abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67876182
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:00 schreef edwinh het volgende:

[..]

nou allicht een voorlopig bodem, van enig herstel in de economie is nog geen sprake in wezen gaat het alleen maar steeds slechter.
Het moet zo onderhand toch wel een keer stabiliseren?
-
pi_67876289
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:46 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Het moet zo onderhand toch wel een keer stabiliseren?
Stabiliseren? Waarom? Dacht je dat we al het slechte nieuws al achter de rug hadden?
pi_67876345
Nee, maar die vrije val moet een keer gebroken worden natuurlijk. Ik denk zelf dat we het ergste al wel gehad hebben, al duurt echt herstel nog wel een tijdje.
-
pi_67876387
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:51 schreef Ritmo het volgende:
Nee, maar die vrije val moet een keer gebroken worden natuurlijk.
Volgens mij zijn we vanaf 6 Maart t/m nu nog steeds te maken met een rally. In een vrij val zitten we momenteel zeker niet.
pi_67876515
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we vanaf 6 Maart t/m nu nog steeds te maken met een rally. In een vrij val zitten we momenteel zeker niet.
Op de beurs niet nee maar in de 'echte' economie nog steeds wel.
Wist overigens niet dat jij in economie geinteresseerd was.
-
pi_67876576
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:56 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Op de beurs niet nee maar in de 'echte' economie nog steeds wel.
Wist overigens niet dat jij in economie geinteresseerd was.
Heb in een maand tijd mijn geld bijna verdubbeld op de beurs
India Warrants voor 28 cent gekocht. Vandaag hebben ze de 46 cent al aangeraakt.
pi_67876797
Tsja, ik ben echt een redelijke noob als het om aandelen enzo gaat. Zou er graag eens instappen maar zou niet weten hoe of wat of waar.
-
pi_67876932
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:06 schreef Ritmo het volgende:
Tsja, ik ben echt een redelijke noob als het om aandelen enzo gaat. Zou er graag eens instappen maar zou niet weten hoe of wat of waar.
Gewoon hier veel meelezen.
Heb je al een rekening bij Alex, Binck of je eigen bank?
pi_67876963
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Gewoon hier veel meelezen.
Heb je al een rekening bij Alex, Binck of je eigen bank?
Ik lees hier al veel mee om toch een beetje mee te krijgen wat de stand van zaken is. Nee, meer dan een betaalrekening bij ABN heb ik niet.
-
pi_67877007
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:12 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik lees hier al veel mee om toch een beetje mee te krijgen wat de stand van zaken is. Nee, meer dan een betaalrekening bij ABN heb ik niet.
Begin eens met een beleggingsrekening aan te vragen. Is geheel kostenloos.
pi_67877175
Raad je nog iets aan? ABN, Binck?
-
pi_67877215
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:19 schreef Ritmo het volgende:
Ik kan je niet echt wat aanraden. Ik heb zelf alleen maar ervaringen met Alex. De ervaringen die ik er mee heb zijn goed.
pi_67877272
quote:
binckie krijg je 50e transactieskosten vergoed. Verder bevalt het mij ook wel goed, storingen zijn gelukkig verholpen.
pi_67877386
Ah ok ik ga eens kijken.
-
  donderdag 9 april 2009 @ 21:26:28 #115
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67877403
quote:
ik heb net een hele mooie map binnen van Binck. Ziet er goed uit
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_67877480
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:26 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

ik heb net een hele mooie map binnen van Binck. Ziet er goed uit
Die mooie map doet het hem!
pi_67877612
BOA +37% ATM
pi_67877963
Ik denk trouwens dat de rally zich nog wel een tijdje door zal zetten. Ik denk dat we de 300 punten nog wel gaan zien voordat we weer omlaag gaan.
pi_67878719
300 punten is inderdaad mogelijk, S&P max op 1050.

Wall Street op hoogste punt van de dag geëindigd, suprise suprise. Mooie topvorming zo, om volgende week te dalen. Maandag verwacht ik weinig, misschien sluit Wall Street wel iets in de plus.
pi_67879348
quote:
Financials boeken monsterwinsten op Wall Street
09-04-2009 22:20:58

Brussel (tijd) - De Dow is donderdag flink boven de 8.000-puntengrens geland. Een recordresultaat van Wells Fargo in het eerste kwartaal deed beleggers een zucht van oplichting slaken. Ook retailer JC Penney verraste met een verhoging van de omzetverwachting.

De Dow Jones steeg 3,1 procent tot 8.083,38 punten. De brede S&P500 dikte 3,8 procent aan, technologiebeurs Nasdaq won 3,9 procent.

Het sentiment werd gesteund door beter dan verwachte macrocijfers. Zo bleek voorbeurs dat het aantal eerste aanvragen voor een werkloosheidsuitkering in de Verenigde Staten de voorbije week sterker dan verwacht gedaald is. De Amerikaanse importprijzen zijn dan weer minder dan verwacht gestegen, zo bleek uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van arbeid.

Bovendien hoopt de markt dat de banksector er beter aan toe is dan algemeen wordt aangenomen. Volgens de New York Times zouden verschillende banken de door de regering Obama opgelegde stresstest doorstaan, al is er wel extra kapitaal nodig.
Dat de risicoappetijt bij de beleggers weer toeneemt, blijkt ook uit de VIX-index, ook gekend als de 'fear-index'. Die zakte immers naar het laagste niveau sinds september.

De bank- en verzekeringswaarden sponnen garen bij de kwartaalcijfers van Wells Fargo, de tweedegrootste hypotheekverstrekker in de VS. De groep boekte in het eerste kwartaal een winst van 3 miljard dollar en stelt dat de resultaten van het drie maanden geleden overgenomen Wachovia de verwachtingen overtreffen.

Het nieuws bezorgde de hele banksector monsterwinsten. Wells Fargo steeg 31,7 procent tot 19,61 dollar, Bank of America schreef er zelfs 35,3 procent bij. Ook JPMorgan Chase (+19,4%) en Citigroup (+10,7%) wonnen fors. Ook deze laatste drie zeiden al dat de maanden januari en februari bemoedigend waren.

Het B-aandeel van de Buffett-holding Berkshire Hathaway, dat een belang heeft in Wells Fargo, won 3,9 procent. Nochtans zag de holding zijn topkredietrating verlaagd door ratingbureau Moody's. Pikant detail: Berkshire Hathaway bezit eveneens 20 procent van de aandelen van Moody's.

Ook de retailsector stond in het middelpunt van de belangstelling. JC Penney deed het goed met een winst van 12,5 procent. De groep heeft de omzetverwachting voor het eerste kwartaal van 2009 verhoogd en stelt een kleiner dan verwacht verlies voorop.

Omgekeerd plaatje bij Wal-Mart, de grootste retailer ter wereld, die ontgoochelde met zijn omzetcijfers over maart. De groep miste zijn omzetverwachting en gleed ruim 3,7 procent weg.
pi_67879464
Zo, een rekening bij Binck geopend, nu even wachten op de post terwijl ik me een beetje inlees.
-
  donderdag 9 april 2009 @ 22:53:24 #122
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_67880412
FF een quote uit dit topic Gigantische bearmarktrally op komst
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:24 schreef pberends het volgende:
Ik heb nog steeds niemand gehoord over het feit dat ik redelijk gelijk had?
Nou voorruit dan maar, je hebt de rally goed zien aankomen!
Heb je er nog een beetje van kunnen profiteren?

Ik heb zelf de rally gemist (ik had toch nog mijn twijfels) en had in eerste instantie (ten tijde van de huidige bodem) ook niet verwacht dat deze rally de AEX tot boven de 225 punten zou opdrijven.

Voor volgende week verwacht ik dat de AEX zijwaarts beweegt tussen de 225 en 245 om aan het einde van week minimaal op 235 en maximaal op 245 punten te staat en dat dit het eindpunt zal zijn van deze rally. In de week daarna volgt mijn inziens een daling richting de 220 om vervolgens een nieuwe bodem op te zoeken. Aan de andere kant houd ik het ook goed mogelijk dat we volgende week al aan de daling beginnen als de Q1 cijfers van de financials slecht zijn. Ik ben benieuwd wat de beurzen in de VS aankomende maandag gaan doen.

De positie die ik rond de top van deze rally wil innemen met ongeveer 15% van mijn beleggingsbankroll waarvan minstens 50% in de sprinters is als volgt:
- AEX Sprinter Short 243, 248, of 253 afhankelijk van de stand van de AEX volgende week.
- Put optie ING mei 5,60 bij een koers van ING 6,50 euro
- Put optie BAM jun 6,80 bij een koers van BAM 7,60 euro

En mogelijk de Goud Sprinter Long 855,00

Disclaimer: Ik beleg zeer speculatief en deels op gevoel. Bovenstaande is niet bedoeld als advies en ik geef geen garanties. Of ik de positie wel of niet ga innemen is geheel afhankelijk van wat er de komende week gaat gebeuren. Als de beurzen dinsdag en woensdag al erg dalen dan zie ik er vanaf en wacht ik op een nieuwe top of bodem alvorens ik een positie inneem. Als de beurzen meer stijgen pas ik mijn positie daar op aan tenzij mijn verwachtingen over het einde/top van de rally veranderd zijn.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_67880701
Hmm ik zit nog steeds short MT Beetje jammer, het is vandaag nog zo'n 2,5% gestegen na mijn koopmoment. Nu maar hopen op een daling dinsdag.

Ik hoopt eigenlijk dat het al verkocht zou zijn, maar helaas is mijn order komen te vervallen. Blegh, ik ben bang dat alles stijft dinsdag (MT included).
pi_67880750
Nu vier dagen vervelen.. gaap.
  donderdag 9 april 2009 @ 23:10:23 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67881094
Aandelen zijn duur!
Op basis van de huidige S&P500 (856,56) is de waardering de afgelopen 128 jaar 53,7% 46,4% van de tijd lager geweest dan nu.

Edit: oeps foutje. 46,4% dus. Formeel gezien zitten we dus nog net in de goedkope helft.

[ Bericht 14% gewijzigd door SeLang op 09-04-2009 23:54:12 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')