quote:Op donderdag 9 april 2009 11:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
M'n vliezen zijn gebroken, ik ga zo naar het ziekenhuis!
We brengen nog even de hond naar het pension, maar het is wel superspannend zeg.
Sasha gaat naar mijn ouders als het begonnen is. Moeten we het nog even over hebben, maar ik gok dat er geen bezwaren zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:13 schreef Stiemie het volgende:
Hoe doen de moeders die al een kindje hebben het trouwens tijdens de bevalling? Ik bedacht me ineens dat ik Linde natuurlijk niet mee kan nemen naar het ziekenhuis![]()
Wel heb ik al besloten dat ik zodra de baby er is, eerst even een kwartiertje ofzo alleen met zijn viertjes wil zijn. En daarna pas de opa's, oma's en broers erbij. Zodat Linde eerst kennis kan maken met haar broertje of zusje
Daar zat ik laatst ook over na te denken. Naar alle waarschijnlijkheid hier een geplande KS dus dan is het makkelijk maar wat als het nou toch eerder begint. 9 van de 10 keer natuurlijk s'nachts.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:13 schreef Stiemie het volgende:
Hoe doen de moeders die al een kindje hebben het trouwens tijdens de bevalling? Ik bedacht me ineens dat ik Linde natuurlijk niet mee kan nemen naar het ziekenhuis![]()
Wel heb ik al besloten dat ik zodra de baby er is, eerst even een kwartiertje ofzo alleen met zijn viertjes wil zijn. En daarna pas de opa's, oma's en broers erbij. Zodat Linde eerst kennis kan maken met haar broertje of zusje
quote:Op donderdag 9 april 2009 09:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Mja ik weet niet, aan de ene kant denk ik dat ik de overgang ook redelijk snel zou vinden, maar aan de andere kant. Er zijn ook zat vrouwen die zich nou prima voelen die laatste vier weken (denk aan licht administratief werk of bijvoorbeeld kassawerk ofzo) en die het helemaal niet erg zouden vinden om zelf te kiezen wanneer het verlof ingaat.
Ik heb vaak de indruk dat vrouwen in Belgie hun keus eerder baseren op het aantal weken verlof wat je dan na de bevalling nog overhebt zeg maar. (zie ik mezelf ook wel doen)
Ugh ja zo schools ging het bij mij ook... daarom zat ik ook gewoon bij college, vijf minuten nadat ik voor het eerst twee streepjes had gepiestquote:Op donderdag 9 april 2009 12:31 schreef huuphuup het volgende:
Ik ben net bij mn studie-coördinator geweest, ontheffing gevraagd van de aanwezigheidsplicht, en gelukkig gekregen. Dingen gaan hier echt enorm schools, met dus zo'n lijst waarop kruisjes achter je naam worden gezet voor aanwezigheid en huiswerk inleveren enzoals je 3 keer gemist hebt mag je niet meer deelnemen aan het tentamen... mja... ik zit inmiddels wel al goed aan die 3 keer gemist
Kijk hier word ik dan weer jaloers vanquote:Op donderdag 9 april 2009 12:42 schreef Juup© het volgende:
Ik heb vannacht onze baby gevoeldDuchessX kon het 3 weken geleden al voelen, en nu ik pas.
Kibbelingquote:Op donderdag 9 april 2009 12:54 schreef Xenia het volgende:
Net voor het eerst vis gegeten (lekkerbekje). Ik eet nooit vis, maar het schijnt zo goed te zijn als je zwanger bent. Nou... lekkerbekje vind ik dus echt niet lekkerLiep ik te kokhalsen op mijn werk
Volgende week hebben ze kibbeling op het werk... nog maar een poging wagen dan.
Gisterenochtend ook voor het eerst last gehad van ochtendmisselijkheid. De eerste 14 weken geen last van gehad en ik dacht eigenlijk dat ik daar toch mooi aan ontkomen was
Vraag aan de huisarts Omeprazol tegen maagzuur. In overleg met de huisarts mag het in principe gewoon gebruikt worden.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:25 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb vanaf het begin al maagzuur. De vorige keer trouwens ook. Niet leuk! En op het eind sliep ik half rechtop vanwege het zuur
Aha, vette vis. Ik heb zo weinig verstand van vis, dat wist ik dus niet. Zalm en makreel... Dan ga ik volgende week de kibbeling toch maar niet proberen. Kan ik hieruit opmaken dat vissticks ook niet echt iets toevoegt?quote:Op donderdag 9 april 2009 13:02 schreef Stiemie het volgende:
Xenia het gaat er toch vooral om dat je vette vis eet? Dus vis als zalm en makreel etc? En als je niet van een lekkerbekje houdt, zal kibbeling ook niet echt je favoriet zijn ben ik bang. Dat smaakt redelijk hetzelfde![]()
Je komt ook al een eind met visolie capsules he! Kan je gewoon bij de drogist halen.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:54 schreef Xenia het volgende:
Net voor het eerst vis gegeten (lekkerbekje). Ik eet nooit vis, maar het schijnt zo goed te zijn als je zwanger bent. Nou... lekkerbekje vind ik dus echt niet lekkerLiep ik te kokhalsen op mijn werk
Volgende week hebben ze kibbeling op het werk... nog maar een poging wagen dan.
Gisterenochtend ook voor het eerst last gehad van ochtendmisselijkheid. De eerste 14 weken geen last van gehad en ik dacht eigenlijk dat ik daar toch mooi aan ontkomen was
Dan ga ik straks visolie capsules halen. En vissticks. Bedanktquote:Op donderdag 9 april 2009 13:10 schreef Brighteyes het volgende:
Je komt ook al een eind met visolie capsules he! Kan je gewoon bij de drogist halen.
Wat je niet lust, lust je niet en om het jezelf nou op te gaan dringen... ik zou het mezelf niet aan doen.
Paling mag ook.
En vissticks is mss niet het allerbeste, maar vis is vis...
Oeh BE ik was paling helemaal vergetenquote:Het is nog niet duidelijk of het gebruik van visoliesupplementen hetzelfde gunstige effect heeft als het eten van vis, waarschijnlijk speelt de combinatie met andere stoffen uit vis ook een rol. Als je een supplement met visolie koopt, let er dan op dat het inderdaad EPA en DHA bevat (dagdosering EPA en DHA voor volwassenen samen 450 mg = 0,45 gram). Gebruik tijdens de zwangerschap geen levertraan omdat dit veel vitamine A kan bevatten.
Van die visoliecapsules boeren wel heel goor vissig opquote:Op donderdag 9 april 2009 13:18 schreef Stiemie het volgende:
Ja als je vis echt niet lekker vindt, zou ik inderdaad voor de visoliecapsules gaan. Net zo makkelijk dan. O ik lees nu dat walnoten en lijnzaadolie ook goed zijn.
O en dit kwam ik ook nog tegen:
[..]
Oeh BE ik was paling helemaal vergetenBinnenkort maar eens halen dan.
En wij eten vanavond toevallig ook vissticks![]()
Ja op zich is dat wel een goed idee, maar in de praktijk komt het er dan op neer dat ze op d'r slaapkamer moet gaan zitten, want ik wil in een bad in de woonkamer bevallen.. En dat vind ik dan ook weer sneu.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:24 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat als jij het niet prettig vindt, je het ook niet moet doen, Sorbootje. Jij hebt nogal een karwei voor de boeg, waar je je wel goed bij moet voelen. Een derde erbij die je niet wilt, maakt het je niet gemakkelijker denk ik.
Misschien kun je afspreken dat ze in de buurt mag zijn en dat, als jij je er op dat moment goed bij voelt, je haar alsnog erbij roept.
quote:Op donderdag 9 april 2009 13:29 schreef Sorbootje het volgende:
Ja jullie hebben gelijk. Ik moet er ook gewoon niet aandenken dat ik bijvoorbeeld uitscheur tot aan mijn oren terwijl er twee pubers tussen mijn benen staan te gapen.
(eigenlijk kun je in die zin al wel een punt achter oren zetten)
Zwangerschap is niet bevorderlijk voor je concentratievermogenquote:Op donderdag 9 april 2009 13:31 schreef huuphuup het volgende:
Innepin ja dat idee ken ikhaha, zo ging het hier ook. Ik heb een uur na mn twee streepjes ook nog gewoon college gevolgd. Of nouja gevolgd... Dat was dus ook het probleem een beetje, ik loop prima bij en beheers de stof prima maar op het moment met name door het gedoe met die echo's enzo zit ik er echt met mn hoofd niet bij tijdens college. Ik voeg echt bijzonder weinig toe
en ja daar komt dan ook nog bij dat ik door die doorverwijzingen inmiddels 2 colleges gemist heb (waar ik er al 2 gemiste had staan dus 4 in totaal nu) en volgende week weer 1 ga missen... mja. handig is anders dan. Dus ik ben blij met deze oplossing!
Ik ga, als alles gaat zoals ik hoop, in de woonkamer bevallen, in een bad. En dan moet ze dus op haar slaapkamer gaan zitten, ik weet nu al dat ik dan overstag ga omdat ik dat sneu vind, dus ik denk dat ze er gewoon helemaal niet moet zijn en zsm moet komen als de kleine er is. En eerlijk gezegd vind ik dat ook helemaal niet raar.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:31 schreef huuphuup het volgende:
Oei Sorbootje, daar zou ik ook niet echt blij van worden eerlijk gezegdlief en leuk dat ze zo enthousiast is, dat wel maar echt fysiek aanwezig zijn bij de bevalling zelf vind ik nog al wat. Kun je niet met haar afspraken dat ze de eerste paar uur dat je de weeën opvangt bij je mag zijn en dat ze daarna in de huiskamer moet wachten ofzoiets? Bij wijze van een soort compromis zeg maar...
Ik zat net het toegangspasje van mijn werk in een ING pinautomaat te rammen... het hoort er kennelijk bijquote:Op donderdag 9 april 2009 13:38 schreef Stiemie het volgende:
Oei Innepin dat was vast even enorm schrikken![]()
Zwangerschap en concentratie gaan niet samen nee... ik probeerde afgelopen week bij Etos te pinnen met mijn airmilespasje en pas toen het kassameisje me er na 2 x proberen op wees, had ik het door
quote:Op donderdag 9 april 2009 13:48 schreef huuphuup het volgende:Misschien leuk voor je man om een stukje van de film van Marie-Antoinette te kijken (sowieso een leuke film wel!) met Kirsten Dunst. Daar zit een scene in over de bevalling van haar eerste kind waarbij zo'n 25+ mensen in diezelfde kamer aanwezig waren. Echt soort van met verrekijkers en popcorn erbij
Gavisconquote:Op donderdag 9 april 2009 13:25 schreef marlieske het volgende:
Miss_sly rennies en anders gaviscon (tablet of vloeibaar) werken ook goed, en zou ik als voorzorg vast in huis halen na een tijdje werkt die melk vaak niet meer en als dat dan net 's nachts gebeurt brrrrrr
Euuhhmm, het voelen was geweldig. Mijn hand werd zeg maar omhoog geduwd toen deze op de buik lag en de kleine er naartoe bewoog.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:31 schreef huuphuup het volgende:
Juup wat leuk!hoe vond je het nou voelen? *nieuwsgierig is... maakt het t nu anders voor je of totaal niet?
quote:Op donderdag 9 april 2009 13:38 schreef Stiemie het volgende:
Oei Innepin dat was vast even enorm schrikken![]()
Zwangerschap en concentratie gaan niet samen nee... ik probeerde afgelopen week bij Etos te pinnen met mijn airmilespasje en pas toen het kassameisje me er na 2 x proberen op wees, had ik het door
Goed dat je gebeld hebt tessie en fijn dat ze even langskwam! Gerustgesteld?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:31 schreef tessie het volgende:
Hier is net de VK ff langs geweest omdat ik gister en vandaag beeb een stuk minder voelde dan anders. Dus toch maar ff gebeld en aangezien ze toch al onderweg was, kwam ze ff langs. Ging ik natuurlijk gelijk nog meer van stressen, want ze komt vast niet zomaar langs enzo.... Maar gelukkig was alles goed, het hartje klonk goed, en ze voelde hem ook wel wat bewegen enzo. Nu afgesproken dat ik het nog ff aankijk vanmiddag, en als het niet goed blijft voelen kan ik vanavond of morgen als ik wil nog zo'n hartfilmpje laten maken in het ziekenhuis.
quote:Op donderdag 9 april 2009 14:35 schreef Juup© het volgende:
[..]
Euuhhmm, het voelen was geweldig. Mijn hand werd zeg maar omhoog geduwd toen deze op de buik lag en de kleine er naartoe bewoog.
Het maakt het niet anders voor mij, maar wel speciaal. Dat samen met de bevestigende echo van gisteren mbt het geslacht, zorgt er voor dat mijn hoofd overuren draait qua emoties die ik een plek wil geven.
Ikquote:Op donderdag 9 april 2009 14:38 schreef mefke79 het volgende:
Pff, ik weet niet meer wie het schreef, maar ja, het voelt zo als falen naar mezelf dat ik niet meer kan wat ik wil. En dan moet ik mezelf echt niet bedenken dat ik pas 17 weken ben, hallo ik moet zeker nog een week of 17 werken! Zucht...
quote:Op donderdag 9 april 2009 16:37 schreef martine1984 het volgende:
Wennie gefeliciteerd! geniet van je kindjes.
Ik lees foto's op een weblog, waar kan ik die vinden? ben erg nieuwschierig. heb hem al gevonden.
even terug komend op die vis. Ik vind paling heerlijk, maar ik moet zeker wel verse halen in plaats van die vacuum voorverpakte?
Hey Wennie,quote:Op donderdag 9 april 2009 16:20 schreef wennie29 het volgende:
Hallo allemaal, alles nog goed met jullie?
Ik kom mij hier even melden. Onze tweeling, Timo & Luna zijn maandag 6 april geboren om 14:49 en 14:50. Ze doen het allebei erg goed. Timo woog 7,5 pond en zijn zusje 6 pond. Er staan wat foto's op mijn weblog. Ik kom zo snel mogelijk bijlezen. Ik heb het in ieder geval achter de rug, het genieten kan beginnen. Veel sterkte iedereen met de zwangerschap en/of de laatste loodjes.
Dat is balen bumbaloequote:Op donderdag 9 april 2009 19:00 schreef bumbaloe het volgende:![]()
![]()
voor nummer zoveel
Flugeltje veel plezier in Zeeland morgen. Ik zit morgen op mijn vrije dag op mn werk. Vergadering, verplicht voor AL het personeel.
En het wordt nog wel zo'n mooi weer.
Oh... oepsquote:Op donderdag 9 april 2009 19:47 schreef DuchessX het volgende:
Oh ja, ik heb met mijn gyn overlegd over haren verven en hij vindt dat ik nu ver genoeg ben om ze te verven zonder dat het kwaad kanHoera!
Na een half jaar mag het weer!
![]()
heerlijk BE!!quote:Op donderdag 9 april 2009 20:36 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en zo rustig als hij is... soms heeft hij er wel even zin in en is hij zijn eigen feestje aan het vieren van binnen.
Net als nu.Zo fijn om te voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |