Nee, maar ik denk wel dat voetbalinzicht (in de vorm van Beenhakker) nuttiger is dan veel geld uitgeven.quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zeker, maar je denkt toch niet dat Feyenoord met een paar goede spelers van degradatieclubs en eerste divisie-clubs ineens mee gaat doen om de eerste vijf plaatsen?
Je basseert jezelf weer teveel op dit seizoen, vergeet Verbeek. Vorig seizoen eindigden we vrijwel tussen de clubs die je nu noemt. Om dan komend seizoen van een 10e plek uit te gaan is ook nogal pessimistisch.quote:Met een goede visie kom je heel ver, maar dan nog is het onrealistisch om te denken dat Feyenoord zich volgend seizoen weer in het rijtje Twente, Heerenveen en PSV kan scharen.
- Het extreem hoge aantal blessuresquote:Op zaterdag 11 april 2009 16:20 schreef Merkie het volgende:
Ik snap niet waarom jij steeds zegt dat we de periode onder Verbeek moeten vergeten en dat dit seizoen geen maatstaf is. Waarom niet?
Dat zijn dingen die je nooit feitelijk kan bewijzen maar ook jij moet toch gezien hebben dat toen de ziekenboeg een beetje leegliep en Vlemmings voor rust zorgde het elftal een stuk beter begon te spelen? Dat je dan tegen Volendam zo'n beschamende afgang lijdt ok, maar dat gebeurt ook Ajax en PSV wel eens. Eigenlijk begon het seizoen voor ons in februari pas een beetje.quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:31 schreef Merkie het volgende:
Blessures kan ik nog mee inkomen, maar de overige punten ben ik het niet echt mee eens. Ik snap dat je naar een verklaring zoekt voor het slechte spel, maar de slechte invloed van de punten die jij noemt op het spel lijkt me niet bewezen.
Allemaal vooral mentaal en organisatorisch, dus redelijk beinvloedbaar met de juiste mensen. Vorig jaar deed Makaay het ook zeer aardig tot z'n blessure. Wat dacht je, dat ie op een dag opstond en z'n kwaliteiten kwijt was? En bovendien moet je niet uitgaan van 1 spits.quote:Dat je hoopt dat het daardoor komt begrijp ik, maar ik zie niet in hoe een slechte TD en een botsende trainer ervoor zorgen dat Makaay al maanden geen deuk in een pakje boter schopt, het tempo veel te laag is en er nog slechter verdedigd wordt dan bij de hoofdklasse amateurs.
Stel dat we nog 9e met deze selectie worden, in zo'n enorm rampseizoen met zoveel onrust en blessures. Als Been en Beenhakker daar niet een plek of 2 meer uit kunnen halen dan kunnen ze net zo goed wegblijven.quote:Het zijn ongetwijfeld zaken die de situatie niet bevorderen, maar meer ook niet.
Weer gelul. Ze varen niet elk seizoen een nieuwe koers, ze zijn nog steeds bezig op de manier die Bosz toendertijd met zijn beleidsplan voor ogen had. Alleen de resultaten blijven een beetje achter, maar dat ligt weer ten grondslag andere zaken.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wou jij zeggen dat er de afgelopen jaren een duidelijke visie was waar aan vastgehouden is dan? Elke keer weer een mooi verhaal en elk jaar weer 'een nieuwe koers'.
2005/2006: Koop alles wat je niet kent en wat uit het oostblok/Zuid-Amerika komt; er zit vast wel wat bij dat je met winst verkoopt.quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:52 schreef Happel het volgende:
[..]
Weer gelul. Ze varen niet elk seizoen een nieuwe koers, ze zijn nog steeds bezig op de manier die Bosz toendertijd met zijn beleidsplan voor ogen had. Alleen de resultaten blijven een beetje achter, maar dat ligt weer ten grondslag andere zaken.
Nee, tenzij ze 80 miljoen investeren (en zelfs dan nog) worden we geen kampioen. Dat verwacht ik de komende jaren ook niet. Maar om nu te doen alsof een 10e plek komend seizoen het hoogst haalbare, dan sla je teveel door. Dit seizoen worden we 9e of 10e, daar moeten volgend seizoen toch wel 2 plekken bij, en dat is nog best soft. Tenzij alle oudere spelers opeens vertrekken deze zomer, maar dan wordt het een ander verhaal.quote:Je doet er allemaal zo makkelijk over. Gewoon even wat dingen anders doen en hoppa, Feijenoord is kampioen.
De Privé is ergens anders.quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:10 schreef jorienvdherik het volgende:
Kom ik vandaag Slory tegen,
[ afbeelding ]
met zijn auto
Dat is het enige goede onderdeel van Bosz z'n plan.quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:11 schreef Tomasso het volgende:
Een paar jaar geleden, met Bosz, was al vastgesteld dat er meer met de jeugd gedaan moest worden dan destijds het geval was. Feyenoord heeft toen enorm geïnvesteerd in de jeugdopleiding met als gevolg dat Feyenoord nu het meeste in de jeugdopleiding investeert van alle Eredivisieclubs. Dus die jeugdspelers waren er sowieso wel gekomen, geld of geen geld. Het is nu alleen erg veel geworden, vanwege de vele blessures. Ken wel je feiten voordat je je toetsenbord een douw geeft.
Ja, want het andere was werkelijk debielquote:Op zaterdag 11 april 2009 17:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is het enige goede onderdeel van Bosz z'n plan.
Dat idee hadden jij en ik toch ook wel kunnen bedenken? Dat is geen kunst. Het gaat om de uitvoering en die is naar mijn mening niet goed geweest, al heeft hij ook idd wat pech erbij gehad.quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:18 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, want het andere was werkelijk debiel. Op korte termijn met gevestigde namen resultaten halen om ervoor te zorgen dat de jeugd op Europees podium ervaring op kan doen voor de lange termijn. Wat een nitwit. Het heeft totaal verkeerd uitgepakt, hij sloeg door (Landzaat) en omtrent de kwestie Verbeek heeft hij verkeerd gehandeld, maar het idee was best aardig.
Wat dacht je van Jol die ons 3 punten uit de handen rukte en aan Sparta cadeau gaf?quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:38 schreef Juk het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dit keer Ritmo de beste argumenten vind hebben.
Als je vorig jaar die laatste wedstrijd tegen Willem II wint (iedereen herinnert zich de blunderende Ekramy nog) wordt je "gewoon" 3de. Dit seizoen is geen afspiegeling van de potentie van deze spelersgroep.
Vergeet Don Leo niet, ondanks z'n vervelende persoonlijkheid mogen we op onze knietjes dat zo'n vakman ons helpt. Ik vind dat ie hier echt enorm ondergewaardeerd wordt maar dat gebeurt wel vaker bij mensen waarvan het soort karakter niet is wat Feyenoord-supporters wensen te zien.quote:Als je tegen PSV en AZ de nul kunt houden wil zeggen dat het wel KAN met deze spelers. Dat het tegen Volendam dan dramatisch fout gaat is te wijten aan de instelling. Ik snap dat mensen denken dat het dan volgend seizoen weer niet goed gaat, maar ik denk dat Been de ideale man is om dat wel goed te krijgen.
Slechter dan Lucius, Timmer en Greene het deden kan toch nauwelijks.quote:Tel daarbij op dat er wellicht nog een leuke speler gratis ergens vandaan wordt getoverd door Beenhakker, spelers als Lucius en Timmer geen negatieve invloed meer kunnen hebben op de sfeer (ik verwacht dat bv Landzaat er ook nog uit gaat, al is het alleen al vanwege het financiële plaatje) en de talentvolle spelers alleen nog maar beter worden en ik denk dat meedoen voor directe plaatsing voor Europees voetbal best reëel is.
Precies.quote:Overigens is het afdoen van gebrek aan ervaring, een kloof tussen spelers en trainer en zoveel onrust rond een club als rede van slechte prestaties gewoon dom. Natuurlijk heeft dat naast de blessures er ook voor gezorgd dat het niet goed ging.
Dat het vorig seizoen na de winterstop ook al niet goed ging zonder deze rand taferelen is ook waar, maar de stand op de ranglijst is dan ook wezenlijk anders. Dit seizoen kan je gewoon echt niet met een ander seizoen vergelijken.
Het uitvoeren van zo'n plan doen jij en ik alleen niet. Kan je hoog en laag springen, maar hij heeft destijds met die spelers goed gehandeld. Het had beter gekund, absoluut.quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat idee hadden jij en ik toch ook wel kunnen bedenken? Dat is geen kunst.
Ligt dat aan Bosz of aan de trainer? Ik denk dat beide fout zijn. Er is niet gekeken om een team bij elkaar te halen, maar meer alleen individuen. Maar ook de trainer heeft gefaald, want die was bij dat proces betrokken. In dit geval waren dat Van Marwijk en Verbeek. Nu heb je te maken met een onsamenhangende selectie waarbij Vlemmings met man en macht probeert dit recht te trekken totdat Been begint.quote:Het gaat om de uitvoering en die is naar mijn mening niet goed geweest, al heeft hij ook idd wat pech erbij gehad.
Ok.quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:53 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Hij ging ontkennen dat die Slory was
Hij heeft goed gehandeld maar het totaaloverzicht heeft ie niet gehad. Anders had je b.v. ook geen Lee gehaald terwijl je voor die 2 miljoen een jonge stand-in voor Makaay had moeten halen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:54 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Het uitvoeren van zo'n plan doen jij en ik alleen niet. Kan je hoog en laag springen, maar hij heeft destijds met die spelers goed gehandeld. Het had beter gekund, absoluut.
Dat ben ik met je eens ja, maar een technisch directeur is er ook voor om trainers op de vingers te tikken als ze iets niet goed doen. Aan Leo en Mario nu de taak om dit in de komende jaren recht te trekken. De jeugdspelers hebben dan gelukkig al wat meer ervaring en ik hoop dat er nog 2 of 3 spelers van tussen de 20-27 gehaald kunnen worden.quote:Ligt dat aan Bosz of aan de trainer? Ik denk dat beide fout zijn. Er is niet gekeken om een team bij elkaar te halen, maar meer alleen individuen. Maar ook de trainer heeft gefaald, want die was bij dat proces betrokken. In dit geval waren dat Van Marwijk en Verbeek. Nu heb je te maken met een onsamenhangende selectie waarbij Vlemmings met man en macht probeert dit recht te trekken totdat Been begint.
jij kan het wetenquote:Op zaterdag 11 april 2009 16:19 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Meestal zo he, als je niets te vieren hebt ga je om anderen lachen
Ja en nee. Feit is wel dat je er <altijd> moet staan en dat hebben ze meer dan eens nagelaten te doen. Volendam van de week was daar bijvoorbeeld weereens een voorbeeldje van, en zo heb je er wel meer. Hopelijk kunnen Vlemmings en volgend seizoen Been de benodigde scherpte brengen in de groep.quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:38 schreef Juk het volgende:
Dit seizoen is geen afspiegeling van de potentie van deze spelersgroep.
Wat is het alternatief dan?quote:Op zaterdag 11 april 2009 19:03 schreef DikVoormekaar het volgende:
Vlemmings? Een trainer die een vuurwerkramp en een bijlmerboy samen opstelt is een flagrante lafbek.
Nieveld en Landzaatquote:
Heracles mag zelfs voor de maandagploeg geen probleem zijn.quote:
Nieveld is eigenlijk nog een A-junior en Landzaat is geen verdediger. Het lijkt me niet meer dan logisch dat hij gewoon voor de vaste verdedigers van het eerste elftal kiest.quote:Op zaterdag 11 april 2009 19:30 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Heracles mag zelfs voor de maandagploeg geen probleem zijn.
Had je hier niet mee kunnen beginnen, dan had ik niet verder gelezen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 19:17 schreef TC03 het volgende:
Het vorige seizoen werd op een paar punten na zesde, klopt helemaal. Echter, de tweede seizoenshelft was dramatisch. Niet beter dan de tweede seizoenshelft van Feyenoord nu. Die 'hoge' positie is voor een groot deel te danken aan de eerste seizoenshelft. Natuurlijk, toen hadden we ook dezelfde spelers als nu, dus blijkbaar zit er wel voetballend vermogen in deze ploeg. Maar die sterke reeks is inmiddels al zolang geleden, daar kan je niet meer op vertrouwen. Als je de wedstrijden vanaf januari 2008 kijkt t/m nu nogmaals bekijkt, dan zie je dat dik 90% van de wedstrijden het aanzien niet waard is. De negatieve reeks is niet begonnen met Verbeek, maar met PSV-thuis dik een jaar geleden. Het niveau van die reeks is niet geschikt voor de top 5. Ik heb er weinig vertrouwen in dat deze dramatische reeks 'ineens' verbroken zal worden. De spelers zullen ook niet beter worden, Makaay en Van Bronckhorst zullen misschien juist verder aftakelen.
Meen je dit? Ja, aanvallend komen er leuke dingen uit maar op het middenveld staat het verdedigend fucking zwak en laat ik maar niet over de verdediging beginnen. Doortastendheid is nergens te bekken :/quote:
waar heb jij het over? feyenoord stond verdedigend redelijk goed in die fase, maar voetballend was het niet om aan te zien. en nu ook niet.quote:Op zaterdag 11 april 2009 19:17 schreef TC03 het volgende: Natuurlijk, toen hadden we ook dezelfde spelers als nu, dus blijkbaar zit er wel voetballend vermogen in deze ploeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |