Dan stel ik voor dat als het weer over iets gaat dat nog niet wetenchappelijk is bewezenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:13 schreef Dartanion het volgende:
je maakt claims Summers.. bewijs ze maar..
Je bent bijzonder goed in het bij elkaar zwammen van mooie verhaaltjes zonder inhoudelijk ergens op in te gaan.
Ik wil graag gezien op welke manier Randi loopt te rentenieren.. hij niks doet,
hij een illusionist is die het volk paait..
a) Summers je geeft geen antwoord op de vraag, maar draait er weer omheenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Dan stel ik voor dat als het weer over iets gaat dat nog niet wetenchappelijk is bewezen
maar mensen wel al ervaren , dat je een boek pakt over een onderwerp die wel al bewezen is .
of je gaat naar de site van Randi .
opgelost , jij blij , ik blij .
Wat is het onderwerp ? oh geesten en entiteiten en het waarnemen daarvan ,quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
a) Summers je geeft geen antwoord op de vraag, maar draait er weer omheen
b) Er zijn veel meer zaken wetenschappelijk aangetoond dan jij denkt.
geef nu eens gewoon antwoord?quote:
Je wringt je in veel bochten om maar geen antwoord te geven he!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:21 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat is het onderwerp ? oh geesten en entiteiten en het waarnemen daarvan ,
http://www.randi.org/site/
succes![]()
Dat zijn twee verschillende dingenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:02 schreef Flammie het volgende:
Mijn moeder vertelde mij dat sinterklaas bestond.. waarom zou ze liegen?
Nee, maar heel mijn familie kan het, en mijn moeder vind het echt niet leuk dat ze het kan en wilt er niets mee te maken hebben, dus waarom zou ze daarover liegen? Ze had met die spiegel toen, hem omgedraaid, en er een handdoek overheen gelegd, denk je echt dat ze dat zomaar doet? Omdat ze dat leuk vind? Om mijn vader voor de gek te houden en hem zogenaamd wijs willen maken dat er een geest zit? Geloof me, mijn moeder verzint niet zomaar zulke dingenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:05 schreef Flammie het volgende:
Waarom zou je moeder of je vader of wie dan ook het niet fout kunnen hebben?
Wil je beweren dat ze "het perfecte organisme zijn" nu of ?
Waarom zou dat niet kunnen? En hoe weet jij zo zeker dat ze er niet naast zittenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:14 schreef pumpkinsoup het volgende:
M'n hele familie? Hun hele leven, dacht het niet. Maar goed als jij dat denkt. Ik heb er verder ook niets mee hoor, maar ik weet gewoon dat ze er niet naast zitten.
ik hoop altijd nog de geest van mijn kat te zien ,quote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:59 schreef pumpkinsoup het volgende:
Mijn moeder en mijn ooms en tantes kunnen geesten zien en/of voelen. M'n moeder kan ze zien, en mijn oom kan ze voelen... Voorbeeldje; we waren op vakantie in italië en hadden een huisje gehuurd wat al best oud was. En er was éen kamer, waar ik (en m'n nichtjes) echt nooit in durfden, geen idee waarom. Dus toen had m'n oom zijn laptop er neergezet, zodat we daar gingen zitten. Toen voelde hij dat er iets in die kamer was, een geest, maar hij wist niet precies wat. Hij had het m'n moeder niet verteld, maar een paar dagen later ging mijn moeder die kamer in en zag ze op een stoel gewoon de geest van een kat liggen, en dat had ze ons pas verteld toen we weggingen omdat we anders helemaal de kamer niet meer in zouden gaan. Ook zag ze een keer een geest in een spiegel, in een huisje in italie. En er was ook een keer een geest in ons huis, die had ze gevraagd of die weg wou gaan omdat hij hier niets te zoeken had. En ook al heeft ze die 'gave' ze vind het eigenlijk vreselijk, en zoekt ze dan ook niet op ofzo.
Maar goed, je kan dit geloven of niet, maar waarom zou mijn familie liegen tegen mij?
Uit de OPquote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:11 schreef Flammie het volgende:
Ik heb het niet over verzinnen of liegen knaap. Maar over ernaast zitten. Het mis hebben. Dat kan iedereen gebeuren
quote:Ten eerste verwijs ik natuurlijk graag naar de TRU-regel betreffende de openingspost en het stellen van het doel van een topic.
De kleine lettertjes:
Het is met nadruk niet de bedoeling het bestaan van dit fenomeen ter discussie te stellen op wat voor manier dan ook. Iedereen weet inmiddels ook wel dat je een miljoen kunt gaan "ophalen" als je iets kunt bewijzen, maar dat miljoen ligt er nog, dus blijkbaar kan het niet bewezen worden, of is er geen interesse om het te gaan bewijzen.
Het is niet de bedoeling om mensen die vanuit hun waarheid menen contact te kunnen maken met geesten of entiteiten dan wel waarnemingen van dien aard doen belachelijk te maken of hun geestelijke vermogens ter discussie te stellen. Ook het aandragen van vage zeldzame wetenschappelijke verklaringen is niet de bedoeling. Geīnteresseerde "sceptici" zijn van harte welkom, maar graag wel met respect voor de OP en de gespreksdeelnemers.
Aan TRU-newbies, het vriendelijke verzoek om opmerkingen die je als kwetsend of onnozel ervaart in eerste instantie maar eens even te negeren. Ook de oldbies die zich in kunnen houden (hallo!) tellen even tot tien oké?
Zo, nu we dat gehad hebben ...
Wat is dan wel de bedoeling?
Het doel van dit topic is het bespreken van het waarnemen van geesten/entiteiten en ervaringen daarom heen. Op wat voor manier kunnen geesten/entiteiten waargenomen worden volgens jou, wat voor soort geesten bestaan er, wat is nou het verschil tussen een geest, een spook, een entiteit, een energie en wat je allemaal nog meer kunt waarnemen (wat mij betreft gaan we het orb-pad niet op, maar als iemand de link legt, so be it)?
Als er communicatie is, hoe zou je dat dan kunnen interpreteren?
Hoe duidelijk is die communicatie eigenlijk?
Kun je het leren eigenlijk?
Hoe ziet een geest er nou eigenlijk uit?
nooit, tis ook niet dat het iedere dag 30 keer gebeurd, maar de keren dat het gebeurd klopt het als een bus.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gebeurt het ook vaak dat het niet 'uitkomt'?
oh shi.. thanksquote:
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:35 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Die man heeft al 40 jaar onderzoek gedaan, al 10 tallen jaren 1 miljoen dollar klaarliggen voor de persoon die zijn paranormale beweringen waar kan maken. Maar nog niemand heeft een beter resultaat dan kans neergezet zonder trucage te gebruiken.
Deze gerespecteerde man doet veel onderzoek naar het paranormale en staat er geheel voor open. Maar tot nu toe zijn er alleen nog maar mensen naar hem toegkomen die niks konden waarmaken.
Klakkeloos iets aannemen en overtuigd willen worden met falcifiseerbaar bewijs zijn twee verschillende dingen. Maar dat leer jij ooit nog welquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |