Het moet zo onderhand toch wel een keer stabiliseren?quote:Op donderdag 9 april 2009 20:00 schreef edwinh het volgende:
[..]
nou allicht een voorlopig bodem, van enig herstel in de economie is nog geen sprake in wezen gaat het alleen maar steeds slechter.
Stabiliseren? Waarom? Dacht je dat we al het slechte nieuws al achter de rug hadden?quote:Op donderdag 9 april 2009 20:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het moet zo onderhand toch wel een keer stabiliseren?
Volgens mij zijn we vanaf 6 Maart t/m nu nog steeds te maken met een rally. In een vrij val zitten we momenteel zeker niet.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:51 schreef Ritmo het volgende:
Nee, maar die vrije val moet een keer gebroken worden natuurlijk.
Op de beurs niet nee maar in de 'echte' economie nog steeds wel.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we vanaf 6 Maart t/m nu nog steeds te maken met een rally. In een vrij val zitten we momenteel zeker niet.
Heb in een maand tijd mijn geld bijna verdubbeld op de beursquote:Op donderdag 9 april 2009 20:56 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Op de beurs niet nee maar in de 'echte' economie nog steeds wel.
Wist overigens niet dat jij in economie geinteresseerd was.
Gewoon hier veel meelezen.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:06 schreef Ritmo het volgende:
Tsja, ik ben echt een redelijke noob als het om aandelen enzo gaat. Zou er graag eens instappen maar zou niet weten hoe of wat of waar.
Ik lees hier al veel mee om toch een beetje mee te krijgen wat de stand van zaken is. Nee, meer dan een betaalrekening bij ABN heb ik niet.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Gewoon hier veel meelezen.
Heb je al een rekening bij Alex, Binck of je eigen bank?
Begin eens met een beleggingsrekening aan te vragen. Is geheel kostenloos.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik lees hier al veel mee om toch een beetje mee te krijgen wat de stand van zaken is. Nee, meer dan een betaalrekening bij ABN heb ik niet.
Ik kan je niet echt wat aanraden. Ik heb zelf alleen maar ervaringen met Alex. De ervaringen die ik er mee heb zijn goed.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:19 schreef Ritmo het volgende:
Raad je nog iets aan? ABN, Binck?
binckie krijg je 50e transactieskosten vergoed. Verder bevalt het mij ook wel goed, storingen zijn gelukkig verholpen.quote:
ik heb net een hele mooie map binnen van Binck. Ziet er goed uitquote:
Die mooie map doet het hem!quote:Op donderdag 9 april 2009 21:26 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
ik heb net een hele mooie map binnen van Binck. Ziet er goed uit
quote:Financials boeken monsterwinsten op Wall Street
09-04-2009 22:20:58
Brussel (tijd) - De Dow is donderdag flink boven de 8.000-puntengrens geland. Een recordresultaat van Wells Fargo in het eerste kwartaal deed beleggers een zucht van oplichting slaken. Ook retailer JC Penney verraste met een verhoging van de omzetverwachting.
De Dow Jones steeg 3,1 procent tot 8.083,38 punten. De brede S&P500 dikte 3,8 procent aan, technologiebeurs Nasdaq won 3,9 procent.
Het sentiment werd gesteund door beter dan verwachte macrocijfers. Zo bleek voorbeurs dat het aantal eerste aanvragen voor een werkloosheidsuitkering in de Verenigde Staten de voorbije week sterker dan verwacht gedaald is. De Amerikaanse importprijzen zijn dan weer minder dan verwacht gestegen, zo bleek uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van arbeid.
Bovendien hoopt de markt dat de banksector er beter aan toe is dan algemeen wordt aangenomen. Volgens de New York Times zouden verschillende banken de door de regering Obama opgelegde stresstest doorstaan, al is er wel extra kapitaal nodig.
Dat de risicoappetijt bij de beleggers weer toeneemt, blijkt ook uit de VIX-index, ook gekend als de 'fear-index'. Die zakte immers naar het laagste niveau sinds september.
De bank- en verzekeringswaarden sponnen garen bij de kwartaalcijfers van Wells Fargo, de tweedegrootste hypotheekverstrekker in de VS. De groep boekte in het eerste kwartaal een winst van 3 miljard dollar en stelt dat de resultaten van het drie maanden geleden overgenomen Wachovia de verwachtingen overtreffen.
Het nieuws bezorgde de hele banksector monsterwinsten. Wells Fargo steeg 31,7 procent tot 19,61 dollar, Bank of America schreef er zelfs 35,3 procent bij. Ook JPMorgan Chase (+19,4%) en Citigroup (+10,7%) wonnen fors. Ook deze laatste drie zeiden al dat de maanden januari en februari bemoedigend waren.
Het B-aandeel van de Buffett-holding Berkshire Hathaway, dat een belang heeft in Wells Fargo, won 3,9 procent. Nochtans zag de holding zijn topkredietrating verlaagd door ratingbureau Moody's. Pikant detail: Berkshire Hathaway bezit eveneens 20 procent van de aandelen van Moody's.
Ook de retailsector stond in het middelpunt van de belangstelling. JC Penney deed het goed met een winst van 12,5 procent. De groep heeft de omzetverwachting voor het eerste kwartaal van 2009 verhoogd en stelt een kleiner dan verwacht verlies voorop.
Omgekeerd plaatje bij Wal-Mart, de grootste retailer ter wereld, die ontgoochelde met zijn omzetcijfers over maart. De groep miste zijn omzetverwachting en gleed ruim 3,7 procent weg.
Nou voorruit dan maar, je hebt de rally goed zien aankomen!quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:24 schreef pberends het volgende:
Ik heb nog steeds niemand gehoord over het feit dat ik redelijk gelijk had?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |