abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68067228
Ik zou zeggen: gewoon huilen, ymme. Het kan zo opluchten soms
En jij spreekt van 'alweer 2 weken' terwijl ik zou zeggen 'nog maar 2 weken'. Gun jezelf gewoon de tijd die je nodig hebt om terug op je plooi te raken, meid Er staat geen termijn op een verwerkingsproces.
pi_68067493
Ach ja, ik ben iemand, die snel denkt dat ze zielig gevonden wordt. Of zich aansteld.
En het leven gaat door.
En ja, ik moet eens anders gaan denken. Het is helemaal niet erg verdrietig te zijn.
En mijn vriend zegt ook, Emmy, nu ga je eens aan jezelf, aan ons denken. Laat de rest voor wat ze zijn.

Ja, en dat ga ik nu doen

Dus vandaag lekker de hele dagen huilen en zelfmedelijden hebben
pi_68067706
Idd bixister, het lijkt soms alleen wel alsof iedereen om me heen na 1keer meteen raak "schiet" zit ook vast tussen mijn oren maar zie al maanden echt overal dikke buiken:P

Ymme wat rot voor je, en idd er staat geen tijd voor.. hopelijk volgende maand weer de kracht om er tegenaan te gaan, heel veel sterkte
pi_68067857
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:13 schreef sophie1308 het volgende:
Idd bixister, het lijkt soms alleen wel alsof iedereen om me heen na 1keer meteen raak "schiet" zit ook vast tussen mijn oren maar zie al maanden echt overal dikke buiken:P
Troost me, hoe langer je bezig bent, hoe meer buiken je zult zien. En dan zijn het kindjes en dan zijn het zwangere vrouwen met kindjes aan hun arm
Het probleem is eerder dat mensen die in 1 keer raak schieten meer 'geweten' zijn dan mensen die maanden of jaren moeten wachten. Veel mensen praten niet graag over het feit dat het bij hen niet direct lukt.

De statistieken van gemiddeld 1 jaar wachten zijn er niet voor niets. Je hebt altijd de mensen die onder en boven het gemiddelde zitten (althans dat maak ik mezelf allemaal wijs als ik weer eens teleurgesteld ben )
  donderdag 16 april 2009 @ 12:36:02 #205
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_68068436
Ymme is helemaal niet erg hoor.. en er staat helemaal geen tijd voor gun je zelf die tijd.. en nou en dan ben je maar een dag of een week of lang je ook wilt emo.. mensen kunnen soms zo bot reageren tot dat ze zelf iets mee hebt gemaakt..

*droomvrouwtje geeft ymme een dikke knuf*
Be happy with the little things in life
pi_68069760
Wat zijn jullie lief hier
Ook daarvan krijg ik tranen in mijn ogen.
pi_68069806
even een vraagje, testen jullie meestal al voor je nod? en zoja, iemand ervaring met verschillende soorten testen? heb mezelf steeds kunnen beheersen maar die "6 dagen voor je nod"testen klinken wel verleidelijk zeg ; )
pi_68069938
Probeer gewoon nog even te wachten
Anders clear blue.

Maar wil je het zeker weten ( de test reageert op het hcg in je lichaam) kun je beter even wacthen tot je NOD of erna zelfs.
  donderdag 16 april 2009 @ 14:41:58 #209
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68072710
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:17 schreef sophie1308 het volgende:
even een vraagje, testen jullie meestal al voor je nod? en zoja, iemand ervaring met verschillende soorten testen? heb mezelf steeds kunnen beheersen maar die "6 dagen voor je nod"testen klinken wel verleidelijk zeg ; )
Probeer niet eerder te testen dan NOD (weet dat het superverleidelijk is) want ook al heb je met die testen een positieve test kan het toch nog eindigen in een menstruatie en als je negatief test kan ie ook alsnog nog positief testen op/na je NOD

Ymme,dikke knuffel
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_68073303
Ymme, ook van mij een dikke knuffel. Kan me niet zo goed indenken hoe je je voelt, maar begrijp wel dat het allemaal nog erg vers is. Sterkte meid!!!

Sophie, welkom
pi_68076550
Lijnloos van harte met je plusje!

Ymme, Huil maar hoor. Het is niet niks..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_68076552
Ymme, een hele dikke knuffel voor jou. Hetzelfde als wat Leonieke zegt, het is nog maar twee weken geleden en het heeft de tijd nodig om een plekje te krijgen. Logisch dat je je verdrietig voelt! Laat die gevoelens gewoon toe en verdring ze niet want dat heeft helemaal geen zin. Lekker huilen en een grote bak Ben & Jerry's leeg eten. Zowel het huilen als de B&J is erg lekker en lucht op!
  donderdag 16 april 2009 @ 17:17:59 #213
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68078427
ymme neem de tijd!

Wil een modje mijn NOD nog naar de 15e mei zetten (is denk overheen gelezen)? Merci alvast.
  donderdag 16 april 2009 @ 18:44:31 #214
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68081507
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:17 schreef happyme28 het volgende:
ymme neem de tijd!

Wil een modje mijn NOD nog naar de 15e mei zetten (is denk overheen gelezen)? Merci alvast.
Graag gedaan.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 16 april 2009 @ 18:56:38 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68081934
Ymme, ik sluit me aan bij de anderen. Neem de tijd om dit te verwerken. De een is sneller ergens 'klaar' mee dan een ander. Niks geks aan
pi_68093044
Ymme, dikke kus voor jou tuurlijk is het goed om je gevoel te uiten en eerst het een te verwerken voor het volgende gebeurt. Niemand vind het gek dat je nog verdriet hebt over je miskraam. je hebt gewoon de tijd nodig voor jezelf!
Sophie, welkom!
Lijnloos, heel erg gefeliciteerd! Nu lekker door naar Z&G!
verder iedereen hier jullie zijn lief!
  vrijdag 17 april 2009 @ 00:43:39 #217
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_68093724
Lijnloos gefeliciteerd met je vette plus

En voor ymme even een
No more games, no more drama...
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:27:34 #218
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_68097375
Woehoei, gefeliciteerd Lijnloos .

En Ymme, ik kan me ook goed voorstellen dat je nog niet toebent aan de volgende poging. Eerst maar eens dit verwerken hoor meis .
pi_68108752
Sterremunt en Vlindur, hebben jullie al nieuws of voortekenen?
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:44:02 #220
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68109099
Ik heb toch een vervelende ongi periode deze keer. Veel buikpijn, zware menstruatie, niet fijn van mij mag het weer over zijn. Pffff...

Zit nog te twijfelen of ik deze maand nog ga tempen of ovutestjes zal gebruiken. Ik heb deze maand gezien dat ik een eisprong had en verder lijkt alles weer op orde, dus misschien doe ik ook wel even een paar maandjes weer zonder testen oid. In principe zit mijn eisprong altijd wel rond dezelfde periode.
pi_68109886
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:34 schreef prinseszondererwt het volgende:

Ik voel werkelijk he-le-maal-niets.
Geen zere borsten, alles smaakt me nog en nergens last van. Dus hier zal wel niks aan de hand zijn.
  vrijdag 17 april 2009 @ 15:20:51 #222
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68110475
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:03 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Geen zere borsten, alles smaakt me nog en nergens last van. Dus hier zal wel niks aan de hand zijn.
Nee, nee, vlindurtje, positief blijven hij is net aan het innestelen joh, wacht maar over 4 dagen
  vrijdag 17 april 2009 @ 15:33:44 #223
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68110951
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:03 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Idd, je baby is nog een goed plekje in je baarmoeder aan het zoeken
* Asyniur visualiseert beebje dat op diverse plekken een beetje 'pookt' in baarmoederwand om te kijken of het een lekker plekje is
pi_68111015
Hihi, nou ik wacht het nog wel even af dan
pi_68112149
Kan nog makkelijk hoor, over een dag of wat ben je vast heerlijk opgeblazen en kotsmisselijk! Jippie!
pi_68113110
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:06 schreef prinseszondererwt het volgende:
.....heerlijk opgeblazen en kotsmisselijk! Jippie!
Jippie :s
Maar laat je nog niet gek maken, ik had/heb ook (nog) nergens echt last van dus, hou vol met de spanning.

Voor iedereen in elk geval veel geluk en klusplezier! Ik ga doorschuiven naar het volgende topic (lurk nog wel beetje mee de komende tijd)!
pi_68113405
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:31 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Jippie :s
Maar laat je nog niet gek maken, ik had/heb ook (nog) nergens echt last van dus, hou vol met de spanning.

Voor iedereen in elk geval veel geluk en klusplezier! Ik ga doorschuiven naar het volgende topic (lurk nog wel beetje mee de komende tijd)!
Prettige en goede zwangerschap toegewenst!
pi_68113414
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:06 schreef prinseszondererwt het volgende:
Kan nog makkelijk hoor, over een dag of wat ben je vast heerlijk opgeblazen en kotsmisselijk! Jippie!
Ik hoop het zo!
pi_68115769
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:33 schreef Asyniur het volgende:
* Asyniur visualiseert beebje dat op diverse plekken een beetje 'pookt' in baarmoederwand om te kijken of het een lekker plekje is

Ik mag komende dinsdag weer voor een echo... Zit nu op dag 15 en ze heeft wel een follikeltje van 7 a 8 mm gezien, waarvan ze dacht dat die misschien door zou kunnen groeien... maar deze zou dan pas op zijn vroegst over 7 dagen springen, zei ze... dus das dan pas dag 22... erg laat dus, maargoed, áls ie maar springt...
Bloedverlies kon af e toe eens gebeuren in een cyclus, zei ze. Maar toch blijf ik het wat vreemd vinden dat ik dat zowel de vorige als deze cyclus heb...
pi_68115888
Vlindur, niks voelen hoeft idd echt geen negatief iets te betekenen..vaak beginnen de "echte" symtomen trouwens toch pas na je nod? mijn nod is de 24e, en het enige wat ik nu bespeur zijn schransaanvallen...die beginnen bij mij vaak een week voor...mijn mentruatie helaas
pi_68117961
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:34 schreef prinseszondererwt het volgende:
sorry ladies, ik heb echt verzaakt hier! Lijnloos wat ontzettend goed, gefeliciteerd!!
Hier alle voortekenen dat ik ongesteld word, zit nu op dag 31, 14 dagen na positieve ovutest. Maar ik hoop er maar niet op.
  vrijdag 17 april 2009 @ 20:41:26 #232
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68121066
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:44 schreef happyme28 het volgende:
Ik heb toch een vervelende ongi periode deze keer. Veel buikpijn, zware menstruatie, niet fijn van mij mag het weer over zijn. Pffff...

Hangt zeker in de lucht,hier ook,zware menstruatie,buikpijn,rug/spierpijn,megamoe en over mijn humeur nog maar niet te spreken + kan zowat wel janken om een scheet Soms zou ik echt een man willen zijn hoor!
  vrijdag 17 april 2009 @ 20:51:08 #233
100412 mefke79
komt goed!
pi_68121454
Een speciale voor Ymme. Meid neem je tijd! Geloof me, komt goed....

En voor de rest van de dames: ik hoop dat er hier nog wat late 2009 kindjes aan gaan komen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 17 april 2009 @ 21:05:06 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68122031
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:41 schreef Guess. het volgende:

[..]

Hangt zeker in de lucht,hier ook,zware menstruatie,buikpijn,rug/spierpijn,megamoe en over mijn humeur nog maar niet te spreken + kan zowat wel janken om een scheet Soms zou ik echt een man willen zijn hoor!
Dat had ik ook! En dat jankerige gevoel is nog best lang blijven hangen lees: heb er nu nog een beetje last van...
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:14:02 #235
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68125375
Ik kom hier weer meedoen.... Misschien wel iets te vroeg, maar in Z&G hoor ik ook niet meer en het miskraam-topic kan ik ook niet vol blijven lullen. En ik hoef m'n kloon nu ook niet opnieuw van stal te halen, nu is toch al bekend dat we bezig zijn...

Ik kom dus hier meepruttelen in afwachting van het wederom op gang komen van mijn cyclus. Waarna we overigens direct weer pogingen gaan wagen. De OP doen we nog maar even niet, ik heb geen flauw idee hoe lang het allemaal gaat duren en dan zit er ook even geen druk op.

Overigens Happy, is het voor jou niet de eerste reguliere menstruatie weer? Mijn gyn vertelde dat die eerste een vrij heftige kan zijn omdat dan ook alle achtergebleven zaken nog mee naar buiten komen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_68125517
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:05 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dat had ik ook! En dat jankerige gevoel is nog best lang blijven hangen lees: heb er nu nog een beetje last van...
Zo vlak voor een menstratie ben ik ook een enorme hormoonbom die bij iedere scheet jankt Ben normaal helemaal niet van het huilen om films, maar dan hoeft er maar een vlieg doodgeslagen te worden en ik moet op mijn lip bijten om niet te huilen.

Flugeltje: Welkom terug hoewel de reden natuurlijk niet leuk is Hoop dat jouw cyclus zich snel hersteld en jullie weer aan de slag kunnen!
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:27:34 #237
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_68128322
Flugeltje welkom terug..

Voor iedereen een heel fijn weekend gewenst en voor iedereen die gaat klussen hopen dat er allemaal januari kindjes komen.....
pi_68130125
Flugel, ook van mij een dikke je bent altijd welkom hier hoor...
hoe gaat het nu met je?
het is heel moedig van je om zo snel alweer hier te komen, en ik snap dat je niet meteen gaat soepen of kvk'en... Neem je tijd om dit te verwerken meisje.
  zaterdag 18 april 2009 @ 08:19:53 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68133117
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:14 schreef flugeltje het volgende:
Ik kom hier weer meedoen.... Misschien wel iets te vroeg, maar in Z&G hoor ik ook niet meer en het miskraam-topic kan ik ook niet vol blijven lullen. En ik hoef m'n kloon nu ook niet opnieuw van stal te halen, nu is toch al bekend dat we bezig zijn...

Ik kom dus hier meepruttelen in afwachting van het wederom op gang komen van mijn cyclus. Waarna we overigens direct weer pogingen gaan wagen. De OP doen we nog maar even niet, ik heb geen flauw idee hoe lang het allemaal gaat duren en dan zit er ook even geen druk op.

Overigens Happy, is het voor jou niet de eerste reguliere menstruatie weer? Mijn gyn vertelde dat die eerste een vrij heftige kan zijn omdat dan ook alle achtergebleven zaken nog mee naar buiten komen.
pi_68133574
Flugeltje, welkom en rustig aan hoor. Doe het op je eigen manier.

Sterrenmunt, hopelijk blijven de duivels weg. Spannende dagen!
  zaterdag 18 april 2009 @ 09:35:48 #241
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68133635
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:14 schreef flugeltje het volgende:
welkom en dat we maar snel naar het andere topic terugmogen!

Het is voor mij de 2e menstruatie. De eerste kwam netjes 30 dagen na het verlies van het vruchtje.

De eerste was eigenlijk minder heftig, ondanks mijn gyn datzelfde had verteld, dus ik had me op het 'ergste' voorbereid. Was idd. wel flink qua bloedverlies en langer dan normaal, maar niet qua krampen en lichamelijke ongemakken zeg maar. Maar het lijkt erop dat het deze keer heftig was maar kort, want ik ben er al weer bijna doorheen.
  zaterdag 18 april 2009 @ 09:37:20 #242
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68133654
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:40 schreef mijsje het volgende:
Flugel, ook van mij een dikke je bent altijd welkom hier hoor...
hoe gaat het nu met je?
het is heel moedig van je om zo snel alweer hier te komen, en ik snap dat je niet meteen gaat soepen of kvk'en... Neem je tijd om dit te verwerken meisje.
Het gaat wel goed eigenlijk. Vanochtend was ik nog wel even erg verdrietig, maar dat soort episodes zal ik voorlopig wel blijven houden.

En ik vind het zelf niet moedig om hier te komen hoor, het lijkt op dit moment even de enige plek waar ik thuishoor. Ik wil toch graag mama worden en zodra het kan gaan we er weer helemaal voor. Ik ga overigens wel weer testen de komende periode, heb van die goedkope dipsticks gehaald. Eerst om te kijken of het HCG verminderd en vervolgens of m'n eisprong weer op gang komt. De mensen die een beetje opgelet hebben de afgelopen periode hebben wel door dat ik het beste functioneer als ik de boel in de hand heb. Controleren of de boel weer op gang komt geeft mij dan ook rust. (jaja, ik weet het vreemd mens )

Dank voor het warme welkom

En we gaan gewoon met z'n allen voor een 2010 kindje, Martijn zei dat 2010 ook eigenlijk wel een heel mooi jaar is om geboren te worden.
  zaterdag 18 april 2009 @ 09:39:37 #243
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68133683
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 09:37 schreef flugeltje het volgende:

[..]

(jaja, ik weet het vreemd mens )

Ik herken verrassend veel van mezelf in jou eigenlijk
  zaterdag 18 april 2009 @ 10:23:41 #244
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_68134367
Hey meiden op het bankje, ik duim mee voor jullie! En Guess en Ymme, een dikke hoor, huilen mag en het lucht soms gewoon ontzettend op. Het is soms gewoon zo oneerlijk..

Lijnloos, wat goed, gefeliciteerd hoor Geniet ervan, het blijft bijzonder wanneer je zomaar ineens van niet-zwanger zwanger bent

Flugeltje, ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen. Ik hoop maar gewoon dat je hier snel weer weg zal zijn, en weg zal blijven..

Mijsje, hoe is het nu met jou? En je moeder? Ik zal aan je denken..
3!
pi_68135501
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 09:37 schreef flugeltje het volgende:
Controleren of de boel weer op gang komt geeft mij dan ook rust. (jaja, ik weet het vreemd mens )
Nou, in dat geval... ben ik ook een vreemd mens.

Het geeft mij namelijk ook heerlijk veel rust dat ik nu om de 3 a 4 dagen bij de gyn ben voor een echo.
Eigenlijk ben ik meer tijd kwijt met daar steeds heen gaan enzo, en natuurlijk ben je er daardoor wel redelijk mee bezig... maar wel op een veel relaxtere manier... ik weet nu in elk geval dat er eens goed naar gekeken wordt en dat geeft me heel veel rust. Jammer alleen dat ik niet heel goed met mijn gyn overweg kan, maargoed, dat is weer wat anders... Mijn gyn vindt het niet gek dat ik tussendoor af en toe wat bloed verlies... nou, het is nu inmiddels net zoveel als mijn afgelopen 'menstruatie'...

Anyway... flugel, welkom terug... ik hoop dat je hier snel weer weg kan en dan ook weg kunt blijven... dikke en succes!!
  zaterdag 18 april 2009 @ 11:38:46 #246
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68135729
Ik bedoelde met het 'vreemd mens' eigenlijk meer dat ik de boel zo in de hand wil houden, controle wil uitoefenen. Het wordt niet altijd door iedereen begrepen, maar dingen meten en opschrijven geven mij een soort van rust. Niet dat je er uitkomsten mee kunt veranderen, maar het meten=weten principe heeft mij altijd al aangestaan.

Ik kan mezelf dan ook goed voorstellen dat je het heerlijk vind om die echo's te krijgen. natuurlijk is de aanleiding nooit tof, maar het feit dat je hiermee de boel zelf kunt volgen lijkt mij ook heel fijn. Je kunt hiermee natuurlijk niet afdwingen dat het wel lukt, net zoals ik dat ook niet zal kunnen afdwingen. Maar het 'in het snotje' hebben is ook al geruststellend.

Voor mezelf ben ik vooral heel benieuwd hoe lang het voor ons nog gaat duren voor het lukt. Ik haal m'n sterkte nu voornamelijk nog uit het feit dat ik vorige keren vrij vlot zwanger was en deze miskraam dan ook nog niet meteen het einde hoeft te betekenen. Ik weet alleen niet hoe ik ga reageren als het nu wél langer zou duren voor het lukt. Teleurstelling is altijd moeilijker te verbijten dan verdriet...
pi_68136003
quote:
En we gaan gewoon met z'n allen voor een 2010 kindje, Martijn zei dat 2010 ook eigenlijk wel een heel mooi jaar is om geboren te worden.
Joene zei ook dat een 2010-kindje wel mooi is. met al die tegenslagen die we nu in 2009 al te pakken hebben, kunnen we dat geluk dan wel gebruiken.
Flugel, ik vind je geen vreemd mens hoor, omdat je dingen zelf in de hand wil houden. het kan heel erg rustgevend werken als je alles zelf kunt regelen en controleren. soms kan het gewoon niet, maar over het algemeen is dat wel prettig... (ik heb dat gevoel zelf niet, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het zo voelen.)

@Incantrix; het gaat op en af. gisteren was ze vrij helder, en vandaag is het een heel stuk minder. we moeten er rekening mee houden dat ze niet meer thuis komt en dat ze zichzelf niet meer zal worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 28% gewijzigd door mijsje op 18-04-2009 11:57:42 ]
  zaterdag 18 april 2009 @ 11:53:39 #248
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68136078
mijsje, ik ben door alles hier helemaal vergeten dat het bij jullie ook niet zo prettig gaat momenteel

Sterkte meis, en 2010 wordt gewoon een goed jaar voor ons allemaal!

edit: Och meiske toch, ik denk aan je!

[ Bericht 20% gewijzigd door flugeltje op 18-04-2009 12:22:51 ]
pi_68136280
Mijsje... shit zeg... ze zal echt nooit meer de oude worden??

pi_68138604
dank je flugel en tierrr...
maar nee tierrr, zoals ze is, zal ze wel blijven. ze is wat helderder, en reageert wel op haar naam, maar toch, het verschilt van moment op moment.
het doet gewoon zeer...
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:51:02 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68138852
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:39 schreef mijsje het volgende:
dank je flugel en tierrr...
maar nee tierrr, zoals ze is, zal ze wel blijven. ze is wat helderder, en reageert wel op haar naam, maar toch, het verschilt van moment op moment.
het doet gewoon zeer...
Ook voor jou:
pi_68142821
Mijsje dikke knuffel en een
Flugeltje.. welkom terug

De rest klusse, wachtse en succes
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_68145075
aan iedereen.
pi_68146600
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 18:16 schreef mijsje het volgende:
aan iedereen.
je verdient het!
  zaterdag 18 april 2009 @ 22:19:02 #255
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_68152565
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:50 schreef mijsje het volgende:

[..]

@Incantrix; het gaat op en af. gisteren was ze vrij helder, en vandaag is het een heel stuk minder. we moeten er rekening mee houden dat ze niet meer thuis komt en dat ze zichzelf niet meer zal worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ocharme, wat vreselijk.. Ik kan me slechts een voorstelling maken van wat jij (en jullie) nu moeten doormaken en dat is zó ontzettend oneerlijk.. Dikke voor jou, en ik hoop echt op een wonder..
3!
pi_68155274
sterkte mijsje, lijkt me echt heel moeilijk...
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:28:41 #257
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_68155346
Mijsje, heel veel sterkte. Wat ontzettend moeilijk...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:32:25 #258
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68155459
flugeltje welkom terug (al is de reden niet fijn)hopelijk ben je hier heel snel weer weg!

Mijsje,ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen,wat een ellende,heel veel sterkte
pi_68161500
dank jullie wel
pi_68161530
Dag allemaal,

Ik kom hier regelmatig meelezen, maar heb nog nooit gepost. Nu heb ik twee vraagjes, maar ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben 31 jaar en woon samen. Ben nu nog maar net met de pil gestopt. (6 weekjes). Wij willen graag zwanger worden.

Ik had 2 weken geleden ongesteld moeten worden, maar dat is niet gebeurd. Ik weet dat dit waarschijnlijk te maken heeft met ontpillen, maar ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. (ik kan soms erg hypochondrisch zijn over dingen...

Morgen moet ik gemasseerd worden, maar wil eerst zeker zijn dat ik niet zwanger ben voordat ze een stevige massage inzet. Ik weet bijna zeker dat ik niet zwanger ben. Maar toch een clearblue test gedaan. Nu zal ik wel weer iets stoms gedaan hebben, maar bij mij is het controle vakje leeg (geen streepje) maar er komt in het grote vakje wel een horizontaal streepje. Heb ik de test niet goed gedaan? (maar wat dan niet???)

Sorry voor deze misschien stomme vragen.....

Kunnen jullie helpen?

groetjes marike
pi_68161607
Hoi Marike,
welkom hier.
Ik denk dat de test niet goed was, er moet altijd in het controle vakje een lijntje zijn. zie je nog kans om een andere test te kunnen halen om hem opnieuw te doen?
succes!
pi_68161700
Hoi Mijsje,

Dank je wel! Ik was er al bang voor. Uiteraard is het vandaag zondag.... heb ik weer....

Ik vind dit echt een heel fijn forum! Volg het nu een paar weken. Mijsje, je kent me wel niet, maar sterkte met je moeder...

groet marike
  zondag 19 april 2009 @ 10:25:06 #263
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68161907
Welkom Marike allereerst.

Wat betreft die test, helaas zit er wel eens een 'foute' bij, foutje bij de productie. Als je gewoon de gebruiksaanwijziging volgt kan er idd. weinig fout gaan. Het horizontale streepje komt er volgens mij standaard bij de CB, met een vertikaal streepje erbij bij voldoende HCG maakt het een plusje.

Ik denk dat er niets anders op zit dan morgen nog een testje te halen.

Succes! en hopenlijk ben je snel weer uit dit topic verdwenen
  zondag 19 april 2009 @ 10:39:52 #264
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_68162139
Is dat controlestuk wel even helemaal blauw (nat) gewoden Marike? Anders heb je gewoon te weinig urine gebruikt, dan heeft het dat stukje niet gehaald, denk ik.

Maar dan nog idd, als je de verticale streep niet kreeg en de horizontale streep wel, dan is het ws niet raak.
pi_68162223
Stripje was helemaal roze. Misschien niet lang genoeg gedaan...
Nou ja, tis niet zo heel erg, weet bijna zeker dat ik niet zwanger ben.

Hoe zat het bij jullie met ongesteld worden? Ik heb wel het idee dat ik twee ovulaties heb gehad. (1 keer pijn onderin mijn buik en cervixslijm (4 weken terug) en nu vandaag weer cervixslijm. Zou kunnen kloppen, maar dan heb ik denk ik mijn ongesteldheid overgeslagen of zo?

groetjes!
  zondag 19 april 2009 @ 11:30:42 #266
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68163145
Welkom marike77
Toen ik nog bezig was met ontpillen vond ik het zo moeilijk om een beetje hoogte te krijgen van m'n cyclus,bij mij heeft het echt een maand of 4 geduurd voordat er regelmaat in kwam.
Ipv die CB testen kun je mischien morgen de kruidvat testen van 2 voor 5 euro halen,die zijn ook niet zo duur.
Waarom mag je trouwens niet zwanger zijn als je gemaseerd word?
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 11:33:52 #267
5428 crew  miss_sly
pi_68163222
quote:
Op zondag 19 april 2009 10:45 schreef marike77 het volgende:
Stripje was helemaal roze. Misschien niet lang genoeg gedaan...
Nou ja, tis niet zo heel erg, weet bijna zeker dat ik niet zwanger ben.

Hoe zat het bij jullie met ongesteld worden? Ik heb wel het idee dat ik twee ovulaties heb gehad. (1 keer pijn onderin mijn buik en cervixslijm (4 weken terug) en nu vandaag weer cervixslijm. Zou kunnen kloppen, maar dan heb ik denk ik mijn ongesteldheid overgeslagen of zo?

groetjes!
In principe als je een ovulatie hebt gehad, komt er ook een menstruatie. Een menstruatie overslaan gebeurt eigenlijjk alleen als je geen eisprong had.

Ik denk dat je gewoon aan het ontpillen bent, en dat kan zoals je bij anderen ook leest, best wel even duren.

Voor de zekerheid kun je morgen voor de massage nog een testje doen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_68163460
dank allemaal! Ik krijg morgen een nogal intensieve massage van mijn hele lijf. Ook mijn buik. Wil daarbij geen risico lopen. Als ik zwanger ben dan geen massage voor mij (hoogstens nek en schouders).

Wat kan het vrouwelijk lijf toch in gewikkeld zijn... Hoop dat ik snel ongesteld ben... Wist niet dat als je een eisprong hebt je ook perse ongesteld zou worden bij ontpilfase. merk al: ben hier niet goed in. veel te veel een controle freak... gaat nog wat worden....

groetjes
pi_68163823
Welkom Marike!

Ik hoop dat je snel antwoord krijgt op je vraag, of je wel of niet zwanger bent.
Hoelaat is die massage? Morgenvroeg test halen en dan testen voor je naar de massage gaat..
  zondag 19 april 2009 @ 13:14:33 #270
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_68166158
Mijsje
Niet mieten! Door gieten!
pi_68174490
dank weer allemaal
Marike, ik vind het heel lief dat je dat zegt. Ik hoop je beter te leren kennen... liever in Z&G, maar anders is hier ook goed die kruitvattesten gebruik ik trouwens ook altijd, en naar volle tevredenheid... (toen het even raak was, gaf hij netjes 2 streepjes...)
verder vanuit de trein even naar iedereen hier!
pi_68177694
Marike, welkom hier. Hopelijk ben je toch zwanger en kun je die massage morgen wel vergeten.

Vlindur en Sterrenmunt: ik duim nog hoor!
pi_68184402
Sterrenmunt, hoe is het bij je? Vlindur, ook al nieuws?
Stom dat ik zoveel vergeet nu, het lijkt wel of ik alleen maar met mezelf bezig ben sorry daarvoor hoor...
  zondag 19 april 2009 @ 22:18:58 #274
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68185941
Mijn nicht was vandaag bij ons,ze had het geweldige nieuws zwanger te zijn Ze is ongeveer gelijk met ons gaan kvk(alleen was zei al jaren pil-vrij),het moment toen ze het zei had ik echt even een fractie zoiets van oeps en de tranen sprongen me al in de ogen! Ik ben gigantisch blij voor ze,we hebben er zowat heel de middag over gekletst en ik vertelde mijn gevoel ook,gelukkig herkende ze het zo erg en zei heeft zich ook al die tijd zo gevoeld als ik me nu telkens voel,we herkenden zoveel van elkaar. Alleen zei is nu dus 11 weken zwanger,mijn lieve nichtje die het zo verdiend is zwanger!!!
En voor mij (ons) voelt het zo dubbel,ik ben echt zo blij voor ze,maar ik zou zo graag nu samen met d'r zwangeren.
Ik vind dit echt een hele lastige periode in mijn leven,je verlangd zo erg naar een baby en je kan het niet eens uitleggen waarom,het is gewoon een gevoel en dat gevoel blijft er zitten totdat het zo ver is!
  zondag 19 april 2009 @ 22:22:45 #275
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_68186066
Marike77 welkom.....

@ mijsje vind het zo rot van je moeder.. weet hoe hard je moeder nog nodig hebt en wilt hebben..

en hoe is het bij de dames vlindur en sterremunt al rode of nog niks?? (hopen natuurlijk het laatste en een vette +)
pi_68187795
Marike77: Welkom!
Mijsje: Wederom een hele dikke knuffel en een voor jou! Heel veel sterkte in deze moeilijke periode.
Guess: Wat leuk dat je nicht zwanger is, proficiat! Kan me heel goed voorstellen dat het heel dubbel is voor jou, maar wel fijn dat je er met haar over hebt kunnen praten. En wie weet is het bij jou ook snel raak zodat jullie toch nog samen zwanger kunnen zijn

Hier komende week klussen, gaan iets langer door dan mijn cervixslijm aangeeft. Vorige maand dacht ik dat cervixslijm weg was, dus ook eisprong geweest, maar toen was mijn ovulatietest nog op z'n felst. Dus een paar dagen langer doorklussen voor alle zekerigheid.
pi_68190023

Hier alles goed, 2 dagen verjaardag gevierd bij mn ouders omdat mn vader woensdag 63 is geworden. Lekker vermoeiend

Voel nog steeds niks. Maar zit ook nog een week voor mn NOD (26e) Dus tja..

Voor iedereen een grote succes toegewenst en voor mijsje een dikke knuffel, het is niet niks met je moeder..
pi_68192726
Goede morgen iedereen.

Gisteren verjaardag gehad van mijn ouders, en tja daar kwamen de oma's weer aan met fotoboekjes over hun kleinkinderen. En met de vraag wanneer wij eens aan kinderen gaan denken.
Toen kreeg ik het wel moeilijk en moest huilen. Ze voelden zich erg schuldig hierover GELUKKIG!
  maandag 20 april 2009 @ 09:45:21 #279
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68194115
Ja ymme, dat is klote als mensen de verkeerde dingen zeggen. Vaak is er gewoon niet bij nagedacht. Erg lomp dus. Ik weet alleen niet of ik het zo 'gelukkig' zou vinden als ik een ander een schuldgevoel zou geven

Mijsje Het is heel begrijpelijk dat je even met je eigen leven bezig bent. En terecht ook! Wat er gebeurd is niet niks...

Succes voor de klussers en wachters enne Vlindur, feli met je pa!
  maandag 20 april 2009 @ 09:49:46 #280
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68194227
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:45 schreef flugeltje het volgende:
Ja ymme, dat is klote als mensen de verkeerde dingen zeggen. Vaak is er gewoon niet bij nagedacht. Erg lomp dus. Ik weet alleen niet of ik het zo 'gelukkig' zou vinden als ik een ander een schuldgevoel zou geven
Dat had ik dus ook getypt... maar uiteindelijk niet gepost . Ymme, ik denk niet dat de oma's je opzettelijk hebben willen kwetsen. Zij konden het niet weten en zijn gewoon erg trots op hun kleinkinderen.

Hier alles goed. Duivels zijn weer vertrokken en het mooie weer doet zijn werk

Vlindur, gefeli nog!

Ik duim voor alle wachtertjes met mij! Fijne (werk- ) week allemaal.
pi_68197881
Hoi,

Heb vanmorgen opnieuw getest. Ben niet zwanger (wat ik al dacht eigenlijk). Net heerlijk gemasseerd. Wie weet helpt het. Is erg goed tegen stress...

Geniet ze allemaal van het heerlijke weer!
pi_68199913
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:45 schreef flugeltje het volgende:

Mijsje Het is heel begrijpelijk dat je even met je eigen leven bezig bent. En terecht ook! Wat er gebeurd is niet niks...

Succes voor de klussers en wachters enne Vlindur, feli met je pa!
Nog even wat informatie tot het begrijpen waarom ik hiervan wel gelukkig werd.
Omdat ene tante van mij het wist, en via mijn nicht hoorde ik dat zei het weer tegen de andere tante's (de oma's dus) verteld had.

Er waren er dus een aantal die wisten van de miskraam. En dan toch weer z'n misselijke opmerking maken. Tja het kwam dan ook van een tante die ik nooit gemogen heb. Maar tja het is mijn tante he. En zij oma.
  maandag 20 april 2009 @ 13:11:41 #283
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68200100
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:06 schreef ymme het volgende:

[..]

Nog even wat informatie tot het begrijpen waarom ik hiervan wel gelukkig werd.
Omdat ene tante van mij het wist, en via mijn nicht hoorde ik dat zei het weer tegen de andere tante's (de oma's dus) verteld had.

Er waren er dus een aantal die wisten van de miskraam. En dan toch weer z'n misselijke opmerking maken. Tja het kwam dan ook van een tante die ik nooit gemogen heb. Maar tja het is mijn tante he. En zij oma.
Maar waarom vroeg ze dan of jullie al aan kinderen denken? Ze wist dan toch dat jullie bezig waren Anyway, ik zeg altijd maar: wens nooit een ander wat je ook niet wilt dat jou overkomt! Dat is echt beter voor je karma

Marike, jammer toch dat je niet dat mooie 2e streepje zag, maar ik ben jaloers op je dat je je heerlijk hebt kunnen laten masseren. Geheel ontspannen

De tijd kruipt hier voorbij trouwens, 'k heb geen zin om te werken met dat lekkere weer buiten
pi_68200270
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:11 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Maar waarom vroeg ze dan of jullie al aan kinderen denken? Ze wist dan toch dat jullie bezig waren Anyway, ik zeg altijd maar: wens nooit een ander wat je ook niet wilt dat jou overkomt! Dat is echt beter voor je karma

Ja, waarom vroeg het dan toch Ze wist inderdaad dat wij bezig waren.
Dat is z'n mens wat graag geniet van anderemans 'problemen'. En daar de spot mee drijft.
Echt als je haar zou kennen, wens je d'r van alles toe :P (Maar niet geheel echt ofzo).
pi_68200508
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag nieuw hier..
Ook bij ons gaat zwanger worden niet op de natuurlijke manier!
Ons eerste kindje is ook met behulp van Chlomid ontstaan..
Voor onze kleine meid geboren was zijn we 5 jaar bezig geweest en ik heb inmiddels 4 miskramen achter de rug.
Onze kleine meid is inmiddels 8 maanden en het verlangen naar een tweede is nog groter dan voor haar geboorte..
We gaan er dus weer voor....
Ik weet nog niet precies hoe alles werkt, maar hoop daar in de komende tijd achter te komen
Ik heb inmiddels mij eerste kuur Chlomid er weer opzitten en nu dus afwachten of er een eisprong is geweest!!
  maandag 20 april 2009 @ 13:28:28 #286
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68200699
Welkom Hope! We wachten hier op een 2e streepje. Op de eerste pagina's zie je wie meeposten en wat de NOD's zijn van de posters (in het onderste rijtje meeposters zonder NOD om verschillende redenen).

Er is ook een topic waar meiden posten waarbij het allemaal wat lastiger gaat. Daar kun je evt. ervaringen delen en/of informatie halen:
Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat deel 57

Hopenlijk is dat 2e streepje er ook snel voor jullie!
pi_68201553
Hallo Happy me,

Dank je wel hoor..
Ja we hopen dat het niet te lang zal duren, maar ja, we zijn inmiddels al een heleboel ervaring en verdriet rijker..
Maar weten ook dat het goed kan gaan.
Ik hoop voor iedereen voor wie het het eerste kindje is dat de blijdschap snel toe zal slaan..
Mischien een domme vraag, maar waar staat NOD voor??
pi_68201713
Ymme, ergens begrijp ik je reactie wel hoor, zeker zo net na een miskraam, als iemand bewust zo'n opmerking plaatst...
Marike, jammer dat je toch de hele massage kon hebben... Ik had liever 2 streepjes gezien...
Welkom Hope, fijn dat je een gezonde dochter hebt. Ik snap de drang naar nog een kindje wel. Ik hoop dat het deze keer beter/sneller/makkelijker gaat dan de vorige keer. (ik wou ook al de link naar het andere topic geven, maar Happy, je was me voor... )
Poezebeest wat ben je toch een lieverd
pi_68201764
NOD staat voor Niet Ongi Dag, dus de dag dat je ongesteld moet worden, maar dat eigenlijk dus niet wil... de testdatum dus...
  maandag 20 april 2009 @ 14:01:43 #290
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68201814
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:53 schreef hope57 het volgende:
Mischien een domme vraag, maar waar staat NOD voor??
NOD = Niet ongi dag, dus de dag dat je hoopt dat je niet ongesteld zult worden. Oftewel de dag dat je evt. een zwangerschapstest kunt doen.

Edit: Mijsje, stereo
pi_68201847
nu was ik jou voor...
pi_68202260
Hoi,

Ben nog aan het ontpillen. Heb 1 NOD gemist, maar klussen was al een tijdje geleden omdat ik eigenlijk eerst wilde wachten tot ik ongesteld zou worden. Dus wist bijna zeker dat ik geen tweede streepje zou zien. (en toch valt het dan stiekem een beetje tegen...)

Dus ik kon wel heerlijk gemasseerd worden. (hopelijk helpt het ook een beetje mee: zij is ook natuurgeneeskundige) Heb nu voor mezelf besloten dat we er ondanks niet ongesteld geworden er toch voor gaan, moeten ze maar een beetje harder rekenen mocht het raak zijn.

Voor alle meiden die al veel langer bezig zijn: Dat er maar snel heel veel streepjes mogen komen.
pi_68205063
Hoi hoi

Ben weer even ge-update:) Marike, stiekum hoop je toch dat het dan lekker meteen raak is he! Hopelijk volgende maand! enne lekker zo'n massage!

Dag Hope, heel veel sterkte en plezier met klussen
Vlindur en Sterremunt...spannenddd! Iemand al misselijk? ben wel benieuwd wanneer jullie testen, altijd pas na je NOD of proberen jullie het al een dagje eerder?

Hier nog 4 dagen tot mijn NOD...Jeetje wat kan je hoofd dan met je spelen zeg, ik voel van alles...zere borsten ( heb ik altijd maar toch..), net zolang aan misselijkheid denken dat ik het vanzelf word;) en analyseer elk klein steekje wat maar in de richting van mijn buik komt..
Ga ook aan mezelf twijfelen of dat streepje bij mijn ovutest nou wel ECHT een goed streepje was... Het begint sinds een aantal maanden behoorlijk op een obsessie te lijken. Geduld is een schone zaak.......

fijne dag allemaal en klus-wachtze

ps mag ik evt ook op het lijstje?:) sophie1308 24 april (nod) met pil gestopt op 06-'08 ...of moet ik dat ergens anders doorgeven..
  maandag 20 april 2009 @ 15:44:45 #294
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68205343
Spannend Sophie! Hier neerzetten is voldoende. Een modje past het lijstje dan aan.
pi_68209450
Sophie, bijna je NOD... en testen doe ik nooit te vroeg. de vorige keer dat ik twee streepjes maakte, was het ook ver over m'n NOD heen...
pi_68209535
Welkom hope!
Ymme, lastig als mensen geen rekening houden met je gevoel.

Hier het nadeel van ovulatietesten in de praktijk... Gisteren dus net zo'n streep als vorige maand op dag 16, dus ik hoopte op positief testen vandaag (net als vorige maand dus) maar nu testte ik net en was er amper nog wat te zien. Ik baal eigenlijk best, zit nu al te wachten op morgenvroeg als ik kan temperaturen. Hopelijk is die wel gestegen en heb ik de LH piek gewoon gemist met testen. Ik testte dus net (17:30) en gisteren om 15:00 voor het laatst. Kan wel he, dat ik het gemist heb?
pi_68209681
als de LHpiek in de nacht is gekomen,is het heel goed mogelijk dat je hem inderdaad gemist hebt...
  maandag 20 april 2009 @ 18:04:37 #298
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_68209978
hoi hope welkom..

een vraagje.. over de ovutesten: je test dus je LH piek.. heb je dan je eisprong of is hij dan al voorbij of hoe zit dat eigelijk in elkaar en hoe komt het dat je hem mist?? en temperaturen doen jullie dat elke dag rond dezelfde tijd of maakt dat niet zoveel uit..
pi_68210701
over de ovutestjes kan ik niet heel veel meer zeggen dan dat je hem kan missen omdat je maar heel even piekt... maar over het temperaturen: dat deed ik elke ochtend om 6 uur, ook in weekends of vrije dagen. je moet op dezelfde tijd tempen in dezelfde omstandigheden omdat je anders de temperaturen niet kan vergelijken. het kan gaan bij het tempen om temperatuurverschillen van minder dan een halve graad, maar als je een uur later tempt, kan dat verschil er daarom ook zijn. ook mag je niet van te voren eten, drinken, opstaan om te plassen... best een secuur werkje dus... (ik was heel blij dat mijn gyn zei dat ik mocht stoppen afgelopen cyclus... daar had hij genoeg gegevens over...)
  maandag 20 april 2009 @ 18:28:51 #300
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68210743
Droomvrouwtje, als je je LH Piek hebt, dan volgt je eisprong binnen 48 uur. Hij is dan dus nog niet geweest. De piek hoeft niet lang te zijn dus als je meer dan 24 uur hebt tussen 2 testen, kan je piek daar dus tussen in vallen en test je dus net te vroeg of net te laat.

Wb temperaturen, dat heeft alleen nut als je het iedere ochtend voor het opstaan doet op dezelfde tijd en dan rectaal De temperatuurverschillen zijn minimaal dus vandaar zo precies. Anders kun je het net zo goed niet doen aangezien het dan niet betrouwbaar is.

Pze, hopenlijk zie je je eisprong nog af aan je temperatuur. Je zou hem heel goed gemist kunnen hebben natuurlijk. Of teveel gedronken van te voren bijvoorbeeld waardoor hij minder fel is.

Edit: Hahahah mijsje, we zijn lekker bezig de hele dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')