quote:
Op zaterdag 11 april 2009 19:17 schreef TC03 het volgende:Het vorige seizoen werd op een paar punten na zesde, klopt helemaal. Echter, de tweede seizoenshelft was dramatisch. Niet beter dan de tweede seizoenshelft van Feyenoord nu. Die 'hoge' positie is voor een groot deel te danken aan de eerste seizoenshelft. Natuurlijk, toen hadden we ook dezelfde spelers als nu, dus blijkbaar zit er wel voetballend vermogen in deze ploeg. Maar die sterke reeks is inmiddels al zolang geleden, daar kan je niet meer op vertrouwen. Als je de wedstrijden vanaf januari 2008 kijkt t/m nu nogmaals bekijkt, dan zie je dat dik 90% van de wedstrijden het aanzien niet waard is. De negatieve reeks is niet begonnen met Verbeek, maar met PSV-thuis dik een jaar geleden. Het niveau van die reeks is niet geschikt voor de top 5. Ik heb er weinig vertrouwen in dat deze dramatische reeks 'ineens' verbroken zal worden.
De spelers zullen ook niet beter worden, Makaay en Van Bronckhorst zullen misschien juist verder aftakelen.
Had je hier niet mee kunnen beginnen, dan had ik niet verder gelezen.
Natuurlijk worden die jonge spelers alleen maar beter. Als die spelers dit niveau zouden hebben op 26 jarige leeftijd is het niks bijzonders. Het bijzondere is juist dat ze op 18 jarige leeftijd al dit niveau halen en dus nog gaan groeien. Door al die speelminuten die ze nu krijgen gaat dat alleen maar sneller. Als je de Fer van 7 maanden geleden vergelijkt met nu dan is dat een wereld van verschil.
Het grootte probleem wat er nu is is puur mentaal. Tegen Volendam was er een bepaalde nonchalance door het makkelijke begin en ongetwijfeld de 5-0 thuis overwinning dat ze in de problemen kwamen. Een mentaal sterkere ploeg had een tandje bijgeschakeld en wel de 0-2 gemaakt.
Mario Been staat er juist om bekend dat hij een bepaalde snaar kan raken in een groep waardoor ze allemaal dat stapje meer zetten. En met de potentie in deze groep is dan een 5de plaats echt niet ondenkbaar.
En die slechte reeks wordt ook niet "ineens" doorbroken. Het wegsnijden van het dode hout wat Lucius, Timmer en Greene heet is al een begin. Vooral die eerste 2 lijken mij een erg slechte invloed op de sfeer. Dus er is voor volgend jaar nu al een verschil en wellicht is dit al het zetje wat nodig is om die dramatische wedstrijden uit te bannen.