Nogal een groot verschil hè. Hier moesten ze bijna 1000 stalen hertesten op CERA. In de Tour waren er dat maar een stuk of 10 per dag. Plus dat het AFLD (Franse dopingautoriteit) zelf een test tegen CERA had ontwikkeld en het IOC nog niet. Ze wisselen echt die tests niet met elkaar uit.quote:Op woensdag 29 april 2009 06:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch raar dan dat men renners tijdens de tour al wist te betrappen op cera.
Die berichtgeving van de IOC vertrouw ik voor geen meter. Hebben ze die 1000 zoekgeraakte testen al eens gevonden?
Hij deed al jaren niet mee aan de Tour. Reed altijd voorjaarsklassiekers-Giro-najaarsklassiekers. De laatste keer dat hij de Tour reed, was volgens mij in 2005.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:35 schreef northernlight81 het volgende:
Deed Rebellin niet me aan de tour, of hebben ze hem niet gecontroleerd toen? Hij zal toch niet na al die commotie in de tour hebben gedacht dat het verstandig zou zijn dit tijdens de spelen te proberen.
quote:Mevrouw Rebellin: "Davide is van de kaart"
wo 29/04/09 - Het CONI heeft bevestigd dat Davide Rebellin van de cera heeft gesnoept in Peking. "Dit is absurd", zegt zijn vrouw. De Italiaan, die vorige week nog de Waalse Pijl won, vroeg al een tegenexpertise.
Het Italiaans Olympisch Comité bevestigde vanochtend dat één van de zes betrapte Peking-gangers wel degelijk Davide Rebellin . (Belga) De renner is helemaal van de kaart, zo zegt zijn vrouw in de Gazetta dello Sport. "Davide zit hier naast mij en wacht op een seintje van het CONI", zegt Selina Rebellin. "Zelf wil en kan hij nog niks zeggen. Ik ook niet trouwens. Dit is gewoon absurd en hallucinant. Davide deed niets verkeerds. We hebben al een tegenexpertise aangevraagd. Deze zaak willen we samen tot op het bot uitspitten."
Rebellin is 37. Vorig seizoen reed hij nog bij Gerolsteiner (foto), dat stopte na enkele dopingschandalen. Sinds januari rijdt hij voor Diquigiovanni.
Bron:sporza
Cancellara kan niet, want zeiden toch dat er 2 waren met medailles waarvan 1 gouden en een zilveren (rebellin). Cancellara heeft natuurlijk naast zijn goud in tijdrit ook nog brons (nu zilver?) in wegritquote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als die tweede renner er ook eentje uit de top 4 van de OS is, dan haalt Andy nog een medaille.
Ik zou zeggen dat het me bij Cancellara en Kolobnev een pak minder zou verbazen indien ze gepakt werden dan bijvoorbeeld Sanchez en dat klopt wel, maar een deel van de motivatie zou dan CSC zijn en dat zou dan ook gelden voor Schleck.
Dat gissen en gokken wie die andere renner is is altijd mooiquote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als die tweede renner er ook eentje uit de top 4 van de OS is, dan haalt Andy nog een medaille.
Ik zou zeggen dat het me bij Cancellara en Kolobnev een pak minder zou verbazen indien ze gepakt werden dan bijvoorbeeld Sanchez en dat klopt wel, maar een deel van de motivatie zou dan CSC zijn en dat zou dan ook gelden voor Schleck.
En hopen dat ze die namen tenminste ook vrijgeven...quote:Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Rebellin dus officieel bevestigd, het verbaast me niks van die ouwe Italiaan maar het is toch weer![]()
![]()
voor de wielersport. Hopen dat die andere 4 niet-wielrenners grote namen zijn.
quote:Op woensdag 29 april 2009 11:05 schreef Tommeke het volgende:
[..]
En hopen dat ze die namen tenminste ook vrijgeven...
't Zou me niets verbazen als dat niet gebeurt. Ben ook wel benieuwd naar de stalen van Rafael Nadal ofzo...
Schoon dus blijkbaar..quote:Het gaat om zeven positieve controles bij zes sporters.: drie atleten (waarvan één man goud won), twee wielrenners (waarvan één een medaille haalde) en één gewichtheffer
Zo typisch dat de wielrenner als eerste bekend wordt, volgens mij zullen de andere sporters veel minder in het nieuws komen...er wordt mischien veel gerommeld in het fietsen, maar ook is er volgens mij geen sport waar zo veel gecontroleerd word.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Rebellin dus officieel bevestigd, het verbaast me niks van die ouwe Italiaan maar het is toch weer![]()
![]()
voor de wielersport. Hopen dat die andere 4 niet-wielrenners grote namen zijn.
Dan zou de wereld te klein zijn en zou er uitgebreid over de mensonterende situatie worden gesproken...quote:Op woensdag 29 april 2009 11:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zo typisch dat de wielrenner als eerste bekend wordt, volgens mij zullen de andere sporters veel minder in het nieuws komen...er wordt mischien veel gerommeld in het fietsen, maar ook is er volgens mij geen sport waar zo veel gecontroleerd word.
Zie je het al voor je, dat na PSV-Ajax drie leden van elk team voor doping zouden moetn plassen, en niet naar de douche zouden mogen tot ze wat geproduceerd hadden
Wat ik me nou toch afvraag, kan je je whereabouts nog aanpassen als je die heb ingestuurd? En zo ja, tot hoelang van tevoren kan dat?quote:Nuyens: "Soms is het echt niet leuk meer"
Nick Nuyens heeft een gezellige tête-à-tête de mist zien ingaan. De renner van Rabobank heeft op restaurant een dopingcontrole van de UCI moeten ondergaan.
Nuyens zat met zijn vrouw Evy Van Damme gezellig te tafelen in Antwerpen toen hij telefoon kreeg: twee Duitse controleurs die bij hem thuis stonden voor een bloed- en urinecontrole. Nuyens had op zijn whereabouts "thuis" ingevuld. Volledig correct, want binnen een straal van één uur rijden is ook "thuis".
"Omdat ik mijn bestelling moeilijk kon annuleren, nodigde ik de twee uit naar het restaurant", vertelde Nuyens aan Het Laatste Nieuws.
"Vriendelijke mensen, die uiteraard hun job doen. Maar tot zover mijn gezellige avondje."
De controle gebeurde drie kwartier na het telefoontje, in het toilet.
"Een halfuur nam de procedure in beslag. De bazin kwam zelfs eens kijken of alles nog in orde was. Soms is wielrenner zijn echt niet leuk meer."
Dat kan via sms tot vrij kort vantevoren ja... hoe kort weet ik niet precies maar zeker korter dan een dagquote:Op woensdag 29 april 2009 11:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Wat ik me nou toch afvraag, kan je je whereabouts nog aanpassen als je die heb ingestuurd? En zo ja, tot hoelang van tevoren kan dat?
Bijv. er raken enkele renners geblesserd/ziek en jij moet plotsklaps binnen twee dagen vanuit je trainingsstage in Italië naar een koers in België, kan dat zomaar dan?
ja je kunt faxen dan of sms-enquote:Op woensdag 29 april 2009 11:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Wat ik me nou toch afvraag, kan je je whereabouts nog aanpassen als je die heb ingestuurd? En zo ja, tot hoelang van tevoren kan dat?
Bijv. er raken enkele renners geblesserd/ziek en jij moet plotsklaps binnen twee dagen vanuit je trainingsstage in Italië naar een koers in België, kan dat zomaar dan?
Alsof Andy clean isquote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik gok Borchin, de snelwandelaar.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:54 schreef Falco het volgende:
Rebellin! Wat een gast ook
.
Dee atleet die goud haalde, zal vast wel een of andere Oostblokker op een werpnummer zijn. Totaal niet interessant dus.
Waarschijnlijk niet eens hergecontroleerd. De focus lag vooral op uithoudingsonderdelen in de atletiek, het wielrennen, roeien en zwemmen.quote:
Tsja, het is een redelijk voor de hand liggende gok.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:59 schreef Falco het volgende:
Snelwandelen, da's nog minder aansprekend. CERA is bij die tak van atletiek wel weer effectiever, dus je gok zou een goeie kunnen zijn Leatherface.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |