abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68479794
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:38 schreef OProg het volgende:
Naast dat het wederom bagger is voor de sport als het waar is: waarom lekt er weer alleen de naam van een wielrenner terwijl ze dan ook zeggen te weten dat het iemand met goud is?
Omdat het aan de nationale bonden is gelaten om het bekend te maken. Het CONI (die het ook al sinds afgelopen dinsdag schenen te weten) heeft dat nu dus gedaan.
pi_68479962
Ik zat te zoeken naar de fansite van Rebellin. Ik vond er geen, en ik weet dat hij vroeger een stoere website had. Blijkbaar is hij niet meer zo populair. Dat zal nu wel nog minder worden.
pi_68479983
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, de Spelen zijn ondertussen toch alweer een tijd geleden. Het is dan lichtelijk opmerkelijk dat men acht maanden na dato er plots mee naar buiten komt. Uiteraard kan er wel een plausibele reden voor zijn.
Het IOC heeft na de Olympische Spelen 948 stalen opnieuw onderzocht.

Op het moment van de Spelen stond de test om cera, de derde generatie van epo, op te sporen nog niet op punt. Daarna wel, met het bekende resultaat...
"Deze nacontroles zijn een duidelijk signaal dat liegen niet loont en dat de bedriegers niet mogen denken dat ze ongestraft wegkomen", zo meldt het IOC.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:40 schreef wimderon het volgende:

[..]

Omdat het aan de nationale bonden is gelaten om het bekend te maken. Het CONI (die het ook al sinds afgelopen dinsdag schenen te weten) heeft dat nu dus gedaan.
Het CONI heeft dat helemaal niet gedaan. Het CONI heeft alleen verteld dat er één Italiaan is betrapt, verder helemaal niets.
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:45:45 #104
66825 Reya
Fier Wallon
pi_68480031
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:45 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het IOC heeft na de Olympische Spelen 948 stalen opnieuw onderzocht.

Op het moment van de Spelen stond de test om cera, de derde generatie van epo, op te sporen nog niet op punt. Daarna wel, met het bekende resultaat...
"Deze nacontroles zijn een duidelijk signaal dat liegen niet loont en dat de bedriegers niet mogen denken dat ze ongestraft wegkomen", zo meldt het IOC.

Dat verklaart veel.
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:50:42 #105
132605 kawotski
Il Dottore
pi_68480285
stukje over Freiburg, quote Der Spiegel

http://www.spiegel.de/sport/sonst/0,1518,621656,00.html
quote:
Franke: Die Fahrer haben zum Beispiel gleichzeitig anabole Steroide und Epo bekommen, das ist pharmakologischer Wahnsinn. Beide Mittel steigern die Produktion von roten Blutkörperchen im Knochenmark. Das weiß man seit Jahrzehnten aus mehr als 30 wissenschaftlichen Arbeiten. Niemand kann voraussehen, wie der Körper bei der Vergabe beider Stoffe gleichzeitig reagiert, die unabhängig voneinander in die gleiche Richtung wirken. Die Wirkung ist unkontrollierbar. Wer dennoch diese Präparate gleichzeitig oder zeitlich nah verwendet, ist entweder fachlich dumm oder kriminell, weil er unkontrollierbare Risiken eingeht.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:57:35 #106
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68480606
Zeggen ze dat het gaat om een atleet met EEN gouden medaille of meer?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_68480996
hmm toch Hoy
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:08:35 #108
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68481068
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef Palmboom313 het volgende:
hmm toch Hoy
die gast vertrouw ik ook voor geen meter, die hele Britse ploeg trouwens niet
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_68481134
quote:

Het CONI heeft dat helemaal niet gedaan. Het CONI heeft alleen verteld dat er één Italiaan is betrapt, verder helemaal niets.
Dan hebben ze toch wel wat gedaan? Over die vijf anderen heb ik nog geen enkel NOC gehoord.

edit: Ja, ok, ze hebben niet gezegd dat het om Rebellin ging inderdaad.
pi_68482269
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, de Spelen zijn ondertussen toch alweer een tijd geleden. Het is dan lichtelijk opmerkelijk dat men acht maanden na dato er plots mee naar buiten komt. Uiteraard kan er wel een plausibele reden voor zijn.
Men moet vlak voor de Giro toch een schandaal brengen nietwaar...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:53:30 #111
14505 OProg
A Life in Music
pi_68482656
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dan hebben ze toch wel wat gedaan? Over die vijf anderen heb ik nog geen enkel NOC gehoord.

edit: Ja, ok, ze hebben niet gezegd dat het om Rebellin ging inderdaad.
Eens kijken welke italianen er allemaal op de fiets zaten daar. Is het zeker dat het iemand van de wegrit is?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_68483247
Als het echt Rebellin is. Wat een dopingteam was gerolsteiner dan
pi_68484477
Ben echt benieuwd wie de zondaars zijn. Hoop dat daar snel meer duidelijkheid over komt.
pi_68484803
Epo rendeert vrij goed in de Waalse Pijl
pi_68485917
quote:

[..]

[i]Het IOC heeft na de Olympische Spelen 948 stalen opnieuw onderzocht.

Op het moment van de Spelen stond de test om cera, de derde generatie van epo, op te sporen nog niet op punt. Daarna wel, met het bekende resultaat...[/]

Toch raar dan dat men renners tijdens de tour al wist te betrappen op cera.
Die berichtgeving van de IOC vertrouw ik voor geen meter. Hebben ze die 1000 zoekgeraakte testen al eens gevonden?
  woensdag 29 april 2009 @ 07:59:22 #116
14505 OProg
A Life in Music
pi_68486468
quote:
Op woensdag 29 april 2009 06:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Toch raar dan dat men renners tijdens de tour al wist te betrappen op cera.
Die berichtgeving van de IOC vertrouw ik voor geen meter. Hebben ze die 1000 zoekgeraakte testen al eens gevonden?
Nee, die 500 Chinese stalen zijn waarchijnlijk netjes terug gegeven aan de Volkspartij.

En de rest heb ik geen idee.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_68486505
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:57 schreef Szura het volgende:
Zeggen ze dat het gaat om een atleet met EEN gouden medaille of meer?
U denkt aan een hardloper die zijn veters niet kan strikken?

Laten we anders bij deze dit topic maar tot algemeen doping topic kronen.
  woensdag 29 april 2009 @ 08:04:33 #118
14505 OProg
A Life in Music
pi_68486518
Aangezien er nog geen officiele mededelingen zijn naast het feit dat er een Italiaan is betrapt iig dit:
Italiaanse ploeg voor de wegwedstrijd:
Paolo Bettini
Davide Rebellin
Franco Pellizotti
Marzio Bruseghin
Vincenzo Nibali
pi_68486773
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:25 schreef wimderon het volgende:
Het zou naast Rebellin gaan om nog één wielrenner, 3 atleten en 1 gewichtheffer. Van de 6 zouden er 2 medaillewinnaars zijn, naast Rebellin een atleet die goud won.
Het ging toch enkel om cera-gevallen? Wat moet een gewichtheffer met cera?
pi_68486821
Zo guys, ben weer terug uit Bali.

Blijkbaat staat er dus een dopingbom op ontploffen?

Gerolsteiner Indien het dus daadwerkelijk om Rebellin gaat....
pi_68486825
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Men moet vlak voor de Giro toch een schandaal brengen nietwaar...
Voor de start van de Giro worden er volgens mij ook nog resultaten van de controles van het bloedpaspoort bekend gemaakt.
  woensdag 29 april 2009 @ 08:42:29 #122
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68487011
ha, de oude rakker

hij was idd erg goed op de OS
pi_68489040
quote:
Op woensdag 29 april 2009 08:42 schreef Beregd het volgende:
ha, de oude rakker

hij was idd erg goed op de OS
Tsja, Kohl, Schumacher betrapt. Het zou wel heel toevallig zijn geweest als Rebellin zuiver was.
pi_68489450
Lekker bezig geweest dan dat Gerolsteiner, maar eerst afwachten of het werkelijk om Rebellin gaat.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_68489675
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:21 schreef Steven184 het volgende:
Lekker bezig geweest dan dat Gerolsteiner, maar eerst afwachten of het werkelijk om Rebellin gaat.
Het lijkt erop:
quote:
Olympisch comité bevestigt positieve test Rebellin

ROME - Het Italiaans olympisch comité (CONI) heeft woensdag bevestigd dat de Italiaanse wielrenner Davide Rebellin tijdens de Olympische Spelen is betrapt op dopegebruik.

Dinsdag meldde het CONI al dat een Italiaanse sporter in Peking positief had getest op het gebruik van prestatiebevorderende middelen, maar de naam werd niet bekendgemaakt.

Rebellin, die achter de Spanjaard Samuel Sanchez zilver won in de olympische wegwedstrijd, is een van de zes olympische sporters die na nieuw onderzoek van de dopingmonsters door het Internationaal Olympisch Comité (IOC) zijn betrapt op CERA, de epovariant van de derde generatie.

Het IOC onderzocht in totaal 948 monsters voor een tweede keer. Dat leverde zeven positieve testen op, van zes atleten. Allen werden betrapt op CERA. Namen noemde het IOC tot nu toe niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')