abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67869986
Ten eerste verwijs ik natuurlijk graag naar de TRU-regel betreffende de openingspost en het stellen van het doel van een topic.

De kleine lettertjes:
Het is met nadruk niet de bedoeling het bestaan van dit fenomeen ter discussie te stellen op wat voor manier dan ook. Iedereen weet inmiddels ook wel dat je een miljoen kunt gaan "ophalen" als je iets kunt bewijzen, maar dat miljoen ligt er nog, dus blijkbaar kan het niet bewezen worden, of is er geen interesse om het te gaan bewijzen.
Het is niet de bedoeling om mensen die vanuit hun waarheid menen contact te kunnen maken met geesten of entiteiten dan wel waarnemingen van dien aard doen belachelijk te maken of hun geestelijke vermogens ter discussie te stellen. Ook het aandragen van vage zeldzame wetenschappelijke verklaringen is niet de bedoeling. Geïnteresseerde "sceptici" zijn van harte welkom, maar graag wel met respect voor de OP en de gespreksdeelnemers.

Aan TRU-newbies, het vriendelijke verzoek om opmerkingen die je als kwetsend of onnozel ervaart in eerste instantie maar eens even te negeren. Ook de oldbies die zich in kunnen houden (hallo!) tellen even tot tien oké?

Zo, nu we dat gehad hebben ...

Wat is dan wel de bedoeling?
Het doel van dit topic is het bespreken van het waarnemen van geesten/entiteiten en ervaringen daarom heen. Op wat voor manier kunnen geesten/entiteiten waargenomen worden volgens jou, wat voor soort geesten bestaan er, wat is nou het verschil tussen een geest, een spook, een entiteit, een energie en wat je allemaal nog meer kunt waarnemen (wat mij betreft gaan we het orb-pad niet op, maar als iemand de link legt, so be it)?
Als er communicatie is, hoe zou je dat dan kunnen interpreteren?
Hoe duidelijk is die communicatie eigenlijk?
Kun je het leren eigenlijk?
Hoe ziet een geest er nou eigenlijk uit?
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
pi_67870312
Ok, aangezien je verschillende vormen van paranormale begaafdheid hebt, ga ik er van uit dat je op al die manier kunt waarnemen.
Dus, voelen, zien, ruiken, horen, weten, enz.

Dan heb je nog de "per ongeluk" waarnemingen. Van mensen die dan eenmalig iets waarnemen.
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  donderdag 9 april 2009 @ 17:38:05 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67870350
Tvp voor later
The truth was in here.
  donderdag 9 april 2009 @ 17:48:46 #4
67333 Kaboutertje_X
Kleine opneuker..
  donderdag 9 april 2009 @ 18:13:03 #5
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67871330
tvp - wel interessant ditte, ondanks dat ik nog nooit een geest o.i.d. heb gezien.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_67877911
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:13 schreef LordNemephis het volgende:
tvp - wel interessant ditte, ondanks dat ik nog nooit een geest o.i.d. heb gezien.
Ook niet gevoeld, gehoord, geroken?
  donderdag 9 april 2009 @ 21:46:10 #7
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67877979
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:44 schreef sjoep het volgende:

[..]

Ook niet gevoeld, gehoord, geroken?
ik heb gelezen dat er bijvoorbeeld bij het ruiken een plotselinge Lavendel geur is. In spookhuis Chingle Hall in Engeland was ook vaker een plotselinge Lavendel geur te ruiken Ikzelf heb het nooit geroken maar misschien dat de persoon hierboven wel eens zo een geur geroken heeft ofzo
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_67878471
Zou die lavendelgeur dan niet bij die geest horen?
  donderdag 9 april 2009 @ 22:01:45 #9
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67878500
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:00 schreef sjoep het volgende:
Zou die lavendelgeur dan niet bij die geest horen?
Volgens mij niet maar ik denk dat die mensen die link wel maakte inderdaad
  donderdag 9 april 2009 @ 22:08:31 #10
230727 sjoep
a new day!
pi_67878729
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:01 schreef Michielos het volgende:

[..]

Volgens mij niet maar ik denk dat die mensen die link wel maakte inderdaad
Ik vind het logischer dat die geur bij de geest hoort.
Of uit een luchtverfrisser komt natuurlijk
  donderdag 9 april 2009 @ 22:12:39 #11
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67878874
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:08 schreef sjoep het volgende:

[..]

Ik vind het logischer dat die geur bij de geest hoort.
Of uit een luchtverfrisser komt natuurlijk
ik vind het idee enkel cool. Je komt Chingle Hall binnen, een huis uit 1500 ofzo en je loopt een kamer binnen en ruikt opeens een sterke lavendel geur.:

Ik had deze documentaire gezien toen ik 13 was en het liet een diepe indruk op me achter destijds(ik was een firm believer). Er was toen ook zo eenzelfde documentaire over een kinderentiteit, Pete genaamd. Hij gedroeg zich ook echt als een kind, zeg maar. Als je hem om een autootje vroeg, legde hij een speelgoedautootje klaar enz . Als ik die vind post ik hem zeker, want de docu was GEWELDIG Dit was van discovery documentaire genaamd Ghosthunters die 12 jaar geleden op discovery werd uitgezonden.

IK HEB HEM :

hij is geweldig!

ps.ik hoop dat dit niet offtopic is ofzo want ik raad de documentaires ten zeerste aan. Ter vergelijking... ik keek deze toen ik 12/13 was en ik herinner me deze afleveringen nog steeds., zo indrukwekkend vond ik ze destijds

[ Bericht 6% gewijzigd door Michielos op 09-04-2009 22:18:44 ]
  vrijdag 10 april 2009 @ 07:42:22 #12
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_67885421
Vroeger als kind zag ik regelmatig entiteiten.
Het was niet leuk of spannend.
Tot een verre leeftijd heb ik elke nacht met het licht aangeslapen.
Maar gelukkig verdwenen de entiteiten toen ik een jaartje of 8 was geworden.
De beelden staan nog steeds op mijn netvlies gebrand, dat wel.

Het waren entiteiten die de vorm hadden van mensen, maar niet de juiste.
Vaak waren ze een beetje uitgerekt, smalletjes en sowieso een beetje transparant.
Voor de rest waren de kleuren ook niet "normaal".
Zoals wij een aura om ons heen hebben met kleuren waren zij zelf in dat soort kleuren als het ware.

Tevens hoefde ik niet thuis te zijn.
Het is ook bij andere mensen gebeurd en het waren altijd verschillende entiteiten.
Nooit dezelfde.
Ik kon ze niet "horen" maar wel voelen qua aanwezigheid en dit samen met het visueele aspect maakte dit heel beklemmend.
Ze waren bewust van mij en dat ik ze zag, maar deden daar verder niks mee.

Schijnbaar zag ik nog veel meer als klein kind.
Er zijn dingen die ik mij niet eens meer herinner maar die mijn vader nog wel eens had verteld.
Zo zag hij samen met mij (hij is vrij gevoelig en "bewust") een soort van lichtbol midden in mijn kamer.
Het was niet kwaadaardig of wat dan ook.
Waar het ook vandaan kwam, het was er even en daarna was het ook weer weg.
Jammer dat die entiteiten genoeg indruk hebben gemaakt dat ik die nare dingen wel kan herinneren en die mooie ervaring die ik samen met mijn vader gezien zou moeten hebben niet.

Dingen kunnen zien die op een andere trillings nivo zitten als wij zelf vind ik helemaal niks.
Van mij mogen die werelden lekker gescheiden blijven.
Ik ben dan ook blij dat ik sindsdien (ben nu bijna 27) nooit maar dan ook nooit meer een entiteit of wat dan ook heb gezien.
Nu ben ik er ook niet meer bang voor en ik weet dat ze mij toch niks kunnen aandoen. Maar toch. Zeker met wat ik nog kan herinneren toen ik een klein kind was. Nee. Bah.
pi_67885448
ik vergeet het vaak zat dat er entiteiten zijn die met mij meeliften
ik merk het uiteindelijk doordat ik zelf vreselijk moe, of geirriteerd wordt/ben
mijn schoonouders kunnen het vaak aan mij (ook bij andere mensen) zien omdat de blik in mn ogen dan vaak niet "van mij" is.

Vooral toen ik nog veel op het terein kwam waar mensen met een verstandelijke beperking wonen nam ik er dagelijks een aantal mee.
  vrijdag 10 april 2009 @ 07:50:51 #14
230727 sjoep
a new day!
pi_67885463
Ik herken dit probleem eerlijk gezegd wel ja. Ik ben van de week nog m'n kantoor uitgejaagd daar een hele sterke, die helaas aan mijn collega vast zit.
Ik heb er al van alles mee geprobeerd, maar hij vertikt het om te gaan.
  vrijdag 10 april 2009 @ 07:51:10 #15
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_67885466
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 07:47 schreef draculettetje het volgende:
ik vergeet het vaak zat dat er entiteiten zijn die met mij meeliften
ik merk het uiteindelijk doordat ik zelf vreselijk moe, of geirriteerd wordt/ben
mijn schoonouders kunnen het vaak aan mij (ook bij andere mensen) zien omdat de blik in mn ogen dan vaak niet "van mij" is.

Vooral toen ik nog veel op het terein kwam waar mensen met een verstandelijke beperking wonen nam ik er dagelijks een aantal mee.
Dit heeft mijn moeder ook gehad.
Maar dan met een entiteit.
Die heeft ze sinds baby af aan mee gedragen en pas sindskort is ze er dankzij een persoon van af.
Ze kon heel veel niet verklaren qua moe zijn en noem maar op en nu ze is energieker en vrijer dan ooit.
Echt naar dat entiteiten die niks bij je te zoeken hebben dit soort nare dingen kunnen flikken.
Mijn moeder heeft er dus meer dan 50 jaar mee moeten leven.
Te bizar voor woorden eigenlijk. Al ben ik wel blij dat ze er nu eindelijk van af is.
  vrijdag 10 april 2009 @ 07:53:21 #16
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_67885477
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 07:50 schreef sjoep het volgende:
Ik herken dit probleem eerlijk gezegd wel ja. Ik ben van de week nog m'n kantoor uitgejaagd daar een hele sterke, die helaas aan mijn collega vast zit.
Ik heb er al van alles mee geprobeerd, maar hij vertikt het om te gaan.
Je kantoor uitgejaagd?
En je collega geloofde ook dat het om een entiteit ging? Of hoe ging dat?
Persoonlijk vraag ik mij af hoeveel mensen hier last van hebben zonder dat ze het persee door hebben.
Als ik moe ben zal ik niet meteen denken dat het door een entiteit komt, maar toch.
Hoe merk je zoiets?
Ik heb ze alleen gezien als kind... maar verder nooit het gevoel gehad dat er echt zo'n naar ding in/aan mijn chakras zat te slurpen (of hoe dat ook in zijn werking gaat.)
pi_67885506
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 07:51 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Die heeft ze sinds baby af aan mee gedragen en pas sindskort is ze er dankzij een persoon van af.
Ze kon heel veel niet verklaren qua moe zijn en noem maar op en nu ze is energieker en vrijer dan ooit.
Echt naar dat entiteiten die niks bij je te zoeken hebben dit soort nare dingen kunnen flikken.
Mijn moeder heeft er dus meer dan 50 jaar mee moeten leven.
Te bizar voor woorden eigenlijk. Al ben ik wel blij dat ze er nu eindelijk van af is.
ik heb dan ook enorm geluk met mn schoonouders
bij mij gaat het vooral om entiteiten die hun weg naar "het licht" kwijt zijn en die hopen via mij een ingang te vinden
mn schoonmoeder heeft ook een cursus "lichtwerk" gegeven waarbij ze ideeen overbrengt hoe je de entiteiten kan helpen om de weg terug te vinden

al hebben ze er ook is 1 in huis gehad die ook moeilijk deed zoals bij sjoep op kantoor
daar zijn ze met zn drieeen, (schoonouders en mn lief) ook aardig lang mee bezig geweest, vraag me niet meer hoe precies dat weet ik niet meer, ik weet nog wel dat ze er bang voor waren dat ie toch bij mij zou overspringen
  vrijdag 10 april 2009 @ 08:14:31 #18
230727 sjoep
a new day!
pi_67885650
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 07:51 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Ik heb iets dergelijks 30 jaar meegesleept. Ik kan me ook nog herinneren dat het "er in kroop" toen ik een jaar of 5 was. Het is er inmiddels uit hoor
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 07:53 schreef Darkwolf het volgende:
Je kantoor uitgejaagd?
En je collega geloofde ook dat het om een entiteit ging? Of hoe ging dat?
Da's een wat ingewikkeld verhaal.
Maar in het kort.
Ik weet wie het is, het is een aardgeboden geest, en ik ben uiteindelijk ooit gedwongen om mijn collega er van te vertellen. Ik heb allerlei boodschappen van die geest gekregen (zowel in beelden als in dromen, gewoon letterlijke boodschappen), heb dat subtiel aangekaart, en uiteindelijk voor het blok gesteld door meneer de geest. Zij (collega) wil er niks van weten, nooit meer over gesproken.
En mijn collega maar klagen over hoofdpijn en dat ze niet kan slapen
quote:
Persoonlijk vraag ik mij af hoeveel mensen hier last van hebben zonder dat ze het persee door hebben.
Als ik moe ben zal ik niet meteen denken dat het door een entiteit komt, maar toch.
Hoe merk je zoiets?
Ik heb ze alleen gezien als kind... maar verder nooit het gevoel gehad dat er echt zo'n naar ding in/aan mijn chakras zat te slurpen (of hoe dat ook in zijn werking gaat.)
Ik denk ook dat heel veel mensen dat niet in de gaten hebben.
Ik voel het zelf doordat ik gewoon handen op m'n hoofd voel. Net of iemand z'n duimen in m'n hoofd duwt.
En dan is het even afhankelijk van waar.
Dat duwen, dat ervaar ik als onprettig.
Ik voel ook energie in diverse varianten aan mijn hoofd, in diverse sterkten ook. Dat ervaar ik meestal als prettig. Dat interpreteer ik ook anders.

Op de dag dat mijn schoonvader overleed, kwam mijn vrouw uit het ziekenhuis thuis, en werd ik besproken door een geest die ze per ongeluk had meegenomen.
Hij sprong letterlijk op mijn rug. Dat voel ik dan, dat er iemand op m'n rug hangt.

[ Bericht 2% gewijzigd door sjoep op 10-04-2009 08:19:55 ]
  vrijdag 10 april 2009 @ 08:39:58 #19
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_67886011
Klinkt intens.
Naast het niet willen zien zou ik al helemaal freaken als ik ze dan ook nog eens kan voelen op het fysieke vlak.
Dan word ik echt boos!
Ze hebben gewoon met hun fikken van je af te blijven.
Ellendige parasieten zijn het.
  vrijdag 10 april 2009 @ 08:46:23 #20
230727 sjoep
a new day!
pi_67886125
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:39 schreef Darkwolf het volgende:
Ze hebben gewoon met hun fikken van je af te blijven.
Ellendige parasieten zijn het.
Nou, ik krijg ook vaak mooie dingen hoor
Maar er zitten wel parasieten tussen ja.
Het is zaak die buiten te houden, en heel goed die schifting te maken. En dat is verrekte lastig moet ik zeggen.
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:44:42 #21
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67887370
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 07:42 schreef Darkwolf het volgende:
Vroeger als kind zag ik regelmatig entiteiten.
Het was niet leuk of spannend.
Tot een verre leeftijd heb ik elke nacht met het licht aangeslapen.
Maar gelukkig verdwenen de entiteiten toen ik een jaartje of 8 was geworden.
De beelden staan nog steeds op mijn netvlies gebrand, dat wel.
ik ook tot een verre leeftijd met mijn licht aan , tot mijn 21ste
quote:
Het waren entiteiten die de vorm hadden van mensen, maar niet de juiste.
Vaak waren ze een beetje uitgerekt, smalletjes en sowieso een beetje transparant.
Voor de rest waren de kleuren ook niet "normaal".
Zoals wij een aura om ons heen hebben met kleuren waren zij zelf in dat soort kleuren als het ware.
bij mij was het ook verschillend , wel de juiste verhouding en juiste kleuren maar dan transparant , of niet transparant , juiste kleuren en dan in verhouding iets groter dan een mens .
Bij eentje zag ik geen benen maar stond wel .
geesten die er uit zien als mensen vond ik eigenlijk nooit eng .
sommige foto's die ik tegenkom op internet geven precies weer hoe ik ze waarnam .
quote:
Tevens hoefde ik niet thuis te zijn.
Het is ook bij andere mensen gebeurd en het waren altijd verschillende entiteiten.
Nooit dezelfde.
Ik kon ze niet "horen" maar wel voelen qua aanwezigheid en dit samen met het visueele aspect maakte dit heel beklemmend.
Ze waren bewust van mij en dat ik ze zag, maar deden daar verder niks mee.
ze keken me altijd indringend aan , we waren wel bewust dat we elkaar zagen idd .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:53:17 #22
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67887612
quote:

Dingen kunnen zien die op een andere trillings nivo zitten als wij zelf vind ik helemaal niks.
Van mij mogen die werelden lekker gescheiden blijven.
Dat vind ik echt het mooiste wat er te zien is op aarde , van mij mogen die werelden lekker door elkaar heenlopen .
quote:
Ik ben dan ook blij dat ik sindsdien (ben nu bijna 27) nooit maar dan ook nooit meer een entiteit of wat dan ook heb gezien.
ik ben er ook al een paar jaar voor afgesloten , dat begon op mijn 27ste toen heb ik echt 5 jaar helemaal niks paranormaals meegemaakt , sinds een paar jaar weer wel maar nog geen geesten .
quote:
Nu ben ik er ook niet meer bang voor en ik weet dat ze mij toch niks kunnen aandoen. Maar toch. Zeker met wat ik nog kan herinneren toen ik een klein kind was. Nee. Bah.
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:25:35 #23
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_67890627
Mijn ervaring is dat je geesten op meerdere manieren kunt waarnemen. Je kan ze aanvoelen, voelen, 'zien' (expres tussen haakjes, leg zo wel uit waarom), ruiken etc.

Ik kan al mijn hele leven entiteiten aanvoelen en soms ook zien, zien is eigenlijk niet direct zien met je ogen maar met je geestesoog, ofwel je 3e oog. Je krijgt beelden door van de entiteit. De entiteiten die ik meegemaakt heb zijn verschillend, 1 was een prototype engerd met een zwarte cape en bij het zien hiervan ging ik hyperventileren en kreeg ik het koud, warm en rillerig. Hele enge ervaring. Maar ik heb bv ook 2 entiteiten van kinderen gezien, een jongetje met een tuinbroek aan en een meisje met een rokje aan, denk dat ze beide een jaar of 7-8 waren. Deze zagen er weer heel normaal uit.

Ook kun je geesten / entiteiten tegenkomen tijdens bv een uittreding of astrale projectie, de ervaringen hiermee zijn weer anders dan wanneer je entiteiten waarneemt als je wakker bent omdat jouw ziel dan ook uit je lichaam is, jij en de entiteit zijn dan zeg maar in dezelfde 'dimensie'

god lastig uitleggen dit ik hoop dat het duidelijk is
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:43:57 #24
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_67893046
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:53 schreef Summers het volgende:
Dat vind ik echt het mooiste wat er te zien is op aarde , van mij mogen die werelden lekker door elkaar heenlopen .
Ik niet.
Ervaar het liever via gevoel.
De "echte" wereld is namelijk mijn enige grip op de realiteit dus als ik dan dingen met mijn ogen (eigenlijk hersennen) ga zien die er niet zijn of andere mensen niet kunnen zien zal ik mij zeer ongemakkelijk gaan voelen, denk ik.
Alles wat er gebeurt in visualisaties, mijn gevoel en bewustzijn is prima.
Maar daar mag het van mij dan ook blijven.
Ik heb geen behoeften om aura's, geesten en dat soort dingen te kunnen zien.
(Misschien ook omdat mijn ervaringen als kind er niet zo positief mee waren. Maar toch.)
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:56:43 #25
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_67893434
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:43 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Ik niet.
De "echte" wereld is namelijk mijn enige grip op de realiteit dus als ik dan dingen met mijn ogen (eigenlijk hersennen) ga zien die er niet zijn of andere mensen niet kunnen zien zal ik mij zeer ongemakkelijk gaan voelen, denk ik.
(Misschien ook omdat mijn ervaringen als kind er niet zo positief mee waren. Maar toch.)
Je maakt een duidelijk onderscheid tussen de 'realiteit' en de andere werelden. Zijn die andere werelden in jouw ogen minder echt ? In mijn optiek niet. Ze zijn alleen niet voor iedereen even makkelijk waar te nemen maar ze zijn er wel en ze zijn net 'echt' als deze wereld.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:21:21 #26
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67895790
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:25 schreef Metro2005 het volgende:
Mijn ervaring is dat je geesten op meerdere manieren kunt waarnemen. Je kan ze aanvoelen, voelen, 'zien' (expres tussen haakjes, leg zo wel uit waarom), ruiken etc.
bedoel je voelen aanwezigheid en aanvoelen informatie verkrijgen ?
quote:
Ik kan al mijn hele leven entiteiten aanvoelen en soms ook zien, zien is eigenlijk niet direct zien met je ogen maar met je geestesoog, ofwel je 3e oog. Je krijgt beelden door van de entiteit. De entiteiten die ik meegemaakt heb zijn verschillend, 1 was een prototype engerd met een zwarte cape en bij het zien hiervan ging ik hyperventileren en kreeg ik het koud, warm en rillerig. Hele enge ervaring. Maar ik heb bv ook 2 entiteiten van kinderen gezien, een jongetje met een tuinbroek aan en een meisje met een rokje aan, denk dat ze beide een jaar of 7-8 waren. Deze zagen er weer heel normaal uit.
wat voor soort beelden krijg je als ik vragen mag en ben je je dan ook bewust van de entiteit alls je beelden doorkrijgt ? ik heb wel vaak beelden gehad maar zonder geesten te voelen of te zien daarnaast .
quote:
Ook kun je geesten / entiteiten tegenkomen tijdens bv een uittreding of astrale projectie, de ervaringen hiermee zijn weer anders dan wanneer je entiteiten waarneemt als je wakker bent omdat jouw ziel dan ook uit je lichaam is, jij en de entiteit zijn dan zeg maar in dezelfde 'dimensie'

god lastig uitleggen dit ik hoop dat het duidelijk is
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:29:10 #27
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_67895993
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:21 schreef Summers het volgende:

[..]

bedoel je voelen aanwezigheid en aanvoelen informatie verkrijgen ?
[..]

wat voor soort beelden krijg je als ik vragen mag en ben je je dan ook bewust van de entiteit alls je beelden doorkrijgt ? ik heb wel vaak beelden gehad maar zonder geesten te voelen of te zien daarnaast .
[..]
Tja met voelen bedoel ik bv een windvlaag, ineens een kou ergens en dat soort dingen terwijl met aanvoelen ik bv 'weet ' dat er iets zit zonder dat daar direct een fysieke actie aan vooraf gaat.

De beelden die ik doorkrijg zijn dan van de entiteit in kwestie zoals bv de man met de cape of de 2 kinderen. Vaak zijn ze inclusief de kamer / lokatie waar ze zich bevinden en vaak zijn de personages ook een beetje doorzichtig.
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:34:19 #28
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67896125
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:43 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Ik niet.
Gevoel schijnt ook "sneller" te zijn dan zien , voelen hoef je niet meer te vertalen en zien nog wel .
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:49:54 #29
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67896536
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tja met voelen bedoel ik bv een windvlaag, ineens een kou ergens en dat soort dingen terwijl met aanvoelen ik bv 'weet ' dat er iets zit zonder dat daar direct een fysieke actie aan vooraf gaat.
Ok , ik voelde meestal een tintelende zware druk in het midden van mijn nek als er een aanwezigheid in mijn ruimte was .
quote:
De beelden die ik doorkrijg zijn dan van de entiteit in kwestie zoals bv de man met de cape of de 2 kinderen. Vaak zijn ze inclusief de kamer / lokatie waar ze zich bevinden en vaak zijn de personages ook een beetje doorzichtig.
Vind ik leuk om te weten omdat ik verschillende beelden heb gehad , inclusief kamer alsof je een diaprojector afspeelt ( dat bedoel je denk ik ? ) dan zie je idd de kamer nog , ook valt de kamer en locatie weg dus is het net of ik naar een film kijk en zie verder niks anders , ook heb ik weleens dat ik in die film zit in het lichaam van een vreemde en door diegene zijn ogen kijk en rond kan kijken , of ik ben zelf op een locatie en schrik dan als iemand te dichtbij langs me loopt ofzo .
Ik heb ook weleens gehad dat ik in het lichaam van een dode vrouw zat die op een kelderachtige keukentafel lag en dat vond ik eigenlijk wel naar .
Die beelden zijn trouwens levendiger dan deze realiteit , verschil tussen kleur en zwart / wit waarbij deze werkelijkheid in vergelijking zwart/wit is .
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:23:28 #30
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_67897404
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:49 schreef Summers het volgende:

[..]

Ok , ik voelde meestal een tintelende zware druk in het midden van mijn nek als er een aanwezigheid in mijn ruimte was .
[..]
Als ik het aanvoel dan is het vaak een onbehaagelijk gevoel, je adem stokt en je nekharen gaan bijna rechtop staan en soms ene beetje een misselijk gevoel bij mij.
quote:
Vind ik leuk om te weten omdat ik verschillende beelden heb gehad , inclusief kamer alsof je een diaprojector afspeelt ( dat bedoel je denk ik ? ) dan zie je idd de kamer nog , ook valt de kamer en locatie weg dus is het net of ik naar een film kijk en zie verder niks anders , ook heb ik weleens dat ik in die film zit in het lichaam van een vreemde en door diegene zijn ogen kijk en rond kan kijken , of ik ben zelf op een locatie en schrik dan als iemand te dichtbij langs me loopt ofzo .
Ik heb ook weleens gehad dat ik in het lichaam van een dode vrouw zat die op een kelderachtige keukentafel lag en dat vond ik eigenlijk wel naar .
Die beelden zijn trouwens levendiger dan deze realiteit , verschil tussen kleur en zwart / wit waarbij deze werkelijkheid in vergelijking zwart/wit is .
Ik heb nog nooit gehad dat ik door de ogen van een dode kijk gelukkig
pi_67897462
quote:
. Zeker met wat ik nog kan herinneren toen ik een klein kind was. Nee. Bah.
Grappig om te lezen, het schijnt dat ik als peuter de antwoorden van een televisieprogramma wist voordat ze gegeven werden, helaas is aan mij die gave voorbij gegaan ...
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:49:09 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67898189
Ook maar even een beroepsmatige tvp.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 20:24:10 #33
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67906044
Interessant topic dit Ik heb een aantal keer een geest/entiteit gezien. Meestal is het inderdaad een doorzichtige versie, maar wel levensgetrouw. Bij een vriendin van mij heb ik haar opa gezien en ik kon hem omschrijven door zijn lichte linnen pak en hoed op. Bij mijn schoonmoeder zag ik de vader van mijn man op de bank liggen. Beide personen heb ik nooit in levende lijve mogen ontmoeten. Verder nog wat onbekende verschijningen gezien. Gelukkig went het wel, want in het begin was ik echt enorm bang.

Mijn zoontje van 2 heeft het sinds kort over een Sarah die beneden is. Nu kennen wij geen Sarah en ook niet uit de boekjes die we met hem lezen. Ik heb maar gevraagd of Sarah lief is en dat was zo. Nou, dan heb ik er geen problemen mee
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:00:40 #34
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_67994983
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:56 schreef Metro2005 het volgende:
Je maakt een duidelijk onderscheid tussen de 'realiteit' en de andere werelden. Zijn die andere werelden in jouw ogen minder echt ? In mijn optiek niet.
...En vandaar waarom er in mijn post "echte" tussen aanhalings tekens stond!
quote:
Ze zijn alleen niet voor iedereen even makkelijk waar te nemen maar ze zijn er wel en ze zijn net 'echt' als deze wereld.
Dat klopt.
Maar ik heb toch liever grip op de zaak en wil er "fysiek" maar eentje echt kunnen "zien".
Dit gaat trouwens ook op voor geluid.
Stel ik zou stemmen of geluiden horen alsof ze "fysiek" ergens vandaan kwamen in de ruimte waar ik mij op dat moment bevind, dan zou ik ook niet echt blij zijn.
Mijn 5 zintuigen moeten gewoon deze wereld waarnemen en niets anders.
Ik wil gewoon een bepaalde grip en controlle op mijn "realiteit" behouden.
Wat mijn zesde zintuig verder doet zal mij een worst wezen.
Zolang de solide basis van mijn realiteit maar op orde is.
pi_68302197
Eenmaal een gevoel gehad waarvan ik dacht, huh? Wat is dat dan weer? Liep een keer in de gang richting de keuken en voelde een windvlaag, een aanraking langs mijn shirts op mijn zij. Was wel raar. Verder weinig raars meegemaakt.
  donderdag 23 april 2009 @ 13:49:34 #36
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68302683
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:32 schreef Agorias het volgende:
Eenmaal een gevoel gehad waarvan ik dacht, huh? Wat is dat dan weer? Liep een keer in de gang richting de keuken en voelde een windvlaag, een aanraking langs mijn shirts op mijn zij. Was wel raar. Verder weinig raars meegemaakt.
Een 'koele wind' voel ik ook langs mijn gezicht wanneer ik automatisch schrijf, dat vind ik nog steeds erg grappig.
The truth was in here.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:28:37 #37
71257 JeetjeMina
Kvinnutammaniemirnemaal
pi_68605184
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:23 schreef sjoep het volgende:

.......

(wat mij betreft gaan we het orb-pad niet op, maar als iemand de link legt, so be it)?
Ik wil misschien nu de link dan wel leggen :

Gisteren is onze oudste kat Storm overleden , bij het vallen van de avond hebben we 'm begraven.
Vlak daarna heb ik een paar foto's gemaakt, van de plek waar hij ligt, en van een ander stuk tuin.
Voor mij voelt het cameraatje als een flut-ding en ik beweeg dan ook bijna altijd tijdens het knippen
en dat is op de foto's goed te zien.
De 2 foto's die ik laat zien omdat er wat te zien is wat met het blote oog niet waarneembaar was ,
is van een gedeelte tuin waar de kat niet ligt begraven, en het fel geel/oranje( bewogen) licht is een buitenlamp van de buren. Wat vinden jullie?

pi_68687974
Zo te zien zijn dat stof reflecties. Licht van de flitser wordt gereflecteerd door stofdeeltjes in de lucht en weer opgevangen door de camera. Heel veel mensen hebben dat met foto's maken bij schemerlicht Niks speciaals.

Zelf ben ik erg sceptisch meer een totale non believer. Ik geloof niet een geesten, entiteiten het hiernamaals of zielen leven. Naar mijn mening zijn geestverschijningen een verkeerde interpretatie van zintuiglijke waarneming. Vroegen werden allerlei natuurlijke fenomenen toegeschreven aan goden vanwege de simpele reden omdat de mensen deze fenomenen nog niet konden verklaren. Denk maar eens aan donder en bliksem. Ik denk dat het met geestverschijningen het zelfde is. Mensen nemen iets waar of ervaren een gevoel en kunnen het niet plaatsen. Omdat mensen het gevoel of de ervaring niet kunnen plaatsen binnen hun beschikbare kennis is het erg makkelijk en veilig om er het label bovennatuurlijk op te plakken zoals mensen vroeger overal het werk van god in zagen in de gebeurtenissen die zij niet konden verklaren.

Zelf heb ik nog niks mee gemaakt wat ik toe zou kunnen schrijven aan geesten of het bovennatuurlijke. Ik hoor wel eens geluiden die ik niet direct kan plaatsen. Mijn TV maakt 's nachts nog wel eens tikkende geluiden maar dat zijn waarschijnlijk onderdelen die krimpen/uitzetten door temperatuur verschillen. Lijkt mij een meer plausibele verklaring dan dat er een geest in mijn tv zit
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:37:06 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68688261
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:28 schreef JeetjeMina het volgende:

[..]

Ik wil misschien nu de link dan wel leggen :

Gisteren is onze oudste kat Storm overleden , bij het vallen van de avond hebben we 'm begraven.
Vlak daarna heb ik een paar foto's gemaakt, van de plek waar hij ligt, en van een ander stuk tuin.
Voor mij voelt het cameraatje als een flut-ding en ik beweeg dan ook bijna altijd tijdens het knippen
en dat is op de foto's goed te zien.
De 2 foto's die ik laat zien omdat er wat te zien is wat met het blote oog niet waarneembaar was ,
is van een gedeelte tuin waar de kat niet ligt begraven, en het fel geel/oranje( bewogen) licht is een buitenlamp van de buren. Wat vinden jullie?

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ik vind het in ieder geval een sfeervolle tuin!
The truth was in here.
pi_68688315
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:14 schreef sjoep het volgende:

Da's een wat ingewikkeld verhaal.
Maar in het kort.
Ik weet wie het is, het is een aardgeboden geest, en ik ben uiteindelijk ooit gedwongen om mijn collega er van te vertellen. Ik heb allerlei boodschappen van die geest gekregen (zowel in beelden als in dromen, gewoon letterlijke boodschappen), heb dat subtiel aangekaart, en uiteindelijk voor het blok gesteld door meneer de geest. Zij (collega) wil er niks van weten, nooit meer over gesproken.
En mijn collega maar klagen over hoofdpijn en dat ze niet kan slapen
Ik begrijp dus echt niet wat hier staat. Kun je het misschien anders uitleggen? Ben wel benieuwd naar hoe je dat verteld hebt aan je collega en wat zag je dan precies bij haar?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:39:24 #41
230727 sjoep
a new day!
pi_68690384
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:39 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik begrijp dus echt niet wat hier staat. Kun je het misschien anders uitleggen? Ben wel benieuwd naar hoe je dat verteld hebt aan je collega en wat zag je dan precies bij haar?
Die geest zit aan haar vast. Hij is aardgebonden omdat zij hem niet laat gaan (onbewust), ze sluit hem niet af. Tenminste, dat denk ik dat er aan de hand is.
Zie: http://www.inlove.nl/entiteiten.html#aardgebonden
Om energie te houden denk ik dat hij bij haar energie tapt. Ze slaapt heel slecht, heeft veel hoofdpijn.

Hij zette me voor het blok, door verbinding te maken met mij en daarbij mij zoveel fysiek ongemak te bezorgen dat ik weinig keuze had. Praten of het kantoor onderkotsen. Ik heb voor het eerste gekozen. Ook omdat hij in mijn hoofd zat te drammen "zeg het" "zeg het". Dat was al een paar dagen tot weken bezig en werd steeds dwingender.

Het is moeilijk om het precies te vertellen, omdat ik dan wel intieme details moet gaan vertellen .Van zowel mijzelf als van mijn collega.
pi_68835491
een Geïnteresseerde "sceptici tvp
pi_68849088
Ik denk zelf dat de ziel bestaat uit elektronen (elektriciteit). Om entiteiten/geesten te kunnen waarnemen moeten we deze elektrische deeltjes omzetten naar een te waarnemen iets.

Ik bedoel elektriciteit is ook onzichtbaar, het is echter alleen zichtbaar als je er iets mee doet. (meten bijvoorbeeld)
pi_68849856
Heb ik dit topic om zeep geholpen door deze post
  zaterdag 9 mei 2009 @ 20:07:12 #45
230727 sjoep
a new day!
pi_68850580
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:22 schreef ManianMan het volgende:
Ik denk zelf dat de ziel bestaat uit elektronen (elektriciteit). Om entiteiten/geesten te kunnen waarnemen moeten we deze elektrische deeltjes omzetten naar een te waarnemen iets.

Ik bedoel elektriciteit is ook onzichtbaar, het is echter alleen zichtbaar als je er iets mee doet. (meten bijvoorbeeld)
Waarom denk je dat de ziel bestaat uit elektronen dan?
pi_68850890
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:07 schreef sjoep het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de ziel bestaat uit elektronen dan?
Omdat je de ziel ook niet ziet. De ziel is net als een geest.

Elekrticiteit is ook onzichtbaar, je kunt het echter toonbaar maken.

Daarom denk ik dat de ziel/geest/entiteit ook uit elektronen bestaat.
pi_68894833
Vroeger rond me 6e/7e kon ik ze zien, stond regelmatig een entiteit voor me bed, of werd ik wakker doordat me hele bed liep te shaken, was er zooo bang door geworden, een hele tijd bij m'n moeder in bed geslapen toen. Die man die voor me bed stond was echt niet leuk, hij gaf me slechte gevoelens, niet op mijn gemak enzo. Nu voel of hoor ik ze nog wel eens, maar dat is minder geworden, best jammer eigenlijk ik vind het interessant.
Het is overigens niet interessant als ze je focking erg laten schrikken dat je ineens een hand op je schouder voelt ofzo

[ Bericht 8% gewijzigd door leipeshitouwes op 11-05-2009 09:02:14 ]
Yes, they're real.
  maandag 11 mei 2009 @ 09:11:20 #48
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_68895128
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:14 schreef ManianMan het volgende:
Daarom denk ik dat de ziel/geest/entiteit ook uit elektronen bestaat.
Het zou mooi zijn als dit kon, want dat zou een hoop discussies tot een einde brengen betreft het wel of niet bestaan van de ziel.
Echter vrees ik dat de ziel op een ander trillings nivo zit.
Waarom kunnen sommige mensen immers geesten zien terwijl er geen verhalen bestaan van mensen die gevoelig zijn betreft het kunnen zien van (bijvoorbeeld) electriciteit?
(Althans, ik heb daar nog nooit van gehoord.)
  maandag 11 mei 2009 @ 09:27:39 #49
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_68895472
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:11 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als dit kon, want dat zou een hoop discussies tot een einde brengen betreft het wel of niet bestaan van de ziel.
Echter vrees ik dat de ziel op een ander trillings nivo zit.
Waarom kunnen sommige mensen immers geesten zien terwijl er geen verhalen bestaan van mensen die gevoelig zijn betreft het kunnen zien van (bijvoorbeeld) electriciteit?
(Althans, ik heb daar nog nooit van gehoord.)
Ik heb wel een keer iets moois gezien om een gloeilamp heen toen ik een keer wakker werd ,
ik noem het maar een uitdrukking van electriciteit ,
ik zag dus de gloeilamp , toen een stukje ruimte , toen een perfecte cirkel van ongeveer 20 cm breed waarin allemaal gouden wormpjes door ekaar krioelden , toen weer een stukje ruimte en toen een aura met alle kleuren daar omheen .
Dat was prachtig ! ik zei nog wauw zien jullie dat ( vriendin en zusje waren bij me ) maar die zagen het helaas niet , het was zo aanwezig dat ik eerst dacht dat ze het ook zagen
maar het was prachtig om te zien !
  maandag 11 mei 2009 @ 09:29:21 #50
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68895517
Wat ook frappant is, een familielid van mij ligt op sterven, en hij zag vorige week aan zijn bed een man staan met een lange zwarte jas aan met gouden knopen en een hoge zwarte hoed op..
Gebruikte op dat moment nog geen morfine dan zou je kunnen denken dat hij hallucineert.
The truth was in here.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 18:11:38 #51
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70403145
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:27 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik heb wel een keer iets moois gezien om een gloeilamp heen toen ik een keer wakker werd ,
ik zag dus de gloeilamp , toen een stukje ruimte , toen een perfecte cirkel van ongeveer 20 cm breed waarin allemaal gouden wormpjes door ekaar krioelden , toen weer een stukje ruimte en toen een aura met alle kleuren daar omheen .
Dat was prachtig ! ik zei nog wauw zien jullie dat ( vriendin en zusje waren bij me ) maar die zagen het helaas niet , het was zo aanwezig dat ik eerst dacht dat ze het ook zagen
Wat jij gezien hebt is beeld dat door je oog niet helemaal scherp gesteld was Daardoor zag je die ring om de lamp heen, en die wormpjes waar je het over hebt waren bacterieen op je oog. Ik heb er zelf ook wel eens last van namelijk
:-)
  vrijdag 26 juni 2009 @ 19:13:30 #52
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70404718
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:11 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Wat jij gezien hebt is beeld dat door je oog niet helemaal scherp gesteld was Daardoor zag je die ring om de lamp heen, en die wormpjes waar je het over hebt waren bacterieen op je oog. Ik heb er zelf ook wel eens last van namelijk
ik denk niet dat we het over hetzelfde hebben maar vervelend voor je dat je daar weleens last van hebt , beterschap
  vrijdag 26 juni 2009 @ 19:45:26 #53
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70405644
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 19:13 schreef Summers het volgende:

[..]

ik denk niet dat we het over hetzelfde hebben maar vervelend voor je dat je daar weleens last van hebt , beterschap
Wat ik meemaak voldoet precies aan het geen jij omschreven hebt in je post Jammer dat je je niet openstelt voor een andere verklaring dan jouw aanname.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 19:52:00 #54
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70405801
quote:

[..]

Ik heb precies hetzelfde, heel herkenbaar Ik zie het alleen ook bij bijvoorbeeld straatlantaarns. En als ik andere lenzen in doe is het weg
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_70405856
quote:

[..]

Is dat speciaal dan? Heb ik altijd als het pikke donker is en ik in 'n gloeilamp ga kijken. Die wormpies mis ik dan weer, maar die heb ik weleens als ik me opeens intensief inspan (ze zijn dan niet goud maar felwitachtig). Had ik vooral toen ik in de groei was tho.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 19:58:31 #56
239294 PierreTT
pi_70405971
Bij mij is het alleen als ik onscherp kijk, dus ik ga mee met de mening van Dartanion Als ik mn bril opzet is het ook meteen over, lenzen indoen en ik zie het weer
pi_70406369
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 19:58 schreef PierreTT het volgende:
Bij mij is het alleen als ik onscherp kijk, dus ik ga mee met de mening van Dartanion Als ik mn bril opzet is het ook meteen over, lenzen indoen en ik zie het weer
Oh ja, dat heb ik ook zonder lenzen in, vooral met lantaarnpalen en buitenlampen heb ik 't erg dan En koplampen van auto's.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 20:18:58 #58
239294 PierreTT
pi_70406522
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:14 schreef Diabox het volgende:

[..]

Oh ja, dat heb ik ook zonder lenzen in, vooral met lantaarnpalen en buitenlampen heb ik 't erg dan En koplampen van auto's.
Ja koplampen ook ja Lantaarnpalen zijn bij mij ook het ergste. Bij mij is het een teken dat ik weer naar de opticien moet om ogen te laten meten + nieuwe lenzen
pi_70407015
Ik geloof dat het slechts demonen/duivels en gevallen engelen zijn om ons te verleiden en het leven zuur te maken. Meestal hebben ze een verhaal dat we erg geweldig en fantastisch zijn, veel gevlei en ophemeling, vervolgens krijg je misschien wel wat paranormale krachten en later begint de trammelant. Mensen krijgen psychische stoornissen, vermoeidheidsklachten, nachtmerries, alcohol, drugs en voedselverslavingen, gevoelens van verhevenheid en grootheidswaanzin.

Ook zogenaamde geesten van overledenen zijn geen echte geesten van overledenen maar 'familiar spirits' die alles van de betreffende persoon afweten en hem dus perfect na kunnen doen.

Waarnemen ervan kan wanneer de geest dat zelf wil aangezien je ze niet kan dwingen. In tegenstelling tot wat mensen denken heb je er geen macht over. Zelf contact zoeken kan via rituelen, visualisatie en drugsgebruik, bepaalde occulte oefeningen, mediumship etc.

Heb er zelf eentje gehad die mij het leven zuur maakte, ik geloofde zelf dat het mijn opa was. Nu weet ik wel beter.
pi_70407081
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:29 schreef Bastard het volgende:
Wat ook frappant is, een familielid van mij ligt op sterven, en hij zag vorige week aan zijn bed een man staan met een lange zwarte jas aan met gouden knopen en een hoge zwarte hoed op..
Gebruikte op dat moment nog geen morfine dan zou je kunnen denken dat hij hallucineert.
Mijn moeder zag zoiets aan de rand van haar bed staan toen ze erg ziek was door kanker, een typische man met zwarte cape, een grim reaper figuur. Die kwam haar halen maar ze jaagde hem weg. Weet niet of ze toen morfine of iets gebruikte.

Mijn oma voelde tijdens dezelfde periode de aanwezigheid van haar overleden man in de kamer. Die zou op de bank zitten.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 20:37:11 #61
239294 PierreTT
pi_70407088
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nu weet ik wel beter.
Hoe ga je dan nu om met deze vermeende spirits?
pi_70407107
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:37 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Hoe ga je dan nu om met deze vermeende spirits?
Ik heb ze geexorcised. En nu ben ik veel bewuster van wat ze proberen te doen.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 20:39:18 #63
239294 PierreTT
pi_70407141
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb ze geexorcised. En nu ben ik veel bewuster van wat ze proberen te doen.
Aha Ik ben zelf namelijk totaal niet thuis in dit soort dingen en geloof er zelf ook eigenlijk niet in, maar ik ben wel altijd benieuwd hoe mensen er tegenover staan
pi_70413164
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:39 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Aha Ik ben zelf namelijk totaal niet thuis in dit soort dingen en geloof er zelf ook eigenlijk niet in, maar ik ben wel altijd benieuwd hoe mensen er tegenover staan
Ok, het zal wel een beetje raar klinken dan wat ik zeg, en als ik zelf lees wat ik zeg denk ik ook van 'hoe kan iemand mij nu nog serieus nemen', toch is dit wat ik als de realiteit zie op basis van studie en ervaring.

Ik heb ze uitgecast in de naam van Jezus Christus. Ze blijven echter constant terugkomen om je van het rechte pad wat goed voor je is af te houden door je zwakheden uit te buiten en in te spelen op teleurstellingen, tijden dat we gekwetst zijn etc. Heb je bijv. de neiging om arrogant te worden als reactie op een gebrek aan zelfvertrouwen door gebrek aan warmte en liefde als kind, zullen ze je bepaalde suggesties geven over hoe je over jezelf en anderen te denken.

Maar ze werken bij iedereen. Als bijv. een geest wil dat jij je vrouw bedondert en zo je relatie naar de knoppen helpt, kunnen 2 geesten samenwerken. Ze kunnen je suggereren ergens naar toe te gaan waar een andere geest een bep. vrouw ook heengeleid heeft. Ze kunnen suggereren bepaalde dingen te zeggen en te doen waardoor je uiteindelijk echt vreemdgaat en de boel mis gaat. Of die collega trekt ineens sexier kleding aan.

De mensen die wat minder sterk in hun schoenen staan zullen ze benaderen met ideeen dat we fantastisch of goddelijk zijn of extreem mooi etc.

Wat mensen normaal veronderstellen de menselijke natuur te zijn, is vaak een combinatie van inderdaad die menselijke natuur en spiritueel leven wat je probeert te manipuleren. Alleen door de Heilige Geest zijn ze te weerstaan en heb je ook autoriteit over hen, is mijn ervaring.

Hier een lijst van het soort geesten wat je tegenkomt en de effecten die ze teweeg brengen/eigenschappen die ze overbrengen:

Spirit of bondage: onbehaaglijkheid, bitterheid, gevoel gevangen te zijn, spirituele blindheid, onderdrukking, ambitie, lust, slavernij, verslavingen, gebrokenheid, geblesseerdheid.

Spirit of error: leugenachtigheid, sterke delusies, insinuatie, overdrijving, vleierij, ijdel gebrabbel, profanity, hypocrisie, 'show'religieus, veroordelend, roddelachtig, grote verhalen vertellen.

Spirit of whoredoms: hoererij, afgoderij, liefde voor alles wat werelds is, liefde voor geld, overdreven passie voor eten, overdreven 'liefde' voor eigen lichaam, liefde voor positie, onrechtvaardigheid.

Spirit of jealousy: jaloezie, moord, boosheid, wraakgevoelens, gruwelijkheid, haat, achterdocht, begerend, competetief, egoisme, emulatie.

Spirit of infirmity: zwakheid, ziekte, verkoudheden, griep, virale infecties, misselijkheid, boosheid.

Spirit of rebellion: witchcraft, manipulatie, intimidatie, dominerend, trotsheid, arrogantie, verhevenheid, ongehoorzaamheid, lust, in de smaak van anderen willen vallen.

Spirit of heaviness: rouwgevoelens, diepe bedroefheid, gevoelens van down zijn, zorgen maken, wanhopigheid, eenzaamheid, tegengeslagenheid, afwijzing, zelfmedelijden, overmatig eten, duisterheid.

Dumb/deaf spirit: verliezen van gedachtentrein, vergeetachtigheid, geheugen volledig kwijt, niet in staat tot een logische conclusie te komen, stuiptrekkingen, epilepsie, aanvallen, schizofrenie, angst voor water, gekte, huilbuien, depressie, oppressie, schuimbekken, oneerlijken, bang, leugenachtigheid.

Spirit of slumber: doofheid, blindheid, angst, twijfel, zelfmoord, moord, boosheid, haat, nooit op tijd zijn, altijd slapen, onzeker, uitstellen, hardhorend.

Spirit of pride: arrogantie, trots, opgeblazen, ijdel, zelfverzekerdheid, rebellie, controlegedrag, dominant, superioriteit, patserigheid, jaloers, koppig, laatdunkend, wraakvol, hatelijk, slinksheid, manipulatief, backstabbing.

Spirit of anger: woede, wraak, schreeuwerigheid, slecht humeur, bitterheid, laster, onvergefelijkheid, afwijzing, kwaadspreken, mishandeling, grof taalgebruik, roddel, achterbaksheid, oneerlijkheid, trots, arrogantie, onverbeterlijk, ongehoorzaam, valse getuigenis gevend, laag zelfvertrouwen, erg basaal gedrag.

Spirit of procrastination: ontevredenheid, gefrustreerd, geen focus, double-minded, koppig.
Spirit of the natural man: lust, dwaasheid, oneerlijkheid, afgoderij, onreinheid, hebberigheid, haat, wraak, moord, dronkenheid, perversie, leugens, frustratie, ijdelheid, ongehoorzaamheid, arrogantie, trots.

Al dezen kunnen met elkaar samenwerken en effecten verzekeren.

Het lijken dus standaard menselijke gedragen of bij extremere zaken crimineel gedrag en psychische stoornissen.

Ik wil niet beweren dat alle gedrag zuiver het resultaat is van een geest die op je inwerkt aangezien er al veel in de menselijke natuur zit, maar een dergelijke geest kan je dus wel dingen suggereren en bezit van je nemen als je maar vaak genoeg handelt naar die suggesties. Uiteindelijk kan het je hele karakter vormen.

Als je dus geesten op gaat roepen en je komt met dit soort dingen in aanraking kan dat verregaande negatieve gevolgen hebben voor je ontwikkeling en welzijn. Maar meestal legt men zelf de link niet tussen een bepaalde activiteit en de gevolgen die die activiteiten hebben. Er is vaak een flinke tijdspanne tussen. Ik ken iemand die zich liet initieren in een of andere satanisten coven en daarna manisch depressief werd. Toen ze een hele tijd later, jaren volgens mij, door verschillende gebeurtenissen tot Jezus begon te bidden verdween haar manische depressie. Toen legde ze de link pas tussen haar initiatie en die stoornis. En zo zijn er nog veel meer mensen die dergelijk ervaringen hebben inclusief ikzelf.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:00:39 #65
202348 Susi
Temple of Love
pi_70629341
Hier moet ik zijn.
pi_70629747
Ik zie helemaal niets, maar ik heb wel een stem in mijn hoofd die mij vaak dingen zegt. Weet niet echt hoe ik het uit moet leggen, dus maar een voorbeeld:

Tijdje terug fietste ik rond een uurtje of 3 in de nacht naar huis van uitgaan (en ik drink niet) en ik reed over een straat waar enorm veel ongelukken gebeuren, ik reed daar samen met een goede vriendin en haar vriend. Op een gegeven moment halverwege die straat, en vlakbij een kruispunt, moest ik ineens stoppen, wist niet echt waarom, maar iets zorgde er voor dat ik stopte, dus ik riep stop.

Even later raasde er een of andere gek met aardig wat km per uur over het kruispunt heen, als we niet waren gestopt, hadden we dus een groot probleem gehad.

-

Een ander voorbeeld, toen mijn oma stierf, bleef ik buiten staan want ik wou en kon het niet aanzien dat ze dood ging. Maar ik wist precies wanneer ze stierf, ik voelde het aan, keek op me horloge en dat was ook echt precies de tijd die later als tijd werd opgeschreven waarop ze stierf.
-

Dat soort dingen heb ik dus heel erg vaak, weet niet echt hoe ik dat nou moet noemen of wat het moet zijn, misschien kan iemand mij hier daar meer over vertellen
pi_70630805
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:11 schreef wapwip het volgende:
Ik zie helemaal niets, maar ik heb wel een stem in mijn hoofd die mij vaak dingen zegt. Weet niet echt hoe ik het uit moet leggen, dus maar een voorbeeld:

Tijdje terug fietste ik rond een uurtje of 3 in de nacht naar huis van uitgaan (en ik drink niet) en ik reed over een straat waar enorm veel ongelukken gebeuren, ik reed daar samen met een goede vriendin en haar vriend. Op een gegeven moment halverwege die straat, en vlakbij een kruispunt, moest ik ineens stoppen, wist niet echt waarom, maar iets zorgde er voor dat ik stopte, dus ik riep stop.

Even later raasde er een of andere gek met aardig wat km per uur over het kruispunt heen, als we niet waren gestopt, hadden we dus een groot probleem gehad.

-

Een ander voorbeeld, toen mijn oma stierf, bleef ik buiten staan want ik wou en kon het niet aanzien dat ze dood ging. Maar ik wist precies wanneer ze stierf, ik voelde het aan, keek op me horloge en dat was ook echt precies de tijd die later als tijd werd opgeschreven waarop ze stierf.
-

Dat soort dingen heb ik dus heel erg vaak, weet niet echt hoe ik dat nou moet noemen of wat het moet zijn, misschien kan iemand mij hier daar meer over vertellen
Gebeurt het ook vaak dat het niet 'uitkomt'?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 01:10:37 #68
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70632888
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:11 schreef wapwip het volgende:

-

-

google eens : heldervoelen of helderweten , of lees eens op een paranormaal forum, misschien herken je jezelf erin , heel veel mensen hebben soortgelijke dingen wat jij beschrijft .
Ik voel ook weleens dingen aan of weet iets van het ene op het andere moment ook al was ik niet met de persoon of situatie bezig op dat moment ,
  zaterdag 4 juli 2009 @ 09:36:16 #69
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70635231
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:10 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik voel ook weleens dingen aan of weet iets van het ene op het andere moment ook al was ik niet met de persoon of situatie bezig op dat moment ,
Iedereen voelt wel eens wat aan, dat is toeval. Of je neemt meer waar dan je denkt met je ogen en oren wel te verstaan. Maar je zal maar eens een kansberekening erop loslaten.

Ik vind dat wipwap ook de wetenschappelijke kant moet bekijken, dus google eens op James Randi. Lees eens wat die man allemaal voor onderzoek gedaan heeft, en vooral wat de resultaten zijn!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:32:50 #70
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70637285
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:36 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Iedereen voelt wel eens wat aan, dat is toeval. Of je neemt meer waar dan je denkt met je ogen en oren wel te verstaan. Maar je zal maar eens een kansberekening erop loslaten.

Ik vind dat wipwap ook de wetenschappelijke kant moet bekijken, dus google eens op James Randi. Lees eens wat die man allemaal voor onderzoek gedaan heeft, en vooral wat de resultaten zijn!
Die kabouter neem ik niet serieus en ik heb hem nog nooit betrapt op enige kennis van het paranormale , niet eens 1 zin , dat is na die 40 jaar bijna briljant dus houd maar op .
Ga zelf maar googlen op Randi , succes ermee .
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:35:57 #71
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70637352
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:32 schreef Summers het volgende:

[..]

Die kabouter neem ik niet serieus en ik heb hem nog nooit betrapt op enige kennis van het paranormale , niet eens 1 zin , dat is na die 40 jaar bijna briljant dus houd maar op .
Die man heeft al 40 jaar onderzoek gedaan, al 10 tallen jaren 1 miljoen dollar klaarliggen voor de persoon die zijn paranormale beweringen waar kan maken. Maar nog niemand heeft een beter resultaat dan kans neergezet zonder trucage te gebruiken.

Deze gerespecteerde man doet veel onderzoek naar het paranormale en staat er geheel voor open. Maar tot nu toe zijn er alleen nog maar mensen naar hem toegkomen die niks konden waarmaken.
pi_70637380
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:18 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ja koplampen ook ja Lantaarnpalen zijn bij mij ook het ergste. Bij mij is het een teken dat ik weer naar de opticien moet om ogen te laten meten + nieuwe lenzen
Voor andere is het een teken van hogere spiritualiteit, geestelijke rust en het paranormale.
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:32 schreef Summers het volgende:

[..]

Als jij die man al niet eens serieus wil nemen, verwacht jij dat jij dan wél wordt serieus genomen met je slecht onderbouwde posts? Ik dacht zelfs dat je in een van je posts sarcastisch was, omdat het nergens op sloeg.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:07:11 #73
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70638107
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:35 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Die man heeft al 40 jaar onderzoek gedaan, al 10 tallen jaren 1 miljoen dollar klaarliggen voor de persoon die zijn paranormale beweringen waar kan maken. Maar nog niemand heeft een beter resultaat dan kans neergezet zonder trucage te gebruiken.
lekker he , rente trekken van een miljoen tientallen jaren , daar kan je heel wat mee bekostigen .
quote:
Deze gerespecteerde man doet veel onderzoek naar het paranormale en staat er geheel voor open. Maar tot nu toe zijn er alleen nog maar mensen naar hem toegkomen die niks konden waarmaken.
Dan neem jij toch aan wat hij allemaal zegt , bij jou kan hij het maken want je doet zelf geen onderzoek , geweldig hoe de illusionist inspeelt op mensen die op een autoriteit vertrouwen .
Aangezien je het toch echt zelf doet wens ik je veel succes .
Luister naar Randi , ik zou eerlijk gezegt niet anders willen , het is jouw leven
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:13:42 #74
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70638248
je maakt claims Summers.. bewijs ze maar..

Je bent bijzonder goed in het bij elkaar zwammen van mooie verhaaltjes zonder inhoudelijk ergens op in te gaan.
Ik wil graag gezien op welke manier Randi loopt te rentenieren.. hij niks doet,
hij een illusionist is die het volk paait..
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:14:53 #75
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70638270
En welk onderzoek Summers al uitgevoerd heeft , wil ik ook wel eens weten
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:17:06 #76
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70638324
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:13 schreef Dartanion het volgende:
je maakt claims Summers.. bewijs ze maar..

Je bent bijzonder goed in het bij elkaar zwammen van mooie verhaaltjes zonder inhoudelijk ergens op in te gaan.
Ik wil graag gezien op welke manier Randi loopt te rentenieren.. hij niks doet,
hij een illusionist is die het volk paait..
Dan stel ik voor dat als het weer over iets gaat dat nog niet wetenchappelijk is bewezen
maar mensen wel al ervaren , dat je een boek pakt over een onderwerp die wel al bewezen is .
of je gaat naar de site van Randi .
opgelost , jij blij , ik blij .
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:18:02 #77
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70638339
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:17 schreef Summers het volgende:

[..]

Dan stel ik voor dat als het weer over iets gaat dat nog niet wetenchappelijk is bewezen
maar mensen wel al ervaren , dat je een boek pakt over een onderwerp die wel al bewezen is .
of je gaat naar de site van Randi .
opgelost , jij blij , ik blij .
a) Summers je geeft geen antwoord op de vraag, maar draait er weer omheen
b) Er zijn veel meer zaken wetenschappelijk aangetoond dan jij denkt.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:21:15 #78
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70638421
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:18 schreef Michielos het volgende:

[..]

a) Summers je geeft geen antwoord op de vraag, maar draait er weer omheen
b) Er zijn veel meer zaken wetenschappelijk aangetoond dan jij denkt.
Wat is het onderwerp ? oh geesten en entiteiten en het waarnemen daarvan ,
http://www.randi.org/site/
succes
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:22:25 #79
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70638449
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:21 schreef Summers het volgende:

[..]

geef nu eens gewoon antwoord?
Dat valt je toch zwaar of niet?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:24:14 #80
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70638497
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:21 schreef Summers het volgende:

[..]

Wat is het onderwerp ? oh geesten en entiteiten en het waarnemen daarvan ,
succes
Je wringt je in veel bochten om maar geen antwoord te geven he!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 14:59:46 #81
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_70641766
Mijn moeder en mijn ooms en tantes kunnen geesten zien en/of voelen. M'n moeder kan ze zien, en mijn oom kan ze voelen... Voorbeeldje; we waren op vakantie in italië en hadden een huisje gehuurd wat al best oud was. En er was éen kamer, waar ik (en m'n nichtjes) echt nooit in durfden, geen idee waarom. Dus toen had m'n oom zijn laptop er neergezet, zodat we daar gingen zitten. Toen voelde hij dat er iets in die kamer was, een geest, maar hij wist niet precies wat. Hij had het m'n moeder niet verteld, maar een paar dagen later ging mijn moeder die kamer in en zag ze op een stoel gewoon de geest van een kat liggen, en dat had ze ons pas verteld toen we weggingen omdat we anders helemaal de kamer niet meer in zouden gaan. Ook zag ze een keer een geest in een spiegel, in een huisje in italie. En er was ook een keer een geest in ons huis, die had ze gevraagd of die weg wou gaan omdat hij hier niets te zoeken had. En ook al heeft ze die 'gave' ze vind het eigenlijk vreselijk, en zoekt ze dan ook niet op ofzo.
Maar goed, je kan dit geloven of niet, maar waarom zou mijn familie liegen tegen mij?
pi_70641830
Mijn moeder vertelde mij dat sinterklaas bestond.. waarom zou ze liegen?

Misschien overigens liegen ze niet maar hebben ze het "fout" gezien. Waarom is het altijd "waarheid" of "liegen" , er is ook nog zoiets als "je vergissen" namelijk
  zaterdag 4 juli 2009 @ 15:03:39 #83
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_70641843
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:02 schreef Flammie het volgende:
Mijn moeder vertelde mij dat sinterklaas bestond.. waarom zou ze liegen?
Dat zijn twee verschillende dingen
pi_70641892
Waarom zou je moeder of je vader of wie dan ook het niet fout kunnen hebben?
Wil je beweren dat ze "het perfecte organisme zijn" nu of ?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 15:08:20 #85
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_70641953
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:05 schreef Flammie het volgende:
Waarom zou je moeder of je vader of wie dan ook het niet fout kunnen hebben?
Wil je beweren dat ze "het perfecte organisme zijn" nu of ?
Nee, maar heel mijn familie kan het, en mijn moeder vind het echt niet leuk dat ze het kan en wilt er niets mee te maken hebben, dus waarom zou ze daarover liegen? Ze had met die spiegel toen, hem omgedraaid, en er een handdoek overheen gelegd, denk je echt dat ze dat zomaar doet? Omdat ze dat leuk vind? Om mijn vader voor de gek te houden en hem zogenaamd wijs willen maken dat er een geest zit? Geloof me, mijn moeder verzint niet zomaar zulke dingen
pi_70642018
Ik heb het niet over verzinnen of liegen knaap. Maar over ernaast zitten. Het mis hebben. Dat kan iedereen gebeuren
  zaterdag 4 juli 2009 @ 15:14:49 #87
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_70642066
M'n hele familie? Hun hele leven, dacht het niet. Maar goed als jij dat denkt. Ik heb er verder ook niets mee hoor, maar ik weet gewoon dat ze er niet naast zitten.
pi_70642227
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:14 schreef pumpkinsoup het volgende:
M'n hele familie? Hun hele leven, dacht het niet. Maar goed als jij dat denkt. Ik heb er verder ook niets mee hoor, maar ik weet gewoon dat ze er niet naast zitten.
Waarom zou dat niet kunnen? En hoe weet jij zo zeker dat ze er niet naast zitten
Gewoon wat vragen Bedoel er niks fouts mee ofzo, maar je gevoel kan het mishebben, dat is in de geschiedenis van TRU (soms op een leuke manier, soms dmv een harde discussie) al vaker aangetoont
pi_70647602
Het is naar mijn idee niet belangrijk of ze het mis hebben of niet. Het lijkt mij interessant naar de oorsprong te kijken van het verhaal. Anders kun je er weinig van leren.

Om deze reden ga ik me dan ook niet wagen aan uitspraaken over geesten en entiteiten, hier heb ik te weinig ervaring mee om er goed over na te kunnen denken.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 20:12:45 #90
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70649966
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:59 schreef pumpkinsoup het volgende:
Mijn moeder en mijn ooms en tantes kunnen geesten zien en/of voelen. M'n moeder kan ze zien, en mijn oom kan ze voelen... Voorbeeldje; we waren op vakantie in italië en hadden een huisje gehuurd wat al best oud was. En er was éen kamer, waar ik (en m'n nichtjes) echt nooit in durfden, geen idee waarom. Dus toen had m'n oom zijn laptop er neergezet, zodat we daar gingen zitten. Toen voelde hij dat er iets in die kamer was, een geest, maar hij wist niet precies wat. Hij had het m'n moeder niet verteld, maar een paar dagen later ging mijn moeder die kamer in en zag ze op een stoel gewoon de geest van een kat liggen, en dat had ze ons pas verteld toen we weggingen omdat we anders helemaal de kamer niet meer in zouden gaan. Ook zag ze een keer een geest in een spiegel, in een huisje in italie. En er was ook een keer een geest in ons huis, die had ze gevraagd of die weg wou gaan omdat hij hier niets te zoeken had. En ook al heeft ze die 'gave' ze vind het eigenlijk vreselijk, en zoekt ze dan ook niet op ofzo.
Maar goed, je kan dit geloven of niet, maar waarom zou mijn familie liegen tegen mij?
ik hoop altijd nog de geest van mijn kat te zien ,
  zaterdag 4 juli 2009 @ 20:14:33 #91
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70649996
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:11 schreef Flammie het volgende:
Ik heb het niet over verzinnen of liegen knaap. Maar over ernaast zitten. Het mis hebben. Dat kan iedereen gebeuren
Uit de OP
quote:
Ten eerste verwijs ik natuurlijk graag naar de TRU-regel betreffende de openingspost en het stellen van het doel van een topic.

De kleine lettertjes:
Het is met nadruk niet de bedoeling het bestaan van dit fenomeen ter discussie te stellen op wat voor manier dan ook. Iedereen weet inmiddels ook wel dat je een miljoen kunt gaan "ophalen" als je iets kunt bewijzen, maar dat miljoen ligt er nog, dus blijkbaar kan het niet bewezen worden, of is er geen interesse om het te gaan bewijzen.
Het is niet de bedoeling om mensen die vanuit hun waarheid menen contact te kunnen maken met geesten of entiteiten dan wel waarnemingen van dien aard doen belachelijk te maken of hun geestelijke vermogens ter discussie te stellen. Ook het aandragen van vage zeldzame wetenschappelijke verklaringen is niet de bedoeling. Geïnteresseerde "sceptici" zijn van harte welkom, maar graag wel met respect voor de OP en de gespreksdeelnemers.

Aan TRU-newbies, het vriendelijke verzoek om opmerkingen die je als kwetsend of onnozel ervaart in eerste instantie maar eens even te negeren. Ook de oldbies die zich in kunnen houden (hallo!) tellen even tot tien oké?

Zo, nu we dat gehad hebben ...

Het doel van dit topic is het bespreken van het waarnemen van geesten/entiteiten en ervaringen daarom heen. Op wat voor manier kunnen geesten/entiteiten waargenomen worden volgens jou, wat voor soort geesten bestaan er, wat is nou het verschil tussen een geest, een spook, een entiteit, een energie en wat je allemaal nog meer kunt waarnemen (wat mij betreft gaan we het orb-pad niet op, maar als iemand de link legt, so be it)?
Als er communicatie is, hoe zou je dat dan kunnen interpreteren?
Hoe duidelijk is die communicatie eigenlijk?
Kun je het leren eigenlijk?
Hoe ziet een geest er nou eigenlijk uit?

[ Bericht 0% gewijzigd door Summers op 04-07-2009 20:20:58 ]
pi_70653790
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Gebeurt het ook vaak dat het niet 'uitkomt'?
nooit, tis ook niet dat het iedere dag 30 keer gebeurd, maar de keren dat het gebeurd klopt het als een bus.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 23:09:59 #93
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_70653924
tvp
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_70660057
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:14 schreef Summers het volgende:

[..]

Uit de OP
[..]

oh shi.. thanks
Was na al dat vulgair taalgebruik in die andere threads vergeten dat dit sjoeps thread was

[ Bericht 18% gewijzigd door Flammie op 05-07-2009 08:09:51 ]
  maandag 6 juli 2009 @ 07:46:12 #95
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_70689708
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:35 schreef Dartanion het volgende:

[..]

maandag 6 juli 2009 @ 08:04:29 #96
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70689806
quote:
Op maandag 6 juli 2009 07:46 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Klakkeloos iets aannemen en overtuigd willen worden met falcifiseerbaar bewijs zijn twee verschillende dingen. Maar dat leer jij ooit nog wel Of blijf jij met die dogmatische blik naar de wereld kijken?
  maandag 6 juli 2009 @ 09:46:00 #97
230727 sjoep
a new day!
pi_70691177
Joehoe beiden!
Openingspost enzo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')