD het volgende:
Mevrouw Rebellin: 'Davide heeft niets verkeerds gedaan'

Davide Rebellin (foto), winnaar van de Waalse Pijl en derde in Luik-Bastenaken-Luik, is betrapt op het gebruik van cera, een variant van epo. Zijn vrouw reageert uiterst verbaasd op het nieuws dat haar man een dopingzondaar is.

‘Davide heeft niets verkeerds gedaan,’ vertelt ze aan La Gazzetta dello Sport. ‘We moeten nu kalm blijven, ondanks deze verbazingwekkende ontwikkelingen. Wij hebben een verzoek ingediend om de B-staal te onderzoeken. We blijven vechten tot het eind,' aldus de vrouw van de 37-jarige Italiaan. (JB)
pi_68497451
quote:

die tweede renner kan net zo goed ook een baanrenner of een vrouwelijke rensters zijn ofzo. Dus dat zegt niks
pi_68497601
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:03 schreef Bartoli het volgende:

[..]

die tweede renner kan net zo goed ook een baanrenner of een vrouwelijke rensters zijn ofzo. Dus dat zegt niks
Vrouwen doen zoiets niet

pi_68497631
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:07 schreef alpeko het volgende:

[..]

Vrouwen doen zoiets niet

Bastianelli ?
pi_68497775
quote:
En Gesink een Olympisch Diploma.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68497792
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:08 schreef franklop het volgende:

[..]

Bastianelli ?
Dat was een dieetmiddel Zijn er wel eens vrouwen gepakt met epo eigenlijk?
  woensdag 29 april 2009 @ 14:14:59 #160
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68497901
Nee nee, haar Davide is onschuldig
pi_68498013
GODVERDOMME Rebellin wat een klootzak toch ook.
There's nothing wrong with just a little little fun...
pi_68498080
Ramzi.

Lekker cashen in Bahrein en dan volledig gedrogeerd medailles pakken...

Ach, het kan ook niet anders in de atletiek zo'n beetje, dat zijn echt onmenselijke prestaties en snelheden die gehaald worden vaak.

En nogmaals weer erg hypocriet dat het wielren-geval als eerste naar buiten komt en de meeste aandacht krijgt...
  woensdag 29 april 2009 @ 14:22:35 #163
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68498173
Wanneer worden die andere gevallen bekend gemaakt, iemand daar weet van?
pi_68498277
Volgens het journal waren er meerdere medaillewinnaars buiten Rebellin en Ramzi om.
  woensdag 29 april 2009 @ 14:29:30 #165
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68498419
quote:

[..]

Vrouwen doen zoiets niet

En rensters zijn meestal vrouwelijk .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68498741
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:29 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En rensters zijn meestal vrouwelijk .
ja toen ik het typte realiseerde ik me dat ook

het gaat dus om Schumacher
http://www.dhnet.be/sport(...)sitif-a-la-cera.html
pi_68498829
quote:

[..]

Vrouwen doen zoiets niet

niet zoveel als de mannen maar we hebben wel bekende gevallen als o.a Jeanson, Moreno, Bastianelli (in hoeverre je een anorexia middel als doping kan beschouwen )
  woensdag 29 april 2009 @ 14:41:02 #168
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68498846
Sporza meldt Schumacher als de tweede renner die positief was op de OS
pi_68498895
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:41 schreef Szura het volgende:
Sporza meldt Schumacher als de tweede renner die positief was op de OS
Gerolsteiner manager Holczer zweert nog altijd dat hij van niks afweet , en dat hij belazerd is
  woensdag 29 april 2009 @ 14:43:16 #170
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68498921
Oh het staat nu ook op teletekst
pi_68498992
De altijd zo goed lachse man met snor zal nu ook wel niet meer zo lachen

pi_68499207
Schumacher, wanneer gaat die nou eindelijk eens opgesteld worden door Quick Step eigenlijk?

Hij kreeg nog geld van ze toch?

Die manager van Gerolsteiner, vast belazerd inderdaad. Belazerd door diegene die zeiden dat CERA nog niet op te sporen was ja...
pi_68499453
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:42 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Gerolsteiner manager Holczer zweert nog altijd dat hij van niks afweet , en dat hij belazerd is

Wij deden niet aan doping bij Gerolsteiner! Echt niet
pi_68499721
Dan is CERA nog best lang op te sporen. Ik ga er namelijk niet van uit dat hij na de Tour nog eens gepakt heeft. Dat zou wel heel dom zijn aangezien toen al bekend was dat het goed opspoorbaar was.
pi_68499788
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:05 schreef TheArt het volgende:
Dan is CERA nog best lang op te sporen. Ik ga er namelijk niet van uit dat hij na de Tour nog eens gepakt heeft. Dat zou wel heel dom zijn aangezien toen al bekend was dat het goed opspoorbaar was.
Kan wel. Omdat ten tijde van de Tour alleen het AFLD CERA kon opsporen. Pas erna hadden de RCS en andere bonden zoals het IOC ook de middelen om op CERA te testen vandaar dat ze de testen opnieuw op dat middel lieten controleren.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:08:31 #176
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68499820
schumacher, wat een verrassende naam.
pi_68499913
inderdaad. Hadden ze bij Gerolsteiner een slordiger CERA dealer dan bij de andere ploegen ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_68499991
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:07 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Kan wel. Omdat ten tijde van de Tour alleen het AFLD CERA kon opsporen. Pas erna hadden de RCS en andere bonden zoals het IOC ook de middelen om op CERA te testen vandaar dat ze de testen opnieuw op dat middel lieten controleren.
Maar je bent toch compleet gestoord als je dat risico nog gaat nemen. Er kan altijd achteraf nog getest worden.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:14:54 #179
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68500046
Aan de kop van Schumaher te zien is ie ook niet de slimste he
pi_68500272
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:58 schreef franklop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wij deden niet aan doping bij Gerolsteiner! Echt niet
pi_68500319
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:13 schreef TheArt het volgende:

[..]

Maar je bent toch compleet gestoord als je dat risico nog gaat nemen. Er kan altijd achteraf nog getest worden.
ja dat is wel zo
pi_68501403
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:08 schreef Beregd het volgende:
schumacher, wat een verrassende naam.
Op zich best verrassend. In de wegkoers stapte hij af en in de tijdrit kwam hij niet echt vooruit (al werd hij wel 13e). Kennelijk een andere dealer gehad dan tijdens de Tour.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:52:43 #183
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68501436
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:51 schreef alpeko het volgende:

[..]

Op zich best verrassend. In de wegkoers stapte hij af en in de tijdrit kwam hij niet echt vooruit. Kennelijk een andere dealer gehad dan tijdens de Tour.
of z'n lichaam was inmiddels immuun door de grote hoeveelheid die hij al had genomen
pi_68501508
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:52 schreef Szura het volgende:

[..]

of z'n lichaam was inmiddels immuun door de grote hoeveelheid die hij al had genomen
Of toch nog de resten in zijn bloed van zijn Tour-optreden.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:56:20 #185
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_68501589
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:53 schreef DeeBee het volgende:
[Herbert]'De sluwe vos.'[/Herbert]

[Maarten]Die Rebellin is nog van het oude wielrennen, maak je dus geen zorgen![/Maarten]

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_68503619
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:56 schreef Mani89 het volgende:

[..]

[Maarten]Die Rebellin is nog van het oude wielrennen, maak je dus geen zorgen![/Maarten]

[Mart] de sport gaat door en de tour wacht op niemand, wat een keiharde sport[/Mart]
  woensdag 29 april 2009 @ 17:18:19 #187
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_68504589
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:51 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

[Mart] de sport gaat door en de tour wacht op niemand, wat een keiharde sport[/Mart]
[Mart] Lance is nochtans het bewijs dat het op je 37ste ook nog clean kan[/Mart]

[Wuyts] Waarom snoept iemand met zo'n palmares toch op het einde van z'n carriere aan het verboden potje, net zoals Johan Museeuw dat op het einde van z'n carriere deed. [/Wuyts]
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 29 april 2009 @ 17:21:47 #188
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_68504693
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:05 schreef TheArt het volgende:
Er was vooraf aangekondigd door het WADA dat ze nog niet op CERA zouden controleren omdat die testen van tijdens de tour volgens hun regulering volstrekt illegaal waren (wegens nog niet voldoende gehomologeerd) en ze een tweede geval "Hamilton" wilden vermijden. (die na een proces zijn gouden plak terugkreeg omdat de test op bloeddoping toen nog niet voldoende goedgekeurd was)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_68506071
Zat ik te zoeken waar dit dopingtopic was, zit ie opeens ergens anders. Het gaat toch vooral om wielrennen, dus kan ie toch terug naar het wielrennentopic?!
pi_68506802
quote:
Op woensdag 29 april 2009 18:08 schreef FredWielergek het volgende:
Zat ik te zoeken waar dit dopingtopic was, zit ie opeens ergens anders. Het gaat toch vooral om wielrennen, dus kan ie toch terug naar het wielrennentopic?!
Want? Ramzi is ook een wielrenner?
pi_68507026
quote:
Op woensdag 29 april 2009 18:33 schreef wimderon het volgende:

[..]

Want? Ramzi is ook een wielrenner?
Er wordt hier voor 95 % gesproken over wielrenners, blader maar terug..
pi_68507082
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

[Mart] Lance is nochtans het bewijs dat het op je 37ste ook nog clean kan[/Mart]

[Mart]Kanker overwonnen, dat maakt een sporter ijzersterk. Kijk maar naar onze eigen Lance: Maarten vd Weijden. Een vreselijke ziekte.[/Mart]
pi_68507116
quote:
Op woensdag 29 april 2009 18:40 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Er wordt hier voor 95 % gesproken over wielrenners, blader maar terug..
No shit Sherlock. Voorheen was het dan ook een wielrentopic.
  woensdag 29 april 2009 @ 22:19:11 #194
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68513983
De rest:

- Gewichthefster uti de Dominicaanse Republiek
- Kroatische 800-meter loopster Perisic

Gerucht:
- Griekse snelwandelaarster Tsoumoleka

Ik ken er niks van
pi_68515003
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:19 schreef Szura het volgende:
De rest:

- Gewichthefster uti de Dominicaanse Republiek
- Kroatische 800-meter loopster Perisic

Gerucht:
- Griekse snelwandelaarster Tsoumoleka

Ik ken er niks van
Tsoumeleka is de olympische kampioene van Athene.
pi_68515266
Serieus, die Grieken.

Ongeveer alle medaille winnaars in de atletiek van Athene zijn nu betrapt.
pi_68515836
Overigens mag je er wel vanuit gaan dat er nog een hele hoop niet betrapt zijn die het ook gebruikt hebben. Deze zes zijn echt geen gevallen op zich...
pi_68517129
Schumacher

Ik kots op dat soort mislukkingen. De Tour had al een luchtje maar nu gewoon des te meer. De Tour 2008 heb ik gekeken maar met een half oog omdat er iets niet klopte, en dat is gebleken. Een paar maanden terug zat ik te zappen en zag m in ene zitten bij de ZDF rond 23.00, die hufter zat gewoon in een sport of praatprogramma met droge ogen te beweren dat hij niet gedoped had.. iedereen maakt fouten behalve hij..wat een stinkerd.

ps. gaan de Duitsers nu ook de Olympische Spelen niet meer uitzenden
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_68518562
Die Tsoumeleka heeft zelf aangegeven iets gebruikt te hebben en vandaar dat zij als 6e wordt gezien.
Het zou veelzeggend zijn als zij dus niet bij die 6 zit, dan zijn er vast ook meer die ermee weg komen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 april 2009 @ 01:05:51 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_68519134
Ik gok dat Schumacher nog steeds niet snapt hoe ze hem hebben kunnen pakken aangezien hij echt niet gebruikt heeft
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')