abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69220668
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:30 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we weer zo'n minimal-snob met shawl. .

Check mijn ondertitel.

I am the son of a glitch!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_69220930
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:29 schreef Yorrit het volgende:
melodieen kan iedereen luisteren.. noise, dat scheidt de mannen van de jongens!
Precies. Ik luister wel eens Mozart of Beethoven. Wat een simpelheid is dat zeg.
Toegankelijke deuntjes voor geestelijk gehandicapten!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_69226278
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:48 schreef teknomist het volgende:

[..]

Precies. Ik luister wel eens Mozart of Beethoven. Wat een simpelheid is dat zeg.
Lekker aan het trollen weer
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:56:12 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_69227087
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:48 schreef teknomist het volgende:

[..]

Idd, en dat concertgebouw orkest, wat een fucking overrated coverband is dat! .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_69228734
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:17 schreef ondeugend het volgende:
Ja !
De tmf club/house dan.

Speltip 36: kijk verder, dieper, lager !
Als je muziek wil luisteren met meer diepgang dan de TMF house dan kom je dus per definitie al bij een ander dance genre dan club house uit.
pi_69228927
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:29 schreef Yorrit het volgende:
melodieen kan iedereen luisteren.. noise, dat scheidt de mannen van de jongens!
Ook onzin. Ik zeg niet dat noise per definitie slecht is, sterker nog ik heb überhaupt geen waarde-oordeel over dat genre, maar het is echt niet zo dat je zo ontoegankelijk mogelijke muziek moet luisteren om een 'echte' te zijn.

Je bent al een 'echte' als je je eigen smaak ontwikkelt los van de trends in het uitgaansleven en op TMF. Dat kan klassieke muziek zijn, (hard-)trance, bepaalde soorten hardstyle (de wat duisterdere variant zoals bijv. Evanti of DJ Thera of Ultraform maken) of rock/metal/andere gitaarmuziek, wereldmuziek, serieuze hiphop (KRS One ofzo) en noem maar op allemaal die muziekstijlen die wat dieper gaan dan de standaard pleur die ze op de muziekzenders en in grote discotheken draaien.

Dat hoeft niet per sé het andere uiterste te zijn zoals tekno of noise.
pi_69229056
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:42 schreef NaturalBornViking het volgende:

[..]

Als je muziek wil luisteren met meer diepgang dan de TMF house dan kom je dus per definitie al bij een ander dance genre dan club house uit.
Deephouse, minimal house, microhouse, garage, chicago-house.
pi_69229082
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd, en dat concertgebouw orkest, wat een fucking overrated coverband is dat! .
pi_69229208
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:51 schreef teknomist het volgende:

[..]

Deephouse, minimal house, microhouse, garage, chicago-house.
dat is dus niet de muziek die ik bedoel om hier af te zeiken.... Deephouse is qua melodie etc. veel interessanter en heeft dus meer diepgang dan die Sidney Samson-troep. En minimal house... verdiep me er verder niet zo in maar weet ongeveer wat het in houdt en dat is een genre waar je nog enige moeite voor moet doen om het te leren luisteren dus dat zal ook wel snor zitten
  woensdag 20 mei 2009 @ 16:57:44 #110
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_69231423
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:19 schreef NaturalBornViking het volgende:De gemiddelde Ace Da Brain-plaat (een Duitse trance-producer die bekend staat vanwege zijn ingewikkelde melodiestructuren) kan de vergelijking met alle 'echte muziek' moeiteloos doorstaan. Het beste bewijs ben ik zelf, volledig grootgebracht met klassieke muziek, m'n ouders hadden nooit een muziekzender ingeprogrammeerd op TV, en heb tot mijn 17e alleen klassieke muziek met name zware variant zoals Brahms, Mahler etc. geluisterd en vond al het andere kut.
Ik heb nooit echt klassieke muziek geluisterd, begon pas op mijn 16e a 17e met luisteren van muziek, daarvoor vond ik muziek uberhaupt niet leuk, welbetreft met Metallica, ben op een gegeven moment overgestapt op (christelijke) dance en ontdekte pas in 1999 trance, waarbij mijn smaak langzaam maar zeker meer en meer "volwassen" werd.
Nog steeds vind ik trance mijn favoriete genre, ondanks dat ik weinig hekel aan andere generes en stijlen heb.
Voor mij is trance, althans de goeie varianten, het meest prettig om naar te luisteren.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:19 schreef NaturalBornViking het volgende:Tot ik een trance-track hoorde (geen bekende plaat, maar een vrij obscuur trackie van Ace) en tot de ontdekking kwam dat dat van alle niet-klassieke muziek, melodisch gezien de meeste inhoud heeft, samen met jazz dan. Maar dat laatste is natuurlijk niet vergelijkbaar omdat het om muziek op een compleet andere manier gaat, andere harmonieën etc. terwijl trance in grote lijnen dezelfde 'regels' volgt als westerse klassieke muziek.
Ik weleens klassieke muziek geluisterd en inderdaad, sommige trance en klassieke muziek lijken kwa melodielijnen en structuur op elkaar.
Dit heb ik niet ervaren met andere genres.
Ja, de grote rock/metalfanaten zullen nu groot schreeuwen hoe hun generes oh zo van de klassieke muziek afgeleid is, maar eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat in veel klassieke muziek gitaren juist geen of een ondergeschikte rol spelen.
Daarnaast weet ik dat pop/rock/metal heel erg op akkoorden gebaseerd is, iets wat voor een deel ook op klassieke muziek slaat, maar waar ik dan weer zie dat enkelenotige melodielijnene ook erg belangrijk zijn: Een zoort van mix tussen akkoordenwerk, enkelnotige melodielijnen en slag en percussiewerk.
Dat is wat trance toevallig ook is.
Als hobbymatig producer merk ik dat trance weliswaar meer herhaling heeft dan klassieke muziek, maar dat binnen die herhaling wel vergelijkbare rijkdom aan harmonieen en melodien zit als in een gedeelte van het klassieke repertoire.

Ik zeg niet dat trance DE moderne klassieke muziek is of superieur aan andere generes, neen, maar wel dat ik wel behoorlijke connecties hoor tussen trance en klassiek.
Dat heb met andere muziek veel minder.
Ik ben wel van mening dat men pop, rock en metal kwa innovatie uitgeput heeft juist vanwegen de akkoordgebaseerdheid van die genres en de populariteit ervan.
Ik vind de meeste pop, rock en metal dan ook erg saai, omdat voor mij de meeste nummers melodieus en harmonieus erg op elkaar lijken.

Om nu effe tot het onderwerp te komen: Zelf vind ik house & club ook wat minder interessante genres vanwegen gebrek aan melodieuzieteit, maar er zitten wel wat juweeltjes van nummers tussen, voornamelijk in house.
Helaas is de house & club te TMF en discos/bars van een dermate laag niveau dat mensen dan kunnhen denken dat alle house & club zo is.
Geldt ook voor genoeg andere genres.

Milk Inc. was leuk, maar is echt gewoon troep, en spreek me niet van Ian van Dahl.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
pi_69262705
Ian Van Dahl was wel cool.... maar dan met name de remixes van zn platen zoals Try (Alphazone remix) en Reason (DJ Shog remix)

Maar zelfs de kazige Belgische radio-trance is muzikaal gezien van een hoger niveau (vind ik) dan die troep wat allemaal die Sneakerz-dj's maken.
  donderdag 21 mei 2009 @ 20:32:06 #112
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_69271435
Who cares about diepgang en "melodische inhoud"? Als je er lekker op kan dansen is het prima
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:48:59 #113
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_69284499
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:32 schreef Rahl het volgende:
Who cares about diepgang en "melodische inhoud"? Als je er lekker op kan dansen is het prima
Tja, ik, meestal is een nummer pas echt goed dansbaar als er keigoede melodielijnen zijn die het dansen vergemakkelijken.
Toegegeven, er zijn ook goed dansbare tracks met weinig of geen melodie, maar dan moet wel heel goed in elkaar zitten om niet te saai te worden.
Dat jij er niet om geeft betekent niet dat anderen niet om geven.
Oftwel, veel plezier met suffe house, club en trance in allerlei tenten terwijl ik selectiever ben.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
pi_69300349
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:32 schreef Rahl het volgende:
Zo geredeneerd is Frank van Etten - Leef Als Een Zigeuner ook goede muziek.

No way. En op elke plaat met een 4/4 beat (die zowel club als trance heeft) kan je dansen.
  maandag 25 mei 2009 @ 12:35:57 #115
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_69381990
Ben ik nou de enige die het gevoel heeft dat de ontwikkeling in het 'bovengrondse' gedeelte van de dancemuziek (in de breedste zin van het woord) een beetje is gestagneerd?

Ik kan me herinneren dat er vroeger zo'n beetje ieder jaar een andere sound populair werd. Van hiphouse naar eurohouse naar happy hardcore naar clubtrance naar weer wat anders. Als je een oude, enigszins bekende danceplaat hoort kan je vaak heel goed aanwijzen wanneer 'ie ongeveer gemaakt is.

Maar het lijkt wel alsof er sinds 2004 nauwelijks meer iets is veranderd. De bliepjestrend die ongeveer toen begon, is nog steeds bezig. En wat er nu een beetje bekend wordt lijkt een brei van alles wat er in het verleden al op de markt is gekomen. Dj Jean's nieuwste klinkt als eind jaren 90. Je hebt nu zo'n Riverside Motherfucker-lied dat precies klinkt als Meet her at the love parade, gereleased in 1997. Enzovoort.

Als het goede composities zijn vind ik oude geluidjes niet zo erg, maar toch vraag ik me vanwege het bovenstaande regelmatig af wanneer het dance-tijdperk ongeveer zal eindigen. Tenminste: het (licht-)commerciële gedeelte ervan, dat ergens eind jaren 80 startte. Er blijft natuurlijk altijd een underground-scene bestaan.
pi_69382069
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:35 schreef jimjim1983 het volgende:
melodieen zijn gay
  maandag 25 mei 2009 @ 14:33:26 #118
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_69382156
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:25 schreef female81 het volgende:
Ben ik nou de enige die het gevoel heeft dat de ontwikkeling in het 'bovengrondse' gedeelte van de dancemuziek (in de breedste zin van het woord) een beetje is gestagneerd?
dat geldt voor vrijwel alle 'bovengrondse' muziek.
  maandag 25 mei 2009 @ 14:34:54 #119
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_69382192
Ik hou van melodieën.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_69382386
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:34 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik hou van melodieën.
Ja, en Adolf Hitler hield ook van melodieën!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')