Jawel, want als je analoge kaas zegt, moet je eerst definiëren waaraan de kaas analoog is, voordat je weet wat bedoeld wordt. Nu slaat het gewoon als een tang op een varken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat kan best, maar dat wil nog niet zeggen dat 'analoge kaas' dus fout is.
Waarom zou je dat moeten definiëren en zou dat niet hoeven bij 'analoogkaas'? Je weet toch in beide gevallen dat het gaat om een product dat gelijkend is op kaas?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 08:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Jawel, want als je analoge kaas zegt, moet je eerst definiëren waaraan de kaas analoog is, voordat je weet wat bedoeld wordt. Nu slaat het gewoon als een tang op een varken.
Omdat analoogkaas gewoon de naam van het spul is. Als ik zeg dat ik in Utrecht woon, aan de oude gracht, dan heb je toch ook geen idee over welke gracht ik het heb? Maar als ik zeg dat ik aan de Oude gracht woon, dan wel. Analoogkaas is die oranje tjap op je hamburger, analoge kaas is kaas die ergens analoog aan is, maar niemand weet waaraan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zou je dat moeten definiëren en zou dat niet hoeven bij 'analoogkaas'? Je weet toch in beide gevallen dat het gaat om een product dat gelijkend is op kaas?
Ik vind in beide gevallen de betekenis vrij helder, zolang je de betekenis van 'analoog' of 'analoge' in dit verband maar kunt duiden.
Analoogkaas is nepkaas. Of ik nou 'nepkaas' zeg of 'neppe kaas', het gaat om hetzelfde spul: het is geen kaas, maar het lijkt erop.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:33 schreef Bart het volgende:
[..]
Omdat analoogkaas gewoon de naam van het spul is. Als ik zeg dat ik in Utrecht woon, aan de oude gracht, dan heb je toch ook geen idee over welke gracht ik het heb? Maar als ik zeg dat ik aan de Oude gracht woon, dan wel. Analoogkaas is die oranje tjap op je hamburger, analoge kaas is kaas die ergens analoog aan is, maar niemand weet waaraan.
Ik vind Leerdammer ook neppe kaas. Maar dat maakt het nog geen nepkaas. Het verschil zit hem gewoon in de spatie. Blauw beschimmelde kaas is ook geen blauwschimmelkaas.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Analoogkaas is nepkaas. Of ik nou 'nepkaas' zeg of 'neppe kaas', het gaat om hetzelfde spul: het is geen kaas, maar het lijkt erop.
Ja, beschimmeld is ook wat anders, ja.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:44 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik vind Leerdammer ook neppe kaas. Maar dat maakt het nog geen nepkaas. Het verschil zit hem gewoon in de spatie. Blauw beschimmelde kaas is ook geen blauwschimmelkaas.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:52 schreef Biancavia het volgende:
Jullie hebben er dialoogkaas van gemaakt.
Uiteraard is beschimmeld wat anders. Een blauwschimmelkaas is een blauw beschimmelde kaas. Maar als ik mijn Goudse kaas een week lang buiten de koelkast laat liggen, is ie ook blauw beschimmeld. Maar dat maakt het nog geen blauwschimmelkaas! Hetzelfde geldt voor analoogkaas. Analoogkaas is dan wel analoge kaas, maar analoge kaas hoeft niet per se analoogkaas te zijnquote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, beschimmeld is ook wat anders, ja.
Ik ben niet overtuigd. Maar enfin.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:52 schreef Biancavia het volgende:
Jullie hebben er dialoogkaas van gemaakt.
Nee, blauwschimmelkaas is geen beschimmelde kaas (beschimmeld = bedekt met schimmel), maar kaas die is geinjecteerd met schimmelculturen: de schimmel zit aan de binnenkant.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Uiteraard is beschimmeld wat anders. Een blauwschimmelkaas is een blauw beschimmelde kaas. Maar als ik mijn Goudse kaas een week lang buiten de koelkast laat liggen, is ie ook blauw beschimmeld. Maar dat maakt het nog geen blauwschimmelkaas! Hetzelfde geldt voor analoogkaas. Analoogkaas is dan wel analoge kaas, maar analoge kaas hoeft niet per se analoogkaas te zijn
Analoog is geen materiaal, hè, maar een eigenschap. Nepkaas is niet gemaakt van nep.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:28 schreef Biancavia het volgende:
Een papiermand is toch ook geen papieren mand?
O.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Analoog is geen materiaal, hè, maar een eigenschap. Nepkaas is niet gemaakt van nep.
Chevere heeft een eigen theorie waarin afstand en tijd gelijk zijn, maar blijkbaar ook dat waarheid en tijd gelijk zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:14 schreef chevere het volgende:
Ik weet dat men weinig geloof hecht aan mijn ideeen. Dat is niet zo erg, de waarheid zal het leren.
OK, ander voorbeeld: een snelle trein hoeft nog geen sneltrein te zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Analoog is geen materiaal, hè, maar een eigenschap. Nepkaas is niet gemaakt van nep.
En hoge spanning hoeft nog geen hoogspanning te zijn, hard hout hoeft nog geen hardhout te zijn, fijn stof hoeft nog geen fijnstof te zijn, enz. Voorbeelden te over.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, ander voorbeeld: een snelle trein hoeft nog geen sneltrein te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |